Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Bertone Jaguar B99: Od koček k autům

24 komentářů

Avatar - T613
T613
Přesně takhle bych si představoval nástupce X-type. Je v tom jasně vidět Jaguár a ani v nejmenším se to nepodobá něčemu od konkurence. Ale tohle je žel jen koncept Bertone. Jak asi bude vypadat skutečný nový X-type?
Subaru.in
Mas pravdu, ze ikdyby to slo do vyroby tak vedle soucastnych modelu s pozvolne spadajici zadnim oknem toto proste designove nezapada. Je to zajimava studie ... ale kdo vi?
Avatar - T613
T613
nejsem z těch, kteří vyžadují u všech modelů stejné linie, takže tento koncept mi plně vyhovuje 😄
RS
Z obrázku jsem si prvně myslel, že to je nějaký koncept BMW, ale jinak souhlas. Na dnešní dobu to bude pořád moc future, těžko říct co jednou doleze do série.

PS: ze zadu jsem si vzpomněl na žigula bez nárazníku, ani nevim proč >😁
Avatar - Ricardo
Ricardo
Už teď vypadá staře a nepřináší nic nového. Teda kromě toho, že zepředu vypadá stejně jako zezadu >😒]
Avatar - T613
T613
sám seš stará patrona >😁
někdy je krok vzad, skokem vpřed >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes:
Magistr
Jedním slovem: DOKONALOST. :yes: :yes: :yes:
zino
Toto je podľa môjho názoru jedna z najkrajších štúdií za poslednú dobu. Má to neuveriteľný štýl, nádych retra no zároveň moderne vyzerajúceho auta, luxusu a športových génov. Môže sa toto niekomu nepáčiť? No podľa ohlasov tu v diskusiách môže. Ale ja potom pochybujem o vkuse niektorých diskutérov. Veď to auto vyzerá dokonalo! Chcem aby toto dotiahli do sériovej podoby a urobím všetko pre to, aby som ho kúpil!

Požičiam si to známe gesto od GTI-ho, ale tentokrát smerované iným smerom😒br />
BRAVO BERTONE JAGUAR! :yes: :yes: :yes:
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlasím, vypadá to opravdu zajímavě. Doufám, že to auto dotáhnou a bude se vyrábět. Nebude z něj masovka, ale mohlo by být zajímavou alternativou a snad by si své místo na trhu našlo.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nejprve budu citovat jeden titulek: "Jaguar : Global Brand Director confirms it’s ‘no’ to the Bertone B99" a dodávám, že není divu. Pokud měl Bertone nějaké smělé plány s tímto konceptem, měl jej představit nejdéle v roce 2006, tedy před uvedením konceptu C-XF. Myslím, že Bertone už by se neměl více snažit, jediný Jaguar, ke kterému přispěl byl XJ40. Veškeré ostatní koncepty pro Jaguar jsou příšerné, B99 aspoň respektuje před Callumovo tvarové pojetí sedanu XJ, ale to je málo a dokonce by se to dalo chápat jako negativum. Za mě tedy ne, designová budoucnost Jaguaru je v dobrých rukou. [odkaz]
zino
Lenže to čo si poslal v odkaze... Áno, je to pekné a vyzerá to fajn. Ale je to iba bežný vzhľad superšportového auta. Nič výnimočné a medzi ostatnými podobne vyzerajúcimi autami sa tento dizajn zabudne ešte skôr ako by v Jaguare plánovali spraviť z toho svoju novú ikonu. Nemá to žiadnu originalitu a mne tento "bežný" športový vzhľad už príde ako úplné klišé - až by som povedal dnes už gýč. Klišé, na ktoré sa jednoducho zabúda. Nezavŕta sa ti v hlave ako červ... Podobných dizajnov je tu už kopec. Vybavíš si aspoň pri jednom z nich presne jeho krivky?

Naproti tomu, štúdia Bertone B99. To je ten červ... Originálny, štýlový, luxusný, športový, nenapodobniteľný, atď, atď, atď, ..., dokonalý! A na ten nezabudneš keď ho stretneš na ulici! Žiadny gýč, žiadne klišé! Tentokrát sa to jednoducho vydarilo. A to až kurtizána dobre!
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Iba bežný vzhled? Ukazuje to, kam jsou schopni v Jaguaru jít technologicky a jak se vyvíjí pohled továrních designérů na budoucnost automobilky. Ukaž mi aspoň jeden supersport dneška, co je podobný tomuto, nenajdeš ani jeden, možná nepojízdnou maketu Citroenu GT, který ale neodkazuje na minulost, což pokud sis všiml, C-X75 dělá. V tomto ohledu je tedy daleko před B99, které odkazuje jen, za to však maximálně na minulou generaci XJ, ale nepřináší z hlediska designu naprosto nic moderního, orientovaného do budoucnosti. A to Jaguar jak deklaruje, tak potřebuje. A co vidím z fotek, tak jak tvary některých částí, tak některé detaily, třeba svislá lišta přes mříž chladiče, jsou docela tristní. Konečně oficiality Jaguaru se už jasně vyjádřili - ne, nemáme zájem.
zino
Daj si vyhľadať na Google "supersport cars" - každé druhé sa tvarmi podobá jak vajce vajcu... Taký ten Lotus-Pagani-menej-hranatý-Lamborghini štýl. Gýčový dizajn športového auta. Nič čo ma už dnes posadí na zadok, tak ako ma to dokázalo posadiť keď som mal 10 rokov. To by muselo mať totiž štýl... Kus výnimočnosti v sebe. Ja v tom ale vidím len úplne obyčajný športový dizajn auta. Nič viac. Nehovorím, že to nie je pekné. Áno je, a veľmi, ale rovnako ako ďalších XY športových dizajnov... Na B99 sa nepodobá nič! Na ten tvar nezabudneš. Pri C-X75 si poviem: "Hmm, pekné. Obyčajné športové auto". A o pár dní si ani nespomeniem...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Supersport musí vypadat jako supersport a to srovnáváme nesrovnatelné, mým záměrem nebylo srovnávat sedan a supersport. Cílem odkazu bylo ilustrovat, byť na jiném typu automobilu, co je Jaguar dnes. Pokud tě chytnu za slovo, tak mám takový pocit, že dřív se zapomene na Bertoneho kreaci, ale v tom ať rozhodne čas. Nemyslím, že by se něco podobalo konceptu B99, jenže důvodem není jeho originalita, ale fakt že vytvořili další "zmenšené" XJ s více či méně povedenou představou o nové "tváři" a zádi a to nevidím jako něco nezapomenutelného, obzvlášť v tebou zmíněné souvislosti tvaru.

