Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v Evropě (leden-září 2009): Pořadí modelů vede VW Golf a Ford Fiesta

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 10. 2009 • 12:01
205
Volkswagen Golf byl v září 2009 opět nejprodávanějším automobilem v Evropě, patří mu také první příčka v celkovém pořadí za tři čtvrtiny roku. Fiesta zaznamenala v září dramatický nárůst registrací.

Měsíční žebříček

Golfů se v devátém měsíci letošního roku prodalo 59.552 kusů, Fiesta tentokrát zaostala o zhruba 8.000 aut, skončila druhá, měla na kontě 51.291 nových vozů. Na bronzovém stupínku se umístila Corsa (jako Opel i coby britský derivát se značkou Vauxhall) s 38.947 kusy. První pětku doplňují čtvrtý Ford Focus a pátý Peugeot 207, šestá je Astra a sedmé Clio. Zajímavá jsou v tomto případě čísla – mezi Focusem a Cliem je totiž rozdíl pouhých 816 nových aut! Do Top 10 se vtlačily Fiaty Punto (necelých 30 tisíc) a Panda (takřka 25 tisíc) a také Renault Mégane (těsně nad 22 tisíc vozů).

Srovnání se zářím 2008

Evropa v září rostla! Počty registrací byly o 7,5 % vyšší než v září 2008! Jásot ale musíme tlumit. Právě před rokem se začaly objevovat první vážné problémy ve finančním sektoru, které ovlivnily ochotu finančních a leasingových firem poskytovat financování nákupů nových aut. Letošní výsledek je ovlivněn vládními pobídkami k nákupu nových aut na mnoha trzích Evropy.

Vedoucí Golf si sice polepšil v meziročním srovnání se stejným měsícem roku 2008 o velice slušných 56 % (loni 38.174), v zářijové desítce to ale není nejvíce. Leaderem v tomto ohledu je Mégane. Třetí generaci, která se začala prodávat na konci loňského roku, se tak nebývale daří, polepšila si o 90,4 (!) %. Starých modelů se totiž loni prodalo jen 11,5 tisíce.

Golf ale překonaly i další vozy: Fiat Punto, který si polepšil o 66,2 %, a také Ford Fiesta (+63,9 %), ten rovněž absolvoval před koncem roku 2008 generační výměnu. Pády jsou tentokrát pouze dva. Peugeot 207 ztratil 4,2 %, prodalo se o 1.142 malých lvíčků méně. Druhým a posledním modelem, který ztratil, je Ford Focus (-1,3 %, -439 vozů). Velké evropské trhy byly ještě v září vydatně živeny šrotovacími prémiemi.

Evropský trh v září 2009 – Pořadí modelů
- Značka/model Prodej [ks] Prodej [ks] Změna [%] Prodej [ks] Prodej [ks] Změna [%]
- Období 9/2009 9/2008 9/09-9/08 1-9/2009 1-9/2008 1-9/09 – 1-9/08
1. Volkswagen GOLF 59 552 38 174 56,0% 435 423 358 842 21,3%
2. Ford FIESTA 51 291 31 293 63,9% 357 203 254 692 40,2%
3. Opel/Vauxhall CORSA 38 947 33 260 17,1% 270 634 290 287 -6,8%
4. Ford FOCUS 32 329 32 768 -1,3% 239 485 295 107 -18,8%
5. Peugeot 207 32 223 33 635 -4,2% 277 720 332 262 -16,4%
6. Opel/Vauxhall ASTRA 32 154 30 917 4,0% 210 463 265 854 -20,8%
7. Renault CLIO 31 513 28 091 12,2% 219 250 271 903 -19,4%
8. Fiat PUNTO 29 726 17 884 66,2% 249 107 226 319 10,1%
9. Fiat PANDA 24 783 21 664 14,4% 226 140 173 114 30,6%
10. Renault MEGANE 22 050 11 582 90,4% 163 373 126 632 29,0%

Srovnání se zářím 2007

Vzhledem k tomu, že srovnávací základna roku 2008 není příliš spolehlivá (loni touto dobou se již projevovaly výrazné propady poptávky), připojujeme také porovnání také se zářím roku 2007, které již nevyznívá tak optimisticky.

Z osmi modelů (Punto a Mégane bychom v první desítce před dvěma lety hledali marně) si polepšily jen čtyři. Nejvíce Golf (+55,5 %) před Fiestou (+35,2 %), následuje malá Panda (+26,4 %) a poslední je Corsa (+7,3 %). Největší pokles zaznamenala naopak Astra ze stejné stáje (-22,3 %) před Peugeotem 207 (-14 %) a Fordem Focus (-13 %).

Výsledky jsou jako vždy ovlivněny nejen vývojem celého trhu, ale taky tím, v jakém stádiu životního cyklu se jednotlivé modely nacházejí.

