Testy

Zpět na článek

TEST Renault Fluence 2,0 16V: První jízdní dojmy

79 komentářů

Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Nechápu, jak můžete napsat následující😒br /> Cituji : ...který na šestku snižuje otáčky motoru při reálné rychlosti 130 km/h na 3500 min-1 a při stovce pak na 2700 min-1. To jsou na vůz nižší střední třídy velmi přijatelné hodnoty,...

To jsou otáčky, které jiné automobilky dosahují s pětistupňovou převodovkou. Nechápu, proč Renault dává do aut takto mizerné převodovky, to si klidně může ušetřit pár eur a nechat tam pětikvalt.

Např. takový Peugeot točí na šestý stupeň při 90km/h pouze 2 000 otáček a při 130km/h pouze 3 000 otáček. Takto to má vypadat.
Avatar - Atlis
Atlis
Tak vysoko toci aj Honda Accord 2.0i. Motor vyborny, prevodovka este lepsia... len su poskladane na kratko.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
3500 otáček při 130km/h točil snad už Ford Escort 1.6i 66kW., možná dokonce i méně >😁 .
GeekStar
Nevím, co vyšiluješ. Třeba aktuální BMW 330i s manuálem točí na šestku plusmínus stejně, jsou to bežné hodnoty.
Koubes84
to sis asi vycucal z prstu: 325i točí lehce nad 3000 při cca 155km/h. 30i má převodovku nepatrně kratší, ale ne o moc.
Nejak tak. Mne točí 12-ročný 4-stupňový automat (2,0 atmosféra) pri 130 km/h 3200 ot.
pogo26
Někdo má rád krátké převody, někdo rád jezdí na hranici chcípnutí motoru. Není to o neschopnosti, ale o tom, co chce kdo zákazníkovi nabídnout. Dlouhé převody jsou tady jen kvůli umělému snižování papírových spotřeb a také modnímů snižování CO.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
Tak šestka by měla být z logiky věci hodně dlouhá, to není rychlost, na kterou se akceleruje, ne? 3500 je na šestku fakt hodně a přijde mi to podivné...
pogo26
Taky by měla jet, když to auto trochu naložíš. Přece pak nebudeš v každém kopci při 140 řadit.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Je to blizko optimalnich otacek motoru, takze problem nevidim.
Avatar - iudex
iudex
Ja mám pri 130ke pri päťstupňovej prevodovke 3900 rpm, predpokladám, že 6ty stupeň by otáčky znížil práve na túto úroveň. Ja tam žiadny problém nevidím. Nemôžeš očakávať, že rozdiel medzi 5kou a 6kou bude 1000 otáčok. Takisto nemôžeš porovnávať otáčky atmo benzínu pri 130ke s turbobenzínom, ktorý má vrchol momentu podstatne nižšie, preto i prevody môže mať ťažšie.
kuko
:yes😒br />
minule som išiel s 1.8 atmosférou, 5st. a pri 130 mi tiež točil 4000tis., takže úplne ako moja 1.4 s 5st.
Avatar - iudex
iudex
Pre zaujímavosť koľko točí pri 130ke päťvalec? 😉
kuko
musím sa spýtať manželky, mne ho proste nechce požičiavať >😒]

