Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
GTI
Ten kašpárek tak nějak (v dobrém) sedí, zejména s odkazem na kukuč. Avšak dnes nenapíši nic více o autě, napíši o téstérovi. A to proto, že jsme nahoře četli brilatní, špičkový test. Stane se, že se člověk začte a zrychluje čtení, neb informace podávaná s dokonalou znalostí a dokonalým nadhledem strhává čtenáře do vášně garáže. Fakt hodně dobrý. Jsme tu zvyklí na vysokou úroveň testů, pravda, sem tam se nějaký ten názor euroobčana také najde, všichni jsme jen lidé, ovšem ten dnešní test ukazuje, že není malých testových rolí, jsou jen malá testovaná... auta. Nyní to ve vztahu k autu ale nemyslím adresně.
Tedy potlesk na otevřené scéně, testérovi velké BRAVO :yes: :yes:
Tedy potlesk na otevřené scéně, testérovi velké BRAVO :yes: :yes:
Musím se přidat, panovi Vaverkovi se test velmi podařil, ostatně i jako minulý test Infiniti M30d. Popravdě jeho testy limuzín a luxusních aut jsou podařené vždy :yes😒br />
A ještě bych pochválil fotografie, opravdu se mi líbí a některé berou dech. :yes:
A ještě bych pochválil fotografie, opravdu se mi líbí a některé berou dech. :yes:
Interier - základní linky perfetkní, jednoduchost v kombinaci s rafinovanými detaily (výdechy topení), tj. za jedna, pak ale jednotlivosti, které jsou rozporuplné, perfektní volant proti hodinářské (staromilské) grafice přístrojů což nepasuje do jednoduše technicistně pojatého interieru, slabší sedačky, jak co do výzoru tak funkce, ergonomie ovládání infotainmentu přes dotyk display s horším rozlišením, to, hodnoceno v kontextu konkurence je tak na horší dvojku. Uvnitř se design nedá úplně hodnotit bez návaznosti na ergonomii, na první pohled vypadá dobře, s používáním je to horší, přirovnal bych to k S80, tvarová dokonalost nedokonalá ergonomie, na D3 se interier XF dívá s odstupem.
Nejde ani tak o to akú známku si jednotlivým zložkám dal (známkoval by som asi podobne), ale na základe čoho si známkoval? V porovnaní s akým estetickým ideálom si dané auto pomeriaval? Kde je ten "automobilový zlatý rez" podľa ktorého sa každé jedno auto dá porovnať a na ktorom sa všetci zhodnú?
Myslím si že objektívne niečo zhodnotiť, znamená zaujať k hodnotiacemu objektu niečo ako základné stanovisko. Súbor požiadaviek ktoré musí plniť a ktoré budú platiť aj pre každý ďalší. ( napr. na jednotku z diktátu nesmieš spraviť jedinú gramatickú chybu. A je jedno či na základnej škole v Bratislave alebo v Košiciach)
Nie je preto priestor na osobné preferencie, animozity alebo momentálne nálady. Ani na porovnania. A tých sa vo svojom zhodnotení dopúšťaš.
Nechem tu vyvolávať nikam nevedúci flame o tom či sa dá dizajn objektívne hodnotiť či nie. Myslím že objektívne známkovať možno len Tebou zmieňované ergonomické nedostatky (obmedzený výhľad kvôli sklonu a hrúbke stĺpikov, nedostupnéh ovládače, syntetický poťah sedadiel apd.)
Na samotný tvar si ja osobne neviem žiadnu stupnicu vytvoriť a že to nie je problémom iba mojim, svedčí aj skúsenosť s x absolvovaných prieskumov z ateliérovej tvorby ako aj rôzne súťaže aj automobilovej krásy.
Ergonomicky je na tom XF vytecne. Ani jeden z premiove D2 na tom neni lepe.
Srovnavat XF k predokolce S80, to chce kuraz. Radsi si studuj svuj AutoTip a psani o autech nech na tech, kteri autum aspon trochu rozumneji.
Doba je dnes jiná a sám jsem odpůrcem jakýchkoliv fyzických trestů, ale tvé reakce tady se dají zřejmě opravdu léčit jen 25-ti na zadek, nebo klasickou českou fackou. Nebožtík pan Hrušínský jednu takovou předvedl ve filmu Adéla ještě nevečeřela.
Věřím, že i ty sám sobě by jsi byl snesitelnější.
Problem prijde pokud protejsek neni nez lhar, pozer, vydavajici se pod zastitou anonymity za neco, co neni a jedna o ukriceneho hulvata, urazejiciho cest druheho, takovemu druhou tvar, v podobe snahy komunikovat na urovni, nenastavovat netreba.
Pajo, je mi to uprimne lito, zde "zvonis u spatnych dveri", ja tuto uroven komunikace nenastavil. Tudiz, pokud se nechces snizit na tuto uroven, nereaguj. Vnimam te za cestneho cloveka s sirsimi obzory, nez vetsina mistnich a nemam nejmensiho zajmu te sem stahnout.
Ale aspoň máš metafory v pohodě, to se tady jen tak nevidí. Držím palec... nebo ne... hah 😄
Vzpomeň, nedávno tu byl odkaz na Klárksna, video kde se vypořádal s idrive v X6 nebo čem, tím, že chce-li si zatopit pod zadkem zmizí mu z displeje navigace a on se ztratí. 😄 Když bych tímhle způsobem řešil dotykáč v XF, tak na jagu nezůstane nit suchá. Ergonomie, detaily, hrají v téhle třídě mnohem větší roli než o 5% lepší přilnavost na zadní nápravě, to víme oba, takže nemám vůbec problém pochopit něčí volbu XF, ale trvám na tom, že v těch detailech ztrácí. 😉