Evropský trh v září 2009 – Srovnání modelů s rokem 2007
- Značka/model Prodej [ks] Prodej [ks] Změna [%] Prodej [ks] Prodej [ks] Změna [%]
- Období 9/2009 9/2007 9/09-9/07 1-9/2009 1-9/2007 1-9/09 – 1-9/07
1. Volkswagen GOLF 59 552 38 297 55,5% 435 423 321 474 35,4%
2. Ford FIESTA 51 291 37 949 35,2% 357 203 282 245 26,6%
3. Opel/Vauxhall CORSA 38 947 36 302 7,3% 270 634 311 024 -13,0%
4. Ford FOCUS 32 329 37 160 -13,0% 239 485 320 464 -25,3%
5. Peugeot 207 32 223 37 479 -14,0% 277 720 336 958 -17,6%
6. Opel/Vauxhall ASTRA 32 154 41 379 -22,3% 210 463 315 356 -33,3%
7. Renault CLIO 31 513 31 637 -0,4% 219 250 295 470 -25,8%
8. Fiat PUNTO 29 726 - 249 107 -
9. Fiat PANDA 24 783 19 603 26,4% 226 140 198 983 13,6%
10. Renault MEGANE 22 050 - 163 373 -

Roční pořadí

Golfů se od začátku roku 2009 prodalo celkem 435.423 kusů. Na druhém místě je Ford Fiesta (357.203), třetí Peugeot 207 (277.720), bramborová medaile patří Corse s 270.634 vozy a pátý je Fiat Punto, který zůstal již pod hranicí čtvrt milionu (249.107).

Srovnání s rokem 2008

Meziroční ztráta počtu registrací na celém evropském trhu se díky zářijovému nárůstu snížila na 5,7 %.

Navýšení Golfu je v meziročním srovnání opět slušné, polepšil si o 21,3 %. Statistice však opět dominují jiní, a to především Fiesta, která má +40,2 % (letos přes 357 tisíc aut, o 102,5 tisíce více než loni). Hodně si polepšila také Panda (+30,6 %) a Mégane (+29 %). Čtvrtým a posledním do party je Punto se ziskem 10,1 %.

Všichni ostatní zaznamenali propady, největší Astra (-20,8 %), následuje Clio s -19,4 %, Focus má -18,8 %, 207 -16,4 % a Corsa -6,8 %. Poklesy se tak oproti výsledkům z poloviny roku 2009 dále zmírnily.

Srovnání s rokem 2007

Mezi osmičkou evropských bestsellerů, které jsou porovnatelné s třemi čtvrtletími roku 2007, najdeme jen tři nárůsty. Nejvíce získal Golf (+35,4 %, o takřka 114 tisíc více!), následuje Fiesta (+26,6 %) a Panda (+13,6 %). Nelichotivý titul propadáku patří naopak Astře, která ztratila přesnou třetinu, za prvních devět měsíců roku 2007 se prodalo přes 315 tisíc vozů. Těsně přes jednu čtvrtinu mají také Clio a Focus.

Témata
Avatar - Plautus
23. 10. 2009 07:45
Re: PŘEHRNOVAČKA
budem sa jej zďaleka vyhýbať...už pri pohľade na ňu by som precitol...čo to píšem, zľakol by som sa >:-[] >:-[]
Avatar - white label
22. 10. 2009 18:35
Re: PŘEHRNOVAČKA
Neboj, teď už s tím umí zacházet velmi dobře, takže raděj važ dobře každé slovo... :-O
22. 10. 2009 18:11
Re: Líbí se
Však také nemusíš nic zkoumat.Většina řidičů ví,že Ford je americký,Opel patří GM (taktéž američanům) delší dobu než byl sám samostatný.Tak co ti z domácích automobilek v mainstreimu zbývá?U které německé automobilky dost lidí v německu ví (je to i rozebíráno médii),že tam má velký vliv stát,odbory.To jsou známá fakta.I u nás víme v kterých velkých firmách má stát podíl,či komu asi tak patří.Není to jistě jediné kritérium,ale může sehrát rozhodující roli.
Každá pozitivní zpráva o firmě a její stabilita nahrává vyšším prodejům.Negativní zprávy a destabilizace mohou zákazníky odradit.
A stát garantuje určitou stabilitu.
Není jen jediné kritérium při takovém výdaji,jako je auto,jejich více.Ze stejných důvodů si někdo koupí jen evropské auto ne asijské či americké.
Avatar - Plautus
22. 10. 2009 17:24
Re: Líbí se
nie je vždy dobré súdiť iných podľa seba ;-)
Avatar - Plautus
22. 10. 2009 17:08
Re: PŘEHRNOVAČKA
pak s tím zjevně neumí zacházet >:-[]
Táta ju nenaučil držať veci pevne v rukách... ;-\ ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku