Ekonomika
BeranK
0
No a když to rozpočítáš na jedno auto? Já to jednou počítal u Kolína, kde ty mzdy jsou podobné a vyšlo mi (při ceně auta, které jde z fabriky) těch 3,5%. No, to žádná fabrika neřekne a nepřizná, ale stačí se podívat na průměrný plat u VW v Portugalsku (které je ve všech ukazatelích pod náma) a u nás a je vidět, že s těma mzdama to tady zas takový problém nebude, zejména ve vazbě na kvalitu práce. Těch 24.000 kmenových zaměstnanců není jenom ve výrobě, vezmi si, kolik lidí dělá jenom Česaně......
Přejít do diskuze
Tam se vozej auta v bednách a těch výrobních operací je 7 až 20. A jestlipak víš, kde se dělaj motoroy, převodovky a všechno to hlavní? Je vidět, že o výrobě aut toho víš zatraceně málo, nicméně je taky vidět, že opakovat pár prvoplánových frází, který mi nás krmí pokleslá média ( a často na objednávku) ti problémy nedělá....
Slušná televize stála v roce 1989 20 tisíc, videopřehrávač v únoru 1989 12.000,- a průměrná měsíční mzda podle statistiků v létě 1989 byla 2890 korun. Medián byl pod dva dva tisíce.
A ještě mi řekni, kde byla ta plná prodejna, ještě v roce 1987 (ten rok 80 tolik nepamatuju) stolní Teslu kupoval kamarád v Tuzexu a stál na ní několikahodinovou frontu. Pokud jsi nebyl v nějaké "speciální" prodejně.....a nemyslím tím Tuzex.
A ještě mi řekni, kde byla ta plná prodejna, ještě v roce 1987 (ten rok 80 tolik nepamatuju) stolní Teslu kupoval kamarád v Tuzexu a stál na ní několikahodinovou frontu. Pokud jsi nebyl v nějaké "speciální" prodejně.....a nemyslím tím Tuzex.
Myslím, že podíl mzdových nákladů bude vyšší. Tarifní zaměstnanci mají v průměru 32.000 měsíčně, mzdové náklady jsou dejme tomu 45.000, je tam 24.000 kmenových zaměstnanců... to dělá nějakou miliardu měsíčně na mzdách kmenových zaměstnanců jen tady v ČR.
v 89 stála televize 44 tisíc?
že sem si nevšiml, když Tesla COLOR 110 stála cca 11 tisíc 😄
A to už v roce 1980 >😁
A měli jich plnou prodejnu
že sem si nevšiml, když Tesla COLOR 110 stála cca 11 tisíc 😄
A to už v roce 1980 >😁
A měli jich plnou prodejnu
Já tam ale snad píšu, že : , v kapitalismu ty plány občas nevyjdou a občas nevyjdou na sto procent.
Já si něco, na co reaguju přečtu vždycky radši dvakrát.
Jinak s těmi lokomotivami máš naprostou pravdu a s těmi tatrami taky, až na dva malé detaily : v socialismu se vyrábělo, ne vše se prodalo (eufemisticky se tomu říkalo nadnormativní zásoby, krátce před rokem 1989 se to jako obrovský problém označovalo už i v tehdejším tisku) a ne vše, co se dodalo, bylo zaplaceno a to třeba i ze slavného SSSR, nedobytných dluhů u našich přátel a spojenců (od Kuby přes KLDR až po Sýrii) bylo možná víc, než je náš státní dluh.
Velmi mně vždycky potěšilo, když jsem slyšel, jak ono tu o padesát tu o sto procent zdražené spotřební zboží bylo kompenzováno právě snížením cen lokomotiv a umělohmotných tkanin....nakonec tehdy (v roce 1989 byla za roční plat televize, dneska nejlevnější Fabie...).
Já si něco, na co reaguju přečtu vždycky radši dvakrát.
Jinak s těmi lokomotivami máš naprostou pravdu a s těmi tatrami taky, až na dva malé detaily : v socialismu se vyrábělo, ne vše se prodalo (eufemisticky se tomu říkalo nadnormativní zásoby, krátce před rokem 1989 se to jako obrovský problém označovalo už i v tehdejším tisku) a ne vše, co se dodalo, bylo zaplaceno a to třeba i ze slavného SSSR, nedobytných dluhů u našich přátel a spojenců (od Kuby přes KLDR až po Sýrii) bylo možná víc, než je náš státní dluh.
