Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chevrolet Volt: Američané, pojmenujte novou barvu!

Chevrolet vypisuje veřejnou soutěž na pojmenování speciální barvy připravovaného modelu Volt.
Zpět na článek
22. 10. 2009 14:39
22. 10. 2009 15:09
22. 10. 2009 15:57
22. 10. 2009 16:43
22. 10. 2009 17:20
22. 10. 2009 17:57
neregistrovaný "RayBan"
22. 10. 2009 20:03
23. 10. 2009 09:35
22. 10. 2009 21:54
neregistrovaný "notabene"
22. 10. 2009 18:03
neregistrovaný "RayBan"
22. 10. 2009 20:09
22. 10. 2009 21:34
22. 10. 2009 21:58
neregistrovaný "notabene"
23. 10. 2009 01:48
23. 10. 2009 01:57
23. 10. 2009 01:58
23. 10. 2009 06:16
neregistrovaný "IvanPoulik"
23. 10. 2009 10:00
23. 10. 2009 11:29
25. 10. 2009 02:46
neregistrovaný "millhaus"
26. 10. 2009 22:37
23. 10. 2009 11:27
23. 10. 2009 23:52
neregistrovaný "IvanPoulik"
24. 10. 2009 01:07
24. 10. 2009 17:09
25. 10. 2009 00:28
26. 10. 2009 22:54
29. 10. 2009 22:58
neregistrovaný "IvanPoulik"
23. 10. 2009 14:18
23. 10. 2009 15:31
23. 10. 2009 16:10
23. 10. 2009 18:33
23. 10. 2009 20:32
24. 10. 2009 18:58
25. 10. 2009 00:32
23. 10. 2009 19:22
24. 10. 2009 01:09
22. 10. 2009 14:39
Volant
Hele, on ma volant jako Cruze, no to me tesi :-) No jinak vuz povedeny co do technologie i co do krasy, takze jen tak dale, at je tu takovych kousku vice!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - sargis
22. 10. 2009 15:09
Re: Volant
Aj ako Opel Insignia, nova Astra a Meriva, Buick LaCrosse...a myslim, ze tam to neskonci:) Nuz, pozostatky po spolocnej GM matke:)
Avatar - Balkan
22. 10. 2009 15:57
Re: Volant
Ahoj sargis, vela spolocny GM veci v mnohych modeloch, ale toto mi nesedi, volant takyto ma len Cruze, Ople maju iny volant, treba si sadnut do Insignie a uvidis. A Buick tiez, LaCrosse a Regal(Insignia pre Cinu) maju rovnaky, ten tusim ma aj iny polomer nez ten do Insignie pre EU. Ale designova podobnost tam je- suhlasim
22. 10. 2009 16:43
Re: Volant
Pozustatky po spolecne matce, vzdyt matka je porad stejna, co se tyka hlavnich znacek, zadna zmena, chevy jako chevy a proto me to tesi. Jako budouci majitel Cruze mam radost, ze mam stejny volant jako Volt, jak to budou brat budouci majitele Voltu, to nevim :-)
Avatar - Plautus
22. 10. 2009 17:20
Re: Volant
tí z toho možno budú chytať 230V nielen do baterky >:D
neregistrovaný "RayBan"
22. 10. 2009 17:57
Re: Volant
Budoucí ?
22. 10. 2009 20:03
Re: Volant
Stajne tak, jako Laceti melo stejnej volant, jako Corveta..
23. 10. 2009 09:35
Re: Volant
Fakt? tak to je pecka teda, to jsem netusil :-)
neregistrovaný "notabene"
22. 10. 2009 21:54
Re: Volant
Asi bude lidem trochu zima na ruce, když má výdech klimatizace přímo pod volantem. Ať žije design >:D
neregistrovaný "RayBan"
22. 10. 2009 18:03
To je jasné ...
... Obamalak >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Plautus
22. 10. 2009 18:17
Re: To je jasné ...
Obalamúť ?
22. 10. 2009 20:09
Big YES!!
Nazev barvy me nezajima, ale Volt je proste narez, pro evropu Opel Ampera. Tohle auto pujde do nasi garaze hned, jak bude v prodeji. Nevim jak vy panove, ale ja mam z tohohle kousku strasnou radost, myslim, ze je to prvni skutecne pouzitelna elektricka nahrada bezneho auta. Pro toho, kdo hodne jezdi jsou cisla jasna. Proste YES!!! :yes: :yes: zajimave je, ze s necim takovym jeste neprislo Japonsko, z Asie jsem to cekal vic...
