Autosalon Ženeva
První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.
Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.
Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.
Autosalon Ženeva 2020 |
|
Autosalon Ženeva 2018 | Autosalon Ženeva 2017 |
Autosalon Ženeva 2016 | Autosalon Ženeva 2015 |
Jinak modrá Golfu R sekne nejvíc, ostatně jako většině rychlých HH nebo sedanů. Jen ty kola nic moc, ale to je to nejmenší...
Na tu určitě nešetřím, o tu se spíš trochu "bojím"... 😲 😉
Na Golf VI R nespořím, ale pokud by přišel Golf v příští, sedmé generaci s technikou současné RS3 (ať už jako Golf R, nebo Golf RR) pak by to (pro mě) mohlo být téma velmi aktuální.
U současného Golfu R bych rozšíření výběru barev rozhodně uvítal, naživo je např. velmi povedený odstín té temně šedé metalízy "carbon steel grey" (doposud byla v nabídce, v rámci celého VW, výhradně pro Golf GTI/GTD), protože zatím byl výběr barev u GolfuR hodně omezený. S dosavadní nabídky by u mě přicházela v úvahu pouze výraznější modrá (přitom zrovna modrou moc nemusím), která eRko patřičně oživuje. Myslím, že to VW s tou nenápadností vrcholné verze Golfu malinko přehnal, pomineme-li nápadný detail výfuku a přední LEDky, je eRko odlišeno od běžných verzí Golfu méně, než současný Golf GTI. Je to sice pořád mnohem přijatelnější, než kdyby na eRko aplikovali tunerský look Focusu II RS, ale odlišit ho mohli o trochu! víc.
Minochodem Golf R je držitel česrstvé ceny časopisu TopGear, jako nej HH roku a i tam připomínali, že jeho většímu tržnímu úspěchu brání nejen jeho relativně vyšší cena, ale i vzpomínaná, až lehce "přehnaná" nenápadnost a velmi malé odlišení od běžných verzí Golfu.
Jinak se trochu divím zrovna tomu výstavně-propagačnímu spojení bílé barvy a pěti dveří.
Pětidveřový Golf (a hb obecně) vypadá jako hh (R/GTI) o značný kus měně sportovně, než "rodinější" pětidvířko, a ta vícedveřovost je nejnápadnější právě u hodně světlých laků, naopak u tmavých laků se tmavé spáry mezi karosářskými díly mnohem lépe opticky vytrácejí...
Obávam sa, že na GolfR s päťvalcom už nie je marketingový priestor - asi by sa nenašiel dostatočne veľký okruh kupcov, čo by to zaplatili 😒
Tá carbon steel sivá je fakt dosť nefotogenická, na fotkách Golfu moc nesedí, ale keď som ju videl prvýkrát naživo na GTI, hneď som zmenil názor. Rko som videl iba dvojdverové biele a nenápadné mi teda rozhodne nepripadalo. Je ale pravda, že biela farba dosť zvýraznila nasávacie otvory a iné detaily a v iných farbách by asi až tak výrazne nepôsobilo.
Tá propagácia päťdverákov má už dlhšiu tradíciu (v podstate aj na prezentačných fotkách aj na novinárskych prezentáciách sa šiesta generácia vrátane GTI/GTD/R prezentuje hlavne ako 5dv) a podľa mňa je spôsobená očakávaním oslabenia záujmu o 3dv. model spôsobený príchodom Scirroca. To je k dispozícii za podobnú cenu s o niečo menšou praktickosťou a výrazne nápadnejším dizajnom a teda dosť potenciálnych kupcov trojdveráku išl👋pôjde práve doňho. A je pravda, že 5dv verziu mohli spraviť nejakú tmavú a bielu mohli nechať 3dv...
Máš pravdu, jednak chtějí nechat prostor pro sportovnější image rocca a pak taky nepřímo upozornit případné zájemce o hh, že mohou mít i praktičtější pětidveřovou karoserii, což třeba u Focusu RS nelze. Při první větší presentaci G6 GTI bylo jen jedno (ze čtyř) třídveřové
[odkaz]
(barevní složení: 2 červené, 1 bílé, 1 carbon stel grey)
Ale jinak v tištěném prospektu ke Golfu GTI stále "vládne" tradičnější" třídveř😒br /> [odkaz]