Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
zino
Paradoxne je Focus pre mňa prvým autom, kde nižšia ([odkaz] výbava vyzerá lepšie a vyššia ([odkaz] >😁
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To bola moja chyba pri vkladaní odkazu. Samozrejme, že som to myslel opačne.
Nižšia verzia: [odkaz]
Vyššia verzia: [odkaz]
No a nevyzerá ta nižšia, s tým menším displejom a krajším rádiom lepšie?? Podľa mňa áno.
Nižšia verzia: [odkaz]
Vyššia verzia: [odkaz]
No a nevyzerá ta nižšia, s tým menším displejom a krajším rádiom lepšie?? Podľa mňa áno.
s tím velkým displejem to u nas nepujde koupit.....to bude jen pro ameriku 😡 tedy aspon zatim co vim ,...snad se pletu?
Je to normální radio s 5" navigací a ta se dá normálně dokoupit k Titaniu.
Ta nizsia vybava je vybavou najvyssou - Titanium a displej nema 5" ale 4.2". 5" displej je za priplatok so zakladnou navigaciou. Na druhej fotke je tiez Titanium + vybava Individual s priplatkovym multimedialnym systemom Sync a je samozrejme v EU dostupny.
Vybavy nizsie od Titanium (Ambiente, Trend) maju iba 3.5" monochromaticky displej.
Vybavy nizsie od Titanium (Ambiente, Trend) maju iba 3.5" monochromaticky displej.
systém SYNC s 8" dotykovým displejem bude dostupný od konce roku 2011 - alespoň v Německu, u nás jsem zatím nezjišťoval.
Jinak mi tam chybí ve výbavě právě tento systém SYNC, pak kožené obložení palubní desky, a automatická převodovka pro 1,6 EcoBoost 134 kW.
Až to tam vše přidaj, tak objednávám 😄, tak snad se dočkám co nejdřív.
... jo a samozřejmě tomu chybí 4x4, ale to se u Focuse asi nedočkáme 😒
Jinak mi tam chybí ve výbavě právě tento systém SYNC, pak kožené obložení palubní desky, a automatická převodovka pro 1,6 EcoBoost 134 kW.
Až to tam vše přidaj, tak objednávám 😄, tak snad se dočkám co nejdřív.
... jo a samozřejmě tomu chybí 4x4, ale to se u Focuse asi nedočkáme 😒
Sync sa da minimalne v PL objednavat uz teraz.
Teď jsem koukal do Polského ceníku a o SYNC tam nic není 😒, řekl bych že až opravdu na konci roku 2011.
Největší možný dispej je 5" v kombinaci s navigací.
Největší možný dispej je 5" v kombinaci s navigací.
tak tak....tezko by meli v Polsku neco co v Nemecku zatim neni... 😄 tak jsem mel pravdu, nu skoda...sice tahle trida je uz mimo me...ale doufam az bude nova generace Mondea, ze uz se Sync atd 😄
Ji/Ri
Vypadá zajímavě, dobře... když jsme si zvykli na suv od Porsche s chrochtákem, tak zvykneme na vše. Ale tenhle Focus, ten je výborný. Výborná technika, výborný vůz, výborná cena..... jak krásně je horko nejen v této třídě. ....hoši ve Vlčím hrádu musí nervozně mávat ocasem...a škrabat se za ušima. Fauvík je nějak v oparu.....zatuchlém...soudruzi z DDR to nějak nedávají.
Great work, FORD.
Great work, FORD.
Wolfsteen
Až uvidím kompletní ceník budu chytřejší, ale z toho co je zde poposáno se mi ta výbava vzhledem k ceně zas tak bohatá nezdá...
FoFo vypadá slušně a povedeně, vypadá o chlup větší než předchozí generace. Určitě je i povedené, ale úroveň servisů, obzvášť v Ostravě, je tak ubohá, že svůj FoFo II určitě vyměním za něco jiného. I toto rozhoduje pro úspěch automobilu, a toto Ford prohrává na celé čáře.
s kým a jakou máš zkušenost?
Byl jsem v Mariankach a přišlo mi to v pohodě... pravda, nebyl jsem na servise....
Byl jsem v Mariankach a přišlo mi to v pohodě... pravda, nebyl jsem na servise....
Já myslím, že v dnešní době obecně je velký problém s originálnímu servisy...
Souhlas, bohužel je to tak. A kupodivu je to nejen napříč značkami, ale i napříč prémií, mainstreamem a low-endem.
