Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus: Základ s bohatou výbavou za 359.990,- Kč

Nový Focus má sice relativně vyšší ceny, ale také bohatou výbavu a silné motory.
Zpět na článek
24. 2. 2011 20:41
neregistrovaný "Oplik1.3"
24. 2. 2011 20:53
24. 2. 2011 20:55
24. 2. 2011 21:00
24. 2. 2011 21:01
25. 2. 2011 07:07
25. 2. 2011 08:55
25. 2. 2011 09:07
25. 2. 2011 08:38
25. 2. 2011 09:49
25. 2. 2011 10:12
25. 2. 2011 11:59
25. 2. 2011 14:49
24. 2. 2011 20:54
25. 2. 2011 01:04
25. 2. 2011 01:35
25. 2. 2011 08:32
25. 2. 2011 09:15
25. 2. 2011 10:18
25. 2. 2011 11:46
25. 2. 2011 12:17
25. 2. 2011 16:17
25. 2. 2011 11:13
25. 2. 2011 12:16
24. 2. 2011 21:04
24. 2. 2011 21:12
24. 2. 2011 21:12
neregistrovaný "lopsud"
24. 2. 2011 21:24
24. 2. 2011 21:50
24. 2. 2011 21:58
25. 2. 2011 06:43
25. 2. 2011 08:04
25. 2. 2011 06:44
24. 2. 2011 21:29
24. 2. 2011 22:09
27. 2. 2011 01:16
24. 2. 2011 22:15
24. 2. 2011 22:16
24. 2. 2011 22:22
24. 2. 2011 22:28
24. 2. 2011 23:37
25. 2. 2011 00:28
25. 2. 2011 08:40
24. 2. 2011 22:41
24. 2. 2011 22:57
25. 2. 2011 01:39
25. 2. 2011 08:08
25. 2. 2011 10:16
25. 2. 2011 10:29
25. 2. 2011 10:55
25. 2. 2011 11:24
25. 2. 2011 11:54
25. 2. 2011 10:28
25. 2. 2011 19:59
24. 2. 2011 23:17
25. 2. 2011 07:10
25. 2. 2011 06:50
25. 2. 2011 10:18
25. 2. 2011 07:03
25. 2. 2011 08:04
25. 2. 2011 08:43
25. 2. 2011 08:45
25. 2. 2011 10:11
25. 2. 2011 10:23
25. 2. 2011 10:41
25. 2. 2011 11:34
25. 2. 2011 13:18
25. 2. 2011 10:52
25. 2. 2011 11:13
25. 2. 2011 11:38
25. 2. 2011 12:35
27. 2. 2011 01:10
25. 2. 2011 10:29
25. 2. 2011 11:07
25. 2. 2011 11:17
25. 2. 2011 11:18
25. 2. 2011 11:19
25. 2. 2011 11:39
27. 2. 2011 00:54
25. 2. 2011 10:43
25. 2. 2011 10:48
25. 2. 2011 12:08
25. 2. 2011 11:43
neregistrovaný "Oplik1.3"
24. 2. 2011 20:41
Nový
Focus má vyšší ceny, bohatou výbavu, silné motory ale především, nepovedený design :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - CHerokee
24. 2. 2011 20:55
Re: Nový
Řekl bych, že poměrně originální a bude třeba si na něj zvyknout. To je ale u Fordu běžné, viz starší verze Mondea. Není to auto pro konzervativce, ti ať jdou do Golfa.
Avatar - Ji/Ri
24. 2. 2011 21:01
Re: Nový
...nebo bečky od Mogulu. >:D >:D >:D
25. 2. 2011 07:07
Re: Nový
Ano, poslední větu doporučuju přečíst všem, co plivou na design FIII ;-)
25. 2. 2011 08:55
Re: Nový
Originální je i koncepce Ssang Yongu rexton.... 8-s ...chce si na to jen zvyknout....ale kdy už to bude? >:-[]
25. 2. 2011 09:07
Re: Nový
Konzervativní zákazníci jistě zvolí golf-dobré jízdní vlastnosti,líbivý, skvělé motory , nekonzervativní zákazníci hledající neotřelé designové řešení se najdou u italských značek.....ale kdo si koupí toto? někdo kdo hledá....co? co je zde tak zajímavého, že to nenabídnou ve větší míře jiní?
25. 2. 2011 08:38
Re: Nový
interier je vazne tragedie..to je jak nekde na pouti..nemuzu si pomoct, ale Ford je s designem cim dal tim horsi....stejne jako kombi MOndea, takovy hrozny nevyvazeny mastodont. Jak s emi drive libil, tak ted ani nahodou. novy c-max je taky neprilis povedeny ( z meho hlediska).
Avatar - lamal
25. 2. 2011 09:49
Re: Nový
je to ozaj HNUS do i40 sa tu opierali vsetci ake to je hnusne auto a shitny design gyc kolotociarsky a toto je uz co vole ? toto vobec nieje oplacany gyc >:D

bude to dobre auto, ale ozaj spatne
25. 2. 2011 10:12
Re: Nový
ja bych rekl, ze paradoxne, kdyz pominu nejake experimenty, tak korejci se umirnujou a skutecne pracuji na designu ( a je to videt), zatimco Ford jde cestou presne opacnou....
Avatar - kari.laz
25. 2. 2011 11:59
Re: Nový
Tak tohle už se tu propíralo při představení. Vzhledem k tomu, že FF III je znám snad rok. Ale Můžu jenom souhlasit, že je to jak ze Startracku. S elegancí, nebo krásou to nemá nic společného.
Avatar - lamal
25. 2. 2011 14:49
Re: Nový
hlavne ze ty si bol ten najzufalejsi co v diskusii o i40 robil ako v zachvate a kazdemu chodil do nazorov tlacit halusky o tom aky to je i40 hnoj, preplacany otrasny a kecat a designe pezotu...pritom pezot je neuveritelne technicky zaostaly crep s otrasnymi prevodovkami, motormi /vyjma pozicanych 1,4 a 1,6 od bmw/ a uplne predpotopnymi napravami na podvozkoch.... jaky normalni benzinak je z ich produkcie ? ked zaratam ten design z kt sa uz ludom dviha zaludok - usmievava predna maska s otvorom a svetlami tiahnucimi sa do bokov tak je to ozaj len auto pre nenarocnich ...tot vse...nova 508 vyzera fajn, no po akom case? to radsej korejca vazne... podvozky a motory uz davno prekonali pezot

silversurfer da sa jednoznacne suhlasit s tym co pises, len ostatni to tazko nesu
24. 2. 2011 20:54
Interiér
Paradoxne je Focus pre mňa prvým autom, kde nižšia ([odkaz] výbava vyzerá lepšie a vyššia ([odkaz] >:D
Rozbalit vlákno
13
25. 2. 2011 01:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 2. 2011 01:35
Re: Interiér
To bola moja chyba pri vkladaní odkazu. Samozrejme, že som to myslel opačne.

Nižšia verzia: [odkaz]
Vyššia verzia: [odkaz]

No a nevyzerá ta nižšia, s tým menším displejom a krajším rádiom lepšie?? Podľa mňa áno.
25. 2. 2011 08:32
Re: Interiér
s tím velkým displejem to u nas nepujde koupit.....to bude jen pro ameriku :-/ tedy aspon zatim co vim ,...snad se pletu?
Avatar - das_autos
25. 2. 2011 08:39
Re: Interiér
Je to normální radio s 5" navigací a ta se dá normálně dokoupit k Titaniu.
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 09:15
Re: Interiér
Ta nizsia vybava je vybavou najvyssou - Titanium a displej nema 5" ale 4.2". 5" displej je za priplatok so zakladnou navigaciou. Na druhej fotke je tiez Titanium + vybava Individual s priplatkovym multimedialnym systemom Sync a je samozrejme v EU dostupny.

Vybavy nizsie od Titanium (Ambiente, Trend) maju iba 3.5" monochromaticky displej.
25. 2. 2011 09:49
Re: Interiér
systém SYNC s 8" dotykovým displejem bude dostupný od konce roku 2011 - alespoň v Německu, u nás jsem zatím nezjišťoval.

Jinak mi tam chybí ve výbavě právě tento systém SYNC, pak kožené obložení palubní desky, a automatická převodovka pro 1,6 EcoBoost 134 kW.

Až to tam vše přidaj, tak objednávám :-), tak snad se dočkám co nejdřív.

... jo a samozřejmě tomu chybí 4x4, ale to se u Focuse asi nedočkáme :-(
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 10:18
Re: Interiér
Sync sa da minimalne v PL objednavat uz teraz.
25. 2. 2011 11:32
Re: Interiér
Teď jsem koukal do Polského ceníku a o SYNC tam nic není :-(, řekl bych že až opravdu na konci roku 2011.

