Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Fabia R2 1,6 16V: 132 kW v 7500 ot./min, ale jen pro soutěže

49 komentářů

Avatar - Amerika
Amerika
Rád bych tohle auto viděl na našich silnicích a nejen v rally. Líbí se m motor i podle informací naladění podvozku..... Cenu by mohli stlačit..... Což takhle toto nastavení nacpat do edice Monte Carlo, aby to mělo nějaký říz? Protože to TDIčko v tom je k popukání >😁 8-s >😒]
Avatar - iudex
iudex
Chápem, čo myslíš a tiež zastávam názor, že nejaká forma Fabie "RS-R" by mohla vzniknúť, ale je veľmi podstatné si uvedomiť, že cena R2 zodpovedá pretekárskej technike, čo je kusová/málosériová záležitosť, treba splniť presne homologizačné kritériá, to je všetko veľmi drahé. Skús si len tak orientačne pozrieť, čo vyjde taký trubkový rám, alebo závodná sekvenčná prevodovka.
Fabia R2 nie je auto pre bežné cesty (zrejme ani nespĺňa podmienky pre prevádzku na pozemných komunikáciách), ale závodný špeciál pre amatérskych pretekárov.
Ale opakujem, nejaká cestná verzia, ostrejšia ako RS (trebárs aj s tým vysokootáčkovým 1,6 16v) by bola fajn.
Avatar - Amerika
Amerika
Jo máš pravdu a moji myšlenku si dovedl tam kam jsem chtěl :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Amerika
Amerika
Ještě k té Fabii RS-R. Já bych docela uvítal auto, které je jen a jen ostrý hatch, ne něco mezi. Myslím něco jako třeba Clio Cup. Nebo byl Mégane RS R26.R. Zkrátka něco, co má všech 5 p.... >😁 Bohužel se toho nikdy nedočkáme.... Musím říct, že Škoda na takové auto nemá "koule". Takže nezbývá než doufat, že RenaultSport, Subaru, GTI by VW a Abarth nevyměknou a nebudou dělat ostré auta jen na oko anebo ještě hůř. Cpát do nich diesel, elektromotor nebo vše dohromady..... Pokud se to stane, tak nás, "petrolhead" zachrání jen Amerika >😒] a muscle cars....... Doufejme
figurka
Nejde o to, že by Škodovka neměla koule, ale má rozum a drží se firemní a koncernové strategie. Škode se profiluje (resp. je profilována) jako rozumná značka pro pragmatiky. Nelze tudíž čekat výstřelky směrem k "pošuk kárám". Ostatně ani mateřský koncern nejde touto cestou. Vše je postaveno na seriózní úrovni.
Avatar - Amerika
Amerika
To je druhá věc..... Bohužel..... 😡 😢
figurka
Já bych neřekl bohužel. Přeci jen Škoda nemá jméno a image na prodej modelu určeného primárně pro zábavu. Současné zaměření a profilování považuji za správné.
Stačí se podívat třeba na plány koncernu se Seatem jako se značkou, která by měla být sportovněji zaměřená. Seat nemá to potřebné spojení mezi jménem, image a právě tou sportovností a proto může Seat postavit sebedokonalejší zábavnou "hračku", ale trh jim to neuvěří. Nebo Alfa. Ta má vše, co je potřeba (jméno, image), ale naopak nenabízí produkt, který by odpovídal očekávání spojeného se značkou.
Tahle jistota produktu výborně funguje německé prémiové trojce. Uvěřitelnost modelů, které jsou prodávány pod tou kterou značkou. Jsou i další značky, které mají tento postoj velmi silný. 😉
Avatar - CHerokee
CHerokee
Škoda sportovní geny má, mám ještě po tátovi plakáty R coupé a spol. Bohužel VW všechny tyto pokusy včas přistřihne. 😒
figurka
Jistě, ale i přes R coupé, případně Rapid bych škodovce historické geny nepřiřkl.
figurka
Ad 2. Co myslíš těmi 5ti P ? Podvozek, Plast, Příčka (vzadu a vevnitř) Prakticky k ničemu, pro Pošuky ?
Avatar - Amerika
Amerika
5 p je obrazné označení jde o: Podvozek, motor, design, interier, cena aspoň mojich 5 p......
RS
Stačí přišetřit ale lze koupit leccos 😉
[odkaz]
Avatar - Amerika
Amerika
Nádherné auto! Ale pro začátek se spokojím s tímto: [odkaz]
S tímhle: [odkaz]
Nebo tímhle: [odkaz]
Spolu s Multiplou před fl, Avantimem a Cliem V6 po fl. Mé největší automobilové sny.... 😉 >😁
Avatar - Starfighter
Starfighter
Žádný soutěžní auto v normálním provozu neuvidíš, protože to neumožňuje zákon. Leda by se vezlo na podvalníku 😉
Avatar - Amerika
Amerika
Hele, zase tak blbej nejsem, ok? >😁 >😒] Jako je mi jasné, že závodní, věz rally auto na běžné silnici neuvidím. Myslel jsem to tak, že auto s jistými úpravami, které jsou takové aby bylo homologováno.... 😉 Například u 205 T16 to šlo, protože to bylo vyžadováno..... 😉
IPace
ale uvidis, auta na rally, rallysprinty nebo zavody do vrchu maj normalne znacky a technickou, a to za ucelem prejezdu mezi erzetama, nesmi se s nima sice jezdit na nakup do samosky, ale do provozu za urcitych stanovenych podminek muzou
adamikos
Tato Škodovka rozhodně zaujme a předpokládám, že se bude jednat o dobrý speciál... ale naproti tomu bych do týmu raději bral za cenu škodovky 2 takovýto >😒] [odkaz]

