Novinky
klobouk dolů před 6letou pandou , je jasné že je navýšení o 30% oproti loňsku je výrazně podpořeno německým šrotovným, ale i tak je dle mého soudu potvrzením že jde o TOP produkt mezi minivozy. Manželka ostatně na ní stejně nemůže zapomenout, takže až fabia splní poslání odvozit děti s kočárky půjdeme zřejmě zpět do pandy či F500 :yes:
Tak jak to tu už někdo napsal, mnohem zajímavejší je pohled na modely, které nejsou čerstvými novinkami, tj. třeba GP, Panda, Corsa atd.
Tady je teprve vidět úspěch toho kterého modelu, nehledě na výlevy různých beranků apod.
Úspěch po 4 (slovy čtyřech) letech výroby bez faceliftu u GP, o Pandě ani nemluvě je tím pravým vysvědčením pro daný model, nehledě na prognózy jednoho zde, o tom, že o GP za tři roky po uvedení nikdo ani nazavadí.
Ten meziroční nárust je jasnou odpovědí.
Tady je teprve vidět úspěch toho kterého modelu, nehledě na výlevy různých beranků apod.
Úspěch po 4 (slovy čtyřech) letech výroby bez faceliftu u GP, o Pandě ani nemluvě je tím pravým vysvědčením pro daný model, nehledě na prognózy jednoho zde, o tom, že o GP za tři roky po uvedení nikdo ani nazavadí.
Ten meziroční nárust je jasnou odpovědí.
Nestojíš při sledování monitoru na hlavě? Ty umístění na chvostu tabulky definuješ jako mistrovský úspěch? Vždyť nad "tebou" jsou dokonce i modely starší. Dokonce modely starší a o třídu větší. Vedle toho, za úspěch je nutno považovat, když jsi stále nejlepší. Být stále na konci tabulky není žádný úspěch. Úspěch je Fiesta. Minimálně tohle se cení, raketový start a pak pozvolný pokles. Výjimku v podobě golfa, který ten raketový start započal v roce 1974 a dodnes jej neukončil, tě nemusí zase tak deprimovat, jak dáváš najevo, jde skutečně o jedinečnost. Porovnávej se ve třídě - Porovnávej Fiestu a Punto. Kdypak bylo Punto dvojkou Evropy?
Nevšiml jsem si, že by tu kdo kdy psal o tom, o po třech letech o GP nikdo ani nezavadí. Své místo GP v tabulce má. Kde je, to snad dokážeš najít sám. Bohužel, na víc to prostě není.
Nevšiml jsem si, že by tu kdo kdy psal o tom, o po třech letech o GP nikdo ani nezavadí. Své místo GP v tabulce má. Kde je, to snad dokážeš najít sám. Bohužel, na víc to prostě není.
Obávám se kolego, že v tom máš poněkud zmatek. Doporučuji tvé pozornosti diskusi pod včerejším článkem o prodejích v Evropě. Kolega wolff tam rozvinul velmi neotřelou teorii v tomto smyslu: kdo je první (VW), ten je vlastně úplně v p..deli, protože už se nemůže zlepšovat a ten , kdo je na chvostu (Fiat) je na tom úplně ze všech nejlépe, protože v budoucnu může stoupat k výšinám. >😁
Hmm, tak někdo je i po čtyřech letech jen na konci první desítky, zato jiní coby novinka čeří vody v druhé desítce. Tomu říkám úspěch 😉
Zapomínáš dost brzo, všimnout by ses musel hlavně sebe.
Když jde Punto po roce od příchodu na trh dolů v prodejích, co teprve po třech, kdy se model dostává do stádia poznání a zvyknutí trhem.
To si nepamatuješ, já jo, vidíš. 😄 😉
Když jde Punto po roce od příchodu na trh dolů v prodejích, co teprve po třech, kdy se model dostává do stádia poznání a zvyknutí trhem.
To si nepamatuješ, já jo, vidíš. 😄 😉
Chvost tabulky o které mluvíš je stále TOP 10 v Evropě. Stojím si za tím, že vzestup novinek, Fiesty a Golfa, velkým překvapením není, vzestup Corsy a Punta ano.
Punto mělo nejlepší prodeje po představení první generace, která se stala vozem roku 1995...
Punto mělo nejlepší prodeje po představení první generace, která se stala vozem roku 1995...
1) Tak když se dívám na tabulku za 1-9/2009, tak je Grande Punto páté za Golfem, Fiestou, Corsou a 207. Které z těch aut je podel tvého starší resp. déle v prodeji než Punto? Podle mého žádné.
2) Nevím, kdy bylo Punto dvojkou Evropy, ale v 1. kvartále 2006 bylo JEDNIČKOU Evropy, viz [odkaz]
nebo [odkaz]
2) Nevím, kdy bylo Punto dvojkou Evropy, ale v 1. kvartále 2006 bylo JEDNIČKOU Evropy, viz [odkaz]
nebo [odkaz]
Koukám, že jsem koncept úspěchu chápal až doteď uplně blbě.