Rozbalit vlákno
24
Avatar - salamoon
22. 10. 2009 21:34
Re: Big YES!!
te system benzinaku vyrabajuceho prud pre pohon je vyborny a prelomovy si myslim. :yes:

a ked to bude mat rovnaku bielu stredovu konzolu ako na foto,tak to bude paraada :yes: :yes:
neregistrovaný "notabene"
22. 10. 2009 21:58
Re: Big YES!!
Ta konzole se bude pěkně hnusně na sluníčku lesknout do očí. Kdo chce ale kam pomozme mu tam :-)
Větší prča bude, až státní úředníci spočítají že jim utíká pěkný balík ze spotřební dani na benzínu, tak pěkně na elektomobily napálí další zdanění :-!
Avatar - salamoon
23. 10. 2009 01:48
Re: Big YES!!
miesto lekslej tam staci dat matnu bielu,efekt bude rovnaky minus lesknutie.... :-)
23. 10. 2009 01:58
Re: Big YES!!
Ja spis pocitam s tim, ze tohle auto bude mit danove ulevy, ostatne u nas na Islandu ma kazdy hybrid danovou ulevu jak prase, prakticky je to auto bez dane, doufam, ze tak, alespon u takto eko aut, ucini i ceska vlada.
neregistrovaný "IvanPoulik"
23. 10. 2009 06:16
Re: Big YES!!
Předpokldám, že ten dojezd jen na baterii je v případě nového auta, plně nabité baterie a rovinnatého terénu. Zajímalo by mne jaký bude dojezd rok starého auta v případě zapnutého topení nebo klimatizace.
23. 10. 2009 10:00
Re: Big YES!!
Tak tak, ujede tak 30km a zbytek bude opet klasicky v nejlepsim pripade za 5.5-6l/100km.
23. 10. 2009 11:29
Re: Big YES!!
K tomuhle se nebudu uz vyjadrovat vubec....
neregistrovaný "millhaus"
25. 10. 2009 02:46
Re: Big YES!!
voltu fandim ale ani jeho inzenyri jeste nemaji jasno jak to auto bude presne fungovat, myslim kdy se bude zapinat ten spalovaci motor a tak. a spotrebu toho generatoru zatim jeste nikdo neprozradil tak bych bejt vama moc o tom nespekuloval. viz video [odkaz]
26. 10. 2009 22:37
Re: Big YES!!
Myslim ze predstavu maji celkem jasnou jak to bude fungovat, doporucuji precist alespon tohle [odkaz] Pri provozu na spalovaci motor a soucasne dobijeni baterky uvadeji spotrebu 4.9l/100km, a pri tom jak to tak chodi s papirovymi hodnotami spotreby to realne opravdu vidim na 5.5-6 nejlepe. Bohuzel nikomu dosud nedali to auto do ruky, takze jedine hodnoty spotreby vychazeji z testu GM a ne z nezavisleho testovani. Na bateriovy provoz to taky asi nebude tak ruzove (64km), neni jasne jak to vlastne merili, pri jak rychlosti atd.
23. 10. 2009 11:27
Re: Big YES!!
Ty vole, lidi jako jsi ty mam rad, bejt to na tobe, tak do ted mame karburatory, nebo mozna slapky. Jste fakt paka, nic se vam nelibi, protoze na to nemate...Kdyby jsi nebyl takovej zakomplexovanej negous, tak by jsi si to precetl a prijal fakt, ze spalovak tady funguje jako generator proudu, neni zapojen pres prevodovku s koly. Bez si hodit laso...sorry ale cekal jsem, ze nekdo jako ty napise, nekdo omezenej....lidi jako ty me se_ou, vite h_no a vsechno jen kritizujete. Krom toho tyhle baterie jsou ,,bezpametove" tzn , ze kapacitu neztraceji, ztraceji ji pouze tehdy, jsou li dlouhodobe silne vybite, ale nepocitam s tim, ze clovek jako ty neco takoveho vi, pochopi, nebo akceptuje....
neregistrovaný "IvanPoulik"
23. 10. 2009 23:52
Re: Big YES!!
Díky za odpověď. Taky za rozšíření mých znalostí o sobě samém.
Zajímalo by mne jak to s tou technologií je. Pozitivně vidím tyto věci:
- použití lithium-ion akumulátorů
- primární pohon přes elektromotor
- vysoký výkon a dynamika (a určitě i komfort pohonu)
- plug-in

K problematickým a nejasným věcem bych řadil:
- lithium-ionové baterie časem ztrácí kapacitu (pokud nejde o nějakou vylepšenou technologii), a to již za pár let
- jaká bude jejich cena při výměně
- účinnost akumulátorů klesá s teplotou. Jaká tedy bude situace (dojezd) při teplotách pod bodem mrazu?
