Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Laguna 2,0 16V (103 kW): Nejlevnější ve střední třídě startuje na 459.900,-Kč

Renault Laguna zlevňuje o 30 tisíc Kč, nejlevnější provedení tak stojí 459.900,- Kč a základní turbodiesel je o 5 tisíc Kč dražší.
Zpět na článek
2. 11. 2009 01:10
2. 11. 2009 06:58
2. 11. 2009 07:00
2. 11. 2009 08:45
2. 11. 2009 09:14
2. 11. 2009 09:21
2. 11. 2009 10:03
2. 11. 2009 16:53
2. 11. 2009 17:49
2. 11. 2009 16:11
2. 11. 2009 17:45
2. 11. 2009 07:00
neregistrovaný "Novakj24"
2. 11. 2009 07:15
2. 11. 2009 07:27
2. 11. 2009 07:33
2. 11. 2009 08:39
2. 11. 2009 08:29
2. 11. 2009 08:52
2. 11. 2009 08:55
2. 11. 2009 08:59
3. 11. 2009 08:13
2. 11. 2009 08:39
2. 11. 2009 09:44
2. 11. 2009 09:50
2. 11. 2009 10:07
2. 11. 2009 11:28
2. 11. 2009 11:45
2. 11. 2009 12:35
2. 11. 2009 13:25
2. 11. 2009 13:42
2. 11. 2009 07:27
2. 11. 2009 08:09
neregistrovaný "exctenar"
2. 11. 2009 08:34
2. 11. 2009 08:47
2. 11. 2009 09:52
2. 11. 2009 10:25
2. 11. 2009 11:50
2. 11. 2009 12:20
2. 11. 2009 13:27
3. 11. 2009 20:25
3. 11. 2009 23:06
3. 11. 2009 23:14
4. 11. 2009 16:54
2. 11. 2009 16:56
2. 11. 2009 07:54
2. 11. 2009 08:24
neregistrovaný "Novakj24"
2. 11. 2009 08:52
2. 11. 2009 08:48
2. 11. 2009 08:55
2. 11. 2009 09:05
3. 11. 2009 09:34
2. 11. 2009 16:13
2. 11. 2009 16:57
2. 11. 2009 17:06
3. 11. 2009 12:45
3. 11. 2009 14:02
3. 11. 2009 17:23
4. 11. 2009 07:43
4. 11. 2009 16:58
2. 11. 2009 08:33
2. 11. 2009 08:51
2. 11. 2009 09:05
2. 11. 2009 09:07
2. 11. 2009 09:53
2. 11. 2009 09:55
2. 11. 2009 10:08
2. 11. 2009 12:43
2. 11. 2009 13:49
2. 11. 2009 14:09
2. 11. 2009 13:52
2. 11. 2009 14:09
2. 11. 2009 17:01
2. 11. 2009 09:20
2. 11. 2009 09:30
2. 11. 2009 09:54
2. 11. 2009 13:59
2. 11. 2009 14:16
2. 11. 2009 09:31
neregistrovaný "misiak"
2. 11. 2009 09:27
neregistrovaný "wazi"
2. 11. 2009 09:45
2. 11. 2009 09:56
2. 11. 2009 10:30
2. 11. 2009 10:39
2. 11. 2009 12:05
2. 11. 2009 12:26
2. 11. 2009 13:00
2. 11. 2009 14:17
2. 11. 2009 16:24
3. 11. 2009 08:58
neregistrovaný "misiak"
3. 11. 2009 15:17
neregistrovaný "RayBan"
2. 11. 2009 21:14
3. 11. 2009 10:05
3. 11. 2009 23:23
4. 11. 2009 15:02
4. 11. 2009 17:00
5. 11. 2009 18:38
2. 11. 2009 01:10
Laguna
I když ze všech stran slyším kritiku na předek Laguny tak mě osobně se líbí, ale za to nemůžu překousnout ten zadek. :no: Ale kombík se mě líbí a moc :yes: Cená krásná o tom žádná a myslím, že za ty peníze je to velice hezká nabídka. Pokud bych hledal v této třídě kombi Laguna by byla jedna z prvních na mém seznamu a pokud bych hledal sedan nebo liftback tak by se na seznam ani náhodou nedostala. Stačí si vedle toho představit zaparkovanou insignii.
Rozbalit vlákno
11
2. 11. 2009 06:58
Re: Laguna
Ta cena opravdu nemá konkurenci, zvlášť když třeba v Anglii je Laguna dražší než Superb.
2. 11. 2009 07:00
Re: Laguna
Presne. Ale co jim zbyva, kdyz chteji neco prodat, tak musi s cenou dolu.
2. 11. 2009 08:45
Re: Laguna
Hnusnejší zadok ako Insignia nemôže mať snáď nikto. Vyzerá to jak spráskaný jazvečík, s chvostom schovaným medzi nohami a stiahnutým zadkom...
Avatar - iudex
2. 11. 2009 09:14
Re: Laguna
Ja sa dodnes divím, preco získala titul COTY 2009... 8-s
2. 11. 2009 09:21
Re: Laguna
mě se celkem líbí, ale názor na design má každý jiny
Avatar - Perun
2. 11. 2009 10:03
Re: Laguna
Bohužel, nelze nesouhlasit... Nemluvě o doslova tristních osobních zkušenostech z vyzkoušení dvou různých vozů. Insignia na mě působí jako nedodělek, přičemž opravdu nechápu, proč se tak dobře prodává.. Jen pro COTY? :-|
Ve stínu Insignie jsem zvědavý na Astru.... nevím nevím..
Avatar - Ronault.
2. 11. 2009 16:53
Re: Laguna
Taky v Insignii nespatřuji nic krásného. Řekl bych, že je to horší než některé výtvory Japonců v 80. letech
2. 11. 2009 17:49
Re: Laguna
Mne celkovo tento nový oplácky štýl nesedí. K jazvečiemu zadku mohutný predok a´la prerastený medvedík, k tomu opticky hodne ťažký, až megalomansky vyzerajúci interiér, hoci uhladených línií...proste nemusím. Hoci technicky môže byť podarená.
Astra je dizajnovo jedno z najväčších sklamaní roku. Tak dokonale spriemerované tvary veškerej konkurencie, to sa len tak nevidí. Aj KIA sa snažila modelom cee´d zapáčiť každému, ale šla na to podstatne lepším spôsobom. Plus ten mohutný nárast rozmerov. U mňa Opel, žiaľ, poslednou dobou neboduje. Nemá čím.
2. 11. 2009 16:11
Re: Laguna
Za "spráskaného jezevčíka" jeden Oscar :yes: Dokonale odpozorované.
neregistrovaný "Novakj24"
2. 11. 2009 07:00
Výborné
Renaultí interiéry se mi sice nelíbí (zejména minimalistická rádia ve velkém interiéru), ani osobně bych do francouzského auta nešel (prostě každý máme nějaké preference), ale z pohledu cena/výkon/výbava dávám Renaultu zejména za tu Lagunu jedničku. Mě sice vyšlo Mondeo po 32% slevě ještě o něco výhodněji, ale i tak je to dobrá zpráva směrem k zákazníkovi.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
2. 11. 2009 07:15
Image
Co nám to přinese. Image auta levnějšího než Korejci, levnější budou pouze číňani. Image socky. Nebylo lepší tomu bezpochyby nešpatnému autu dát slušivý kabátek a prodávat auto s hrdostí.
Zákazník by přišel kupovat Lagunu, protože se mu líbí a ne, že nejlevnější.
Rozbalit vlákno
33
2. 11. 2009 07:27
Re: Image
Renault ČR to s cenama opravdu přehání. Stačí pár let cenového podbízení a značka Renault bude v Čechách mrtvá.
2. 11. 2009 07:33
Re: Image
To si nemyslím ;) dokud češi budou koukat skrz děravou peněženku tak to mrtvá značka určitě nebude. Navíc Renault není žádná prémie a ani subprémie... je to mainstream, tím pádem je ta cena na místě ;-) A buďme rádi protože tyhle slevové akce můžou donutit jít s cenou dolů i konkurenci.
Avatar - iudex
2. 11. 2009 08:39
Re: Image
Presne tak. Ovplyvní to celý trh, co je len dobre.
2. 11. 2009 08:29
Re: Image
Jo jo, mělo by to být tak o 200 litrů dražší, to by pak bylo terno a zákazníci by se jen hrnuli :yes: :yes: A za pár let by měl Rencek image jak Audina ;-)
2. 11. 2009 08:52
Re: Image
Keď ide o to, určite by sa našli veci, v ktorých Laguna Audinu A4 prekonáva... ;-)
2. 11. 2009 08:55
Re: Image
například poměr cena/užitná hodnota ;-)
Avatar - iudex
2. 11. 2009 08:59
Re: Image
Vnútorný priestor, praktickost... ;-)
Avatar - www.skodaoctavia.cz
2. 11. 2009 19:16
Re: Image
To určitě hrozně zajímá člověka, který si kupuje audi >:D
Logan taky překonává Ferrary v cena/užitná hodnota :yes:
3. 11. 2009 08:13
Re: Image
nevybočuj z kontextu, šli sme trošku iným smerom... ;-)
Avatar - iudex
2. 11. 2009 08:39
Re: Image
No neviem ako v CZ, ale u nás sa Renault touto agresívnou cenovou politikou predral na druhé miesto hned za Skodovku. A nemám pocit, ze by im to v ociach tých zákazníkov pohorsilo. Urcite nie je vnímaný horsie ako napr. Citroen, skor naopak.
2. 11. 2009 09:44
Re: Image
No ale sa pozri v ktorých triedach robí 80-90% predajov - subkompakt + nižšia stredná + MPV. Stredná je u nich v stave klinickej smrti, na vyššiu strednú rezignovali úplne. A práve image vytvorený v strednej triede potom ovplyvňuje pohľad na celú značku.