Ale neboj, nejsi rozhodně sám... 😉 >😒]
Á dva tři, šou dva tři....kuko, je to super, takhle nějak soudruzi asi vysvětlovali (ne)úspěchy při budování socialismu. V roce 1989 bylo socialistické Československo největším výrobcem černobílých obrazovek na světě. Bylo to tím, že jinde (s vyjímkou socialistického ráje) se už černobílé obrazovky nevyráběly. Když škrtnou v přehledech golfa a další neoblíbená auta, ty jejich miláčci se dostanou na první místa. Když škrtnou Německý trh, Skandinávii a třeba i Rakousko se Švýcarskem, tak to bude zase jinak. A co vzít za etalon trh český? Tady se golfů prodalo jenom pár, tak to asi dobrý auto nebude...
Je dobře, že nám ty metody a prinicpy někteří stále znovu připomínají. Že umějí i tu statistiku tak nějak správně vysvětlit a upozornit na její neobjektivitu. Abychom nezapomněli.
Je dobře, že nám ty metody a prinicpy někteří stále znovu připomínají. Že umějí i tu statistiku tak nějak správně vysvětlit a upozornit na její neobjektivitu. Abychom nezapomněli.
Nikdo neříká, že výsledky Golfu nejsou úspěch. Je to ale úspěch očekávaný... po představení nového modelu jedné z nejprodávanějších značek v Evropě by měl zákonitě nastat. Focus ze stejných důvodů o něco poklesl, musí čelit novému Golfu a Meganu bez zásadních inovací a jak jsem psal, je zhruba tam co Golf loni.
Mělo by klesnout i Punto a Corsa, protože tu je nová Fiesta a Polo... jenže se nestalo, jdou poměrně výrazně nahoru. A to ne v jednotkách kusů, ale v rámci evropské TOP 10. Částečně to bude zřejmě tím, že se Polo ještě nerozjelo, ale i tak je to moc hezký úspěch.
Mělo by klesnout i Punto a Corsa, protože tu je nová Fiesta a Polo... jenže se nestalo, jdou poměrně výrazně nahoru. A to ne v jednotkách kusů, ale v rámci evropské TOP 10. Částečně to bude zřejmě tím, že se Polo ještě nerozjelo, ale i tak je to moc hezký úspěch.
Pokud to bylo v reakci na me prispevky vyse, tak je evidentni, ze mas problemy s pochopenim psaneho textu. Nic z tebou uvedeneho nikde netvrdim.
Tak jsme se to zase pěkně všechno dozvěděli - kdyby Volkswagen nevyráběl Golfa, Ford Fiestu a Focuse, Opel Astru a Corsu, Peugeot dvěstěsedmičku, Renault Clio, kdyby současně Evropa končila ze severu pod Mnichovem, z východu Korčulou a ze západu Grenoblem, možná by nakonec i to punto mohlo bejt v tý evropě jedničkou.
Sakra, co je to tu za pláče? To se neumí bazalkáři čestně a hrdě postavit k tomu osmému, devátému místu? Ano, uznávám, je to číslo nezajímavé, nezajímavé o to, že ho dosáhla evropská legendární automobilka. V tomto kontextu je to ostuda měsíce. A je také v tomto kontextu úplně jedno, kolik sudeťáků sedlá bavoráky a kolik italů golfy. Je to tak, že tím nejprodávanějším vozem v Evropě je Golf. A punto je na místě osmém. Kdo umí jednociferná čísla, ví vše.
Sakra, co je to tu za pláče? To se neumí bazalkáři čestně a hrdě postavit k tomu osmému, devátému místu? Ano, uznávám, je to číslo nezajímavé, nezajímavé o to, že ho dosáhla evropská legendární automobilka. V tomto kontextu je to ostuda měsíce. A je také v tomto kontextu úplně jedno, kolik sudeťáků sedlá bavoráky a kolik italů golfy. Je to tak, že tím nejprodávanějším vozem v Evropě je Golf. A punto je na místě osmém. Kdo umí jednociferná čísla, ví vše.
jooj kamarade, tebe je tu skoda, bez do politiky, jednou je 8. misto chvost, jindy prvni dvacitka hvezdna star, manipulace a demagogie, v tom jsi jednicka zas ty
daj pokoj furt, takých sú tam už haldy 8-s
inak máš samozrejme pravdu :yes:
inak máš samozrejme pravdu :yes:
ale on by byl dokonaly, predstav si jeho a dratha, to bych si i rad poslechl 😄
Už jsi někde mimo kuchyň mluvil nahlas? >😁
človeče, ak tu niekomu nieč👋niekde/ prihára, tak si to zjavne ty. Vlastne je to už pripečenosť...
No jo, jen se zasmej a povysuj nad cizi lidi, kdyz ti to dela tak dobre, protoze ty jsi mi za sve blbosti tady uz hoodne dlouho nekde. Chapu, ze si musis kompenzovat ten posmech vuci tobe na jinych, tak jen do toho 😄
Oceňuji tvou sebereflexi, doufej, že z té manipulovanosti vyrosteš až si jako auto snů budeš moci dát do profilu to, co budeš mít v garáži a ne ten tvůj dětský nesmyl. Trénuj auta, trénuj svět aut, trénuj svět oobecně a trénuj život. Jen tak se můžeš ve složitostech tohoto světa orientovat.
