Opravdu pěkné a zběsilé, ale za 1.384.700,-Kč jsou už auta jiné třídy, včetně sportovních. Když připočtu, žev Audi se za vše připlácí... Přece jen je to trochu moc a asi je člověk na cestě u nás proto nepotká. Ale jinak po technické stránce je to skvost, po designové Audi, které se někomu líbí, jinému přijde chladné. Za mě :yes:
Jak nejsem příznivcem přeplňovaných motorů, tak zvukový projev má zajímavý a pomalá rozhodně není, i když to bylo jen video, zejména pružné zrychlení na mně udělalo dojem. To moje stará Honda v automatu je proti tomuhle stroji takový "v bahně se převalující nosorožec," ale stejně ji mám rád. K prvnímu autu si člověk vytvoří vztah vždycky a 170 km/h na dálnici v Německu mi celkem stačilo.
Z celkem čtyř nabízených barev, se mně nejvíc líbí v té šedé Daytona, bílá by šla taky, ale červená by u mě neprošla a černá taky spíš ne.
Každopádně na tak malé a přitom sportovně zaměřené auto je pět dveří moc...
Jistě, jenže A3 žádný avant nemá a tenhle sportback ho částečně alternuje. Takže volba karoserie RS je podle mě logická. Kromě toho, mě si i sportback líbí mnohem víc než 3dv varianta.
Částečně jej alternovat může, ale přesto to Avant není. Navíc RS u Audi už dávno nejsou jen Avanty, co třeba RS4 sedan, RS6 sedan, nebo RS5 coupé, které nemá ani zadní pár dveří, stejně jako ta 3dv. A3.
Co se komu (tobě/mně) víc líbí/nelíbí je jiná věc...
P.S. rozdíl ve vnější délce karoserie A3 a A3 SB je pouhých 7,2 cm, což je asi polovina! běžné délky propisovací tužky/pera...
Souhlas, osobně bych taky nad čímkoliv co má víc jak 3 dveře v této třídě kroutil hlavou, ale u RS3 bych snad i udělal vyjímku, vzhledem k tradici a.. sakra tahle Audi má fakt charizma :yes:
Tohle není avant, ale sportback, je snad A5 sportback, nebo A7 kombi?
Navíc celkovou prostorností se A3 sportback vyrovná maximálně tak klasickému Golfu a ke Golfu Variant jej (po této stránce) nelze přirovnat už vůbec...
>:-[] vysvětlím:
Živá fotka= nafocená zrcadlovkou (opravdu nemyslím fotky z mobilu :-D) třeba někde na vyjížďce
Mrtvá fotka= málem počítačové rendery, to co servírují automobilky jako oficiální fotografie
Rozdíl je značný
Ja AUDI moc nemusím, ale táto audina je krásna. Prevodovka sa mi velmi páči, hlavne ako dokáže podržať prevodový stupeň na obmedzovači. Akustika z výfuku je nádherná a výkon taktiež. Ešta mať tolko penazi a kupujem. ;-)
Viac video.
[odkaz]
Někdy kolem vánoc vyšel článek ve kterém byla cena v Kč přepočtena ze stanovené ceny v Německu.....ta suma byla 1 200 000 kč, no dnes je kurs o něco málo optimističtější, ale i kdyby byl stejný, jak se dostali k této sumě? Asi by to zas u Audi vysvětlili rozsáhlejší výbavou v podobě klíče na kola ;-) pěkné je i těch 700 kč na konci cenovky...ještě že to nedali i v desetiných číslech :-)
Souhlas. Dát za prcka s výbavou 1,5 mega je opravdu moc. Podle mě by tak odpovídala cena - základ kolem milionu. I milovník audi si za 1,5 koupí úplně jiný model, dle mého názoru.
Určitě a spolu s Lancerem Evo jsou už téměř komplet vybavené. Za 1,3 milionu je rovněž BMW Z4 a Mercedes SLK s 300 koníky v superlehkých autech. A to jsou auta o 100% hezčí a sportovnější (nízké placky) a hlavně V6. A když rychlý kombík...tak větší je 300 koňové Volvo. A taky celá řada prémiových kupátek, možná ne tak výkonná, ale....