Lagune bohužial (aj keď aj to je otázne) asi pomože len výrazný F/L. A to nehovorím preto, že by sa mi nepáčila taká aká je, naopak! Problém je však v zložení zákazníkov pre strednú triedu. Kým 60-70% tu budú predstavovať flotily + štátna správa, a najvačšia časť firiem v ČR/SR má domáce/nemecké korene, tak sa žabáci nikdy nevyrovnajú v počtoch nemcom. Pozri novú C5 - tiež tie čísla nie sú žiadny zázrak.
2. 11. 2009 09:50
Re: Image
Veď práve. Z pohľadu dizajnu nemá C5 chybu, technicky je tiež na úrovni, a predsa sa nepredáva ako teplé rožky. Ako by potom Lagune mohol pomôcť v predajoch facelift?
Avatar - iudex
2. 11. 2009 10:07
Re: Image
No zase tak zlé to nie je. Teraz som pozeral, C5ka sa predáva lepsie ako Mondeo, Accord, M6 ci 407. V rámci neprémie ju predbehli Passat, Superb a Insignia. Passat je proste VW, Superb je Skoda a Insignia si nesie vlajku COTY 2009, na tých mat nebude. Ale ostatných poráza a s tým musia byt u Citroena spokojní.
Laguna je na tom horsie, ale stále na úrovni 407 ci Accordu.
2. 11. 2009 11:28
Re: Image
Myslím, že kvalitami má C5 na viac. Niečo som najazdil s predchádzajúcou generáciou a musím povedať, že toľko kritiky, čo sa tomu vozu dostalo, si určite C5 nezaslúžil. Obrovské, pohodlné, tiché, HDI so spotrebou hlboko pod 7 litrov...
2. 11. 2009 11:45
Re: Image
Ona Laguna 2 sa predávala (minimálne prvé roky) i v ČSR priestore výrazne lepšie ako tretia generácia. Preto myslím, že by jej F/L mohol pomocť s predajmi, najma v kombinácii s tými cenami. Veď to už atakuješ nižšiu strednú, ktorá však ešte nebude zdaleka vrcholná motorizácia a výbava.

Od C5 som tiež čakal lepšie predaje. Stretávam je zriedka, čo je škoda.
2. 11. 2009 12:35
Re: Image
Mňa na C5, teda keď hovoríme o poslednej generácii, prekvapila vysoká hmotnosť auta. Dáš do toho lepší diesel, plnú nádrž a sadneš za volant, a si na dvoch tonách. Kamoš, od ktorého som mal vyššie spomínaný starší C5 ho vymenil za nový, približne v rovnakej výbave a s tým istým motorom - a nevychádzal z údivu, že spotrebu má vpriemere skoro o liter vyššiu...
2. 11. 2009 13:25
Re: Image
Kde sa berú tie nové a nové kilečká? Motory asi velmi nepriberajú, výbavu ak dáš +/- rovnakú ti tiež vela nepridá. Jedine mi vychádza viac tlmiacich materiáloch + ďalšie bezpečnostné výztuhy.
2. 11. 2009 13:42
Re: Image
Za všetkým je proste tá falošná bezpečnosť + výbava. Teda výbavou autá priberajú určite, 20 rokov dozadu sa nám o niektorých veciach ani nesnívalo, nie že by ešte mohli byť v aute. GPS, parkovacie senzory, management motora, audio - to všetko sú kilá a kilá súčiastok, prídavných materiálov, a najmä káblov.
2. 11. 2009 07:27
Re: Image
No ale tohle je specifikum Českého trhu ;-) jinde v evropě tu Lagunu prodávají s hrdostí za cenu za kterou by to tady asi nikdo nekoupil. >:D
neregistrovaný "exctenar"
2. 11. 2009 08:09
Re: Image
Jenže jinde v Evropě jsou už:
1/dospělí
2/auto je spotřební zboží
3/až na výjimky si koupením auta nikdo nic nedokazuje, vč. okolí
4/Renaulty kupují běžně dlouhé roky a na stupidní statistiky,kdy to není o spolehlivosti, ale spíš o přípravě vozu k STK, pardon TÜV atd. si dávno nehrají
5/ kdo po záp. části té normální EU jezdí, pak ví, že auta stojí leda u benzinek či restaurací, jinak všechna jedou
6/ jen tu se z toho dělá věda
2. 11. 2009 11:50
Re: Image
jen si tady fandite, já si počkám na Ádu a pak si udělám názor :-!
Avatar - Plautus
2. 11. 2009 12:20
Re: Image
počkáš si na Ádu s Renckom pri krajnici medzi Horným a Dolným Výplachom? alebo Ti nejde naštartovať pod vysielačom? >:D
2. 11. 2009 13:27
Re: Image
Rencek sa dá naštartovať? Mňa zatial vždy vozia na odťahovke :-!
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 20:25
Re: Image
Kdybys věděl komu jsi zvedl palec >:D
Avatar - white label
3. 11. 2009 23:06
Re: Image
A kdyby kuko tušil takovou reakci... >:-[]
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 23:14
Re: Image
Kuko je dobrý kluk, on rád potěší i ty ostatní. Některé rozesměje, jiné potěší :no: >:-[]
4. 11. 2009 16:54
Re: Image
klamu tělem hoši >:-[]
2. 11. 2009 07:54
Cena
Cena je pořád moc vysoká. Vzhledem k pověsti a designu Laguny bych viděl cenu pod 400 000 >:D
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "Novakj24"
2. 11. 2009 08:24
Re: Cena
Jasně, před rokem a kousek by za tuhle cenu po autě v dané třídě a výbavě lidé trhali ruce, protože i Octavia byla o dobrých 20-30 procent dražší, ale dnes je to předražené. Kdyby šli všichni na 400, tak by někteří remcali, že laguna by měla být levnejsi nez konkurence, tj. pod 350 atd.
Kdyby nesli vyrobci s cenami dolu plizivym tempem, ale nabidly tyto ceny okamzite po vypuknuti krize, lide by jim utrhali ruce, pac by v danou dobu byli o 30 procent levnejsi nez konkurence a navic by se jednalo o nahly pokles ceny o destiky procent. Plizivym poklesem cen si lide zvyknou na postupne snizovani ceny a snizovani po par procentech je nezlomi pro nakup, ba naopak, pockaji si na dalsi slevy a sve nakupy oddali
2. 11. 2009 08:52
Re: Cena
Špatně jsi to pochopil. Myslel jsem tím, že jestliže konkurence začíná na 550 000, tak Laguna by měla stát 400 000, aby byla aspoň trochu konkurenceschopná ;-) A ne že by měli jít všichni na 400 000.
2. 11. 2009 08:48
Re: Cena
V tom prípade by pod 400 museli byť prakticky všetci, 50 navrch by mala povolené len prémia... >:D
2. 11. 2009 08:55
Re: Cena
Kdyby stál pod 400 000 Passat nebo Mondeo, tak si nedokážu představit, za kolik by museli prodávat Lagunu. Ledaže by se Renault dohodl s Makrem a dávali jednu Lagunu zdarma každýmu, kdo udělá v Makru útratu větší než 10 000 >:D
2. 11. 2009 09:05
Re: Cena
Toť názor človeka, čo zrejme videl Lagunu len na obrázkoch... ;-)
3. 11. 2009 09:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
2. 11. 2009 16:57
Re: Cena
Já bych za tu cenu prodával Mondeo, co říkáš? Velké, kýčovité... proč ne? ;-)
2. 11. 2009 17:06
Re: Cena
Koukám, že ty asi podnikat nebudeš co? :-)

