A proč vysoká, viz. srovnání se 740 a vzhledem k tomu, že P je o jeden level výš než B tak si myslím, že to cenově sedí, no a kdo chce mermomocí velestádo tak mu nic nebrání jít do turba. Prostý německý důchodce který se necítí na krocení 500 k pod plynem vezme základní model a vody nahoní víc jak s B, A nebo MB. Konec konců prodeje za loňský rok o něčem svědčí.
Uvedený motor sa mi zdá v dobe výborných preplňovaných motorov pre Panameru nedôstojný. Chápem, že automobilka potrebovala základnú motorizáciu, ale nechápem ľudí, ktorí si Panameru s týmto motorom kúpia.
Naopak si myslím, že tohle je vedle atmosferického V8 pro Panameru nejlepší volba. Lehký motor, spolu s PDK a pohonem všech čtyř kol je ideální cesťák, pokud nebereme v potaz plánovanou naftu. Ta bude jednoznačně nejprodávanější.
Naprostý souhlas, i když bych si tu čtyřkolku odpustil, jel jsem základní panameru rwd a pak 4S a základ měl díky rwd o kus lepší řízení. Pro mě je panamera V6 jedno z aut z kategorie "kouzelná základní verze", má všech pět pé. Před 740i bych ji určitě upřednostnil. ;-)
v dobe preplnovanych motorov sa ti zda ako zaklad 3,6l 300k nedostojny. no skvele. a co by si si v kategorii 300k ako zaklad predstavoval? 2.0 turbo nahoneny na 300k? :no::no::no:
alebo 3.0tfsi z audi? porsche respekt za to ze pouziva svoje motory :yes::yes:
(s vynimkou 3.0tdi)
Tak ono je otázka, co vlastně v tomto případě znamená důstojnost. Faktem je, že když pojedeš po autobánu v panameře V6, tak i kdybys chtěl a začal se snažit, tak té čipnuté oktávce rs za třetinovou cenu neujedeš. Je to důstojné? Respektive je tohle otázka důstojnosti? Vždycky bude existovat kategorie lidí, která kvůli nedostupnosti přirozených řešení, bude mávat vlajkami "skvělých nákupů", tj. levná plechovka s našláplým a nejlépe ještě očipovaným motorem, a tvrdit. že když tahle panamera neujede oturbenému hyundai je to nedůstojné. Jenže tak otázka nestojí, navíc v případě této konkrétní panamery s šestiválcem dostane člověk opravdu velmi Důstojného zástupce sportovně laděného sedanu, má to zadní náhon, charakterní motor, skvělou převodovku, zatáčí to jako to nejlepší z vyšší střední, umí to být konejšivý tichý kočár, a je to Porsche. Z toho auta nemůže vystoupit Nedůstojný člověk, protože honibrk z lowendu honibrčího spektra si koupí tu nadupanou plechovku za polovinu, highendový honibrk pak panameru turbo. ;-)
neb tohle je standartní výkon, to má kdekdo dneska při tomhle objemu.
Porsche nepřidalo nic navíc, jak by se od Porsche dalo čekat.
To není nic proti Panameře, ale 300 HP z 3,6ky, to dávají motory v autech cenově poněkud jinde a nemusí být ani z EU (připomenu posmívanaou ameriku a chryslerův Pentastar - 305 HP v Challengeru 3,6 V6).
Od porsche bych čekal aspon 20-30 HP navrch.
Ani ty V8 nejsou až takový zázrak, i když tam už sou ty hodnoty přeci jen lepší.
Jo?
že to má zadní náhon a skvělou převodovku, to dneska taky nic jinýho nemá, já sem úplně zapoměl.
A že to zatáčí nejlíp z celý vyšší střední, jojo, to se na Autobahnu hodí, tam bejvaj zatáčky jako kolem Kokořína >:D
Navíc já tu nepsal nic o čipnutým R4, ale o konkurenčních V6 se stejným objemem.
A nic proti Panameře nemam osobně.
Jen bych za ty peníze čekal víc muziky.
Bavíme se tady o základní motorizaci. Ne o soutěži vymáčknout s atmosférického šestiválce co nejvíc. První si to auto vyzkoušej než začneš soudit. ;-) Vyzkoušej si projev motoru, sladění s převodovkou, jízdu...Potom hodnoť.
No jo ale v čem je ta prémiovost?
Že je to Porsche, že má luxusní interiér, že má dobrou aerodynamiku?
A že má strandartní výkony?
Nemělo by být Porsche na špici i v tomto?
A ne mít zrychlení 5,6 (5,4) u standartního V8, srovnám ted s absurditou - ale 2011 300C, s pro vás historickým podvozkem, historickým OHV s menším výkonem, s historickou převodovkou co má 5st. dělá tu stovku, tramtadadá - za 5,6 taky.
A to má aerodynamiku cihly.
Kdo nevěří - [odkaz]
Od Porsche bych čekal, že krom luxusu dá tomu 300C výrazně na pr*el i na té rovince, jak vidno tak ale nedá. To mi přijde smutné.
PS: když tak nenápadně koukám na tabulku spotřeby těch manuálů, tak že by ty motory byly spořínci, to se teda taky říct nedá.
Základní varianty jsou dynamicky porovnatelné. Proč by si Porsche mělo ubírat potencionální klientelu "zbytečně" vysokým výkonem. O prémiovosti nikde nepíši, jen zopakuji, že za podobné peníze "více muziky" neseženeš. Opět nevím, kde vidíš zmínku o tom, že 300C 2011 ma historický podvozek, historické OHV, historickou převodovku. Někdy mi přijde že trpíš nějakou formou stihomamu. Pokud chceš honit čísla a závodit na semaforech, máš stále k dispozici Turbo S, kde se dynamikou dostáváš do teritoria Ferrari. Srovnej si špičkovou verzi 300C.
