precetl jsem si zpravu a rikam si mrknu na to, jak budou autobusy vypadat... A hle tam Scania - tedy uplne jine autobusy ... Mohly jste do clanku ci popisu fotek napsat, ze ukazujete jine autobusy ...
mně teda ne, mě by víc zajímalo, CO že budou kupovat, když už tu maj takovej PR článeček :-)))
Jo a pak taky to, jeslti už maj tu Wi-Fi, jak o ní mluvili a jak na některejch busech maj psaný, ve VŠECh busech a zda funkční..... protože já jel z Prahy do Jihlavy a chytil sem leda UKA, ho*o jak ta ruka 8-s:-! ;-\ :-( >:-[]
Tak já reagoval jen na požadavek o informaci, že fotky jsou pouze ilustrační. Samozřejmě bych také raději uvítal fotky skutečně nakoupených autobusů :-) Ale s tou Wi-Fi souhlasím. Také jsem jí ještě nějak nechytil...
..jako tiskový mluvčí lže pořád stejně jako když dělal tiskového mluvku Českých drah. A pan Petrů to samé v bledě modrém. stáří vozového parku určitě nemají maximálně 3 roky, to by museli v posledních 3 letech koupit alespoň stovku busů. Přinejlepším to ale nebude ani průměrné stáří, když mají ve flotile i velkou spoustu busů, které jsou ještě starší...
Zajímavé, že už se třeba dál nechlubí dalšími zajímavostmi. Třeba že po letech keců o tom, jak vyjede s "nejlepšími vlaky na světě" a už rok slibování, že pořídí zcela nové vagony za 25 milionů kus (přičemž reálně se prodávají za cca 40-50 milionů) nějak pomlčel o jejich kiksu, který se jim podařil minulý týden. Navenek hlásají o tom, že koupí zcela nové vozy a přitom jednaly s rakouskými železnicemi (OeBB) o odkupu 30 let starých vozů, které by pak chtěli vydávat za zcela nové a ještě se chlubiít, jak je pořídili levně. Bohužel ke smůle pana Jančury, který jich chtěl jen 25, se ozvaly i České dráhy, které chtěly všechny nabízené vozy a OeBB je prodaly jim (už jen proto, že s ČD spolupracují i na pořízení 16 souprav railjet pro ČD.)
Na jednu stranu musím poznamenat, že na pořizování 30 let starých vagonů není nic špatného, ve světě se běžně provozují třeba 50 let s tím, že během své životnosti projdou třeba 2x komplexní rekonstrukcí (ve Švýcarsku běžně potkáte vozy, kterým by jste rozhodně nehádali vzbik kolem roku 1950, rakouské OeBB část těch nabízených vozů již přestavěly, německé DB jich k rekonstrukci teď připravují přes 1500 a ČD jich v současnosti rekonstruují několik set.) Problém je ovšem to, že nikde se to neprezentuje jako zcela nové vozy, to jen marketing StudentAgency se snaží z lidí dělat voly a do očí jim lže, že mají busy staré max 3 roky, budou mít "zcela nové vozy za polovinu" apod. Nevím, tohle mi moc seriózní nepřipadá...a to jsem uvedl jen 2 příklady a našlo by se jich u SA daleko víc...
Třeba to budeš těžce kousat, ale průměrný věk se snaží udržet na 3 letech a to se jim daří.
Beulas Aura - 17 z 2005, 13 z 2006, 7 z 2007, 3 z 2008, 4 z 2009
Beulas Cygnus - 2 z 2006, 3 z 2008
Beulas Glory - 6 z 2008,9 z 2009
Irizar Pb - 4 z 2006, 9 z 2007, 7 z 2008, 5 z 2009
Mercedes Travego - 5 z 2006
teď z toho v červnu zmizí 17 Aur z 2008 a 2 Cygnusy z 2006 a přijede 20 z 2011
Takže nyní je průměrné stáří 3,85 roku a v červenci bude 2,7 let.
Tudíž cituji "Podle něj se firma, která patří brněnskému podnikateli Radimu Jančurovi, snaží udržet stáří autobusů na maximálně dvou až tří letech." nelže!!!!
Tady si někdo plete "maximální stáří" co prezetnuje Ondrůj a "průměrné stáří." Ale jasně, šotouš ultras z Želpage neumí ani číst a hned vykřikuje. Ani dle toho seznamu nevidím oporu pro tvrzení, že je stáří max. dva roky. >:D