Proč něco prodávat levně, když se to dobře prodává i draze? ;-)
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 12:45
Re: Cena
Jen tak pro srandu, aby ses nasral. Znáš to, provokace pro provocateury ;-)
3. 11. 2009 14:02
Re: Cena
Tak abys mě nasral, tak budeš muset nasadit těžší kalibr než přisuzovat Mondeu Lagunní cenu >:D
Avatar - Ronault.
3. 11. 2009 17:23
Re: Cena
Já bych Ford stejně zrušil, jediné dobré, co přinesl do automobilismu byla pásová výroba, pak už nic >:-[] >:D
4. 11. 2009 07:43
Re: Cena
No vidíš, aspoň něco. Marně přemýšlím co přinesl do automobilismu Renault... :-)
4. 11. 2009 16:58
Re: Cena
pásovou výrobu tuším zavedl Oldsmobile, a Ford to jen vypiloval k dokonalosti (teda na danou dobu)

Vzhledem k tomu, že Renault je tu už nějaký pátek s námi, pár těch novinek určitě taky přinesl. Stačí pohledat a kdo chce vidět uvidí, kdo ne, ten má nového kámoše...Ádu ;-)
Avatar - freeman
2. 11. 2009 08:33
Desing
Nebyť toho "čudného rybacieho" desingu bola by Laguna jasná jednotka v strednej triede. A odborný novinári hovoria, že je kvalitne spracovaná a technicky vynikajúca. Len ten desing. Ale interiéri je všetko OK.
Rozbalit vlákno
17
2. 11. 2009 08:51
Re: Desing
Dizajn bol u Renaultu vždy vecou vkusu. A nie je to len vec dneška, Renault je tým proste povestný, napríklad ani dizajn R8 nebol zrovna tuctový a prehliadnuteľný, a bol to uznávaný a obľúbený model.
2. 11. 2009 09:05
Re: Desing
No nevím nevím, sedni si do ní, projeť jí, pak zkus konkurenci. No a jestli i poté si budeš myslet, že by kromě designu byla Laguna jedničkou ve střední třídě, pak ... I když proti gustu žádný dišputát ;-) Někdo má holt nízké nároky ;-)
2. 11. 2009 09:07
Re: Desing
Záleží na tom, čo preferuješ. Kto má rád pohodlie a na ceste lahodne plávajúci koráb, ten na Forda alebo Passata ani nemrkne, to sú vytriasačky.
2. 11. 2009 09:53
Re: Desing
Může být, všechno je to o osobních preferencích
2. 11. 2009 09:55
Re: Desing
Má pravdu. Vzadu je Laguna nepoužitelná. Myslím verzi lift. Krátké nízko chycené sedáky, který nepodpírají stehna ani omylem. Místo nad hlavou hodně průměrné. Jen pro kolena to bylo ok.
A s tím natřásáním, si to trochu přehnal. Projeď někdy Mondeo, komfort má na vysoký úrovni o Passatu ani nemluvě.
2. 11. 2009 10:08
Re: Desing
Porovnaj si jazdne Lagunu a Mondeo, v priamom porovnaní proste Mondeo vytriasačka je. Inak proti nemu ani Passatu nemám nič, Laguna je proste iná liga. Nie vyššia, nie nižšia, proste iná. To miesto vzadu je v Lagune poslabšie, to je pravda, no ako si všímam, tu sa to najčastejšie berie z pohľadu vodiča. Mne napríkla by nízke a krátke sedáky nijak neprekážali, lebo vzadu vozím len deti v autosedačkách.
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 12:43
Re: Desing
Nesouhlasím, mondeo ani passat žádná "vytriasačka" nejsou. Zdání komfortu laguny dělají vysoké pružiny, na kterých se auto pohupuje, což dává zdání komfortu, zdání proto, protože to funguje jen na zvlněné silnici, auto se pohupuje, vypadá to komfortně. Jenže, dlouhé pružiny znamenají náklony a aby nebyly nesnesitelné, je nutno je zkombinovat s tvrdšími tlumiči. Výsledkem je auto, které na děravých silnicích resp. na krátkých příčných nerovnostech dává rány od podvozku, které jsou slyšet i cítit a nádavkem se houpe. Je to nevhodná kombinace, které se Renault (ale i někteří jiní výrobci) drží, a která na českých silnicích nefunguje. Mnohem vhodnější je opačný přístup kratší pružiny měkčí tlumiče, kdy podvozek nepřejíždí po nerovnostech, ale spíše je žehlí, v tomto smyslu jsou jak mondeo tak passat ruku v ruce jedničkami ve střední třídě pokud jde o auta se standardním podvozkem péro/tlumič. Výsledkem je rovnější (méně rozhoupaná) jízda a lepší tlumení nerovností, tj. komfort jak zadkový tak akustický. ;-)
2. 11. 2009 13:49
Re: Desing
V tomto sa s Tebou hádať nebudem, proste Laguna bola pod mojim zadkom o dosť mäkšia a ohľaduplnejšia k chrbtici, aspoň na diaľnici od Brna to fungovalo dobre, žiadne rázy som neregistroval (aj keď C5 s hydraulikou bol ešte o jeden svet lepší). Netvrdím, že Mondeo alebo Passat nie sú komfortné, to by bola blbosť, ale pocitovo sú výrazne tvrdšie, a mne je nejak to pohupovanie proste milšie.
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 14:09
Re: Desing
Právě na té naší "dálnici" to funguje nejhůř, v pravém pruhu se s lagunou jet nedá, ale proti gustu... Já mám spíš pocit, že ty vždy porovnáváš s passatem minulé generace, to bylo velmi tvrdé auto a přitom ani moc nezatáčelo, ten současný je podvozkově mnohem lepší. ;-)
2. 11. 2009 13:52
Re: Desing
Jasně, ty tam možná vozíš děti. Ale pokud to mám brát v kontextu střední třídy. Pak je místo vzadu u Laguny jen průměrné. Vpředu jsem si nestěžoval.
2. 11. 2009 14:09
Re: Desing
S tým sa dá súhlasiť.
Avatar - Ronault.
2. 11. 2009 17:01
Re: Desing
Jo, někdo děti, někdo ve čtyřech na služebku do Paříže >:-[]
Avatar - iudex
2. 11. 2009 09:20
Re: Desing
Ja síce nie som zrovna fanúsik Renaultu, ale ked som nedávno sadol do nového Meganu, celkom pozitívne som bol prekvapený. Kvalitné plasty, na prvý pohlad spickové vypracovanie, dizajnovo tiez zaujímavé, dokonca i ten digitálny rýchlomer je vcelku vkusný (a to som priaznivec budíkovej klasiky). Celkový dojem spravil dobrý, tak som si rovno dohodol predvádzacku. Zajtra sa na nom idem zviezt, uvidím, ci i po jazde budem chválit.
2. 11. 2009 09:30
Re: Desing
No to by stálo za blogový test ;-)
Avatar - iudex
2. 11. 2009 09:54
Re: Desing
Ide len o predvádzacku, to skor získa clovek len zbezné dojmy, predajca vedla Teba plní funkciu tempomatu a obmedzovaca rýchlosti >:D
2. 11. 2009 13:59
Re: Desing
Co mi u Meganu nesedělo, byla loketní opěrka ve dveřích. Pokud si na svou výšku nastavím sedadlo, pak mi loket vychází na kraj dveří blízko B-sloupku. Zde se loketní opěrka zužuje a loket se nemá kde opřít. A to sedívám hodně vzpřímeně, žádná ležérní poloha. Interiér byl udělaný celkem dobře. Ale říkám si k čemu je ta středová konzola tak rozměrná, když rádio a klima je tak titěrná?
Avatar - iudex
2. 11. 2009 14:16
Re: Desing
Vsimnem si to zajtra.
2. 11. 2009 09:20
potěmkinova vesnice
Je jednoduché složit auto, které se na obrázcích a v autosalónech líbí. A zkus s ním chvilku žít. To je třeba laguna (tady zrovna ve verzi coupé). Vlezeš do showroomu, okoukneš design, podíváš se přes přední okýnko dovnitř a zalapáš po dechu. To se žabožroutům povedlo, prémiovej interiér a za ty prachy. Otevřeš vrata, páni, oni jsou bezrámový, to je fakt super, to nemá ani passat a to je echt auto. No a pak si sedneš na to pekelný štokrle, sedíš tam jak v náklaďáku a na palubku se koukáš zvrchu. Nojo, řekneš si, ale zase za ty prachy. Pak kopneš do koní, turbobenzín je ještě rozespalej, bodejť ne, vždyť se zrovna narodil a má odbrečíno pouze 70km. No nebudeš ho trápit, zakvedláš šaltpákou, jedeš 60, 80, 110km/h. Sakra, co to tu hučí u mého levého ucha. To jsem špatně zavřel dveře, nebo mám pootevřené okno. Zastavíš, bouchneš dveřmi, ok, zalomcuješ páčkou od okna, ok, deš do toho, 1,2,3,4, cestovní rychlost 90 km/h, vypneš rádio, a zase ti někdo pootevřel okýnko, nebo špatně zavřel dveře. Nojo, utěsnění bezrámových dveří je kumšt. Ale zase za ty prachy...