Neporovnávej nám tu tubo verze a atmosféru, to je oblíbený folklor zdejšího osazenstva. Bud tak laskav, myslím že to nemáš zapotřebí toto dělat. Navíc ty auto nejsou zrovna přímá konkurence, ale budiž.
Pokud chceš toto porovnávat (turbo a atmo), přejdu tedy do roviny "co by kdyby" a když dáme na 470 HP motor 6,4 V8 kompresor, tak má výkon cca 600 HP a zrychlení cca tak 3,8 s.
Takže musím slavnostně oznámit, že na to turbo S skutečně nemá.
Když už chceš porovnávat absurdity - ale já s tím prosím nezačal.
Já pouze konstatoval to, že bych čekal že Porsche bude výkonostně na špici i v základu, ne že bude soupeřit s americkým motorem z nákladáku a převodvokou MB G Tronic....
Dokonce i ve spotřebě (prospekt ještě na starou generaci 300C z roku 2008 uvádí pro 5,7 prům. spotřebu 11,9). Vzhledem k mý zkušensotem nemam důvod tomu nevěřit.
O tom si i já, fanoušek - skutečně nemyslím, že by to byl vrchol současných technologií. U Porsche bych ty nejlepší technologie ale čekal.
Bohžel se nekonají, krom převodovky PDK, která patří mezi špičku, to všechna čest :yes:
Srovnávám pouze vrcholné provedení, které je nabízeno. To je u Porsche to navíc, proti konkurenci.
Když bereš základ, tak to zopakuji potřetí. Za obdobné peníze neseženeš nic lepšího.
Někdo srovnává turbo a atmošku jako sobě rovný, jinej pak musí montovat kompresory. To víš no.
Von přeplnovanej motor značí že je nečím přeplnován.
Značná část lidí na auto.cz má evidentně problém tohle pochopit, ale vím o bezva kurzech fyziky pro základní školy, kdybyste měli zájem, pošlu vám přihlásky.
Atmosféra může být přeplněná bez použití turba či kompresoru leda tím, že do ní naleješ místo 6 ti olitrů oleje 10, to je asi tak jediný, čím jí bez turba a kompresoru můžeš přeplnit.
HAHA.
No vono to má druhou rovinu a to tu cenovou že. Právě že to není prémie, tak si tam toho mužeš domontit za rozdíl v ceně půl katalogu.
Takže i s tou montáží tě to pořád vyjde levněji, btw to sání a svody nabízí dokonce sám výrobce a ve státech ti ho každej dealer/servis zanček i namontuje, vč. záruky.
Kompresory už sou další věc ale i ty montují renomované firmy, nemusí to být graážník i když i ten to zvládne. Ovšem tam to máš na vlastní triko.
No já tady vůbec netvrdím že ty OHV sou nejlepší a nejvíc výkonné, ale pokud vykazují některé parametry lepší jak modernější motory, tak je to docela úsměvné.
Ano, jsem starej louendák. To nevíš? Víš co todá za práci být dobrým lowendákem?
Akorát nenosím čepici kšiltem na bok, nemam nápis no fear, místo laufů trubky vod kamen, čiplý tédéíčko co předjede i gallardo a má spotřebu 5 na sto.
Ale jinak si mě vystihl dokonale. To jsem já ten cowboy :o))
Porovnávm tu hrušky a jabka, totiž auta vyšší střední třídy se stejnejma motorama.
Takže sem mimo, je mi to jasný.
Kdo nevyje s vlky stejný měsíční song, je vždycky lowendák, podivín, šílenec, mimon atd. Nerozumím luxusu pravému.
To je jednou daný a nikdy to nemůže bejt jinak. >:D
Asi založím klub příznivců lowendu, budem spívat žalmy, bědovat při pomyšlení že jsme nebyli osvíceni a jaký sme socky, že nemáme na prestižní luxus.
OJOJOJ.
Jdu dojíst junior, odevzdat láhve od prémiového ležáku PIVO a ted mě došlo, že už nemam výčepní lihovinu a mam díru v tričku, musím zajít na tržnici.
Takže zatím
Kdybych tu třístovku nejel, tak bych nad tebou snad i uronil slzu. Jenže pokud nejsi schopen rozeznat, co tuto plechovku odlišuje od premie vyšší střední, nemluvě o panameře, pak ti není pomoci.
Navíc mám dojem, že ono tu stejně ani tak nejde o to být nebo nebýt osvícen, ale že předvádíš čisté pokrytectví. Klidně v tom pokračuj, lowendového honibrka si můžeš odpárat jen ty sám. ;-)
Neboj, já vidím jasné rozdíly mezi Panamerou a 300C.
Nesnaž se odvést pozornost tím, že uhýbáš od tématu.
5ti letý dítě ví, že Panamera V8 je luxusnější sportovnější, víc prestižní.
Moje otázka je, proč má výkonové parametry (a spotřebu u manuálu)stejný či horší jak posmívaná americká masovka za 45% ceny se starou technikou.
Kde že je ten náskok Porsche vůči zbytku světa.
Taky mi napíšeš že to zákazníkům stačí? :-)
To ste se teda dneska na moc nezmohli - máte argumentaci jak prodejce Dacie a Lady když odpovídá zoufalému zájemci proč to neudělal výrobce líp - "no protože to většině zákazníků stačí" HEHEHE >:D:-)
P.S:
Tys jel 3,6 ku Pentastar v 300?