Btw. za milion je i Focus RS (305 koní)
Nechci říct že RS3 Sportback je špatné auto. Určitě je skvělé, ale cenou zasahuje do tříd, kde nemá moc co dělat.
problem vsech vyjmenovanych je interier, bohuzel na kvality Audi nemaj ani superluxusni auta danych znacek
jen pro porovnani muzu srovnavat treba XC90 08 a A6 99-03, a krome sedacek ktere ma XC90 naprosto luxusni je zbytek interieru ve prospech te obstarozni Audi, Subo ani Mitsu nema v tomhle smyslu zminovat, ty se nedotahujou kvalitou ani propracovanosti interieru ani nahodou, tam muzu srovnavat treba s poslednim Outbackem cos by mel bejt u Suba takovej predposledni stupen, a sotva se dotahuje
Konkrétně u tohoto typu mi přístrojovka nepřijde nic extra. Je sice přehledná a praktická, ale za 1,3 mega... Porovnej třeba s Jaguarem X, XF nebo SLK od Mercedesu. Mi osobně se nejvíce líbily právě v Jaguaru. Byť X-Type se nerovnal ostatním prémiovkám, tak interiér byl o dvě třídy jinde.
Základ interiéru odpovídá době příchodu (2003) letos končící generace A3, která navíc byla na trhu poměrně dlouho a modely RS přichází tradičně až před ukončením výroby generace na které vznikají..
tady ale nejde o to jestli se ti libi nebo ne, to je otazka 100 lidi 100 chuti
ja psal o kvalite a propracovanosti, a tu z fotek fakt nepoznas
a Mercedes je konkurent Audi, a nezminil jsem ho protoze nic jako RS3 nenabizi, pokud by nabizel, tak se da predpokladat ze by si za takove auto taky nechal zaplatit
Souhlas, at je audi sebesportovnější, porsche to s největší pravděpodobností připomínat nebude, tudíž jako někdo kdo by měl takové peníze a chtěl si za ně koupit audi, asi bych se vážně zamyslel jestli nebude vhodnější volbou nová A6 3.0 tfsi, která má 5,5 z nula na sto a stojí v základu tuším 1,33 milionu. Jasně uplně jiné auto....ale ne nezbytně horší...ba možná spíš naopak....
Srovnání podobně "brutálního" HH s vyšší střední je logicky celkem mimo, člověk by měl vědět co chce a rozhodovat se mezi RS3 a A6 mi nepřipadá úplně normální...
Srovnání RS3 Sportback a A6 3,0 TDI není tak úpe od věci pokud stojí stejně. Sportback si kupuje někdo, kdo má rodinu - je to takový dobře splašený kombík. A6 nabízí rodině však lepší komfort. RS3 zase požitek pro řidiče... dokážu si představit chlapa, kde řeší, které z těchto dvou aut...
RS3 Sportback si koupí někdo, kdo má rodinu? Seděl jsi někdy v A3 Sportbacku? To není žádný kombík/avant (viz 18:32) a rodinné auto už vůbec ne,
RS3 a A6 3,0 TDI jsou jiné světy... ;-)
Psal sem o 3.0 TFSI. Chápu že koncepce obou aut je jiná, ale reálně.....pro RS3 pujde někdo kdo chce rychlé audi...a pro takového má smysl zvážit, podle mého názoru, zdali nevzít raději A6 s podobnými parametry, podle mě je to vhodnější volba...resp. mnohem výhodnější poměr cena/užitná hodnota a anvíc uplně nový model...narozdíl od A3, pokud budu chtít sportovní auto za tyto peníze, přidám si pár tisíc a zajdu si pro caymana...nebo myslíš, že RS3 bude natolik dobrá že ustojí srovnání s porsche? >:D a porsche se svými 400 litry zavazadlovýho prostoru bude pořád i praktičtější pro běžný život...a že je dvoumístné? myslím, že někdo kdo má rodinu asi stejně pro RS3 nezamíří. Takže cenové srovnání RS3 a zmíněné A6 mi nepřijde nesmyslné
O A6 3,0 TDI psal CHerokee na kterého jsem tímto reagoval.
