Novinky
Prodej aut v Evropě (leden-září 2009): Situace na národních trzích – dvouciferné růsty i propady
24 komentářů
pogo26
0
Standardně / bez vlivu šrotovného atd / je největší trh Německo. S odstupem cca 1 mil aut pak je UK, Francie a Itálie. Tam jsou prodeje v podstatě podobné / kolem 2,3 mil /.
Přejít do diskuze
Berane, Berane je to jednoducha matematika - v Nemecku se prodalo celkove 27,5% vsech vozu prodanych v Evrope. Srovnej si to s cisly z diskuse pod tim minulym clankem a budes mit jasno. :-!
Kombinace 1,4TSI 180PS a 7st.DSG je zatím v testech velmi chválena, viz. např. Ibiza Cupra v posledním SPEEDU..., takže bych dal raději předsudky stranou a tuto kombinaci nejdřív opravdu pořádně vyzkoušel... 😉
Sice moc nechápu, proč to pletete k tomuhle článku, ale o nové Fabii RS už psali snad všude a ikdyž to bude benzíňák a tím pádem snad snad trochu sportovní projev, zcela to v mých očích kazí jediná možnost převodovky DSG... ikdyž ta moje stará 😉 spaluje naftu a projev motoru fakt sportovní není, za novou jí neměním (mimoto na to nemám >😁
To bychom zde meli jeste donedavna nejprodavanejsi automobilku LADA 😉 To by zdejsi kriklouni asi tezko prekousli.
klíííd 😉
vždyť je tam napsáno, že Rusko se do toho nepočítá, stejně jako zatím poslední dva nováčkové EU - Rumuni a Bulhaři.
když to bereš jako terminus technikus, tak máš samozřejmě pravdu 😉
Jinak Rusko bylo tuším větší trh než Reich, ale možná se pletu
vždyť je tam napsáno, že Rusko se do toho nepočítá, stejně jako zatím poslední dva nováčkové EU - Rumuni a Bulhaři.
když to bereš jako terminus technikus, tak máš samozřejmě pravdu 😉
Jinak Rusko bylo tuším větší trh než Reich, ale možná se pletu
Auto článku nezná zeměpis??? V textu píše: "Prodeje na 27 nejvýznamnějších trzích v Evropě". Kde je Rusko, Ukrajina a další velké EVROPSKÉ trhy??? Rusko loni patřilo mezi 3 největší trhy v Evropě (ne li hned největší po Německu) a pochybuju, že by se letos propadlo za Island.
staci jet kazdy patek odpoledne brno bruntal a clovek si uzije, samej apostol v kombiku s polskou znackou, gastarbeiteri se vraci z vidne, plna cara - predjizdej opatrne, dvojita plna - predjizdej ZVLAST opatrne, tot jejich jizda...v nedeli odpoledne se zas vraci do vidne, takze opet to same
to nemá šancu uspieť :-! Nič nenahradí poriadny turbodechtový kopanec, okrem toho, s týmto 400tis KM nenajazdíš :-! zdravíme Ádu 😉
Když jsme včera psal k diskuzi o prodeji jednotlivých modelů, že neměcký trh je největší a nejsolventnější, mohli se z toho někteří pominout. Tady se to ukázalo jednoznačně - přitom Německo má 82 mil obyvatel a trojlístek GB, Francie a Itálie lehce pod 60. Z celkových čísel tedy skutečně vyplývá, že koupěschopnost v Německu je v přepočtu na auto a obyvatele přes všechno vyšší, než u Britů, Francouzů a Italů. Zajímavá by byla i skladba vozů. Jinak Britové to poslední měsíc nějak rozjeli - že by šrotovné?
Narazil někdo na statistiku podle vozů v jednoltivých zemích?
Narazil někdo na statistiku podle vozů v jednoltivých zemích?
Tak to vyzerá, ze v Skodovke sa predsa zmobilizovali a nová Fabia RS nielenze bude, ale bude benzínová (aleluja!)😒br />
[odkaz]
Většinou řídím v Polsku já a dodržuji předepsané rychlosti, takže se mi nezřídka stane, že mě v obci předjíždí kamiony.
Spousta aut je vybavena vysílačkou a vědí o kontrolách. Už se mi stalo, že jsem s polským řidičem jeli přes Wroclaw 90 až 120 km/h.
Moje zážitky z polského provozu by už vydaly na docela obsáhlý elaborát. Je ale pravda, že to procento pirátů je cca stejné jako u nás.
Spousta aut je vybavena vysílačkou a vědí o kontrolách. Už se mi stalo, že jsem s polským řidičem jeli přes Wroclaw 90 až 120 km/h.
Moje zážitky z polského provozu by už vydaly na docela obsáhlý elaborát. Je ale pravda, že to procento pirátů je cca stejné jako u nás.
No tak ja opat ako zlý investor idem túto najhorsiu investíciu koncom roka urobit... 😉 (ze som sa nepoucil na tých podielových fondoch >😒] )
já osobně v Polsku nebyl, ale co potkávám vozy s Polskou značkou, tak můžu potvrdit, že jsou to fanoušci rychlé jízdy.
Na druhou stranu, jezdí sice rychle, ale procento vyslovených pirátů-prasáků se moc neliší od domácího průměru.
