Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Hyundai i20 1,2 vs. Opel Corsa 1,2 – Dva z jednoho města

38 komentářů

Cara Binieri
Jestli to ma nebo nema teplomer je uplne jedno, ten ukazatel stejne lze.
Prejima data z CANbusu, takze zobrazuje jen udaje studeny/zahraty/varici motor. To zvladne i diodova kontrolka, zabirat misto budikem je zbytecny.
Avatar - Nerez
Nerez
Příjemný testík. Corsa je mezi malými auty jedna z nejhezčích a jízdní vlastnosti jsou na vysoké úrovni. Měl jsem možnost jet v Corse v této motorizaci s automatem v nějaké dobře vybavené limitované edici, nevím přesně její název a kvalita zpracování si zaslouží :yes:
RS
Corsa sice není můj třídní favorit spíše naopak, ale proti pokroucené bramboře i20 je to modelka.
i20 je přesně ten typ auta, kterému nepomůže sebelepší výbava, lak, či kola. U mě by neposbíral body asi za nic ;-\
BroukJ
Stajne zmanipulovany test jako vzdy, kdyz stoji proti sobe Brusel vs. Soul. Ta i20 je v mnoha a podstatnych ohledech lepsi, ale nakonec vyhraje Corsa. Lepsi motor a prevody, nizsi spotreba, to je zaklad kazdeho auta a pseudopocitove aspekty jako hodnotnejsi materialy v interieru apod. se nad to nesmi povysovat.

V celem clanku jasne vyhrava i20 a v zaveru to je nahle vsechno popreno. Je jasne, ze ho psal jiny clovek, naprosto tendencne a zaujate.

Za mene penez mit auto s lepsimi jizdnimi vlastnostmi a lepsi vybavou vcetne bezpecnostni, no prominte, ale u me je jasna volba i20. Radeji prekousnu baner s reklamou na opel, nez takto skrytou reklamu v kvazi testu.
Avatar - Sosa
Sosa
kopie je pro tebe original >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nejsi krapet mimo?
Avatar - Sosa
Sosa
tebe sa snad nezda ze sa hyundai opelom `inspiroval`?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mně je to hlavně úplně jedno. Jen nechápu, co to má společného s prvním příspěvkem, kde se o ničem takovém nepsalo.
Avatar - iudex
iudex
Ja mám presne opačný názor. Test sa mi javí ako vyvážený a objektívny (čo sa napríklad nedalo povedať o porovnávačke Fabia vs. Swift). Moje dojmy z oboch áut sú podobné. Tam, kde boduje Opel, i20 zaostáva (kvalita vypracovania, materiály, individualizácia) a naopak (motor, spotreba, cena, výbava). Je to niečo za niečo, ideál by bol ako vždy mix týchto dvoch. Mňa neoslovuje ani jeden.
Avatar - Nerez
Nerez
Z testu spíše vyplývá, že lepší jízdní vlastnosti má Corsa, asi by to chtělo u čtení trochu přemýšlet 😉
pro2n
Mam skusenost s oboma a nevahal by som si vybrat I20. Uznavam, ze interier je nic moc, ale to je asi moj problem lebo v podstate sa mi nepaci v ziadnom aute z tejto triedy, teda ani v Corse. Co sa tyka motora, ta 1.2 je uplne perfektna, naozaj radost s nou jazdit a podvozok je tiez super. 6 airbagy, dobra vybava, perfektna cena... Nevidim dovod volit Corsu.
Avatar - gld
gld
i20 to zabíja nelogickým nastavením podvozka. Asi im niekto nabulíkal, že európske auto musí mať podvozok tvrdý ako diamant..vôbec to nechápem. Podobne "zabitá" je aj kia soul, venga a ďalší noví kórejci.

