Video mi nešlo pustit, ale podle popisu, je mi celkem jasné o co asi šlo. Jezdím denně po dálnici a kolikrát se nestačím divi, jak jezdí někteří i*d*ioti s vozíky. Na vozí 80 a jede si to 140. Na dírách mu to skáče, že čekám kdy to vyskočí ze silnice i s ním.
ten vozík nvm kolik ještě snese,ale pneumatika na vozíku má určitě vyší "rychlostní index" nebo jak se to nyzyvá ;-) Než je max.80 km/h a některé vozíky už mají 100 km/h a pneumatika by mela mít vždy vyšší rychlostní limit... samozřejmne je to ale hazard jet s naloženým vozíkem jako prase :no: mne jednou takhle vyletěla akrylátová vana z vozíku ;-\ ve100 chytla vítr a tradá na cestu,štěstí že nic nejelo >:-[]
Nejde ani tak o riziko prasknutí pneumatiky. Všechno, co se na auto připojuje, má homologaci s nějakým rychlostním limitem. Při vyšších rychlostech ti může na díře například prasknout svár, protože na to není dimenzovaný. Nebo se ti může převrátit. 80 a 140 je z konstrukčního hlediska ohromný rozdíl. Ztráta kola podle mě zase tolik problémů nepřinese, nejhorší je ztráta předního kola u auta. Možná ještě radši mám "spěchající cyklisty." Nosiče kol jsou také většinou homologované na 80 km/h, ale pravidelně na začátku a konci víkendu člověk vidí kola létat 130+. Těmhle chytrákům bych bral řidičáky, protože ohrožují hlavně ostatní.
To s těma cyklistama je omyl. Také jsem jedním z mnoha, který vozí kola na střeše a pro tento případ jsem si koupil nosiče homologované na 130km/hod, takže pak na dálnici není problém. Pokud navíc jedu 130km/hod podle navigace, zdá se asi ostatním, že někdo zbytečně hazarduje s kolama na střeše, ale vše je podle předpisů ...
Pravda, sám mám nosiče na kolo Thule, a taky mají homologaci na dálniční rychlost. Samozřejmě, pokud si někdo koupí v Tescu nošiče za 300Kč, které mají trubky o průměru párátka, tak se není co divit, když mu to pak někde ulétne. Já jsem to sice naštěstí nezažil, ale kamarádce se stalo, že jí předjela octávka s kolama na střeše a chvíli po té jí jedno z těch kol skutečně z té střechy uletělo -naštestí si ta octa už stačila získat náskok, takže se nikomu nic nestalo. Jen pro srovnání, ty moje nosiče stály ve své době (nevím jak dnes) 2400Kč/ks, takže se ta kvalita někde projevit musí...
Tak ti nic nehrozí, že. Možná mám už zastaralé informace, kola na střeše už nevozím, ale dříve byla drtivá většina výrobků na trhu homologována na 80 km/h. To nic nemění na tom, že bych lidem porušujícím homologační omezení bral řidičáky.
Mě spíš překvapuje, že vylítly boční airbagy. Chápu, že to byla pořádná šlupka a kolo mělo třeba stejné otáčky jako kdyby jel 300 za hodinu, ale neumim si představit, že si tahle povalim po dálnici nebo okruhu, "chytnu" defekt a s nim i polštářem do hlavy. 8-s
Podle toho, jak byl bok zdemolovaný výbuchem, bych řekl, že byl zkrátka aktivovaný senzor detekující boční náraz. Musel být někde blízko, pravděpodobně na boku zadního nárazníku. Na otáčkách nezáleží, airbagy se musí aktivovat i když stojíš.
Přesně tak, taky si myslím, že nějaký kus gumy fláknul někde do místa, kde je senzor airbagů ;-) Hlavně ale nechápu, co tím chtěl tenhle "šikula" dokázat. Každý přece ví, že když se někde zahrabeš (a je jedno, jestli je to sníh, nebo bláto), tak tím, že budeš držet plný plyn, se tak maximálně to auto zahrabe ještě víc. Jediný smysl by to mohlo být, pokud by byla šance, že se prohrabe na pevný podklad, což se na blátivém břehu rybníka dá očekávat těžko :no:
Tak prasácky bych se k svýmu autu nikdy nechoval. Podle řidiče bych řekl, že jde o nějakého blbečka příslušícího k ruské zlaté mládeži. Tatík mu koupil drahé fáro a rozežrané dítko pak auto takhle zprasí. Nechápu proč zajel zpět poté, co ho ten náklaďák vytáhl. Snaha vyjet stylem "šlápni na to, co to dá" má však své kouzlo >:-[]