Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jaguar XF 3,0D 450 – Brána do světa biturbových šelem

Nejlevnější Jaguar současnosti má standardně kůži, dřevo a hliník, pod kapotou V6 biturbodiesel a přesto stojí jen 1,15 milionu korun.
Zpět na článek
6. 4. 2011 16:27
6. 4. 2011 21:43
7. 4. 2011 18:46
Avatar - Bubáq
6. 4. 2011 09:01
Posaz za volantem
Při vyzkoušení XF jsem byl fascinován nejlepším možným posazem za volentem z celé plejády aut VST (vyšší střední třídy). Nemá chybu. Po zavření dveří tě obklopí vzorný kokpit, který má výhodu ve své jednoduchosti. přímo vybízí, aby se řidič věnoval ovládání auta a měl požitek ze šoférování. Za design a prostorové řešení kokpitu dávám XF-u velmi podtrženou jedničku!
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Dinar
6. 4. 2011 09:59
Re: Posaz za volantem
Jak např. design považuji za kategorii objektivní, pak hodnocení posazu za veskrze subjektivní. Mě v XF nejvíc kazí dojem dobrého posazu sedačky samotné, krátké ploché, a navíc v kombinaci s málo přitažitelným volantem. Jen pro zajímavost, kolik měříš?
Avatar - jurajos
6. 4. 2011 11:33
Re: Posaz za volantem
Tak skús objektívne toto XF zhodnotiť.
Avatar - Dinar
6. 4. 2011 12:41
Re: Posaz za volantem
Exterier - výborná silueta, i když na úkor prostoru vzadu, tj. za dvě, dobře vybalancovaný poměr hmoty nad koly a pontonu ke sklu, tj. za jedna, slabší akcent na detail, tvar předních světlel nepasuje k celku, plus jejich jalová optika, tj. za dvě, celkově exterier lepší dvojka.

Interier - základní linky perfetkní, jednoduchost v kombinaci s rafinovanými detaily (výdechy topení), tj. za jedna, pak ale jednotlivosti, které jsou rozporuplné, perfektní volant proti hodinářské (staromilské) grafice přístrojů což nepasuje do jednoduše technicistně pojatého interieru, slabší sedačky, jak co do výzoru tak funkce, ergonomie ovládání infotainmentu přes dotyk display s horším rozlišením, to, hodnoceno v kontextu konkurence je tak na horší dvojku. Uvnitř se design nedá úplně hodnotit bez návaznosti na ergonomii, na první pohled vypadá dobře, s používáním je to horší, přirovnal bych to k S80, tvarová dokonalost nedokonalá ergonomie, na D3 se interier XF dívá s odstupem.
Avatar - jurajos
6. 4. 2011 13:47
Re: Posaz za volantem
S týmto hodnotím sa v zásade nedá nesúhlasiť, ale niečo podobné som očakával.

Nejde ani tak o to akú známku si jednotlivým zložkám dal (známkoval by som asi podobne), ale na základe čoho si známkoval? V porovnaní s akým estetickým ideálom si dané auto pomeriaval? Kde je ten "automobilový zlatý rez" podľa ktorého sa každé jedno auto dá porovnať a na ktorom sa všetci zhodnú?

Myslím si že objektívne niečo zhodnotiť, znamená zaujať k hodnotiacemu objektu niečo ako základné stanovisko. Súbor požiadaviek ktoré musí plniť a ktoré budú platiť aj pre každý ďalší. ( napr. na jednotku z diktátu nesmieš spraviť jedinú gramatickú chybu. A je jedno či na základnej škole v Bratislave alebo v Košiciach)

Nie je preto priestor na osobné preferencie, animozity alebo momentálne nálady. Ani na porovnania. A tých sa vo svojom zhodnotení dopúšťaš.

Nechem tu vyvolávať nikam nevedúci flame o tom či sa dá dizajn objektívne hodnotiť či nie. Myslím že objektívne známkovať možno len Tebou zmieňované ergonomické nedostatky (obmedzený výhľad kvôli sklonu a hrúbke stĺpikov, nedostupnéh ovládače, syntetický poťah sedadiel apd.)