Tos frajer, když není jediná v republice a bůhví zda je nějaká vůbec v Evropě.
Jestli si jel 3,5 ku ve staré 300C tak na tu rovnou zapomen, já taky jel Audi V6 s motorem z roku 1993 a vono z dnešního pohledu to už nějak není vono. Těch 18 let to trošinku znát no, ona kontrukční škola za tu dobu trošku popošla kupředu.
Na 1993(vylepšeno 98) je ta 3,5ka OK, že to Mercedes nebyl schopen nahradit (zaplatit vývoj) něčím novějším už někdy v roce 05-06 je věc druhá.
On MB tam udělal vůbec řadu klíčových rozhodnutí a všechny měli přímo životadárný vliv na Chrysler.
O tom není pochyb.
Taky důvod, proč sem mezi 3,5 V6 a 5,7 V8 váhal asi tak minutu.
U starého 300C jsou na výběr jen 3 motory: 5,7 a 6,1 HEMI a 3,0 CRD.
Na ostatní zapomen.
Naštěstí u nového 300C už je ten Pentastar špička, a až dostane přímý vstřik tak spolu s faktem, že jezdí z fabriky na E85 to bude naprosto konkurenceschopný motor.
Asi ne náhodou byl loni mezi 10ti nejlepší motory.
Třístovku jsem jel s tvou hemi modlou, ale tím blábolením o motorech jen potvrzuješ už napsané, ty vůbec nechápeš v čem všem se špičkové auto liší od plechovky. Já ten pentastar amíkům přeju, je to první konkurenceschopný motor.
Já to chápu právě perfektně - Panamera V8 v základu, nejlépe s manuálem (HDM automat tady, to by byla tragédie doslova) zrychlujícím za 5,6 a a žeroucím 12,5 na sto (5,7 HEMI z roku 2008 žere 11,9 průměr při o litr větším objemu a OHV s 2 ventily a poh. hmotnosti o 140 kg větší) je prestižní luxusní vůz pro klidného německého skoro důchodce toužícím po luxusu značky Porsche a pocitu vyjímečnosti a komfortu.
To že že zrychlení je průměr a motor žere víc jak historické OHV mu vůbec nevadí. To sem hodně línej vytáhnout konkurenční motory V8 z EU. To by taky bylo něco.
Mě by to být zákazníkem Porsche teda VADILO SILNĚ. Přímo by mě to s
No nezbývá mi než pogratulovat Porsche, že má dobré zákazníky.
Ty jim může každý závidět. :yes:
>:-[] šmarja...!! Zkusím to ještě jednou, pokud bych, teoreticky vzal motor z emtrojky a nacpal ho do Kia magentis, tak co, dostanu stejné auto? C300 je vším, podvozkem, řízením, převodovkou magentisem své třídy, někomu to stačí, proč ne, za ty peníze. Problém je, když do něj lowendovému honibrkovi namontují gigantický osmiválec a on v ten moment dojde k rozuzlení... premie je jen přelud, celé porsche si teď můžou strčit někam, protože s tímhle pozávodím i carreru a za polovic. ;-)
Já vím no, s tou spotřebou se to čte špatně, njn co naděláš.
Prostě zas jednou garážisti z Kanady překonali mistry.
To se občas děje třeba i ve sportu. Nic si z toho nedělej, to bude dobrý. Fanouškům prémie to neva, že by jim ta Panamera, kdyby měla 5st. automat jako 300C brala průměr tak 13,1 na sto >:D
Nebo mi můžeš objasnit, v čem je problém?
Že auto s lepší aerodynamikou, modernějším motorem, lehčí poh. hmotností, manuálem , menším objemem má VÉTŚÍ spotřebu jak to druhé s HDM automatem?
Kde udělali soudruzi z NSR chybu že je porazil Magnetis z motorem z trambusu?
Asi to bude chtít přehodnotit strategi, já bych nakoupil řadši motor 2,0 biturbo s FSI, kompresorem a kýho výra čím vyhoněnej na 500 Hp a to by v tom byl čert, abysme na papíru těch 9 litrů nedosáhli.
Do kufru by se nám ta kožená taška s 9ti náhradními turby na živnotnost motoru 250 tis snad taky vejít mohla :o))))
Njn, je to rána no, tak hezky kapesníček, tiše to přejít bez povšimnutí a začít psát o Magnetisu, honibrcích, o německém podovozku z mercedesu a vše je hned zalitý sluncem.
Smůla je, že Magnetis POŘAD žere méně jak německý klenot.
Pro mentální garážisty a čísílkové onanisty tvého typu zbývá jediná rada, pros a žadoň, třeba tě někdo nechá tím porsche projet. Pak po těch "kdyby" a "až přijde", kterými se to v těch tvých ódách na chrysler plechovky jen hemží ani nevzdechneš. Hodně štěstí. ;-)
Haha, zase hezkyý odklon od tématu.
Tak rozbal další kapesníčky no.
Ono pro pravdu se každej zlobí, Husa za ní dokonce upálili.
Čísilkový onanista - jasně, jen do doby kdy stojíš vedle sebe na semaforu a na benzínce, pak začnou BEJT TY číslíčka zajímavý i v REALU.
V 911 už sem jel, víš, ony jetý už dneska stojí pakatel a tak už to žádná vzácnost není - ale děkuju za radu, jdu žadonit a odchytávat majitele Panamery, nad mě sveze a konečně prozřu a ze světa temnot mě osvítí prémiový duch >:D
Pán velkomožny, nesvezt vy mě v Panamera prosím......pán velkomožny......halooooo
Dost často zmiňuješ posmívanou ameriku, ale když se rozhlédneš po diskuzích, tak posmívání americe nejvíce řešíš ty sám. Troufnu si tvrdit, že během posledních 5ti let si i evropa všimla značneho pokroku a že ty auta už nejezdí "jen rovně".
