Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Forester 2,0 XS - Úspěšná transplantace srdce

Forester 2011 právě prošel modernizační kúrou. Motor zcela nové generace však vidět není.
Zpět na článek
7. 4. 2011 09:23
neregistrovaný "mirec2211"
7. 4. 2011 09:26
7. 4. 2011 10:15
7. 4. 2011 10:41
7. 4. 2011 11:40
7. 4. 2011 10:56
7. 4. 2011 11:59
7. 4. 2011 16:17
8. 4. 2011 01:49
7. 4. 2011 17:00
7. 4. 2011 18:11
7. 4. 2011 18:47
7. 4. 2011 18:54
7. 4. 2011 19:04
7. 4. 2011 19:05
7. 4. 2011 19:13
7. 4. 2011 19:16
7. 4. 2011 22:55
7. 4. 2011 23:29
8. 4. 2011 16:39
7. 4. 2011 21:56
7. 4. 2011 22:31
7. 4. 2011 22:35
7. 4. 2011 22:43
7. 4. 2011 22:44
7. 4. 2011 22:31
7. 4. 2011 22:40
7. 4. 2011 23:00
7. 4. 2011 23:18
7. 4. 2011 23:21
8. 4. 2011 16:40
7. 4. 2011 21:57
7. 4. 2011 22:36
7. 4. 2011 22:43
7. 4. 2011 23:00
7. 4. 2011 23:03
8. 4. 2011 21:52
10. 4. 2011 00:24
10. 4. 2011 08:57
11. 4. 2011 07:55
11. 4. 2011 09:02
14. 4. 2011 08:12
5. 5. 2011 20:11
neregistrovaný "martin.deckel"
neregistrovaný "mirec2211"
7. 4. 2011 09:23
Pekný Forester
Auto sa mi moc páči, avšak dúfam že klimatizacia bude funkčna a nebude si robiť sama čo chce. Potešili ma mäkčené plasty, aspon to nebude v aute vrzať. To že palubný počítač nezobrazuje dojazd by som nebral nejako tragicky. Čo ma najviac štve na Subaru je prevodovka. 3600 otáčok na dialnici si myslím je dosť. 6-stupeň by už mal byť povinnostou. A to nehovorím o 4-stupňových automatoch ktoré ešte doteraz montuju.

A ešte čo mi chýba, je nasávač na kapote. Ten by som na Forestri určite chcel. Troška ma aj mrzí, že už neponukaju bezrámové okna. Ale chápem to, predsa každá automobilka ma za úlohu dosahovania zisku a predošle verzie boli len pre FAN Subaru, okrem poslednej verzie Subaru, ked nepočítam tento decentný facelift.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Slavek-TDM
7. 4. 2011 09:31
Re: Pekný Forester
Povinnosti mit 6-stupen? A jako proc? Na co? Obe moje oblibene znacku (Subaru, Yamaha) se dlouhou dobu drzely petirychlostni prevodovky a to mi naprosto vyhovuje. A 3600 otacek pri realne 130tce (tedy 136 na tacho) je tak akorat. Ja si myslim, ze sesta rychlost nevyplynula z pozadavku konstrukteru, jako spis pracovniku marketingu, kteri to lejou do hlavy zakaznikum - podivejte se, my mame uz 6tou rychlost. Za pet let budou rikat, podivejte se, my jsme zase o krok na pred a uz mame 7micku >:D
7. 4. 2011 14:49
Re: Pekný Forester
Převodovka by mohla být i pětistupňová, kdyby byla dlouhá. 3600 otáček je moc, 2800 by bylo max. Jiná auta točí (pravda, z jiného obsahu) klidně i 2100-2200 ot/min.
Avatar - Slavek-TDM
7. 4. 2011 15:23
Re: Pekný Forester
2100 otacek pri realnych 130ti kmh??? :-O U benzinove atmosfery? Tak to bych rad videl jednu, klidne sestivalcovou. I muj trilitr toci v teto rychlosti 2900 otacek. I novy turbinovy benzinovy motory se motaji kolem 3000 nebo kousek pod...
7. 4. 2011 21:29
Re: Pekný Forester
Samozřejmě benzíny 2100 ne, nafta ano.
Benzínový moderní motor by se ale pod 3000 vejít měl.
Avatar - Slavek-TDM
7. 4. 2011 09:26
Proc 6ku?
Vsichni testeri (zvlast ti s pravnickym vzdelanim a namalovanym oblicejem) se modli k jedne rychlosti navic, coz absolutne nechapu. Mame v praci Yetiho a celou cestu i po silnicich prvnich trid nedelam nic jinyho nez ze kvedlam s radickou. Pritom sestka ma v beznych rychlostech az neprirozene nizky otacky a advisor me nuti radit na vyssi stupen uz pri 2000. Pet kvaltu by tomuto jinak velice dobre naladenamu motoru uplne stacilo a jestli by se zvedla spotreba? Tak to je minimalne diskutabilni... Ja naopak ocenuji, ze Forester si i s novym motorem drzi redukci, kdyz Legacy o ni s nekterymi motorizacemi prislo :no:
Rozbalit vlákno
11
7. 4. 2011 10:15
Re: Proc 6ku?
Je zajímavý jakým způsobem se dá okecat přítomnost pouze pětistupňové převodovky. Za jistých okolností jsou čtyři stupně ještě lepší! A protože u Subaru vědí o výhodách 4 stupňů, mají takovou převodovku stále v nabídce. :-)
Avatar - Slavek-TDM
7. 4. 2011 10:23
Re: Proc 6ku?
Ale prd... Dam ti priklad. Vetsina automobilek do svych levnejsich a slabsich verzi stejneho auta montuje petikvalt a do drazsich vice nafoukanych = silnejsich verzi stejneho motoru montuje sestikvalt. Proc - vzdyt to nedava smysl. Naopak slabsi verze stejneho motoru, ktera ma v celem rozsahu nizsi tocivy moment by mela mit vic rychlosti, aby dokazala utahnout stejny auto.... Duvod je jasnej, clovek, kterej zaplati vic penez chce mit proste vseho vic. Rozdil ve vyrobni cene prevodovky (tedy jednoho paru ozubenych kol navic) sem ani netahej >:D
7. 4. 2011 10:41
Re: Proc 6ku?
Všude se šetří a Subaru není výjimkou. To není žádná prozíravost techniků, ale ekonomů.
Avatar - Slavek-TDM
7. 4. 2011 11:08
Re: Proc 6ku?
Nesmysl, muzou setrit maximalne na vyvoji a Subaru samozrejme uz 6kv manualni prevodovku ma a do svych aut ji montuje - ovsem bez redukce.
7. 4. 2011 11:40
Re: Proc 6ku?
Zase se točíme kolem financí. Aby mohli použít 6st. převodovku z dieselu, museli by ji předělat, což něco stojí. Další peníze navíc by stála ona redukce.
Avatar - Slavek-TDM
7. 4. 2011 11:59
Re: Proc 6ku?
6kv se montuje i do Legacy benzinovyho doulitru. Ale redukci nema - dost mozna tam muzou byt konstrukcni duvody s nedostatkem mista...
Avatar - iudex
7. 4. 2011 10:56
Re: Proc 6ku?
S tými slabšími motormi a 6st prevodovkou máš úplnú pravdu. Realita je ale taká, že najviac stupňov majú autá, čo to (vzhľadom na svoj výkon a priebeh krútiaceho momentu) najmenej potrebujú (napr. turbobenzíny BMW).
7. 4. 2011 11:59
Re: Proc 6ku?
Většina ano, ovšem nikoliv všechny automobilky.