Najít solidní značkový servis je málem zázrak, ale zase nechat si nové auto v záruce opravovat v neautorizovaném servisu je problém kvůli záruce a spol.
Najít solidní značkový servis je málem zázrak, ale zase nechat si nové auto v záruce opravovat v neautorizovaném servisu je problém kvůli záruce a spol.
Já mám s Dankarem v Ostravě dobré zkušenosti.
Tak, tak...i když jsem potřeboval vyřešit jen kravinu na staré Pumě od přítelkyně, překvapil mě velmi slušný profi přístup. A po zkušenostech sice jen po telefonu s Ford Malý a Velký si taky nemám na co ztěžovat...
Byl jsem s autem ve 4 servisech, všude profi jednání a služby. S jakými origo servisy máš osobní zkušenost? 😉
Já žádné nové auto nemám, takže origo servis nenavštěvuji, ale co jsem třeba řešil problémy s auty od známých, tak byl problém v přístupu. Např. Auto Heller v Opavě nebo Adiv. Pokud tam nepřijedu s novým autem prodaným odtamtud, tak je problém.
Vlastně zkušenost s vlastním autem mám taky. Potřeboval jsem objednat drobnost do svého BMW, v Ostravě Autecu mě slušně poslali někam. Že jsem vůbec byl smělý volat do BMW ohledně BMW. Telefonát do Renocaru a naprosto bez problému díl objednali a poslali.
A samozřejmě spousta historek na fórech... Já vím, je to z druhé ruky, ale jsme si asi všichni vědomi tohoto problému. Tím ale netvrdím, že jsou všechny servisy špatné. já měl špatné zkušenost, ale i jednu dobrou.
Vlastně zkušenost s vlastním autem mám taky. Potřeboval jsem objednat drobnost do svého BMW, v Ostravě Autecu mě slušně poslali někam. Že jsem vůbec byl smělý volat do BMW ohledně BMW. Telefonát do Renocaru a naprosto bez problému díl objednali a poslali.
A samozřejmě spousta historek na fórech... Já vím, je to z druhé ruky, ale jsme si asi všichni vědomi tohoto problému. Tím ale netvrdím, že jsou všechny servisy špatné. já měl špatné zkušenost, ale i jednu dobrou.
EmilBuisson
To auto se mi opravdu nelíbí, zejména zepředu. Nejsem nijak konzervativní, ale zase říkat na cokoli nového to, že se mi to líbí, je hloupost. Upřímně, byl bych nejradši, kdyby vyměnili ten přední nárazník s těmi trojúhelníkovými nasávacími otvory za nějaký designově čistší. Jinak super auto, klidně bych do něj šel, co mě opravdu zaráží je ten 1.6 EcoBoost, je to nespíš vyjímečná technologie, ještě jsem o tom nečetl, ale dostat z toho 134 kW, to je něco. Snad to vydrží déle jak 100k km.
No mně zase předek nepřijde tak strašnej ale ten zadek, to je hrůza. Ty světla musel vymýšlet někdo pod vlivem nějaké omamné látky. Interiér se mi také moc nelíbil, mám raši jednoduchost Golfu, ale čím častěji se na něj dívám, tím se mi líbí více. Volant je moc pěknej. Ale řadicí páka se jim moc nepovedla a ta podivně umístěná ruční brzda také ne.
VW u dnes již historické 1.8T mělo nevyšší výkonovou variantu tuším 177kW. 132 kW u OI RS byla naproso pohodová (a vcelku přidušená) motorizace. Takže 134kW u 1.6ky dnes není žádný problém.
No tak 134 KW u přeplňované 1,6 je sice pořád hodně dobré, ale v dněšní době už to není nic vyjímečného. Fiat, nebo VW umí tento výkon u 1,4. 😉
Jo a WRC z něj mají 300k a to to mají ještě omezený >😁 >😁 >😁
Ale to asi stejně nebudou tak vysoké plnící tlaky jako u dieslu, ne? Mě to právě přijde naprosto na maximu životnosti motoru, vzhledem k objemu, a to i přesto, že jsem s 1,4 TSI 90 kW absolvoval několik jízd za volantem (asi 300 km). Samozřejmě, hranice jsou ještě asi vysoko, protože asi v 80. letech závodil Ayrton Senna na Hondě, která měla k víc jak 600k nebo možná víc při absurdně malém objemu.
