BMW opět ukazuje světu jak má vypadat správně namíchaný koktejl pro sportovní sedan. Překrásné základní proporce doplňuje vyzývavý bodykit s nádhernými koly...dá se k tomu vůbec něco napsat? :-)
>:-[] přesně, tomuhle se bude vyčítat nesmyslný výkon, turbo, že nemá manuál... aby ses pak na vedlejší stránce dočetl, že nejlepší je "dobrá práce pane Hondo hybrid". ;-)
>:D jo vždycky si představím ty plejstejšnové "na manuál nedám dopustit" hrdiny, jak tam v nějakém pětisetkoňovém autě při plném kalupu sází meziplyny, prostě bez manuálu ho to nevtáhne do děje. >:D Tihle hoši většinou končí s debatami podobného druhu, až když se náhodou dostanou k nějakému o dvěstě koní slabšímu autu a zjistí, že i s tím dokáže jet max. na půl plynu a ještě má co dělat, aby stíhal řídit, natož pořádně řadit. Z4, cayman to jsou auta pro manuál, našlápnutý sedan vyšší střední při současných výkonech nutně volá po automatu nebo dvojspojce. ;-)
Určitě souhlas, i když třeba já už bych dneska i to Z4/Caymana (a jim podobná auta) "vydržel" klidně i na dvojspojce, jen kdyby v nich bylo víc místa, hlavně na výšku..., když zrovna ten Cayman se v tomto ohledu docela dá, ale je to spíš "vyjímka"...
Snad jen, že BMW opět ukazuje světu jak má vypadat správně namíchaný koktejl pro sportovní sedan. Překrásné základní proporce doplňuje vyzývavý bodykit s nádhernými koly... ;-):yes:
Docela souhlasím s pajou, ta stříbrná tady překvapivě docela sedne, ale ono je to i tím zajímavým "kovovým" odstínem (viz titulní fotka), který vozu přidává technicistní akcent, já bych šel do podobně kovového odstínu, ale s výrazně tmavším základem..., celé černé kola taky moc extra nemusím, ale s úplné klasiky (šedostříbrný lak) bych měl taky "strach", v dnešní době by to zrovna na M5 mohlo působit trochu "lacině", spíš bych na ně volil kovový "lesk" v kombinaci s temně šedým metalickým lakem (klidně i matným)...
kupé možná ok, ale nejnovější sedany se mi nelíbí a tady specialně ta boční linka co ji hýzdí kliky a ještě jakoby vedla kolem celého auta se mi prostě hnusí..
A v čem na ní ztrácí? četl jsem dva testy BMW vs. Nová A6 obojí třílitry diesely a v obou případech byl vítěz testu Audi. A to i jízdím projevem, kde měla nižší spotřebu, lepší zrychlení i pružnost.
Dnešní auta německé D3 jsou na špičkové úrovni a jsou si naprosto rovnocenná a určitě by jsem si netroufl říct, že je jeden z nich ethalon a ostatní na něj ztrácí.
Nechci bejt hnidopich ale do "jízdího projevu" bych nižší spotřebu, lepší zrychlení i pružnost moc neradil. Jsou to spis atributy 3.0 TDI , kde audi proti BMW 30d opravdu neztraci ;-) Jinak s mas s temi etalony uplnou pravdu.
Od kdy se do jízdního projevu neřadí zrychlení a pružnost, ať už se jedná o subjektivní dojem, nebo objektivní měření..., u spotřeby je to spornější, ale i ta případně dokáže člověku zpříjemnit/znechutit celkový dojem z jízdního projevu... ;-)
Osobne pojem "jizdni projev" chapu jako obecnou jizdni charakteristiku vychazejici ze zakladnich konstrukcnich veci jako je umisteni motoru, pohaneny napravy, rozlozeni hmotnosti atd. Samozrejme se na to neda nahlizet obecne, ale vzdycky na konkretni kus auta a jeho vybavu, typicky priklad obrovsky rozdil audi predokolka nebo quatro. Takze aby kari.laz zachoval objektivitu, mel by napsat komplet vybavu obou aut (xdrive, quatro, DSG, aktivni rizeni.....), vcetne motorizaci, protoze napsat obecne: "BMW vs. Nová A6 obojí třílitry diesely a v obou případech byl vítěz testu Audi. A to i jízdím projevem" je minimalne nepresny.