Fiat začal se šestikvalty u Punta 1. generace s motorem 1.1 (Punto 6Speed) už někdy od poloviny 90. let a pak u Bravo/Brava 1. generace (po FL) u základního motoru 1.2 - právě proto, aby se ta relativně malá síla dala co nejlíp využít. Totéž pak bylo u Stila a současné Bravo v trendu pokračuje - už základ 1.4 má od začátku standardně šestikvalt.
Avatar - Subaru4ever
7. 4. 2011 15:58
Re: Proc 6ku?
S tím Jetym mi mluvíš z duše :-) :yes: . Teď zrovna jsem něco odjezdil s mamčiným Jetíkem po Praze a ačkoli jsem velký fanda manuálního řazení, Yeti mi ho dokonale znechutil. Nechápu, proč je převodovka tak krátká, že 6ku je možné řadit už v tachometrových 60 km/h. Tam, kde s Outbackem jezdím v rozsahu 3 kvaltů (2,3,4), s Yetim jezdím v rozsahu 5 kvaltů (2,3,4,5,6). Prakticky to znamená nutnost řadit cca 2x častěji než v "normálním" Subu. ... Dokonce se přestávám divit mamce, která definitivně přestala používat kvalty 1,3 a 5. Rozjíždí se na 2ku a pak už vše řadí ob stupeň. Kraťoučká převodovka a geniální 1,8T s tím nemají sebemenší problém. Takže pro mě má Jetti jen 3stupňovou převodovku, což ostatní automobilky nepoužívají už někdy od 70tých let ;-\ :no:

6ku v Outbacku bych chtěl - ale takovou, co by se dala řadit od nějakých 110 km/h výš. Aby prostě a jednoduše šetřila na dálnici při jízdě po rovině a s kopce :-!
7. 4. 2011 16:17
Re: Proc 6ku?
jj, ten yeti je strasnej. Misto aby rozlozili 6 stupnu do vetsiho rozsahu rychlosti, tak je flakly do stejneho rozsahu jako pro petikvalt (mozna i o fous hur). To co toci yeti na sestku pri 130km/h, netoci u leckereho auta petka.
Rozumny pristup predpoklada udelat z sestky rychlobeh, abych mel nizke otacky na dalnici. Zvlast kdyz na to ten motor ma.
Zkratit prevody do stejneho rozsahu jako u petikvaltu ma smysl u nejakeho slabouckeho motoru, jinak ne.
Nevim co k teto blbosti vetsinu vyrobcu vede, ale dost mozna za tim je honba za nizsi normovanou spotrebou. To ze relna spotreba kvuli tomu bude mnohem horsi uz ale neresi.
Jeste, ze subaru zaclo nabizet aspon CVT, kdyz uz nemaji sestikvalt.
8. 4. 2011 01:49
Re: Proc 6ku?
to s těma kvaltama nemyslíš vážně že ne? :no:
7. 4. 2011 17:00
5x HENDIKEP
Velmi potřebný test. Usazuje špičkově Forestera do silničního světa. Samozřejmě, že absence šestky je dokonalý garážový hendikep, a to především, jak správně testér dovozuje, ke komfortnější jízdě na dálničních přesunech.

Legendární pravdou ovšem je, že subaristé jednak lítají nízko nad zemí, jednak jezdí s foresterem výhradně polňačkou, takže jim ta šestka asi neschází. Silniční kovboj, ten však kroutí jemně stetsonem.

Poměrně povzbudivý pro fanoušky naší produkce je i nezastíraný subfans komplex z Yetiho. Popravdě uznejme, že oprávněný.

A pohled praxe? No, Evropa si sice dala na čas, ale menší, resp, střední, resp. tedy kompaktní SUV vyšperkovala nyní tak, že není důvod zvažovat dálněvýchodní import. Počínaje Yetim, přes Tigiho, iX jedničku, Freelandera, či jeho urančivého brášku, to jsou evropská esa, a forester tu plní roli víceméně exotické papírové možnosti. Tomu také koresponduje výskyt na silnicích. Ach... že by opravdu výhradně ty polňačky?

Hendikep jedna - převodovka
Hendikep dvě - spotřeba
Hednikep tři - zvukový projev motoru
Hendikep čtyři - absence údaje o dojezdu u palubního počítače
Hendikep pět - nízká cena.

BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
46
7. 4. 2011 17:24
Re: 5x HENDIKEP
5) Tobě se těch základních 589 tis. zdá jako nízká cena, když všechna evropská mainstreamová a supermainstreamová konkurence začíná pod 500 tis.? Právě cena vězí za nízkými prodeji japonských SUV.

4) Jezdím jak s autem, které palubní počítač s údajem o dojezdu má i nemá a ani nijak absenci nepociťuji. Nepočítám poslední poslední kilometry do benzinky :-) Ale někomu to chybět může...

3) Až u nás budou dálnice s kvalitním povrchem, tak to handikep bude...

1,2) souhlas
7. 4. 2011 18:11
Re: 5x HENDIKEP
Osobně mám na počítači nastavený prioritně právě těn dojezd, tak nějak vnitřně mě uklidňuje, když vím, kolik kilometrů ještě ujedu na nádrž. orientačně pak problikávám na průměrnou spotřebu, a prakticky nikdy neuživám spotřebu okamžitou. Párkrát do roka se podívám na dlouhodobou průměrnou rychlost. Z těchto údajů považuji za nejdůležitější údaj o dojezdu.

Nízká cena je to proto, že tu u jisté sociální vrstvy požívá subaru (byť ne zcela důvodně) jistou aureolu dokonalého vozu, přičemž se v podstatě jedná o mnainstreamovou produkci (design, materiály) se sofistikovaným (u některých modelů) podvozkem resp. pohonem. Nízká cena je hendikepem proto, že dokonale odráží kvality vozu...

Klasická argumentace PRO subaru se zde notoricky opírá o rallye speciál Imprezy v ceně ovšem... přes dvacet miliónů korun :-)

