No hlavně je to ten (podle zdejších odborníků) zastaralý, nudný, extrémně poruchový (přesto, čím dál více prodávaný?) a po všech stránkách nemožný Passat na kterého má každá konkurence nějaké to svoje zaručené kladivo (teď naposledy P 508).
Ale když se pak objeví nějaká velká srovnávačka, tak si s ním často příliš "nevědí rady" ani menší prémiové vozy D3, nebo vnějšími rozměry přerostlé Mondeo (přitom třeba vzadu je v interiéru Mondeo užší, než Passat) a jediný, kdo jej častěji poráží, je (tvůj "oblíbený hladkosrstý jezevčík" Superb II (hlavně v kombíku). ;-) >:-[]
Tak pozor! To sou 2 různý věci! Pokud je řeč o tom jestli bych chtěl passat vyrábět a prodávat, tak to JEDNOZNAČNĚ. Myslel sem že to berem z pohledu uživatele - a tam sou mý tužby DOST jiný ;-)
Vzhledem k tomu kolik tady máš diskuzních příspěvků URČITĚ víš, že auta (ani nic jinýho) se neprodávaj podle reálný kvality :-)
U mnou nijak zvlášť oblíbenýho Superbu II ;-) - neni to vlastně spíš už Superb III. ?? - mě nějak neberou srovnávačky s Passatem (to sou jen hrátky pro masy), trochu na hlavu mi přišly srovnávací testy s BMW 5 nebo s Audi A6 - to už nejsou hrátky to už je tvrdý OBLBOVÁNí technicky neznalejch, tedy naprostý většiny ;-)
No a místa vzadu mě moc neberou. Zatimco vepředu vždycky někdo sedí, žejo - tak vzadu až tak narváno nebejvá. Nevim jak ty, já seděl vzadu úplnou náhodou teď nedávno, ale předtim tolik let ne, že už ani nevim kdy to bylo. A já vezu vzadu někoho dospělýho - no prsty jedný ruky by mi s rezervou stačily asi na každej rok vod tý doby co jezdim - a to už pár tejdnů bude :-)
Marketing prodává. Většina zákazníků nerozumí tomu, co nakupuje. Sebelepší produkt je pak odsouzen k neúspěchu, když ho nedokážeš prodat. Problém s hypotézou, že auto X je šunt a prodává se jen kvůli marketingu je, že takový zákazník se ti už nevrátí a poškodíš si pověst. Na krátkodobý scam v pohodě, ale pro business, který chceš provozovat desítky let, už zas tak moc ne. Třeba Audi má z německé trojky nejvyšší procento vracejících se zákazníků - tedy procento zákazníků, kteří si po koupi své první Audi koupili další Audi. Pohybuje se mezi 40 a 50 procenty, jestli se nepletu.
Já taky nikde nepíšu o super kvalitě, ale naopak komentuju tu "supernekvalitu" o které tady tak často (zejména poslední dobou a nejvíc v souvislosti s Passatem) čtu. Jestli v tom nevídíš podstatný rozdíl, je to tvůj problém...
Jinak je zajímavé, že tě najednou nezajímá šířka prostoru vzadu, zřejmě právě proto, že Passat ji má větší, než Mondeo. Jenom je zvláštní, že tě tato šířka interiéru zajímala v diskusi o Superbu, který ji má pro změnu menší, než Mondeo. ;-)
Se svou výškou (193cm) si za sebe rozhodně prostorově nejpohodlněji sednu v Superbu, i když je uvnitř o pár cenťáků užší, než Passat/Mondeo, ale to tě vzadu významněji omezuje jen v případě, že tam cestují tři osoby, což lze dneska na cestách vidět už jen velmi vyjímečně...
Mimochodem, co se týká podélného prostoru vzadu, tak tam je Superb lepší, než většina vyšší střední, proto to zřejmě občas některé novináře svádí k částečnému přirovnání k této třídě, na což si evidentně vyloženě alergický... >:-[]
Nemám problémy, dík za optání ;-)
Myslim že konkrétně s passatem je to o tom, že neznalí si ho představují jako ultrakvalitní a bezporuchový auto - no a realita je přece jen trochu jinde.
Šířka vzadu mě nebere nikde - ale to protlačování superbu do vyšší střední mi fakt přijde ujetý. Napsal sem tam tři první auta co mě napadly který KDYŽ už s vyšší kategorií srovnávat superb tak i ostatní, který jsou v tom či onom před superbem. Navíc mám pocit že sem mluvil o prostoru na šířku VEPŘEDU! Tam je pochopitelně důležitější.
No a jestli tvou volbou ve vyšší střední je škoda superb - tak si to pěkně UŽIJ >:-[]
Hele, děláš ty taky něco jinýho než hájíš koncernovwý auta? :-)
Nevím, proč by měla být mojí volbou zrovna Škoda Superb? Jakou to má souvislost? Já tě snad podezírám, že máš doma C5ku, nebo Mondeo?
Na koncernové auta se tu nejvíc/nejčastěji "plive", a u toho tu lítají takové nesmylsy, že na to stejně nestíhám reagovat, ale pokud sis toho nevšiml, tak třeba zrovna v diskusi o Superbu jsem výrazně kritizoval zadní pohled na Superb "sedanoliftback" a podobný problém mám i s Fabií II. Stejně jako Superb kombi, dokážu (ve svých třídách ocenit) třeba S-Maxe, nebo Clio RS.
A zkus tu napsat podobné nesmysly (jako k Superbu) třeba k BMW a uvidíš jak rychle se z jeho obhajobou ozvu, ale tam si zřejmě nic podobného ani "nedovolíš"... ;-)
No jak myslíš .. :-)
Já myslim že škodovka a koncernovwý věci obhajovat fakt nepotřebujou - maj fandů spíš "víc než je zdrávo" ;-)
Jo Clio RS taky oceňuju - minulej tejden sem se vracel z německa a jedno jelo x kilometrů přede mnou a když se udělal trochu prostor odpíchlo to fakt svižně - skoro sem nechápal. Toho RS jsem si totiž všimnul až když odbočoval na jinou dálnici... :-)
Clo RS je skvělé a na dnešní poměry dost vyjímečné auto, i když zrovna ten "odpich" jeho atmosféry, v dnešní době stejně velkých, ale přeplňovaných motorů, není nijak ohromující, má ale jiné poměrně vyjímečné kvality, které určitě stojí za to. :-)
No najel sem během 24 hodin přes 1000 km a to mrňavý RS bylo jedno z mála aut co jelo stejně rychle jako já. Možná máš trochu zkreslený představy o současný situaci na německejch dálnicích ;-)
Jejich stav neni nijak zázračnej, i když mám pocit že je konečně začali zase dávat dohromady a hlavně sou přes den strašně přeplněný. V praxi se zbavíš nějakýho shluku aut, trochu se rozjedeš a už abys zase brzdil protože před tebou je kolona v levym ... No a v tomhle provozu konkrétně tohle jedno Clio víc než drželo krok, jeli sme spolu dobře 100 km a prostě nebyl důvod tlačit na pilu a předjíždět ho - nevim jak moc šlapal na plyn, ale v reálu mě nijak nezdržoval - a o pár koníků víc sem s sebou vez :-)
Však už sem to víceméně řek. Mám to rád se šesti - ale nenamítám nic ani proti věštim porcim. Mrňavý auta a ty co maj všichni ostatní mě neberou. A superb jako vyšší střední mě dost uráží. A před to svý nemám potřebu si dopisovat "Das" :-)
Prostě normální pohodlný eště zaplatitelný auto na delší štreky s příjemnym výkonem :-)
On je problém hlavně v podmiňovacím způsobu. Jedna skupina lidí kupuje a ta druhá skupina "by kupovala". Jaká je situace v první skupině víme, no a teď mně napadá, že vlastně i situace v druhé je docela známá...