ale cez víkend som ho na chvíľu ukoristil a dostal som sa aj na 130km/h ale bola velká premávka tak som nestíhal sledovať. Ale pri bežný rýchlostiach sa málokedy dostane cez 2tis., automat hneď radí a drží to až nezvykle nízko. Pri 90tke to je tuším práve 2tis.
Avatar - Katikakus
Katikakus
:yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Souhlas :yes: Tohle není diesel, i když osobně bych uvítal třeba 3300, ale 3500 není až taková hrůza.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
já nejraděj na volnoběh. ten snižuje otážky rapidně >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Až na výhradu k vysokým otáčkám je potřeba renaulta pochválit za to, že nepropadl nesmyslnému downsizingu a nasadil do auta nižší střední třídy POŘÁDNÝ motor, a tím je atmosferický dvoulitr :yes: :yes: :yes:
RS
Předpokládám, že to není dobrá vůle k pár zákazníkům, ale jen levnější výroba než u turbíny. Další možností je, že se jim ty motory někde válej ve skladech a potřebují je prodat.
kuko
v turbínách bude Renault sledovat downsizing, tuším se chystá 1.6Tce. Aktuální 2.0T už končí kvůli emisím, ale atmosferická 2.0 splňuje Euro 5 a je základní motorizací u Laguny i Latitude, tak proč to nevyužít. Dobrý krok :yes:
karlos.89
A dát mu facku na to, že k takovému motoru nenabízí automat... to osobně vidím v tomhle autě jako veeelký fail :no:
kuko
tak EDC je zatím jen pro 1.5dCI. Což je trochu škoda, protože příplatek za ní je rozumných 30tis Kč, takže i do lowcost modelu by možná dával celkem smysl. Otázka je, jestli by mohl být kombinován s tímto motorem, má totiž omezení ohledně přenosu výkonu a až další generace bude kombinovatelná i se silnějšími motorizacemi.
pali.sk
automatická prevodovka k tomuto motoru je, len nie u nás. Pravdupovediac kto by si ju kúpil keď za rovnakú cenu by mal EDC+1.5DCi šetrílka ...
Mr.Murphy
vidíš, a kdyby tam tu přeplňovanou 1.4 dal, tak by mohl dát delší šestku, protože motor s turbem by ji lépe utáhnul a zároveň by měl i nižší spotřebu.... 😉
Tenhle 2.0 16v bude ve 130 reál brát tak 8 litrů, možná i víc.... 1.4T o stejném výkonu v autech typu Golf nebo Bravo to dá v poho za 7,5.... (a zároveň když ve 130 šlápneš na plyn, tak to auto dokonce i reaguje)
Avatar - iudex
iudex
Nie som si úplne istý. Na spritmonitore som našiel priemernú spotrebu Meganu s dvojlitrom 8,56 l a s TCe 8,25 l. Ten rozdiel 0,3 l podľa mňa akurát zodpovedá výkonovému rozdielu 10 k, teda by som netvrdil, že 1,4TCe bude výrazne úspornejšia, ako 2,0 16v.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Přesně tak, 1.4 TCe je pěkně rozežranej motor. Nevidím u něho žádnou úsporu oproti atmosferickým 1.8/2.0, které měl Renault v nabídce.
Ona i ta 1.4 TCe, ač turbobenzín s vyskoým krouťákem v nízkých otáčkách, tak točí ve 130 kolem 3500 otáček.
kuko
tak tak, a okrem toho aký zmysel by malo dávať do lowcost modelu najmodernejší motor z aktuálnej ponuky, keď aj pre bežný Megane sa ponúka len s vyššími stupňami výbavy...

v podstate hlavná úspora (okrem poistky) bude v kombinovanom cykle, ale keď len trošku človek využije potencial Tce, je ten rozdiel prakticky hneď zmazaný. Samozrejme viac Nm v nižších otáčkách, to je oč tu běží
Avatar - R32
R32
Máš recht, mal som služobák Golfa 1,4 TSI a so spotrebou je to strašne nevyrovnané. Ak budeš plyn iba hladkať dostaneš sa na papierové hodnoty (6) no ak trošku pritlačíš hneď si na 8-9 litroch... Priemer mi pod 8 nespadol. Doma mám Accord 2,0i a jazdím za 8 bez ohľadu na štýl jazdy. U mňa objem víťazí 😄
Avatar - white label
white label
A u mě zase vítězí objem, navíc podporovaný přeplňováním... 😉

