V tabulkovém srovnání to vypadá zajímavě, ale stačí si ten korejský vozík prohlédnout v reálu. Z vlny na palubní desce se zvedá žaludek, plasty s odporným povrchem, všechno tvrdé - asi vyrobené z recyklovaných pet flašek, potah sedadel z tesilu. Jízdní projev, no, raději nic, možnosti konfigurace, také raději nic. Toto srovnání si Škoda opravdu nezaslouží ;-\
Souhlas. Dílenské zpracování, kvalita materiálů a antikorozní úprava je pro mě důležitější než určité marginální prvky výbavy. nejvíc mi vadí ten plech co Hyundai používá - kroupy, které na normálních vozech neudělají nic udělají do Hyundaie pořádné důlky.
Prostě ta kvalita je jinde. Bohužel pro Hyundai už dnes ani ta jejich cena není tak úžasná aby člověk mohl nad těmito věcmi mávnout rukou.
Showroom Skoda a Kia nejsou v jednom pokud se nepletu, takze jsi 2 roky byl ve Skode pote jsi dostal vyhazov, sel jsi do Kia a tam jsi take dlouho nezustal, hmm ?
Tak tedy nejenom že mohou , ale i jsou. Obzvášť v době, kdy KIA vyjela s Ceedem a masově vznikaly nové prodejny KIA se nejčasteji nacpaly právě do stávajících prodejen. Až později si větší dealeři stavěli zvlášť showroom pro KIA.
Takže jediný kdo tu vede pouze rétorickou debatu bez jakéhokoli faktu jsi tu ty.
má pravdu předsedo, jsi za blbce, kolem jedné prodejny se Škodou a KIA jezdím min 2x denně, než něco plácneš, tak si to ověř, na netu by jsi to mohl dohledat lehce, ta prodejna je v Ostravě. >:-[]
Takže Araver?
Jinak Kia není zcela rovno Hyundai (třeba i20).
Co podle tebe na Hyundaích rezne? Mají problémy s kastlí? Nápravy?
Třeba Fabia1 je typicky rezavá u spoje přední blatník/práh. Zcela krizové a nedomyšlené místo. Navíc pochybnosti ohledně odvodu vody v nosnících...
Nevím, jestli to má Hyundai řešené stejně.
Co se kvality týká, chronické problémy HTP se zapalovacími cívkami, mazáním atd. Myslím, že Hyundai na tom hůř být nemůže.
Navíc Fabia2 má mizerné místo u těsnění předních dveří (místo zlomu A-sloupek/střecha, podle toho, co jsem viděl, časté zatékání za první těsnění...
Araver ne, když jsem to ještě prodával tak jich bylo takto spojených spousty. Dnes už jich není tolik ale stále jsou.
Kia a Hyundai jsou prakticky totožné - neříkám že úplně stejné, ale něco jako škoda vs. Volkswagen.
Co já pamatují tak nejhorší byla koroze kolem těšnení dveří - stačilo už na salonu trochu odchlípnout to těsnění a pod tím to bylo rezaté jak liška. Pak už to jen pokračovalo. Pak ještě celkem dost rezly některé díly které nebyly nalakovány - tedy byly ale jen jednou vrstvou laku - tj. třeba 5. dveře zevnitř - když je šlověk otevřel a podíval se nad sebe tak tam se koroze taky vyskytovala - a pak třeba pod lištami 5. dvbeří zvenčí. Neříkám že to bylo naprosto u všech modelů ale obevovalo se to poměrně často.
Avšak nejvíc mi vadil ten měkký plech - to opravdu stačily menší kroupy a už to do toho dělalo důlky.
takže toto jsou důvody proč bych raději volil tu Śkodovku. Když byla Fabia o 80.000,- dražší než konkurence tak bych možná toho Hyundaie bral, ale dnes už ten rozdíl není takový.
Hm zajímavé. Určitě se na to zaměřím.
Jenže u Fabie pokud se bavíme o cca základních verzích, tak HTP je hromádka potíží a nemyslím, že by se to nějak výrazně změnilo s posledním upgradem na 51 kW. Fabia též není svatá.