Akorát se mi nezdá, že by tam byly zahrnuty všechny modelové řady.... Co třeba Routan? Který se sice již nevyrábí, ale ve sledovaném období jeho výroba probíhala..... :-O >:-[]
Dobrý večer,
nevím to se 100% jistotou, ale vzhledem k tomu, že Routan pro VW vyrábí Chrysler, tak pravděpodobně z tohoto důvodu ve statistice nefiguruje.
LV
Tak tohle jsou vskutku impozantní čísla! Překvapil mě počet vyrobených Seatů, počet vyrobených Bentley. Je také zajímavé, že Golu se vyrobí více než Tiguanů a New Beetlů více než Sharanů..... Phaeton se 7000 také není úplně nejhorší, i když předpokládaná čísla VW byla více než jiná!!! >:D
PS. Těším se na dnešní diskuzi! Doufám, že se dostaví pan GTI! To budou dneska oslavy a zapíjení! >:D;-) >:-[]
Celkem mě překvapilo čísla vyrobených A1 a A7 v letech 2009-2010. Pak nevím co si o samotné tabulce myslet. Stovky kusů asi nebudou určeny k testování...
To už tady proběhlo na základě citace Auto Bildu. Na blogu jsem to v listopadu minulého roku tak nějak prorokoval. Prostě to jednou bude dárek ke koupi A7 a výše ;-)
Když si vezmeš slevy na výbavu ve třídách A6+, tak ti jí dávají už dnes. Když přijdeš do autosalonu a řekneš, že chceš A7 a A1 v plné, tak by neměl být problém dostat tu A1 grátis.
Část z toho mohou být novinářská auta, popřípadě první předváděčky pro autosalony. Ale Audi to tak dělá zřejmě vždy. Viz A3 Cabrio roky 2006/2007, Q5 2007, A5 Cabrio 2007/2008 a R8 2006.
Když člověk pomine prototypy a modely určené pro průběžné testování během vývoje, tak finálních testovacích aut bych netipoval víc než 50.
Já novináře odhaduji na takových až 200 kusů. Když si vezmeš mezinárodní premiéru, pak auta pro "místní" novináře importérům, něco určitě budou dělat první kusy pro dealery. Umím si představit, že pár kusů padne na testovací sérii linky - něco takového jsem četl u jedné Audiny, že připravují x set kusovou testovací sérii pro ověření funkčnosti výrobní linky. Mám takový pocit, že to bylo zrovna u A1 v Belgické továrně. Takže je možné, že v tom novináři nejsou vůbec. Člověk by se musel zeptat přímo Audi.
jde vidět, že VW ví co dělá.....perfektně pokrytý trh...umí se trefit do chutě.....nezbývá než jen pogratulovat :-)
..ale dá se na to kouknout i jinak...čím víc VW tím jednoduší pak vystoupit z řady a koupit si něco dle svého gusta >:D
Je to zázrak, koncern VW prodal v roce 2010 celosvětově více než 7 milionů kusů OA a LUA. Tato čísla by dle VWfans měla učinit přítrž všemu posměváčství, neb mluví za vše, dle některých dokonce vyvracejí tolikrát omílanou poruchovost, šedost, tuctovost a já nevím co ještě. Výsledek je to určitě úctyhodný, jen v něm při celkovém celosvětovém prodeji nových OA a LUA za rok 2010 přes 72 milionů kusů nevidím důvod k takovýmto závěrům
No a jestli myslíš že produkce vw je netuctová a pestrá (to beru jako opak tý tvý šedý ;-) ) tak já ti to vyvracet nebudu :-)
A co se týče poruchovwosti - k dispozici je dost statistik a přehledů, takže tam moc prostoru pro diskuzi neni ;-)
Žádná objektivně relevantní statistika "poruchovosti" vozů neexistuje! Jsou statistiky "STK", nebo asistenčních služeb, test jednoho/páru kusů z celé produkce, nebo statistiky celkové spokojenosti zákazníků (proti tomu, co očekávali), ale ty dávají logicky obraz velmi omezený a zkreslený. Jedině výrobce "ví", ovšem každý především o svých produktech...
Jo - tohle sme už samozřejmě probrali. Ale když tohle všechno dáš dohromady, přidáš k tomu testy na 100 t. kilometrů na který si zapomněl a trochu se nad tim zasoustředíš - nějakou představu o poruchovosti z toho každej určitě dostane ;-)
No a dojde k tomu že snad až většina představ o spolehlivosti a nespolehlivost je blbost :-)
Stále tedy to samé, jak kočička a pejsek dělají dort:( Ty jednotlivé statistiky nejsou vůbec o poruchovosti a proto je nesmysl dělat z nich nějaký závěr obecný závěr o pruchovosti modelu či dokonce celé značky.
Nemá někdo protokol z německé STK? Docela by mě zajímalo co na tom je že se to dává do souvislosti se spolehlivostí či poruchovostí. Třeba protokol z české STK neříká o spolehlivosti a poruchovosti vůbec nic.
Českou STK projde cokoli včetně rzí prolezlý ruiny který za 10 km upadne kolo - to nemůžeš srovnávat :-)
Nevim proč s tim máš takovej problém, já bych taky rád lepší údaje ale prostě nejsou a ty co jsou dostupný ti dohromady určitej obrázek daj. Když si o nějakym voze přečteš třeba test na 100.000 km s přehledem typickejch závad a o tom samym celkem detailní rozbor v ojetinách kde máš třeba i doporučený motory proč jo proč ne a jejich nejčastější závady - furt je ti to málo?
A co teda píšou na protokolu z německé STK že to dáváš do souvislosti s poruchovostí a spolehlivostí?
Stale prostš nechápu kde bereš podklady pro tvé tvrzení "A co se týče poruchovwosti - k dispozici je dost statistik a přehledů, takže tam moc prostoru pro diskuzi neni"
Myslim že jednotlivý zdroje info o spolehlivosti resp. poruchovosti aut sme už probrali. Některý z nich preferuju víc, některý beru jen jako doplňkovou info. Pokud ty si vezemeš všechny tyhle zdroje a nestačí ti to je mi líto.¨
Abslutní informace po kterých toužíš nemá totiž ani sama automobilka - to snad jen "ten nahoře" ;-)
Naopak jsi neřekl ani jeden z těch "dost statistik a přehledů" poruchovosti. Co jsem se dozvěděl je, že čteč časopisi s hodnocením autoojetin (opravdu tam VW dopadají tak špatně?).
Nějak nechápu co tu chceš vlastně říct kromě tvého osobního názoru, že VW auta jsou poruchová a nespolehlivá což hlásáš za absolutní pravdu. Víš alespoň něco o té německé STK?