Rozbalit vlákno
48
2. 11. 2009 09:26
Re: potěmkinova vesnice
S tím posazem za volantem souhlasím, ale ty okna....? To podle mě peháníš ;-) Já si ničeho podobnýho nevšimnul. To spíš bych kritizoval, že vrcholná verze 3,5 V6 je jen s automatem a ne zrovna nejleším. ;-\
2. 11. 2009 09:52
Re: potěmkinova vesnice
Hele fakt, byl sem z toho v rozpacích. Je teda pravda, že to bylo jedno z prvních aut tady v ČR, takže možná dětské nemoci, to nemůžu soudit. Ono těch 300km bylo vůbec zvláštních, hlavně jsem si nemohl zvyknout na tu zadní nápravu, měl jsem furt pocit, že auto zatáčí víc než já chci (ale to není chyba, to je o zvyku). No a pak ten posez, ale na tom jsme se shodli
2. 11. 2009 09:57
Re: potěmkinova vesnice
Ano, ale ten automat je snad jediné, co bych na kupé 3.5 V6 kritizoval. Jinak mě to auto nadchlo, hlavně podvozek a interiér. Pro sebe bych vzal dvoulitr turbobenzín s manuálem a byl spokojený.
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 10:21
Re: potěmkinova vesnice
Ale nevzal, pokládám tě za vyježděného řidiče, proto jsem si celkem jist, že nevzal. Možná ti nevadí ten renoltí posaz "na autě" (jako vlastníka starší alfy), přestože v kategorii kupé či GT je to neakceptovatelné, ale ten dvoulitr by tě nepřesvědčil, tak velký turboefekt nemá dnes už u konkurence nikdo, reakce na plyn bídná, motor se ani moc rád netočí a nad 4tis. už jen hučí a nejede. Zvuk o ničem, a ještě ve spojení s pomalou převodovkou, jejíž řazení je (nelze se vyhnout klišé) nepřesné s gumovýmy dorazy, to není dobrá kombinace. Vzhledem ke schopnému podvozku a celkovému charakteru toho auta, myslím, že pro lagunu GT je nejvhodnější kombinace V6 dýzl v automatu. ;-)
2. 11. 2009 10:25
Re: potěmkinova vesnice
Diesel v GT?!? :-O 8-s ;-\
Pro mě určitě ne, díky...
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 10:27
Re: potěmkinova vesnice
Já ti rozumím, jenže pak ti nezbude než hledat jinde než u laguny GT, ta prostě nenabízí dobrou kombinaci benz. motoru a schopné převodovky.
2. 11. 2009 10:36
Re: potěmkinova vesnice
No a já sem ten projev dvoulitru přisuzoval jeho syrovosti
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 10:40
Re: potěmkinova vesnice
Jel jsem ho i v meganu coupe a byla to stejná píseň, syrovostí to není, je to klasické turbo, které by obstálo bez výhrad tak před deseti lety, jenže dnes tu jsou ke srovnání turba od VW nebo PSA/BMW a to je jiná liga.
2. 11. 2009 10:48
Re: potěmkinova vesnice
My, odrostlí na atmosférických krutých pilách, výhody moderních turbobenzínů neoceníme (to byl fór). To turbo, co teď jezdím (není to ale turbobenzín, protože ho daná nejmenovaná značka prostě neumí vyrobit) bych nejradši shodil ze skály ...
2. 11. 2009 12:44
Re: potěmkinova vesnice
Známy má Cougar s dvojlitrom so šiestimi valcami, docela zaujímavá motorizácia...a ten zvuk...
Škoda, že ho nechce pustiť z ruky a nikomu volant nepožičia...
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 13:02
Re: potěmkinova vesnice
To víš, klenot. :-) Ale pamatuju mazdu 323F někdy kolem roku 94 s podobným motorem a stopade koňmi nebo tak nějak. Tehdy to bylo auto s motorem podle mého gusta, moc se mi líbila. ;-)
Avatar - iudex
2. 11. 2009 13:07
Re: potěmkinova vesnice
Ano, svojho casu najmensí sériový sestvalec (1,8 V6). Pamatás si i tú podarenú reklamu?
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 14:02
Re: potěmkinova vesnice
Myslím, že to byl dvoulitr. ;-)
Avatar - iudex
2. 11. 2009 14:06
Re: potěmkinova vesnice
Más pravdu, ja som mal na mysli MX3, tá mala 1,8 V6: [odkaz]
2. 11. 2009 14:10
Re: potěmkinova vesnice
Iudex má pravdu, 1.8
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 14:16
Re: potěmkinova vesnice
Nemá. ;-)
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 14:17
Re: potěmkinova vesnice
[odkaz]
2. 11. 2009 13:12
Re: potěmkinova vesnice
Když jsme u těch aut z mládí, nejraději vzpomínám (když nepočítám Capri 2,3 V6) na CRX VT, to bylo super auto, první VTEC, který honda dávala do aut, tuším, že 150 koní to mělo, akorát si to musel točit hodně přes 8 tisíc. Ale ten zvuk. Uááá. A bylo dokonce praktický, když si sklopil zadní lavici, tak si tam dostal i horský kolo, teda vlastně rám, kola si tam musel narvat zvlášť >:D
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 14:04
Re: potěmkinova vesnice
Jo, jo, pamatuju, několik jsem jich vyškolil s astrou GSi 16V. >:D ;-)
Akorát nepamatuju, že by tehdy byly horský kola. ;-)
2. 11. 2009 14:20
Re: potěmkinova vesnice
No v roce 1990 nebyla ani Astra GSi 16V ;-) Byl jsem bazarovej kovboj, vo tom žádná a měl jsem ji v době, kdy už horská kola nějakou dobu byla (vzpomínám si, že první vlna MTB přišla do obchodů kolem roku 1993). S tou astrou nevím, nevím. Jestli to spíš nebylo zbožný přání ;-) . Anebo si závodil, jestli se nepletu Astra GSI 16V byla oblíbeným sportovním nářadím
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 14:38
Re: potěmkinova vesnice
Jasně, nebylo to v roce 90, měl jsem jednu z prvních GSi 16V u nás, rok 93, a byla trochu poladěná cca 170ps, bohužel to hlava vydržela jen do nějakých 50tis. Ale CRXko nebyl problém, než se rozjelo, byl jsem pryč. :-) ;-)
2. 11. 2009 15:02
Re: potěmkinova vesnice
Bacha, aby tě tady nějací hardcoroví oldschool hondamaniaci neroztrhali na kousíčky, že by to nějaký sopel natřel crx vtec ;-)
3. 11. 2009 20:11
Re: potěmkinova vesnice
O tom silne pochybuji ;-)CRX-ky jezdily podstatne lepe nez Astry...Kdyz uz tak Kadak letel lip k vuli vaze nez Astra ;-)
2. 11. 2009 13:04
Re: potěmkinova vesnice
Nebyl to náhodou 2,5 V6, ten samý motor, co dávali do mondea?
Avatar - iudex
2. 11. 2009 13:08
Re: potěmkinova vesnice
Bol. Cougar mal 2,0 16v a potom 2,5 V6 24v.
2. 11. 2009 13:51
Re: potěmkinova vesnice
Tu sa jedná práve o šesťvalec s objemom rovné dva litre. Neviem o ňom podrobnejšie údaje. Ale zneje famózne aj z pohľadu spolujazdca ťahá jak drak, pritom nie je prehnane veľký a ťažký.
Avatar - iudex
2. 11. 2009 13:56
Re: potěmkinova vesnice
To je pre mna nová informácia. U nás sa iste takáto verzia nepredávala, a ani inde sa nespomína: [odkaz]
2. 11. 2009 13:59
Re: potěmkinova vesnice
Máš recht, tiež kukám, že jediné dva motoy v Cougare boli 2-litrový štvorvalec a 2,5-litrový šesťvalec. Budem ho musieť poštengrovať, on tvrdí, že má objem dva litre...
2. 11. 2009 14:11
Re: potěmkinova vesnice
Zkus tom ověřit. Nějak si nevybavuju, že by Ford dělal jakejkoliv 6ti válce s objemem 2 litry.
3. 11. 2009 08:11
Re: potěmkinova vesnice
Takže je to 2,5 liter. Ale presvedčil ho o tom vraj až servisák. Malý preklep v techničáku...
2. 11. 2009 14:04
Re: potěmkinova vesnice
Evropský Cougar měl buď dvoulitr čtyřválec, nebo 2.5 V6 - motory pochází podobně jako zbytek techniky z Mondea 1.generace.

