Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v únoru 2011: Dovozové nižší střední vládl Golf

60 komentářů

Navtech
[odkaz]
Avatar - white label
white label
Copak, máš slabost pro četníky ze "SantTropé"... 😄

P.S. Konečně zase i u nás oba korejci až za Golfem, Meganem, Focusem...
Avatar - Emel
Emel
No spíš není asi úplně k tématu 😄.

PS: V jednoměsíčním srovnání to jsou bezvýznamné turbulence, stačí se podívat na výsledky leden + únor a už je to jinak... a vůbec, i30 je české auto 😉.
Avatar - white label
white label
To jsem samozřejmě pochopil, že tam chybí auto k tématu, proto i ten můj komentář... 😉

P.S. Už jen fakt, že jde o relativně malý český trh, z toho žádnou "revoluci" nedělá, ať už za únor, nebo leden+únor, jde spíš jen o "momentální" trend u nás...
Jestli je i30 české auto? Asi tak, jako třeba plazma Panasonic vyrobená v Plzni... 😄
JayDeeSq
je to stejně český jako škodovka..bohužel..
Avatar - white label
white label
Tak úplně stejné to určitě není. Jednak firmy jako Hyundai/KIA, nebo Panasonic tu nemají žádnou historickou tradici a navíc takový Hyundai tu má čistě jen výrobu, žádný vývoj apod.
JayDeeSq
historie či značka je hezká,ale co je českýho teď? a podívej se kdo za tím vývojem stojí..pak možná pochopíš jak moc je škoda česká..nepíšu to protože bych z toho měl radost právě naopak..
Avatar - white label
white label
Škodovka tu má i svůj "vývoj", neříkám, že je ryze česká, ale pořád je česká nesrovnatelně víc, než ten Hyundai...
Avatar - Emel
Emel
I30 Start přišla od února o bonus 30.000, což svůj vliv mít může... výsledek je i tak dost slušný.

Lepší Panasonic z Plzně než z Číny, ne?
Avatar - white label
white label
To jo, ale asi nebude lepší Panasonic z Plzně, než by byl Panasonic z Japonska (pomineme-li aktuální zemětřesení). Ale hlavně co má společného s Čínou ten Hyundai? Myslíš, že je stejně tak lepší Hyundai z Nošovic, než Hyundai z (Jižní) Koreje? Pokud ano, tak proč?
Avatar - das_autos
das_autos
Korea zdražila a u nás se kouká na každou korunu a takovej Focus je drtí cenou,výbavou,jízdníma vlastnosma,vzhledem a užitnou hodnotou.Víceletá záruka po kterou se musí jezdit na servisky není taky žádná výhra. 😉
paul77
:yes:
Dneska jsem se projel I30 a upřímně nechápu lidi, co tomu dají přednost před golfem nebo focusem. Cenový rozdíl je minimální a focus je dnes nabízen za neuvěřitelně nízké ceny, tak proč kupovat ceeda nebo I30 za stejné peníze? Že by 7-letá záruka?
silversurfer
tak to si nejsem uplne jist, vybavou urcite ne a ten jejich zakladni motor co nabizi neni rozhodne lepsi nez zakl motor u i30.a interier ve focusu je daleko hnusnejsi nez v i30 😄
paul77
no, každý má trochu jiný názor, pokud je ve focus s automatickou klimou, tak mi interiér přijde v pohodě, ale každý může mít jiný názor. Ale třeba kožený volant ve focusu je daleko příjemnější než v I30. Já chtěl jen říct, že pokud bude focus za stejnou nebo mírně vyšší cenu než I30 nebo ceed, tak beru jednoznačně focus a to nejen kvůli jízdním vlastnostem😄
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gangrel
Korejci na novy rok nasadili vyssi ceny (specialne sveho casu jeden z nejprodavanejsich modelu - ceed), ktere v "necool" ceniku atakuji VW... a je logicke, ze prumerny cech si vezme za 350 spickoveho Golfa, nez prumerneho Ceeda, potazmo i30 (ta ale sveho KIA bratra tento mesic taky drti)...
Krysso
Vysvětlí mi kdokoli z koncernznalců rozdílné preference motorizací u Octavie a Golfu? Celkem mne to překvapilo, myslel jsem, že teď všeobecně frčí TSI, alespoň dle četnosti chvalozpěvů. Předpokládám, že většina TDI je u vozů v rámci firemních flotil
Cara Binieri
Většina Octavií a Golfů totiž putuje do firemních flotil, takže předpokládáš správně. 😄
jorbl2
Golfy ve firemnich flotilach?
Cara Binieri
JJ. Třeba firma, kde jsem donedávna pracoval, jich měla 20.
Oproti Oktávkám jich je míň, ale odhaduju, že minimálně polovina jde do firem.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
iudex
Asi to tak bude. Je tragédia, že Seat ani s modernou technológiou koncernu (TSI, DSG) za nízke ceny nedokáže Leony predávať. :no:
Avatar - white label
white label
A na Slovensku je Leon ještě znatelně levnější, než u nás, třeba u Leonu FR/Cupra/Cupra R je to rozdíl poměrně velmi výrazný, pro který se určitě vyplatí kupovat na Slovensku, bohužel málo lidí o tom ví, takže je to ani nenapadne...