Já se tu ptám pokaždé když někdo zmíní něco jako statistika poruchovosti a většinou to dopadne stejně jako u tebe. Po pravdě, už ani v nic jiného skoro nedoufám, ale myslel jsme že, někdo zná nějaký príma odkaz něco jako je www.spritmonitor.de na spotřebu tak něco podobného na poruchy.
Jestli tě fakt zajíma jak dopadají vozy vw mezi ojetinami - tak si nějakej časopis nebo katalog kup, českej nebo asi radši německej - info jsou docela podrobný, občas trochu překvapující ;-)
Jestli očekáváš něco jako spritmonitor tak na 100% čekáš marně. Jestli pro tebe maj výsledky DEKRA, ADAC, TÜV atd. nulovou hodnotu - tak je nečti, docela jednoduchý ne?
Jestli se nechceš jen hádat a fakt tě poruchovost zajímá, nejsnazší a přitom komplexní je právě ten katalog ojetin ;-)
Jo a co mělo znamenat to tvý: "auta vw jsou poruchová a nespolehlivá což hlásáš za absolutní pravdu"?????? :-)
Ty tu stále hlásáš o tom jak je VW poruchové, já se stále ptám na zdroj informace. Když mě jako zdroj řekneš německé STK ptám se co se na německých STK dělá že to dáváš do souvislosti s poruchovostí? Protože STK o poruchovosti ani spolehlivosti nic zásadního neříká.
VW nedopadá v posuzování ojetin nijak špatně. Samozřejmě ti takový časopis doporučí jakým motorizacím či provedením se vyhnout protože u nich je možnost poruchy.
Prosím tě KDE to hlásím?? ;-)
Pokud máš na mysli místní článek o testech AutoBildu na 100 a víc tisíc kilometrů, tak jo - ty testy už roky čtu a máš pravdu tam vw nedopadá zrovna skvěle, i když benzínový verze koncernovwejch vozů eště jo, ty dieslový včetně "klasiky" passatu tdi popravdě docela ŠPATNĚ.
Na německý STK se myslim dělá v praxi to co na český teoreticky :-) - a navíc maj německy přesný statistiky co našli za nedostatky a tyhle přehledy pravidelně zveřejňujou. Neni to nejlepší statistika závad, ale nulovej význam to řek bych taky nemá ;-)
Stále ta samá otázka:) Proč spojuješ STK se spolehlivostí a poruchovostí? STK přece nehledá zda to auto mezi kontrolama bylo 10x v servise. Tak jak statistika závad nalezených na STK může být statistikou spolehlivosti?
Kde píšeš jak je VW poruchové sis odpověděl sám.
No to teda NEODPOVĚDĚL - já sem ty testy jen čet, to není žádný "hlásání" a "vydávání za absolutní pravdu" 8-s
Já osobně ty 100 tisícový testy mám rád, jsou hodně podrobný a jednotlivejm závadám se vždycky vyjadřuje i výrobce = patří to k nejlepšim info co sou k dispozici. Tvá reakce mi přijde skoro absurdní - normálnějš se k tomu množství závad u dieslovejch vwozů postavil i sám výrobce ;-\
Nemám potřebu slovíčkařit jako ty, ale ok - jak tedy ty pojmenováváš závady který najde třeba ta DEKRA? ;-)
Proč myslíš že tvrdim něco jinýho?? Nejsem žádnej fanda do dat z TÜV nebo DEKRA, já si nejradši počtu ty dlouhodobý testy a ty maj asi i největší výpovědní hodnotu - jedinej rozdíl mezi náma je, že ty se tváříš že výstupy třeba právě z DEKRY maj hodnotu nula, což já až tak černě nevidim ;-)
S ohledem na skutečnou poruchovost a spolehlivost mají hodnotu blízkou nule. Tohle je furt dokola, jednou píšeš že jsou to statistiky spolehlivosti protože to píšou v novinách podruhý zas něco jiného. Prostě je to nějaká statistika která o skutečné spolehlivosti moc neříkají. Samozřejmě si to můžeš namýchat jak si přeješ.
Ty si neuvědomuješ že je to jen slovíčkaření? Co by to mohlo bejt jinýho než statistika zjištěnejch poruch? Nemyslim se že "blízkou nule", to je až extrémní názor, ale máš pravdu že sou lepší zdroje info.
Statistiky obecně MAJ smysl, je samozřejmě nesmysl je brát jako dogma. Ale stejnej nesmysl je myslet si že maj nulovou hodnotu. A nejde o to míchat si dostupný data "jak si přeješ", ale použít všechny a narozdíl od tebe si myslim že se DÁ dojít k relativně hodnověrnejm závěrum. Jestli ti dostupný data přijdou málo do jistý míry tě chápu, ale lepší myslim ani v budoucnu nebudou - možná by se do budoucna moh najít někdo kdo by zpracovával výsledky jednotlivejch tabulek ať ty STK, výjezdy k porouchanejm autum atd. a dělal z toho jeden výstup - což by ti asi vyhovovalo a do jistý míry to už dneska nabízej ty katalogy ojetin.
Takže Humunasakra si myslí že když smýchá vše co najde dostatne skutečnej stav věci:) Tak by byl hezký závěr nikam nevedoucí debaty.
Stále si myslíš že statisika z STK či výjezdy andělů i když by v ideálním případě to bylo ke všem autům a nejenom k nasmlouvaným říkají něco o spolehlivosti?
A co by ses chtěl dozvědět? Sou nejspíš daleko důkladnější než český :-)
A jak už sem párkrát řek, když se tim člověk nechce probírat celkový přehledy nejdeš v ojetinách - i když to ti při nákupu novýho vozu moc nepomůže. A docela zajímavý sou i ty dlouhodobý testy.
Já s tim co je k dispozici nějak přežiju, co ty? ;-)
Nějak se točíme v kruhu ;-)
Jestli máš dojem že tam je NULOVÁ souvislost tak já to vidim sice trochu jinak ale to je tak všechno co ti k tomu řeknu - že momentálně nejsnazší je asi koupit si katalog ojetin a asi nejzajímavější sou dlouhodobý testy sem už řek a víc nevim co dodat...
Pokud vidíš NULOVOU souvislost mezi statistikou poruch u milionu prohlíženejch aut a u nich nalezenejch závad tak proč se obracíš zrovna na mě - kup si radši třeba ty ojetiny nebo si přečti nějakej dlouhodobej test. ;-)
A jestli tě fakt zajímá odpověď na tvou otázku tak si přečti něco o statistikách jako takovejch - je to relativně složitá věda jejimž cílem je najít co nejkvalitnější výsledný info z dostupnejch dat - to byla stručná verze, ta složitá je bichle o několika stovkách stran :-)
Takže abych našel souvislost mezi kontrolou STK a spolehlivostí mám si koupit časopis ojetin:)
Aspoň jedna závada objevující se na STK která má vliv na spolehlivost?