Prosím tě, proč do toho "guláše" RS3 s A6 ještě pleteš nějaké Porsche? 8-s
Přímé rozhodování mezi RS3 a běžnou A6 je podobně absurdní, jako rozhodování mezi 1M a běžnou 5er.
Jinak podobně "cenově" můžeš srovnávat cokoli s čímkoli s podobnou/stejnou cenou (např. i mezi jízdním kolem a autem)..., otázka ovšem je, jaký to srovnání bude mít smysl, souvislost a výpovědní hodnotu...
no jen počkej.....uvidíme co daj do základní výbavy..aaby nebyla např. větší nádrž za příplatek... ;-) ...chci tím říct, že neni tak jasné zdali bude audi v interiéru více rozmalovat
Je sice pěkné, že české zastoupení audi se konečně uráčilo zveřejnit cenu RS3, ale pro případného českého zájemce je to už asi stejně pozdě. Dle zpráv ze Ženevy je totiž celá produkce RS3 takřka vyprodaná a o navýšení produkce se z důvodu generační proměny naplánované na příští rok vůbec neuvažuje. Navíc prioritu mají jiné trhy než zrovna ten český. Nezbývá mu tak nic jiného než doufat, že audi ještě narychlo představí i RS3+, o které se teď tolik spekuluje.
Cena je vysoká, ale tohle auto není přece o ceně za cm délky. 5 dveří je samozřejmě lepší, protože pak jde využít i pro děti do školky a jde zapnout sedačku bez zlomení v pase. dále kdo to zažil, tak ví, že žádní elektroničtí pomocníci nenahradí pohon všech kol.
Už se těším na souboje s 1M. Nevím proč tu řada lidí brečí nad cenou, je plně konkurenceschopná s 1M což je hlavní a v podstatě jediný konkurent. Srovnávat s focusem, evem nebo sti je mimo mísu.
Cena RS3 "musí" výrazně převyšovat cenu S3 sp.b. S-tronic (1.126.400,- Kč) a respektovat cenu TTRS s S-tronicem (1.519.600,- Kč), logickým důsledkem je pak tato relativně vyšší "mezicena" RS3...
Tak to jsi toho moc neviděl a když tak rychle vzdalující se zadek na kterém, pravda, to S3 není moc čitelné. Ale pokud uvidíš pomerančovou A3 tak je to skoro na 100% S3. Po Praze a okolí jich jezdí dost.
Nevím proč by mělo být srovnání s Evo, nebo STi mimo mísu, když se koncepčně jedná o stejná auta. 4x4, turbo, nejostřejší verze modelu. To spíš ta zadokolová 1M je trochu jinde. Mimo tuto mísu spíš bude A3 co se týká pocitů za volantem a takového toho propojení s autem...
Taky si myslím. :yes: Na rovince bude Audi možná malnko rychlejší, ale v zatáčkách bych si na ni určitě nevsadil a cenově je to velký rozdíl...s výbavou skoro obří.
Záleží v jakých zatáčkách. Čím víc štěrku, výmolů, prudkých zatáček a špatného povrchu, tím větší převaha STi i EVO. Čím hladší silnice s dobrým povrchem a plynulé rychlé zatáčky, tím menší převaha.
Jde spíš o to, že RS3 umožní dobře situovanému člověku, který potřebuje i trochu reprezentovat a potřebuje i dávku prestiže dostatek řidičských zážitků a při tom nevypadat jako "exot".
Souhlas, i relativně obyčejný golf r těm asijským zázraků naloží na krátké, převážně technické verzi Hockenheimu takřka 2 sekundy. Jen pro srovnání, takové TT RS to zvládne ještě o více než 2 sekundy rychleji.
No myslím, že mimo mísu to srovnání je protože okruh zákazníků audi nebo bmw nikdy nepřemýšlí o evu nebo sti.Když o něčem přemýšlí tak o tom jak se posunout výš v rámci prémie (M3, RS5, RS6, M5 atp.) nebo o tom jak se posunout o level dál (911 atp.). Samozřejmě platí to asi i naopak, že ten co přemýšlí o sti a horko těžko našetří mega asi vůbec neuvažuje o výše uvedených kárkách. To, že je něco technicky podobné je irelevantní, konec konců to už by jsi jim mohl podstrkovat SX4, ta má taky 4x4. Claudia Schiffer i Iva Janžurová jsou obě ženského rodu a přesto ti co stojí frontu na jednu by nestáli ve frontě na druhou.