Ad. superspoty - vidím víc tvarosloví, než jen jedno: Lamborghini-Enzo-Veyron-Fiorano-SLR McLaren a světe div se - Jaguar, ano značně "zaprášený". ale stále nenapodobený XJ220, ostatní tvary - ano, to jsou ty stále stejné supersporty, ale tohle jsou originály.
zino
Ferrari, Porsche, Aston Martin a Bugatti majú svoj štýl. Nie je to tá klasická dizajnérska škola superšportov. To znamená, že keď si pozrieš napríklad Porsche, ktoré má 50 rokov, tak rovnako ako najnovšie Porsche bude ako Porsche vždy vyzerať. Tie autá sú a vždy budú originálne. Mňa ale tie klasické športové tvary ale začínajú nudiť. Je to všade (okrem pár jedincov) stále to isté... Preto aspoň dík za to Porsche a Ferrari, ktoré budú vždy krásne...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mě tedy Carrera GT nikterak originální nepřijde - měřeno vzhledem. A co to je klasický sportovní tvar? Třeba AM, to je vpodstatě od dob V12 Vanquish to samé, Porsche, to je 911, která je tak na pomezí supersportu a GT, dle motorizace, slovo originální ve významu původní, bych spíš zaměnil za neměnné. Z tohoto pohledu je i Aventador mnohem zajímavější a o krok dál, já zkrátka nic jako stále stejný supersport neznám, přičemž ignoruji "garážové" výrobce. Měrou nudnosti je pro mě, nový McLaren, není špatný, jen je to takový vizuální průnik supersportů současnosti. A z tohoto pohledu mě zklamal i Lotus s tou řadou současně představených modelů. Naopak Ferrari dokazuje, jak dokáže jít vpřed a z hlediska originality je nejdál.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlasím spíše se Zinem. Vítám originalitu. Jaguar tvoří alternativu k prémiovkám. Ale pokud bude vypadat jako jiné značky, tak moc neuspěje. Mi se líbila předchozí klasika. Z nových uznávám XJ, to je zajímavé. XF se mi už líbí méně, ale jsem zvědavý s jakým přijdou faceliftem...má to být už brzy.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Bohužel si veskrze protiřečíš... Vždyť právě B99 žádnou zvláštní originalitou neoplývá... pokud za originalitu nepovažuješ neustálé omýlání stejného tvaru, zatímco konkurence zběsile uhání vpřed. To co funguje pro sportovní Porsche, nefungovalo pro sedan Jaguar. Je to právě nové XJ, co odlišuje Jaguar od ostatních prémiových výrobců. XF byl "šokový" model a Ian Callum sliboval určité změny, byť je otázka, nakolik je reálné počítat s nějakým zásadním faceliftem, měnit tvar předních světelometů (asi nejspornější část modelu) by znamenalo velké náklady. O XK netřeba debatovat, to je Jag každým coulem. O budoucím malém sportovním Jaguaru se lze jen dohadovat, doufám, že si odnese něco málo, zřejmě tedy asi přední část, z konceptu C-X75.
Subaru.in
Tomuto rikam Ja dokonalost: koncept od nezavisleho designera

[odkaz]
Avatar - Andromeda
Andromeda
Wau,pán má vkus 😉 , skutečně povedené - nesmírně citlivě a zdařile zpracované.Jinak řečeno - kruci, nic tomu nechybí, včetně tradice a má jak k.o.u.l.e , tak porci noblesy :yes: ...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Neumím pochopit, jak někdo může trávit hodiny v programu, který evidentně umí používat, a produkovat takovýhle splácaniny, namísto tvorby něčeho perspektivního. Tím spíš, že dotyčný zřejmě talent, protože některé detaily jsou pěkně vymyšlené.
Subaru.in
Nekdo umi treba jen kritizovat jineho praci jez je jeho konickem pro poteseni ... odpoved si sam.

Lepsi nez chlastat 10 piv denne v hospode nebo cumet jen tupe na bednu a sledovat sport...

Kazdy ma sve! 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak trochu jsem tuhle odpověď čekal... Viděl jsem toho víc od tohoto člověka a tahle jeho práce patří k těm lepším, nicméně i tak si myslím, že mrhá talentem, protože pokud dokáže tvořit, znamená to, že musí vnímat. A když vnímá, pak by měl umět udělat i zcela původní design, byť stěží říct, jak moc kvalitní by výsledná práce byla. Každopádně, srovnám-li jeho práci s tím Bertonovým dítkem, řekl bych, že z toho Bo Zolland vůbec špatně, uvážíme-li, jaké má k dispozici prostředky Bertone.