Technika
Ano, ale jednodušší je celoplošné nařízení pro území ČR s tím, že termín by mohl být "klouzavý" s ohledem na počasí-myslím povinnost mít,nebo už nemít.Můžeš mi sdělit,jak víš,když vyjíždíš,že někde bude na vozovce sníh nebo led?Já zažil lokální led na úseku 150m,všude jinde na asi 100 km mokro a jen na spešl místě led. Takže spíš datum od-do s tím,že samospasitelné zimní gumy nejsou(jako ABS či ESP) a ti co tvrdí že jsou zbytečné,ať si diskutují někde o pletení či háčkování, nebo vaření gulášů... :-!
Myslím, že Kraj Vysočina říkal, že tu značku nasadí ď na tuto silnici, která protíná dálnici D1 od Brodu až po Znojmo😄
Tak jao má pravdu. Je pravda, že jako zimní výbava stačí mít v kufru řetěry. A je taky pravda, že je * to nasazovat a zhazovat co 5 km.
nasazoval jsi na dalnici nekdy retezy? tak as to vyzkousis, tak sem napis, jak to na odstavnem pruhu slo, a ne abys i jen 10m kus kde bude snih prejel bez tech nasazenych retezu >😁
nepsal kolem nuly, ale -10°C... jako je pravda, že kolem nuly letní pneumatika nemá tak doubrou adhezi, jak za vyšších teplot, ale určitě s ní není problém jezdit... dneska jsem jezdil skoro celý dopoledne a teploměr skoro pořád ukazoval -1°C a ze své obvykle svižné jízdy na známých trasách jsem nemusel vůbec zpomalovat...
Ale netvrdím, že třeba při brždění z rychlosti 100km/h bych zastavil stejně dobře jako na obdobně kvalitních zimácích... ale rozdíl určitě nebude nějak veliký...
Ale netvrdím, že třeba při brždění z rychlosti 100km/h bych zastavil stejně dobře jako na obdobně kvalitních zimácích... ale rozdíl určitě nebude nějak veliký...
mate net tak si to najděte,oni je pro srandu velbloudům nedělají a je znamé že od 7st už je zimní guma ve výhodě jelikoš obsahuje silikon tudiš neztvrdne jako letní pneu,to jste začátečník?
Mohl bych poprosit o odkaz na test, kde je průkazně dokázáno, že na suchu při teplotách kolem nuly jsou zimní pneu lepší než letní?
Jo kdyby to bylo uděláno tak jednoduše že na silnici kterou pokrývá sníh nebo led je povinnost použít zimní pneu ušetřilo by se na značkách a dohadech od kdy do kdy, defakto by byly dobrovolně povinný, jelikož by nikdo nevěděl jak to bude vypadat při zpáteční cestě. Účast na nehodě bez zim. pneu by byla brána jako přitěžující okolnost.
To, co jsi napsal, doopravdy myslíš vážně? Počítám, že až ti někdo vlítne do cesty, nebo před tebou prudce zabrzdí, opustíš za jízdy vůz, nasadíš řetězy a zase se vrátíš, abys mohl v klidu dobrzdit...
Ale je to tvůj první příspěvek, tak si třeba jenom děláš legraci.
Ale je to tvůj první příspěvek, tak si třeba jenom děláš legraci.
hm když se po cestě objeví kilometrová závěje tak budeš zastavovat nasazovat, pojedeš maximálně nějakých 50km/h nebo kolik je doporučeno s řetězy. pak zase dolu a po 20 km zase, už to vidím..
to je pravda ale každý soudný člověk by měl vědět že letní guma na suché silnici při -10 je na ........
Jednoznašně bych uzákonil povinné zimní gumy bez vyjímek a nebo jit Německou cestou co se týká zodpovědnosti,pojištoven a on by si každy rozmyslel jestli ohrožovat druhý na silnici.
V dnešní době se dokáže počasí měnit tak rychle že není šance reagovat,dneska je 14st a jedu z PHA do Brna na jednání a ráno se v Brně vzbudíš a je 10čísel sněhu,taková je realita dneška.
Jednoznašně bych uzákonil povinné zimní gumy bez vyjímek a nebo jit Německou cestou co se týká zodpovědnosti,pojištoven a on by si každy rozmyslel jestli ohrožovat druhý na silnici.
V dnešní době se dokáže počasí měnit tak rychle že není šance reagovat,dneska je 14st a jedu z PHA do Brna na jednání a ráno se v Brně vzbudíš a je 10čísel sněhu,taková je realita dneška.
P.S.: Zimní směs je sice měkčí, ale zase jsou bloky pryže rozřezány spoustou lamel, což na suchu snižuje stabilitu...