aneb, někdo si mastí marži a někdo chce opravdu pomoct mladým rally talentům.
figurka
Myslíš ten rozdíl cca. 350 tis. ? A jakou má to Twingo místní tovární podporu ?
edit: Ještě mě tak napadlo, že by mě zajímalo, co je u Twinga myšleno tím extra kitem určeným pro šotolinu a zdali náhodou toto již Fabia R2 neobsahuje. Pokud ano, tak jsou ceny téměř totožné.
adamikos
Takže dnešní kurs 24,28 Kč/1 EUR... Twingo RS 10990 EUR + 27990 EUR za kit R2 to máme 38980 EUR, což dělá 946 434 Kč .... takže o více než pul milionu levnější, než Fabia R2. Chce to trošičku umět počítat 😉
A tovární podpora? Jakou tovární podporu tady mají závodní Fiesty, BMW, Hondy? Proboha co to je za blábol... ale speciálně pro tebe... tato česká stránka se zabýva výhradně závodníma speciálama RenaultSport ... takže se můžeš klidně podívat, co za jaký model RenaultSport požaduje 😄

kochej se 😉
[odkaz]
figurka
+ DPH (chce to trošičku koukat) 😉 A co ten šotolinovej KIT ? R2 Twingo je "jen" asfalťák ?
To už je za "příplatek" zajímavější to Clio R3.
Renault má v ceně těch KITů připočtenou cenu stavby ? Co jsem pochopil, tak fabka je za 1,5 jako hotové auto.
bordeaux
ty si normalne taky pribrzdeny alebo len dnes?
figurka
?? Prapůvod je ve tvrzení, že za cenu fabky máš 2 Twinga. No, nemáš. Nikde netvrdím, že Twingo není levnější, ale je zde hodně otazníků a pokud budu počítat s "nejhorší" variantou, tak je cena téměř shodná. V tom případě jsou tvrzení o marži a opravdové podpoře závodění nemístné.
adamikos
Jestli to auto sem de dostat bez DPH, tak máš za cenu fábky srovnatelný R2 Twingo pro staršího syna a R1 pro mladšího 😄 Jasan, tvrzení, že ti RenaultSport udělá dva srovnatelné speciály za cenu jednoho speciálu z Ml. Boleslavi bylo trochu nadnesené a i takto myšlené... rozhodně jsem tím nechctěl říct, že Škoda jsou zloději a RenaultSport Robin Hood...ale na můj vkus je cena Fabie nadsazená a chctěl sem to ukázat na příkladu v porovnání s Twingem.
figurka
Jasně 😉 U toho Twinga je z tvého odkazu jasně vidět co lze za kolik pořídit. Proti tomu je u fabky k dispozici jen cena 1,5 mil. Co je v ní ale obsaženo také schází.
Nejlepším měřítkem o "ekonomičnosti" a podpoře bude, kolik se fabií R2 reálně objeví v motorsportu. Zatím se totiž bavíme jen o ceně, ale jde ještě o to, jak to auto jezdí...
adamikos
A např na vrchy potřebuješ šotolinovej kit? Nejsem daňový specialista ani podnikatel, kterem má daně v malíčku, ale když se na našem trhu nabízí např. brzdové kity a podvozky od i mimoevropských výrobců, jak je tedy možné že jdou celkem v pohodě sehnat bez DPH? Nepředpokládám, že u celého auta bude někajý diametrální rozdíl, ale jestli se pletu, tak se omlouvám a prosím o vysvětlení. Jinak předpokládám, že kit je i se stavbou.
Avatar - Emel
Emel
+20% DPH... když už 😉.
Avatar - Starfighter
Starfighter
Tohle není o pomoci mladým talentům - bez peněz to v motorsportu nejde. Bohužel, ale je to stará pravda; cena je daná a buď ber nebo nech být. Částka samotného auta je vyšší, jenže to jen jedna z mnoha položek, která se ukrajuje z rozpočtu na sezónu. Takže po třeba po dvou sezónách může provoz této Fábie vyjít levněji než tebou zmíněného Twinga.

PS: Fabia R2 nemá zas tolik se Škodou moc společného, vývoj dělal Impromat Car a prodeje bude zajišťovat taky on.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Já se v článku teda dočetl, že vývoj zajišťoval Impromat v úzké spolupráci se Škodou, takže myslím, že máš se Škodou společného dost, koneckonců výroba taky probíha v Boleslavi...