Dám ti přiklad, který bys pochopit mohl - když legendární automobilka, ausgerechnet orientovaná především na malá auta nedosáhne v evropě výše (v prodejnosti) než na osmé místo, je to ke gondolenci. Když ovšem například benjamínek z východního bloku cloumá s Evropou a s konkurencí někde na místě dvanáctém, je to jen a než na pochvalu.
Život, Chrudoši, je v podstatě jednoduchý. Složité je, se k té jednoduchosti ovšem dobrat. Držím ti palec :yes:
Dám ti přiklad, který bys pochopit mohl - když legendární automobilka, ausgerechnet orientovaná především na malá auta nedosáhne v evropě výše (v prodejnosti) než na osmé místo, je to ke gondolenci. Když ovšem například benjamínek z východního bloku cloumá s Evropou a s konkurencí někde na místě dvanáctém, je to jen a než na pochvalu.
Život, Chrudoši, je v podstatě jednoduchý. Složité je, se k té jednoduchosti ovšem dobrat. Držím ti palec :yes:
ostuda? zase si zostudil iba sám seba...darmo, ono je to s tými tabuľkami na svete už raz tak...keď celkom nevyhovuje tebe, tak je potrebné spraviť rôzne prešmyčky, aby sme sa dopracovali k želanému výsledku a vlastne aj takýmto spôsobm zistili, kto je najlepší v Európe...
ja to už viem, najlepší v Európe si jednoznačne ty...v čom, o tom nech si spraví úsudok každý sám.
ja to už viem, najlepší v Európe si jednoznačne ty...v čom, o tom nech si spraví úsudok každý sám.
Zkus ten mokrej hadr. Pak si zopakuj jednociferná čísla, začni levým palcem (to bude jako ten golfík), pokračuj přes malíček na ruku pravou, na prostředníčku se ti vyjeví punto. Tedy, pokud jsi nedělal přes prázdniny brigádu na pile... 😉
len sa kľudne ďalej strápňuj, tie tvoje drísty o mokrých handrách sa ma nemôžu dotknúť ani v najmenšom.
Já se tě přece nechci dotknout, jen mám s tebou slitování.
a v tom je medzi nami rozdiel, lebo s tebe podobnými ho práve ja nemám...u nás takým, ako ty, hovoríme mlátiči prázdnej slamy, inak to už pomenoval chrudoš odb(p)ornými pojmami "demagóg" a "manipulant".
U vás, to myslíš jako u vás na dědině? Někde v krčmě? Plaute... to první mosto Golfu, to je mi teda fakt prázdná sláma 8-s 😄 😉
v úvode zase iba blbé narážky a ožralý mi pripadáš, dosť často, ty...minimálne sa opíjaš úspechmi VW, ktoré mu, i my ostatní (neuveriteľné, že?!), len prajeme... :-! neviem, kedy si dospel k potrebe robiť zo seba chuja, ale darí sa ti.
sa ti divím, že ešte na to furt reaguješ. Jak keby si nevedel, že on sa v tom zjavne vyžívá a vždy bude musieť mať posledné slovo 😐
poslední slovo vždy nemá...stačí dobrá trefa do černého a ztichne jako pěna a přestane na tebe reagovat :-!
Piš raděj "opatrně", aby si nebyl zařazen do nějaké (zdejší) "extrémní" skupiny jako třeba já včera... >😁
to,že zobeš doktorovi z ruky vím už dávno >😒] 😉
>😁 :yes:
Hlavně tomu svému osobnímu a "Vijágru"...
😉 >😒]
😉 >😒]
já viágru naštěstí nepotřebuju.Mě zatím stačí myšlénka >😒]
pri pohľade na tvoju "fotku" sa ani nečudujem...to ja som zas tvrdý furt... >😒]
Sa ani nedivím, že se nečuduješ...,
...to bude možná tím, že netušíš, že na té fotce je moje nejmladší dcera z třetího manželství... 😲
...to bude možná tím, že netušíš, že na té fotce je moje nejmladší dcera z třetího manželství... 😲
:yes: >😁 každopádne má dobrú výbavu, asi to bude po tatínkovi...
Tu ale dostala až ke svým osmnáctinám...
a i díky ní, je až do dneška pořád "slečna"... 😲
a i díky ní, je až do dneška pořád "slečna"... 😲
mal si jej kúpiť radšej lepšie auto, lebo tie doterajšie jej zjavne "vydrncali" všetky zuby... >😒] >😒]
To má z té zbraně, ne z "tanku"...