Zdaleka to není na hranici životnosti. Tedy, je otázka, kolik kilometrů má podle tebe motor vydržet a co na něm smíš vyměnit v rámci běžného servisu. U většiny dnešních malých benzínů se přeplňování používá hlavně k vyhlazení průběhu, vlastních špičkových hodnot lze (téměř) dosáhnout i u atmosférického motoru. Výjimkou jsou pak špičkové verze, které jdou o trochu dál - jako takové 1.4 TFSI 136 kW, nebo 2.0 TFSI 200 kW. Nakonec vše záleží na konstrukci. Když si porovnáš 155 kW a 200 kW verzi 2.0 TFSI, tak jsou dost odlišné; většina hlavních komponent je vyměněná, včetně bloku motoru, který je u výkonnější verze silnější, aby si zachoval životnost při vyšší zátěži. Už původní 147 kW verze se na 200 kW dala naladit s minimálními změnami na motoru samotném. A jezdilo to. Já osobně bych se například výkonnějším 1.4 TFSI vyhýbal kvůli větší složitosti, a tedy i potenciálně větší poruchovosti, ne kvůli možná nižší životnosti.
Pokud Ford konstrukci nezanedbal, tak tvůj největší problém bude pravděpodobně životnost turbodmychadla. Samozřejmě, jelikož jde o nový motor, je to tak trochu zajíc v pytli.
Pokud Ford konstrukci nezanedbal, tak tvůj největší problém bude pravděpodobně životnost turbodmychadla. Samozřejmě, jelikož jde o nový motor, je to tak trochu zajíc v pytli.
TraI
I don't need star wars in the driver's cabin.
ybalgin
poslední dvě fota galerie ukazují, že přívod vzduchu předními otvory do motorového prostoru je regulovatelný. Tuším že to doteď mělo jen BMW s efficient dynamics. Už se to dostává do nižší střední. V zimě se motor rychleji zahřeje, ale hlavně se sníží aerodynamický odpor. Za pokrok :yes:
Nerez
V auto tipu jsem četl, že kufr má nějakých 280 l, což je na nižší střední katastrofa. Je to opravdu tak, nebo je to jen nějakej omyl? ;-\
To bude omyl, to bola asi Fiesta, nie? 😉
Ne ne, je to tak. Verze s plnohodnotným rezervním kolem má opravdu jen 277 litrů, s dojezdovkou 316. Až s lepící sadou se dostává na rozumných 360 litrů. A u kombi třeba verze s plnohodnotným kolem ani nejde!
To vážne? Auto v nižšej strednej, ktoré bude mať 280l kufor? Ak porovnám, že napríklad Bravo má 400l. A pri kombi nemožnosť vozenia plnohodnotnej rezervy? Však to bola jedna z prvých príplatkových položiek, ktoré som objednával k novej Astre...
Netreba hneď žrať každú blbosť, ktorú predhodí Auto tip. Terajší Focus má 380 l, neverím, žeby nový mal až o 100l menej. 😉
Než začneme vytvárať konšpiračné teórie overme si fakty😒br />
5-dverový: opravný kit 363 l, dojazdovka 316 l, plnohodnotné(?) 277l
4-dverový: opravný kit 475 l, dojazdovka 421 l, plnohodnotné(?) 372l
kombi😲pravný kit 490 l, dojazdovka 476 l, plnohodnotna - nedisponuje
láskavý zdroj technických údajov www.ford.de
Potom ako vznikajú "zaručené" správy..... 😉
4-dverový: opravný kit 475 l, dojazdovka 421 l, plnohodnotné(?) 372l
kombi😲pravný kit 490 l, dojazdovka 476 l, plnohodnotna - nedisponuje
láskavý zdroj technických údajov www.ford.de
Potom ako vznikajú "zaručené" správy..... 😉
Ano, už som si aj ja stiahol katalóg a je to tak. Čiže hatch išiel objemom kufra dole, kombi je na tom v podstate rovnako (doterajší Focus kombi s dojazdovkou má 472 l).
Môže to byť i inou metodikou merania. Ale rozdiely nebývajú veľmi veľké. Skôr je to o ochote podať plnú informáciu. E😜ertom na to je VW. Tiguan 470l, no nikde sa nedočítaš, že z dojazdovkou je to 395l. V hodnotení stále "vyhráva" za najväčší objem. Touran 695(?) l, s dojazdovkou 570 - 590l. Tápenie v tme pri Kia Sportage: 465l, 485l, 565 l....