Pokud jsi myslel americký Mercury Cougar, tak ten dvoulitr určitě neměl.
2. 11. 2009 10:29
Re: potěmkinova vesnice
Vzpoměl sem si ještě jednu věc která by stála za kritiku a to konkrétně, že vzadu není kam dát nohy protože přední sedacky jsou u podlahy zakryté takže si nemůže dát nohy pod přední sedačku. Jinak Laguna Coupé je podle mě velmi hezké auto a to stejné si myslím o grandtouru, ale sedan nebo liftback či jak to ozačují už tak hezký není.
neregistrovaný "misiak"
2. 11. 2009 09:31
Re: potěmkinova vesnice
Je ťažké byť debilom, lebo konkurencia je privysoká.
2. 11. 2009 09:46
Re: potěmkinova vesnice
Vlastná skúsenosť?
2. 11. 2009 09:48
Re: potěmkinova vesnice
Je pravda, že zrovna ty konkurenci nemáš, ty sis vytvořil svůj vlastní segment...
2. 11. 2009 09:36
Re: potěmkinova vesnice
O podobných sa zvykne hovoriť, že keď boli malí, tak padli do misy s cestom, a odvtedy majú rozum taký polepený...
Pohľadaj Ádu, s ním si budete rozumieť. Ani jeden z vás sa v novom Renaulte poriadne neviezol, ale hlúposti písať, to viete...
2. 11. 2009 09:46
Re: potěmkinova vesnice
Máš nějakou vlastní zkušenost s Lagunou Coupé? Tak ji napiš. Tohle jsem nikde nevyčetl, to jsou vlastní zkušenosti, hochu. Jestli jsem měl smůlu na daný kus, nevím a hlavně mi to je jedno. Podle toho co tady píšeš, si lagunu coupé projel akorát tak v recenzi na auto.cz. Jsi zbytečně ofenzivní
2. 11. 2009 10:18
Re: potěmkinova vesnice
Predvádzacia jazda, ako každý, kto si tu niečo vyskúšal. Nič negatívne s výnimkou vyššieho posedu (ktorý nevnímam až tak negatívne) som si nevšimol. A tá "živá" zadná náprava je vynikajúca, na ceste to sedí jak prilepené a točiť sa s tým po sídlisku je jedna radosť ako sa to vrtí.
Žiadne veľké hučanie pri okne sa nedialo, aj keď šum vetra môže byť výraznejší, ale je to vec práve tvaru okna bez rámu, a nie jeho utesnenia, to Lagune krivdíš. Pozeráš sa na to auto už vopred hľadajúc, kde vyhrabeš nejakú chybu alebo nedostatok, a to mi nepríde ako nezaujatý pohľad.
Avatar - Dinar
2. 11. 2009 10:25
Re: potěmkinova vesnice
Tak, mě víc než aerodynamický hluk vadil hluk od kol, v tomto ve třídě může laguně "konkurovat" jen mazda 6, obě jsou v tomto ohledu srovnatelné max. s čímkoliv o třídu níž.
2. 11. 2009 10:33
Re: potěmkinova vesnice
No on taky accord, který ani nemá plastové podběhy není žádný tichošlápek (když nemáš tovární yokohamy db), kór na úplně úděsných zimních bridgestonech
2. 11. 2009 10:35
Re: potěmkinova vesnice
Tak práve toto som registroval takmer vo všetkých autách, až na nejaké výnimky, takže v Lagune mi to nejak zvláštne nepripadalo, resp. som si to ako príliš výrazné nevšimol. Najvýraznejšie to bolo snáď na Honde Accord, ale bola to ešte predchádzajúca generácia, nie aktuálna.
2. 11. 2009 10:38
Re: potěmkinova vesnice
tak aktuální accord je na tom krapet líp, ale jen kvůli továrnímu obutí ;-\
2. 11. 2009 10:31
Re: potěmkinova vesnice
Možná to tak vyznělo, ale realita byla jiná, nepřistupoval sem k tomu autu, abych na něm hledal chyby, tohle nemám zapotřebí. Je to pouze můj postřeh a věř tomu, že i na vlastním autě najdu tolik chyb, který ti tady mile rád vypíšu. Problém tkví v očekávání versus realita. Něco můžeš zkousnout, něco ti opravdu poleze na nerv, ono to není o 300km, ono je to o těch dalších 200 tisících, co v něm pak strávíš. Je to fakt dost hodin ;-)
2. 11. 2009 10:38
Re: potěmkinova vesnice
Ono to tak vyzerá, akoby si bol na školení u Ádu, preto tá reakcia, tak sorry. ;-)
2. 11. 2009 10:41
Re: potěmkinova vesnice
OK ;-) Jo a kdo je ten Áda, toho neznám >:D Nějakej místní filuta?
Avatar - Plautus
2. 11. 2009 10:55
Re: potěmkinova vesnice
Áda je momentálne Out(lander), ale hlavne TDI PD ;-) inak "Ada je zase tady" a jeho "odťahovka" sa špecializuje výhradne na Renaulty.
>:D
jo, a aby som nezabudol:
"Koupit si dnes auto v benzínu, je jako koupit černo-bílou televizi." >:-[]
2. 11. 2009 11:29
Re: potěmkinova vesnice
>:D ;-) :yes:
2. 11. 2009 16:14
Re: potěmkinova vesnice
BRAVO :yes: :yes:
neregistrovaný "wazi"
2. 11. 2009 09:27
Dyzajn
No abych pravdu řekl tak na fotkách se mi nelíbila, ale in natura vypadá líp. Interiér je rovněž líbivej a co se týče GT tak tak krásnej zadek auta sem dlouho neviděl. Nicméně design je věc vkusu a já bych udělil tak 2 až 2- za design (zadek GT 1*) :-)
Rozbalit vlákno
4
2. 11. 2009 09:45
Re: Dyzajn
Ten ypsilon v slove dizajn vyzerá bombasticky... >:D
Avatar - iudex
2. 11. 2009 09:56
Re: Dyzajn
No vsak vybrané slová po D: dyk, dylyno, dyzajn... >:-[]
Avatar - Plautus
2. 11. 2009 10:30
Re: Dyzajn
dyk more, dylynovci, čo si robýte srandu?! >:-[]
[odkaz]
;-)
Avatar - Plautus
2. 11. 2009 10:39
Re: Dyzajn
mal si zrejme na mysli zadok verzie Coupé, GT je totiž v tomto prípade "výbavová" verzia so zadnou riadenou nápravou vo všetkých karosárskych verziách...
Avatar - Emel
2. 11. 2009 11:12
Výborná nabídka
Za ty peníze úžasná nabídka, na podobné ceny se velmi rychle dostaneš i s auty o třídu níž - no schválně, zkus si dvoulitr, šest bagů, šest stupňů, rádio, autoklimu... a jsi tam, nebo ještě výš. Z pohledu zákazníka - bravo Renault.
Rozbalit vlákno
4
2. 11. 2009 11:43
Re: Výborná nabídka
A z iného pohľadu? ;-)
2. 11. 2009 12:06
Re: Výborná nabídka
Tak třeba konkurence z toho radost mít nebude... :-)
Avatar - Emel
2. 11. 2009 12:56
Re: Výborná nabídka