Zase špatně ;-)
Ale alespoň jsi konečně naznačil co tě trápí - chtěl bys mít seznam konkrétních úkonů při německý kontrole STK - tak ten nemám, sorry :-)
Jo - tohle sme už samozřejmě probrali. Ale když tohle všechno dáš dohromady, přidáš k tomu testy na 100 t. kilometrů na který si zapomněl a trochu se nad tim zasoustředíš - nějakou představu o poruchovosti z toho každej určitě dostane ;-)
No a dojde k tomu že snad až většina představ o spolehlivosti a nespolehlivost je blbost :-)
Na to žádnej "vyvracecí logickej argument" přece neni - pokud z uvedenejch materiálů buď nezvládneš udělat závěr, nebo to zřejmě jako ty zpochybňuješ úmyslně - tak ti to NIČIM nevyvrátim. Já tvrdim že s použitim výše uvedenejch materiálů se LZE dobrat k relativně hodnověrnejm závěrum a to po čem touží Hendly nemaj dokonce ani samy automobilky, to má leda tak "ten nahoře" :-)
Automobilky to mají rozhodně nesrovnatelně přesnější, ale každá jen to svoje...
Udělat z toho nějaký závěr naopak zvládnu mnohem přiměřeněji, než někdo, komu tak málo stačí na to, aby si z toho hned udělal nějaké obecné "dogma".
To po čem "touží" Hendly by totiž přesně odpovídalo těm vaším jasným závěrům, které děláte z něčeho, co tomu výpovědně/informačně neodpovídá... ;-)
No vždyť jsem říkal že TY to zpochybňuješ SCHVÁLNĚ - i když si nejsem jiste proč přesně - ale docela tě "rozhodily" testy AutoBildu... Ono se k relativně slušným závěrům dojít dá a dobře udělanej katalog nebo časopis ojetin může mít velmi slušnou výpovědní hodnotu - pravda, to ti při nákupu novýho vozu nepomůže ale milionum kupců to poslouží.. :-)
A k datům automobilek se nikdo nedostane - to bysme jednak místama asi nevěřili vlastnim očim a za druhý to by všechny kdo to četli museli pak ... ;-)
Tyto čísla pochopitelně zcela nevyvracejí! "tolikrát omílanou poruchovost, šedost, tuctovost", každopádně však reálně nastavují zrcadlo těm, kteří tyto pojmy neustále omílají (jak sám píšeš) a především s velkou oblibou zveličují.
Že někomu stačí doslova pár vozů (myslím tolik populární testy VW na 100 tis.) z tak obrovské produkce VW, aby měl obecně naprosto jasno o celkové poruchovosti, je přinejmenším zarážející, zvlášť při pohledu na vzestupné a vysoké prodeje spojené např. právě s Passatem. Opravdu se tolika zákazníkům VW a v takové míře (viz zdejší diskuse) tyto vozy "kazí" a přesto si je kupuje čím dál více zákaznílků? Kdo odpoví: "samozřejmě ano", tak pro mě diskuse s ním (na toto téma) ztrácí smysl...
P.S. Statistiky z STK, nebo asistenčních služeb mají logicky také velmi zlreslenou vypovědní hodnotu a statistika, která by dokázala naprosto objektivně a cíleně zmapovat poruchovost jednotlivých značek/typů zatím stále neexistuje..., jediný kdo má v tomot směru opravdu objektivní přehled, je samotný výrobce, pochopitelně jen u své značky...
Jen jsem reagoval na příspěvky výše, resp. hlavně tvůj z 12:38 a taky mám pocit, že si někteří neuvědomují postavení koncernu VW. Je až třetí, přičemž se na celkových celosvětových prodejích podílí cca deseti procenty. Neměli by tedy zde spíš znít ódy Toyotě a GM?
Jaký má vliv, např. na vyjímečný prodejní úspěch Passatu, nebo Golfu, fakt, jestli je VW celosvětově první/druhé/třetí? Žádný, takže to o čem jsem psal já s tím nijak nesouvisí.
Na zasloužené ódy Toyotě a GM snad vydržíš pod článek, který se toho bude týkat. Tenhle je o prodejích VW a jestli ti celkové "až" třetí místo brání v uznání úspěchu prodejů jednotlivých typů, nikdo tě tady přece hold vzdávat nenutí... ;-):-)
Vyndej si konečně to seno z hlavy a přečti si to ještě jednou. Píšu tam zcela jasně:
"...na vyjímečný prodejní úspěch Passatu, nebo Golfu...", můžeš se mi aspoň pokusit napsat, co má s prodejním úspěchem konkrétního modelu jedné značky, společného fakt, jestli je koncern jako celek celkově první/druhý/třetí? 8-s
Vyjímečné by bylo v porovnání s konkurencí..... jinak je to srovnatelné a to, jak jistě i ty, bezsenec, pochopíš. Nebo Ti mám poslat věrtel a sirky, aby ti to zapálilo? >:D >:-[]8-s
A co ta tvoje argumentace celkovým třetím místem k prodejům konkrétního modelu? Radši děláš mrtvého brouka... :*)
Prodeje Passatu a Golfu (zcela objektivně) vyjímečné rozhodně jsou, ovšem ty si evidentně pleteš pojem vyjímečnost a jedinečnost, ale za tyhle tvoje jazykové "mezery" opravdu nemůžu... 8-s
....můžeš. >:D ach jo. Když už nemáš argument, tak svádíš bitvu na jiné pole, do kterého už se málokdy komu chce.... to je už notoricky známý Whiteův únika stranou, při kterém používáš kakaový prášek >:D >:D >:D
Přečti si po sobě tuhle reakci, popsal sis jí v ní dokonale..., to je přesně to "zoufalství", když dojdou logické/věcné argumnety a někdo si nedokáže přiznat ani malou (diskusní) prohru... :*);-)
Místo křečovitého humoru zkus raději mrknout do slovníku na rozdíl mezi vyjímečností a jedinečností, třeba ti ten tvůj "překlep" dojde...
Myslim že ty testy na 100 t. km si taky čet, takže bys tu neměl oblbovat neznalé - v žádnym případě nejde o pár vozů ;-)
Poruchovost vozů vw je taková jaká je a koho to opravdu zajímá alespoň k přibližně reálné představě se dostane.
A jak už jsem se ptal jinde - ty máš obhajobu koncernovwých vozů na PLNÝ úvazek? :-)
Tak to ho docela lituju... je fakt, že současná koncernová TDIčka mají dost prostoru pro zlepšování, ale Tiguan s 2.0. TSI v tom testu nedopadl vůbec špatně... stát u nás benzín to co v USA, tak neváhám :-)
Tak to trochu rozveď, když nejde jen o "pár" vozů. Např. kolik těch Passatů (z celkové produkce pouze jednoho modelového roku) absolvovalo tento test na 100 tis. km? Odpovídá jejich počet jasným a obecným "závěrům", které jsou tady stále dokola (nejen tebou) omílány? :*);-)
No nevwim nevwim, ale opomíjet fakta..... ono to statisticky má svou vypovídací hodnotu na určité hladině významnosti..... ale není těch náhod nějak hodně? Pro mě je vw prostě tuctovka, s ne moc dobrou spolehlivostí.... a to se mi volcvagny fakt líbí..... prostě jen suše konstatuji. toť vše. Tak už polož vidle a začni přemýšlet, protože tak si jen chčiješ do vlastních gumáků ;-) >:D >:D8-s >:-[]
Vidím, že v závěru pravidelně píšeš především o tom, s čím máš vlastní bohaté osobní zkušenosti... :-O:*) >:D
P.S. Jinak jsem se tady k tomuto tématu vyjádřil už jednou ve 21:46:
"Všechno má určitou výpovědní hodnotu, ale přiměřeně omezenou a nějaké zobecňování na základě něčeho "částečného" je velmi krátkozraké..."