P.S. Ještě koncem roku tomu tak bylo a věřím, že se to příliš nezměnilo.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
K tomu seatu... je to určitě nejztrátovější divize VW. Ani bych se nedivil, kdyby ji zavřeli. A krom toho - ty jejich auta jsou opravdu nehezké...
Avatar - iudex
iudex
Ano, Leon bol/je najzaujímavejší práve v lepších motorizáciách, napr. Cupra so 177 kW stojí 22800 eur a Cupra R so 195 kW stojí 24600 eur; porovnaj si to s obdobne motorizovanými Golfami.
P.S. U vás som to nezaregistroval, ale u nás sa oficiálne predáva i verzia R300 s výkonom 221 kW/300 koní za 26700 eur. Kde zoženieš toľko kní za takú cenu?
Evidentne ani to Leonu nepomáha. ;-\
kuko
Cupra/Cupra R/R300 to sú len čerešničky na torte. Keď nevedia predávať dosť "bežných" modelov s 1.6/1.4TSI, alebo aj TDI, tak ich športové mutácie nezachránia ani keby boli sebalepšie....
Avatar - white label
white label
V rámci koncernu ani vrcholné Leony "sebalepšie" nejsou. Mají hlavně zajímavý poměr cena/kW, ale těch lidí, co touží po HH s designovým charakterem MPV logicky moc není, nemluvě třeba o kvalitě interiéru, který patří (v rámci koncernu) spíš k těm "lacinějším"...
Avatar - Leg
Leg
Tá Cupra R300 je myslím len "výmysel" slovenského importéra, ktorý načipuje štandartnú Cupru R na 300 koní a snáď sú tam ešte nejaké úpravy. Moc si to nepamätám, kedysi som o tom čítal na auto.sme.sk, tak snáď tu nekecám kraviny.

Tie ceny nielen ostrejších Leonov u nás sú až neuveriteľné (možno o nich práve Česi vedia a preto sa tam Leonov toľko nepredá 😊, aj keď u nás to určite tiež nie je žiadna sláva...), hlavne ak si ich dá človek do porovnania s rovnako vybaveným a motorizovaným Golfom (Octavia je niekde uprostred). Škoda, že pre mňa je vonkajší a hlavne vnútorný dizajn Leona neprekusnuteľný 😒
Avatar - Nerez
Nerez
No, Leon na to že je to auto modelového roku 2004 zrovna levné není. I skladovky s 1.4 16V stojí kolem 340 tis. se střední vybavou. To je dost...
Avatar - iudex
iudex
Možno u vás, i keď ani tomu sa mi moc nechce veriť; v SR je momentálne Leon 1,4TSI v strednej výbave Reference za 12800 eur, čo máš cca. 315t. Kč. To je zadarmo.
Avatar - Nerez
Nerez
Aha, musim se omluvit. Moje tvrzení vycházelo z návštěvy stránky zdejšího prodejce Seatu z doby 3 týdny zpět. Teď to slevnili na cenu, která se už dá považovat za přiměřenou.

