Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dálniční známky na rok 2010 by mohly zdražit na 1200 Kč

Návrh ministerstva dopravy projedná v pondělí vláda.
Zpět na článek
23. 10. 2009 14:17
neregistrovaný "ssaaiibb"
23. 10. 2009 14:32
23. 10. 2009 14:51
23. 10. 2009 16:12
24. 10. 2009 17:04
neregistrovaný "exctenar"
23. 10. 2009 19:48
23. 10. 2009 19:51
23. 10. 2009 21:04
23. 10. 2009 21:30
25. 10. 2009 23:01
neregistrovaný "ssaaiibb"
23. 10. 2009 14:17
"Dálnice"
Dálnice nejsou dálnice a zase zdražuje ;-\
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2009 14:32
D1
Naštěstí nejezdím mezi Prahou a Brnem tak často, ale tento úsek D1 je za trest! A za to ještě chtějí platit???? Budu opomíjet, že následujících cca.10 let bude vždy na nějakém úseku zůžena a bude se opravovat :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - sybokcz
23. 10. 2009 14:51
Re: D1
Vis ze ma CR pres 1000km dalnic a rychlostnic, z toho D1 Praha-Brno ma 200? Neplatis jenom za D1.

Nejsem ze zdrazeni nijak nadsen (kdo by byl), ale uvedomte si, ze tech 1200 je zlomek vydaju za auto (neni to ani plna nadrz) a vychazi to aspon u me na par haliru za kilometr.

Ano, lepsi koncepce vystavby dalnic by neuskodila, ale musi se vychazet z toho co tu je. D1 uz stoji a pokud ji nechcem zbourat a zacit znovu, tak se s ni musime naucit zit.
23. 10. 2009 16:03
Dálniční známky na rok
,,Zvýšení poplatků ministerstvo zdůvodňuje lepší silniční sítí (od posledního zdražení v roce 2008 přibylo 100 km dálnic) a potřebou dalších investic do budování nových úseků.,, to vzali kde. Lepší dálniční sitě,to si snad dělaj srandu,ne?Zase aby bylo na platy zaměstnancu ředitelství dálnic,že by tyto peníze šl\y vyložene do oprav dálnic např, D2 kde jsou koleje jako na nadraží to se mi nechce ani zdát. :no:
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2009 16:12
humor
Jsem rád že nás humor neopouští ani na poddzim když je málo sluníčka a často prší... ale to už není vtipný. Zdražovat skokově o 20 procent + vědomí o cenách za vybudovaný kilometr vyšší než v rakousku + tankodrom D1 + plánované zužování budoucích dálnic na úroveň silnic 1. třídy??? No lidi jsou blbci a zkousnou to tak proč ne.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "exctenar"
24. 10. 2009 17:04
Re: humor
Zaved bych mýtné a je,pak by se mudrovalo o procentech...
To, že D1 se rozpadá-tak za to mohou ti,jež volí socany,kterým tak trošku uniklo po roce 1998,že v D+A budou po roce 2000 zavádět mýtné(zavedli) a při těch cenách,že se asi kamiony vrhnou na česko-stalo se,s.Šling-tehdejší ministr ČSSD asi nestíhal,no a za dva roky se dálnice díky invazi kamionů začala zcela rozpadat...že se tu 40 let neinvestovalo, to jsou ty skryté dluhy,všude a ve všem, jenže národ chce vše zadara,no tak stojí v kolonách zadara...v HR jim dálnice udělali za chvilku amíci,platíš mýto,ale ta dálnice je trochu dálnicí,stejně ve Španělsku, Francii.....takže navýšit výrazně víc,ne o 200Kč/rok-nic neřeší...komu to vadí,ať tudy nejezdí,bude míň kolon.Kdo nemá na mýto,ať si nekupuje auto.Jsou věci,které se nedají okecat,dají se realizovat,ale stojí to těžké love.Nic víc.BTW:náhodně jsem kolem poledne zastavil v jednom nákup. centru v Brně,nebylo kde parkovat,všichni se ládovali,nikde místo,obchody plné,všude se vesele nakupovalo...takže dvě kila bych ani neřešil
23. 10. 2009 17:33
Moravskoslezský kraj
Ano, tady v Moravskoslezském kraji se nám ta síť hodně rozrostla. Opravdu... Už se dá dojet z Ostravy do Bohumína, hmmm... Ale tam se za to zatím neplatí... Pak ještě můžeme jezdit mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem, tam se za to platí, ale dálnice to není - byť právě kvůli tohoto úseku jsem si známku letos koupil, i když jsem tam nakonec projel tak 5x. A lepší to tu hned tak nebude. Státní fond dopravní infrastruktury jaksi na severní Moravu zapomněl a pro příští rok peníze na tento region de facto nemá. Po urgencích z vedení kraje se bude aspoň pokračovat na dálničních přivaděčích, ty ovšem budou hrazeny ze státních dluhopisů za 11 miliard. Opravdu nevím, za co mají být ty známky dražší.