Nebuď demagog - a nepodsouvej: "vidím, že ...... zkušenosti" tohle není hodno ani tebe. :-( No asi to uzavřeme tím, že mám pravdu, jako obvykle a ty se holt musíš bít za svwou značku, za svwé das Auto ;-) >:D
Osobně v paletě vw nevidím nic vyjímečného oproti jiným. Prostě normálka. Tak už don´t škuben a keep smiling vwando ;-):*) >:D
Tak dajme cisárovi, čo je cisárovo: koncern VW, ako i samotná automobilka VW majú predaje, aké musí závidieť KAŽDÝ konkurent. Passat sa predáva neskutočne, a to je najlepšia odpoveď tým, ktorí nemôžu prekúsnuť jeho strohý dizajn (vrátane autora tohto príspevku). Čísla Golfa sú rovnako skvelé, aj keď tak nejak automaticky očakávané. Viac prekvapujúce sú čísla Jetty, aj keď to bude zrejme dané mimoeurópskymi trhmi.
Druhým víťazom je Škoda ako celok, vyše trištvrte milióna predaných áut je fascinujúce i bez ohľadu na jej (ešte nedávnu) minulosť. Akurát na Fabii je vidieť mierny a trvalý pokles. Octavia ale stále šliape.
Audi tiež trvale rastie, prekvapujúce sú čísla výbehovej A6ky. Len tá A1, ako naznačil paja, sa mi nezdá.
Lambo ako drahá značka doplatila na krízu, aj keď nie citeľne a Aventador (na rok vypredaný) dáva tušiť rastový potenciál.
Looserom je pre mňa jednoznačne Seat: ani všetky autá spolu nedosahujú čísla samotnej Octavie, viac ako polovica predajov ja na pleciach Ibizy, v Európe kľúčová nižšia stredná je na hanbu (len 79t. Leonov!), neviem neviem, či sa za plánovanú päťročnicu dá dohromady tak, aby ju VW nepustil ku dnu.
Toľko pár vecných postrehov, na kvetnaté ódy sú tu iní. :-)
se VW spis divim, ze se o nejake zmrtvych vstani seatu vubec pokousi. Se tu porad resi jak skoda moc konkuruje VW a tak se musi omezovat vybavy apod (i kdyz to je spis medialni masaz). Pritom tu je treti znacka, ktera je vicemene stejna jak dve vyse zminene a dlouhodobe negeneruje zadny zisk. Historie znacky taky miziva, tak proc ji nezrusit. Pokud VW vadi ze zisk na jedno auto je u skody prece jen nizsi nez u VW. Tak proc resit vyvoj treti podobne znacky, ktera celkove hospodareni koncernu jen zhorsuje. Tri mainstreamove znacky na me pak pusobi jako luxus. Aspon by bylo vic prostoru pro odliseni skody a VW.
Len ci vysledok Seatu nie je prave dosledkom takehoto posunutia do ineho priestoru. Okrem toho v EU predaje nerastu. Podla acea klesol minuly rok Vw o 7%, Skoda o 4%, Seat o 5%. Ryzuje sa v Azii a tam to treba vyuzit naplno kym to Cinania kvalitne nenaklonuju. Potom si tam Europa neskrtne.
pokud se nepletu, tak cinani na to jdou chytreji. veskere zahranicni zavody musi byt ve spolecnem vlastnictvi s mistni firmou a te musi patrit minimalne 50% vlastnicky podil, takze veskere know how jim zahranicni automobilky (nejen) davaji vlastne zdarma (cina je samozrejme velka a ekonomicky i legislativne znacne ruznoroda, takze to neplati vsude). chapu, ze trh je to obrovsky a kdo by na nem dnes nechtel participovat speje k vlastni zahube. ale do budoucna to take nese velke riziko.
I tak, ale necekam, ze by evropu treba behem deseti, patnacti let zaplavili konkurenceschopna auta cinskych vyrobcu. Daleko pravdepodobneji se jevi presun zavedenych automobilek do cinskych rukou (viz. Volvo).
Ale to se netyka jen automobilek, celkove se da predpokladat ovladnuti svetove ekonomiky cinou zkupovanim zavedenych znacek, zdroju surovin, dluhu vyspelych ekonomik atp. :-) Vsak se to jiz pomalu zacina dit.
Prošel sem si tvoje příspěvky z poslední doby a krom "zcela nestranné obhajoby nespravedlivě nařknutého Superbu" který jsme diskutovali spolu to fakt vypadá spíš na TĚŽCE ZAPÁLENÝHO koncernistu ;-)
Vim že podobná práce je ve světě celkem běžná - netušil sem že to funguje už i v česku :-)
Tak to jsem taky zkoušel, to je ale .....sky sisysfofská práce :-)
Problém je, že vy "sisifujete" skoro JEN za koncerovwý auta - člověk by musel bejt HODNĚ "omezenej" aby si toho nevšim ;-)
Proč bych hledal? ;-)
Působí to že tu DRTIVĚ vwítězí koncernovci - ale krom případů kdy si poklepu na čelo při řazení superbu do vyšší střední apod. je mi to celkem ... :-)
Já tady tvrzení, že Superb patří jasně do vyšší střední nezaregistroval, natož, že by měl být přímou konkurencí vyšší střední prémie (když tak dej odkaz). Naopak tvých podrážděných příspěvků je tu na tohle téma spousta. Novináři občas zmíní, že podélným prostorem (zejména vzadu) překonává i některé vozy vyšší střední, což je ovšem pravda...
Hele jazykovej manipulátore - tohle na mě nezkoušej ;-)
Formulace "...patří jasně do vyšší střední" atp. samozřejmě fikaný marketingoví borci nepoužívaj - jak SÁM víš, to se musí nenápadně "podsouvat" :-)
S odkazem to je trochu těžší, čet jsem snad dvě tři německý a jednu česku srovnávačku - s A6 nebo BMW5 je srovnávanej z nižší třídy jen superb a krom konstrukčních věcí kde jasně prohrává je "pěkně" podsouváno že vlastně je ale i v něčem lepší a navíc za ty peníze... no kdo by odolal :-)
Pokud sis mé příspěvky na tohle téma vyložil jako podrážděný, tak to mě mrzí - mělo to znamenat že tyhle aktivity považuju za ujetý a jsou na hlavu ;-)
Bohužel marketing vw si většinou prosadí to svý, takže příští generace superbu už od začátku na tuty vyšší střední >:-[]
Dobře, tak mi tu najdi příspěvek, kde tu někdo tvrdí, že Superb prostě patří do vyšší střední (klidně i nejasně).
Ale on je ten Superb opravdu v tom podélném prostoru větší, než třeba 5er apod., (zkus si tam za sebe sednout a srovnat to) a o ceně snad není třeba diskutovat, to je taky pravda, takže mi napiš něco konkrétního-jiného, v čem ti novináři tak moc lžou. Nikde jsem totiž nečetl, že by byl Superb prémiovější, než prémie, nebo podobné nesmysly. Mimochodem velmi pochvalně se o Superbu vyjadřují např, i angličtí žurnalisté, takže bych z toho zbytečně nedělal nějaký českoněmecký fenomén... ;-)
No superb je větší předevšim na zadní sedačce - na přední najde na šířku i podélně soupeře i ve svý kategorii ;-)
A hodnotit komplexní věc jako je auto jen podle jedinýho parametru je ... doplň si sám.