[odkaz]
Xylo
Skladovky s 1,2 TSI jsou už okolo 330 tis., tak pak nějak nechápu proč koukat po něčem jiném, kdo se za každou cenu snaží auto zvenku nějak zohyzdit - např. Auris s černýma klikama a zrcádkama .... Nepolemizuju s prodeji firmám, ale za tuhle cenu je golf, který je vnímám jako premiovka v nižší střední dobrou nabídkou pro fyzické osoby, které nepotřebují velký kufr .... pokud potřebují, pak Octavia Tour Familly stojí určitě za úvahu .... samozřejmě jsou zde výborné sportovní vozy jako Lamborghiny nebo Seat či vozy udávají trend jako KIA nebo Dacia .... každému dle jeho vkusu 😄
silversurfer
...bych rekl, ze nepomerne lepsi motorizace, za plus minus stejny penize, je 1,4 t-jet v Bravu...
Xylo
To je samozřejmě možné, ale my povrchní Rumuni jaktakž akceptujeme Ferrari ... ostatní italské značky nás nezaujaly .... 😉
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
>😁 >😁
Avatar - iudex
iudex
No Toyota Ti základný Auris "zohyzdí" čiernymi kľučkami a zrkadlami, a VW Ti základný Golf zohyzdí 15´´ plecháčmi (Auris má 16´´ alu v základe - aspoň u nás). Alebo Ti ten VW "zohyzdí" základný Golf pastelovou nemetalickou farbou, za ktorú musíš priplatiť. 😉
O "detailoch", ako že 6st. manuál máš v Golfe až v tretej motorizácii v poradí (77 kW TSI), zatiaľ čo v Aurise je už v najslabšom motore, ani nehovoriac. 😉
Xylo
Já nemám problém s plecháčema .... Auris je za výbornou cenu i v ČR s alu, jenom nevím proč tam dávaj ty černý zrcátka ... měl jsem corollu s 1,6, byla to taky terra a měla zrcátka i kliky v barvě .... a bylo to výborné auto .... a byla v červené bez příplatku .... teď mají jen bílou a fialovou ....
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Černé kliky a zrcátka mě nebudou trápit, pokud auto bude mít dostatečnou výbavu. Co obsahují ty skladové Golfy, které si už nemůžu nijak doplnit? Pokud je to jen základní holátko, pak ta cena není zrovna výherní.
Avatar - Emel
Emel
Vzdávám to, tu větu se Seatem a LamborghinY nechápu. A i ten zbytek je nějaký zmatený.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Asi chtěl říci, že je blbost si kupovat cokoli jiného, když s Golfem dostáváš i kus toho Lamba... je to přece jedna firma, ne?
Xylo
Ale prd ....chtěl jsem říct, že říkám jen svůj názor a nikomu, kdo touží po Galladru nebo Leonu nebo jánevímčem, nebudu nic vyvracet ....
Ta Toyota mě fakt štve, nejdřív drželi ceny strašně vysoko - já kupoval Corollu s obrslevou za 360 tis. .... teď nemůžu nějak překousnout ty ošlivý zrcátka .... mám smůlu, že jeden kousek parkuje ob auto u baráku ....
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jako smotat dohromady Golf, Seat a Lambo v jednom příspěvku s Octavií Family je konstrukce hodná fakt dobrého zboží...
Xylo
To bude asi tím, že zrovna vybírám auto pro drahou .... >😁 ....
Avatar - Emel
Emel
Aha, a ve výběru jsou dva rovnocenné sportovní vozy, ale nevíš, jestli se rozhodnout pro Lambo nebo pro SEAT. A nebo se vykašlat na sporťák a vsadit na toho, kdo udává trend - Dacii...
Xylo
Jojo ... přesně tak ... vyhraje třetí supersportovní vůz - Mercedes C 😄
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
>😁 :yes:
Avatar - Nerez
Nerez
Konečně se Astře zadařilo, jen tak dál. Ještě bych rád věděl procento Astry Classic III a nové Astry. Neví někdo?