Největší možný dispej je 5" v kombinaci s navigací.
25. 2. 2011 11:46
Re: Interiér
tak tak....tezko by meli v Polsku neco co v Nemecku zatim neni... :-) tak jsem mel pravdu, nu skoda...sice tahle trida je uz mimo me...ale doufam az bude nova generace Mondea, ze uz se Sync atd :-)
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 12:17
Re: Interiér
Pred dvomi tyzdna mi sa Sync v PL objednat dal, vtedy som objednaval moje auto...
25. 2. 2011 16:17
Re: Interiér
Zajimave, ja to prave nenasel ani v ceniku...ani PL, DE ani UK . A nenasel jsem to ani v katalozich......kde jsou treba ruzne vybavy zobrazney a tim i ruzne displeye a typy radii..anikde nic :-/
25. 2. 2011 11:13
Re: Interiér
To nie je ziadna novinka. Uz v minulej generacii focusu/mondea sa mi viac pacila zakladna vybava "trend", nez vyssia "ghia" (ktora bola sprznena tym gycovym pseudo-drevenym dekorom)...
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 12:16
Re: Interiér
kurnik... nie sem som chcel
Avatar - Ji/Ri
24. 2. 2011 21:00
SILNÝ GLOBÁLNÍ HRÁČ
Vypadá zajímavě, dobře... když jsme si zvykli na suv od Porsche s chrochtákem, tak zvykneme na vše. Ale tenhle Focus, ten je výborný. Výborná technika, výborný vůz, výborná cena..... jak krásně je horko nejen v této třídě. ....hoši ve Vlčím hrádu musí nervozně mávat ocasem...a škrabat se za ušima. Fauvík je nějak v oparu.....zatuchlém...soudruzi z DDR to nějak nedávají.
Great work, FORD.
Rozbalit vlákno
1
25. 2. 2011 08:36
Re: SILNÝ GLOBÁLNÍ HRÁČ
Předčasné.
24. 2. 2011 21:04
rozporuplné auto
Ten až TIE fighterovský interiér .... - .... buď ho milujete nebo nenávidíte. :-O
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Wolfsteen
24. 2. 2011 21:12
No nevím
Až uvidím kompletní ceník budu chytřejší, ale z toho co je zde poposáno se mi ta výbava vzhledem k ceně zas tak bohatá nezdá...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "lopsud"
24. 2. 2011 21:12
servisy
FoFo vypadá slušně a povedeně, vypadá o chlup větší než předchozí generace. Určitě je i povedené, ale úroveň servisů, obzvášť v Ostravě, je tak ubohá, že svůj FoFo II určitě vyměním za něco jiného. I toto rozhoduje pro úspěch automobilu, a toto Ford prohrává na celé čáře.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ji/Ri
24. 2. 2011 21:24
Re: servisy
s kým a jakou máš zkušenost?
Byl jsem v Mariankach a přišlo mi to v pohodě... pravda, nebyl jsem na servise....
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 2. 2011 21:25
Re: servisy
Já myslím, že v dnešní době obecně je velký problém s originálnímu servisy...
24. 2. 2011 21:50
Re: servisy
Souhlas, bohužel je to tak. A kupodivu je to nejen napříč značkami, ale i napříč prémií, mainstreamem a low-endem.
Najít solidní značkový servis je málem zázrak, ale zase nechat si nové auto v záruce opravovat v neautorizovaném servisu je problém kvůli záruce a spol.
Avatar - CHerokee
24. 2. 2011 21:58
Re: servisy
Já mám s Dankarem v Ostravě dobré zkušenosti.
25. 2. 2011 06:43
Re: servisy
Tak, tak...i když jsem potřeboval vyřešit jen kravinu na staré Pumě od přítelkyně, překvapil mě velmi slušný profi přístup. A po zkušenostech sice jen po telefonu s Ford Malý a Velký si taky nemám na co ztěžovat...
25. 2. 2011 08:04
Re: servisy
Aby nedošlo k omylu, já nemluvil o Ostravě, moje (trpké) zkušenosti jsou odjinud.
Avatar - positivemind
24. 2. 2011 23:43
Re: servisy
Byl jsem s autem ve 4 servisech, všude profi jednání a služby. S jakými origo servisy máš osobní zkušenost? ;)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 2. 2011 13:01
Re: servisy
Já žádné nové auto nemám, takže origo servis nenavštěvuji, ale co jsem třeba řešil problémy s auty od známých, tak byl problém v přístupu. Např. Auto Heller v Opavě nebo Adiv. Pokud tam nepřijedu s novým autem prodaným odtamtud, tak je problém.
Vlastně zkušenost s vlastním autem mám taky. Potřeboval jsem objednat drobnost do svého BMW, v Ostravě Autecu mě slušně poslali někam. Že jsem vůbec byl smělý volat do BMW ohledně BMW. Telefonát do Renocaru a naprosto bez problému díl objednali a poslali.
A samozřejmě spousta historek na fórech... Já vím, je to z druhé ruky, ale jsme si asi všichni vědomi tohoto problému. Tím ale netvrdím, že jsou všechny servisy špatné. já měl špatné zkušenost, ale i jednu dobrou.
25. 2. 2011 06:44
Re: servisy
Můžeš být konkrétnější?
24. 2. 2011 21:29
Design
To auto se mi opravdu nelíbí, zejména zepředu. Nejsem nijak konzervativní, ale zase říkat na cokoli nového to, že se mi to líbí, je hloupost. Upřímně, byl bych nejradši, kdyby vyměnili ten přední nárazník s těmi trojúhelníkovými nasávacími otvory za nějaký designově čistší. Jinak super auto, klidně bych do něj šel, co mě opravdu zaráží je ten 1.6 EcoBoost, je to nespíš vyjímečná technologie, ještě jsem o tom nečetl, ale dostat z toho 134 kW, to je něco. Snad to vydrží déle jak 100k km.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Nerez
24. 2. 2011 22:09
Re: Design
No mně zase předek nepřijde tak strašnej ale ten zadek, to je hrůza. Ty světla musel vymýšlet někdo pod vlivem nějaké omamné látky. Interiér se mi také moc nelíbil, mám raši jednoduchost Golfu, ale čím častěji se na něj dívám, tím se mi líbí více. Volant je moc pěknej. Ale řadicí páka se jim moc nepovedla a ta podivně umístěná ruční brzda také ne.
27. 2. 2011 01:16
Re: Design
VW u dnes již historické 1.8T mělo nevyšší výkonovou variantu tuším 177kW. 132 kW u OI RS byla naproso pohodová (a vcelku přidušená) motorizace. Takže 134kW u 1.6ky dnes není žádný problém.
24. 2. 2011 22:15
Re: Design
No tak 134 KW u přeplňované 1,6 je sice pořád hodně dobré, ale v dněšní době už to není nic vyjímečného. Fiat, nebo VW umí tento výkon u 1,4. ;-)
Avatar - Nerez
24. 2. 2011 22:16
Re: Design
Jo a WRC z něj mají 300k a to to mají ještě omezený >:D >:D >:D
24. 2. 2011 22:22
Re: Design
To byla sice vtipná poznámka, ale já píšu o běžné sériové produkci. ;-)
Avatar - Nerez
24. 2. 2011 22:28
Re: Design
Jasně, já to chápu :-)
24. 2. 2011 23:37
Re: Design
Ale to asi stejně nebudou tak vysoké plnící tlaky jako u dieslu, ne? Mě to právě přijde naprosto na maximu životnosti motoru, vzhledem k objemu, a to i přesto, že jsem s 1,4 TSI 90 kW absolvoval několik jízd za volantem (asi 300 km). Samozřejmě, hranice jsou ještě asi vysoko, protože asi v 80. letech závodil Ayrton Senna na Hondě, která měla k víc jak 600k nebo možná víc při absurdně malém objemu.
25. 2. 2011 00:28
Re: Design
Zdaleka to není na hranici životnosti. Tedy, je otázka, kolik kilometrů má podle tebe motor vydržet a co na něm smíš vyměnit v rámci běžného servisu. U většiny dnešních malých benzínů se přeplňování používá hlavně k vyhlazení průběhu, vlastních špičkových hodnot lze (téměř) dosáhnout i u atmosférického motoru. Výjimkou jsou pak špičkové verze, které jdou o trochu dál - jako takové 1.4 TFSI 136 kW, nebo 2.0 TFSI 200 kW. Nakonec vše záleží na konstrukci. Když si porovnáš 155 kW a 200 kW verzi 2.0 TFSI, tak jsou dost odlišné; většina hlavních komponent je vyměněná, včetně bloku motoru, který je u výkonnější verze silnější, aby si zachoval životnost při vyšší zátěži. Už původní 147 kW verze se na 200 kW dala naladit s minimálními změnami na motoru samotném. A jezdilo to. Já osobně bych se například výkonnějším 1.4 TFSI vyhýbal kvůli větší složitosti, a tedy i potenciálně větší poruchovosti, ne kvůli možná nižší životnosti.