Já nic neobhajuju, jestli sis nevšiml, pouze dávám za příklad něco a demonstruju na tom ty věci.
Ano mohl bych demonstrovat i na evropském či japonském příkladu, ale na rovinu sem línej to hledat, takže sem použil to co vím přímo z hlavy.
A ty výrazy o zastaralosti jsou jednak z části pravda (všichni u chrysleru vědí že doba 5st převodovek je pasé, i proto se staví fabrika na 8st. ZF a i proto už budou k mání u V6 letošní rok; stejně tak podvozek taky zrovna není etalon třídy, je komfortní a dostačující, ale za etalon bych ho opravdu neoznačil) a jednak se tu dají najít pod každým druhým článkem o Lancii popř. Chrysleru.
Já si nic nevymýšlím, konstatuju fakta.
Pouze hledám odpověd na to proč porsche anbízí v určitém směru pouze průměr. dočkla sem se odpovědi no protože to stačí.
To je zajímavá odpověd, takže až se bude někdo smát Dácii že má předpotopní sedadla a kličky na vokna, stačí použít odpvěd - no ale dyt to zákazníkům stačí. Proč tam dávat zbytečný věc a dělat to lepší, vždyt to stačí. >:D:-)
Ještě že si to neříkali konstruktéři kdysi, dodnes sme mohli startovat klikou, mít loukotová kola a karbidový lampy. Taky to stačilo :-)
Jee, fanoušci německé prémie vytahují točivýv moment.
To sou mi novinky, tak to sem ještě v kontestu s atmo benzínem neviděl. :-) To se člověk dozví zajímavostí tady, nepřestávám žasnout. Louis de Funes by měl radost, jeho film s příznačným názvem má stále dost příznivců.
Ano 3,6 V6 Porsche má skvělý točivý moment. To je fakt. Taky slušené zrychlení, zejména díky PDK. Nikde sem nepsal že NE. I spotřeba 9,3 na sto je u PDK verze krásná.
11,3 s manuálem bohužel vůbec krásné není (zvlášt v kontextu s váhou 1730 kg) a je to už nadprůměr. Z toho logicky vyvodím, že mít to HDM automat, bere to tak 11,5-11,6. To je skutečně na 3,6 V6 příliš, to berou už dnes V8ky.
Další bod dolů.
Tedy znovu, proč by si Porsche mělo zužovat klientelu tím, že by nabízelo motorizace (třeba) od 450HP nahoru. Věřím tomu, že pro solidní skupinu zákazníků je to "zbytečně" moc a proto může být tato "podmotorovaná" základní verze úspěšná. Stejně tak jako bude nafta.
Tím podprůměrem myslíš krouťák, jehož průběh a hodnota umožňují zachování atmosférické koncepce ?
Porsche, výrobce sportovních vozů, má klienty kteří touží po motorech s prům. výkonem a většího se bojí a nechtějí ho.
HMMM, to je odvážná myšlenka, to si píšu do deníčku >:D
Esli voni se taky u Ferrari nerozhodnou pro základní model tak s 260 Hp, vono aby se lidi nebáli radši >:D:-):yes:
Psal sem průměr, průměr. NE POD.
Čti pozorně.
Výkony Panamery V6 sou průměrné, tečka. Ani špatné, ale etalon třídy to opravdu není, to promin (co se týká výkonu).
O podprůměru se dá hovořit SNAD JEN v souvislosti s 3,6 V6 manál a jeho spotřebou.
To bych se styděl, být neměcká prémie. Ještě že jsou ty dvojspojky, něpřijít na ně, tak s klasickým HDM by jim při dálniční ekorallye naprášil i kdejakej V8 ve spotřebě.
A ty si vážně myslíš, že zákazníka který má zájem o V6 Panameru zajímá, srovnání motoru v rámci třídy? Tím, že kupuje základní verzi dává najevo, že u auta hledá jiné předností než "o X koní víc, než konkurence ve srovnatelném objemu". Pro ty kteří chtějí luxus s opravdu výkonným motorem jsou přece určené jiné verze.
Lepší by bylo, kdybys své sedince a hlavince dopřál jízdu i v té Panameře. Myslím, že bys byl pak zticha minimálně týden. A pak bys řekl: jsem to ale vůl a před emerikou bys už na zádel nesedal.....
Tato motorizace opravdu SMYSL MÁ. Zákazník totiž v první řadě chce limuzínu od Porsche. Pak řeší poměr zrychlení. A proč nemít volbu? Podívej: U nás se převažující procento A6tek prodává v 3litru tdi. V německu není problém dva v naftě. Tak tu furt nemel ty svoje emerický žužláky.... >:D
Jsou zákazníci, kterým stačí "sportovní auto, plné luxusu s výkonem Pasatu", a právě pro ně bude V6 ideál. Potom jsou tady ti, kteří mají vyšší nároky na výkon, a pro ně má Porsche jiné motory. Co je na tom k nepochopení?
BTW: je docela komické když si někdo kdo není zákazníkem Porsche myslí, že zná potřeby těch, co Porsche opravdu kupují lépe než oni.
Ve Stgtu zastavili výrobu a vývoj a nahání Baryka na telefonu, aby jim přijel hodit nějakou záchrannou myšlenku. Von tam donde na olítané americe, kde ho párkrát na přejezdu vezme plast po hubě, bude dusit vééélký motor malou rychlostí a pak přijede Spasitel .... >:D >:D >:D
Jo už mi volali, prej sám Ferda Piechů mě chce za šéfa Alfy Romeo až jí koupí, že prej já jedinej z toho udělám prémivou značku.
