Na toto vozitko jsem cekal... a nakonec to nevypada tak zle, ale jsem hlavne zvedav na sedan. Jen ta seda metla mi k tomu moc nejde a ani bila nevypada nejlepe... :-|
Uvidime na zivo :-)
Předek se mi nelíbí - minulá generace ho měla hezčí. Tady ta maska, která na Cee´du vypadá dobře, působí dojmem karikatury a dělí prostor veprostřed na úzké proužky, vedle kterých vypadají ta nová světla šíleně veliká.
Jinak profil i pohled zezadu OK a technicky to nejspíš taky nebude špatné, ale ten předek bych překousnul jen za velmi rozumnou cenu :-)
S tim predkem to vidim stejne... mozna kdyby horni mrizka nebyla zuzena ;-\
Ale i presto je RIO kraska proti i20 a o F2 (uzofce) ani nemluve :-)
Stale nemuzu uverit nejvetsi sirce 107cm v zavazadelniku.
Jsem zvedav od ktere vybavy budou diody ala Audi :-)
Ceny - asi budou jen o malo nizsi nez u Fabie, specialne jsem zvedav na konkurenta 1.2TSI, v pripade podobne hladiny jakou nasadila Skoda a kombinace 7lete zaruky bych se snad malych turbomotoru i prestal bat :-)
Tak sup sem ale se sedanem :-)
Nejprve se pustím do hodnocení zevnějšku. Ten předek mi tam moc nesedí. Ten knír mezi světlama je divný a celkové uspořádání působí dost nafoukle a neohrabaně. Ale rozhodně o moc lepší než u picanta, kde to je jak prorážedlo na zátarasy. Zadek je jak převzatý ze sportage. Tažke to zase vypadá hrozně nafoukle a těžkopádně. Jinak z profilu j eto pěkný. Je zde vidět že je kia více proevropská. Ale co mě překvapilo je interier. Tam jsem překvapen mile. Žádné zbytečné zmuchlaniny a roztelký palubovky ala Hyundai. Nemůžu hodnotit zpracování a materiály, ale vzhledově opravdu dobrý.
Tak myslím, žes tentokrát přesně trefil: "knír", čili ohlodaná kost, které se u Kie říká "H", je jeden ze základních designových markantů, které Schreyer po svém nástupu vyhlásil pro Kiu jako závazné. No... a Rio se od těch základních principů dostalo tak daleko, že "knír" najednou na tu přední masku vůbec nepasuje.
Bohužel... Něco padá samozřejmě na vrub konstrukční nezbytnosti nafasovat v NCAP plné body za ochranu chodce. Ale není to omluva. Dával jsem dole odkaz na původní skicu - na ní se ještě předek se zadkem nehádá. Bez ohledu na to, co si budeme myslet o světlech protažených do půlky kapoty.
Ano, mohl bych psat nelibi se mi toto ci ono... bla bla bla.
V podstate jedno z mala malych aut co ma pekne rozsirene predni blatniky a nepusobi jako krabice. Design na nic moc nenavazuje z minulosti a myslim si, ze je to pozitivum.
V Evrope bude velmi horko, kdyz si uvedomim jak moc tento model muze zamotat hlavy budoucim kupcum... ano, zadny model nesestreli domaci automobilku, ale pokud bude nekdo uvazovat o novem malem aute musel by byt blazen, alespon nemit zkusebni jizdu....
Přesně ty oteklé blatníky vypadají moc dobře. Zadek auta vůbec neprozrazuje Korejský původ a vypadá Evropsky (dobře). Předek prostě současná KIA tedy opět pěkné. V interiéru bych určitě našel pár věcí co nemusím, ale jako celek to není vůbec špatný. :yes::yes::yes:
Nemůžu si pomoci, ale já v tom novém Riu vidím prostě inspiraci Renaultem Clio. Prostě ten předek se dost podobá Cliu, tvar světel a ty blatníky, no prostě jako kdyby místo masky Renaultu tam naroubovali masku Kie. Porovnejte sami:
[odkaz]
[odkaz]
Auto je na můj vkus až moc mohutné, ta záď to jen podtrhuje. Za mě :no:
No nevím nevím, ale to RIO narozdíl od Clia vypadá dobře. Clio po faceliftu je otřesný. Ty debaty na podobnost se daji napsat prakticky pod každý článek. Je docela těžký vymyslet něco co tu ještě nebylo bez toho aby to ovlivnilo prodejní čísla a právě Renault by o tom mohl vyprávět.
Asi máš pravdu, není jednoduché v dnešní době udělat originální auto, skoro každé se něčemu podobá. Ten facelift Cliu opravdu ublížil, jenom ta maska na RS docela ujde.