Ani Renault a jeho prodejci z toho nejspíš radost nemají. Za nižší cenu prodává méně aut než konkurence. Nechci se zamotat do složitých diskusích o marži, výrobních nákladech, cenách v jednotlivých zemích, image a podobně, nejdůležitější je pohled trhu a z tohoto pohledu je Renault velmi zajímavý.
2. 11. 2009 14:09
Re: Výborná nabídka
Je pravda, že za cenu C5 bych o Laguně ani nepřemýšlel. Za současnou cenu je to velmi zajímavá volba. Uvažoval bych určitě o Grandtouru (kvůli praktičnosti i vzhledu) a to buď o dvoulitrovém benzínu atmosféře nebo naopak o špičkové GT s turbobenzínem.
2. 11. 2009 12:05
Dotaz na redakci
Není v plánu nějaká srovnávačka střední třídy s benzínovými motory ? Ve většině testů jsou auta se stočtyřicetikoňovým dieselem (což chápu, je to nejobvyklejší motorizace). Zajímavé by bylo srovnání např. Laguny a Mondea (atmo dvoulitry) s Passatem či Superbem (1.4 TSI) - tedy "downsizing v praxi" zejména s důrazem na spotřebu.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - iudex
2. 11. 2009 12:14
Re: Dotaz na redakci
Pozri si na ma.cz, niektorý majitel Mondea 2,0 16v tam porovnával (celkom objektívne) svoje auto so Superbom 1,4 TSI.
Avatar - Plautus
2. 11. 2009 12:15
Re: Dotaz na redakci
výsledok "srovnávačky" je myslím dopredu jasný aj bez toho, aby sa realizovala ;-)
Avatar - iudex
2. 11. 2009 12:18
Re: Dotaz na redakci
Celkom zaujímavý pohlad majitela na Mondeo vs. Superb: [odkaz]
Avatar - Plautus
2. 11. 2009 12:33
Re: Dotaz na redakci
fajn recenzia, ale o porovnaní spotreby ani zmienka, popísané statické výhody/nevýhody Superb-u oproti Mondeu...obe však autá mimo môj záujem...v tunajšej porovnávačke však myslíme vieme odtušiť dopredu, aký by bol výsledok milic-ovej požiadavky...
2. 11. 2009 12:44
Re: Dotaz na redakci
Papírové předpoklady jsou jasné, jde mi zejména o reálnou spotřebu turbobenzínu a atmosféry.
Přiznávám bez mučení, že atmo benzínový dvoulitr ve střední třídě jsem naposledy jel před více jak deseti lety, tehdy to byla obvyklá a naprosto dostatečná motorizace, jenže auta nám od té doby "ztěžkla" a motory jsou více svázány emisními limity.
Avatar - Emel
2. 11. 2009 13:03
Re: Dotaz na redakci
To s limity není úplně pravda, výkon benzínových dvoulitrů šel za posledních 10 let samozřejmě nahoru. 100kW z dvoulitru měl před 10 lety jen málokdo, dnes je to spíš lehce podprůměrná hodnota.
Avatar - iudex
2. 11. 2009 13:11
Re: Dotaz na redakci
Ale s istou dávkou zjednodusenia sa sá povedat, ze dvojliter spred desiatich rokov (cca. 100 kW) pojde pocitovo podobne, ako dnesný (cca. 115 kW), lebo ten nárast výkonu "zozerie" práve vyssia hmotnost a emisné normy.
Avatar - Emel
2. 11. 2009 13:38
Re: Dotaz na redakci
Emisné normy už zožraly. Pokud by nebylo emisních norem, neměl by dnešní dvoulitr 115kW, ale třeba 130. Výkon motoru se totiž udává včetně emisních systému pokud vím.
Avatar - iudex
2. 11. 2009 13:52
Re: Dotaz na redakci
Ano, más pravdu.
2. 11. 2009 14:07
Re: Dotaz na redakci
Akurát hodnota maximálneho výkonu nie je až tak vypovedajúca. Čiže nie je 115 kW ako 115 kW. jeden môže ísť do otáčok jedna radosť a mať sily na rozdávanie, a druhý môže byť voči nemu lemra. Rozdiel? Plnenie emisných noriem Euro...
Avatar - iudex
2. 11. 2009 14:20
Re: Dotaz na redakci
Ano, to je uz na auto.cz viackrát spomínaný elektronický plynový pedál, kde soft nepustí tolko paliva do valcov, na kolko Ty dás povel pedálom, ale v záujme emisií to dávkujem plynulejsie, ergo auto je pocitovo lenivsie. Vivat emisné normy.
Avatar - KANKUNEN
2. 11. 2009 12:55
Re: Dotaz na redakci
No co víme to každý, kdo jezdí pomalu je lepší turbo a má navíc lepší zátah odspoda. Kdo jezdí sportovněji bude mít s atmo spotřebu lepší.
2. 11. 2009 14:11
Re: Dotaz na redakci
Teoreticky máš pravdu, ale v praxi bude podle mého spíš záležet na tom, jak se ten který motor povedl nebo nepovedl.
2. 11. 2009 14:19
Re: Dotaz na redakci
:yes: To je podstata mého původního příspěvku.
Avatar - Ji/Ri
2. 11. 2009 12:26
Hrozná doba
To je hrozná doba, když už i za šrot se musí platit. Já v roce 2002 platil za Lag 2GRDT 1.9dci 880.000,-- s dph. Dnes je to samé auto, jen nový model a modernější, za 566.400. S dph. Možná v té ceně byl balíček "Probléme" nebo "Serre se furt"....ne ne, šrot už ne. To nechám odvážnějším školačkám. Byť přiznávám, že auto je po desingové a dyzajnové stránce fajn. ČEZt - nový pozdrav v ČEZu.
Rozbalit vlákno
4
2. 11. 2009 12:40
Re: Hrozná doba
A nebol si cez víkend "na šrot" ty? >:D
Považovať Lagunu z roku 2002 a aktuálny model za rovnaké auto, tomu a hovorí fakt nezaujatý a odborný pohľad na vec...
Trošičku preháňaš, povedal by som. Dostať sem známeho, čo sa po roku a pol zbavoval Golfa (TDI, V.generácia) a dnes už nechce o VW ani počuť, lebo ho z toho chytá amok, to by bola diskusia...
Avatar - Emel
2. 11. 2009 13:00
Re: Hrozná doba
V té době se za tolik dala koupit i 2.2dCi v hodně dobré výbavě... nicméně, jako demonstrace poklesu cen je to dobrý příklad.
2. 11. 2009 14:05
Re: Hrozná doba
Takže ak kupovať auto, tak práve teraz. ešte aby bolo za čo a prečo, tie ceny nejdú tak rapídne dolu len tak pre nič za nič. Ale je to fakt sila, dá sa povedať, že ceny sa stlačili o triedu dolu. Dnes stojí základ v nižšej strednej asi toľko, čo pred časom to isté v malom aute...
2. 11. 2009 16:24
KOTCE JSOU VEDLE
Nejlevnější auto třdy. No, to jsou konce. Ještě, že mimo Česko se Laguna prodává (jak se tu člověk může dočíst) za cenu jednoho až dvou (nových) Bentleyů. To prostě fajnšmekra přes auta uklidní.