Tu je meter všade krátky. Je potrebné vziať svoju "obvyklú" batožinu a vyskúšať to v reály. V tom nám žiadne diskuzné táranie nepomôže. 😄
Tu je meter všade krátky. Je potrebné vziať svoju "obvyklú" batožinu a vyskúšať to v reály. V tom nám žiadne diskuzné táranie nepomôže. 😄
Nejak sa mi tomu nechce veriť. Auto postavené na rovnakom podvozku (rázvore) ako predošlá generácia, avšak s väčšou dĺžkou žeby medzigeneračne prišlo o 100 l objemu kufra? Neverím. :-!
Dovod preco ma kufor taku velkost ako pisu moze byt v umiestneni tlmica vyfuku pretoze fofo II to mal uplne inac riesene .Nemal pod kufrom ten posledny tlmic.Podla mna je to v tom.Aj ked podla foto ten kufor vyzera ako vo fofo II.
milic
Zajímavé je, že v německém ceníku se, na rozdíl od českého, nachází i "sociální" verze ambiente (bez klimy, rádia, vyhř.zrcátek, lakovaných klik, se švihadly vzadu ...). Že by náš trh byl tak vyspělý a náročný a soc.výbavu už tady nikdo nechce ? >😒]
Tu nasadí až za nějaký čas, až si první nadšenci koupí tu dražší. Pak nastoupí "cena už od XXX tisíc" a ambi verze 😄
positivemind
Teda, 134kw na 1,2t za 7.9s? To nic moc 8-s
Tak mě napadá, jak se v EU lže o všem. O spotřebě, váze auta, tak jestli se nelže i o zrychlení a výkonu.
Možný je všechno. Mě překvapuje, že u základní 1.6 je zrychlení stejný jako u těžšího Cmaxe. To nebude převodama....
A aké má zrýchlenie konkurencia s porovnateľnými motormi? Porovnateľná Astra 1,6T - 132 kW dá stovku za 8,5s (max. 221 km/h), Megane s 2,0T - 132 kW za 7,8s (max. 225 km/h). Ja pri jedna-šestke a údajoch 222/7,9 nevidím najmenší problém.
bicak77
Tak jak se mi čím dál tím víc líbí design nového FIII, líbí se mi i ceník. Myslím, že ceny jsou dobře napasované do našeho rybníčku. I když se první cena může zdát vysoká...Ale dostanu použitelný motor (na rozdíl od Astry a Golfu) a vše co od nižší střední očekávám, žádné ojebávky bez ESP, bagů atd.. A chci-li něco navíc, příplatky mi nepříjdou přehnané.
A když mi jde jen a jen o cenu? Na to jsou tu jiní hráči.
Těším se na první jízdu! :yes:
A když mi jde jen a jen o cenu? Na to jsou tu jiní hráči.
Těším se na první jízdu! :yes:
lulinak
mno nemyslim, ze by tuctovka Focus byl tak extra lepsi auto nez napr. Megane, i30, Ceed apod. aby si mohl dovolit dat cenovku o 100 tisic vic nez tyto ostatni modely, uvidime prodejni vysledky, ale trougam si tvrdit, ze minimalne v nasi chude kotline si kazdy hodne rozmysli, jestli vyhodit 100 litru za "pocit" ze ma neco moc extra, nebo jestli je projezdi v jakemkoliv jinem konkurencnim aute ktery si cenove na nic nehraje a ma cenu kterou ma mit...
Tak uspesny prodeje Fordu, predpokladam ze do par mesicu tu mame orezanou verzi s mensim motorem a nizsi vybavou, ktera se div se svete bude s cenovkou 299 bude prodavat jako housky na krame...
Tak uspesny prodeje Fordu, predpokladam ze do par mesicu tu mame orezanou verzi s mensim motorem a nizsi vybavou, ktera se div se svete bude s cenovkou 299 bude prodavat jako housky na krame...
Atlis
Focus som objednal pred dvomi tyzdnami. Cakacia lehota je pomerne dlha, auto ma byt dodane az na prelome aprila a maja. ;-\
Ak sa chcete dozvediet cosi viac o parametroch, odporucam straky Ford.de, je tam velmi dobry katalog s komplet TTD (rozmery, spotreby...)