Šestka patří k dobrému společenskému tónu... o tom nemá význam vůbec diskutovat.
Avatar - dicky
7. 4. 2011 18:47
Re: 5x HENDIKEP
predne bych chtel podekovat redakci za test tohoto vozu a vubec znacky subaru prijemne jste me prekvapily..
A ted k recem pana GTI :
Todle je SUBARU a nejaka skoda nebo jeji yeti se tomudle autu ani nepriblizuje.
TODLE JE AUTO PRO LIDI LTERI CHTEJI SKUTECNE KVALITNI BEZPROBLEMOVY STROJ.
Pocina to pohonem 4x4 jeho neznicitelnosti i po letech a konci to odolnosti motoru boxer.
Todle auto je uz nekolikata generace vyviji a vypiplava se postupne do skutecne kvality a pri prichodu naftoveho motoru opet ukazalo subaru jak se ma delat motor a kdo dnes jeste technicky mysli a premysli a hlavne umi.
Skoda Yeti se tomuto auto ani nerovna a vubec ne technikou motoru a jestli si myslis ze v cechach je skoda nekde v nebezkych vysinach tak tomu ver..
V zahranici to je jen lacinny vuz s dily VW ..
A na zapad od vasich hranic je subaru jeste tam kde ma byt jako kvalitni precizni znacka na urovni pro lidi co vedi co chteji..
A ne jen koukaji na cenu a co si budem nalhavat u skody se na nic jineho koukat neda.
Ze by tam byla nejaka auriola z spickovych technickych reseni a kvality ktera je neoddiskutovatelna u subaru to u lacineho bratra VW NENI ANI NAHODOU..
Avatar - pelikoš
7. 4. 2011 20:24
Re: 5x HENDIKEP
poprvé s tebou souhlasím...
Avatar - Ada je zase tady
11. 4. 2011 08:39
Re: 5x HENDIKEP
Pockame, az se Subaru od vyvojem jiz zavrzene mezinapravove rozvodovky s viskozni spojkou vyda cestou Haldexu, podobne jako Mitsubishi. To bude slavy, az Subaru do sveho vozu kooptuje techniku, kterou Skoda pouziva standardne uz 10 let... >:-[]
7. 4. 2011 18:54
Re: 5x HENDIKEP
Nechapu to s tou cenou, prosim jeste jednou pro natvrdleho, Subaru a jeho vsechny produkty specialne v CR maji aureolu neceho vyjimecneho a jsou opravdu vsechna velmi draha. At se to vezme od Imprezy (dat 600 nebo 700 v pripade nafty za nizsi stredni...) az po ten Forester.
7. 4. 2011 19:04
Re: 5x HENDIKEP
Nevim odkud auto.cz vzalo ceny, mozna to je nejaka akce anebo teprve web subaru updatuji.
7. 4. 2011 19:05
Re: 5x HENDIKEP
A jak tak koukam na web subaru maji tam foktu nove imprezy - vypada to na radny pruser.

[odkaz]
Avatar - Subaru4ever
7. 4. 2011 19:02
Re: 5x HENDIKEP
Ačkoli v Subaru údaj o dojezdu mám, vůbec ho nevyužívám. Myslím, že údaj o nájezdu od posledního čerpání a znalost průměrné spotřeby i matematicky slabšímu jedinci rychle umožní si udělat obrázek. Navíc já mám v autě dokonce ručičkový ukazatel stavu paliva v nádrži, který dostatečně jasně ukazuje, že se peněženka má začít bát. A dokonce mám i oranžovou signálku pumpy, která případnou krizi jasně oznámí. ... skromný osobní názor.

Platí (ne)přímá úměra, že čím vyšší počet stupňů v převodovce, tím víc se jimi snaží výrobce zamaskovat neschopnost samotného motoru. Vozy RollsRoyce a Bentley ještě relativně donedávna používaly 2°a 3° převodovky a určitě se o těch vozech nedá říct, že by měly "špatný společenský tón" >:D ... o sporťácích v 70. a 80. letech a amerických autech také ne ;-)

Stupně jen maskují neschopnost motoru. Navíc nevím, proč se dnes motory vyrábějí s využitelným spektrem otáček o šíři zhruba 6000, když nás ty n-stupňové převodovky stejně nutí pohybovat se jen v rozmezí 1000 otáček 8-s

A anekdota, že "Subaristi mají komplex z Yetiho", je skutečně vydařená >:D :yes: :yes: :yes: ... těm je Yeti ukradený asi tak, jako Twingo řidiči Maybachu >:-[]
Avatar - m.z.
7. 4. 2011 19:13
Re: 5x HENDIKEP
Nikdy bych už nekoupil auto s 5 kvaltem, u tohoto modelu není nic, co by mě přesvědčilo, abych za něj utratil své peníze ;-\
Minulá generace byla nedostižná, tam jsem oželel i jen 5 st. převodovku.
Forester už dávno není ten známý držák, problémů má víc, než dost a kvalita zpracování je bídná, stejně jako u Imprezy.
Dobře poskládaný 6 kvalt je absolutně příjemnější, než dlouhá pětka, na dálnici je to hendikep jako kráva, auto vůbec nechce zrychlovat. Samozřejmě nakrátko poskládaný 6 kvalt je k ničemu.
A jako,že vůbec o SUV neuvažuju, vybral bych si asi Tiguan, nebo některé X od BMW.
7. 4. 2011 19:16
Re: 5x HENDIKEP
Vzdy jde preci o uplatneni, forester neni designovy skvost - dyt to vi vsichni, ale pro pripad, ze jezdis do hor (ja do Beskyd) tak moc tech moznosti neni, potrebuji se vyskrabat pod Lysou zima - nezima.
8. 4. 2011 08:48
Re: 5x HENDIKEP
To jsou mi ale reci.

Vyskrabat se - znamena co? Cestu na Stare Hamry znas? V pohode jsem ji na snehu a ledu projel nekolikrat tam i zpet na zimnich Barumkach a bez retezu.

Chces auto na praci v lese? Ber Dustera, za jednoho Lesnika mas hned 2.
Avatar - Subaru4ever
7. 4. 2011 19:28
Re: 5x HENDIKEP
Celé je to tom, jak je převodovka dlouhá. Když je dlouhá pětistupňová, je to moc špatně (viz. Škody Greenline), když je krátká šestistupňová (viz. Yeti), je to taky špatně. Ideál je "průměrně" dlouhá pětistupňová, případně dostatečně dlouhá šestistupňová, pokud ji utáhne velký silný motor. Bavím se o manuálu!!! Nevím, proč je problém točit ve 130ce 3000 otáček? To auto alespoň kdykoli může zrychlit a navíc se netrápí motor nízkými otáčkami. Na příkladu kamarádova Saabu, kde je absurdně dlouhý pětikvalt, můžu naopak krásně ukázat, že to vůbec není problém, protože ten turbobenzín si s tím bez mrknutí poradí. A tak by šlo pokračovat.

Celé diskuse na toto téma a smýšlení inženýrů při vývoji je bohužel negativně ovlivněno existencí dieslů. Všichni porovnávají benzínové (nedej bože ještě atmosférické) motory optikou dieslových motorů a jejich specifik a potřeb. Krátkorozsahový diesel s maximem krouťáku dole pod ciferníkem musí mít těžší stálý převod a šestikvalt. Kvalitní atmosférický motor, kterému je jedno, jestli točí 2000 nebo 6000 tisíc, si vystačí klidně s převodovkou dvoustupňovou, když na to přijde.