Ale zpět k tomu nejlevnějšímu. Děláš to tak se vším, co kupuješ, že jdeš po tom nejlevnějším? Nejlevněší mobil, nejlevnější kopyta, nejlevnější hodinky, nejlevnější... holka? Pokud jo, pak upřímnou soustrast, kotce jsou vedle.

Nová laguna popravdě slušně jede a i do ní pasuje (myslím na sedana) ta "nekároidní" přístrojovka. Bohužel vnější stránka, tedy karoserie, to je drámo, a to ve všech karosářských mutacích.

P.S. pamatuj, čokoládu a hodinky ze švajcu, sýry a koňak z Francie. Všechno to nastrkej do kufru káry vyrobený v Německu, ideál je něco ze supermainstreamu (včetně prodloužené ruky do Mladé Boleslavi) nebo z prémie. Uvidíš, budeš spokojenej. Jinou konfiguraci tu mohu doporučit jen velmi obtížně.
Rozbalit vlákno
28
2. 11. 2009 16:29
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Jen krátce
Laguna - 17 695,- GPD
Superb - 16 325,- GPD
2. 11. 2009 16:40
Re: KOTCE JSOU VEDLE
A co jsi tím chtěl říci?
2. 11. 2009 16:58
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Nic, to je asi jedinej argument místních Renault fans >:D Ale argument k ničemu, sice Laguna se na západě Evropy prodává zhruba za stejnou cenu jako Passat, ale že má Laguna oproti Passatu desetinné prodeje už jde mimo ně.

Ve střední a východní Evropě může Renault o něco málo zvýšit prodeje Laguny tím, že se bude cenově podbízet. Ale v západní Evropě, kde je daleko vyšší kupní síla, je jedno jestli bude stát Laguna 20000 EUR nebo 15000EUR, prodeje tam budou +- stejný.
2. 11. 2009 17:25
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Asi po světě chodí víc týpků, kterým se líbí víc Passat nebo Mondeo než Laguna. Frantíci asi ale mají trochu víc vkusu a hrdosti a to jim k vyšším prodejům asi nepomůže.
3. 11. 2009 09:58
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Asi je v Evropě prostě víc firem sídlících v Reichu, asi je v Evropě víc německy mluvícího obyvatelstva, a asi ta Laguna není úplně dizajnově nekonfliktní...

ale to vše je nepodstatné, protože referenční trh na určení kvality/dizajnu/bezporuchovosti je který Plho? ;-)
2. 11. 2009 17:17
Re: KOTCE JSOU VEDLE
To na všechno potřebuješ 20 řádků, aby jsi pochopil ?
2. 11. 2009 17:23
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Pochopit bys to měl především ty...
2. 11. 2009 17:42
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Zabudol si na šampanské a červené víno.
2. 11. 2009 18:58
Re: KOTCE JSOU VEDLE
:*) :-)
Avatar - Falco
2. 11. 2009 18:40
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Pochop, že na západě to chodí úplně jinak. Dospěj! ;-)
2. 11. 2009 18:59
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Díky, zkusím to do rána dohnat... >:D ;-)
3. 11. 2009 10:00
Re: KOTCE JSOU VEDLE
tak co, povedlo se? ;-)
3. 11. 2009 15:15
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Tak napůl - mentálně 5, fyzicky 105 >:D ;-)
3. 11. 2009 16:34
Re: KOTCE JSOU VEDLE
k tomu bohužel směřujeme všichni >:-[]
Avatar - Emel
2. 11. 2009 18:51
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Být nejlevnější je dobrá věc... zejména tehdy, pokud nejsi nejhorší. A to Laguna není. Za 460 tisíc pro rodinu nenajdeš nic lepšího, to si můžeš klidně ověřit za bezesných nocí u konfigurátorů.