Co sa tyka stupnov vybav, v EU v nich nie su velke rozdiely. V CR mozno chyba Ambiente, v PL aj DE obe vybavy su. Ale obsah vybav je rovnaky vsade. Vyrazne su vsak rozdiely v cenach. Auto ktore som objednal je bez priplatkov v PL o takmer 3000E lacnejsie ako v DE (21.100E vs 23.850E). Priplatky su v DE ovela drahsie - vid 17" disky su v PL za 400PLN (100E), kdezto v DE su za 350E atd. Zo zvlastnosti len spomeniem, ze v PL su udavane spotreby pre 1.6 Ecoboost 8.2/5.0/6.2l a v DE 7.7/5.0/6.0l a emisie 144g/km vs 138g/km.
Staticky uz ho maju u nas v meste na predajni, jazdy budu od buduceho tyzdna. Focus vyzera nazivo vyborne. Je velmi zaujimave, ze ak stoja II a III vedla seba, maju velmi vela spolocnych dizajnovych znakov aj ked by sa tak z fotiek nemuselo zdat. :yes😒br />
Ak mate otazky, sem s nimi...
Ak sa chcete dozvediet cosi viac o parametroch, odporucam straky Ford.de, je tam velmi dobry katalog s komplet TTD (rozmery, spotreby...)
Co sa tyka stupnov vybav, v EU v nich nie su velke rozdiely. V CR mozno chyba Ambiente, v PL aj DE obe vybavy su. Ale obsah vybav je rovnaky vsade. Vyrazne su vsak rozdiely v cenach. Auto ktore som objednal je bez priplatkov v PL o takmer 3000E lacnejsie ako v DE (21.100E vs 23.850E). Priplatky su v DE ovela drahsie - vid 17" disky su v PL za 400PLN (100E), kdezto v DE su za 350E atd. Zo zvlastnosti len spomeniem, ze v PL su udavane spotreby pre 1.6 Ecoboost 8.2/5.0/6.2l a v DE 7.7/5.0/6.0l a emisie 144g/km vs 138g/km.
Staticky uz ho maju u nas v meste na predajni, jazdy budu od buduceho tyzdna. Focus vyzera nazivo vyborne. Je velmi zaujimave, ze ak stoja II a III vedla seba, maju velmi vela spolocnych dizajnovych znakov aj ked by sa tak z fotiek nemuselo zdat. :yes😒br />
Ak mate otazky, sem s nimi...
Gratuluju 😄 Jaký máš objednaný motor? A to jsi auto objednal bez zkušební jízdy?
1.6 Ecoboost 150k. Ako som napisal, skusobne jazdy budu az od buduceho tyzdna, kym neprebehlo oficialne uvedenie modelu na trh, nie su povolene. Pretoze bez akejkolvek jazdy by som auto nezobral, bol som otestovat aspon novy C-Max, ktory ma k Focusu najblizsie a ze ten sa mi velmi jazdne pacil, nevidim dovod bat sa kupovat Focus "naslepo" bez jazdy. Staticky mam Focus ohmatany do sytosti.
Gratulace k novemu focus....a hlavně vítej do rodiny Ecoboostů 😄 jsem zvědavý na první dojmy s 1,6 😄 snad pozitvní jako ja u svého 2,0 😄
dakujem, urcite budem 😄 btw mam ho objednany v sedane a vo farbe dark micastone 😉 budu sa teda na seba s tvojim podobat 😉
btw uvazoval som o Mondeu 1.6 Ecoboost, predsalen som po Avensis nechcel mensie auto, ale jazdim vela v meste a k tomu ucelu pozivam nove Ka - skoncilo sa teda na kompromise.
btw uvazoval som o Mondeu 1.6 Ecoboost, predsalen som po Avensis nechcel mensie auto, ale jazdim vela v meste a k tomu ucelu pozivam nove Ka - skoncilo sa teda na kompromise.
Takhle bych taky volil podle srdce - benzin Ecoboost. Těším se v létě na recenzi v Moje.Auto 😉 Pravda je, že jízda C-maxem asi hodně napoví a nevěřím, že FIII by byl po jakékoli stránce propadák. Ať slouží!!!!!
Viděl jsme autosalon Ford v Norsku a s těmi českými se to nedá srovnat. V Norsku je to paráda a modely nabízejí v mnohem vyšší výbavě za ceny jak v ČR. Prostě tam lidi nejsou ochotní zaplatit tak vysoké ceny.