Podle čeho soudíš, že majitelé STI horko těžko ušetří mega? >:D Já si naopak myslím, že většina by si mohla přihodit a koupit RS3, ale vzhledem k jejich preferencím nemají zapotřebí přihazovat 200,300 tis. jen za značku a kvalitnější interiér ;-)
Za prestižní značku si připlácí ti co na to mají, to je celkem známá věc, ti co radějí ušetří 200, 300k jsou přesně ti kteří končí někde okolo mega, ti co mají volné zdroje okolo 2-4 mega myslí stejně pouze o řád výš, proč bych místo RS6 kupoval 911 když to má v zásadě ještě větší výkon a ještě ušetřím jedno mega a tak to jde dál a dál až po veyronáře...
V tom případě chudáci lidi, kteří si naškudlili na obyčejnou značku jako Nissan GTR, Ford GT apod. a nekoupili nějakou prestižnější značku. Ne každej letí jen na značku, ale chápu, že vy v Praze to máte trochu jinak >:D
V případě koupě STI nebo Eva nelze v žádném případě mluvit o šetření peněz (navíc když plní vetšinou funkci 2. auta), ale je to jak říkám o preferencích...
A proč chudáci, všimni si, že nikde nehodnotím zda je evo, sti nebo gtr dobré nebo špatné auto, jen jsem argumentoval, že existují jasně definované skupiny zákazníků a ti co letí na bmw nebo audi neletí na sti a evo a naopak. A vůbec to není o Praze, na západ od nás je to tak všude. Nic víc, nic míň. Takže tabulkoví srovnávači klidně nechť si srovnávají rs3 a třeba sti ale pro ty co zajímá koupě nekterého z uvedených vozů je takové srovnání o ničem protože je takové srovnání nezajímá.
Člověk který horko těžko našetří mega, si nejspíš nepomýšlí na STi, u kterého jdou náklady na provoz do desetitisíců ročně i když nezapočítáš benzín... Jestli myslíš ti co přemýšlí v rámci premie jako o frikulinech, kterym jde jen o to mit jen to co nejvic husté Audi, tak možná ano. Ale toto auto je ve třídě aut pro Řidiče a tady se hledí spíš na schopnosti a techniku,než na nějaké pozérství. Potom ten tvůj blábol o RS6 a 911, to je něco jako to tvé podstrkování SX4. Jabka vs. hrušky.
A3RS, STi a Evo jsou jedna třída a stím se holt budeš muset smířit, prémie, neprémie. Tady rozhoduje výkon a schopnosti a ne to, co máš nalepené na kapotě...
Nesouhlasím. STi a EVO si hrají vlastní ligu a vytvořili si tak trochu vlastní kategorii, do které se zatím nebyl nikdo schopen vtěsnat. Je otázka, jestli někdo chtěl a chce. I Mitsubishi zjistilo, že ta auta jsou velmi úzce profilována (viz. posun X od IX a nejasná budoucnost).
Jak psal už figurka, STi a EVO mají výrazně jinou cílovou skupinu zákazníků, než RS3. Tyhle auta kupují v podstatě jen "nadšenci", ale kdo se nadchne pro STi/EVO, hodně těžko se zároveň nadchne i pro RS3 a naopak. Nadšenci, kteří jsou schopni utratit tolik peněz (včetně provozu) za podobná auta, mají v tomhle ohledu zpravidla zcela jasno...
P.S. RS3 nepovažuju ani tak za vyloženě "pozérskou" (ve smyslu "já na to mám"), to jsou spíš velké, podstatně dražší modely AUDI, jako třeba S8.
No jenže BMW je koncepčně někde jinde, 1M je sportovní kupátko s pohonem na zadek, auto co najde uplatnění jako plnohodnotné sportovní náčiní, RS3 je spíš takové GT.
Oba špičkové modely přišly na konci generace... u Audi bych si počkal, u BMW bych koupil co je :-).