Je to neřešitelné téma, protože každý do něj víc než kdy jindy promítne zkušenosti s těmi pár auty, se kterými kdy jel, a bude to považovat za dogma 8-s

Nedej bože, když někdo dálnici moc nenavštěvuje, respektive na ní jezdí v klídku a pohodě 120kou. Ten kupříkladu 6tikvalt nevyužije a bude se jen vztekat, že musí na dálnici pořád řadit mezi 5kou a 6kou (protože většina lidí má v autě 1,6ku, ne třílitrový šestiválec ;-) ).
7. 4. 2011 21:30
Re: 5x HENDIKEP
"Platí (ne)přímá úměra, že čím vyšší počet stupňů v převodovce, tím víc se jimi snaží výrobce zamaskovat neschopnost samotného motoru." Zkuz ze sebe ještě vyplodit nějaké moudro. >:D
7. 4. 2011 22:55
Re: 5x HENDIKEP
Sorry, ale v tomto má pravdu. Prevodovka je v aute vlastne len nato aby zabezpečila otáčky v ktorých má motor krútiaci moment dostatočný na prekonanie jazdných odporov. Vezmi taký Bugatti Royale - mal len 3 stup. prevodovku a úplne stačila. V USA je firma, ktorá vyrába motorky s jednostupňovou(!) prevodovkou - môže si to dovoliť, používa small, alebo big block V8!
7. 4. 2011 23:27
Re: 5x HENDIKEP
Psát ve spojení s 2.0XS něco o kroutícím momentu, jak 198Nm hravě překonává odpory permanentní čtyřkolky, je hodně odvážné. Proto jej raději, pro jistotu, vybajují redukcí. :-)
7. 4. 2011 23:29
Re: 5x HENDIKEP
Píšem o obecnom princípe. A Subaru nemá redukciu len tak - slúži na ťahanie ťažších prívesov, kde sa to, najmä pri rozbiehaní do kopca, setsakramentsky hodí ...
7. 4. 2011 23:50
Re: 5x HENDIKEP
Ano, ten motor je tak skvělej, se v plné zátěži bez redukce ani nejde rozjet.
8. 4. 2011 16:39
Re: 5x HENDIKEP
Sám tomu neveríš a len bľaboceš ...
7. 4. 2011 21:56
Re: 5x HENDIKEP
To o tom maskování neschopností přidáním převodového stupně si nevěříš ani sám sobě... a motor kterému je jedno zda točí dva nebo šest tisíc bys tu mohl ukázat, ať už konečně pochopíme, zač je toho u subaru-loket. Jak tě tu tak čtu, tak zatím jen skládáš převodovky, maskuješ vlastní neschopnost a točíš od dvou do šesti dvanáctek plzeňského, o funkci převodovky nevíš ani základ a zamaskovat se ti to nepodaří ani kdyby ses tu poskládal naširoko.

Dobré také bylo, jak jsi nahoře psal, že v Yetim řadíš na lichých rychlostech. Nezlob se, ale letíš šupem do Zlatého ventilku. Dvoukvalt ti to vyhraje :-)

A to všechno jenom proto, že Subaru šetří a šetří, a ty nevíš, že kdo šetří, má za... pět. ;-)

P.S., s jednašestkou na šestku nemusíš na dálnici mezi Prahou a Brnem řadit ani jednou.
7. 4. 2011 22:25
Re: 5x HENDIKEP
Ty jsi, GTI, k smíchu typ.

Když ti dojdou věcné argumenty, klďánko na ně rezignuješ a střílíš ad personam.

Ale co, kdo už toho od zde znesvářené dvojice tunigolf vs. subaru4ever četl víc, ten poměrně dobře ví, kdo z nich o technice opravdu nemá ani šajnu a koho upřímně zajímá.:-)))

Vídíš, už jedu jako ty - ale dělám to prvně a příště už to zase bude o autech.
7. 4. 2011 22:31
Re: 5x HENDIKEP
GTI-ho nerieš. On sa len baví! Naozaj si myslíš, ž tie hlody, čo tu púšťa myslí vážne? Nebuď smiešny ... to by musel byť iný blázon.
7. 4. 2011 22:35
Re: 5x HENDIKEP
Pozor pozor, to o tom nejlepším dvoukvaltu není má "myšlénka" >:D Bavím se tu královsky to uznávám ;-) Subaristi, to je čeládka k politování...
7. 4. 2011 22:43
Re: 5x HENDIKEP
Pán zrejme nepochopil môj príspevok :-)
Navyše - koľko stupňovú prevodovku malo Bugatti Royale? Že by 3? A manuál? A fungoval, že?
7. 4. 2011 22:44
Re: 5x HENDIKEP
>:-[] BRAVO BUGATTI ROYALE >:-[] >:-[] :yes:
7. 4. 2011 22:31
Re: 5x HENDIKEP
K čemu jako mi došly argumenty, k tomu dvoukvaltu? >:-[]
7. 4. 2011 23:28
Re: 5x HENDIKEP
>:D ...dycky dycinky si řikám, neskákej mu na to vole - a vidíš, dneska hup na špek :yes:

Dobrej flame, prostě jak na konci starejch dobrejch devadesátek. >:D
Avatar - Subaru4ever
7. 4. 2011 22:30
Re: 5x HENDIKEP
Já v Yetim řadím normálně po jednom stupni - takové zvíře jako mamka nejsem 8-s

Pokud chceš vidět, jak se dá Praha v Yetim projezdit jen na stupně 2, 4 a 6, rád ti s mamkou zkusím domluvit testovací jízdu ;-) . Respektive, jak se dá projezdit na 2ku a 4ku. 6ku mamka skoro neřadí, protože celý život jezdila s pětikvalty a na 6ku si ještě nezvykla >:D ... a nebo to zkusím někdy tajně natočit >:-[] (btw. na dvojku samozřejmě i popojíždí při parkování :no: )

Nicméně na její obranu musím říct, že 1,8ma i Yeti nemrknou okem a nedají najevo, že jim tento nonkonformní způsob zacházení nevadí :yes:

Teprve Yeti mě "vysvětlil", proč by byl automat lepší. Průměrná kadence řazení co každých 15 vteřin, navíc řadící pákou utopenou někde v hlubinách u podlahy, je nesmírně frustrující :no: ... rád jezdím s oběma prackama na volantu, což v Yetim není možné - pravačka furt loví u země tu otravnou věc :-(
7. 4. 2011 22:40
Re: 5x HENDIKEP
U sebe na pětikvalt hořekuješ (viz - jen pět stupňů jako negativum) tak si srovnej znalosti, praxi a teorii a zkus to tu znova.
Avatar - Subaru4ever
7. 4. 2011 22:54
Re: 5x HENDIKEP
Já tu někde píšu, že bych nechtěl do mého Subaru šestikvalt? Naopak jsem psal, že vyloženou rychloběžku pro dálniční přesuny bych uvítal. Nicméně absence šestky mě vůbec, ale vůbec navadí. Nepotřebuji-ji. Víc než 200 nikdy nepojedu, takže 6ku nepotřebuju. Spotřebu dejme tomu o litr vyšší taky oželím - stačí trochu zvolnit, a pojedu taky za levno. Výhodou je, že je auto s pětikvaltem živé na dálnici v jakékoli rychlosti. Pokud je šestka nastavená dobře, je to užitečná věc. Ale není to nic, bez čeho by dnešní vozový park nemohl existovat. Problém je, že dobře nastavenou šestku podle mě má jen málo aut. Jakmile je to poskládané tak, že to člověka nutí řadit víc, než je zdrávo, je to špatně!

Stejně jako všichni "soudruzi" na clubu tedy prohlašuji: redukční převodovku bych za 6tý kvalt nikdy nevyměnil!
7. 4. 2011 23:00
Re: 5x HENDIKEP
Několik aut jsem již řídil :-) ale nikdy se mi zatím nestalo, že bych zařadil šestku a musel jsem podřazovat na můj vkus nějak brzy. Klasickým příkladem, nechť nám je dejedna. S každým (podtrhuji) s každým autem od 75 do 500 koní zařadíš za Prahou šest a sundáš jí u devíti křížů. I pověstná 1.2 HTP projede celou trasu 130.