Netreba sa riadit cennikovymi cenami. Ak je niekto ochotny zaplatit cennikovu cenu, nie je podla mna normalny. Ja som objednal 1.6 EcoBoost 150k Titanium sedan. Z priplatkov mam alarm, metalizu, dojazdovu rezervu, gumove koberceky a 17" kolesa. Vysledna cena je lahko pod 20tis E co sa mi absolutne nezda ako prestrelena cena beruc v uvahu vybavu...
Gratulace. Byť mne osobně FoFo III zatím nijak neuchvátil po stránce designu, tak o technice nepochybuji a pořád se bude jednat o jeden z nejlepších modelů segmentu.
A2
"Základní cena 359.990,- Kč se může zdát na první pohled vysoká, pod kapotou nejlevnějšího Focusu ale není žádná čtrnáctistovka – motor 1,6 Ti-VCT má výkon 77 kW."
A co jako, Megane má taky základ 1,6-ku a je o 100.000,- levnější. Navíc atmosf. 1,6 se 77kw není žádná výhra, to je lepší řešení auto s 1,2TSI 77kw, v pružnosti nemá 1,6 šanci.
A co jako, Megane má taky základ 1,6-ku a je o 100.000,- levnější. Navíc atmosf. 1,6 se 77kw není žádná výhra, to je lepší řešení auto s 1,2TSI 77kw, v pružnosti nemá 1,6 šanci.
Miešaš rôzne veci; najprv poukazuješ na Megane, že je o 100t lacnejší a potom na Golf, ktorého 1,2T bude pružnejšia. Porovnávaj férovo a komplexne, keď základný Megane, tak aj s výbavou, keď Golf 1,2TSI - 77 kW, tak aj s cenou a výbavou. 😉 Potom uvidíš, že Focus až taká zlá ponuka nie je. A nezabúdaj, že Ford predáva gro áut s aukciovými výbavami a cenami, ktoré aj pri Focuse prídu tak o rok. A potom sa určite nebudeme baviť o tom, aký je Focus drahý. Ostatne ako je tomu dnes? Kto je Focusu cenovo bližšie: ten základný Megane, alebo Golf? 😉
Mne sa tiež zdá, že ten základ nie je nič extra, aby to stálo za tie peniaze. 1.6/77 kW nie je nič výnimočné.
No , je to slušný základný motor, zrejme najlepší základ v triede; jednak väčšinu základov poráža objemom (a z toho vyplývajúcim krútiacim momentom), kde síce základná Astra s 1,4 sa výkonovo blíži a i30 prevyšuje Focus, ale objem a krútiaci moment nenahradíš otáčkami (o základnom Golfe/Octavii s 59 kW nemá ani cenu sa baviť). A ten Megane s 1,6kou je relatívne jednoduchý motor, voči ktorému ponúka Focus sofistikovanejšiu techniku (variabilné časovanie ventilov), ktorá sa zrejme prejaví v pružnosti (viď maximálny krútiak dostupný medzi 4000 až 4500 rpm) a spotrebe.
Bodaj by všetci ponúkali v tirede takého "základy".
Bodaj by všetci ponúkali v tirede takého "základy".
jestli lze cenovce silenych 359 rikat zaklad tak to teda potom jo, u konkurence za tyhle penize mam bud temer plnou palbu, anebo aktualne ted drzim v ruce nabidku na funglovku Octavii II, Prima Edition CZ, 1,2T 77kW za 283 tisic vcetne DPH, pokud k tomu dam nejaky serepeticky jsem na 300k, ano nema ESP (ktery normalnim zpusobem jizdy s ditetem neresim) a mozna nejaky nedulezity kraviny, ale je motoricky mnohem lepsi, ma sestikvalt, a hlavne cenovku o 60 litru dole, netusim na co si Focus hraje....
Počkej, počkej..
Kde vidíš, že bych zmiňoval Golfa, já se bavím o motoru, reaguji tím na větu v článku, kterou autor zdůrazňuje, že za ty vysoké peníze dostanete 1,6-ku, což na druhou stranu není nič vyjímečného.
Toho Megána zmiňuju v tej souvislosti, že takové auto se dá koupit za 250.000,-, dobře, možná ještě nějaká výbava , dejme tomu za 290.000,-. (e😜resion)
Navíc, připlácet si za el. stahování zadních oken (paket city) i u druhé výbavy, je od Fordu docela ubohé.
Kde vidíš, že bych zmiňoval Golfa, já se bavím o motoru, reaguji tím na větu v článku, kterou autor zdůrazňuje, že za ty vysoké peníze dostanete 1,6-ku, což na druhou stranu není nič vyjímečného.