Kdybys z toho někdy střílel, taky už ti zřejmě pár zubů chybí... 😲
Kdybys z toho někdy střílel, taky už ti zřejmě pár zubů chybí... 😲
pak s tím zjevně neumí zacházet >😒]
Táta ju nenaučil držať veci pevne v rukách... ;-\ ;-\
Táta ju nenaučil držať veci pevne v rukách... ;-\ ;-\
klídek, k ŠTB-ákom si zaradil Ty mňa 😉 a do ("skupiny") GTI predsa patríš, či nie? 😄
Já tě nikam nezařadil, to byl tvůj "postup", já se jen ptal, jestli si pro ně třeba někdy něco nemusel dělat...
chlape, jasan, už ako deväťročný som bol pre tajné služby zaujímavý...ten môj postup si pochopil po svojom, i keď uznávam, že dve čiarky naviac, či bodka by urobili v niektorých vetách rozdiel...
takže jsi byl v STBjugend? >😒]
Spíš si myslím, že tu jsi dost dlouho i často na to, abys věděl, že GTI není rozhodně ten, s kým tady ve všem souhlasím...
Jestli je tu někdo, s kým se shoduju pravidelně (ne na 100😖,
pak je to Dinar, ale opravdu "nemůžu" za to, že "o autech" většinou "uvažuje" velmi podobně jako já...
Jestli je tu někdo, s kým se shoduju pravidelně (ne na 100😖,
pak je to Dinar, ale opravdu "nemůžu" za to, že "o autech" většinou "uvažuje" velmi podobně jako já...
Od přepočitavače tabulek to sedi.
Zjevne ti uniklo, ze se bavime o TOP10. Umisteni v prvni desitce rozhodne propadak neni.
To tvoje dnesni "prehrnovacka" je propadakem primo ukazkovym.
To tvoje dnesni "prehrnovacka" je propadakem primo ukazkovym.
O propadáku tu píšeš ty. Já tvrdím, že když automobika, která se specializuje na malé vozy (a to je přece ta fiat oprávněná legenda) nedosáhne v tabulce prodejů výše než na osmé místo, nemůže považovat své umístění za úspěch. Naopak.
Ok, tys pouzil slova "ostuda mesice", coz mne vychazi nastejno s propadakem. Nebudeme slovickarit, oba vime, jak to bylo mysleno.
Nic to ovsem nemeni na faktu, ze umisteni v TOP10 neni ani ostudou mesice, ani propadakem.
Nic to ovsem nemeni na faktu, ze umisteni v TOP10 neni ani ostudou mesice, ani propadakem.
S odkazem na profilaci fiatu a s odkazem na to o jakou tabulku jde, lze jistě dovodit, že vedení fiatu to za velký úspěch považovat nepochybně nemůže. Osobně bych rád fiat viděl právě v této tabulce někde kolem čtvrtého místa. Myslím, že by si to i zasloužil. Jenže trh je... neúprosný.
Jednociferná čísla ovládáš. Bravo.
S šesticifernými už je to trochu horší. Protože v součtu za tři čtvrtě roku je Punto PÁTÉ, nikoliv osmé a Panda SEDMÁ. Když si to zkusíš napsat na lístečky a srovnat, třeba na to taky přijdeš.
S šesticifernými už je to trochu horší. Protože v součtu za tři čtvrtě roku je Punto PÁTÉ, nikoliv osmé a Panda SEDMÁ. Když si to zkusíš napsat na lístečky a srovnat, třeba na to taky přijdeš.
Neplač, Beaumonte, jásej. Umíš si představit, kde by Evropa byla, kdyby tu nejprodávanějším autem byla... Panda >😁 😉
Tak to sedlo. :-! :yes😒br />
Ale bojím se, že to nepochopí. 😉
Ale bojím se, že to nepochopí. 😉
Dnes jsem se o fenoménu golf bavil s "čistokrevným" němcem a myslím, že zde stále nechápeme jak mají golf pod kůží a možná se už i němci rodí s genem VW.Zdaleka né každý němec si může dovolit velké BMW či Mercedes a ani po tom netouží. Golf je auto pro masy, v ničem nevyniká ani příliš neztrácí, není levné ani drahé ani malé či velké je to auto které je univerzální, má dlouhou tradici je čistokrevné a má ty správné německé linie ;-\.Němci ho myslím nevnímají jako nějaké velké terno(od toho jsou tam jiní) ale je to kus poctivého auta a bude vždy v BRD velmi rozšířený protože to je C třída a je to nacionalista v dobrém slova smyslu.
Proto, nechme golfa golfem ale hlavně jej nechme němcům, tam totiž patří.
Proto, nechme golfa golfem ale hlavně jej nechme němcům, tam totiž patří.
Jo tak to je trefa, zadna modla, jako pro nektere tady, proste obyc a dostupne (nicmene samozrejme kvalitni) auto pro Nemcoury
Víš, kolik Golfů pro Nemcoury se prodá v Itálii ?
Perlička na závěr k tomu co píšeš. Kolega řídil loni projekt, kam část strojního zařízení dodávala italská firma. Její šéf přijel - v Audi osmičce. Bavili jsme s ním, nějak přišla řeč na to, že jsem měl kdysi Alfu a on nemohl pochopit, jak si někdo takovej křáp může koupit. On jedině - německá auta, manželce koupil, jak hrdě pronesl, Golfa.