Pokud Ford konstrukci nezanedbal, tak tvůj největší problém bude pravděpodobně životnost turbodmychadla. Samozřejmě, jelikož jde o nový motor, je to tak trochu zajíc v pytli.
25. 2. 2011 08:40
Re: Design
Co je tak divného na 182HP z 1.6L při použití turba ? Nic zarážejícího.
24. 2. 2011 22:37
I don't need star wars in the driver's cabin
I don't need star wars in the driver's cabin.
Rozbalit vlákno
4
25. 2. 2011 09:08
Re: I don't need star wars in the driver's cabin
>:D >:D >:D
Avatar - kari.laz
25. 2. 2011 09:45
Re: I don't need star wars in the driver's cabin
exactly >:D
25. 2. 2011 10:04
Re: I don't need star wars in the driver's cabin
tak si neber laserový meč ;-)
Avatar - kari.laz
25. 2. 2011 12:03
Re: I don't need star wars in the driver's cabin
To aby sji se bál, aby v tom autě člověk nepotkal Klingona. Ten by si ho mohl splést s Enterprise a zaútočit na něj.
24. 2. 2011 22:41
žaluzie
poslední dvě fota galerie ukazují, že přívod vzduchu předními otvory do motorového prostoru je regulovatelný. Tuším že to doteď mělo jen BMW s efficient dynamics. Už se to dostává do nižší střední. V zimě se motor rychleji zahřeje, ale hlavně se sníží aerodynamický odpor. Za pokrok :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Nerez
24. 2. 2011 22:57
Kufr
V auto tipu jsem četl, že kufr má nějakých 280 l, což je na nižší střední katastrofa. Je to opravdu tak, nebo je to jen nějakej omyl? ;-\
Rozbalit vlákno
9
25. 2. 2011 01:39
Re: Kufr
To bude omyl, to bola asi Fiesta, nie? ;-)
Avatar - Blue Sun
25. 2. 2011 08:08
Re: Kufr
Ne ne, je to tak. Verze s plnohodnotným rezervním kolem má opravdu jen 277 litrů, s dojezdovkou 316. Až s lepící sadou se dostává na rozumných 360 litrů. A u kombi třeba verze s plnohodnotným kolem ani nejde!
25. 2. 2011 10:16
Re: Kufr
To vážne? Auto v nižšej strednej, ktoré bude mať 280l kufor? Ak porovnám, že napríklad Bravo má 400l. A pri kombi nemožnosť vozenia plnohodnotnej rezervy? Však to bola jedna z prvých príplatkových položiek, ktoré som objednával k novej Astre...
Avatar - iudex
25. 2. 2011 10:29
Re: Kufr
Netreba hneď žrať každú blbosť, ktorú predhodí Auto tip. Terajší Focus má 380 l, neverím, žeby nový mal až o 100l menej. ;-)
Avatar - abacus
25. 2. 2011 10:55
Re: Kufr
Než začneme vytvárať konšpiračné teórie overme si fakty:
5-dverový: opravný kit 363 l, dojazdovka 316 l, plnohodnotné(?) 277l
4-dverový: opravný kit 475 l, dojazdovka 421 l, plnohodnotné(?) 372l
kombi:opravný kit 490 l, dojazdovka 476 l, plnohodnotna - nedisponuje