silversurfer
bohuzel. ale tu astru musis mit s turbem, jinak i moje babicka bude mit vetsi zrychleni (obzvlaste, kdytz specha..😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jo, protože má nadváhu jako.... prase! Nechápu jak v dnešní době něco tak korpulentního vyjelo, zvlášť vedle střízlíků vypadá Astra jako XXXXL tlouštík, takže minimálně 103 kw turbo 1.4, aby to trochu jelo. A to v Německu jde koupit s 1.4 atmosférou... To už je konkurent pro HTP Fabii!
Avatar - Nerez
Nerez
Atmosférická Astra 1,4 lze koupit i u nás. V neměcku 64kw a tady 74kW. Kolega jsi ji ted koupil, tak jdem zvědav jak pojede. Já mám minulou generaci Astry 1.4 atmo a dle propočtu výkon/hmotnost by to mělo jet + - stejně jak moje. A to v pohodě stačí. Tak uvidíme :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 :yes😒br />
No a jestli má tvoje babička i solidní kufr, běhá na hliníkách a málo žere, tak má zaděláno na to stát se ideálem českého chalupáře. 😉
silversurfer
tak to te muzu upozornit, ze to nepojede vubec...skoro tchyne ma ted novou astru, 1.4 74kw, a naprosta tragedie....to vazne vubec nejede...to moje kdysi paradni facko bylo v tomhle ohledu agilnejsi😃) jinak, ta predchozi generace byla cca o skoro 500kg lehci..tam to je celkem v pohode....pritelkyne si ted kupuje Bravo a i ten nejslabsi motor 66kw je proti astre delo, jsem byl prekvapnej jak hezky to jede...
Avatar - Nerez
Nerez
No, minula Astra 1,4 66kW má 1240 kg pohotovostní hmotnost, nová Astra 1,4 74kW má myslím nějakých 1370 + -. Rozdíl 130 kg a 8kW. Musím někdy vyzkoušet novou Astru at mám porovnání 😄
Avatar - iudex
iudex
Nemôžeš to porovnávať takto teoreticky, papierovo. Je síce pravda, že nominálne nová Astra 1,4 svoju vyššiu hmotnosť vyváži vyšším výkonom, ale stále objem zostáva a tým i krútiaci moment. Teda auto s cca. 130 Nm a 1240 kg bude subjektívne podstatne živšie (pružnejšie), ako auto o 130(!) kg ťažšie. Ja som jazdil 115k jedna-šestku a hoci to nebolo zlé, tie kone by som jej netipoval; bolo to subjektívne na úrovni 100k Focusa.
Avatar - Nerez
Nerez
Ano, objem je pořád stejný, rozdíl nějakých 30 cm3. Starší 1.4 má 125nM a nová 1.4 130nM. Ale je pravda, že těch 130kg navíc, možna i víc je celkem solidní nálož
Avatar - iudex
iudex
Kľudne verím, že Bravo 66 kW je živšie, ako 74 kW Astra, a to z 3 dôvodov😒br /> 1. hmotnosť (rozdiel v prospech Brava cca. metrák),
2. 6st. prevodovka Brava vs. 5st. Astry,
3. celkovo "ekologickejšie", ťažšie sprevodovanie Astier, kde zbieranie sa do otáčok chvíľu trvá.
silversurfer
..urcite, ale jak jsem rikal, AStra v tomhle motoru skutecne NEJEDE..😄 musim rict, ze od doby facka, jsem nejel v linejsim aute...at radis co radis., at to tocis jak chces, porad stejna tragedie😄 a ze jsem opravdu uz jezdil v leccems....jinak auto je celkem hezky, bytelny, mozna trochu stisneny interier, ale velmi solidni auto...je zkratka to chce lepsi motorizaci nez zakldani....
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Tak je to správné a tak to musí byť. :yes:
Avatar - marek.g
marek.g
pořadek a kazeň!tak je to spravne! >😒]
Avatar - Emel
Emel
Zase tak normální to není, podívej se na čísla za minulý rok... a vlastně i za tento rok.