Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálniční známky na rok 2010 by mohly zdražit na 1200 Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 23. 10. 2009 • 12:29
16
Návrh ministerstva dopravy projedná v pondělí vláda.

Pro rok 2010 budou zřejmě muset řidiči za používání sítě dálnic a rychlostních komunikací platit více. Ministerstvo dopravy navrhuje zvýšení cen základního ročního kupónu z 1000 Kč na 1200 Kč. Návrh má projednat vláda na pondělním zasedání.

Součástí návrhu je zvýšení cen měsíčních kupónů z 330 na 350 Kč, z týdenní známky za 220 Kč se stane desetidenní za 250 Kč.

Zvýšení poplatků ministerstvo zdůvodňuje lepší silniční sítí (od posledního zdražení v roce 2008 přibylo 100 km dálnic) a potřebou dalších investic do budování nových úseků.

Platnost kupónů na příští rok bude začínat 1. prosince 2009 a končit 31. ledna 2011.

Vozidla s celkovou hmotností nad 3,5 t budou muset od příštího roku platit mýtné.

Avatar - Ronault.
25. 10. 2009 23:01
Re: 1200
Myslel jsem to trochu jinak, ale přecejen...
Samozřejmě dle spravedlnosti by bylo lepší platit za projeté km, i když máš doma 2 auta, ale ty obavy z přechodu na mýtný systém jsou z mého pohledu daleko velké.
25. 10. 2009 13:35
Re: Moravskoslezský kraj
Já nechci říkat, jestli je to fér nebo nefér, tyhle informace mám z krajského zastupitelstva a dle nich nás příští rok nic závratného nečeká. Další problém, který s dopravními problémy na Ostravsku souvisí, je zastavená výstavba prodloužené Rudné. Slavnostně se koplo do hlíny a bylo po penězích. Je dost možné, že až povede do Ostravy dálnice, provoz ve Svinově, Porubě, Plesné atd. bude nahraný ještě víc.

Osobně se nemohu dočkat chvíle, kdy bude Ostrava konečně napojena na D1, ale netuším, kdy to bude. Další věc je, že se tak mělo stát už před lety a Šimonovský si místo toho udělal procházku...
Avatar - Righ
24. 10. 2009 16:05
Vsichni jezdi jenom D1?
Podle predpokladu zde vsichni (opravnene) reptaj na adresu ve velky casti skutecne mizernyho usek D1 Praha - Brno, ale jak uz tady nekdo podotykal, v CR mame pres 1000km dalnic a tenhle usek ma sotva 200km. Navic poslednich par let tempo stavby neni spatny - muzem jenom litovat, ze soucasna krize zbrzdila nebo odlozila takrka vsechny projekty. Stav D1 je zkratka poplatnej dobe vzniku, a to jak co do pouzitych technologii, materialu, tak i kvality prace. Treba mezi Drazdany a Berlinem to v NDR postavili nemlich stejne. Projekt na rekonstrukci D1, o kterej se tady nekteri otiraj, je na RSD prekvapive dobre promyslenej a naplanovanej a hlavne naprosto nezbytnej.

Nema cenu srovnavat nasi dalnicni sit treba se Svycarskem, ale s ostatnima zemema byvalyho soc. bloku. Tam ma slusny dalnice leda tak Madarsko a Slovinsko, naopak treba Polsko se jeste pred par lety nachazelo takrka v roce 0 a Slovensko stale stavi svoji prvni porevolucni dalnici (byt slusnym tempem). Taky nema cenu srovnavat cenu dalnic treba u nas a v Polsku nebo Spanelsku, kde je delaj uprostred rovinatyho niceho, ani statu, kde kaslou na nejaky majetkopravni nebo ekologicky predpisy, jako tomu je treba na Balkane. Porad nicmene plati, ze jsou u nas dalnice predrazeny a navic neumime vubec pracovat s PPP (narozdil od rady jinych vychodoevropskych statu vcetne treba Ruska). Ale co hlavne - mame ve statni sprave velkou cast ignorantskejch a uzavrenejch uredniku, kteri neumi seriozne predvyjednat a pripravit budouci projekty. Je oblibeny nadavat na vsemozny ob. sdruzeni nebo jednotlivce "ktery nam brzdej dalnici", ale kdybyste videli, jakej slendrian a arogance se pri priprave onech projektu uplatnuje, treba byste zmenili nazor.
Avatar - Righ
24. 10. 2009 15:43
Re: Moravskoslezský kraj
To neni fer hodnoceni, prave v souvislosti s dopravni obsluhou Moravskoslezskyho kraje se posledni dobou investujou nejvetsi prostredky a stavi ci zprovoznuje nejvetsi cast dalnic. Neni to ani rok, co byl zprovoznenej usek D1 Lipnik nad Becvou - Belotin a uz za par dnu se bude otevirat dalsi cca 30km usek od Belotina az do Bilovce, kterej konecne napoji Ostravu a okoli na system dalnic/Rek (mezi Belotinem a Hladkymi Zivoticemi nicemene pouze polovicni profil, naplno az 2010). Zbylej usek dalnice pres Ostravu do Bohumina je perfektni, navic 2010 (nejpozdeji 2011) bude zprovoznen i zbytek do Polska, kde se napoji na polskou A1 a celemu kraji (hlavne Frydku a okoli) vyrazne ulehci od tranzitu. Nedavno byl rovnez vybran vitez tendru na zkapacitneni useku Rychaltice - Frydek, aby bylo na I/48 resp. R48 komplet ctyrpruhovy usporadani. Dale se intenzivne pracuje na R56 u Ostravy i na tzv. severnim spojeni (ony ostravske privadece).

Nechci, aby to vyadalo, ze mam neco proti MS kraji, naopak vsechny tyhle stavby podporuju a myslim si, ze mely stat uz davno, nicmene prave tady by lidi meli ocenovat posledni vyvoj. Co by pak meli rikat treba lidi v Jihoceskym kraji?
Avatar - white label
23. 10. 2009 21:30
Re: 1200
To je ale otázka...
Prodraží se jen tomu, kdo ji opravdu častěji využívá.
Ale lidi co mají např. dvě auta a více a dálnici využívají jen velmi zřídka, mohou (i díky přenositelnosti viněty) znatelně ušetřit... Navíc za auto které např. ujede jen pár set, nebo tisíc km po dálnici ročně, teď platí majitel stejně, jako ten jehož vůz může najet (i s více řidiči) až několit set tisíc km za rok...
Např. já osobně bych dal raději (teoreticky) 2000 za přenositelnou vinětu, než 2x1200 za dvě "známky" na své auta, která nejsou na dálnici nikdy současně...
Je to jen příklad, nejde o ty 4 stovky, ale o princip...
Ale ještě podstatnější, než to, kolik mám za něco platit, je samotná "kvalita" a s ní spojená "použitelnost" toho, za co platím, a v tom je dlouhodobě největší kámen úrazu většiny českých "dálnic"...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud