Ekonomika
Korejci na novy rok nasadili vyssi ceny (specialne sveho casu jeden z nejprodavanejsich modelu - ceed), ktere v "necool" ceniku atakuji VW... a je logicke, ze prumerny cech si vezme za 350 spickoveho Golfa, nez prumerneho Ceeda, potazmo i30 (ta ale sveho KIA bratra tento mesic taky drti)...
Vysvětlí mi kdokoli z koncernznalců rozdílné preference motorizací u Octavie a Golfu? Celkem mne to překvapilo, myslel jsem, že teď všeobecně frčí TSI, alespoň dle četnosti chvalozpěvů. Předpokládám, že většina TDI je u vozů v rámci firemních flotil
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Asi to tak bude. Je tragédia, že Seat ani s modernou technológiou koncernu (TSI, DSG) za nízke ceny nedokáže Leony predávať. :no:
A na Slovensku je Leon ještě znatelně levnější, než u nás, třeba u Leonu FR/Cupra/Cupra R je to rozdíl poměrně velmi výrazný, pro který se určitě vyplatí kupovat na Slovensku, bohužel málo lidí o tom ví, takže je to ani nenapadne...
P.S. Ještě koncem roku tomu tak bylo a věřím, že se to příliš nezměnilo.
P.S. Ještě koncem roku tomu tak bylo a věřím, že se to příliš nezměnilo.
K tomu seatu... je to určitě nejztrátovější divize VW. Ani bych se nedivil, kdyby ji zavřeli. A krom toho - ty jejich auta jsou opravdu nehezké...
Ano, Leon bol/je najzaujímavejší práve v lepších motorizáciách, napr. Cupra so 177 kW stojí 22800 eur a Cupra R so 195 kW stojí 24600 eur; porovnaj si to s obdobne motorizovanými Golfami.
P.S. U vás som to nezaregistroval, ale u nás sa oficiálne predáva i verzia R300 s výkonom 221 kW/300 koní za 26700 eur. Kde zoženieš toľko kní za takú cenu?
Evidentne ani to Leonu nepomáha. ;-\
P.S. U vás som to nezaregistroval, ale u nás sa oficiálne predáva i verzia R300 s výkonom 221 kW/300 koní za 26700 eur. Kde zoženieš toľko kní za takú cenu?
Evidentne ani to Leonu nepomáha. ;-\
Cupra/Cupra R/R300 to sú len čerešničky na torte. Keď nevedia predávať dosť "bežných" modelov s 1.6/1.4TSI, alebo aj TDI, tak ich športové mutácie nezachránia ani keby boli sebalepšie....
Tá Cupra R300 je myslím len "výmysel" slovenského importéra, ktorý načipuje štandartnú Cupru R na 300 koní a snáď sú tam ešte nejaké úpravy. Moc si to nepamätám, kedysi som o tom čítal na auto.sme.sk, tak snáď tu nekecám kraviny.
Tie ceny nielen ostrejších Leonov u nás sú až neuveriteľné (možno o nich práve Česi vedia a preto sa tam Leonov toľko nepredá 😊, aj keď u nás to určite tiež nie je žiadna sláva...), hlavne ak si ich dá človek do porovnania s rovnako vybaveným a motorizovaným Golfom (Octavia je niekde uprostred). Škoda, že pre mňa je vonkajší a hlavne vnútorný dizajn Leona neprekusnuteľný 😒
Tie ceny nielen ostrejších Leonov u nás sú až neuveriteľné (možno o nich práve Česi vedia a preto sa tam Leonov toľko nepredá 😊, aj keď u nás to určite tiež nie je žiadna sláva...), hlavne ak si ich dá človek do porovnania s rovnako vybaveným a motorizovaným Golfom (Octavia je niekde uprostred). Škoda, že pre mňa je vonkajší a hlavne vnútorný dizajn Leona neprekusnuteľný 😒
No, Leon na to že je to auto modelového roku 2004 zrovna levné není. I skladovky s 1.4 16V stojí kolem 340 tis. se střední vybavou. To je dost...
Možno u vás, i keď ani tomu sa mi moc nechce veriť; v SR je momentálne Leon 1,4TSI v strednej výbave Reference za 12800 eur, čo máš cca. 315t. Kč. To je zadarmo.
Skladovky s 1,2 TSI jsou už okolo 330 tis., tak pak nějak nechápu proč koukat po něčem jiném, kdo se za každou cenu snaží auto zvenku nějak zohyzdit - např. Auris s černýma klikama a zrcádkama .... Nepolemizuju s prodeji firmám, ale za tuhle cenu je golf, který je vnímám jako premiovka v nižší střední dobrou nabídkou pro fyzické osoby, které nepotřebují velký kufr .... pokud potřebují, pak Octavia Tour Familly stojí určitě za úvahu .... samozřejmě jsou zde výborné sportovní vozy jako Lamborghiny nebo Seat či vozy udávají trend jako KIA nebo Dacia .... každému dle jeho vkusu 😄
...bych rekl, ze nepomerne lepsi motorizace, za plus minus stejny penize, je 1,4 t-jet v Bravu...
No Toyota Ti základný Auris "zohyzdí" čiernymi kľučkami a zrkadlami, a VW Ti základný Golf zohyzdí 15´´ plecháčmi (Auris má 16´´ alu v základe - aspoň u nás). Alebo Ti ten VW "zohyzdí" základný Golf pastelovou nemetalickou farbou, za ktorú musíš priplatiť. 😉
O "detailoch", ako že 6st. manuál máš v Golfe až v tretej motorizácii v poradí (77 kW TSI), zatiaľ čo v Aurise je už v najslabšom motore, ani nehovoriac. 😉
O "detailoch", ako že 6st. manuál máš v Golfe až v tretej motorizácii v poradí (77 kW TSI), zatiaľ čo v Aurise je už v najslabšom motore, ani nehovoriac. 😉
Já nemám problém s plecháčema .... Auris je za výbornou cenu i v ČR s alu, jenom nevím proč tam dávaj ty černý zrcátka ... měl jsem corollu s 1,6, byla to taky terra a měla zrcátka i kliky v barvě .... a bylo to výborné auto .... a byla v červené bez příplatku .... teď mají jen bílou a fialovou ....
Černé kliky a zrcátka mě nebudou trápit, pokud auto bude mít dostatečnou výbavu. Co obsahují ty skladové Golfy, které si už nemůžu nijak doplnit? Pokud je to jen základní holátko, pak ta cena není zrovna výherní.
Vzdávám to, tu větu se Seatem a LamborghinY nechápu. A i ten zbytek je nějaký zmatený.
Asi chtěl říci, že je blbost si kupovat cokoli jiného, když s Golfem dostáváš i kus toho Lamba... je to přece jedna firma, ne?
Ale prd ....chtěl jsem říct, že říkám jen svůj názor a nikomu, kdo touží po Galladru nebo Leonu nebo jánevímčem, nebudu nic vyvracet ....
Ta Toyota mě fakt štve, nejdřív drželi ceny strašně vysoko - já kupoval Corollu s obrslevou za 360 tis. .... teď nemůžu nějak překousnout ty ošlivý zrcátka .... mám smůlu, že jeden kousek parkuje ob auto u baráku ....
Ta Toyota mě fakt štve, nejdřív drželi ceny strašně vysoko - já kupoval Corollu s obrslevou za 360 tis. .... teď nemůžu nějak překousnout ty ošlivý zrcátka .... mám smůlu, že jeden kousek parkuje ob auto u baráku ....
Jako smotat dohromady Golf, Seat a Lambo v jednom příspěvku s Octavií Family je konstrukce hodná fakt dobrého zboží...
To bude asi tím, že zrovna vybírám auto pro drahou .... >😁 ....
Konečně se Astře zadařilo, jen tak dál. Ještě bych rád věděl procento Astry Classic III a nové Astry. Neví někdo?
bohuzel. ale tu astru musis mit s turbem, jinak i moje babicka bude mit vetsi zrychleni (obzvlaste, kdytz specha..😉
Jo, protože má nadváhu jako.... prase! Nechápu jak v dnešní době něco tak korpulentního vyjelo, zvlášť vedle střízlíků vypadá Astra jako XXXXL tlouštík, takže minimálně 103 kw turbo 1.4, aby to trochu jelo. A to v Německu jde koupit s 1.4 atmosférou... To už je konkurent pro HTP Fabii!
>😁 :yes😒br />
No a jestli má tvoje babička i solidní kufr, běhá na hliníkách a málo žere, tak má zaděláno na to stát se ideálem českého chalupáře. 😉
No a jestli má tvoje babička i solidní kufr, běhá na hliníkách a málo žere, tak má zaděláno na to stát se ideálem českého chalupáře. 😉
tak to te muzu upozornit, ze to nepojede vubec...skoro tchyne ma ted novou astru, 1.4 74kw, a naprosta tragedie....to vazne vubec nejede...to moje kdysi paradni facko bylo v tomhle ohledu agilnejsi😃) jinak, ta predchozi generace byla cca o skoro 500kg lehci..tam to je celkem v pohode....pritelkyne si ted kupuje Bravo a i ten nejslabsi motor 66kw je proti astre delo, jsem byl prekvapnej jak hezky to jede...
No, minula Astra 1,4 66kW má 1240 kg pohotovostní hmotnost, nová Astra 1,4 74kW má myslím nějakých 1370 + -. Rozdíl 130 kg a 8kW. Musím někdy vyzkoušet novou Astru at mám porovnání 😄
Nemôžeš to porovnávať takto teoreticky, papierovo. Je síce pravda, že nominálne nová Astra 1,4 svoju vyššiu hmotnosť vyváži vyšším výkonom, ale stále objem zostáva a tým i krútiaci moment. Teda auto s cca. 130 Nm a 1240 kg bude subjektívne podstatne živšie (pružnejšie), ako auto o 130(!) kg ťažšie. Ja som jazdil 115k jedna-šestku a hoci to nebolo zlé, tie kone by som jej netipoval; bolo to subjektívne na úrovni 100k Focusa.
Kľudne verím, že Bravo 66 kW je živšie, ako 74 kW Astra, a to z 3 dôvodov😒br />
1. hmotnosť (rozdiel v prospech Brava cca. metrák),
2. 6st. prevodovka Brava vs. 5st. Astry,
3. celkovo "ekologickejšie", ťažšie sprevodovanie Astier, kde zbieranie sa do otáčok chvíľu trvá.
2. 6st. prevodovka Brava vs. 5st. Astry,
3. celkovo "ekologickejšie", ťažšie sprevodovanie Astier, kde zbieranie sa do otáčok chvíľu trvá.
..urcite, ale jak jsem rikal, AStra v tomhle motoru skutecne NEJEDE..😄 musim rict, ze od doby facka, jsem nejel v linejsim aute...at radis co radis., at to tocis jak chces, porad stejna tragedie😄 a ze jsem opravdu uz jezdil v leccems....jinak auto je celkem hezky, bytelny, mozna trochu stisneny interier, ale velmi solidni auto...je zkratka to chce lepsi motorizaci nez zakldani....
Tak je to správné a tak to musí byť. :yes:
P.S. Konečně zase i u nás oba korejci až za Golfem, Meganem, Focusem...
PS: V jednoměsíčním srovnání to jsou bezvýznamné turbulence, stačí se podívat na výsledky leden + únor a už je to jinak... a vůbec, i30 je české auto 😉.
P.S. Už jen fakt, že jde o relativně malý český trh, z toho žádnou "revoluci" nedělá, ať už za únor, nebo leden+únor, jde spíš jen o "momentální" trend u nás...
Jestli je i30 české auto? Asi tak, jako třeba plazma Panasonic vyrobená v Plzni... 😄
Lepší Panasonic z Plzně než z Číny, ne?
Dneska jsem se projel I30 a upřímně nechápu lidi, co tomu dají přednost před golfem nebo focusem. Cenový rozdíl je minimální a focus je dnes nabízen za neuvěřitelně nízké ceny, tak proč kupovat ceeda nebo I30 za stejné peníze? Že by 7-letá záruka?