Z testu mi ako lepšia ponuka jednoznačne vyplýva i20, ale v konečnom dôsledku by som radšej bral corsu s krátkymi prevodmi.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Výborný test, který jenom potvrzuje, že mizerní řidiči kupují křápy. Korejský baketlitový, tesilem potažený, vozík je toho důkazem. Na tom autě je vidět, že se šetřilo úplně na všem. Chtít za tuto parodii auta 200k je nehoráznost. Opel to je jiná liga, evropská liga, kvalita, výborné zpracování, ve své třídě slušné materiály, výrobná ergonomie. U Opelu snad jenom poznámka k tomu nehoráznému příplatku za hlavové pytle.
BroukJ
Typicky produkt euro-autoredaktoru. Nemeritelne pseudoargumenty (zpracování, materiály) jsou vic nez jasne a vecne argumenty. Nemam nic proti Oplu, ale z techto dvou je jasne lepsi I20.
Avatar - praptak
praptak
A co takový lepší podvozek u Corsy, poloha za volantem a jiné. 😉
Frantizsekk
Corsa ma v minusech delsi prevody, ale v nemecku to je vyhoda. Maji tam dobrou sit dalnic a vsichni po nich jezdi. Praktictejsi zavazadelnik, lepsi materialy, pohodlnejsi podvozek.. nechapu, ze se tu hundaje zastavaji.
Avatar - gld
gld
Napriek ťažším prevodom corsa točí pri 130 km/h iba o 300 otáčok menej...to ani zďaleka nevyrovná nižšiu dynamiku a nutnosť podraďovať na štvorku aj pri pohľade na kopec..
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kde tebe vyhrabali...
Avatar - jazva
jazva
že by tu [odkaz] ? >😁 >😁 >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
>😁 >😁
Avatar - iudex
iudex
Bob, spomínam si, výborné. >😁 😄
hlobilp
to se Ti povedlo, na nej to sedi >😁 >😁
Muron
Strejdo, z hlediska vlastností, které porovnáváš, máš úplnou pravdu. Prestiž, komfort a asi i kvalita zpracování hrají pro Corsu. i20 zas vítězí motorem, výhledem šikmo vpřed (což je při častém manévrování ve městě podstatné), bezpečnostní výbavou a cenou. I když to jsou přímí konkurenti, je u nich krásně vidět rozdíl evropského (byť je GM americký) a asijkého (byť i20 není vyvíjen ani montován v Koreji) přístupu: příjemnější interiér, chudší výbava s bohatou nabídkou příplatkové a slabší základní motor vs. "hotové" stupně bohatší výbavy a dostačující základní motorizace.
Po přečtení výsledků testu (za předpokladu, že bych si auto této třídy vybíral), bych šel jako první zkusit i20 (kvůli motoru, prostoru, ceně a bezpečnosti, subjektivně i kvůli tvrdšímu naladění, na které jsem zvyklý).
ronyhandbrake
Každý má iné priority, pre niekoho môže slúžiť automobil ako dopravný prostriedok na presun z bodu A do bodu B bezpečne a hlavne čo najlacnejšie, čo myslím i20ka spĺňa. Dnes hovoriť o kvalite je ťažké, keďže dnes sú automobily spotrebný materiál, ktorý po skončení záruky sa zväčša začne kaziť. Ako majiteľ i20ky môžem povedať, že za tú cenu toto vozidlo splní svoj účel a to som dosť prekvapený, pretože pred i20kou som jazdil 2,5 roka s Golfom V.
Gangrel
BOB je frustrovany protoze ho kazde rano bere na okresce v dlouhem tahlem soused v korejskem krapu s prstem v nose... a BOB chce hlavne naznacit, ze za 200 muzes mit i lepsi vozik, nez ten korejsky - nejake to holatko edition s trihrnkem se vzdycky najde... na co 5*, klima a 6pytlu, hlavne ze to ma mekke plasty 😄
Gangrel
Kdyby bylo vsechno tak "jednoduche", jako tve prispevky, nebylo by na tom svete krasne? 😄

Glosa "mizerny řidič" = "kupec korejskeho krapu" jiste jednou vejde do dejin jako "aposol" a "mistr elegance" >😁