Pokud u Hyundaie reznou dveře, tak v tom nevidím zásadní problém. Důležitá je kastle.
Měkké plechy - to je fenomén dnešní doby. Kapoty jsou dnes téměř z papíru. U střechy se kroupy dají vyřešit vyříznutím střechy a komplet. výměnou. Takže jediné, co je hlavní je, jak tuhý je skelet (A, B, C sloupek, zadní blatník...).
Pod lištami 5. dveří bylo myšleno lišta registrační značky? Slyšel jsem taky něco o tom, že u Ceedů je problém po nějakém nájezdu vůbec vyvážit plecháče, protože se snad mají zkřivit...
Rozdílnost Kie a Hyundai jsem myslel především v tom smyslu, že Kia nemá klon i20ky.
No že je HTP na normální ježdění mizerný je celkem jasný fakt, nicméně jak jsem říkal - pokud budou obě auta cenově podobná tak by mě ten příplatek za TSI nezabil.
A s tou korozí - já v tom problém vidím. Dneska už žádná auta nereznou tak, že mu upadla kola nebo si prošlápl podlahu až na asfalt, ale i z toho estetického hlediska to prostě vypadá blbě, když rezne 3 roky staré auto. Ta lišta byla myšlena ta nad podznačníkem, nad osvětlením SPZ.
No a s tou střechou.....ano, dá se to vyřešit vyříznutím. Nicméně není lepší když ten plech ty kroupy bez úhony vydrží než to vyřezávat ? Po posledních větších kroupách jsem měl krásné srovnání, kdy škodovky to vydržely v podě a KIA měla důlky všude.
Neříkám, že je ta Škodovka tak kruciálně lepší a že Hyundai / KIA je šrot, ale jen to, že v dnešní době, kdy je cena velice podobná bych kvůli těmto větším či menším detailům sáhl po Škodě.
Když byli Korejci o 25-30% levnejší tak byli na koni, dnes už bych to tak jednoznačně neviděl.
ok, jak jsem psal, zcela beru tvůj názor. Já třeba neříkám, že si nedokážu představit koupi i té Fabie. Jenže šířka interiéru a základní nepoužitelná motorizace jsou pro mě značně neakceptovatelné.
Proto pokud bych volil mezi základními verzemi, stejně bych šel do i20. Po 150 tis. budu mít třeba rozhrkaný interiér, ale nebudu mít 4krát měněnou zapalovací cívku a motor, se kterým se bojím předjet kombajn.
O třídu výš je to zajímavější. Cenový skok oproti Ceedu/i30 na Octavii je již značný. Nepopírám, že i podle mě je Octavia lepší vůz, ale za jakou cenu ;-) ?
Ten cenový nepoměr buď slušně vybavená Fabia bez HTP nebo slušně vybavený základ Ceedu/i30 ve srovnatelné ceně tu stále funguje.
Pamatuji si ty cenové rozdíly daleko horší, když u nás Ceedy začaly a lidi a lidi po nich byli jak zuřiví. Rozdíl u některých modelů skoro 200.000 Kč U stolečku se mi dělala fronta, vystavený vůz lidi prolézali jako housenky - jeden tam a druhý ven, prodávalo se to jak housky na krámě a škodovka nevěděla jak se k tomu má postavit.
vedení KIA dělalalo ramena jak škodovku rozdrtí ( jeden čas chtěli vyjít i s reklamou Scout vs. Sportage ).
Ale já jsem si říkal - vždyť ty náklady na ty auta jsou podobné - Škodovka měla ohromné zisky na vozech a tím pádem měla ohromný prostor pro nadcházející slevy ( jak se nyní ukázalo mohli jít HODNĚ dolů) ale KIA už skoro nikam s cenou jít nemohla a bublina Ceedu splaskla.
Dneska třeba koupíš Golf s TSI jen o nějakých 30.000,- dráž. Takže podle mě měli Korejci raketový nástup, kterým donutili ostatní výrobce snížit své marže, ale dnes už nemají proti konkureci tolik co nabídnout.
To souhlasím.
Jen stále vidím citelný rozdíl v cenách. Ano, nejsou to ty bombastické statisíce, ale stále to je znát.