Modla je to leda pro tebe, asi neumíš číst. Je to kus poctivýho kvalitního dobře navrženýho a dotaženýho auta, je to cosi jako Mercedes nebo bavorák ve svých kategoriích. Auta, který si nehraje na víc, než co je. Na nejlepší ve své třídě. Jenom tam. Nic víc. Není to ani Mercedes, ani bavorák, ani audi ani třeba Lexus.
Už pátá generace měla vzadu víceprvkové nezávislé zavěšení (to co Civic třeba v šesté generaci v druhé půlce 90. let 😄 ).
A jezdí opravdu pěkně. Nezáludně, čitelně, pohodlně, "rázuprostě"... Na řezání zatáček někde mezi Horní a Dolní Lhotou kašlu, ale podvozek Golfu beru jako ideální a referenční nastavení už od té páté generace :yes:
To se občas stává. Mustang měl už taky jednou nezávislý zavěšení.
Konstrukčně je to mnohem levnější, prostorově ideální (Civic současné generace zavazadlovým prostorem srovnatelnou konkurenci s přehledem válcuje), je to spolehlivé a jednoduchá zadní náprava vydrží mnohem déle bez nějakých zásadních repasů.
Její odladění ale není vůbec žádná legrace a hůř se izoluje od rázů..
Všechno má svá pro i proti. Clio RS má stejnou konstrukci a bez mrknutí spojleru si poradí i mnohem dražší, výkonově srovnatelnou konkurencí - zejména v technických pasážích... Křivolaká okreska, na ní (třeba 😉 ) GTI a Clio RS se stejně schopnými řidiči. Hádej, jak to skončí? 😉
A pak je tu podvozek jako třeba v C4. Se všemi neduhy - rázy, nervozitou na dírách a slabším vedením "na hraně". Zase ale s minimálním prostorovým nárokem (ne že by to v Citroënu nějak zužitkovali), spolehlivostí a nízkou hmotností...
Ale u Clia je to jen "nizkou" vahou proti o tridu vetsim autum, jinak zatacky jezdi vetsinou jen po trech kolech, coz na kvalitnim asfaltu je v pohode, na sotoline trochu naprd.
Lepsi priklad teto bezne B kocepce je treba Fiesta ST. Ktera ma sice mensi vykon nez Clio RS, ale na sotoline to Clio stabilne porazi, zasluhou jsou take vynikajici proverene tlumice Reiger, ktere Ford do Fiesty dava a ktere posouvaji limity koncepce.
Tak ze je to vec odladeni a testovani.
Nebo srovnej podvozek v Cliu RS treba s Mini s 200PS. To tak jednoznacne na vsech povrsich take nebude. 😉
I vice prvek se da udelat i chytre, s minimalnimi naroky na prostor, spolehlive a z dobreho matrose. Ale neni to tak levne, to je fakt.
Samotna koncepce neznamena automaticky uspech nebo neuspech, to vyresi az pristup automobilky na danem aute, jak si na tom hosi daji zalezet nebo nedaji a sanci promarni.
Že je "tyč" méně náročná, jak finančně, tak prostorově, je věc obecně známá, ovšem mluvit u současného Civicu (5dv, hatchback) o válcování konkurence objemem zavazadlového prostoru je "trochu" odvážné.
Např Focus ve stejné karos. var., má (i s víceprvkem) objem "kufru" 396 litrů, takže ve 415 litrech Civicu jeho "válcování" zrovna nevidím...
Srovnání Clia RS a Golfu GTI je pak k tématu konstrukce zadní nápravy docela "mimo".
Jednak je Clio o třídu níž, z čehož vyplývá nejen jeho rozdílná hmotnost a velikost, ale také se v této třídě z důvodu uvedených na začátku, víceprvek běžně (logicky) nepoužívá...
Takže srovnání GTI a Clia RS je trochu na jinou debatu.
Jistě, že např. na okruh bude vhodnější Clio RS (nejlépe v provedení CUP) než GGTI, důvodem jeho větší "zábavnosti" ovšem rozhodně není "výhoda" Clia v podobě "tyče" na zadku, ale např. počet kg na 1PS výkonu motoru....
Předpokládám taky, že určitě víš, že k aplikaci víceprvku na "zadku", není obvykle hlavním důvodem to, posunout rychlostní limit projížděných zatáček na maximum, ale docílit lepší kultivovanosti podvozku a tím i celého vozu.
No a konečně značný úspěch současného GGTI ve srovnávacích testech HH, není také v jeho absolutní rychlosti, nebo snad výkonu, ale především jeho (na HH) vyjímečnou kultivovaností a uživatelskou přívětivostí.
Na okruh, je sice (z předokolek) vhodnější (o třídu menší) CLIO CUP, ale doslova "na každý den" nemá GTI mezi současnými HH odpovídající konkurenci, viz. vyjádření angl. redakce SPEEDU v posledním čísle: "Zeptejete se kohokoli z našich testovacích jezdců, které ("sportovní") auto by si vybral, kdyby s ním měl žít každý den, a na prvním místě by jmenoval Golf GTI."