láskavý zdroj technických údajov www.ford.de

Potom ako vznikajú "zaručené" správy..... ;-)
Avatar - iudex
25. 2. 2011 11:24
Re: Kufr
Ano, už som si aj ja stiahol katalóg a je to tak. Čiže hatch išiel objemom kufra dole, kombi je na tom v podstate rovnako (doterajší Focus kombi s dojazdovkou má 472 l).
Avatar - abacus
25. 2. 2011 11:54
Re: Kufr
Môže to byť i inou metodikou merania. Ale rozdiely nebývajú veľmi veľké. Skôr je to o ochote podať plnú informáciu. Expertom na to je VW. Tiguan 470l, no nikde sa nedočítaš, že z dojazdovkou je to 395l. V hodnotení stále "vyhráva" za najväčší objem. Touran 695(?) l, s dojazdovkou 570 - 590l. Tápenie v tme pri Kia Sportage: 465l, 485l, 565 l....
Tu je meter všade krátky. Je potrebné vziať svoju "obvyklú" batožinu a vyskúšať to v reály. V tom nám žiadne diskuzné táranie nepomôže. :-)
Avatar - iudex
25. 2. 2011 10:28
Re: Kufr
Nejak sa mi tomu nechce veriť. Auto postavené na rovnakom podvozku (rázvore) ako predošlá generácia, avšak s väčšou dĺžkou žeby medzigeneračne prišlo o 100 l objemu kufra? Neverím. :-!
25. 2. 2011 19:59
Re: Kufr
Dovod preco ma kufor taku velkost ako pisu moze byt v umiestneni tlmica vyfuku pretoze fofo II to mal uplne inac riesene .Nemal pod kufrom ten posledny tlmic.Podla mna je to v tom.Aj ked podla foto ten kufor vyzera ako vo fofo II.
24. 2. 2011 23:17
Ambiente
Zajímavé je, že v německém ceníku se, na rozdíl od českého, nachází i "sociální" verze ambiente (bez klimy, rádia, vyhř.zrcátek, lakovaných klik, se švihadly vzadu ...). Že by náš trh byl tak vyspělý a náročný a soc.výbavu už tady nikdo nechce ? >:-[]
Rozbalit vlákno
1
25. 2. 2011 07:10
Re: Ambiente
Tu nasadí až za nějaký čas, až si první nadšenci koupí tu dražší. Pak nastoupí "cena už od XXX tisíc" a ambi verze :-)
Avatar - positivemind
24. 2. 2011 23:40
Zrychlení
Teda, 134kw na 1,2t za 7.9s? To nic moc 8-s
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
25. 2. 2011 06:30
Re: Zrychlení
Tak mě napadá, jak se v EU lže o všem. O spotřebě, váze auta, tak jestli se nelže i o zrychlení a výkonu.
25. 2. 2011 06:50
Re: Zrychlení
Možný je všechno. Mě překvapuje, že u základní 1.6 je zrychlení stejný jako u těžšího Cmaxe. To nebude převodama....
Avatar - iudex
25. 2. 2011 10:18
Re: Zrychlení
A aké má zrýchlenie konkurencia s porovnateľnými motormi? Porovnateľná Astra 1,6T - 132 kW dá stovku za 8,5s (max. 221 km/h), Megane s 2,0T - 132 kW za 7,8s (max. 225 km/h). Ja pri jedna-šestke a údajoch 222/7,9 nevidím najmenší problém.
25. 2. 2011 07:03
spokojenost
Tak jak se mi čím dál tím víc líbí design nového FIII, líbí se mi i ceník. Myslím, že ceny jsou dobře napasované do našeho rybníčku. I když se první cena může zdát vysoká...Ale dostanu použitelný motor (na rozdíl od Astry a Golfu) a vše co od nižší střední očekávám, žádné ojebávky bez ESP, bagů atd.. A chci-li něco navíc, příplatky mi nepříjdou přehnané.

A když mi jde jen a jen o cenu? Na to jsou tu jiní hráči.

Těším se na první jízdu! :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
25. 2. 2011 09:48
Re: spokojenost
Proč myslíš, že je vnitřně využitelnější než konkurence?
25. 2. 2011 13:24
Re: spokojenost
Něco takového jsem psal?
25. 2. 2011 08:04
cena
mno nemyslim, ze by tuctovka Focus byl tak extra lepsi auto nez napr. Megane, i30, Ceed apod. aby si mohl dovolit dat cenovku o 100 tisic vic nez tyto ostatni modely, uvidime prodejni vysledky, ale trougam si tvrdit, ze minimalne v nasi chude kotline si kazdy hodne rozmysli, jestli vyhodit 100 litru za "pocit" ze ma neco moc extra, nebo jestli je projezdi v jakemkoliv jinem konkurencnim aute ktery si cenove na nic nehraje a ma cenu kterou ma mit...
Tak uspesny prodeje Fordu, predpokladam ze do par mesicu tu mame orezanou verzi s mensim motorem a nizsi vybavou, ktera se div se svete bude s cenovkou 299 bude prodavat jako housky na krame...
Rozbalit vlákno
2
25. 2. 2011 08:43
Re: cena
Dyť to už je tradice. První se podojí nedočkavci a pak přijdou ceny pro ostatní.
25. 2. 2011 08:45
Re: cena
On to takový cenový rozdíl oproti např.Ceedu nebude, až bude ESP povinné. To si pak spíš budeme muset zvykat na vyšší první cenu u lowendů ;-)
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 08:43
Mam ho objednany...
Focus som objednal pred dvomi tyzdnami. Cakacia lehota je pomerne dlha, auto ma byt dodane az na prelome aprila a maja. ;-\

Ak sa chcete dozvediet cosi viac o parametroch, odporucam straky Ford.de, je tam velmi dobry katalog s komplet TTD (rozmery, spotreby...)