Otázka ceny je složitá, Odpusťme se teď od faktu, že částka na pořízení vozu je jen začátek, ale já si myslím, že cena 1,5 mil. Kč je dobrá. Musíš si uvědomit co vše za cenu dostaneš, to jsou prvky jako závodní úpravy, homologace nebo extra motor. Já myslím, že tahle kategorie je ta pravá pro začítečníky, ne předražená S1600, jež byla ve své době pro začátečníky myšlená.
adamikos
Zdarec, všimnul sem si (bohužel až po pár dnech), že ses ptal čím jezdím a jaké mám zkušenosti s HH autama, bohužel nebyl vůbec čas, ale teď to bude lepší, tak to konečně dám na moje.auto recenzi. tak vše bude. 😄
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Zdravím, ok, těším se 😉
ovce99
Výroba neprobíha v Boleslavi ale ve Zlíně. 😄
A Twingo je levnější, protože je horší. Hlavní konkurence pro Fabii by měl být Citroen C2 R2 Max.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Asi si pleteš pojem výroba a přestavba na rally speciál. Nebo mi snad chceš tvrdit, že ve Zlíně, někde na dílně na koleně svařují karoserii Fabie?
ovce99
Nepletu si pojem 😄 😄
Seriova karoserie se samozrejme vyrabi v Boleslavi.
Pro me je prestavba tohoto auta (protoze je to da se rict skupina A) na rally special v podstate vyroba rally specialu. 😄 To není jak u Eva nebo Sti, kde se ta karoserie "jen" vyvari a namontuje se ram, u R2 je tam i nekolik dalsich rozdilu, a rekl bych ze na 100% vsechno dela Impromat, nikoliv Skoda, ta pouze doda seriove auto..
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
No dobrá, asi vím, co tím myslíš a rozumím ti, ale výroba probíha v Boleslavi, tam vyrobí auto a v Impromatu jej pouze přestaví na rally car, to je myslím ten správný výraz. Kdyby Impromat auto vyráběl, byl by napsán i v technickém průkazu jako výrobce, byl by veden jako automobilka apod., což si myslím, že ani jedno není 😄 Ale rozumíme si 😉
adamikos
No tak to nepopírám, avšak většina týmu si koupí auto a provoz a náhradní díly řeší s komerčníma výrobcama sportovních autodoplňků. Pak samozřejmě záleží na rozpočtu týmu, jeden může provozovat tým se stejným autem třeba i polovinu levněji, pač používá kotouče a třmeny např. od Taiwanský XYZ (úroveň cca D2) a druhý na to zásadně hází AP racing, brembo atd, samozřejmě maziva a palivo jsou vždy top. Takže na provoz mají zásadní vliv použité díly, né značka výrobce základu (automobilu). Tady jaksi nefungují ceny ND ala Renault, či Škoda.
Avatar - Amerika
Amerika
[odkaz]
Avatar - Starfighter
Starfighter
Mám lepší off topic 😄

Honza Kopecký bude startovat u nás s Fabií S2000 v retro designu Škody 130 RS :yes:
[odkaz]
Avatar - Amerika
Amerika
WOW!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: Všechny palce nahoru!!
Frantizsekk
Parada, i amici budou z tohoto designu nadseny 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Tak to je pecka!!!! :yes: :yes:
Avatar - elpsycho
elpsycho
Článek psal nejspíš někdo, kdo má mlhavé tušení, že něco jako rally existuje. Jaké nižší soutěže? Tyhle auta budou normálně jezdit v MMČR, v MČR Sprintrally (nebo v jakémkoliv jiném šampionátu), ve své třídě. A že je to pro amatérské jezdce? Dyť je to závodní speciál, homologovaný do určité kategorie, budou s ním jezdit závodníci, s licencí, víte.

A nástřel ceny kompletního auta nemá cenu řešit. Málokdo ze závodníků si auta kupuje, jednoduše si tu Fabii budou pronajímat od Impromatu, který bude zároveň zajišťovat přípravu a servis auta. Ťěžko si někdo, navíc v nižší třídě, sežene sponzory, kteří mu na sezonu dají 1,5 milionu na auto + peníze na provoz. A proč by to vůbec dělal, když pronájem vyjde daleko levněji a bez starostí.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Souhlas... Tohle je ale nic, měl jsi vidět diskuzi na facebooku pod tímhle článkem, tam se to jen hemžilo plky Fabie za 1,5 míče? To raději 3 Fabie RS.... Prostě plkat umí každý, ale něco o tom vědět, to už je problém.
jeje
Tady je teprve vidět, jak je Fabia II ošklivé a disproporční auto... S2000 to ještě celkem slušně maskuje širší stavbou a povedenými polepy i když se řadí spíš k těm ošklivějším rallye speciálům. Ale Fabie R2 je fakt úděsná!
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Až na to, že Fabii S2000 mnozí pasují za jeden z nejkrásnějších soutěžních speciálů současnosti...
jeje
Možná leda tak zarytí a nekritičtí čeští fans... :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
mluv za sebe.
Apolo Anton Ohno
A to , že neni sportovní auto. I když ten motor nebo podvozek bude určo super tak samotné auto je k smíchu...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nechápu, co ti vadí...
Avatar - praptak
praptak
Zjevně nic netušíte o závodních speciálech.