Jistěže je gti univerzál s velkým U (Über) a nelze ho za geniální mix vlastností nevyzdvihnout, účelově jsem ale použil srovnání s výkonostně alespoň trochu porovnatelným Cliem, které je sice lehčí, ale taky o trochu slabší a co dohání charakterem, to zároveň ztrácí absencí turba a tím pádem nutností neustálé koncentrace v horním spektru otáček... Takže jsou to jablka a hrušky (samozřejmě), ale chutnají podobně.
Mohl bych užít příměru třeba k Civicu, který jsem v současné "R"inkarnaci sice nevyzkoušel, ale skoro bych si vsadil, že nebude oproti gti nijak ztrácet na rychlosti nebo agilitě atp. Že s ním bude jízda kdekoliv jinde než na kvalitním asfaltu utrpením? Bude. A bude to asi vážně brutální, ale chtěl jsem tím říct, že i klasická klikovka se dá naladit, jen to chce víc úsilí, než u dobře navrženého multilinku.
P.S. Mám tušení, že Focus má zavazadelník menší (nějakých 375 litrů?), ale nechce se mi to hledat. Ze všech hatchů, které jsem kdy viděl, má Civic zdaleka největší zavazadelník. Když ho otevřeš a něco řekneš, tak snad uslyšíš i ozvěnu >😁
A taky nevím s "čím" má ten Civic těch 415 l... 😄
Naproti tomu Fiesta je v Evrope mnohem oblibenejsi - v Nemecku se prodalo cca 82600 cili 23% z celkove prodanych 357 tis. coz mnohem vice odpovida demografickemu rozlozeni Evropy. Podobne je na tom Focus.
Vyhoda domaciho trhu je pro Golf v Nemecku klicova a vyrazne ovlyvnuje celoevropske vysledky. Mimo Nemecko neni ani zdaleka tak oblibeny.
V srpnu byl nepomer jeste vetsi - v Nemecku bylo prodano dokonce 83,7% vsech Golfu (evropske prodeje), pouze neco pres 16% ve zbytku Evropy.
Navíc Německo je v průměru bohatší než Francie, Velká Británie nebo i Itálie, tudíž si zde "drahého" Golfa může dovolit víc lidí. To je vše.
Holt se s tím budeš muset smířit, Golf je prostě nejlepší, protože se ho nejvíc prodá na nejnáročnějším a největším (nejsolventnějším) evropském trhu.
A stavět tady Fiestu proti Golfu je taky mimo mísu. Fiesta je náramně povedené auto v jiné kategorii, které těží z toho, že je autem, které je doma na dvou velkých trzích - centrálu evropské větve má (světe div se) v.... Německé spolkové republice, za domácí značku ho berou i ve Velké Británii.
Polo, ačkoliv se dostalo posledním modelem do pozice etalonu ve své kategorii srovnatelné s pozicí Golfu v jeho třídě Fiestu neohrozí z hlediska počtu prodejů z právě výše uvedených důvodů.
edit: jistě by připadlo Fordu, Polo může mít maximálně 22.000, jinak by bylo před Meganem.
I Focus je "doma" na dvou trzích, tím to není...
ještě že máme ty vyspělé trhy 😉
Nikde netvrdim, ze je Golf spatne auto, ani nezpochybnuju fakt, ze je v Evrope nejprodavanejsim modelem. Pouze poukazuju na to, ze je dobre nahlizet na ta cisla v hlubsich souvislostech. Zavery at si kazdy vyvodi sam.
Fiestu jsem uvadel jakozto druhy nejoblibenejsi model v Evrope. Pokud si prectes muj prispevek poradne, najdes tam vetu o tom, ze u Focusu jsou ta cisla podobna jako u Fiesty.
Specialne pro tebe jsem se podival na cisla Astry, ktera je v Nemecku taky doma.
Celkove bylo prodano 210 tis., z toho v Nemecku 84221 cili "pouze" nejakych 40 procent. Z vyse uvedeneho plyne, ze ve zbytku Evropy se Aster prodalo temer tolik, co Golfu.
Proti Golfu nic nemam, proti Nemecku uz vubec ne, jelikoz me koreny sahaji prave tam.
Ano - to, ze se drtiva vetsina produkce Golfu proda v Nemecku povazuji za zajimave, protoze u ostatnich beznych modelu tomu tak neni. Preber si to jak chces.
Ale hlavně každý má stejnou šanci oslovit podobně domácí trh.
Až teda bude např. Bravo (ale i ostaní) doma tak úspěšné jako Golf a prodají třeba tolik kompaktů (samozřejmě v přepočtu na obyvatele) jako Golfů v Německu, pak navíc argumentuj rozdílným počtem obyvatel Itálie, Francie, Anglie, Německa...
Navíc Golf má na domácím trhu dost i domácí konkurence, což jeho celkový úspěch naopak potvrzuje...
Je zajímavé, že ten extrémní německý "VW-nacionalismus" funguje tak nějak nepravidelně, proč ta naprostá suverenita Golfu na německém trhu nemá shodnou obdobu u všech modelů VW.