Co sa tyka stupnov vybav, v EU v nich nie su velke rozdiely. V CR mozno chyba Ambiente, v PL aj DE obe vybavy su. Ale obsah vybav je rovnaky vsade. Vyrazne su vsak rozdiely v cenach. Auto ktore som objednal je bez priplatkov v PL o takmer 3000E lacnejsie ako v DE (21.100E vs 23.850E). Priplatky su v DE ovela drahsie - vid 17" disky su v PL za 400PLN (100E), kdezto v DE su za 350E atd. Zo zvlastnosti len spomeniem, ze v PL su udavane spotreby pre 1.6 Ecoboost 8.2/5.0/6.2l a v DE 7.7/5.0/6.0l a emisie 144g/km vs 138g/km.

Staticky uz ho maju u nas v meste na predajni, jazdy budu od buduceho tyzdna. Focus vyzera nazivo vyborne. Je velmi zaujimave, ze ak stoja II a III vedla seba, maju velmi vela spolocnych dizajnovych znakov aj ked by sa tak z fotiek nemuselo zdat. :yes:

Ak mate otazky, sem s nimi...
Rozbalit vlákno
9
25. 2. 2011 08:48
Re: Mam ho objednany...
Gratuluju :-) Jaký máš objednaný motor? A to jsi auto objednal bez zkušební jízdy?
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 09:08
Re: Mam ho objednany...
1.6 Ecoboost 150k. Ako som napisal, skusobne jazdy budu az od buduceho tyzdna, kym neprebehlo oficialne uvedenie modelu na trh, nie su povolene. Pretoze bez akejkolvek jazdy by som auto nezobral, bol som otestovat aspon novy C-Max, ktory ma k Focusu najblizsie a ze ten sa mi velmi jazdne pacil, nevidim dovod bat sa kupovat Focus "naslepo" bez jazdy. Staticky mam Focus ohmatany do sytosti.
25. 2. 2011 11:53
Re: Mam ho objednany...
Gratulace k novemu focus....a hlavně vítej do rodiny Ecoboostů :-) jsem zvědavý na první dojmy s 1,6 :-) snad pozitvní jako ja u svého 2,0 :-)
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 14:22
Re: Mam ho objednany...
dakujem, urcite budem :-) btw mam ho objednany v sedane a vo farbe dark micastone ;) budu sa teda na seba s tvojim podobat ;)

btw uvazoval som o Mondeu 1.6 Ecoboost, predsalen som po Avensis nechcel mensie auto, ale jazdim vela v meste a k tomu ucelu pozivam nove Ka - skoncilo sa teda na kompromise.
25. 2. 2011 13:28
Re: Mam ho objednany...
Takhle bych taky volil podle srdce - benzin Ecoboost. Těším se v létě na recenzi v Moje.Auto ;-) Pravda je, že jízda C-maxem asi hodně napoví a nevěřím, že FIII by byl po jakékoli stránce propadák. Ať slouží!!!!!
Avatar - superkutil
25. 2. 2011 10:18
Re: Mam ho objednany...
Viděl jsme autosalon Ford v Norsku a s těmi českými se to nedá srovnat. V Norsku je to paráda a modely nabízejí v mnohem vyšší výbavě za ceny jak v ČR. Prostě tam lidi nejsou ochotní zaplatit tak vysoké ceny.
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 10:26
Re: Mam ho objednany...
Netreba sa riadit cennikovymi cenami. Ak je niekto ochotny zaplatit cennikovu cenu, nie je podla mna normalny. Ja som objednal 1.6 EcoBoost 150k Titanium sedan. Z priplatkov mam alarm, metalizu, dojazdovu rezervu, gumove koberceky a 17" kolesa. Vysledna cena je lahko pod 20tis E co sa mi absolutne nezda ako prestrelena cena beruc v uvahu vybavu...
25. 2. 2011 09:36
Re: Mam ho objednany...
Gratulace. Byť mne osobně FoFo III zatím nijak neuchvátil po stránce designu, tak o technice nepochybuji a pořád se bude jednat o jeden z nejlepších modelů segmentu.
25. 2. 2011 13:42
Re: Mam ho objednany...
:yes: super, Gratulujem Ti.
25. 2. 2011 10:11
Motor?
"Základní cena 359.990,- Kč se může zdát na první pohled vysoká, pod kapotou nejlevnějšího Focusu ale není žádná čtrnáctistovka – motor 1,6 Ti-VCT má výkon 77 kW."