No tak nic hoši, musím jít balit, nevíte kde mam ten italskej slovníček?
A napadlo tě, že by Porsche chtělo získat nové zákazníky. Stejnou logiku by jsi mohl použít u Cayennu. Porsche mělo klienty, kteří toužili po SUV ? Další hodně odvážná myšlenka, že. Chtějí klienti Ferrari 4 místné 4x4 ?
Co maj nový zákazaníci spojeného s průměrným výkonem, popř. prům. zrychleníma faktem, že to žere jak k*a*a :-)
To by mě teda zajímalo.
Mě se líbí vždycky ty kydy pod články o ropě a zdražení, jak zlí amíci ve svých obludách který žerou jak tank spotřebobávaj světové zásoby a ono německá prémie žere víc jak historické OHV. Když to má velkej motor.
Spotřebuje se méně jen díky tomu, že tu jezdí autíčka s motorem do zahradního traktůrku, narozdíl od USA.
Děkuju redakci za článek, dneska sem se zas normálně pobavil :yes::yes:
Umění se zasmát sobě sama - to taky každej nedokáže.
I když tohle opravdu není ten případ. Pokud se někomu směju, tak společnosti a jejímu divnému přechodu v uvažování.
Škoda že nefunguje stroj času - přenést se tak do roku 1980 a to co tu hlásíte někomu říct třeba v anglii na golfu, tak si poklepá důrazně na čelo.
Je vidět že vývoj lidských potřeb a povahy šel mohutně kuředu, bohužel špatně odbočil na křižovatce.
Jen si vy všichni diskutující pochvalujte skvělou převodovku PDK (resp. DSG), co se musí řadit obráceně. Němečtí konstruktérští trotlové se vytáhli... Podobně jako s HTP, "nadčasovým" designem VW, facelifty vydávané za next generation, atp.
Áá, zase paušalizujeme. Poráží tak maximálně 1,2 verze a to bych slovo porážka nehradil slovem remíza. Chceš spotřebu, ber hybrid, chceš maximální dynamiku, ber turbo S. A nebo se můžeš pohybovat mezi tím.
Remíza, juj to sis dovolil hodně. To slovo majitelé prémie neznaj vůbec.
No a já nic brát nemůžu, sem chudý lowendista co jí junior a pije pivo z Lidla. Ještě že je Lidl levnější,nebýt kluků z Neckarsulmu tak nevím jak bych dopadl.
Právě si tu počítám, jestli budu mít na večeři nebo ne. Ale vypadá to dnes asi že ne no.
Ale až mi vyplatí sociální dávky, tak třeba budou mít americký týden a budu si moct dovolit popcorn a burákový máslo >:D >:-[]:-)
jazdim s x5 a tam je ta prevodovka akoze spravne a vzdy to spravim opacne, chcem podradit a zaradim tam vyssie - mne sa zda logickejsie VW radenie - proste mi to viac sadne, v bavoraku sa vzdy intuitivne okaslem - inak nemam rad dvojspojky a ani nechapem ich zmysel, uznavam klasicky automat a manual...
tedy alespoň tak to na mne z některých příspěvků čiší. Kolik skvělých doktrin a predikací, co se do Porsche hodí a co nikoliv........ Tedy předně - v Panameře jsem ani neseděl, natož v ní jel. V Porsche S jsem seděl jako spolujezdec na okruhu a zcela upřímně - krom neskutečné závisti k tomu kapitalistickýmu *, co ji vlastní(sry Pavle ;-) >:D ) tak bych se v tom bál jet - abych to nerozflákal...... teda jel jsem s tím - vlastně jo - asi čtyři metry u boxu - takže jsem vlastně odborník na Porsche 8-s .
A teď k teoretizování - vždycky si vzpomenu u sportovních aut drahých značek - když otřu slzu a slinu na hlášku člověka, který na taková auta má a nebrání se jim - Krása drahého vozu vynikne při pomalé jízdě...... To abys nasral závistivce......... A čím jsem starší tím víc těm slovům dávám za pravdu. Když přejde éra dokazování si, jak rychle si dokážu rozbít hubu, přijde čas užívání si....... A tahle atmosféra od Porsche je zkrátka o tom pocitu si užít pohodovou jízdu. Chceteli mírně rychleji - můžete. Je to dostavník - ne závoďák, byť geny má. A jak to někdo výše napsal - očipovaný ochcávce s tím neujedeš...... Poukázka na orgasmus u tunera ochcávky, ale u majitele Panamery spíš důvod k úsměvu.... Jsou zkrátka věci, na které je třeba nadhled - a ten Panamera poskytuje - i s tou základní atmosférou.............
Já narozdíl od 80% zdejšího osazenstva ty V6 a V8ky aspon znam a to tak že mě v nich nevezl jednou kamarád cestou z hospody a jen o nich vášnivě nediskutuju a neslintam a nemam doma tédéíčko nebo 3,0 V6 kamnarejl.....
Takže bych byl zticha.
On tu tak má každej funglovku prémii za 3 mega vid, soukromou ještě.
DOVOL abych se SRDEČNĚ ZASMÁL.
Realita před paneláky, na hlidaných parkingách, na zahrádce u vilky či v podzemích garážích vypadá trošku jinak, než shluk nové prémie s čerstvým štemplem.
A když tam ta prímie v jednociferných počtech už stojí, má právě ten dehtovej třílitr a na ten pořád výkonově těch 350 HP stačí, to mi věř.
Problém s tím předjet něco v kopci skutečně nemam.