Mas ale pravdu v tom, ze motor do jizdniho projevu 100% patri, to sem se ja blbe vyjadril :-)
V testech o kterých byla "řeč" se srovnávaly srovnatelné verze, tedy A6 3,0 TDI quattro + 7st. DSG vs. 530d x-drive + 8st. steptronic, případně ještě vs Ečko 350 CDI 4matic 7st. automat.
Konečné celkové pořadí: A6, Ečko, 5er. Samozřejmě, že rozdíly byly celkově minimální a záleží na osobních preferencích...
To jsou přesně ty testy. JInak ještě doplním, že k jízdnímu projevu se počítá i projev motoru, kde byl motor v audi hodně vysoce hodnocen. Byl o něco tišší a měl kultivovanější chod než v BMW. Navíc vyzdvihli i lineární zátah. Popisovali to tak, že máte pocit, že Audi nezrychluje tak razantně, ale opak je pravdou.
Nebudou jenom u těch truhlíků v BMW. Mercedes má stojí atmosféru AMG 6,2 pořád a ani Audi se nevzdává svých osmi a dvanáctiválců. Nechápu, proč ti oslové tak vyměkli.
Bohužel to není až taková utopie, někdy koncem životního cyklu aktuální pětky i ona dostane hybrid (jako ekvivalent základního dýzlu) s tříválcem 1,5 litru. :'-(
Vždycky je lepší vědět, než začneš se soudy. V AMG aktuálně dokončují vývoj V8 turbo o objemu do 4,5 litru pro příští ámgéčka. V audi jakbysmet, za dva roky sám uvidíš až vyjede nová RS6. Velká atmosféra s min. pětiset koňmi je mrtvá, a jde to čistě na konto nesmyslných emisních limitů resp. metodiky jejich výpočtu. :-!
řeč byla o atmosférách u D3, alespoň v tomto vláknu. Rekce se odvíjejí od poznámky "Mercedes má stojí atmosféru AMG 6,2 pořád a ani Audi se nevzdává svých osmi a dvanáctiválců"
Článek je o M5, ale povzdych byl nad rušením atmosfér u D3.
Neboj, jsem informován. Nicméně v řadě C zůstává nadále atmosférický 6,2 dokonce se zvýšeným výkonem. Tam se nic nezměnilo. Takže s těmi soudy jsi trochu mimo.
Auto bez kazu. Neexistuje jedinej špatnej šroubek, všechno sedí tak jak to sedět má. Popravdě si ale napišme, že tohle není nic pro kloboukáře, vajíčkáře a všechny ty garážové antoušky. Tohle žádá chlapa. Jestli tedy vůbec víš, co pojem chlap vlastně znamená... Zahoď empétrojku, sundej melír, umyj se, odlož náušnici, kup si kravatu, kožený kopyta, nějakej slušnej orloj a udělej ze sebe alespoň papírově toho chlapa. Pak se postav do fronty. Až přijdeš na řadu, tak se modli abys prošel...
Myslím, že tenhle styl M5 vystihuje dokonale.