P.S. Hlavně tu píšeš o tom dvoukvaltu. Společně s Lovapovým Bugatti Royale >:D to dnes vidím na zlatej metál od Subaru... ;-) A samozřejmě na Zlatej ventilek, už jste tam oba, nemohu jinak...
7. 4. 2011 23:14
Re: 5x HENDIKEP
Jet se dá (pokud se tomu dá říct jízda), ale když ti tam s 80 koňovým autem vjede kamion u Průhonic a ty se budeš muset z 90 km/h na šestku rozjet, tak zpátky na 130 km/h jseš nejdřív u Jihlavy a k těm Devíti křížům se budeš modlit, aby ti tam už nikdo nevjel >:D
7. 4. 2011 23:18
Re: 5x HENDIKEP
Samo, že podřadíš, ale to je právě to podřazení, které ti nebude vadit. A rozhodně tě nebude napadat ten nesmysl, že kdybys měl pětikolečko >:D že by se ti jelo lépe.
7. 4. 2011 23:36
Re: 5x HENDIKEP
Nejelo, ale nemusel bys podřazovat >:D
7. 4. 2011 23:21
Re: 5x HENDIKEP
No ... neviem, ale Zlatý ventilek je tvojim prístupom dosť sprofanovaný - najmä keď tam nezaraďuješ tvoje perly ducha - ktoré by, podľa mňa, mali na hodne dlhý čas prvé miesto rezervované :-)
Mimochodom, čo je smiešneho na Bugatti Royale? Na tomto skvoste som demonštroval, že počet prevodových stupňov naozaj nevypovedá zhola nič o kvalitách auta - pružný motor moc prevodových stupňov nepotrebuje.
Ak to neuznávaš len sa strápňuješ. Ale zrejme ti ide len o zábavu ... tak BRAVVVVWWWO GTI! :-)
8. 4. 2011 08:17
Re: 5x HENDIKEP
Royale byl vyroben v dobe, kdy se tvuj deda jeste pohyboval pomoci biciku.

Dnes je rok 2011.

Chapes?
8. 4. 2011 16:40
Re: 5x HENDIKEP
Všeobecný princíp chápeš, Asi nie, vidím ... :-)
8. 4. 2011 08:27
Re: 5x HENDIKEP
Jo, mas napro100u pravdu.

Neschopni vyrobci jako BMW a MB, montujici OSMIKVALTY (!!!), nesahaji dvoukvaltovemu sikmoreflektorovemu japoncikovi ani po ventilky. :yes:
8. 4. 2011 09:16
Re: 5x HENDIKEP
Naprosto výstižně napsáno :yes: ( hlavně to přirovnání Twingo x Maybach :-) ) ....

Ještě jen k té šestistupňové převodovce - potřeba vícestupňové převodovky vznikla ruku v ruce s rozšířením přeplňovaných dieslů. Spektrum využitelných otáček tam je relativně malé (oproti atm. benzínu ) a šestistupňová převodovka byla samozřejmě logické řešení, jak to auto rozjet trošku rychleji. Rozšíření vícestupňových převodovek u běžné (!) benzínové produkce je prací marketingu, asi stejně jako svého času Sony lákala zájemce o videa sloganem "Víc hlav víc ví"..... Někdy to pak opravdu dopadne tak, že když si chci užít dlouhotrvajícího zátahu jinak špičkového motoru, musím řadit o 2 stupně (viz. předešlé příspěvky s Yetim).
7. 4. 2011 23:21
Re: 5x HENDIKEP
Jak říkám, někomu stačí palivoměr, někdo potřebuje přesné údaje o dojezdu.

Ta nízká cena je dána konkurencí, 700 tis. za základ neprémiového SUV už nikdo nedá. Jestli cena odráží kvality vozy, tak je Subaru nad vší (super)mainstreamovou evropskou konkurencí... ;-)
Avatar - pelikoš
7. 4. 2011 20:26
Re: 5x HENDIKEP
o tom komplexu z jetiho,to je na zlatý ventil...
7. 4. 2011 21:57
Re: 5x HENDIKEP
Nebyl bych až tak na subaristy krutý, mají toho dost už na diskuzi, a jak vidíš, či čteš, ten Yeti je pro ně nebetyčnej vořech. Oprávněně. Ty by sis snad raději koupil forestera než Yetiho?
7. 4. 2011 22:36
Re: 5x HENDIKEP
Bavíš, majstre! Len tak ďalej, zábavy nikdy nie je dosť!
K téme - neviem ako pelikoš, ale ja by som, s dovolením, radšej Forestera. Chcem totiž v prvom rade spoľahlivé auto a nie je to Škoda, ktorá sa umiestňuje v popredí tabuliek spoľahlivosti. Navyše je to full time 4x4 a nie Haldex, pre mňa krajšia a Subaru, ako značka, má moje sympatie ...
7. 4. 2011 22:43
Re: 5x HENDIKEP
U tebe je problém v tom, že ty jenom CHCEŠ... Skutečnost, že bys byl schopen upřednostnit forestera před Yetim pak potvrzuje jen to, jak do těch aut nevidíš.
7. 4. 2011 23:00
Re: 5x HENDIKEP
To jako tým chceš naozaj povedať, ž TY do tých áut vidiš? Ty s tvojimy zábavnými komentármi, ktoré zväčša nemajú s realitou moc spoločného? Vidno, že sa fakt na tomto fóre zabávaš - a ide ti to :-)
7. 4. 2011 23:03
Re: 5x HENDIKEP
BRAVO BUGATTI ROYALE... >:D >:-[] :yes:
7. 4. 2011 22:23
PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
Možná, že poté, co jsme tu absolvovali klasickou subaruální mindrákovou koupel, že totiž silnej atmosférickej benzín nepotřebuje šestikvalt a že subaru umí poskládat rychlosti jako nikdo na světě, tak možná by stálo za to si zrekapitulovat, čemu subfans říkají silná benzínová atmosféra.

Horní kozlík jede na dvoulitru a... (sedni si, to tě porazí)... jedno sto padesáti koních... >:D Bohužel maximálního točivého momentu dosahuje až ve 4.200 otáčkách. Naštěstí je maximálka 185, nikoliv mil, nebuď bláhovej, jde o kiláky, takže ten pětikvalt je v tom tak akorát pro... subaristy. Eurodrzek naskočí do Yetiho 1.8 TSI na stošedesáti koních, maximální krouťák má díky přeplňování lineární od 1500 do 4500 a protože dává stovku nikoliv přes deset jako forester, nýbrž za 8,4, a samozřejmě proto, že má maximálku přes 200, dá si jednoho nebo dva forestery v každým dlouhým táhlým ke sváče. A na šestku...

P.S. A bacha na nosnost, 530 kilo, doporučuju ti převážit posádku a bagáž, abys fakt nelítat s foresterem příliš nízko nad zemí. Schválně se podívej, kolik uveze Yeti. Ale opatrně, ať se z toho nerozbrečíš... To víš Yeti, to není auto pro fifleny.