Jasně, jinde v Evropě je cena vyšší... aspoň nemusíš do Finska a může tě hřát pocit, že tě pro změnu nějaká automobilka neobírá víc než je nutné.

Takže, co poradit? Kupujte, levnější už asi fakt nebudou. A nebo si počkejte do nového roku na 3.0dCi, ve střední třídě je to královská motorizace.
2. 11. 2009 19:00
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Jak to říkal Š+G "Nechci slevu zadarmo"... Nyní je dobré kupovat, ovšem nikoliv toho nejlevnějšího, nýbrž toho... nejdražšího. V tom je ten trik ;-)
3. 11. 2009 10:02
Re: KOTCE JSOU VEDLE
jestli nechceš slevu zadarmo, tak jsi propásl nejlepší léta na koupi káry. I když možná by se ti povedlo ještě nějakého prodejce přesvědčit, aby ti dal káru za 3roky staré cenníkové částky ;-)
3. 11. 2009 12:42
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Jasně, kupovat vždycky to nejdražší, to je jediný správný postup. Však to tak říkají i "noví Rusové" a ti to musí vědět nejlíp, že? >:D
3. 11. 2009 15:16
Re: KOTCE JSOU VEDLE
V tomhle ale mají pravdu.
3. 11. 2009 15:24
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Znáš ten vtip:
- Kolik jsi dal za tu kravatu?
- 250 dolarů.
- Troubo! za rohem mají tu samou za 300 dolarů!

:-)
neregistrovaný "misiak"
3. 11. 2009 08:58
Re: KOTCE JSOU VEDLE
"Ale zpět k tomu nejlevnějšímu. Děláš to tak se vším, co kupuješ, že jdeš po tom nejlevnějším? Nejlevněší mobil, nejlevnější kopyta, nejlevnější hodinky, nejlevnější... holka? Pokud jo, pak upřímnou soustrast, kotce jsou vedle."

...spominam si na nedavnu diskusiu, ked mi stado koncernovych krys tlacilo do hlavy argument, ze rozumnejsia volba je kupit "uplne holu" Fobiu za 230k ako doplatit 50-80k a kupit o triedu vyssie auto, v ktorom sa jednoducho pohodlne posadi cela rodina, pohodlnejsie a hlavne bezpecnejsie sa bude prepravovat a tie svoje investicie na dalsich 5 rokov vlozi do skveleho auta. Uz len to, ze v lete si zapnu klimu a budu cestovat kultivovane a vo svojom cieli nevystupia z auta ako stado spoteneho dobytka.
A zrazu, ked je tu Laguna, tak su koncernaci velki máčovia, ktori nikdy nekupuju lacne veci, vsak oni su borci sveta.

Stavim 2000 EUR na to, ze ak skodovka spravi akciu a bude najlacnejsia vo svojej triede....tak tie argumenty budu uplne ine ;-) ;-)

A potom sa divite, ze je tu malo ludi, ktori "nechcu" (nie nedokazu) slusne diskutovat. Dokazali by, ovsem ked sa stretavaju s tak bezhranicnou stupiditou, aku nam tu dokazuju miestni koncernovi sasovia, tak jednoducho nemaju chut slusne diskutovat.

Laguna nie je najlacnejsi srot vo svojej tiede, len ma momentalne akciu a preto je lacnejsia. Ku kvalite sa tu miestni pisalkovia vyjadruju, ze sa sype.....hm...staci pozriet do tabuliek poruchovosti a zistite, ze sa sype dost, ovsem menej ako Vas "apostol Passat" ;-) ;-) ;-)
neregistrovaný "RayBan"
3. 11. 2009 15:17
Re: KOTCE JSOU VEDLE
:yes: :yes: :yes: velmi dobře napsáno
Avatar - T613
4. 11. 2009 07:15
Re: KOTCE JSOU VEDLE
kdyby jsi byl zkušenější, tak bys věděl toto : Všichni se cenově podbízejí, ale VW group má cenový jemnocit ;-)
4. 11. 2009 15:00
Re: KOTCE JSOU VEDLE
:yes: :-) :-) :-)
Avatar - Ronault.
5. 11. 2009 01:52
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Nečekal bych, ale :yes:
3. 11. 2009 15:25
Re: KOTCE JSOU VEDLE
Naštěstí se my ostatní tvým doporučením řídit nemusíme...
3. 11. 2009 16:37
Re: KOTCE JSOU VEDLE
ale pak riskuješ, že z tebe nikdy nebude kovboj a drzek ;-)

OK, dělej jak myslíš, ale varoval jset tě :-!
2. 11. 2009 21:14
Az ted
Az ted jsem zjistil, ze se Rencl inspiroval palubkou u Bava haha...
Rozbalit vlákno
1
3. 11. 2009 10:05
Re: Az ted
lepší pozdě než nikdy ;-)
Avatar - Ji/Ri
3. 11. 2009 23:23
La Guma
bych musel být, abych si koupil tento šrot. Nemít ale opakované problémy s renclem, tak bych do ní šel. Je zajímavá, dobré motory, pěkný interier, dobrá spotřeba.....ale po zkušenostech UŽ NIKDY i kdybych měl jezdit v sajdce s GTIm..... Je to jako s ženou....když tolikrát zradí, tak i kdyby byla už do konce života světice a krásná a skvělá jako bohyně Afrodité a Artemis dohromady v čele s Athénou....prostě už je jeden zhnusený.....a to je můj případ.....to si raději opravdu připlatím a koupím PULP - nicneříkající hmotu Passat, který je taky vybavený a který má předpoklady,ž e bude sloužit. :-! Jinak přeji všem majitelům Renaultů, ať slouží a nemají moje zkušenosti jak s kvalitou, spolehlivostí tak hlavně s přístupem značky k zákazníkům....
Rozbalit vlákno
4
4. 11. 2009 13:31
Re: La Guma
Stále si musím klásť otázku, odkiaľ sa berie povedomie, že Passat je bezporuchové auto...
4. 11. 2009 15:02
Re: La Guma
Pravděpodobně ze stejného období jako názory o nespolehlivosti italských aut, čili někdy z první poloviny 80. let.

Mnoha lidem jaksi uniká, že od té doby se věci dost změnily
4. 11. 2009 17:00
Re: La Guma
asi prostě tahle generace musí vymřít, a pak ty naše bezproblémové plečku doznají ocenění >:-[] Asi ne, že?
Avatar - Ji/Ri
5. 11. 2009 18:38
Re: La Guma
Já psal předpoklady k tomu, že bude sloužit. Už se vyrábí tak dlouho a technika se strká všude.... Je taky jedno z mála v této třídě, co se dá pořídit s 4x4.... Ale auto to dobré je. Neříkám nejlepší...
Avatar - Ada je zase tady
5. 11. 2009 00:42
Poloviční kára
Poloviční kvalita, poloviční krása, poloviční jízdní vlastnosti, poloviční trvanlivost = proč ne poloviční cena proti Passatu?

Za tu cenu je ten křáp sakra předražený!

PS: a navíc se mi v něm z toho houpání dělá špatně od žaludku...

:no:
Rozbalit vlákno
2
5. 11. 2009 12:06
Re: Poloviční kára
i při poloviční snaze by už i ti nejméně chápavý dávno pochopili, že jsi minimálně dvojnásobně větší truhlík než jsme všichni doufali ;-)
Avatar - Emel
6. 11. 2009 09:37
Re: Poloviční kára
Co bys chtěl, s polovinou mozku...