Vypada to, ze nema smysl kupovat maly diesel, kdyz jsou na trhu male benziny se skoro stejnou litrovou spotrebou a daleko lepsi sanci byt v budoucnu vpusten do center mest.
Maly benzin nema zmysel obecne, nezavisle na hybridoch, pretoze rozdiel bude iba 0.5 litra u tak maleho auta a v meste bude studeny disel spotrebovavat mozno este viac nez maly benzin. To uz ani nehovorim o priplatku a tankovani drahej premiovej nafty a problemami s DPF v mestskom rezime a naslednym dalsim zvysovanim spotreby.
Inak cely tento test je slaby. Hlavna vec co nas u tohoto auta zaujima je spotreba, ale v clanku je iba jeden maly odstavec s nejakym udajom 4.7l/100. Chcelo by to prejazd Prahou, porovnat viac rezimov, zmerat spotrebu dotankovanim a najlepsie porovnat 1.2ku s 1.4 hybridom, pretoze Japonci rozhodli, ze z 1.2ky hybrid neurobia, tak neviem, ci mam to auto zaclenit ako mestske, alebo mimomestske. Ale ma vobec zmysel s tym jazdit mimo mesto? Tam je lepsi disel a naviac je to male a menej bezpecne, nez vacsie auto
Rád bych upozornil na to, že nejde o test, ale o první jízdní dojmy z novinářské prezentace, během níž jsem absolvoval necelou hodinu jízdy.
S diesely ve městě máte naprostou pravdu, jenže o jejich nevýhodách při městském provozu se nemluví, protože v Evropě teď diesely "letí" a zde převládající automobilky je musí prodávat, aby si snížily průměr emisí, bez ohledu na negativa pro ovzduší i zákazníky.
Pojem městského auta je v českých podmínkách (a zemích východního bloku obecně) trošku komplikovaný. Zatímco zde slouží fabie a spol jako rodinná auta, určená na vše od dojíždění do práce do celorodinnou dovolenou, na západě mají status auta do města. Jazz je spíše miniMPV než malé auto a na malé půdorysné ploše nabízí slušný prostor, takže je určitě schopen zvládat více funkcí.
Ano mate pravdu, neni to test, to se omlouvam.
Dnes uz pozorujem posun od Fabii k i30/Ceed, takze postupne sa posuvame do nizsej strednej triedy, kde je asi navacsi cenovy boj a minimalny odostup od malych aut, casto horsie vybavenych.