Jak je např. možné, že teď v září POLO dokázala předběhnout v prodejích nejen Fabia (celkově 2. za Golfem) ale taky Fiesta a Corsa? VW-nacionalisti měli v "D" dovolenou? Proč nevypadá žebříček prodejů v Německu 1.Golf 2. Passat 3.Polo...
Podle tvých "studií", by to mělo být totiž nejspíš právě tak...
Ten zbytek jsou konstrukce, na ktere se da jen tezko reagovat, jelikoz postradaji zakladni logiku.
Uvedom si velikost Nemeckeho trhu a jakou jeho cast VW drzi. Ne vsichni Nemci jsou, ted pouziji tvuj vyraz, "VW-nacionalisti". Takze zavery, ktere vyvozujes na konci prispevku, zdaji se byti ponekud lichymi.
Ani v jednom nebolo na zadných sedačkách cítiť benzín, nezatekalo do nich a mali aspoň aké také bezpečnostné prvky na rozdiel od nemeckého bestsellera Brouka ! V porovnaní s Broukem bola aj 1000MB pokroková.
Sleduj alespoň občas ankety a podívej se na výsledky v Německu, popř. Francii, jiné než domácí modely tam na prvních místech nenajdeš i kdyby se v dané kategorii vyráběl třeba jen žebřiňák, v Německu vyhraje, protože bude německej.
To je realita.
Nevím jestli je to čistě o oblíbenosti. Ono možná objednávek v zahraničí by měli i víc, akorát asi (můj názor, nevím jestli je to pravda) chtějí uspokojit zejména domácí poptávku
O tom, ze by nestihali Golfy pro zahranici vyrabet jsem neslysel, ale neco na tom muze taky byt. Nevim.
Co vlastně s tím dělají? Kdybych hypoteticky chtěl GURU teď, můžu si vzít skladovku s nejlépe vyladěnou jednaštyrkou, nebo čekat 3-4 měsíce?
P.S. Tvou pomocnou ruku, v podobě dobře miněné rady, posílám šupem do VW...
Jinak najdi si historii globalnich prodeju, nejen na trhu 2009 Europe, jestli vzdy Golf vedl pred Focusem, napovim, nevedl.
Focus je pred vymenou generaci, uvidime kde bude Golf za rok za dva, nemyslim nemecke ale celosvetove prodeje.
To ze VW neni schopno dodat auta, je pro Ford jedine dobre, ja se tomu jen smeji, jak z toho nekteri delate plus. Pro me je to velka neschopnost, ktera ukazuje, ze VW uz je na vrcholu a dal uz stoupat nebude nebo nemuze.
Proto je VW uz ceska 4? A ne 2? >😁
Skodovka to nezachrani.
Kde by teda měl být Golf za rok za dva, víš možná ty, ale do tří let tu bude jeho sedmá, zcela nová generace na které se intenzivně dělá už od roku 2007...
To je velmi pravděpodobně také jeden z hlavních důvodů proč nechce VW výrazněji rozšiřovat výrobní kapacity současného Golfu, protože se situace s jeho vyšší poptávkou, než nabídkou, stabilizuje (pravděpodobně) už někdy v průběhu příštího roku a za další rok a 9 měsíců přijde G7. Za tak krátkou dobu, by se taková investice nemusela vrátit, navíc k opatrnosti (v tomto směru) "nabádá" i současná krize...
A to že je Golfů nedostatek, přesto, že se jedná o nejprodávanější auto v Evropě... mu "ostudu" rozhodně nedělá...
A s tím českým trhem to je ohraná písnička stále dokola...
Koncern VW je u nás stále nejprodávanější, hlavně díky své značce Škoda, kterou tu (naštěstí pro ČR) koupil...
Kdyby nebyl VW "zastoupen" v ČR právě svou značkou Škoda, prodeje samotné značky VW by tu vypadaly logicky "trochu" jinak...
Možná i proto dal letos VW těch G6 na český trh tak málo..., spoléhá asi trochu na jeho českou alternativu v podobě Octavie...
Uz pri zostavovaní najnovsieho slovníka slovenského jazyka boli tlaky, aby sa tam to slovo dostalo, ale nakoniec antiVW lobby medzi jazykovedcami zapracovala a nedalo sa to tam. Tak snád u vás v CZ sa to kodifikuje... >😁
hnusná antiVW lobby 😄
Co to mění na výsledku ?
Pouze povazuji za zajimave zjisteni, ze podle cisel neni Golf ve zbytku Evropy ani zdaleka tak oblibeny jako v Nemecku a to vyrazne a proto jsem se o nej chtel podelit.
Jenom nechapu to poboureni, ktere me konstatovani faktu u nekterych jedincu vyse zpusobuje ;-\
Podmínky jsou pro všechny stejné.
Máš snad dojem, že koncern VW potřebuje pro svoje udržení nějaký speciální zákon ?
Vím, na co narážíš, ale to nemá vliv na prodeje a je to na jinou debatu.