Co ode mne k M5 concept? Netajím se tím, že nová 5er řady F10/11 je pro mě nejlepší BMW od roku 1998, kdy vyšla E46, takže jak hodnotit M5 F10 opravdu nevím, snad jen klišé dokonalé auto po všech stránkách..
lol.... vsetko sedi ako ma :))) vidim ze si v nom uz vela najazdil :))
kup kravatu ??? preto v bmw jazdia hlavne vymleti dementi s krkom hrubsim ako tvoje nohy dokopy v teplakoch :))) vidim ze styl BMW mas zmaknuty >:D
Jsem velkým fandou firmy, ovšem nová M5 potažmo pětka je pro mně zmenšená sedmička, tzn. limuzína se vším všudy. Sportovní nádech jí vůbec nesluší, ale vůbec. To auto je k uzoufání nudné. Taková může být limuzína, ovšem ne sportovní sedan. A ty přeplňované motory, unifikované pro dalších pět aut... M5 měla vždycky svůj vlastní motor, který byl něčím vyjímečný... no prostě velké zklamání
Nova M5 nema chybu, auto se kterym se muz, jak ho spravne popsal GTI, neztrati v zadne situaci. Osobne se ale jeste o chloupek vic tesim na M5 tourig... Nemate nekdo info kdy by mohlo prijit?
Mmmm, počkejme si na první testy, ovšem takhle z papíru to je opět další ústupek původnímu výjimečnému postavení divize M. Místo jedinečné V10 tady je "nafoukané 550i". Nedělám si iluze, že snad nová M5 nebude rychlejší, pohodlnější a celkově schopnější, než ta minulá, ale zároveň se nemůžu ubránit dojmu, že je typickým obrázkem zeštíhlování výroby a důlazem, že se při vývoji šetří, kde se dá.
No, to jsou ty rychlé soudy od stolu. Stačí trochu se pošťourat v technice motoru z 550i a srovnat s eMkovým V8 a zjistíš, že ta střeva jsou natolik rozdílná, že kdyby BMW pro novou generaci předělalo V10ku z E60, tak na vývoji ušetří. Tohle turbení napříč spektrem výrobců nemá s náklady na vývoj a výrobu (resp. jejich snižováním) společného zhola nic. Je to čistě cesta, jak udržet příp. zvýšit mezigeneračně výkon a dostát nesmyslným emisním limitům. ;-)
Ehm, co si pamatuju tak má akorát překopaný sací a výfukový trakt dovnitř véčka, možná nějaké zesílené části a pak už je vše jen "chiptuning" - jestli máš ale nějaký pěkný link k "prošťourání" motoru tak sem s ním, ať si mohu poopravit svůj názor, že jde jen o nahoněnou a "obyčejnou"4.4 biturbo. Prostě si nějak neuvědomuju zásadní konstrukční zásah do motoru nebo zásadní změnu jeho vlastností - potvrdil mi to i letmý průet článku tady na auto.cz. To že z něj tehdy při premiéře M SUV BMW dělalo málem nový motor, mi přišlo jako jeden z mnoha marketingových žvástů. Jestli by bylo drahší překopat 5.0 V10 pro EURO 5 nebo 4.4 V8 na větší výkon, to bych nerad soudil, nicméně u té atmosféry bych to selským rozumem možná viděl jako drahší variantu.
Šetření a náklady nejsou jen otázkou motoru, ale všeho. E46 měla vnitřní panely přichyceny vícebodově na bytelných šroubcích s podložkou, nová F10 má pár plastových kolíků - to je jen taková malá demostrace :-) Ale krize samozřejmě donutila "ojebávat" náklady u všech značek.
PS: O tom, že turbobenzin je pravděpoodbně jediná budoucí cesta, jak projít EUROtest spotřeby je mi jasné, ale má základní myšlenka byla, že BMW stále ustupuje ze svých dřívějších pozic a poladěná 4.4 V8 to jen potvrzuje...
PS2: Už jsem to psal na autofun - čekám, kdy přijde první eMkový model v naftě a xDrivu :-) Vzhledem k současnému rozložení prodejů by to mohlo být pro BMW terno, páč spousta kupců by takovéto "M" viděla jako krásný budoucí vrchol svého pachtění za autem
Hm, tak nejdřív píšeš o motoru, jak tu máme serivovou V8 kvůli šetření nákladů, a teď už se šetření netýká motoru... Zbytečná debata, zas by to bylo deset postů, jak kdo co myslel, a že vlastně... o ničem. :-!