Ojetiny
Je to škoda.
Můj strýc taxikář jezdil koncem sedmdesátých let s waranem na naftu. Prý stačilo trochu upravit dvojtakt, podrobnosti nevím, je to děsně dávno.
Jestli to "trochu" znamenalo kompletní přestavbu, tak asi ano...
Myslim, ze se spis jednalo o smes benzinu a nafty, na to dvojtakt jede bez uprav a za socialismu, kdyz se kradla nafta, to nekteri delali. Na smes nafty a nejake snadno vznititelne latky jezdila i lecktera Jawa,
Moje auto má pár minut slávy >😁
Už mně pomalu štve...spojení dvoutakt-neekologické vozidlo.Dvoutaktní Wartburgy a Trabanty,mají emise CO lepší než soudobá a modernější auta (například onen "ekologický" motor co se do Wartburgu montoval od VW má katastrofální emise v nízkých otáčkách) Jediný argument je "smrad" ano...a ten smrad jsou nespálené uhlovodíky,které se dají snížit použitím kvalitního maziva.Ještě v době NDR měli v Eisenachu 4dobý motor vycházející z litrového tříválce,měl obsah 1191ccm a 60koní.V NDR rovněž koketovali s použitím wankelova motoru,maloobjemového dieselu v Trabantu a přímým vstřikem u dvoudobého motoru.
V ČR dokonce jezdí 2dobý Wartburg pokusně vybavený katalyzátorem,téměř nekouří a nezapáchá.
Doufám že brzy nastane doba,kdy se novináři nebudou obouvat do nás...pár fandů starých "poctivých" aut.
Mnohem větší ekologické zvěrstvo je repasovaná nákladní Tatra 148,která jezdí "na kšeft" a mnohem víc kilometrů,než pár bláznů ve dvoutaktech.Saze z výfuku naftových aut jsou prokazatelně rakovinotvorné,proč se nepozastavují autoři pseudoekologicky zaměřených článků nad vočipovanýma vochcávkama ftédéíčku,nad rádoby "upravenýmy" auty s výfuky bez katu...to že většina majitelů ojetin nemá na výfuk s katalyzátorem a řeší to prostou absencí.Dokonce v SM téměř navádí majitele starších aut s filtry pevných částic k jejich odstranění,místo nákupu nového.
Zamyslete se vážení nad tím,kolikrát potkáte starou naftovou Karosu,Liaz,Tatru,Avii...za kterými se valí oblaka černého dýmu a nespálené nafty...všechna tato auta najezdí miliony kilometrů a vyprodukují mnohonásobně víc škodlivin,než pár starých osobáků :yes:
Už mně pomalu štve...spojení dvoutakt-neekologické vozidlo.Dvoutaktní Wartburgy a Trabanty,mají emise CO lepší než soudobá a modernější auta (například onen "ekologický" motor co se do Wartburgu montoval od VW má katastrofální emise v nízkých otáčkách) Jediný argument je "smrad" ano...a ten smrad jsou nespálené uhlovodíky,které se dají snížit použitím kvalitního maziva.Ještě v době NDR měli v Eisenachu 4dobý motor vycházející z litrového tříválce,měl obsah 1191ccm a 60koní.V NDR rovněž koketovali s použitím wankelova motoru,maloobjemového dieselu v Trabantu a přímým vstřikem u dvoudobého motoru.
V ČR dokonce jezdí 2dobý Wartburg pokusně vybavený katalyzátorem,téměř nekouří a nezapáchá.
Doufám že brzy nastane doba,kdy se novináři nebudou obouvat do nás...pár fandů starých "poctivých" aut.
Mnohem větší ekologické zvěrstvo je repasovaná nákladní Tatra 148,která jezdí "na kšeft" a mnohem víc kilometrů,než pár bláznů ve dvoutaktech.Saze z výfuku naftových aut jsou prokazatelně rakovinotvorné,proč se nepozastavují autoři pseudoekologicky zaměřených článků nad vočipovanýma vochcávkama ftédéíčku,nad rádoby "upravenýmy" auty s výfuky bez katu...to že většina majitelů ojetin nemá na výfuk s katalyzátorem a řeší to prostou absencí.Dokonce v SM téměř navádí majitele starších aut s filtry pevných částic k jejich odstranění,místo nákupu nového.
Zamyslete se vážení nad tím,kolikrát potkáte starou naftovou Karosu,Liaz,Tatru,Avii...za kterými se valí oblaka černého dýmu a nespálené nafty...všechna tato auta najezdí miliony kilometrů a vyprodukují mnohonásobně víc škodlivin,než pár starých osobáků :yes:
Je to tak. Vždy když se předemnou rozjede autobus MHD a vyletí z něj oblak sazí že není skoro vidět, pomyslím si něco o ekologii. Stejně tak většina TDI, při rozjezdu vždy oblak sazí. O náklaďácich se spotřebou litr oleje na 100 km a oblaky černomodrého dýmu snad nemá cenu ani psát. Proti tomu je Wartburg naprosto ekologický. Jak můžou tyto stroje projít na emisích když prokazatelně spalují olej?
Asi tuším. Kamošův Favec s odepsaným motorem, viditelně kouřící, solidní koroze. Říkám mu: tak tohle ti už na STK neprojde. A on na to: chceš se vsadit? A fakt měl pravdu, prošel ;-\
Asi tuším. Kamošův Favec s odepsaným motorem, viditelně kouřící, solidní koroze. Říkám mu: tak tohle ti už na STK neprojde. A on na to: chceš se vsadit? A fakt měl pravdu, prošel ;-\
Mimochodem na nové dálnici Praha brno v té době(postavily soudruzi dnešní soudruzi ji nejsou schopni ani udržet v normálním stavu)
žádná škoda neměla šanci (dříve se uvařila) o prostoru ani nemluvíma jednoduchosti konstrukce .Mimochodem i když shnil nic vám neupadlo rámová konstrikce u škody 120 běžně spadl motor na zem.
po upravě a závodech s naším známím žigul 1500 stíhal tak tak.
Tak bych nebyl zas tak kritický.Možná si měl v té době bony a zakoupil fiat uno ti lepší sieru.
Dále: "...s naším známím..."?
Nejezdil jsem v něm jenom já.
Podobně to: "s naším známím", místo "známým"... 😄
Ta dnešní produkce vypadá tak nějak zhuleně. Nepraktické tvary, mizerný výhled ven, vysoká hmotnost. Letiště pod předním oknem, plno elektronických pomocníků kteří jen zvyšují hmotnost a jsou zdrojem poruch. Falešný pocit bezpečí. A spotřeba není nijak zásadně lepší.