Cemu se porad divis, kdyz chces vydelat a ne prodavat za dumping, tak o*** materialy a odhlucneni je ta nejsnazsi cesta. Kazdopadne jak uz to u korejcu obvykle chodi, narozdil od "jiste" konkurence maji schopne zakladni motory 😄
No jo, mizerní ridiči jezdí korejcema a elitní řidiči mercedesy😁
[odkaz]
Icescent
Ale ale - opět papouškování frází "evropská liga" - "křápy" - "parodie na auto" atp. Takovéto vyčpělé a naprosto neobjektivní fráze může napsat pouze ten, kdo automobilovému průmyslu DNES (a potažmo autům vůbec) opravdu asi nakonec moc nerozumí...

K porovnání v tomto specifickém segmentu doporučuji ještě nakouknout zde😒br />
AUTOBILD - Fiesta vs. Corsa vs. i20 (i20 důstojným konkurentem): [odkaz]

AUTOTEST.DE - Ford Fiesta vs. Hyundai i20 (vynikající výsledek) vs. Opel Corsa: [odkaz]

TÝDEN.CZ - "Hyundai i20 je zkrátka kvalitní auto... A řadí se v něm k lepšímu průměru." ... [odkaz]

Netvrdím tímto, že je to vynikající a nadprůměrný vůz; to ne... ale psát fráze typu "křáp" - "bakelit" - to je vskutku nedůstojné...
Beekey
Dlouho jsem premyslel, co panovi tak uplne vadi, co Te vubec boli, v cem a jak ti ublizil Hyundai, nebo Kia, ale zrejme problem a reseni bude lapidarnejsi nez jsem si to myslel. V zivote jsi neridil ani jedno, a pravdepodobne ne z toho duvodu, ze by to bylo pod uroven strycka, spis z toho, ze si ani ten korejsky krap nemuzes dovolit...?
Ne, nebudu se ti hrabat v kapsach, je to v podstate stejne jedno, pravo na nazor ma i clovek bez penez, ovsem tady placas uplne nesmysly, ja totiz klidne reknu, ze ta Corsa neni nicim vzjimecna, spis prumerna, az na interier se mi nezda byt kvalitne auto. A myslim si, ze ta nase i kdyz je slusne vyvavena, porad je horsi kauf, nez tady ten Hyundai.
V cenove relaci kolem 300-350 tisic totiz ten kvalitativni rozdil je uplne marginalni, kdyz se clovek podiva na rozdil v cene.
Magistr
Moc nerozumím tomu, proč se při mnoha diskuzích tady, ale především při přemýšlení nad novým malým autem na Corsu tak často zapomíná. Přitom patří (spolu s technicky spřízněným Grande Puntem resp. dnes Puntem Evo) k nejprostornějším a vůbec nejlepším autům kategorie. Má samozřejmě svoje chyby, třeba úplně základní motor 1.0 už na ni opravdu nestačí a ty boční airbagy, to je opravdu renonc. Ale obojí se dá vyřešit - prostě si vyberu jiný motor a/nebo výbavu.

