Ekonomika
Leon není o nic zastaralejší než OII a podívej se na ty rozdíly v prodejích. Chybu bych viděl v designu, kterého se prostě zákazníci nabažili, když byl stejný u Toleda, Altey, Altey XL, Leonu... Toledo vůbec neskutečně potopili. Image jména už je pryč, takže si sami zabili jednu ze svých ikon. A to, že do Číny vstupují teprve teď je taky obrovská chyba. Protože jsem toho názoru, že už ani v Číně se neprodá vše, takže raketový nástup jako u Škody, která svoje prodeje rok co rok násobila určitě nehrozí, tuplované při vstupu až v 2013. No, Seate, hodně stěští...
Číňania zožerú plus-mínus všetko, čo sa im naservíruje na ich spôsob. Pre seat to znamená ponúknuť exeo v long verzii, prípadne začnú vyrábať starú A6-tku ako "executive sedan". Plus nasekať všade kopec chrómu, cingrlátka, vodotrysky, na prístrojovku sa nalepí imitácia dreva z baumaxu a ázijský makeover seatu je hotový.
Stratiť príliš nemôžu, stačí ak získajú 0,05 percentný podiel na trhu a ich európske predaje (s výnimkou ibizy) to tromfne 10-násobne >😁
Stratiť príliš nemôžu, stačí ak získajú 0,05 percentný podiel na trhu a ich európske predaje (s výnimkou ibizy) to tromfne 10-násobne >😁
Současný Leon je už zastaralý a i přes stále líbivý vzhled a obměněnou nabídku motorů zdaleka tolik nepřitahuje. Altea byla sama o sobě v pořádku, špatné bylo postavit celou nabídku na jejích klonech s různými variantami zádi. Nehledě na to, že Seat nějak nemá jméno mimo Španělsko a to samotné jej neuživí.
Seat znicila Altea a ToledoIII, Dnes se pomalu zveda z prachu ona noava ibiza dela hodne dobreho pro tudle znacku Enzo zas tak spatne neni (rozhodne ne za ty penize za ktere se prodava) Soucasny Leon taky není tak spatny i kdyz 1 genarace se mi líbyla vic. pokud do 3 let obmeni nabytku s desingem ala ibiza mohl by skutecne s cervenych cisle vylist.
Jasně, v Číně se těchto kopií prodalo statisíce a právě taková auta by měl Seat vyrábět. Vzpomínám si, že Toledo bylo i v ČR velmi oblíbené. V té době ještě Seat prodával v Evropě více aut než Škodovka. Každopádně držím Seatu palce, v kocernu má Seat své místo. Jinak podle mne se Seat brzy zvedne - částečně novým modelem Audi Q3, který zvýší využití kapacit továrny v Martorellu (jedna z nejmodernějších továren na světě), plánovaná modelová e😜anze - r. 2012 a vstup na čínský trh.
Clovece, mas ty pravdu s tym toledom! Prva verzia bola 5-dverovy "liftback", o 5 rokov skor nez s tym prisla Octavia. Mimochodom, tuto prvu verziu stale vyraba a predava cinska firma Chery, ktora si kupila od Seatu priemyselny vzor na Toledo Mk1 (zriedkavy pripad, ked rovno nekopirovali bez opytania)...
SEAT je ukázkový příklad toho, jak špatně může fungovat koncernová politika. Seat jako sportovní značka? Škoda měla štěstí, že jí bylo koncernem umožněno vyrábět levná praktická auta. Seat se toho vzdal již po ukončení výroby Toleda I. 91-98, od kterého také převzala Octavia 96 páté dveře. Je mi celkem jedno, jestli SEAT padne, ale když se tak stane viník je jasný - je to sám 100 procentní vlastník: VW. A vzhledem k ambiciozním cílům skupiny není ztráta 350 tisíc ks vozů za rok (mimochodem s desetitisícemi motorů 1,4 1,2 a převodovek z ČR) zase tak zanedbatelná. :no:
Lenze cinsky trh je velmi specificky tym, ze si ziada predovsetkym velke limuziny. Este aj europsky passat bol pre cinu maly, a museli ho predlzit. Cina si neziada male auta, ale predovsetkym velke sedany zvucnych mien.
Co v tomto smere moze ponuknut Seat? Obstarozne Exeo? Tak ako sa mu nepodarilo prerazit vo vyraznejsej miere na europskom trhu, podobne ocakavam len male uspechy v Cine. Pre nich neznama znacka, nezname meno, nulovy image...
Co v tomto smere moze ponuknut Seat? Obstarozne Exeo? Tak ako sa mu nepodarilo prerazit vo vyraznejsej miere na europskom trhu, podobne ocakavam len male uspechy v Cine. Pre nich neznama znacka, nezname meno, nulovy image...
Práveže, ja som hlasoval za možnosť "áno" v ankete..ale iba AK sa seatu podarí uchytiť na čínskom trhu. Tam sa už dokázali resuscitovať väčšie mŕtvoly..napr buick 😄
Toto je skor "rana z milosti", nez posledna sanca. Seat je skratka pacient, a liecit slepe crevo kvapkami proti nadche je jednoducho nezmysel. Pokial nema Seat skoncit ako rebrander pre zastarale verzie koncernovych produkov, je potrebne z neho odrezat vsetko co je nezdrave (aj keby to bolo 90% automobilky)...
Jinak v případě SEATu je na vine samozřejmně předchozí vedení VW. Nejdříve deklarovalo sportovního ducha (autoemocion), což měla vyjadřovat i červená barva a pak se objevily modely, které měly nejblíž (s vyjímkou Leonu) k těm pohodlným rodinným kočárům a la Scenic. Přitom při tomhle zaměření (ryze rodinné vozy) to auta rozhodně špatná (zejména uživatelsky) nebyla. Předchozí Ibiza se dělala přehnaně dlouho a použití jména Toledo pro zcela jiný typ auta má konkurenci leda tak u fiatu a jeho značek. A to ještě současná Lancia Delta je alepoň klasický hatchback, zatímco mezi předchozím Toledem a nynějším Toledem je to mezi sedanem a de facto MPV. Podle mně měli pánové u VW představu, že ze SEATu udělají druhou Alfu Romeo, ale to byl kalkul nedomyšlený a hodně odvážný a SEAT teď představuje pro VW hodně horký brambor.
Specifikou SEATu je rovněž to, že na svém domácím trhu není nejprodávanější - nakonec s počty vyrobených kusů to ani není překvapení. Takže, jak píšeš, hodně štěstí.....nakonec ovšem v seaťáckých fabrikách se vyráběly jak volkswageny, tak se zde mají dělat malé audiny, takže případný konec značky by nemusel představovat pokles kapacity VW.....