Když jsem jel minulý týden na otočku do Prahy, na Vysočině jsem si při návratu pobyl asi hodinu v zácpě, když je tam v provozu jen jeden pruh a ještě vedený ve směru na Prahu. Fakt kvalita, no za rozumnou cenu, že. :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Righ
24. 10. 2009 15:43
Re: Moravskoslezský kraj
To neni fer hodnoceni, prave v souvislosti s dopravni obsluhou Moravskoslezskyho kraje se posledni dobou investujou nejvetsi prostredky a stavi ci zprovoznuje nejvetsi cast dalnic. Neni to ani rok, co byl zprovoznenej usek D1 Lipnik nad Becvou - Belotin a uz za par dnu se bude otevirat dalsi cca 30km usek od Belotina az do Bilovce, kterej konecne napoji Ostravu a okoli na system dalnic/Rek (mezi Belotinem a Hladkymi Zivoticemi nicemene pouze polovicni profil, naplno az 2010). Zbylej usek dalnice pres Ostravu do Bohumina je perfektni, navic 2010 (nejpozdeji 2011) bude zprovoznen i zbytek do Polska, kde se napoji na polskou A1 a celemu kraji (hlavne Frydku a okoli) vyrazne ulehci od tranzitu. Nedavno byl rovnez vybran vitez tendru na zkapacitneni useku Rychaltice - Frydek, aby bylo na I/48 resp. R48 komplet ctyrpruhovy usporadani. Dale se intenzivne pracuje na R56 u Ostravy i na tzv. severnim spojeni (ony ostravske privadece).

Nechci, aby to vyadalo, ze mam neco proti MS kraji, naopak vsechny tyhle stavby podporuju a myslim si, ze mely stat uz davno, nicmene prave tady by lidi meli ocenovat posledni vyvoj. Co by pak meli rikat treba lidi v Jihoceskym kraji?
25. 10. 2009 13:35
Re: Moravskoslezský kraj
Já nechci říkat, jestli je to fér nebo nefér, tyhle informace mám z krajského zastupitelstva a dle nich nás příští rok nic závratného nečeká. Další problém, který s dopravními problémy na Ostravsku souvisí, je zastavená výstavba prodloužené Rudné. Slavnostně se koplo do hlíny a bylo po penězích. Je dost možné, že až povede do Ostravy dálnice, provoz ve Svinově, Porubě, Plesné atd. bude nahraný ještě víc.

Osobně se nemohu dočkat chvíle, kdy bude Ostrava konečně napojena na D1, ale netuším, kdy to bude. Další věc je, že se tak mělo stát už před lety a Šimonovský si místo toho udělal procházku...
23. 10. 2009 19:42
Musíme to opravit :-)
Logicky není vůbec žádná souvislost mezi dálniční známkou a stavem dálnic. 4,5M vozů 2/3 mají známku x 1000Kč = 3 miliardy Kč - ty mají význam asi jako poplatek u doktora pro zdravotnictví.
Na začátku řijna jsem byl v Chorvatsku = po dálnici všehovšudy 700km jestli vůbec za 45Euro. Takže objektivně 1200Kč taky není taková hrůza.
To, co mě ale FAKT VYTÁČÍ, jsou paraziti typu Kapsch a zbytečnosti jako elektronická viněta, a trapnosti typu musíme zdražit, protože přibylo 100km dálnice. Ve Švýcarsku je dálnic možná dvojnásobek a známka stojí 700Kč.
Mrzí mě ale, že mě ten panáček úředníček co pořádá birthdayparty za 3/4 mega nepozval! :-! protože všechny ty klauny z ŘSD a od betonu bych rád viděl.
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2009 19:48
Tlumičovné za D1
To by měli spíše něco vyplácet za zničená auta těm, co po tom tankodromu jezdí. Nazval bych to tlumičovné.
Když jsem ale dnes četl, že na úřadě vlády zůstaly 3 tuny cukru s potiskem EU a další zprávu jak si pražští žandáři koupili za 200 prutů tříkolku která jezdí sice dvěstě ale jinak je nanic, nedivím se, že státní kasa bude vždy prázdná.
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2009 19:51
Parkovné
Já myslím, že předplacené parkoviště za 1200 na rok není zase tolik....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
23. 10. 2009 21:04
1200
1200 Kč? Co to je? Nic. Pravda, síť dálnic není ještě kompletní, ale zlepšuje se. Taktéž D1 je katastrofa, ale plánuje se zlepšení, uvidíme.