Např. za stejnou cenu můžeš mít:
i30 LS TRIKOLOR 1.4 80 kW 279 900,-
Fabia Ambiente Magic 1.2 TSi 63 kW 279 900,-
A to už mi přijde k zamyšlení, jestli nezamhouřím oko nad tvrdými a po 150 tis. rozvrzanými plasty ;-)
Golf je teď hodně výhodný, myslím, že to VW s pseudogenerací vychytal. Oproti i30 je to ale opět o nějakých 50 tis. výš. Což při ceně kolem 300 tis. je jedna šestina. Stále mi to přijde jako silný argument k zamyšlení. Navíc Hyundai získává vcelku dost ocenění za kvalitu a spokojenost zákazníků.
To je zajímavé,reznutí 5-tých dveří u hyundaů.Co vím tak jejich starší modely na toto netrpěli,koroze se vyskytovala (auta vyrobená v 90-tých letech)jen u zadního podběhu nad nárazníkem.Ale až tak po deseti letech provozu.Jenže toto místo bývalo problémem u vícero značek.Takže zhoršení,proti starším vozům.To je zajímavé,když je všichni chválí za stoupající kvalitu. :-!
To srovnání je víc než namístě.
Fabia ve všech podstatných věcech ztrácí:
1) motor
2) vnitřní prostor
Nechápu plastofily. Fabia je má měkčené (ovšem jestli se nepletu, tak až Ambiente). i20 tvrdé. A čemu to vadí?
Prostorností interiéru se může jít Fabia vycpat a to je snad mnohem podstatnější než měkčené plasty, ne?
To samé motory.
Fabia nabízí jen lepší dojem. Fakta hovoří jasně pro i20.
Spravny olizovac plastu prave oceni stisneny interier, aby si mekcenych plastu tlacicich na ruzne casti tela poradne uzil. Nevadi, ze je to male a uzke - hlavne, ze je to mekke. >:-[]
předně se jedná o šíři ve výšce loktů. Pak záleží taky na uložení sedadel vzhledem k podélné ose vozu atd. Ve Fabuli sedíš a hned vedle hlavy máš B-sloupek.
i20 je podle mě výrazně prostornější (možná lépe řečeno vzdušnější).
Tvůj příspěvek nějak nedává smysl. I kdybych byl XXXLL, tak to přeci na věci, že i20 je na tom s prostorností (hlavně příčnou) mnohem lépe nic nemění, ne?
Chápu, že jako majitel budeš hájit svou ovečku. Ale příčná prostornost a HTP jsou fatální chyby, které nikdo nezakecá.
Fabii 1 znám velmi dobře a napříč je tam podle mě víc místa než ve Fabii 2.
A teď jsem se díval a dokonce i čísla to potvrzují!
Fabia 1
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
já teda nevím, ale lokty nad madlem byly i ve Fabii 1,, resp. akorát tak, že o madlo se dal hezky opřít loket. A mezi sedadlem a B-sloupkem ve Fabii 2 je nulanula nic místa. Ve Fabii 1 to byla taky bída, ale tu se právě každý cm pozná.
Jenže zatímco v době Fabie 1 na tom byla konkurence podobně, dnes je situace někde jinde. Namátkově
Clio
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1410
Fiesta
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1400
Ibiza
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
Pro tvoji informaci - Ibiza má navíc 6 cm!, Fiesta dokonce vepředu 8cm...
Kde je odpověď na moji otázku?
Mimojiné tu na tomto serveru proběhl srovnávací test i20/Fabia2. Který vůz dosáhl ve výsledku lepšího hodnocení, si dohledej.
A k BMW 3, nevím, jakou generaci máš na mysli, ale m.y.98
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
m.y. 2010
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
takže tu se Fabii vzdalujeme na míle daleko.
Nejde jen o plasty. Jde o celkové zpracování. Kdybys měl možnost je ve Fabii a i20 s najetými 100.000,- Km tak bys viděl ten rozdíl. Ono když je auto úplně nové tak je jasné že je to všechno o.k. , ale ty horší materály se projeví právě po pár desítkách tisíc kilometrů. A když ti pak začne v palubce vrzat onen tvrdý plast tak je to opravdu hodně nepříjemná záležitost.