Vy ste jeli ve všem o čem tu disktujete? To ste borci teda. Klobouk dolů, asi zelazu do kouta a budu šoupat nohama, vona projet 10 000 modelů a karosářských verzí nebo kolik jich na světě je, to už zasloží obdiv.
Jel sem 911ku akorát.
Ale jel sem v 7kovým BMW s V8, jel sem ve slavných VW, v Mercedesu atd.
Akorát je si do toho stopky neberu a rovněž to netankuju, toudíž vycházím z uvěděných čísel výrobci.
Já neříkám že Panamera přeci nepojede fajn, řekl sem to někde?
Já říkám že nevybočuje z průměru, podle mě by Porsche vybočovat mělo, můj soukormý názor.Prostě tam není nic vyjimečného po stránce výkonu a spotřeba je spíš vyjimečně velká u manuálů. PDK je skvělá, ale......
Když to zákazníkům nevadí mít průměr, budiž - kupují to oni ne já.
Já bych šel jinam, třeba pro Jaguar.
Asi to bude vlivem VW >:D
Promiň, ale pokud napíšeš, že Panamera nevybočuje z průměru a zároveň napíšeš, žes v ní vlastně nejel, tak jsi klesl mezi zdejší diskuzní klauny.
Jistěže tady běžně diskutujeme o autech se kterými jsme nejeli, tím spíš když se jedná o novinky. Ale pokud ta diskuze má mít nějaký smysl, tak by se naše hodnocení měla odvíjet od toho, co jsme schopní z předmětných informací a našich předchozích zkušeností (především s s tou konkrétní značkou) objektivně posoudit.
Tvoje dnešní vývody jsou ovšem daleko za touto hranicí.
Vycházím z tech parametrů uváděných výrobcem.
Těmi nevybočuje z průměru. Asi si to nepochopil no.
Panamera žádnýho předchůdce nemá, není z čeho vyházet, Porsche předtím dělalo jen 911ky (a věci jako boxster a caymann atd.) a pak Caynne.
Nic dalšího.
Caynne mě nebere, SUV mě osobně nezajímaj, nemam potřebu se v tom vozit.
To bys ovšem musel napsat třeba větu: Panamara hodnotou zrychlení z 0 na 100 nevybočuje z průměru ve srovnání se stejně velkými auty s moderními atmosférickými šestiválci stejného objemu. Jenomže tys na základě jednoho parametru uvedeného v tabulce vyvodil závěr, že Panamera jako auto nevybočuje z průměru. To je úplně něco jiného.
No tak ještě jednou pro ty méně chápavé - Panamera nevybočuje z průměru výkonem, zrychlením mimo PDK verze a spotřebou z něj vybočuje, bohužel opačným směrem než je žádoucí.
Tečka. O tom že je Panamera jako celek průměrné auto tu nebyla reč, moc bohatá fantazie zřejmě nebo špatně čteš.
Já myslel že se bavíme o Porsche, ale jestli sem přehlíd titulek ja je to tu o Renaultu Thalia či Fabia Chalupář edition, tak pardon - nebudu zaclánět.
Co já tak pozoruju, tak každej s prémií jede 80 po okresce a na dálnici pro jistotu jen 110 no, sou to samý usedlí páni, zejména majitelé porsche, nissanu 350, ferárek, astonů, lamb atd. Samý důchodci, však sou taky v bazoších tyhle káry jen po důchodcích :o)
Vždycky jedou za mnou spořádaně 80, tuhle jich za mnou jelo asi 15 - ještě nikdy mě žádnej z nich nepředjel. Na dálnici jedou pohodlně za kamionem, čtou si Wall Street Journal a usrkávaj u toho kafíčko.
Těm je úplně fuk jestli to zrychluje za 5,2 nebo 9,7. Užívají luxusu.
Ty Cayenne ve 190ti přes dvojitou plnou, žlutý lamba mizící v dáli za jekotu V10, 5kový BMW s blikjícíma dálkovejma atd. to je jen fikce no.
Ve skutečnosti na silních vůbec nejsou no, to bude asi kolektivní halucinace.Vono vůbec v levým vlastně nic nejezdí, jen tuneři s čiplým TDI, saabisti, alfisti atd. Prémie ani jedna.
Ty prostě nechápeš, že auta nejsou jen o motoru a výkonu. Značná část kupců prémie klade vyšší důraz na kvalitu, spolehlivost, image, pohodlí a kvalitu interiéru než na výkon motoru a zrychlení z 0-100. V6 Panamera rozhodně nebude pomalá a to, že jí na semaforech může ujet kdejaký přemotorovaný krám budoucím majitelům trhat žíly nebude. Mrkni se s jakými motory jezdí prémiová auta na západ od našich hranic. Není problém potkat auta vyšší střední se základními čtyřválci. Myslíš, že jejich majitelům vadí, že jim ujede téměř každý hothatch?
Do teď jsem ještě chápal co píšeš, ale očividně kotel s gulášem přetek a nelze jeho tok usměrňovat.
Ano, bavíme se o Porsche. S výkřiky o realitě sídlišť a 300C jsem nezačal já.
Se ti rozuteklo trochu doširoka.
Díky za rozšíření obzoru (v myšlenkových pochodech lidí).
Čím bys jezdil každý den stovky kilometrů radši. Nadprůměrně výkonným autem s odpudivým interiérem a sedadly z kůže kterou nepoznáš od koženky, nebo dobře vybavenou Panamerou se základním motorem?
Ale k tématu - chtít prémii - já bych si vzal Jaguar XF. Na denní ježdění. Možná i Volvo, nevím zda je ale dost prémiové. A pak asi pětkový BMW nebo MB E. To je tak všechno.