A co jako, Megane má taky základ 1,6-ku a je o 100.000,- levnější. Navíc atmosf. 1,6 se 77kw není žádná výhra, to je lepší řešení auto s 1,2TSI 77kw, v pružnosti nemá 1,6 šanci.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
25. 2. 2011 10:23
Re: Motor?
Miešaš rôzne veci; najprv poukazuješ na Megane, že je o 100t lacnejší a potom na Golf, ktorého 1,2T bude pružnejšia. Porovnávaj férovo a komplexne, keď základný Megane, tak aj s výbavou, keď Golf 1,2TSI - 77 kW, tak aj s cenou a výbavou. ;-) Potom uvidíš, že Focus až taká zlá ponuka nie je. A nezabúdaj, že Ford predáva gro áut s aukciovými výbavami a cenami, ktoré aj pri Focuse prídu tak o rok. A potom sa určite nebudeme baviť o tom, aký je Focus drahý. Ostatne ako je tomu dnes? Kto je Focusu cenovo bližšie: ten základný Megane, alebo Golf? ;-)
25. 2. 2011 10:41
Re: Motor?
Mne sa tiež zdá, že ten základ nie je nič extra, aby to stálo za tie peniaze. 1.6/77 kW nie je nič výnimočné.
Avatar - iudex
25. 2. 2011 11:34
Re: Motor?
No , je to slušný základný motor, zrejme najlepší základ v triede; jednak väčšinu základov poráža objemom (a z toho vyplývajúcim krútiacim momentom), kde síce základná Astra s 1,4 sa výkonovo blíži a i30 prevyšuje Focus, ale objem a krútiaci moment nenahradíš otáčkami (o základnom Golfe/Octavii s 59 kW nemá ani cenu sa baviť). A ten Megane s 1,6kou je relatívne jednoduchý motor, voči ktorému ponúka Focus sofistikovanejšiu techniku (variabilné časovanie ventilov), ktorá sa zrejme prejaví v pružnosti (viď maximálny krútiak dostupný medzi 4000 až 4500 rpm) a spotrebe.
Bodaj by všetci ponúkali v tirede takého "základy".
25. 2. 2011 13:18
Re: Motor?
jestli lze cenovce silenych 359 rikat zaklad tak to teda potom jo, u konkurence za tyhle penize mam bud temer plnou palbu, anebo aktualne ted drzim v ruce nabidku na funglovku Octavii II, Prima Edition CZ, 1,2T 77kW za 283 tisic vcetne DPH, pokud k tomu dam nejaky serepeticky jsem na 300k, ano nema ESP (ktery normalnim zpusobem jizdy s ditetem neresim) a mozna nejaky nedulezity kraviny, ale je motoricky mnohem lepsi, ma sestikvalt, a hlavne cenovku o 60 litru dole, netusim na co si Focus hraje....
25. 2. 2011 10:52
Re: Motor?
Počkej, počkej..
Kde vidíš, že bych zmiňoval Golfa, já se bavím o motoru, reaguji tím na větu v článku, kterou autor zdůrazňuje, že za ty vysoké peníze dostanete 1,6-ku, což na druhou stranu není nič vyjímečného.
Toho Megána zmiňuju v tej souvislosti, že takové auto se dá koupit za 250.000,-, dobře, možná ještě nějaká výbava , dejme tomu za 290.000,-. (expresion)
Navíc, připlácet si za el. stahování zadních oken (paket city) i u druhé výbavy, je od Fordu docela ubohé.
Avatar - abacus
25. 2. 2011 11:13
Re: Motor?
Ak je to tá "stará" 1,6-tka, tak tá je vo Forde veľmi dobre vyladená. Papierové hodnoty sú dobré na diskuzný boj, nie na skutočné jazdné dojmy.

Chápem mnohí tunajší diskutéri by radi v neustále súperiacej trojke Golf, Ford a Astra videli toho Renaulta. A samozrejme, len čo skončí smena v Nošoviciach pribudne v diskuziách i Kórea.

K tej cene ... zrejme sa od Forda dočkáme nejakej uvádzacej ceny a do roka ako píše Iudex pribudne nejaký Trend-X, Titanium-X, ktorý sa ti podľa ceny začne páčiť.
Avatar - iudex
25. 2. 2011 11:38
Re: Motor?
Toho Golfa som tam dosadil ako priameho konkurenta s Tebou spomínaným motorom 1,2TSI, ale keď chceš, daj si tam trebárs Octaviu.
A tá ničím výnimočná jedna-šestka je Ti-VCT, teda s variabilným časovaním ventilov. Doteraz bol základ 1,6 Duratec - 74 kW s pevným časovaním a až druhá bola 1,6 Ti-VCT - 85 kW, teraz je základ slabšia verzia 1,6 Ti-VCT. Čiže základ nie je len o 3 kW výkonnejšia verzia doterajšej základnej 1,6ky Duratec, ale modernejší motor.
Avatar - abacus
25. 2. 2011 12:35
Re: Motor?
Áno, ja som mal tento motor na mysli. Myslím, že tá pôvodná verzia bola vyvíjaná s Yamahou. On je skutočne tak trochu "motorkársky", viac mu chutia tie vyššie otáčky. S tým možno býva spojená vyššia spotreba, čo asi mnohí neocenia. Ale je to daň za možnosť svižnejšieho presunu z okresu do okresu. V porovnaní s ostanými atmo 1,6-tkami to bol a verím, že ešte bude motor, ktorý osloví zákazníka.
27. 2. 2011 01:10
Re: Motor?
Tak pokud máš nabídku, co zmiňuješ, tak nic neřeš. Ceníková cena v této social edition je 374tKč (za 7 let starý model)
Avatar - superkutil
25. 2. 2011 10:16
Hezké technologie, ale vůči konkurence předražené.
Ford vlastně zúžil motorizaci na 4 motory v různých výkonových provedeních. Až čas ukáže, jak bude prodejný předražený benzínový 1.6 s turbem. Vlastně jen VW se vrhl na přímý vstřik v kombinaci s turbem, ostatní automobilky posečkávají a někdy dosahují obdobných parametrů i bez turba. ;-\
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
25. 2. 2011 10:26
Re: Hezké technologie, ale vůči konkurence předražené.
Za a) Ford po čase príde s akciovými cenami, ktoré budú oveľa prívetivejšie,
b) na rozdiel od ťažkotonážnej Astry, kde je turbo nevyhnutnošťou, Focusu na primeranú dynamiku bude stačiť aj atmo jedna-šestka s 92 kW,
c) keď príde výhradne s turbobenzínmi aj BMW 1, ono sa i váhavci nakoniec zlomia a budú ponúkať turbá, či už to bude Ceed alebo Megane v najbližších generáciách.
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 10:33
Re: Hezké technologie, ale vůči konkurence předražené.
92kW jednasestka je slaba. Jazdil som s tym motorom v novom C-Maxe. Naviac je ten motor spriahnuty s 5st prevodovkou a od 110kmh uz zacina byt v aute hlucno...
Avatar - iudex
25. 2. 2011 11:40
Re: Hezké technologie, ale vůči konkurence předražené.
Ale C-Max je aj o niečo ťažší, predsalen je to MPV (+ väčšie odpory kvôli väčšej čelnej ploche). A ako 1,6 Ti-VCT v doterajšom Focuse, aby si cítil ten výkon, tak musíš motor popohnať do otáčok, ostatne na to je motor s variabilným časovaním stavaný. ;-)
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 12:24
Re: Hezké technologie, ale vůči konkurence předražené.
Ford Focus 0-100kmh - 11s, 50-100kmh na 4st - 13.2s
C-Max 0-100kmh - 11.5s, 50-100kmh na 4st - 13.9s