Dnes jsem ráno na rádiu slyšel, že se tam rozmohl nový druh podnikání - kšeftování s trestními body. Když je někdo před vybodování, klikne na nabídku na netu, domluví cenu (700-1200Kč průměr za bod), skočí si na magistrát kde "dodavatel" se přizná, že na rozmazaném snímku z kamery je vlastně on a obchod je završen. :-!
Na druhou stranu, jezdí sice rychle, ale procento vyslovených pirátů-prasáků se moc neliší od domácího průměru.
Dnes jsem ráno na rádiu slyšel, že se tam rozmohl nový druh podnikání - kšeftování s trestními body. Když je někdo před vybodování, klikne na nabídku na netu, domluví cenu (700-1200Kč průměr za bod), skočí si na magistrát kde "dodavatel" se přizná, že na rozmazaném snímku z kamery je vlastně on a obchod je završen. :-!
Šéf Jaguaru predsa nemohol tušiť, že tuneluje firmu tesne pred krízou! Trošku objektivity! >😒]
Polsko je poněkud specifické. Dle mého soudu je to jeden z největších individuálních dovozců ojetých aut. Na některých místech stojí skoro před každým domem auto na prodej.
Roli samozřejmě hraje i koupěschopnost, na kterou ale navazují nižší ceny nových vozů.
Další faktor vidím i v překonávání poměrně velkých vzdáleností za prací. Vím o mnoha lidech, kteří jezdí do práce 60 až 100 km daleko a výhodnější je pro ně jezdit hromadnou dopravou - většinou se jedná o M-B Sprinter a jejich řidiči jsou v mnoha případech totální šílenci.
Roli samozřejmě hraje i koupěschopnost, na kterou ale navazují nižší ceny nových vozů.
Další faktor vidím i v překonávání poměrně velkých vzdáleností za prací. Vím o mnoha lidech, kteří jezdí do práce 60 až 100 km daleko a výhodnější je pro ně jezdit hromadnou dopravou - většinou se jedná o M-B Sprinter a jejich řidiči jsou v mnoha případech totální šílenci.
Iudex, vieš len tak mimochodom čo je najhoršia investícia??? Asi tušíš - je to auto...
Dnes je kríza a v Polsku a Maďarsku to zrejme je oveľa cítiť viac ako v Čechách. Takže autá sa nepredávajú ako kedysi... :-! Neviem ako na Slovensku ale aj tu v Čechách si bazarníci drbú hlavu... :-! A strán nových aut?? U nás v Hloubětíne bol salon Jaguara a BMW. Autec kedysi dovozca BMW do Čiech. A je to tak ani nie mesiac a skončili.... 😐
Dnes je kríza a v Polsku a Maďarsku to zrejme je oveľa cítiť viac ako v Čechách. Takže autá sa nepredávajú ako kedysi... :-! Neviem ako na Slovensku ale aj tu v Čechách si bazarníci drbú hlavu... :-! A strán nových aut?? U nás v Hloubětíne bol salon Jaguara a BMW. Autec kedysi dovozca BMW do Čiech. A je to tak ani nie mesiac a skončili.... 😐
UK bývalo tuším stabilne na druhom mieste za Reichom. Žabáci a Makaróni sa potom vždy poflakovali tesne za nimi.
Polsko by som možno tiež čakal trošku lepší výsledok, ako som čítal, ich ekonomika je krízou relatívne najmenej zasiahnutá (v kontextu regionu), na druhú stranu to predsa len stále nie je žiadna bohatá krajina.
Maďari ma neprekvapili - v ovzduší štátneho bankrotu asi nákup nových áut nie je priorita 😉
Polsko by som možno tiež čakal trošku lepší výsledok, ako som čítal, ich ekonomika je krízou relatívne najmenej zasiahnutá (v kontextu regionu), na druhú stranu to predsa len stále nie je žiadna bohatá krajina.
Maďari ma neprekvapili - v ovzduší štátneho bankrotu asi nákup nových áut nie je priorita 😉
Tak pre mna sú niektoré fakty nové a zaujímavé: doteraz som si myslel, ze najsilnejsí automobilový trh v Európe je Nemecko a druhým Francúzsko, na GB som moc nepomyslel.
Je tiez zaujímavé porovnat si pocet predaných áut v pomere k poctu obyvatelov: okrem spomínaného Polska (takmer 40 mil. a len 23t áut, teda v prepocte na pocet obyvatelov sa v CZ predalo dvakrát viac áut ako v PL) je tiez zaujímavé napr. Madarsko - s takmer rovnakým poctom obyvatelov ako CZ (10 mil.) sa tam predala cca. stvrtina (!) áut. Inu vázení bratia Cesi, nemáte sa na co stazovat 😉
Je tiez zaujímavé porovnat si pocet predaných áut v pomere k poctu obyvatelov: okrem spomínaného Polska (takmer 40 mil. a len 23t áut, teda v prepocte na pocet obyvatelov sa v CZ predalo dvakrát viac áut ako v PL) je tiez zaujímavé napr. Madarsko - s takmer rovnakým poctom obyvatelov ako CZ (10 mil.) sa tam predala cca. stvrtina (!) áut. Inu vázení bratia Cesi, nemáte sa na co stazovat 😉