Toho Megána zmiňuju v tej souvislosti, že takové auto se dá koupit za 250.000,-, dobře, možná ještě nějaká výbava , dejme tomu za 290.000,-. (e😜resion)
Navíc, připlácet si za el. stahování zadních oken (paket city) i u druhé výbavy, je od Fordu docela ubohé.
Ak je to tá "stará" 1,6-tka, tak tá je vo Forde veľmi dobre vyladená. Papierové hodnoty sú dobré na diskuzný boj, nie na skutočné jazdné dojmy.
Chápem mnohí tunajší diskutéri by radi v neustále súperiacej trojke Golf, Ford a Astra videli toho Renaulta. A samozrejme, len čo skončí smena v Nošoviciach pribudne v diskuziách i Kórea.
K tej cene ... zrejme sa od Forda dočkáme nejakej uvádzacej ceny a do roka ako píše Iudex pribudne nejaký Trend-X, Titanium-X, ktorý sa ti podľa ceny začne páčiť.
Chápem mnohí tunajší diskutéri by radi v neustále súperiacej trojke Golf, Ford a Astra videli toho Renaulta. A samozrejme, len čo skončí smena v Nošoviciach pribudne v diskuziách i Kórea.
K tej cene ... zrejme sa od Forda dočkáme nejakej uvádzacej ceny a do roka ako píše Iudex pribudne nejaký Trend-X, Titanium-X, ktorý sa ti podľa ceny začne páčiť.
Toho Golfa som tam dosadil ako priameho konkurenta s Tebou spomínaným motorom 1,2TSI, ale keď chceš, daj si tam trebárs Octaviu.
A tá ničím výnimočná jedna-šestka je Ti-VCT, teda s variabilným časovaním ventilov. Doteraz bol základ 1,6 Duratec - 74 kW s pevným časovaním a až druhá bola 1,6 Ti-VCT - 85 kW, teraz je základ slabšia verzia 1,6 Ti-VCT. Čiže základ nie je len o 3 kW výkonnejšia verzia doterajšej základnej 1,6ky Duratec, ale modernejší motor.
A tá ničím výnimočná jedna-šestka je Ti-VCT, teda s variabilným časovaním ventilov. Doteraz bol základ 1,6 Duratec - 74 kW s pevným časovaním a až druhá bola 1,6 Ti-VCT - 85 kW, teraz je základ slabšia verzia 1,6 Ti-VCT. Čiže základ nie je len o 3 kW výkonnejšia verzia doterajšej základnej 1,6ky Duratec, ale modernejší motor.
Áno, ja som mal tento motor na mysli. Myslím, že tá pôvodná verzia bola vyvíjaná s Yamahou. On je skutočne tak trochu "motorkársky", viac mu chutia tie vyššie otáčky. S tým možno býva spojená vyššia spotreba, čo asi mnohí neocenia. Ale je to daň za možnosť svižnejšieho presunu z okresu do okresu. V porovnaní s ostanými atmo 1,6-tkami to bol a verím, že ešte bude motor, ktorý osloví zákazníka.
Tak pokud máš nabídku, co zmiňuješ, tak nic neřeš. Ceníková cena v této social edition je 374tKč (za 7 let starý model)
superkutil
Ford vlastně zúžil motorizaci na 4 motory v různých výkonových provedeních. Až čas ukáže, jak bude prodejný předražený benzínový 1.6 s turbem. Vlastně jen VW se vrhl na přímý vstřik v kombinaci s turbem, ostatní automobilky posečkávají a někdy dosahují obdobných parametrů i bez turba. ;-\
Za a) Ford po čase príde s akciovými cenami, ktoré budú oveľa prívetivejšie,
b) na rozdiel od ťažkotonážnej Astry, kde je turbo nevyhnutnošťou, Focusu na primeranú dynamiku bude stačiť aj atmo jedna-šestka s 92 kW,
c) keď príde výhradne s turbobenzínmi aj BMW 1, ono sa i váhavci nakoniec zlomia a budú ponúkať turbá, či už to bude Ceed alebo Megane v najbližších generáciách.
b) na rozdiel od ťažkotonážnej Astry, kde je turbo nevyhnutnošťou, Focusu na primeranú dynamiku bude stačiť aj atmo jedna-šestka s 92 kW,
c) keď príde výhradne s turbobenzínmi aj BMW 1, ono sa i váhavci nakoniec zlomia a budú ponúkať turbá, či už to bude Ceed alebo Megane v najbližších generáciách.