Na samotný tvar si ja osobne neviem žiadnu stupnicu vytvoriť a že to nie je problémom iba mojim, svedčí aj skúsenosť s x absolvovaných prieskumov z ateliérovej tvorby ako aj rôzne súťaže aj automobilovej krásy.
Avatar - Dinar
6. 4. 2011 14:39
Re: Posaz za volantem
Ta stupnice známkování přece nevychází z žádného "zlatého řezu" ideálu, ke kterému můžeš přirovnávat. To je jasné a logické, mluvíme o designu, příklad diktátu tady vůbec nesedí. Neexistence jednotného designového etalonu ale sama o sobě přece nevylučuje design z hlediska hodnocení kvalitní/nekvalitní z kategorie objektivně posuzovatelných. Už jsme to tu kdysi rozebírali, dá se to přirovnat např. k hodnocení krasobruslení, u auto designu jde o co nejlepší souznění formy s funkčností, hodnocení subjektů (rozhodčích), jejich subjektivních pohledů, v souhrnu dává hodnocení objektivní, tak, jak jen je možné u něčeho z kategorie empiricky neměřitelného. Proto také můžou fungovat ty tebou zmíněné designové soutěže, proto se také pořádají, jejich produktem jsou ony časově omezené etalony, následování hodné příklady, reálně pak přenesené do designových trendů. Já jsem dal pro XF své hodnocení, v nejmenším netvrdím, že objektivní, tvrdím jen, že design je objektivně hodnotitelný, z mého soudu jednotlivce ale obecný závěr udělat logicky nejde. ;-)
6. 4. 2011 16:18
Re: Posaz za volantem
:yes: Tak to je nářez :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
6. 4. 2011 21:45
Re: Posaz za volantem
No, konkrétně ty se musíš v Dinarově slovopádu přímo vyžívat. >:D
Avatar - Pekelná Micinka
6. 4. 2011 15:49
Re: Posaz za volantem
Já pořád nevím přesně co, ale něco mi na interiéru XF nesedí. Možná to, že bych ho čekal v jinak pojatém exteriéru a naopak. A co ti nesedí na těch budících, to že jsou analogové, nebo by měly mít jiný tvar (př. hranaté s rovnými stupnicemi)?
Avatar - Dinar
7. 4. 2011 14:12
Re: Posaz za volantem
Budíky jsou jak ze starých kulatých jaguarů, takové hodinářské, ta vnitřní okruží, dvoubarevné ručičky, k jednoduchým tvarům a minimalismu vnitřku nepasují. ;-)
7. 4. 2011 14:02
Re: Posaz za volantem
Kdyz jsi zvykly na detskou sedacku, zadny sedak potom neni dost tvarovany, to jsem ti psal uz vcera. Fórinte, uz o autech nepis, kdyz s nima nemas absolutne zadnou osobni zkusenost.
Ergonomicky je na tom XF vytecne. Ani jeden z premiove D2 na tom neni lepe.
Srovnavat XF k predokolce S80, to chce kuraz. Radsi si studuj svuj AutoTip a psani o autech nech na tech, kteri autum aspon trochu rozumneji.
Avatar - Dinar
7. 4. 2011 14:08
Re: Posaz za volantem
Poznámka o S80 se týká designu interieru, jak jistě pochopil každý, kdo umí číst, ty D2 Quijote. ;-)
7. 4. 2011 14:17
Re: Posaz za volantem
To, ze nechapes psany text, neni zadna novinka. Tim, ze srovnavas auta jinych trid a jinych konceptu, jen potvrzujes, ze patris mezi mistni kriklouny, kteri o autech vubec nic nevedi. Radsi se vrat k detskym autosedackam, s nima aspon mas osobni zkusenost. ;-)
Avatar - Dinar
7. 4. 2011 14:25
Re: Posaz za volantem
Ale jistě, mám, a tvému tatínkovi rád poradím, zdá se, že ta, ve které tě vozí, není zrovna vhodná, zřejmě nedostatečné boční vedení, příliš se ti třepe hlavička. ;-)
7. 4. 2011 14:27
Re: Posaz za volantem
To se ti, bohuzel uz nepodari.
7. 4. 2011 16:29
Re: Posaz za volantem
Inteligentní člověk se pozná podle toho, jak je schopen s ostatními komunikovat, chovat se. A zatímco si Jaguar s modelem XF odváží známku mezi 1-2 a to podle subjektivního vnímání každého člověka, který se vyjádřit umí, pak ty Marianku si odnášíš za 5...s vykřičníkem.