to su hodnoty papierove. jazdil som C-Max, bol sice surovy, mal najazdenych 1600km, ale aj za 4000ot sa nic velkeho nedialo. ver mi, ziaden zazrak. rozdiel v hmotnosti tych dvoch aut je 80kg...
Avatar - iudex
25. 2. 2011 13:26
Re: Hezké technologie, ale vůči konkurence předražené.
Nespochybňujem Tvoje dojmy, Ty si sa viezol, ja nie. Je ale možné, že v tom o 80 kg ľahšom Focuse to bude o niečo živšie a hlavne keď sa motor zabehne, do otáčok ide ochotnejšie a ľahšie. Ja som tiež napríklad v Megane 1,6 81 kW neveril, že motor má ten výkon, pripadalo mi to lenivšie ako 74 kW jedna-šestka vo Focuse, detto Astra 1,6 - 85 kW.
27. 2. 2011 01:01
Re: Hezké technologie, ale vůči konkurence předražené.
Je to naopak, automobilky "s turbem" cíleně snižují výkon, aby neustřelily od standartu atmosfér. U turba není problém momentálně dostat v při normální spolehlivosti 150PS z litru objemu.
25. 2. 2011 10:29
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - das_autos
25. 2. 2011 11:07
Re: cena
k převzetí k 9.8.2011 ;-)
Avatar - Emel
25. 2. 2011 11:17
Re: cena
Nemůžeš srovnávat ceníkovou cenu nového modelu s nějakou předváděčkou... navíc Octavia už je letitý model.
Avatar - abacus
25. 2. 2011 11:18
Re: cena
Zháňam garzónku v Prahe na občasné výlety za priateľkou. Nemáš tam niečo? ;-)
25. 2. 2011 11:19
Re: cena
voňafka vs. jetá předváděčka 8-s
Avatar - Nerez
25. 2. 2011 11:39
Re: cena
Slušně vybavenou Oktávií nemyslíš doufám tuhle s výbavou Prima že ne? :-)
27. 2. 2011 00:54
Re: cena
Myslíš tím Oktávku, která se dělá od roku 2004 a která tehdy s trapnou 1.4 začínala na 425tkč? V tomtéž roce vyjel FF II. Ford má fungl nový model, Škoda bude ještě minimálně 2 roky (do)prodávat Oktu, u které je cena logicky někde jinde.
25. 2. 2011 10:36
FORD RS - SKLADACKA
dnes som bol doslova sokovany z toho, kolko komponentov je od inych vyrobcov vo Forde Focus RS 2008
prevodovka z Megane RS
kabelaz od VW
hmlovky z Megane II
a bonus! motor ma komponenty z Volva
Rozbalit vlákno
1
27. 2. 2011 00:51
Re: FORD RS - SKLADACKA
Hm, to, že komplet celý 5-ti válec je původem od Volva jsi asi nezaznamenal ... až e ho dávali nejen do RS, ale už do ST....
25. 2. 2011 10:43
Ceny combi
Nevíte jaký bude příplatek za combi?
Jinak, pokud bych vybíral, tak beru určitě 1,6 Ecoboost. V současné době mám focuse s 1,6 74 kW a z nižších otáček opravdu chvíli trvá než se rozjede, to je dnes lepší volba 1,2 TSI, i když tam je zase otázka životnosti.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Atlis
25. 2. 2011 10:48
Re: Ceny combi
V PL je priplatok za sedan 1000PLN/250E a za kombi 3000PLN/750E. V DE je sedan drahsi o 500E a kombi o 750E.
Avatar - das_autos
25. 2. 2011 11:04
Re: Ceny combi
U nás je to 34 000,- ceníkových.
25. 2. 2011 12:08
Re: Ceny combi
Tak to jenom proto, že jsem v ČR a tady jsou kombi oblíbené, tak to nasadí o 34,000,- to je docela dost. Ale combi je hezčí než hatchback
Avatar - iudex
25. 2. 2011 11:43
Re: Ceny combi
To nemôžeš porovnávať. Focus 1,6 má 150 Nm pri 4000 rpm, 1,2 TSI má 175 Nm pri tuším 3000 rpm. TSI má logicky jasne navrch (zase si za ňu u Golfa dá VW pekne zaplatiť).