Vždyť i zde je spousta vyjádření kupuj naše výrobky,když ne ryze české,tak alespoň evropské.
Příkladem jsou i naše polostátní firmy.Myslíš že konkurent ČEZu by to zde měl jednoduché?Zdravotní pojištovny,kdo má asi největší podíl?
Lidé,zákazníci hledají jistotu a kdo jiný ji více garantuje než stát?Nikdo.
Nemyslím si, že "zákon o VW" nějak souvisí s prodeji Golfa.
Přirovnání VW k ČEZu je už zcela mimo.
Konkrétní výhodu pro kupujícího ve státním podílu v automobilce taky nevidím.
Každá pozitivní zpráva o firmě a její stabilita nahrává vyšším prodejům.Negativní zprávy a destabilizace mohou zákazníky odradit.
A stát garantuje určitou stabilitu.
Není jen jediné kritérium při takovém výdaji,jako je auto,jejich více.Ze stejných důvodů si někdo koupí jen evropské auto ne asijské či americké.
Trefit se do požadavků německého zákazníka je pro každou automobilku dobré.
Třeba Astra je na tom proti Golfu zcela jinak a její výsledky nebudeme zpochybňovat, že?
Neuveritelne miluji = nacionalismus, a ten je u tech duchodcu - starsich obcanu porad zastoupen nejvice. To se da pochopit, VW s tim jiste pocita.
Zajimaly by me prodeje treba Volkswagenu Scirocco ve srovnani s Golfem, to u nekterych duchodcu - starsich obcanu tak nepojede.
Ale jinak diky. 😉
Nadnarodni Ford prodava daleko vyrovnaneji globalne i v EU nez VW. Nemecka znacka VW je silna jen doma, s historickym stestim ze domaci trh je zrovna ten nejvetsi v EU.
ber to z té lepší stránky - máš o jednoho prima kámoše víc >😒]
edit: tak pardon, už se tak stalo (16:22) a to doslova 8-s
Precti si na co jsem reagoval ja a nepodsouvej nam sve detinske uvahy.
Chapu, ze jsem ti sahl na modlu a to nemuzes zkousnout. Misto zbabelych pokusu o zesmesneni diskuteru s jinym nazorem bys mohl zkusit argumentovat vecne. To je vsak pro tebe prilis slozite, vid?
>😒]
Až se "probudíš", zase napiš...
Slyšel si už někdy něco o ironii?
Promiň, byl jsem přesvědčený o tom, že občanku už/ještě máš...
P.S. Pozor! to byla taky "ironie", zkus najít ve slovníku...
A té tabulky v článku jsem si "vážně nevšiml", myslel jsem si proto, že Golf je poslední, jako obvykle...tak ještě jednou promiň... :😉 8-s
Škoda, že sis nevzal "k srdci" to moje předchozí P.S.,. konkrétně tu jeho první "část"...
Jen proto, že mám doma i GGTI? Nespadl si z višně. klidně tu můžu komukoli napsat co je mu po tom jaké nám auto, nebo třeba džíny... A ty víš, co mají "doma" ti ostatní? Skoro každý tady má minimálně jedno auto! A každý má své oblíbené značky, modely, motorizace apod.
Tak tu udělej pěkně seznam, kdo co má doma a ti co mají něco o čem se diskutuje budou mít zákaz k tomu cokoli psát! A to pak budou kvalitní diskuse, co? Nedělal si náhodou před revolucí něco pro STB, filosofie je to totiž velmi podobná...
Do které "skupiny" tady" podle tebe začínám spadat je mi totálně ukradené... Já tady píšu od začátku výhradně za sebe a pokud s někým souhlasím, nebo naopak nesouhlasím, žádné dětinské škatulkování u toho neřeším. To se týká jak tebe, GTIho a všech!
Navíc tvá raekce nemí nic společného s tím, na co reaguješ.
Klidně tu kritizuj moje argumenty, dělej si ze mě bez problémů třeba srandu, ale psát mi, abych se tu zdržoval komentářů, nebo jaké vhodné auto mám mít doma k diskusi, ti absolutně a naprosto nepřísluší...toto není ani tvůj, ani jen "váš" web, tak se tu chovej jako já, tedy jako host...
Děkuji...
Jaký "smysl" tu hledáš v diskusi právě pod článkem o komerčním úspěchu Golfu, opravdu netuším, myslím, že tu chodíš dost dlouho na to, abys věděl, že tyto diskuse jsou tradičně především o hledání naprosto "nepřirozených a iracionálních" dúvodů, proč je zase Golf nejprodávanějším autem v Evropě...
Filosofie STB mi bohužel známa je, samozřejmě z té velmi nepříjemné strany...
Právě proto jsem poněkud "alergický" na to, když se mi někdo snaží určovat, jak, kde a kdy mám vyjadřovat svůj názor na cokoli..., nebo to do jisté míry "podmiňuje" tím, co mám, nebo nemám v "garáži"...
Akorát mi to příjde v některých případech dosti marné. Někdo chápat nemůže, někdo nechce.