Jestli mi začne vrzat tvrdý nebo měkký plast mi přijde dost jedno. Nehledě na to, že Classic u fabule má taky tvrdé plasty (pokud se mýlím, tak mě klidně oprav).
Víš co, s tebou je těžká debata. Já s těmi auty přijdu do styku denně a tak vidím ty rozdíly třeba ve 150.000 km, ale to je těžké ti popisovat - to bys musel opravdu sám vyzkoušet.
jeden obchodní zástupce co znám vyměnil Fabii Combi 1.9 77kW za Ceeda SW 1.6 85kW - prvních 50.000 km byl nadšený - zátah motoru, lehkost řízení atd., ale teď má nějakých 120.000 a to auto je opravdu neuvěřitelně rozhrkané. Prostě úplně jiné než když si ho přebíral. Oproti tomu třeba Octavia ke které se budeš slušně chovat bude nerozhrkaná i při 200.000 km. Proto je bazaristi tak často stáčejí, protože na nich jde opotřebení hodně špatně poznat.
Souhlas, stejné zkušenosti. Ve firmě se rozhodly, že k oktávkám dokoupí o něco levnější ceedy. Teď mají najeto některé přes 80 tis. a fakt se to začíná docela sypat. Oktávka kvalitativně lépe postavené auto. I když, pokud bych najel tak do 10 tis. ročně, tak si ceeda vzhledem k ceně taky klidně koupím.
To rozhodně, ale já jsem právě ten typ člověka co kupuje 5 let staré ojetiny, takže ocením když to auto po 5 letech a 120.000 km v kožichu je ještě v poměrně slušné kondici :-)
A za takové auto pak jsem ochoten zaplatit vyšší částku, což zde již bylo uvedeno. Takže pro me jako kupujícího i pro původního majitele jako prodávajícího je v tomto případě ta Škodovka lepší volba.
Za sebe bych řekl, že volba je jasná, a to podle požadavku na výkon popř. cenového stropu a z toho plynoucí volby motorizace.
Kdo se musí / chce držet při zemi s atmosférickou 1.2, měl by jednoznačně jít pro Hyundaie a nechat otřesný HTP s jeho mnoha konstrukčními kiksy skutečným masochistům. Viz [odkaz]
Naopak kdo vyžaduje i v malém autě silnější motor, bude asi nejspíš vybírat mezi 1.2 TSI ve Fabii proti 1.4 16V v Korejci. A tohle je opravdu jediný "souboj", který tady stojí za zmínku a v němž pro změnu motor nahrává česko-německému stroji.
Ale hlavně - v této kategorii (i cenové) je i spousta jiných a z mého pohledu i lepších aut. Fiesta, Punto Evo, Clio, Corsa... :yes:
ten kto si kupi hjundaj uz hned vyhodil peniaze, rozdiel medzi nakupnymi cenami sa teda ihned zmaze....proste ten hjundaj je bezcena kopa bordelu...
pri naslednom predaji sa vyssia investicia pri Fabii vrati aj 4x....to nehovorim o tom pouzivani a uzivatelskom komforte - tu rovnako vyhrava s absolutnym prehladom Fabia, je univerzalnejsia a dospelejsia
...pri naslednom predaji... presne tento aspekt jsem pri koupi auta bral v podtaz a sice tak, ze jsem ho uplne ignoroval. Prisel a stale mi prijde absoulutne hloupy. Budu jezdit 5 let v horsim aute, abych ho pak mozna lip prodal? Jedine kdybych upadl na hlavu z patnacteho patra.
Pro Boha, koukni se na toho typka, v 29 letech ma vysnene auto Felicii... co cekas?
To jsou kecy od lidi, co v zivote zadny "hjundaj" nevlastnili... muzu potvrdit, ze jeste z doby divokych hyundaiu vlastnil tata accenta 1996, prodal za 5 let, s 380 000 km, a nebyla to vubec "kopa bordelu" ani po 5 letech, takze nazory skodovackych kovboju beru s rezervou...