92kW jednasestka je slaba. Jazdil som s tym motorom v novom C-Maxe. Naviac je ten motor spriahnuty s 5st prevodovkou a od 110kmh uz zacina byt v aute hlucno...
Ale C-Max je aj o niečo ťažší, predsalen je to MPV (+ väčšie odpory kvôli väčšej čelnej ploche). A ako 1,6 Ti-VCT v doterajšom Focuse, aby si cítil ten výkon, tak musíš motor popohnať do otáčok, ostatne na to je motor s variabilným časovaním stavaný. 😉
Ford Focus 0-100kmh - 11s, 50-100kmh na 4st - 13.2s
C-Max 0-100kmh - 11.5s, 50-100kmh na 4st - 13.9s
to su hodnoty papierove. jazdil som C-Max, bol sice surovy, mal najazdenych 1600km, ale aj za 4000ot sa nic velkeho nedialo. ver mi, ziaden zazrak. rozdiel v hmotnosti tych dvoch aut je 80kg...
C-Max 0-100kmh - 11.5s, 50-100kmh na 4st - 13.9s
to su hodnoty papierove. jazdil som C-Max, bol sice surovy, mal najazdenych 1600km, ale aj za 4000ot sa nic velkeho nedialo. ver mi, ziaden zazrak. rozdiel v hmotnosti tych dvoch aut je 80kg...
Nespochybňujem Tvoje dojmy, Ty si sa viezol, ja nie. Je ale možné, že v tom o 80 kg ľahšom Focuse to bude o niečo živšie a hlavne keď sa motor zabehne, do otáčok ide ochotnejšie a ľahšie. Ja som tiež napríklad v Megane 1,6 81 kW neveril, že motor má ten výkon, pripadalo mi to lenivšie ako 74 kW jedna-šestka vo Focuse, detto Astra 1,6 - 85 kW.
Je to naopak, automobilky "s turbem" cíleně snižují výkon, aby neustřelily od standartu atmosfér. U turba není problém momentálně dostat v při normální spolehlivosti 150PS z litru objemu.
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nemůžeš srovnávat ceníkovou cenu nového modelu s nějakou předváděčkou... navíc Octavia už je letitý model.
Myslíš tím Oktávku, která se dělá od roku 2004 a která tehdy s trapnou 1.4 začínala na 425tkč? V tomtéž roce vyjel FF II. Ford má fungl nový model, Škoda bude ještě minimálně 2 roky (do)prodávat Oktu, u které je cena logicky někde jinde.
chester
dnes som bol doslova sokovany z toho, kolko komponentov je od inych vyrobcov vo Forde Focus RS 2008
prevodovka z Megane RS
kabelaz od VW
hmlovky z Megane II
a bonus! motor ma komponenty z Volva
prevodovka z Megane RS
kabelaz od VW
hmlovky z Megane II
a bonus! motor ma komponenty z Volva
Hm, to, že komplet celý 5-ti válec je původem od Volva jsi asi nezaznamenal ... až e ho dávali nejen do RS, ale už do ST....
paul77
Nevíte jaký bude příplatek za combi?
Jinak, pokud bych vybíral, tak beru určitě 1,6 Ecoboost. V současné době mám focuse s 1,6 74 kW a z nižších otáček opravdu chvíli trvá než se rozjede, to je dnes lepší volba 1,2 TSI, i když tam je zase otázka životnosti.
Jinak, pokud bych vybíral, tak beru určitě 1,6 Ecoboost. V současné době mám focuse s 1,6 74 kW a z nižších otáček opravdu chvíli trvá než se rozjede, to je dnes lepší volba 1,2 TSI, i když tam je zase otázka životnosti.
V PL je priplatok za sedan 1000PLN/250E a za kombi 3000PLN/750E. V DE je sedan drahsi o 500E a kombi o 750E.
To nemôžeš porovnávať. Focus 1,6 má 150 Nm pri 4000 rpm, 1,2 TSI má 175 Nm pri tuším 3000 rpm. TSI má logicky jasne navrch (zase si za ňu u Golfa dá VW pekne zaplatiť).
bude to dobre auto, ale ozaj spatne
silversurfer da sa jednoznacne suhlasit s tym co pises, len ostatni to tazko nesu