- možná jsem trochu neslušný, ale opravdu by mě zajímala modelová situace: vůz stojí venku, mrzne -5C, baterie je ale plně nabitá, sedám do auta, zapínám vytápění (autom. klimatizace), zapínám vyhřívání okna a zrcátek, samozřejmě světla a rádio. Vyjíždím a pojedu v lehce zvlněném terénu po okresce. Jaký bude můj dojezd (čistě na elektřinu)?
- jaká je spotřeba na benzínový pohon?
- cena vozu a provozních nákladů (např. výměna baterií): vyplatí se ekonomicky?
24. 10. 2009 01:07
Re: Big YES!!
OK na tohle se uz da reagovat rozumeji.:yes:
Ztraci kapacitu, pokud jsou hluboce vybijeny, coz se nestane vzhledem k dobijeni, takze ubytek kapacity bude do 8mi let minimalni, nova sada baterii bude dle meho odhadu stat neco kolem 30 000.
Jak jiste dobre vis, i nafta kvuli obsahu parafinu tusim, ma problemy s teplotamy pod bodem mrazu, reseni je jednoduche...izolace, dnesni auta sice pouzivaji po jistotu vyhrivane filtry, ale nadrze jsou jen odizolovane a pro ochranu to staci, pricemz -5°C neni pro LiOn baterie zadnej velkej mraz, dejme tomu, ze bude -10°C, pak bude fungovat izolace, auto by muselo stat v hroznem mrazu a strasne dlouho, aby doslo k jejich ,,promrznuti", kdyz bude stat takhle dlouho, tak bude zrejme auto pripojene k zasuvce, ale to ponechme stranou. Dejme tomu, ze jsi zaparkoval v Alpach v lednu na vrcholku sjezdovky, sjel jsi sjezdovku a zapomel jsi na auto, nechal jsi ho tam mesic stat a prisel jsi...ok, baterie plna nebude, pokud byla plna pred mesicem (udrzovani plne nabitych LiOn je skodlive pro jejich zivotnost), zustane tam zhruba 70% kapacity. Pokracujem dal... sedas do auta, zapinas topeni, nikoliv klimatizaci, takze zapinas topeni, vyhrejes okna, to se do 2-5 minut automaticky vypne kvuli termostatu jako u jinych aut, rozsviti se ledky s odberem 00nic, radio taky uzivi tuzkove baterky, samozrejme ma to zesilovac, takze odber jak jedna zarovka H4 ?...Baterie hlasila na zacatku 70%, vyjedes se vsi paradou a 0,7 * 60 = 42km, budem brat v uvahu ztraty z vytapeni, ztraty z ne 100% ucinnosti a pricteme rekuperaci, pak se dostanes plus minus na 35-37 km dojezdu a to na dojeti k hotelu asi vystaci. Tohle je opravdu extremni situace a vsadim se, ze pri takovehle proudove spicce a spatnym podminka, by spalovaci moturek okamzite naskoci a prvni so by udelal, by bylo, ze by pokryl naroky vytapeni atd, vyrovnal by timingovou prosedlinu v kapacite baterie ( to se normalne dela.. rika se tomu delta peak..zeptej se modelaru, ti znaji baterky a jejich povahu zpameti...) a tim by ti hodil dojez zase o nejakej ten km dal...Benzinovy pohon u tohoto auta neexistuje, spalovak je jen elektrocentrala, kolik zere centrala co mas na chate? Asi ranec no, ta dela 220, kolik zere 1,6ka na vonobeh? 1,3l/1h? Tak ten minimoturek co bude ve voltu si kvuli vetsimu zatizeni( normalni motor negeneruje prod pro pohon elektromotory) bude brat dejme tomu 2,5l/1h plneho vykonu.
Cena vozu a provoznich nakladu...vyplati se lidem, kteri jezdi casto kratke vzdalenosti( Praha.. domov-prace) nevyplati se lidem, kteri jezdi vic mimo mesto, ale zadne dalky i kdyz tem mozna taky, ale navratnost je az po delsi dobe. Rozhodne se ovsem vyplati lidem, kteri jezdi po cele Evrope, americanum na zdolavani stovek mil mezi staty a me na Islandu, protoze bude bez dane.Propocty necht si kazdy udela sam, myslim si ale, ze vyrobce da soucasne se zahajenim prodeje, na web kalkulacku, ktera ti to vsechno spocita, vcetne vymeny baterii... :yes:
24. 10. 2009 17:09
Re: Big YES!!
Som modelar a o LiOn bateriach toho moc neviem, aspoň čo sa môjho odvetvia RC modelarstva tyka(autá) sa neuchytili a požívajú sa LiPol ktoré sú výkonnejšie ;-). Jediná chyba čo sa týka LiPol je tá že sa musia nabíjať cez balansér aby mali mali všetky články batérie rovnaké napätie a tiež se sa nesmú skladovať plne nabité :-)
25. 10. 2009 00:28
Re: Big YES!!