A třeba za tu možnost volby dvou odstupňování převodovky patří Opelu :yes: :yes: :yes😒br /> Z toho by si mohli vzít příklad mnozí výrobci mnohem dražších aut - jinak jsem tuhle nabídku zaznamenal u Lexusu a některých Amíků, ví někdo o dalších? Dřív to mívaly velké Lancie, třeba Kappa.
Avatar - iudex
iudex
Môj názor je, že na Corsu sa zabúda z viacerých dôvodov, kde prioritným je cena. Opel nemôže (nechce?) konkurovať cenovým trhákom ako i20 či výpredajovým 207čkám, pritom možnosť reklamy !cena už od..." v tejto triede silne boduje. Mať možnosť širokej individualizácie je pekná vec, ale v tejto triede sa nehrá na image a možnosť klavírneho laku na konzole nie je moc veľkým lákadlom pre typického kupca. Plus typická vlastnosť posledných Oplov - vysoká hmotnosť a slabá dynamika i s papierovo slušnými motormi. Tiež je to trocha chyba importéra, ktorý Corsu málo propaguje (kedy ste naposledy videli inzerát na Corsu?).
Magistr
A přitom to byl Opel, kdo v roce 95 zahájil první "cenovou válku" mezi importéry v Česku. Jaká to tehdy byla bomba, nová Corsa Eco za 235 tisíc Kč 😄 Krátce potom se přidal Fiat s Puntem 55 a pak další...
Avatar - iudex
iudex
Schválne som pozrel stránku Opel a cenník Corsy.
V akcii je Corsa 1,2 5dv. za 9090 eur. Pre porovnanie Peugeot 207 - predsalen je to Európa, kvalitný interiér i dizajn; akciový Peugeot 207 1,4i je za 8.990 eur. Už prvá psychologická výhoda je na strane Peugeotu (začína to baťovsky pod 9t.).
Hlavné rozdiely sú ale vo výbave: Corsa má za tú cenu vo výbave len ABS, 2 airbagy, centrála 14´´ oceľové disky. 2O7 má v cena naviac klímu, CD/MP3 rádio, bočné airbagy, predné okná v elektrike či 15ky kolesá. Vidíš ten obrovský rozdiel? A ten evidentne vidia aj kupujúci; preto je Corsa tam, kde je.
kyklop
pises presne...."hola" corsa vs. vybavena 207. Po dovybaveni sa rozdiel vyraznejsie zvysi
corsa396
Opel dává na výběr mezi krátkými s dlouhými převody!? Neveriiiim
ja viem o rozdiele len u manualnej prevodovke vs easytronic, kde je tazsi staly prevod
Farbu potahov si predsa vybera zakaznik. Pokial viem tak i20 ma na vyber viac farieb a aj kozu. Urcite to tak ma aj Opel. Cize hovorit o nepeknych potahoch je hlupost, ktora do clanku vobec nepatri. Ina vec su uz plasty, tie v i20 su skutocne dost tvrde a nemaju farebnu stalost. Ale priznajme si, ohmatavate si v aute plasty a ukajate sa na nich? Z praktickeho hladiska je to tiez nepodstatne.
Jednina zasadna nevyhoda je len horsie tlmenie podvozku nerovnosti na ceste, ale nic strasne.
Auto s motorom 1.2 by som si ja nekupoval. Ale ak uz by k tomu muselo prist, tak budem v prvom rade pozerat na bezpecnost a jazdne vlastnosti. Z tohoto testu by to bola i20.
fuzzy
S hodnocením motoru v článku naprosto souhlasím. Z malých 1.2 motorů co jsem vyzkoušel je ten v Opelu bez přehánění hrůzostrašný. Odezva na pokyny plynového pedálu téměř neexistujete. Při rychlém prošlápnutí plynu na podlahu se otáčky z neutrálových dostanou cca o 200 výš. Každý si umí představit že meziplyn je tabu, práce se spojkou při rozjezdech totální katastrofa (pro nohu zvyklou na motor a ne takovýto "setrvačník"). Zapomeňte na to že když řadíte, otáčky padají dolů naproti otáčkám následujícího kvaltu. Tady i když se budete snažit ubírat plyn ještě před vyšlápnutím spojky, otáčky si stejně poskočí nahoru. A doba než se motor uklidní a začnou opět padat, tak to bych stihl v normálně fungujícím motoru 3x. Bez přehánění. Takže buď budete jezdit jako autobusák, nebo vás ty otáčky při záběru kvaltu budou pokaždé tahat než se spojka chytne na 100%.

Jedním slovem, nerozumím jak do tak celkově slušného auta můžou dávat takový motor. Před pár lety jsem existenci motorů 1.0 a 1.2 nemohl pochopit vůbec, dnes už to beru jako realitu, ale probůh této 1.2, setrvačník rozměrů terče na šipky a mapování jednotky tady v Corse je horší než špatné.
Avatar - Nerez
Nerez
To není problém motoru, ale převodovky. V článku máš jasně napsáno, že si můžeš vybrat krátké nebo dlouhé zpřevodování.