Stejne bych se nemohl vyjadrit treba k peugeot 307ce, ktera byla pohodlna a krasna, ale behem tech tri let co se do ni dostalo 280 000 km se vyskytlo tolik problemu a pitomych zavad, ze se kvalitativne neda porovnat s korejskou produkci. A zrovna kdyz si porovnam produkci skodovky v dnesni dobe a kouknu se co dostanu za stejnou cenu u korejske konkurence, tak nevidim duvod proc si sahnout po skodovce.
nstar je stejny b*b, jako strejda nahore - nema cenu na nej reagovat.
Ja ho podle prispevku tipoval na 12 let, ale napsat tohle v 29, hmm to je hodne smutne. No nic, nemuze byt kazdy chytry...
kamo takze ja som blb a ty makac?!!!
Ano mam vysnenu Feliciu - TY ako odbornik cez hjundaje a ich obrovsku historiu urcite o Felici nic nevies!!!!! Vidim, ze su tu pekny pubertalny pacienti s plagatmi NFS undergaund a kedze to aj hrate tak tunujete svoje 1,4 206- same spojlery a kridla vyfuky z odpadovych sacht...
Skoda Felicia pani je kabriolet viac ak 5O rokov stary a je to moj sen!!!! Takze trubky pekne ste sa strapnili!!!!!
Kdyz si koupim Fabii, tak za vyssi cenu dostanu slabsi a impotentnejsi motor, mensi vybavu, mensi rozvor a s nim mensi prostor pro posadku, mensi zaruku a vetsi pravdepodobnost kradeze. To se vyplati!
O designu psat nebudu, to je kazdeho vec, ale tam je to u me taky zcela jasne.
Záleží, jaké provedení by si šlověk vybral, ale ta stříbrná placka levnýho plastu je u i20 děsná. Proti tomu je interier fabie na fotce vrchol luxusu.
Ohrané řeči o olizovačích už jsou trochu za zenitem, takže to vemu spíše s pohledu, co se líbí a co bude příjemnější. Pokud by jsem měl vybírat mezi dvěma provedeními na fotkách pod článkem, tak jednoznačně fabii, protože koukat na ten nechutný lesklý levný plast, co vypadá jak rozklepaný nejtek z filmu "jáchyme hoď ho do stroje" by jsem denně nechtěl. Jestli bude auto ošklivé z venku se dá překousnout, protože většinu času trávím uvnitř. Pokud by jsem porovnával motory, tak záleží co zákazník chce. U 1,2 by asi většina HTP nevolila. Pak už má fabia navrch s 1,2 TSI, za poměrně přijatelnou cenu.
Výbava je v základu lepší u i20, rozsáhleší nabídka je u Fabie. Tam by asi záleželo, jestli je zákazník ochoten něco připlatit za auto ušité na míru.
Tak si sundej krovky z očí a zjistíš, že se nabízejí i jiné motory než uvedené v testu. Nechápu, proč by jsem se měl držet toho, co je v testu. Bavím se tu o dvou autech, kde mám toho na výběr víc, než dva motory. To že jsou v testu uvedeny jen některé je pro to, že by bylo dost složité obsáhnout tam všechny. Jenže tobě jako škodakillerovi se to nehodí do krámu.
Opravdu,možnost vybrat si z asi 30 barev je skvělá!!!
Škoda jen,že většina kupujících využije jen jednu...
Ale tohle je fakt argument pro lepší hodnocení!
máš hodně omezený rozhled, když si myslíš, že navíc jsou jen barvy oproti i20. A že to využije jeden ze sta, No a co. Když to využít chce tak tu možnost má.
Jeste jednou si precti jeho prispevek, tentokrat ho zkus i pochopit. Zatim se ti to evidentne nepovedlo - poka o tom, ze barvy jsou jedina vyhoda Fabie proti i20 opravdu nepsal.
Chapu ale, ze pro nekoho, kdo jezdi vykuchanym Favoritem je Fabia vrcholem luxusu, takze tvuj nekriticky obdiv k produkci VW group chapu. Zkus vsak otevrit oci - jsou tu i jini vyrobci.