BRAVO ŠKODA YETI :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Subaru4ever
7. 4. 2011 22:44
Re: PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
Až ti vypíšu vnitřní a vnější rozměry Subaru, které deklasují to Mladoboleslavské zvíře rozdílem třídy, něco tu mluv o srovnatelných autech. Yeti a Forester si nekonkurují - v reálu jsou to auta velikostně z jiných tříd! Komfort jízdy v Yetim, nezřídka přirovnávaný k jízdě žebřiňákem s lokoťovými koly s litinovým oplechováním, také jaksi není konkurenceschopný Forestrovi, jehož kultura jízdy je vyzdvihována v každém každičkém testu. Přítomnost redukční převodovky, rezervy a i takové blbosti jako použitelného heveru také staví Lesníka o patro výš. A podíváme-li se na ceníky, zjistíme, že po dovybavení Yetiho na úroveň Forestra Yeti stojí kolik? No přeci stejně! Tedy kolem 700.000 Kč.

Takové ty prkotiny jako například 5letou záruku, dvojnásobná zrcátka, nenáchylnost ke krádeži a punc nóbl automobilky ani nezmiňuji >:-[]

Yeti není nic jiného, než úplně průměrné zakrslé SUV. Forester je také v mnoha oblastech průměrný, ale není zakrslý a v některých specifických ohledech konkurenci značně překonává.

BRAVO SUBARU FORESTER :yes:
7. 4. 2011 22:49
Re: PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
Hlavně ta redukce ti bude hodně platná, o tom si přečti nahoře test. Forester je zcela průměrné a v kontextu k evropské produkci pak (komplexně vzato) podprůměrné auto, tomu také dokonale odpovídá jeho nízká cena. Zachránit to samozřejmě nemůže kvalitní pohon 4x4, protože na to, na co ty budeš užívat forestera ti stačí haldex ne čtvrté, ale první generace.
Avatar - Subaru4ever
7. 4. 2011 22:57
Re: PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
Zkus se kouknout třeba na subarufunclub.cz a zjistíš, že redukci využívá každý Subarista bez ohledu na typ vozu, jeho použití a zeměpisnou lokaci. Je to naprosto geniální věc, kterou však nemůže ocenit nikdo, kdo nikdy se Subaru nejezdil >:D
7. 4. 2011 23:02
Re: PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
>:-[] :yes:
7. 4. 2011 23:41
Re: PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
Jestě, aby redukci nevyužívali. Ta je tam nutností! Bez ní by to každýmu chcíplo v prvním prudším kopci! Proč si myslíš, že ve stejně výkonném dieselu už není?