Ať zdraží třeba na 2000 Kč, pořád se to bude 90% řidičů, co dálnice využívají, pořád vyplácet více než připravované viněty, které nepovedou k ničemu jinému, než k mýtnému. A pak dostanem odhadem 0,75 Kč na km a to se pěkně prodraží :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
23. 10. 2009 21:30
Re: 1200
To je ale otázka...
Prodraží se jen tomu, kdo ji opravdu častěji využívá.
Ale lidi co mají např. dvě auta a více a dálnici využívají jen velmi zřídka, mohou (i díky přenositelnosti viněty) znatelně ušetřit... Navíc za auto které např. ujede jen pár set, nebo tisíc km po dálnici ročně, teď platí majitel stejně, jako ten jehož vůz může najet (i s více řidiči) až několit set tisíc km za rok...
Např. já osobně bych dal raději (teoreticky) 2000 za přenositelnou vinětu, než 2x1200 za dvě "známky" na své auta, která nejsou na dálnici nikdy současně...
Je to jen příklad, nejde o ty 4 stovky, ale o princip...
Ale ještě podstatnější, než to, kolik mám za něco platit, je samotná "kvalita" a s ní spojená "použitelnost" toho, za co platím, a v tom je dlouhodobě největší kámen úrazu většiny českých "dálnic"...
Avatar - Ronault.
25. 10. 2009 23:01
Re: 1200
Myslel jsem to trochu jinak, ale přecejen...
Samozřejmě dle spravedlnosti by bylo lepší platit za projeté km, i když máš doma 2 auta, ale ty obavy z přechodu na mýtný systém jsou z mého pohledu daleko velké.
Avatar - Righ
24. 10. 2009 16:05
Vsichni jezdi jenom D1?
Podle predpokladu zde vsichni (opravnene) reptaj na adresu ve velky casti skutecne mizernyho usek D1 Praha - Brno, ale jak uz tady nekdo podotykal, v CR mame pres 1000km dalnic a tenhle usek ma sotva 200km. Navic poslednich par let tempo stavby neni spatny - muzem jenom litovat, ze soucasna krize zbrzdila nebo odlozila takrka vsechny projekty. Stav D1 je zkratka poplatnej dobe vzniku, a to jak co do pouzitych technologii, materialu, tak i kvality prace. Treba mezi Drazdany a Berlinem to v NDR postavili nemlich stejne. Projekt na rekonstrukci D1, o kterej se tady nekteri otiraj, je na RSD prekvapive dobre promyslenej a naplanovanej a hlavne naprosto nezbytnej.

Nema cenu srovnavat nasi dalnicni sit treba se Svycarskem, ale s ostatnima zemema byvalyho soc. bloku. Tam ma slusny dalnice leda tak Madarsko a Slovinsko, naopak treba Polsko se jeste pred par lety nachazelo takrka v roce 0 a Slovensko stale stavi svoji prvni porevolucni dalnici (byt slusnym tempem). Taky nema cenu srovnavat cenu dalnic treba u nas a v Polsku nebo Spanelsku, kde je delaj uprostred rovinatyho niceho, ani statu, kde kaslou na nejaky majetkopravni nebo ekologicky predpisy, jako tomu je treba na Balkane. Porad nicmene plati, ze jsou u nas dalnice predrazeny a navic neumime vubec pracovat s PPP (narozdil od rady jinych vychodoevropskych statu vcetne treba Ruska). Ale co hlavne - mame ve statni sprave velkou cast ignorantskejch a uzavrenejch uredniku, kteri neumi seriozne predvyjednat a pripravit budouci projekty. Je oblibeny nadavat na vsemozny ob. sdruzeni nebo jednotlivce "ktery nam brzdej dalnici", ale kdybyste videli, jakej slendrian a arogance se pri priprave onech projektu uplatnuje, treba byste zmenili nazor.
Rozbalit vlákno
0