To špatně pochopil s tim českoněmeckym fenoménem - já mluvim JEN o marketingový tlačence - a ta bejvá mezinárodní :-)
Podélný prostor a cena není jeden parametr a v ostatních jen nezoostává tolik, jak by se na první pohled mohlo zdát. Pořád čekám, co dalšího na Superbu ti novináři tak vyzdvihují, myslím podle tebe... ;-)
Vzhledem k tomu co jsi zmiňoval že čteš je skoro zvláštní že zrovna tyhle testy ti unikly. Jestli chceš abych je všechny tři citoval, tak to sorry, fotografickou paměť nemám :-)
A nejde přece o jednotlivý konkrétnosti - okecat se dá všechno, podívej se na sebe ;-) - de o vůbec tu myšlenku tlačit superb směrem vzhůru do vyšší třídy. Z pohledu vw je to logickej krok - když octavku vydává za střední třídu, horší je to z pohledu fandů a majitelů aut "kam superb FAKT nepatří" :-)
Nebuď zbytečně hysterický, nikdo po tobě přece žádné citace nechce, jen napiš, v čem měl být ten Superb lepší, než jiné vozy vyšší střední (kromě ceny a podélného prostoru vzadu), tak to nezkoušej okecávat kecama o okecávání. >:-[]
A přestaň se už konečně stále dokola ohánět koncernovým marketingem. Chceš snad tvrdit, že třeba testy nezávislých anglických redakcí jen papouškují marketing Škody. Nebo, že Octavii (občas) zařazuje do střední třídy přímo Škodovka?
Probuď se...! :*);-)
Tohle ti fakt přijde hysterický? >:D
No v ničem přece neni lepší, to je jasný. Místo vzadu je logicky jen marketingovej fígl, že to dost lidí sbaštilo je smutný ale tak to holt chodí - ty sis snad kupoval auto podle místa na zadní sedačce? :-)
Z propagačních materiálů škodovky jsi tu citoval třeba ty a dělá to běžně spousta redaktorů všude na světě ve všech oborech.
Dík, já vzhůru sem takže se tě taky zeptám. Máš nějakýho favorita ve střední třídě a patří tam Octavia? A ještě jednou to samý o vyšší střední a superbu ;-)
To že je vzadu v Superbu podélně více místa, než v některých vozech vyšší střední (např. 5er, ale nejen v té) je holý fakt, který nikdo (včetně tebe) nezmění, stejně jako cenu za kterou se Superb prodává. To jak jsou tyto fakta pro koho (včetně tebe) důležitá, při koupi auta, je jiná otázka.
Pokud podle těch testů (které stále nemůžeš rozchodit) nebyl Superb v ničem dalším lepší, pak tvou "hysterii" v tomto ohledu nechápu už vůbec... 8-s
Octavia je logicky obvykle řazena do nižší střední a pokud ji někdo "šoupne" (v tabulkách) o třídu výš, její kvality, ani užitnou hodnotu, to logicky nezmění. Stejné je to i se Superbem...
Rozhodně bych se při nákupu vozu nikdy neřídil nějakým tabulkovým zařazením do jednotlivých tříd/kategorií, mám podstatnější priority...
Já přece nemám potřebu to měnit ;-) Jen sem si dloubnul že to pro normální provoz víceméně nemá smysl. Superb je díky tomu vhodnej jako taxík, ale jinak s vyšší střední třídou nemá nic společnýho - toť vše :-)
Chodí se mi docela fajn, dík za péči - jak sem psal tlačení superbu do vyšší třídy má i jasnou logiku. Pokud chci octavii vydávat za střední ... těžko bude mít automobilka typu škoda 2 modely ve střední třídě žejo>:-[]
To že se snaží dávat octavii do střední třídy je na hlavu (že to je Golf s batohem se dneska učí určitě už v mateřský) ale neruší mě to tak jako superb mezi už přece jen trochu prestižníma a technicky vyspělejšíma autama.
Takže ty nemáš žádný favority? A přímý odpovědi kam řadíš octavii a superb se asi taky nedočkám co? ;-)
Přímá odpověď: samozřejmě, že Octavii do nižší střední a Superba do střední.
Ale ty tady opakovaně "hlásáš" (kromě té poruchovosti), že Škodovka (respektivě její marketing) tlačí Octavii a Superb o třídu výš, ale zatím bez jediného relevantního příkladu, odkazu, nebo dokonce důkazu.
Zkus mi najít jediný příklad (třeba z www stránek Škodovky), kde Škodovka něco takového tvrdí. Jestli sis toho doteď nevšiml, tak marketingy automobilek s podobnými "statistickými" informacemi (jako je dělení do jednotlivých tříd) své zákazníky vůbec nezatěžují, protože běžný zákazník si podle tabulek auto (logicky) nevybírá... To dělení používají spíš "odborníci" a (auto)žurnalisti. Nebo už si někdy viděl, reklamu na auto, která by začímala třeba: "Představujeme vám našeho zástupce ve (vyšší) střední třídě, Škodu Superb..."? Nebo jsi viděl na webu nějaké automobilky!, že by své produkty dělila s odkazem na název třídy, kam patří/spadají? Třídění do tříd mají na "svědomí" převážně organizace, jako SDA apod., nikoli samotná automobilka, jako taková. Marketing má za úkol prodat, nikoli třídit do tříd, za to si ho nikdo neplatí... :*);-)
Dík za jasnou odpověď :-)
To by byl ale HODNĚ pitomej marketing kdyby to lidem podával tak jak popisuješ ;-)
Samozřejmě EXISTUJE možnost že se redaktoři několika autočasopisů postupně poněkud pomátli a začali dělat srovnávací testy jednoho jedinýho vozu ze střední třídy s různejma prémiovkama o kategorii výš :-)
Jak jsem řek, tahle snaha je NAPROSTO LOGICKÁ právě vzhledem k tomu že někteří už octavii chápou jako víceméně vůz střední třídy = superb musí bejt o třídu vejš.
Co se týče SDA kritiky za cpaní octavie do střední třídy už schytala nesčílně, takže omyl z jejich strany to rozhodně neni. Nevim jak dnes ale totální sranda byla když octavia byla ve střední třídě a bora nebo jak se to tehdy jmenovalo v nižší střední ;-)
Myslim že sme se běžnýmu vozu střední třídy supeb věnovali až víc než je zdrávo takže závěrem, já relativně naznačil jaký auta preferuju - čim jezdíš atd. ty?