Doba je dnes jiná a sám jsem odpůrcem jakýchkoliv fyzických trestů, ale tvé reakce tady se dají zřejmě opravdu léčit jen 25-ti na zadek, nebo klasickou českou fackou. Nebožtík pan Hrušínský jednu takovou předvedl ve filmu Adéla ještě nevečeřela.
Věřím, že i ty sám sobě by jsi byl snesitelnější.
7. 4. 2011 23:49
Re: Posaz za volantem
Kazdy clovek, nehlede na jeho inteligenci, je schopen komunikovat. Uroven komunikace je vsak zavisla na urovni komunikujicich. Nemam nejmensi problem vest diskuzi na urovni s clovekem, ktery je na urovni, rekneme aspon, "kostete". To aspon mete se cti.
Problem prijde pokud protejsek neni nez lhar, pozer, vydavajici se pod zastitou anonymity za neco, co neni a jedna o ukriceneho hulvata, urazejiciho cest druheho, takovemu druhou tvar, v podobe snahy komunikovat na urovni, nenastavovat netreba.
Pajo, je mi to uprimne lito, zde "zvonis u spatnych dveri", ja tuto uroven komunikace nenastavil. Tudiz, pokud se nechces snizit na tuto uroven, nereaguj. Vnimam te za cestneho cloveka s sirsimi obzory, nez vetsina mistnich a nemam nejmensiho zajmu te sem stahnout.
8. 4. 2011 01:51
Re: Posaz za volantem
Mezi hyenama a jejich řiťolezcama (nemyslím nikoho konkrétního) kamarády nehledej. Běhaj tady ve smečkách a za chvíli tě sežerou i s botama.
Ale aspoň máš metafory v pohodě, to se tady jen tak nevidí. Držím palec... nebo ne... hah :-)
Avatar - Dinar
8. 4. 2011 07:25
Re: Posaz za volantem
Tak jen si ty palce držte, smečko. :-) ;-) Bohužel, k obrázku o "úrovni komunikujících" v této diskusi lze dojít jejím jednoduchým prohlédnutím shora dolů. Původně normální věcná debata k tématu... než se do ní vložil 7.4. 14:02 mariánek se svým jistě věcným a na úrovni příspěvkem. Zbytek jsou reakce. ;-)
8. 4. 2011 06:25
Re: Posaz za volantem
Nevšiml jsem si, že by do tebe nahoře někdo ryl, nebo se choval neuctivě. Pozérů je tu sice hodně, ale tahle střelba šla na míle daleko.
7. 4. 2011 16:23
Re: Posaz za volantem
Nemám co dodat, jen snad to, že bych to objektivně nenapsal, XF se mi vážně moc líbí, jak jízdně tak uvnitř...a sedadla bych řešil stejně jako u D3...sportovními, ty nemají chybu ;-)
Avatar - Dinar
8. 4. 2011 07:46
Re: Posaz za volantem
Ale jasně, to co tu rozebíráme jsou detaily, na druhou stranu, sám víš, že ty detaily rozhodují, např. když vybíráš. ;-)

Vzpomeň, nedávno tu byl odkaz na Klárksna, video kde se vypořádal s idrive v X6 nebo čem, tím, že chce-li si zatopit pod zadkem zmizí mu z displeje navigace a on se ztratí. :-) Když bych tímhle způsobem řešil dotykáč v XF, tak na jagu nezůstane nit suchá. Ergonomie, detaily, hrají v téhle třídě mnohem větší roli než o 5% lepší přilnavost na zadní nápravě, to víme oba, takže nemám vůbec problém pochopit něčí volbu XF, ale trvám na tom, že v těch detailech ztrácí. ;-)
6. 4. 2011 16:27
KAŠPÁREK
Ten kašpárek tak nějak (v dobrém) sedí, zejména s odkazem na kukuč. Avšak dnes nenapíši nic více o autě, napíši o téstérovi. A to proto, že jsme nahoře četli brilatní, špičkový test. Stane se, že se člověk začte a zrychluje čtení, neb informace podávaná s dokonalou znalostí a dokonalým nadhledem strhává čtenáře do vášně garáže. Fakt hodně dobrý. Jsme tu zvyklí na vysokou úroveň testů, pravda, sem tam se nějaký ten názor euroobčana také najde, všichni jsme jen lidé, ovšem ten dnešní test ukazuje, že není malých testových rolí, jsou jen malá testovaná... auta. Nyní to ve vztahu k autu ale nemyslím adresně.

Tedy potlesk na otevřené scéně, testérovi velké BRAVO :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ronault.
6. 4. 2011 18:33
Re: KAŠPÁREK
Musím se přidat, panovi Vaverkovi se test velmi podařil, ostatně i jako minulý test Infiniti M30d. Popravdě jeho testy limuzín a luxusních aut jsou podařené vždy :yes:

A ještě bych pochválil fotografie, opravdu se mi líbí a některé berou dech. :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
6. 4. 2011 21:44
Re: KAŠPÁREK
Jj, fotky i článek se povedli. :yes:
8. 4. 2011 06:23
Facelift XF je venku
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0