Ale jinak tvoje hlášky nemají chybu. Viz., slovní spojení Subaru a punc nóbl automobilky.
Avatar - m.z.
7. 4. 2011 23:21
Re: PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
Současný Forester se v tabulkách spolehlivosti plácá někde v průměru...
7. 4. 2011 23:35
Re: PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
Pravda, nejvíc za to ale může nástup dieslu. Časem snad mouchy vychytají...
8. 4. 2011 08:31
Re: PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
Ten druhy odstavec je... proste a jednoduse ukazkovy >:D :yes:
Avatar - Slavek-TDM
8. 4. 2011 10:27
Re: PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
Rozpoutal se flamewar jak svina, koukam...
Jezdim pomerne casto v Yetim a parkrat jsem se svezl i ve Foresterovi (o ostatnich modelech Subaru snad psat ani nemusim) a tak snad muzu napsat par slov teoretikum (byt velkeho formatu).
Netroufnu si rict, jestli je lepsi auto Yeti nebo Forester. Oboji ma svoje vyhody a nevyhody. Obe auta maji svoje mouchy, at uz z duvodu koncernove strategie nebo z nedostatku penez pro vyvoj. Nezatracuji Forestera za zakladni motor 2.0 110kW, stejne jako to nedelam u Yetiho 1.2 77kW. U Yetiho 1.2 skutecne radim 2-4-6 a vubec mi to nevadi (ale radit stale po jednom kvaltu, tak se strelim do hlavy). Foresterovych 5kvaltu (respektive 10) mi rovnez nevadi. Yetiho ctyrkola s haldexem mi ve spojeni s 1.8ckou 118kW delala radost - i v terenu, ale staly pohon s diferencialem a viskozkou je na silnici jeste o fous lepsi. Skoda, ze budouci pokuty za emise vymazaly preplnovanou 2.5ku u Forestera, a tak bude zrejme vrcholna motorizace pouze 2.5 123kW bez preplnovani. U Yetiho je to velmi dobra foukana 1.8cka s podobnym vykonem a nebo 2.0TDI 125kW - o ktery nemuzu napsat nic, protoze to je jedna ze dvou (jeste 1.4TSI) se kterou jsem jeste nejel. Osobne mam radeji atmosferu, kterou Yeti postrada.
Zkratka jsou to dve ruzny auta od dvou ruznych znacek, ale kazdy mi vyhovuje trochu jinak... Mimochodem, celosvetove jsou prodeje Skoda : Subaru temer stejne.
9. 4. 2011 10:31
Re: PĚTIKVALTOVÝ KOZLÍK
"P.S. A bacha na nosnost, 530 kilo, doporučuju ti převážit posádku a bagáž, abys fakt nelítat s foresterem příliš nízko nad zemí. Schválně se podívej, kolik uveze Yeti."
Takže Yeti uvezie 620 kg, Forester 530 kg. Yeti utiahne brzdený príves 1800 kg, Forester 2000 kg. Takže uvezie o 90 kg menej a utiahne o 200 kg viac :-) ...
8. 4. 2011 11:19
VYBORNE JESTE LEPSI
S Foresterem mam dlouholete zkusenosti. Dnes mame doma jiz tretiho v rade a nemuzu proti nemu rict jedineho spatneho slova. I kdyz znacne povyrostl, stale si zachoval to, co dela Forestra Foresterem. Tedy vynikajici motor, v dane tride bezkonkurencne nejlepsi jizdni vlastnosti, redukci, orpavdovy 4x4 a fungujici libivy design. Navic boxer diesel se muze smele postavit nejlepsim premiovym dieselum.
Srovnavat Forestera s Yetim muze jen opravdovy nouma. Jde o znacne odlisne automobily. Yeti, ac ho osobne beru za druhou nejpovedenejsi Skodovku, postrada skutecny 4x4 (haldex nikdy za zadnych okolnosti nedokaze ucinne tocit vsemi koly najednou), redukci, jeho diesel se tomu ve Subaru nemuze rovnat a prostorove je o tridu nize. O spolehlivosti Subaru a Skody (i kdyz je Skoda nejlepe postavene auto v koncernu) ani nemluve.
Narky, ze chybi sestka v prevodovce jsou take k smichu. Dobre zprevodovane auto sestku nepotrebuje. Vse zalezi na motoru. Diesel, ktery nad 3000rpm ztraci dech ji na dalnicni beh asi uzije. Dobry benzin pouze k usetreni paliva. Samozrejme na ukor potrebneho vykonu auta.
Rozbalit vlákno
21
8. 4. 2011 16:05
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Marketing Subaru slaví úspěch. Naivní, neinformovaní a hloupí, mají své zástupce i u této značky.
8. 4. 2011 16:42
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
To hovorí ten pravý ... :-)))
8. 4. 2011 17:20
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Marketing Haldexu slavi uspech s hloupymi. Subaru slavi uspechy mezi jeho majiteli. ;-) Kdyby marketing subaru Slavil uspechy, po osklivem a mnohem horsim Tiguanu by nikdo ani nevzdechl.
8. 4. 2011 19:17
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Majitelé Subaru jsou stejně snadno zmanipulovatelní jako zbytek populace. A ty, jenž si bezmezně oddán značce, jsi na tom stejně.
9. 4. 2011 08:03
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Majitel sice nejsem, leč auto teď vybírám, a po projití různých showroomů volba padá na Forestra. V podstatě tato testovaná verze, ale s automatem (ten je bohužel nicmoc). Kupodivu se Forester nejvíc líbí i manželce. Tím chci říct, že marketingem to rozhodně není. Kdo v tom autě jel, asi ví, co mám na mysli.
9. 4. 2011 15:05
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
:yes: Presne.
Avatar - m.z.
9. 4. 2011 15:30
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Tiguan není v žádném případě ošklivý, to slyším prvně a osobně se mi líbí víc, než Forester. Nedělejte ze sebe terče, s tím slepým propagováním Subaru, jako jediné nejlepší řešení. Je to SUV jako každé jiné, jel jsem s ním a nic tak zázračného jsem nepociťoval.
To minulá generace bylo jiné kafe, nabitá dynamickým projevem a výjimečným charakterem!
O spolehlivosti už byla řeč, určitě si se Škodovkou nemají co vyčítat, spíš bych řekl, že Subaru musí řešit docela fatální závady ;-\
9. 4. 2011 16:30
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Tobe a jinym se osklivak Tiguan libi, mne i jinym zase ne. Jde o to jake hodnoty vyznavas. Forester ma mnohem lepsi jizdni vlastnosti. Jestli je nepocitujes, pak chybu hledej v sobe.
Co se tyce spolehlivosti, na tom je Forester vyborne. Zadny ze tri Foresteru v nasi rodine nikdy nemusel do servisu nez na planovanou servisni prohlidku a vymenu tekutin. Pri vyberu posledniho jsme projeli vsechny konkurenty, od Toyoty, pres LandRovera az po Tiguana. Forester zde jasne vyhral a proto ted stoji doma v garazi.
9. 4. 2011 16:31
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
marianek: než nějakému názoru vychvalujícímu Subaru, dáš slepě palec nahoru, ujasni si nejdřív svůj postoj k Haldexu, neb Subaru s 4AT, má taktéž „kvazihaldex“.
9. 4. 2011 16:46
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Ehmmmmm, Subaru, kvazihaldex......to ji šibe, či co??? Co to plácáš, flavio?
9. 4. 2011 17:24
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Dřív, než mě budeš osočovat, doplň si vzdělání!
9. 4. 2011 21:58
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
No právě, tenkvazihaldex nemohu najít, neber to jako osočování, fakt ti neco ...chybí.
Avatar - m.z.
9. 4. 2011 23:04
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Haldex mají tuším automaty, to s tou baterií má být nějaký argument? To je snad fuk, kde má jaký díl, důležité je jak jezdí a že má v mnohých ohledech navrch i nad Subaru.
10. 4. 2011 17:11
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Panebože,které Subaru má Haldex!!!! Dost už těch kravin!!!
Avatar - m.z.
10. 4. 2011 18:11
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Než se začneš rozčilovat, něco si o tom zjisti...
10. 4. 2011 18:42
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Podle jendoho clanku na autoworld s manuálem má Subaru trvalý pohon 50/50, s automatem cca 90/10. Nenašel jsem ze kdy to je a zda to stále tak platí. Podle těch popisů to ale vypadá stále celkem slušně co do 4x4. Zajímavé video je pak "Subaru AWD vs. competitors".
9. 4. 2011 16:52
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Muj postoj k Haldexu je pozitivni. Nic proti nemu nemam. Jen se smeju tem, kteri si mysli, ze kdyz maji v aute haldex, ze se mohou rovnat k plnohodnotnemu 4x4, ktere nabizi napr. Subaru.
Avatar - m.z.
9. 4. 2011 17:20
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Co to máte za Forestry a kolik mají najeto? Současná generace nabízí pohodlnou houpavou jízdu, to má být Forester?! Na cestě se chová stejně, jako kdejaké jiné SUV, žádná výjimečnost tam už není.
Rozdíly mezi tím co vyjede Forester a konkurence jsou tak minimální, že je ani běžný zákazník nepostřehne, každá 4x4 toho vyjede dost a zastaví se většinou až na nesmyslných limitech při zkoušení toho, co ještě snese.
Pokud bych to bral měřítkem terénu, pak tam neuspěje žádné SUV, Forester má jen redukci a tím to končí, o uzávěrkách si může nechat jenom zdát, stejně jako ostatní.
9. 4. 2011 17:25
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Já se pro změnu divím těm, kteří pohon všech kol berou jako nějaký fetiš. Navíc, když ani Subaru jej nemá vždy „plnohodnotný“.
10. 4. 2011 09:06
Re: VYBORNE JESTE LEPSI
Chlapi, nač tolik emocí? Vždyt je to dnes plus minus jedno, co si člověk vybere. Myslím, že každý vybírá v kategorii, na kterou má finančně. Zbytek je jen subjektivní hodnocení designu a vlastností, které člověk ve vozidle hledá. Já začal výběr u Yetiho - kombinace 4x4 a automatu pouze u dieslu, který nechci. RAV4 má neštastně řešené otvírání pátých dveří, i ve verzi bez rezervy - 1,30m dveře prostě v garáži neotevřu. Vitara je na tom podobně, Tiguan se mi subjektivně nelibí, Kuga vychází nad cenový limit, korejce nechci ... a tak by se dalo pokračovat. 4x4 není fetiš, ale realita vesnice, nebo zkušenost s chováním předkolky s automatem na sněhu (Apoštol) - fakt na velký H.
Doufám, že každý je se svou volbou spokojen a auto mu dělá jen a jen radost. :-)
Avatar - pelikoš
9. 4. 2011 21:09
Re: VYBORNE JESTE LEPSI-X-TRAIL
moje volba padla na nissan x-trail a s klidnou duší ti ho můžu doporučit,skvělá volba... [odkaz]
Avatar - gld
8. 4. 2011 21:52
Hendikep v hlave
Z testu ani netreba mnoho odtušovať- forester je vydarené auto, ktoré zreje k dokonalosti. To je očividne na miestnych kapitáňov v čele s doktorom živágom moc.

