Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Počet Wartburgů v ČR od roku 1998 klesl na čtvrtinu

23 komentářů

Wartburg 353W
Tourist je porad neuveritelne elegantni. Pokud prihlednu k dobe vzniku.
GTI
Nezapomeň dát před spaním tradičního tupláka vodky a vzdát hold Stalinovi :no: Wartburg bylo auto, které si v tehdejším Československu mohl pořídit jen kovanej komouš nebo (ojeté) dokonalé pako.
Avatar - gld
gld
si vôl..prestaň spájať ideologické bláboly s autami
Avatar - F127
F127
Tohle je hodně pod tvoji úroveň :no: .
Klaudius
Pod akú úroveň?
pgg
No nevím my jsme wartburga měly a v ksč nikdo nebyl on ten výběr moc velkej nebyl.
Mimochodem na nové dálnici Praha brno v té době(postavily soudruzi dnešní soudruzi ji nejsou schopni ani udržet v normálním stavu)
žádná škoda neměla šanci (dříve se uvařila) o prostoru ani nemluvíma jednoduchosti konstrukce .Mimochodem i když shnil nic vám neupadlo rámová konstrikce u škody 120 běžně spadl motor na zem.
po upravě a závodech s naším známím žigul 1500 stíhal tak tak.
Tak bych nebyl zas tak kritický.Možná si měl v té době bony a zakoupil fiat uno ti lepší sieru.
Avatar - white label
white label
V profilu uvádíš, že jsi muž, tak proč to:"...my jsme wartburga měly..."?
Dále: "...s naším známím..."?
pgg
To je logické proč my V té době většinou vlastiola jedno auto celá rodina takže my.
Nejezdil jsem v něm jenom já.
Avatar - white label
white label
Samozřejmě mi nešlo o to "my", ale o to "mělY" s tvrdým Y na konci, tedy např. ženy měly, ale muži (nebo muži a ženy) měli...
Podobně to: "s naším známím", místo "známým"... 😄
pgg
Ok Nikdy jsem nepochopil kdy se píše y nebo i měl jsem radši matiku.Ale dík že jsi mně opravil a hlavně zdůvodnil proč se to tak píše .V angličtině se taky vše jinak vyslovuje a jinak píše proto se mluví angl.na celém světě .
Avatar - white label
white label
Díval jsem se nejdřív k tobě do profilu, jestli třeba zrovna čeština není tvůj mateřský jazyk, ale ničeho jsem se nedopátral...
jan.kreisinger
Jo, přesně tak - je to sice krabice, ale designově krásně sladěná. A opravdové kombi. Dnes se nestačím divit, jaké kreatury lezou z automobilek. Kryty světlometů až pod předním oknem, šeredné ohromné tlamy, spousta zmatených prolisů vedoucích v nepochopitelných úhlech, designový chaos.
megacruiser
Tak pod tohle se podepíšu. Přesně tak to vidím. Bohužel, svůj čtyřtaktní Wartburg jsem musel už prodat, zrezavěl do neopravitelného stavu a už jsem budil na silnici moc pozornosti. Jinak to ale bylo asi moje nejoblíbenější auto. Měkce pérující kočár, tichý a úsporný motor, velký prostor. Rám pod autem a bytelné plechy byly zárukou bezpečí. Díky tenkým sloupkům krásný výhled ven všemi směry. Brzdy sice bez posilovače, ale se skvělým účinkem.
Ta dnešní produkce vypadá tak nějak zhuleně. Nepraktické tvary, mizerný výhled ven, vysoká hmotnost. Letiště pod předním oknem, plno elektronických pomocníků kteří jen zvyšují hmotnost a jsou zdrojem poruch. Falešný pocit bezpečí. A spotřeba není nijak zásadně lepší.
Čtvrtina ze 30000 je 7500, nebo ne?
Avatar - Glaukos
Glaukos
pár kusů sem nebo tam, na tom nesejde
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Je to škoda.
Avatar - F127
F127
Můj strýc taxikář jezdil koncem sedmdesátých let s waranem na naftu. Prý stačilo trochu upravit dvojtakt, podrobnosti nevím, je to děsně dávno.
Jestli to "trochu" znamenalo kompletní přestavbu, tak asi ano...
Wartburg 353W
Myslim, ze se spis jednalo o smes benzinu a nafty, na to dvojtakt jede bez uprav a za socialismu, kdyz se kradla nafta, to nekteri delali. Na smes nafty a nejake snadno vznititelne latky jezdila i lecktera Jawa,
To potom jo, ale o tom se F127 nezmínil.
Avatar - F127
F127
Jo tak nějak to určitě bylo, byl jsem tehdy malej kluk a v hlavě mi uvízla jen ta nafta 😄
Avatar - KubikCv
KubikCv
Moje auto má pár minut slávy >😁
Už mně pomalu štve...spojení dvoutakt-neekologické vozidlo.Dvoutaktní Wartburgy a Trabanty,mají emise CO lepší než soudobá a modernější auta (například onen "ekologický" motor co se do Wartburgu montoval od VW má katastrofální emise v nízkých otáčkách) Jediný argument je "smrad" ano...a ten smrad jsou nespálené uhlovodíky,které se dají snížit použitím kvalitního maziva.Ještě v době NDR měli v Eisenachu 4dobý motor vycházející z litrového tříválce,měl obsah 1191ccm a 60koní.V NDR rovněž koketovali s použitím wankelova motoru,maloobjemového dieselu v Trabantu a přímým vstřikem u dvoudobého motoru.
V ČR dokonce jezdí 2dobý Wartburg pokusně vybavený katalyzátorem,téměř nekouří a nezapáchá.
Doufám že brzy nastane doba,kdy se novináři nebudou obouvat do nás...pár fandů starých "poctivých" aut.
Mnohem větší ekologické zvěrstvo je repasovaná nákladní Tatra 148,která jezdí "na kšeft" a mnohem víc kilometrů,než pár bláznů ve dvoutaktech.Saze z výfuku naftových aut jsou prokazatelně rakovinotvorné,proč se nepozastavují autoři pseudoekologicky zaměřených článků nad vočipovanýma vochcávkama ftédéíčku,nad rádoby "upravenýmy" auty s výfuky bez katu...to že většina majitelů ojetin nemá na výfuk s katalyzátorem a řeší to prostou absencí.Dokonce v SM téměř navádí majitele starších aut s filtry pevných částic k jejich odstranění,místo nákupu nového.
Zamyslete se vážení nad tím,kolikrát potkáte starou naftovou Karosu,Liaz,Tatru,Avii...za kterými se valí oblaka černého dýmu a nespálené nafty...všechna tato auta najezdí miliony kilometrů a vyprodukují mnohonásobně víc škodlivin,než pár starých osobáků :yes:
megacruiser
Je to tak. Vždy když se předemnou rozjede autobus MHD a vyletí z něj oblak sazí že není skoro vidět, pomyslím si něco o ekologii. Stejně tak většina TDI, při rozjezdu vždy oblak sazí. O náklaďácich se spotřebou litr oleje na 100 km a oblaky černomodrého dýmu snad nemá cenu ani psát. Proti tomu je Wartburg naprosto ekologický. Jak můžou tyto stroje projít na emisích když prokazatelně spalují olej?
Asi tuším. Kamošův Favec s odepsaným motorem, viditelně kouřící, solidní koroze. Říkám mu: tak tohle ti už na STK neprojde. A on na to: chceš se vsadit? A fakt měl pravdu, prošel ;-\