Velmi mně vždycky potěšilo, když jsem slyšel, jak ono tu o padesát tu o sto procent zdražené spotřební zboží bylo kompenzováno právě snížením cen lokomotiv a umělohmotných tkanin....nakonec tehdy (v roce 1989 byla za roční plat televize, dneska nejlevnější Fabie...).
Taky mně to napadlo, ale podle mně jsou to jenom takový hrátky....na všechny strany. Kecy o přesunech výrob (které tady ale Vahland de facto vyvrací) na východ a nebo někam daleko, kde je "levná" pracovní síla jsou u tohoto typu výrob už zcela mimo mísu. Podíl mzdových nákladů je v produktu pár procent (2 až 3), poloha automobilky hraje svoji roli jednoznačně (pročpak se sem tak hnal Hyundai/KIA) a jak vypadá infrastruktura na Ukrajině, v Rusku a třeba v "superlevné" Moldavii vím velice dobře. A kvalita pracovní síly taky. Nicméně rozumím problému s eurem, nejde o domácí trh, ale o výměnu komponent a vývozy a dovozy polotovarů pro konečné montáže.
Jasně, a ty zase rozumíš podle všeho všemu....tak si ještě jednou přečti tu větu o podílu mezd. Jinak jestli o tom nevíš, škodovka už montovny v Rusku a na Ukrajině (a taky v Číně a Indii) má. Takže zase jedno zbožné přání, které je otcem myšlenky a myšlenka je honem honem napsat něco, co ukáže, jak je škodovka mizerná a jde do háje. Takže pa pa dederone00 😄 :no:
Ono to je o povedene nebo nepovedne privatizaci. V tomhle je treba ocenit Pithartovu vladu, ze se v pripade Skodovky nevydala "ceskou cestou" (vedouci na Bahamy).
a že to oznámil zrovna teď, když chtějí zaměstnanci přidat na mzdách >😒] zřejmě to doposavad nevěděli ? >😒]
Na druhou stranu by jsi mohl argumentovat počtem prodaných Tater nebo lokomotiv. I v tom kapitalismu to někdy nevyjde. :-!
skoda sa dlho hriat v cesku nebude. ak ma byt produktivnejsia nemôze tak cinit v stavajucich podmienkach silnejucej koruny. rumunsko, rusko, ukrajina, atd. to su krajiny pre lacny ekvivalent vw. a tradicia?? ekonomika taky pojem nepozna..
Když předloni vyhlásil VW plán, že škodovka bude vyrábět do tří let milion aut, připadalo mi to neuvěřitelné a tak trochu nesmyslné - jenže loni to už byl třičtvrtimilionu a s výrobou v Bratislavě a výrobou A-entry se ukazuje, že ten čtvrtmilion nesmyslný není. Fascinuje mně to porovnání s obdobím před rokem 1989, kdy Favorit představoval obrovskou senzaci a všichni se dohadovali, jestli se skutečně bude vyrábět i ten kombík a nebo dokonce ta 105.
Kdyby mi někdo řekl, že za dvacet let ta firma bude dělat čtyřikrát tolik aut a v pěti základních řadách s možná stovkami modifikací, desítkami motorů a bude mít fabriky i v zahraničí, pokládal bych ho za blázna. No, ukazuje se, že rozdíl mezi socialismem a kapitalismem je v tom, že oba systémy používají plánování, v kapitalismu ty plány občas nevyjdou a občas nevyjdou na sto prcent, ale v onom reálném socializmu nevyjdou nikdy. Na sto procent. Takže se těšme na novinky a popřejme naší domácí tradiční značce další rozvoj....
Kdyby mi někdo řekl, že za dvacet let ta firma bude dělat čtyřikrát tolik aut a v pěti základních řadách s možná stovkami modifikací, desítkami motorů a bude mít fabriky i v zahraničí, pokládal bych ho za blázna. No, ukazuje se, že rozdíl mezi socialismem a kapitalismem je v tom, že oba systémy používají plánování, v kapitalismu ty plány občas nevyjdou a občas nevyjdou na sto prcent, ale v onom reálném socializmu nevyjdou nikdy. Na sto procent. Takže se těšme na novinky a popřejme naší domácí tradiční značce další rozvoj....
snad to tak bude :yes😒br />
BTW Superb a Passat mají s vyšší střední třídou společného co? 😄
BTW Superb a Passat mají s vyšší střední třídou společného co? 😄