Tak pokud jsem těžce zapálený koncernista, tak potom ty jsi nepředstavitelně zapálený antikoncernista. Navíc já to dělám pro peníze, ale jaký motiv asi tak můžeš mít ty? >:D
P.S. A třeba můj kritcký příspěvek k designu Superbu jsi samozřejmě přehlídl zcela náhodou... :*) :
"05.03. 15:50 white label
Doufám, že to byla jen patřičná ironie..., protože tomu designu zadku sedanoliftbacku nepomůže žádné křídélko, ani stehýnko... 8-s:no: "
....ano, jsi těžce zapálený koncernista s akcentem na vw....etot vsjo. :-! Ale chápu tvou zapálenost..... prostě sis udělal radost a vědět jsi proč, tak se nám snažíš příblížit a osvětlit nový svět..... to chápu ;-)
Není zdaleka jediný, ale pár tisíc takových tu ještě nemám, to víš na tržně nejúspěšnějším v Evropě se hledá hodně chyb špatně, ale ty by sis mohl vzít příklad ode mě a napsat tu konečně první příspěvek bez antikoncernového podtextu... >:D
Mezi komerčním úspěchem a kvalitou NESHLEDÁVÁM po letech praxe přímou souvislost :-)
Ať je to z jinýho oboru, nedávno sem poslouchal asi nejlíp hrající a skoro určitě i technologicky nejlíp zmáknutý reprobedny s orientační cenou 250.000 eur - a v americe a hlavně v asii je to málem komerční trhák. Doma - tim myslim v evropě - prodeje sotva průměrný. A stejný je to s autama, někde frčí tohle a kousek vedle něco úplně jinýho - mrkni třeba co a jak se prodává tady a co v Rusku ;-)
No nemám já to jednodužší, když sou mi sympatický a vyhovujou mi auta automobilky co jde spíš mimo hlavní proud? :-)
Taky nikde netvrdím, že se výše prodejů vždy zcela rovná poměru kvality/ceny, stejně tak ovšem neplatí opak, jak se to tu často někteří snaží namluvit...
Vidim to podobně, i když má formulace se tady asi nebude až tak líbit :-)
Koncernovwý auta nejsou ve většině případů ani lepší ani horší, ale marketing kolem nich umí udělat daleko větší haló = většina lidí bez hlubších znalostí si je představuje jako kvalitnější spolehlivější atp. ;-)
Koncernový marketing je velmi schopný, ale bez toho dneska nejde skoro nikde. Spolehlivější je velmi zavádějící, dneska je to především otázka štěstí na konkrétní kus, výběr motorizace, nebo míře "extras". Např. v prvním roce výroby jsou případné problémy pravděbodobnější bez ohledu na značku.
V průměru kvalitnější jsou (myslím celkové zpracování, použité materiály apod.), ale neplatí to zcela obecně a rozdíly se spíš stále zmenšují (viz např. posun kvality materiálů v interiéru nových modelů Renaultu apod.), vždy je nutné provnávat navzájem jednotlivé produkty značek, nikoli značky jako celek, což může být, zvlášť u plnoformátových značek, hodně zavádějící a bez větší výpovědní hodnoty...
Věci co maj vliv na konkrétní spolehlivost jako konkrétní motorizace atd. mi fakt nemusíš vysvětlovat. Já mluvil o běžném člověku neznalém, který si představuje jak to je - a tam si 9 z 10 představwuje .. ;-)
A zde by se asi hodilo říct marketingu BRAVWO :yes::-)
Celosvětový prodej OA a LUA v roce 2010 přes 72 milionů. Na prvním místě Toyota s 8,42 milionů kusů, na druhém místě GM s 8,39 milionů kusů. Třetí pořadí ovšem taky není zlé, i když až třetí...
Vem si peníze a běž na burzu, podívej se na růstový potenciál, pohyby akcií za poslední leta a vyber...bude to GM nebo Toyota? Pak věřím, že nekupuješ za víc než hodnotu nijak slušné lahve vína z Burgundska ;-)
Burzovní doporučení jsou krásná (v telefonu mám makléře uloženy postupně jako Vopruz 1-7), ale spíš se spoléhám na vlastní pocit, proto bych to střílel k véčkům ;-)
Je to ze střednědobého hlediska nejjistější volba. Ale optimální čas na nákup už byl před nějakou dobou. VW je teď v pozici Toyoty pár let zpět - mají cíl, mají plán, mají motivaci a půjdou si za svým jako buldoci. Takže je tam velký potenciál i pro dlouhodobou výnosnost.
se někteří v diskuzích obávali, že seat přebere výrobu některých nových modelů škodovce a ejhle škoda jede jako z praku, seat bojuje o přežití. Jinak všechny pocty VW, je to v současnosti určitě nejsilnější výrobce. To, že vyrábí hodně aut je jedna věc ale podstatnější je prudký růst ziskovosti.
:yes:
Taky si vzpomínám, jak v roce 1996 spousta lidí tvrdila o právě představené Octavii, že se nebude prodávat...no a dneska :-) Těším se na malou škodovku a A-Entry, s jejich pomocí by se měla dostat výroba přes 1 mil./rok, a Škoda začít atakovat druhé místo Audi v koncernu.
Fakt se těšíš na tu pidiškodovku z Bratislavy? ;-)
Na A-Entry jsem trochu zvědavej, ty skicy byly totiž nápadně podobný ženevský studii D-Vision - nemáš pocit? :-)
1. dost klesajici prodeje Bentley - sesup z 10000 na 4000 ,to je zajimave, pritom mi neprijde, ze by se o tom nekde mluvilo, asi to pro ne neni az tak dulezite, nevim.
2 Lambo v podstate to same, prodeje na polovine. Je pravda, ze s Aventadorem nas jiz chvili masiruji, asi se to zase rychle obrati (pro me osobne neni Aventador zadna ultra pecka, necham se prekvapit :-)
3. zajimave cisla u vyroby nekterych audin, konkretne treba A7, A5 cabrio a A3 cabrio, kdy napr A7 byla v nekolika kusech postavena jiz v roce 2008! Takze byla homologovana a uz se od te doby asi moc nezmenila. V roce 2009 jen 200 kusu a 2010 uz vyroba naplno. Je zajimave, ze tyto kusy se vyrobili uz 2 roky pred zahajenim prodeju, u ostatnich automobilek koncernu vsak toto neni, divne
ad 3: To budou kusy (prototypy) určené pro testování na veřejných pozemních komunikacích, nejen na továrním polygonu. To neznamená, že měly finální podobu. Ale klidně jí už mít mohly. Stačí se podívat na koncepty za danými modely. S A1 si Audi hraje roky. A7 měla koncept v dost reálném vyvedení v lednu 2009. A nějakou dobu jim jeho vývoj musel trvat, protože se moc od finálního modelu neliší; posuď sám:
To FF taky, těch se ale dělaj úmyslně malý série, prodejní čísla nahání menší modely a Gallardo v tuhle chvíli neni úplně konkurenceschopný, ve srovnávačce ho porazilo i Porsche, to neni dobrá vizitka a zákazník v týhle kategorii je už hodně vybíravej..
Gallardo má úplně jiné zákazníky než Ferrari nebo Porsche. Stačí se podívat na podíl otevřených verzí. To auto se prodává pro svůj vzhled jako módní doplněk. A má status nejsnadněji řiditelné "rakety," kde mu asi bude 911 Turbo S dost konkurovat. Nicméně takové 550-2 Valentino Balboni... to je síla.
Malá Ferrari mi sedí stylem, ale 550-2 má koule jak pomeranče.
Což 550-2, ale řidič, ten musí mýt koule ze železa a ocelový stisk ruky. Na 550-2 se ukazuje, že pro Lamborghini není problém udělat auto zabijáka (v dobrém i špatném), ale chce svá auta stavět tak, aby se už potencionální zákazníci nemuseli bát auto byť jen nastartovat. Přitom ale stále nabízejí vizuální brutalitu, která už v minulosti stavěla Lamborghini trochu vedle "klasických" supersportů.