LiPol jsou zase jina liga :).....LiPol s pripojenou elektronikou, ktera resi ten balancer atd jsou OK..samozrejme vykonu LiPol nedosahuji, ale u LiPol by bl uzase problem se stabilitou, bezpecnosti a taky poctem clanku v baterii, krom toho, kdyby se poskodil obal LiPolky tak jak urcite dobre vis, LiPolka velice rada vzplane... :-)
26. 10. 2009 22:54
Re: Big YES!!
Teda to jsou mi veci
- baterka vydrzi beze zmeny kapacity 8let?!
- baterka jde koupit za 30 000 - ceho? korun? dolaru? euro? zlotych?, zajimalo by me kde
- pod 0°C to ma fungovat jen na spalovaci motor, takze ten tvuj provoz na baterky pri -10°C asi nebude tak uplne presny, tudiz je fantazirovani o tom jak budes brazdit pri teto teplote Alpy jen na baterky ponekud mimo
- 1.3 nebo 2.5l/h z generatoru je naprosta utopie, on ten tvuj generator na chajde totiz nema az 120kW a chajda se nepohybuje rychlosti az 160kmh
- auto ma stat 45 000 EUR, coz je ekonomicky nesmysl pokud se to nezamazne dotacemi, ktere zaplati vsichni ostatni
- baterky maji pouzivat jen 55% z celkove udavane kapacity
neregistrovaný "IvanPoulik"
29. 10. 2009 22:58
Re: Big YES!!
2,5l/1h, tedy při rychlosti 100km/h spotřeba 2,5l/100km je nesmysl. Při konstantní rychlosti bude mít tento hybrid větší spotřebu než obdobné běžné auto, protože potřebný výkon na poháněná kola musí být stejný a u tohoto pohonu je řetězec pohonu delší a tím větší jsou i ztráty. U běžného auta to je spalovací motor->spojka->převodovka->poháněná kola, kdežto u tohoto hybridu to je spalovací motor->spojka->převodovka->generátor elektřiny(účinnostakumulátor(účinnostele… kola, je vidět, že v duhém případě je řetězec o tři komponenty delší.
Vsadím se, že první testy a zkušenosti ukážou, že spotřeba v reálném provozu bude tak o 1,5-2,0l/100km menší než u obdobného auta s benzínovým motorem, že reálný dojezd čistě na elektřinu je podstatně menší než reklamovaný a v zimě dokonce velmi malý.
Avatar - Balkan
23. 10. 2009 14:18
Re: Big YES!!
Azia? ved oni 30 rokov len kopirovali. Ako, je pravda ze amici posledne roky zaostavaju,plus kriza a tak. Toyota spravila ten hybrid,ale co inak azijci vymysleli? v ziadnom priemysle nie su Japonci ani Cinania ty co vynaliezaju,skor kopiruju. Ale GM ukazal ze Amerika ma stale top potencial. Cakam vsak s cim pride niekto z DE,lebo oni su ty co davaju trendy novym technologiam v automobilizme
Avatar - Plautus
23. 10. 2009 15:31
Re: Big YES!!
tak pravdou je, že i atómovú bombu nevynašli v Ázii, no ako prvý si ju tam vyskúšali na vlastnej koži (hops, ono nechcem si z toho vôbec robiť srandu, i keď to mohlo vyznieť i tak)...ale zase nemôžem súhlasiť s tým, že Japonci v oblasti techniky, v dnešných časoch, len kopírujú vynálezy od zbytku sveta, to by sme im asi dosti krivdili ;-)
23. 10. 2009 16:10
Re: Big YES!!
Hehe, jsi malicko vedle, vlastne dos, o celej kontinent...Japonci jsou s technikou nejdal a to jsem celkem vlastenecky zalozenej clovek :).
Avatar - Falco
24. 10. 2009 18:58
Re: Big YES!!
zkus přemýšlet..
25. 10. 2009 00:32
Re: Big YES!!
Zamyslet by ses nad tim mel vic ty, bo se mi zda, ze trosku slapes vodu a hlavne ji slapes vedle...
23. 10. 2009 19:22
V8...
Zajíalo by mě jak Amíci přijmou elektrickou náhradu za jejich velké benzinové osmiválce..
Rozbalit vlákno
1
24. 10. 2009 01:09
Re: V8...
Uplne stejne, jako prijali Jetu, Celicu, Smarta, Infinity, Passata, 3kove a petkove bawo v doprovodu sedmicky,RAV4ku..mam pokracovat?....proste uplne bez problemu.