P.S. Nesdílím tvou zkušenost, že u dvoulitrové atmosféry nemá podstatnější vliv na spotřebu styl jízdy. K tomuto "efektu" se naopak mnohem víc blíží dieselové motory, včetně těch přeplňovaných.
Avatar - Katikakus
Katikakus
U atmosferickeho dvoulitru je citlivost na styl jizdy mnohem mensi nez u stejne vykonneho preplnovaneho motoru. Muzes se o to prit, muzes o tom diskutovat, ale to je tak jedine, co se s tim da delat.
andre3d
Co je to za parametr citlivost na styl jizdy? To je že u turba na to víc šlapeš a u atmosf. ne protože to nejede od spodu.
Avatar - white label
white label
Jen mu tam chybí jedno slovo. Myslel tím citlivost spotřeby! na styl jízdy... 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
No jelikoz se bavime vlivu stylu jizdy na spotrebu, tak co by to asi tak mohlo byt? Slozita otazka, vid? 8-s
Avatar - white label
white label
Zkus nejdřív pozorně číst, pak chvilku myslet... a až potom něco, skutečně odpovídajícího na příspěvek, napsat...
Nikde nic nepíšu o tom, jestli je citlivějšší na spotřebu výkonově srovnatelná atmosféra, nebo "turbo". Jen jsem jasně napsal😒br /> "Nesdílím tvou zkušenost, že u dvoulitrové atmosféry nemá podstatnější vliv na spotřebu styl jízdy."
Vidíš snad v té větě nějaké srovnávání citlivosti spotřeby na styl jízdy u benzínové atmosféry a benzínového turba? To že má turbobenzín tu "citlivost" o něco větší, ještě zdaleka neznamená, že atmosféra ji naopak skoro nemá... 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
A ja nekde pisu, ze ji skoro nema? Cist a myslet bys mel v prvni rady ty. Ja pisu, ze je atmosfera ve smyslu spotreby mene citliva na styl jizdy nez turbina. Nikde netvrdim, ze je to u atmosfery jedno, jak jedes.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já to vidím jako ideální základ pro přestavbu na LPG, čili atmosféra, velký motor, žádný přímý střik, prostě ideální situace. S LPG si to pak řekne ve 130 o těch 9 litrů, což je asi jako 4,5 litru benzínu nebo nafty, takže idální.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přesně tak, bereš mi to z klávesnice! Já myslím, že dnes opravdu jediná volba jak ušetřit při provozu auta je LPG a k němu se nejvíc nabízí právě tento motor v Renaultech, nebo Fordech (pokud ho ještě mají). Např. soused si koupil Mondeo 2.0 za snad 470K tuším, dal tam LPG systém za 30 myslím a za 500 má auto střední třídy, které jezdí levně a má předpoklady, že spolehlivě bez vysokých investic i po záruce, které hrozí u dieselů.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jen s tím, že bych asi volil po mnoho stránkách lepší Lagunu s tímto motorem, což ale nijak nedehonestuje Fluence
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jasně, taková Laguna s tímhle motorem je si myslím super volba pro Čecha, který hledí na cenu, nechce koncern a auto kupuje na delší dobu 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ono nejde ani o to, jestli chce nebo nechce koncern. Podle mě mezi kupci Renaultů a vůbec všech aut, je těch skalních fanoušků a odpůrců méně než jak to vypadá tady u nás na webu. Prostě pokud někomu Laguna sedne, líbí se mu a navíc nestojí moc. I když třeba dnes i Mondeo není o tooolik dražší.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jasně 😉
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Až na výhradu k vysokým otáčkám je potřeba renaulta pochválit za to, že nepropadl nesmyslnému downsizingu a nasadil do auta nižší střední třídy POŘÁDNÝ
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nejlepším důkazem kvality kreatur "Made by rendlík" je, že v samotné Paříži jezdí jako taxíky spousta Superbů, Octavií, sem tam nějaký Peugeot, ale prakticky žádné Rendlíky.

Zkuste se zamyslet nad tím, proč asi... >😁
Avatar - Emel
Emel
A jak vypadají taxíky u nás?