A víš že verze Valentino Balboni je Lambo charakterem nejpodobnější Ferrari? ;-)
No tak holt tenhle modni doplněk už tolik nefrčí :-)
Jo a to turbo S mu fakt konkuruje - v testu ho i poráží a ještě jedna věc - lambo, ferrari a částečně i porsche se samozřejmě perou o stejný zákazníky ;-)
Jestli oni ty čísla Lamborghini nebudou ovlivněny ukončením prodej Murcielaga během roku 2010.
Gallardo neni uplně konkurenceshopný >:D >:D No, fór dobrej. A teď vážně. Každé z aut této kategorie je tak trochu jiné a každé má své zákazníky. Prodejní čísla nejsou dána počtem kupců, ale kapacitou výroby a samozřejmě strategií automobilky pro zachování určité miry exkluzivity.
Murcielago prodejní čísla přece nedělá - teď s novym modelem se určitě zvednou ale celoroční prodej Aventadoru bude MENŠí než výpadek prodejů Gallarda ;-)
Marketingový bajky o exkluzivitě sou MOC hezký, ale platěj hlavně pro ty top modely, Gallardo, Turbo S nebo 458 sou prostě masovky kterejch chce výrobce prodat co nejvíc..
1. bejvalá prodejní hvězda bentley model continental GT trochu zevšedněl a naopak konkurence přišla s dost zajímavejma nabídkama. A bentley má velký mínus v motorech, W12 od koncernu je možná dobrý do phaetonu, asi sami dobře vědí proč ho nedávaj do dražších modelů bentley
2. myslim že ferrari po krátkym zaváhání přidalo, taky se objevily další alternativy a podobně jako u bentley opadlo opojení z hlavního prodejního modelu Gallardo...
Nejdřív si vyndej hlavu z té tvé p*r*d*e*l*e a článek znovu přelouskej. Pokud jde o přehled prodejů dle jednotlivých značek koncernu a dále dle jednotlivých modelů, tak asi vítěze určuje desetinásobek prodaných Passatů oproti Superbu, nikoli tvůj pocit příslušnosti posledně jmenovaného do vyšší střední
V běžné populace je 80% lidí řekněme méně inteligentních, kteří nedovedou počítat, nechají se ovlivňovat mediální masáží, atp. Se vzrůstající inteligenci klesat prodeje německých, jakoby prémiových, krámů. Nebo obráceně, se snižující se inteligencí lidí se tato většina spokojí s šedým průměrem.
Zajímalo by mě, co všechno patří do prodeje Passatů. Najde se nějaký VW odborník schopný odpovědět. Už při pohledu na čínské prodeje v tom mám zmatek. Jsou tam modely, které v přehledu nenajdu. Celkově prodal samotný VW v Číně za rok 2010 cca 1,5 mil osobních aut.
VW Lavida 251,615
VW Jetta 224,523
VW Bora 172,537
VW Passat Lingyu 130,971
VW Polo 125,835
VW Sagitar 110,689
VW Santana 110,175
VW Santana Vista 104,800
VW Magotan 78,859
VW Tiguan 70,112
VW Golf 57,517
VW Touran 22,380
VW CC 17,353
Taky si myslím, že to je hodně zobecněné číslo u Passiho. Třeba Passat Lingyu je mírně upravený Superb I, 130K
[odkaz]
VW Santana je Passat B4 110K, Santana Vista je upravený Passat B2 104K
Takže to máš jen z Číny -344K Passatů, které nemají s Passatem, tak jak ho známe my, nic společného. Zato ke číslům Golfu by šlo smělě přičíst čísla Jetty/Bory, protože ta je naprosto technicky shodná s Golfem VI (zbrusu novou Jettu teď pomíjím). Výsledek je tedy jasný, Golf je nejprodávanější auto koncernu ;-)
Jasně, ale společné mají jen jméno. Já jen, že to je prostě zavádějící informace, že je Passat nejprodávanější auto koncernu. Neznalý člověk si vybaví jen ten Passat, který zná a to je B7, přitom jak vidíš, tak to není pravda. Golf je jen jeden, jedna aktuální verze. Na druhou stranu to svou logiku má a VW se alespoň může chlubit, že prodá milion aut střední třídy v jednom modelu.
Jasně že společný je jen jméno a jasně že to je zavádějící info - to je přece SMYSL celý akce. A vlastně ani to jméno nemaj společný - viz ony čínský prodeje. Společný je fakt jen to oblbování čtenářů :-)
Passat Lingyu, CC, Magotan, Santana a Santana Vista jsou různými verzemi, resp. generacemi Passatu. To samé Sagitar, Lavida, Bora a Jetta jsou různé generace/verze jedné modelové řady.
Velice zajímavá čísla. Např. to, že se loni prodalo Superbů II za rok pomalu tolik, co Superbů I dohoromady, nebo Exeo, u něj jsem si myslel, že je na tom mnohem hůř. To samé New Beetle, já myslel, že paběrkuje v jednotkách tisíců a on poměrně pořád "jede". Zkrátka čísla to jsou hezká, pro mě velice zajímavá a člověk se z nich zase něco doví. Přál bych si takovou tabulku i u koncernu BMW, prosím redakce prosííííím :-):-)
Takže jen tak dál koncerne, ať se ti antivewéčkaři pose... :yes: >:D
Myslim tim že o koncernu se už roky píše víc než o ostatních ;-)
I tady "když se to sejde" máš klidně na titulce 15 fotek-článků o koncernových vozech :-)
Asi musí takouvou strukturu čísel vydat přímo výrobce, posčítávat to po všech trzích a světadílech asi není v silách redakce. Čísla asi brzy přijdou vzhledem k tomu, že dnes BMW oznámil hospodářské výsledky btw také velmi pěkné (3,3 mld EUR zisk).
Jsem nemile překvapen. Čekal jsem tedy výrazně lepší výsledky. Nevadí, snad se poměr sil na světových trzích rychle zlepší ve prospěch koncernu.
Stačí navýšit kapitál, přikoupit pár dalších automobilek,ostatní se sami díky nekvalitním šmejdům na rozdíl od NADŘAZENÝCH sami zničí a pak už jen se dohodnout s GM a Fordem na převzetí moci a rozdělení vlivu ve světě.
Jo a ještě něco. Dohodu porušit a i je zničit. Přece prioritou je konečné řešení!
Takže, doufám, že někdo z Vás vzdělaných si vzal kalkulačku a přepočítal výsledky české Škody ke vztahu k WV! Když spočítáte míru zisku ve vztahu k obratu dostanete neuvěřitelných 5% zisku, což pro výrobu v evropě a převážně z evropských komponent je naprosto famozní údaj! Když vezmu v potaz o kolik je pracovni síla v německu dražší než u nás, energie dražší, produktivita není vyšší o 100% tak kdepak nam soudruzi s WV usetrili, ze dokazali vydelat celých 10% z tržeb za loňský rok? Ne nadarmo WV před časem vyhlásil, že chce až 80% dílů pro své vozy z vlastní produkce, ale tím nebylo myšleno z německé produkce! ;-)
Takže shrňme si nekompromisní řeč čísel - nebojme se čínské produkce, ta je již zde a jmenuje se "Das Auto" Jinak pro neznalé WV před loni otevřel provozy u Shangaie kde se vyrabi dily pro cca 3,5 mil svých vozů, článek byl zveřejněn i zde na auto.cz.;-)