Takhle není problém udělat originální auto, to opravdu ne, ale horší je to pak prodat zejména pak na tak konzervativním trhu, kterým Evropa bezesporu je.
Vypadá to na další výtvor (včetně nového Picanta) evropského týmu Gregoryho Guillauma. Jasně rozvíjí (nové Picanto taky) tuhle designovou odnož uvnitř Kie, nastolenou Vengou. Měl jsem (ne sám) už tehdy o téhle snaze o zavděčit se Evropě své pochybnosti. Venga je ale celkem neškodně konformní, jaksi nerelevantní - zato Rio III se podle mého už příliš vzdaluje od principů, vyhlášených Schreyerem pro značku, aby se to dalo spolknout. Místo funkcionalistického minimalizmu se díváme na rozpohybovaný design s kinetickými a bionickými kořeny, který má na vývěsním štítu v rámci HKAG Hyundai, jinak třeba Ford a Opel. Ano, prvotní skica ( [odkaz] ) byla měkce bionická, ale velmi dietně po italsku. A člověk by od schreyerovy kuchyně očekával, že při propracovávání ještě přitvrdí co do střídmosti, že se bude pracovat s náznakem a s něčím jako "mužným gestem". Místo toho nás postihla tahle pompézní doslovnost. Tak nějak tuším, že podobně jako u Vengy může celkovou figuru karosérie převzít Hyundai pro novou generaci i20 ... a že to u Hyundaie může vyznít dokonce šťastněji.
Naopak dávám celkem :yes: palubce. I když i tady: sympatické vodorovně zorganizované čudlíky na středu se perou s hlubokými tubusy budíků. Být tak odvaha udělat retro vodorovné budíky let sedmdesátých/osmdesátých, mohla vzniknout vtipná palubka, která by navíc zahřála srdce nejednomu evropskému taťkovi. A důchodci tvoří v Evropě víc než významnou cílovou skupinu.
No, prodávat se to nepochybně bude dobře. Nové motory asi budou fajn a podvozek se snad taky vylepšil. Ale do dějin designu se to imho opravdu nezapíše. ;-\
Takovej Avantime se do dějin designu nepochybně zapsal, ale nebylo to prodejné. Automobilce jistě nejde primárně o to zapsat se do dějin designu, ale prodávat a prodávat...
Na evropském automobilovém trhu není moc prostor pro pokusy. Rio vypadá evropsky a to je dobře. Srovnání s předchozí generací je neskutečné! :yes::yes:
Rozuměj - od giganta typu Schreyera se čeká, že udělá z Kie trendsettera a ne jenom značku, která "vypadá evropsky", čili jako dalších deset aut kolem. To je málo. Ale neznamená to přece žádné výlety do prémie typu Avantime, to je imho nevhodný příklad. Golf se hluboce zapsal do dějin designu a je to "docela obyčejný" spotřební model "lidového vozu". A ještě jednu věc - prostor pro pokusy je vždy. A to neplatí jenom a autech a Evropě. :yes:
Golf se zapsal do dějin spíš tím jak se prodává a vyrábí už v několikáté generaci je to spíš ukázka kaizenu v německém provedení. Je decentní, vkusný, jednoduchý ale rozhodně bych ho neoznačil za designový skvost. Ale možná to ukáže až čas. Například G1 považuji za kultovní auto.
Nu, u Golfu mas pravdu, ale treba reinkarnace Brouka dopadla velmi velmi spatne, zadny designovy skvost a ani prodeje nestoji za rec, nemluve ani o prodejich v Evrope.
To je nazorny priklad, ze i mistr tesar "VW" nekdy poradne chybuje!!!
A to je priklad, ze od Schreyera mozna ocekavas vic nez bys mel. Ikdyz je kral v pretvareni designu a image korejske automobilky.
To Vrkuboy: Právě že - jednoduchý, elegantní, vkusný...a taky nezaměnitelný, něco jako židle Thonetka. Cosi jako trvale udržitelný. Protože dokáže to "sdělení" přenášet z generace na generaci. Každá automobilka by oblízla všech deset... pokud by to nepohnojila nějakou křiklavou proměnou při další generaci.
Vtip u Kie je v tom, že Scheyer se prezentuje jako minimalista, čili anti-okrašlovač. A druhý vtip je v tom, že noname-automobilka, která se chce stát jménem, musí taky v designu skákat výš a líp. Být to jiný designér a jiná automobilka, člověk by nad tím zas tolik nepřemýšlel. Design Ria III určitě není nějak katastrofální. Ale v tomhle případě je přesun z minimalistické pozice na pompézní sebepředvádění prostě nápadný. Však stačí porovnat tuhle kreaci s novou Optimou.
To Subaru: Ano, máš pravdu, na Broukovi se Schreyer dost silně uťal. A možná očekávám neskromně mnoho. Neočekával bych, ale on jako jeden z mála designérů na začátku pobytu u Kie vydal velice razantní programové prohlášení. Kus ho vepsal názorně do studie Kee ( [odkaz] ). Takže já čekám určitou důslednost základního postoje, držení definované filozofie designu celého brandu.
EDIT: Tak teď se dívám na Rio EcoDynamics. V bílé barvě je vidět, že zas tolik vedle kulka nešla, ale taky, co se to vlastně stalo s přední maskou.
Ecodynamics: [odkaz]
Skica: [odkaz]
Musim rict, ze se mi nove Rio jako celek docela libi, ale je tam par drobnosti, ktery mi moc po chuti nejsou.
Predek se mi libi, ale celkem to kazi ty malicke mlhovky v tom obrovskem plastovem prostoru. Prijde mi, ze tam jsou strasne utopene a nevyrazne.
Bocni pohled mam bez vyhrad, ale mohutny zadek ala Sportage se mi k takhle malemu autu nezda to prave. Avsak diodova svetla musim pochvalit, jen se obavam, ze budou az od nejvyssich vybav, ktere si mnoho lidi u takovychto aut neporizuje.
Treba az to auto uvidim na zivo, tak budou me dojmy jine. Takhle si myslim, ze slo nektere casti udelat lepe.
Uzasne, ako sa rychlo ucia. Implementovali vsetky pripomienky, ktore moze mat akykolvek tester z casopisu alebo TV. Flase na 1.5lPET, bocne vedenie na sedackach, hodnotnu stredovu konzolu a vonkajsi dizajn podobny Polu. Ziadne usmievave hracky. Vobec neviem, kde na to automobilky prisli, ze male auta maju byt usmievave hracicky. Aj zeny maju na to rozporuplny nazor.
Toto auto ma interier ako o triedu vyssie auta
tie zadné svetlá z fotiek nevyzerajú velmi zaujímavo.
ale v skutočnosti a hlavne v tme vyzerajú tie LED-ky veeeľmi pekne. pripomína to zadné svetlá nových modelov AUDI :-!
Tak ako pri predstaveni pred autosalonom aj teraz mi chybaju aspon dake technicke info ,ktore by doplnilo to co uz o Kii vieme. Jedine je ze bude 1.2 atmo aj turbo,o planovanych vykonoch tiez nic. Zaujimava je informacia o 6stupnovej prevodovke,otazne je ci je ako 6ty stupen myslena spiatocka alebo nie.
Tesim sa na dalsie informacie :-)
pěkný autíčko, škoda že v článku nejsou rozměry a rozvor, pár germanofilů bude "velebit" zpotvořenou Fóbii, ale tohle autíčko je důkaz, že i malý auto může být pěkný :yes:
Kia je mi z korejskych automobilek urcite nejblizsi, co ale predvedla s narazniky Ria a Picanta, to je opravdu otresny nevkus. Predni partie obou aut diky nim vypadaji jako od podstatne vetsiho a zbytecne agresivniho modelu. Reminiscence na zohaveny (faceliftovany) Clio je skutecne na miste, prestoze podezirat Kiu z nejakyho kopirovani je samozrejme nesmysl. To by se pak dalo pripominat treba i to, ze podobny zadni svetla jako Rio mel zase prvni Leon, coz by na rozdil od skutecnosti, ze ty svetla jsou v obou pripadech uplne fadni a nevyrazny, nemuselo byt nutne na skodu. Naopak v hodnoceni interieru bych byl ve shode s patrikem podstatne smirlivejsi - stredova konzole se imho skutecne povedla, celkovej dojem nicmene vice nez jindy ovlivni kvalita pouzitych materialu, protoze pri pouziti lacinych plastu bude vnitrek vypadat jako z auta z 80. let.
Celkove vzato vidim novy Rio na chvostu designu evropskych kompaktu, kdyz zvlast na premianty jako Polo, C3 nebo Ibizu daleko ztraci. :no:
Nádherný auto, seděl jsem v tom v Ženevě, jak prostorově tak interiér a exteriér nádherný, jen o něco menší kufr než v ceedu, pro mě by bylo úplně ideální, uvidíme ty motory :yes:
... Vasmu prvemu odstavcu" Konkurence pro Fiestu, Fabii a Punto se musí hodně snažit. A to rozhodně už nepůjde s nevýraznou elegancí, jakou předváděla stávající Kia Rio.
Kia a Hyundai uz ma spominane modely davno na lopate. Nebyt historickych "flotilovych" zavazkov, tak predaje by pre Skodovku boli ine kafe. Chutili by ako klasicke turecke kaficko. Bolest brucha a loger medzi zubami.