[odkaz]

Opravdu myslíš, že by se nad tím co píšeš někdy někdo zamyslel?
Wartburg 353W
>😒] Tak to se ti povedlo :yes:
Avatar - Atlis
Atlis
:yes: >😒]
lukas13
>😁 :yes: :yes:
kuko
to bylo na solar!

jsi krutý, ale spravedlivý 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Emele, tohle byla rana na komoru >😒] :yes:
GeekStar
>😁 >😒] :yes:
Avatar - Frasier
Frasier
ha ha ha >😁 :yes:
Mr.Murphy
>😁 :yes: :yes:
Tak takhle si tady na vidle už dlouho nikdo nenaběhnul.... 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Emele, za to máš u mne při osobním setkání panáka Chivasu :yes: :yes: :yes: >😁
vrkuboy
Emele y jsi bůh! >😁 :yes:
pogo26
Jestli to není tím, že tam koupíš Superba za Mégana v základu a Octavii za cenu Clia v kombíku. >😒] I tak to dá dohromady jen pár kousků.
lukas13
Myslím, že je to otázka Ádovi speciální optiky. Jeho podvědomí vytěsňuje věci, které by mu po zahlédnutí mohli způsobit psychickou újmu... Pak vidí v Paříži hlavně ty Škodovky...

S těmi cenami máš téměř pravdu >😒] Akorát že spousta diskutérů přes hranice tohoto státu prostě nedohlédne (stačilo by do Německa). Pak by se některým jedincům, posuzujícím jednotlivé výrobce a jejich produkty dle cen na českém trhu, mohl zhroutit svět. A Áda by viděl Škodovky všude 😉
Nicco
jo a v UK je asi taky pomer Fordu ako u nas Skody.
Rozdiel je v tom, ze ze tam kazdy hovori, ze Skoda je * a tu zase vsetci hovoria, ze Ford je *
kuko
doufám, že pro svoje odvážné tvrzení máš i nějaké argumenty (třeba přehled vozů registrovaných pro taxislužbu v Paříži)

jinak je to jen výkřik zoufalce, který vidí, co vidět chce, a ne skutečnou realitu....
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nebo spíš jestli v té Paříži byl... Jestli to nebyla taková Paříž, kterou jsem fotil ve fotosoutěži v MACZ [odkaz] (klikni pak na další fotku >😒] )
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jeee, to znam - to je na severu moravy , kousek od SK hranic... :yes:
Avatar - Ronault.
Ronault.
Přesně naopak, to je na severovýchodě slovenska, asi 300 metrů od CZ hranic 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nebo tak, uz si nepamatuju, na ktere strane hranice to bylo, kdyz jsem tamtudy projizdel...
Avatar - ryman
ryman
tak tohle je hodne hodne dobre >😁 :yes: :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ado, mam pochopeni pro konzistentni nazory, ale myslim, ze je nejvyssi cas posunout se nekam jinam.
Pred par lety byly tve nazory castecne opodstatnene, pak byly alespon zabavne, ted je to jenom krec, ktera uz neni ani vtipna.
Klesas tady na uroven Strejdy BOBa a par jemu podobnych - diskusni odpad. Ja myslim, ze mas na vic. 😉
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Bohuzel nema na vic... Obavam se, ze tenhle zakomplexovanej a dusevne ponekud jednodussi strejda jezdici v ojetem Outlanderu "TeeeDeeeIiiii" nikdy mit na vic nebude. 😉
Avatar - white label
white label
Tvé "antirendlíkovské" příspěvky beru s potřebnou nadsázkou, ale je škoda, že se z nich poslední dobou vytratil někdejší humor... a pokud nejsou vtipné, jsou logicky spíš trapné. :😉 😉
Avatar - dicky
dicky
Clovek co si toto auticko koupi s timto motorem ví co chce.
Chce pohodovy spolehlivy motor ktery mu bude slouzit po dlouha leta s minimalnimi naklady na servis .
A az se ceny benzinu vyšponuji na neunosnou mez v klidu prejde na lpg a bude jezdit dal.
Auto s motorem na dlouhe roky.
Je skvele ze renault pri vyberu svych vozu dava lidem svobodu a nechava na nich jestli zvoli konzervativnejsi pristup nebo si zvoli nejmodernejsi techniku.
O tom prodej aut je a rozsiruje to velmi skupinu zakazniku.
Jine automobilky by se meli od tohoto vyrobce velmi poucit.
Nutit nekomu jen turbo a to i v benzinovych variantach spousta lidi radsi jde jinam.
Nepotrebuji problemy chteji klid a spolehlivost.
Je videt ze renault po spojeni s nissanem je uz nadnarodni spolecnost a uvazuje svetove.
Ne jen po evropsku při zdi v ramci pseudohloupych trendu ktere si v Bruselu na automobilky nekdo vymyslel.A hlavne svoboda volby je k nezaplaceni toto pro kritiky tohoto motoru.
Avatar - Emel
Emel
Nejsem si jistý, jestli Renault vedou až tak ušlechtilé motivy...