Nechtít prémii, tak to 300C, Hyundai klidně. Nemam s tím problém, mě v tom nic nechybí co se týče výbavy. Když mluvíme o 2011 modelech.
Mě jde o to, jestli je lepší jezdit příjemným dobře vybaveným autem se strašným zrychlením z 0 na 100 za 7s. Nebo nějakým horším, které stovku dá za 5s?
Mě teda ve výbavě nic nechybí. Pokud chceš výbavou urazit 300C (tos měl asi na mysli) - prosím
ABS,ASR,EBD, ESP,TCS, 10x bagů, duální klima, tepomat (za příplatek je i adaptivní už od 08); el. ovl 4 okna, el. ovl a vyhř. zrcátka, senzor tlaku pneu, xenony + ostričkovače (011 bi-xenon s LED); parkovací asistent vzadu (011 vpředu+vzadu+parkovací kamera v základu); 18" ALU (SRT8 20"); el. stavitelný volant výškově i podélně (011 vyhřívaný), el. stav. pedály, el. stav. přední sedadla s vyhříváním (011 s ventilací), (2011 rádio s 8,5" LCD, RDS, MP3,DVD, navi, 30 GB HDD bluettooh, vstup na USB + IPOD + na přání DVD monitory pro zadní sedadla s dualzone a jde i DVB-T), LED zadní světla, mlhovky vpředu i vzadu, hodiny, kůže, dřevo, LED vnitřní osvětlení, (2011 má i mekčené plasty všude a u Lancie bude i kůží obšitá palubka).
No tak co nám tam teda špičkového chybí?
A jo, už to mam, masážní sedačky, 4zonová klima (no ale já bych jí hodně využil eště sem vzádu nikoho nevezl, hehe) a pa pak nesmyslný ovladač na středovým panelu, nastavení podvozku jak u rallye káry a co dál?
Mě teda už nic dalšího nenapadá.
A jo vlastně, head-up displej, tak ten prodává Valeo za 2,5 tácu, sice umí ukazovat jen rychlost a varovat před překročením limitů, ale ony tovární za desetitisíce umí krom toho už jen ukaozovat otáčky motoru (nepotřebuju) a navigační pokyny).
Takže když oželím masážní sicny a navigační pokyny v headu-upu, vůbec nic mi nechybí. U 2011.
To si měl na mysli autem s horší výbavou?
Pokud ano, tak moje odpověd je ano - takovéto auto s horší výbavou mi stačí.
Mě v ní totiž nic nechybí.
ty v*le Barrichello, seber se ti řikám... to je něco přelítnout očima přes Tvoje příspěvky. Přečti si to po sobě někdy ... Si nepřijdeš jako laskač tabulkovejch údajů? To je furt zrychlení, zrychlení, výkon... Pro tebe je to při pořizování velkýho sedanu klíčová hodnota?
On totiž standardní kupec týhle motorizace v Porsche nebude mít tak malý sebevědomí, aby se v noci budil strachem, že ho na semaforech napráská někdo v nějakym hot-hatchi nebo s naftou... (viz tvůj příspěvek "má právě ten dehtovej třílitr a na ten pořád výkonově těch 350 HP stačí, to mi věř." - tady si pravděpodobně omylem odhalil svoje deformovaný sebevědomíčko)
Co se týče tý třišestky v panameře... Motor je evidentně vyvinutej pro ní a případný použití v Cajunu nebo Cayenne. Takže spíš než o maximální výkon se snažili o co nejideálnější průběh, kterej by odpovídal naturelu auta (velký sedan a v budoucnu SUV). Samozřejmě Porsche umí vymáčknout z objemu 3,6 víc... podivej se na boxery v Carreře 3,6 s 254 kW a 3,8 s 283 kW...
btw. Napadlo tě někdy proč do bavorácký sedmičky (která by z německý trojice limuzín měla být nejsportovnější a tudíž nejbližší Panameře) nevrazili třeba 10ti válec z M5?
Slovo laskač neznam kor v s vouvislosti s tabulkama a nepřijdu si tak. Tabulky tu jednou sou a podle tabulek se auta porovnávaj. Pokud ti vadí provnání tabulek, přitáhni Panameru a její konkurenty a uděláme reálný test. Výsledek bude stejný.
No je.
Ovšem když vybírám auto je pořadí priorit asi tkaový:
1) design exteriéru
2) motor a jeho parametry
3) převodovka pokud se dá vybrat
4) výbava vozu a popř. možnosti jeho vylepšení
5) zbytek už mě moc nezajímá
V noci se strachy opravdu nebojím, na světelch mě teda předjede máloco, ale to enní dáno ani tak tím, že bych se rozjížděl s oblkem kouře od kol, ale spíš tím, že většina čechů, milovníků manuálu neumí řadit, takže než tam nalámou dvojku, sem dávno před nima.
Moje zmínka o naftě byla ta, že tu každej má prémii s 3,0 CRD a benzíny tu nikdo nemá.
A že na ty moderní CRD pořád stačí i ta americká vykopávka.
Takže nevím co bych tu měl jako odhalovat, 160 po okresce nejezdím, narozdíl od některých majitelů prémie. Můžeš být v klidu.
Jojo, průběh točivého moentu a křivka výkonu, to sou bájná slova.
Ale že jim to kápanek víc baští než ostatním a že to má standartní výkon třídy je pořád ta druhá strana reality.
Jasně, ve sprotovní zančce Porsche výkon nikdo nechce, je mi to jasné.
A nesrovnávej nám tu BMW a Porsche, to je asi jako Srovnání Lotusu a Fordu.