Koukám, že tvrdší než Y jsi tady zase jenom ty a dá ti hodně práce ze sebe udělat ještě většího bl*b*a, než už jsi udělal.
S pochopením máš dlouhodobě problém ty a opět jsi to potvrdil.
A koukám, že bystrý jsi taky jak stotřiletá želva. Opravdu nejezdím ničím od škodovky ani od koncernu a nikdy jsem ničím takovým nejezdil.
Ale vždyť možnost individualizace je přece úžasná věc!
Malý kožený paket (3 ramenný kožený volant) 8 200 Kč
El. ovládání oken vpředu a centrální zamykání s dálkovým ovládáním
(2 sklopné klíčky) 11 100 Kč
Hlavové airbagy 14 400 Kč
Deaktivace airbagu spolujezdce 1 600 Kč
Přední mlhové světlomety 4 100 Kč
Rádio "SWING" - 2 DIN s CD a MP3 a audiozdířka 2 700 Kč
To je boží!!!
(Škoda,že to u Hyundaie máš v základu,popř. v paketu za 10000Kč)
Máme vo firme jeden fungláč. Ešte páchne z výroby, aj keď to, našťastie., už nie je to, čo kedysi.
Nepoteší blbý výhľad cez nízke čelné sklo.
Potešia (konečne) poriadne veľké spätné zrkadlá.
Trochu rozčarovaný som bol z radenia - akési kostrbaté (snáď sa to časom "usadí"), šaltpáka dosť dlhá, tým pádom aj dráhy nie sú zrovna krátke.
Brzdy - kedy sa ich v škodovke konečne naučia robiť poriadne? Alebo som len zhýčkaný Renaultom.
Volant - negatívne prekvapenie číslo2. Priveľký pre tak malé auto a sedačky natisnuté na dverách. Zišiel by sa aspoň o 2 cm menší, priemer 38 cm tak do Mercedesa.
A najväčšie negatívum, ktoré je všeobecne považované za veľké pozitívum : veľmi tuhá karoséria - avšak na úkor akustického komfortu. Nie že by bol v aute priveľký hluk, ale karoséria DUNÍ. Aerodynamický šum, nerovnosti na ceste, vibrácie, to všetko sa tlmene prenáša do interiéru a výsledkom sú nepríjemné dunivé zvuky, od ktorých zalieha v ušiach! Tento efekt je ešte extrémnejší pri otvorení niektorého, alebo viacerých bočných okien. Ďakujem, nechcem.
to dunění je věcí uložení mechanických dílů. Jinak souhlasím, auto na mě působilo stejně. Hlavně ty sedadla nalepené na dveřích :no: prostě díky úzkému interiéru bych to opravdu nechtěl. V tomto ohledu jsem se cítil líp snad i v i10 :-( Co naplat, že podélně je Fabia ok.
Povedal by som, že priestor je priestor, nedelí sa na pozdĺžny a priečny. Ak v niektorom smere neplní očakávania, je to proste zle. Pritom by stačilo, keby sa predné sedadlá posunuli hoci o 2 cm k sebe. Ale to by museli prepracovať aj palubku - hlavne stredný panel a posunúť aj stĺpik riadenia. Vyosený volant voči sedadlu nie je nič pozitívne.
To dunenie - hlavne pri otvorených oknách mám pocit, že interiér ako taký nie je odvetraný - vzduch dnu prúdi cez okná, a cez výduchy vetrania alebo klímy - ale akoby nemal žiadny odvod, akoby nemal kadiaľ prúdiť von. Má to Fabia nejak vyriešené, Možno je to len pocit. Ale určite si ešte pamätáme na vetracie mriežky na C-stĺpikoch na viacerých starších autách...
Posledné zážitky mám práve so spomínaným motorom 1,4 litra. Ale to dunenie je symptómom všetkých Fabií, registrujem to aj u prvej generácie, ale tuším nie až tak výrazne - s výnimkou trojvalca 1.4 TDI, tam je to pri nižších otáčkach priam príšerné.