Mňa osobne najviac zaujal interiér. Čo je šokujúce tvrdenie, pri akomkoľvek produkte od subaru ;-) Pocit útulnosti z toho priam srší, no zároveň je tam aj vzdušnosť, taký jasne hmatateľný pocit, že bude kam odložiť pravé koleno :yes:

A klasický boxer benzín ukazuje, že nepatrí do múzea. Dať to na LPG a máme rodinno-občasno terénny ideál. Teda, ponúka subaru možnosť fabrického LPG?
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2011 16:23
6 nebo 10, kdo má víc rychlostí??
Panstvo, mám outbacka r. 2007 2.5 benzín, a tedy 10 rychlostí. A mohu Vám říct, že spolu s podvozkem-názké těžiště ,lehké auto, automatická, viskozní uzávěrka zadního diferenciálu je to prima zábavné auto, které , když se mi zachce ,a to se mi zachce často u upocených koncernových "nepřekonatelně namachrovaných " turbodieselů, dá na *! A to nejen po rovině, ale hlavně v zatáčkách!
Snad i GTI a jiní "odborníci" uznají rozdíl., mezi napříč uloženým řadovám motorem s napříč uloženou převodovkou, s různýma vyvařovacíma hřídelema-to aby motor s převodovkou nevyletěly ze silentbloků ;-) ..a boxerem s těžištěm mezi předními koly, převodovkou více u středu, v ose, přímo řazenou.... Pokud ne, stačí se kouknout k BMW či po jiném sporťáku. No a to je Subaru- pohodlí, všeuměl s nedostižnými jízdními vlastnostmi.
Jo, a doporučuji kouknout na youtube- je tam hodně videí, kde Subaru v různých provedení prochází testy s jinými auty. Pro začátek jen Subaru outback vs. Volvo XC 70- stálý pohon vs. Haldex. Pak mi napište, pěkný den! >:D
Rozbalit vlákno
4
9. 4. 2011 18:34
Re: 6 nebo 10, kdo má víc rychlostí??
Kdyby to fungovalo, tak dokonale, jak popisuješ a hlavně, jak to popisují propagační materiály, jistě by např. pro STI nebyl nejvážnější soupeř, právě vůz „se vším vepředu“, tedy EVO. Ale jinak, sugesce je hezká věc.
Avatar - m.z.
9. 4. 2011 19:21
Re: 6 nebo 10, kdo má víc rychlostí??
Na EVO jsem si taky vzpoměl :-)
9. 4. 2011 21:56
Re: 6 nebo 10, kdo má víc rychlostí??
Ale brouku, právě to EVO má například kvůli rozložení hmotnosti baterii...v kufru! A neboj, fetiš v tom není, až budeš mít naježděné dopředu to, co já nacouváno, tak si popovídáme- takže 1, 8 milionu km- od trabanta přes žigulíky, Favorita,Felicie, Octavie-3ks, Passata až k Outbacku. Ale, koukni na to youtube, když nevěříš.
11. 4. 2011 09:00
Re: 6 nebo 10, kdo má víc rychlostí??
1,8 mega >:D
Kolik ti je?
9. 4. 2011 17:20
diskuse o ničem
tak jsem si pročetl diskusi a moc jsem se pobavil … opět místo věcné diskuse je hlavním tématem přesvědčit ostatní diskutující o své pravdě … :-( … a přitom každý, kromě přepravy z bodu A do bodu B, očekáváme od auta něco jiného, a podle toho, a obsahu své peněženky, si auto vybíráme … takže co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat ostatním …
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2011 00:24
nu což
tak jsme se pobavili a půjdeme zase dál. Subaru není nejlepší auto. Není ani nejdokonalejší. Kdo to tvrdí o jakémkoliv vozu, lže sám sobě trošku do kapsy - ale mýliti je se lidské ne?
Subaru vyhovuje svým řidičím souborem specifických vlastností, které vyhovují jeho řidičům - v tom je dokonalý. Stejně jako jsou jiné vozy dokonalé pro své specifické vlastnosti pro jejich majitele. Znamená to snad, že budu z majitelů jiných vozů dělat blbce? Dělal bych ho tím jen sám ze sebe. Subaru vyrábí hlavně pro trh v USA - Evropa je zatím druhořadým trhem. A to, že nemá šest rychlostí? Můj bože a má být? Však každý z Vás také není Adonis. Tedy čest světlým vyjímkám....A o té redukci - skutečně je někdo přesvědčen, že bez ní by to vlastně pořádně nejezdilo? Budu to brát jen jako autorskou licenci, protože jinak by to snad ani nebyla sranda..... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Katikakus
10. 4. 2011 08:57
VOLBA
Je to snadne - pokud chces skvele jizdni vlastnosti a jisty podvozek za kazde situace, prostorny interier, staly pohon 4x4, to vse zabalene v tradicne spolehlivem kabate, beres Forestera.
Pokud ovsem neumis pocitat a neobejdes se tak bez ukazatele dojezdu, je pro tebe lepsi volbou Yeti...
Rozbalit vlákno
2
11. 4. 2011 07:55
Re: VOLBA
právě proto, že umím počítat, tak jsem při výběru SUV Forestra vyřadil kvůli ceně ... a taky kufr byl malej .. a servis daleko ... jinak proti němu nic nemám, považuji ho za jedno ze tří(Foerster,Vitara,X-trail) použitelných SUV v ceně do 700tis .. ostatní auta v této cenové kategorii si na SUV jen „hrají“ … ale jak už jsem psal, at si každém jezdí v tom, co mu vyhovuje …
Avatar - Katikakus
11. 4. 2011 09:02
Re: VOLBA
No vidis, a najdou se zde taci, kteri si mysli, ze je Forester moc levnej a ze to je doknce jedna z jeho nejvetsich nevyhod... 8-s ;-)
Avatar - anzo
14. 4. 2011 08:12
"?"
...to o jakých *.ách to tu je... 8-s >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "martin.deckel"
5. 5. 2011 20:11
Chyby v textu + doplnění
Zdravím fanoušky a příznivce značky Subaru!

Rád bych upřesníl, opravil a doplnil pár nepřesností v tomto článku. Předně - netěšte se na měkčené plasty! Jedná se pouze o trošku nový povrch plastů, avšak Subaru zůstalo u tvrzených plastů. Nikde však nic nevrže, jak jsme od nových modelů zvyklí. Co se týká dalších změn - 2-zónová digitální klimatizace (je vidět na fotkách v článku), optitronové přístroje, atd., tak tyto změny se týkají pouze benzinových motorizací, kokrétně XS výbavy. Bohužel pro diesel byly sice rovněž v průběhu roku plánovány, avšak vzhledem k zemětřesení v Japonsku a zastavení výroby z nedostatku komponent, se již realizovat nebudou. Vůbec situace s dodáním Foresterů na náš trh je kritická, do konce léta dorazí v dieselu pouze 3 vozy!! Další termíny dodání - neznámé!
Naopak pro diesel budou realizovány následující (v textu zmíněné) změny - od verze Comfort diodové blinkry ve zpětných zrcátkách, nové rádio s barevným displejem, couvací kamerou a bluetooth handsfree, nový design Alu kol. Původně měla přijít i lehká modifikace Boxer dieselu, avšak od té Subaru prozatím upustilo a počítá s ní pravděpodobně až pro rok 2012.
Tolik jen pár upřesnění, jinak moc pěkný článek!
Rozbalit vlákno
0
2. 6. 2011 10:56
Nadčtvercovost - podčtvercovost
První nadčtvercový motor nebyl dvoulitr, ale motor 1.5R (vrtání 77,7 mm, zdvih 79 mm). Honza
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
24. 12. 2011 12:58
Do takoveho auta patří diesel!
Nějak nerozumim, co si v SUV počít s krouticím momentem necelých 200Nm... :no:
Rozbalit vlákno
1
28. 3. 2012 09:41
Re: Do takoveho auta patří diesel!
Od toho je tam redukce...