Ale jinak Fluence s dvoulitrem beru, pro někoho kdo toho moc nenajezdí a nevadí mu trošku vyšší spotřeba je to dobrá volba. Druhá věc je, že Laguna není zase o tolik dražší...
kuko
taky si myslím >😒]

zas až tak moc v případě Fluenci lidi na výběr nemají. Atmo 1.6 a 2.0 nebo naftovou 1.5dCi. Samozřejmě i díky omezené nabídce pak můžeš držet náklady níž.

S Lagunou souhlas - cenový rozdíl je skutečně relativně malý a proti Laguně v tomto souboji nenacházím žádný argument (z mého pohledu). Po F/L může být dokonce i výzorově o hodně přijatelnější pro "masy" 😄
Spracování, materiály, odhlučnění, to všechno je totálně jinde u Laguny. Tím nehaním Fluence, ten má svoji roli určenou, a myslím že jí zvládá dobře.

Ještě malá poznámka - konečně v kombinaci s 2.0 začíná dávat továrenský SportPaket u Fluence, který je podle mě velice povedený, alespoň částečně smysl >😒]
Avatar - iudex
iudex
No ja si myslím, že pre cieľovú skupinu je ten rozdiel stále dosť veľký. U nás je Fluence 2,0 za 14890 eur a Laguna 2,0 za 16990 eur, plus je tu rozdiel vo výbave, keď Fluence je v najvyššej výbave Privilege (navi, parkovacie senzory, handsfree karta), zatiaľ čo Laguna za tú cenu len v základnej E😜ression.
kuko
ano, oficiálne cenníky sice dávajú vačší rozdiel, ale u predajcov bývala často Laguna ešte o pár desaťtisíc Kč zvýhodnená. Ale samozrejme nepochybujem, že Renault si tie ceny spočítal dobre
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jestli k tomu dávaj i tu ošklivou holčičku, která si dělá z fotra *, tak to neberu. Jinak to není tak zlý a ceny jsou opravdu nastaveny velmi velkoryse. Vlastně je to dobře, že místo Logana, si skoro můžeš pořídit tuhle meluzínu, eh limuzínu.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Ano, i na živo to vypadá lépe jak předchozí Megane sedan nebo Thalia.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mě se Megane I sedan líbil a i Megane II sedan mi nepřijde nikterak tragický, Fluence je zhruba tak srovnatelná - dal bych je stejně vysoko. Thalia... mno. 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
Zrovna dnes jedna Fluence vedle mne parkovala, tak jsem okukoval a je fakt, ze ve skutecnosti vypada lepe nez na fotkach. Ne ze by na fotkach vypadala nejak spatne...
Avatar - HDR
HDR
Moze to byt naozaj pekne zvezenie. Ma to uz vcelku vysoky krutiaci moment pri dobrych otackach a aj hmotnost vozidla je este v norme. Tu u nas sa dost podcenuje ale toto je velmi pekne auto s vykonnym motorom, za ktore by som sa vobec nehambil. Pre ludi co menej jazdia vyborne zvezenie, pohodlnne a s dostatkom vykonu v zalohe. Skoda ze Skoda za podobnu cenu nic neponuka-uz by to chcelo tu Feliciu, alebo co sa to planuje.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Wartburg 353W
Mate chybu ve slove randezvous.
Avatar - Rysguf.
Rysguf.
...zapnem Facebook a prvy odkaz na ploche je od Renault Slovensko , ze na AUTO.CZ je skvela recenzia na fluence 2.0 😄
Minule to bol bol zas Opel Slovensko na Fb s odkazom na skvele prve dojmy z novej Antary 😄

Uz nemusim chodit na auto.cz, mam vas stale na ploche FB 😃)