Akcentuji špičkovej text, rytmus vět, tu odborně kalibrovanou údernost, slova jsou vystřelovná na monitor jak z porsche-praku. Perfektně odpozorovaná dojmová skutečnost, do toho vyčerpávající informace o technice, sypané samovolně, ovšem z rukávu znalce... Velké bravo :yes:
Velké bravo samozřejmě zaslouží i samotná Panamera. Někde kolem "dvojky" se dá dnes pořídit nekompromisní fantastická luxusní limuzína. Od Porsche. To je neuvěřitelné.
je to tak :yes: člověk žasne co se dá v dnešní době pořídit za dva míče >:D I když... to se dá žasnout i ve znatelně nižších cenovejch relacích. Přítomnost je k nám motoristům cenově velmi VELMI přátelská
:yes: Porsche zpravidla chyby nedělá(krom pokusu o převzetí nejmenované automobilky a "lidového" Porsche 924, které příliš předběhlo svou dobu) a přeji mu, aby, co se aut týče žádnou neudělalo - ta značka si to navýsost zaslouží...
a zcela bez mučení se přiznám, že o 914 jsem nevěděl - ale jdu to napravit - na první pohled se mi líbí........
924 si pamatuji proto, protože to byl jeden z prvních "angličáků", které jsem jako špuntě měl - pak mi chlapi v dílně říkali, že se tomu říká Porsche chudých.......
Panamera je jedním z dalších skvělých počinů od Porsche, bez debat. Motorizace se mi zdá důstojná, diskuze ohledně závodení s udýchanýma sportovníma derivátama z nižší střední bych snad jen přešel s úsměvem.
Ohledně Panamery ve mě jen hlodá už delší dobu jedna věc. Manažerská limuzína má dle mého skromného názoru všem v okolí pusu zavřít a ne, jako v případě Porsche, způsobit opak. Proto se mi vždycky lehce příčí srovnání s S-Klasse, nebo 7er. Spíš bych mířil do vod CLS, které.. nedá mi to nenapsat, tuhle jsem ho potkal a normálně se mi zpotily dlaně. Ale o tom zas snad jindy. Stejně zvedám Porsche palec nahoru :yes:
Samojediný tabulkový porovnávač dští síru a popel na základní sedan nabídky značky, kterou proslavil model jehož formální stálost nemá v automotive obdoby. Porovnávač nemá potuchy, kdo je reálným majitelem takových vozů. Je to ten, kdo vlastnictvím nečiní násilí na sobě ani jiných. Vlastnictví Porsche (a obecně čehokoliv) je vyjádřením jistého postavení ve společnosti a přesně takovou a nejinou optikou je potřeba Panameru vnímat.
Nemáš-li osobní status vhodný k prezentaci Panamery, pak do ní nesedej, respektive nekupuj. Není to totiž jen otázka dostatečné finanční hotovosti.
Až přestaneš srovnávat tabulky a vrátíš se do reálného světa, pak zjistíš, že to, co jsi považoval za průměrné je především dostatečně důstojné.
Nebo se snad domníváš, že majitel Maserati bude řešit závodění s votůněným hatchem na semaforech? Pokud ano, pak věz, že ještě nejsi osvícen a připraven. Připraven na vlastní vstup do světa, kde překročíš svůj stín.
Těchto pár řádků není popliváním důstojnosti řidiče orezlého Favoritu, neboť stále platí a platit bude, že "chudoba cti netratí", jen pozastavením se nad maloměšťáctvím v tom nejryzejším provedení, které lze spatřit výše v některých příspěvcích.
Já nedštím síru a popel na základní model, evidentě ti ušlo že ho dštím i na základní modely V8, a nejen na ty.
Bohužel i ty maj naprosto průměrné zrychlení, u značky Porsche si dovolím říct že mizerné ve verzi s manuálem - vše zachranuje pouze PDK, spotřebu, kdy 11,9 bere staré americké OHV s HDM a 11,1 bere Jaguar XF s 5,0 V8 a pokud máte zájem,,dám si tu práci a napíšu vám tu dalších 25 aut, které ten motor ve spotřebě porazí nebo dosáhnou stejné spotřeby, jako má Panamera V8 a to vč verze s PDK převodovkou!! (Panamera 4S V8 11,1 s PDK, XF 5,0 V8 11,1 s 6 ti st HDM). Pravda, 4S je 4x4, ano. I tak je to vyložený spořínek.
Jak už sem uvedl, mít Panamera V8 klasický HDM automat, dopadne naprosto vyvýborně ve spotřebě. Počítám tak 5 místo OD KONCE celkově u sedanů s V8 o objemu kolem 5ti litrů a a stejné či dokonce vyšší poh. hmotnosti.
Takže tu máme sumárum:
Sporotovní legenda Porsche, legendá sportáků a závodů má:
1) průměrný výkon u základního motoru V6
2) mizernou spotřebu u základního V6 manuál
3) mizerné zrychlení u V8 manuál
4) nijak oslnivou až tragickou spotřebu u V8 všechny verze vč. PDK
Takže co říci závěrem - Panamera je zajímavý vůz, určitě luxusní a jedinenčný, svezení v něm bude pro řadu lidí plně uspokojivé a své zákazníky si najde.
Ale že by to byla výkonová hvězda, etalon třídy a hvězda v úspronosti motorů, to bohužel nejde říci, pokud nejste fanatik značky a negnorujete reálná fakta. O tom že by parametry výkonu, zrychlení a spotřeby porazil své koknkurenty náskokem třídy nemůže být řeč a ty co porazí jedině díky PDK, kterou ostatní nemaj. Bez ní by zůstal hluboce v poli průměru a poznal i by i dost porážek.