Kdyby jsi uměl počítat a podíval se na uvedené příklady v článku, tak by jsi zjistil, že v prvním případě je po dovybavení cena za fabii o cca 23000 vyšší a v druhém případě o cca 14000, což nejsou zase takové rozdíly.
23 000 resp. 14 000 nie je taký rozdiel? Na malé auto teda dosť výrazný. Pripočítaj v prípade HTP handicap jedného valca a je to ešte menej lichotivé. Ľudovejšie ceny aspoň na domácom trhu by Škode svedčali.
Mame doma fabiu a realne zvazujeme kupu i20...mal som ju aj pozicanu na dovolenke takze som si spravil obraz. ZA hovori vyborny zakladny motor 1.2 a pre mna vyhovujuci zabavny podvozok, pre niekoho ale moze byt tvrdy. Interier je priestranny, zvonku to spolu s fabio neni ziadna slava ale male auta sa mi moc nepacia :-) Taktiez interier, nepaci sa mi ani vo fabii ani v i20 a co sa tyka spracovania, aspon co sa tyka nasej fabie neni to ziadna slava a v i20 som nedostatky nenasiel. Kedze peniazu su az na prvom mieste, ma ovela lepsiu cenu aspon v SR i20 teda v podstate kompletnu vybavu za 8500ecok, hlavne 6 airbagov sa mi pozdava a 5 rocna zaruka. Ak dobre viem, fabie maju u nas 2 rocne...
pokial ide o mna, ja by som si nekupil ani jedno z aut tejto kategorie, pretoze su male, drahe a skarede. nic ine ma v tejto suvislosti nenapada, bohuzial ;-\
Na Fábii dostane každej kdo si řekne bez problémů 15.000,- Kč slevu... Když si k tomu připočtu lepší jízdní vlastnosti,prostornost,řazení,řízení,brz… materiálů i zpracování,je pro mě volba naprosto jasná! :-)
...a to nemluvím o tom,že po pěti letech bude mít ten ojetý Hyundai hodnotu o třetinu menší,než ta Škodovka!!!
Ale Hyundai i20 není rozhodně špatné auto! A pokud je člověk rozhodnutý,že ho bude mít do koce života,tak proč ne. Prostě každý ať si vybere podle svého ;-)
Fabia 2 má lepší jízdní vlastnosti jako i20??? Člověče, odkud jsi spadl? >:D
Dvojková je díky koncepci celé karoserie značně nestabilní, hlavně v zatáčkách, větší poryvy větru dělají pravé divy. Auto má hrozně vysoko těžiště. Od jedničkové Fabie je to výrazný krok vzad. Jezdím s ní jako služebním autem, takže si nevymýšlím. Nemluvě o aerodynamickém hluku v kabině. Motor je sice něco jako mixér bez znatelné akcelerace, ale když se mu šlape na krk, tak jede rychle při velice slušné spotřebě. Na popojíždění okolo města stačí, při nějakých 15 000 km/rok celkem neštěstí. Palubní deska není z měkčených plastů, je z poloměkého a velice klouzavého polystyrénu. Sluneční brýle na tom materiálu jezdí jako na ledě.
Z nabízeného bych vybral i20.
Teďka 14" zimní Barum Polaris 2. V pondělí budu dávat letní 15" taktéž Barum. A přihrádku třeba na ty brejle mám v palubovce nad kastlíkem spolujezdce. Za jízdy tam šahat je nemožné. Musim nechat překontrolovat brzdy, oproti Focusovi auto skoro nebrzdí. 8-s
Hmm, tak si nabuduce pytaj poriadne gumy.
Ja mam letne 15" Bridgestone, zimne 14" Continental (sirka 185) a FAII drzi veeelmi dobre. Nabuduce si kup poriadne gumy. A o nestabilite by sa dalo tiez polemizovat, ja som ziadnu nezbadal. Fabia II sa mi stale nepaci z hladiska designu, ale co sa tyka priestoru a jazdy, tak tu je velmi podarena. Snazim sa jazdit do 120km/h, vyssie je HTP hlucny, ale do tychto rychlosti sa o velkom hluku hovorit neda. Kolega ma mesiac staru 63kW TSI, ta je ticha aj pri 130, toci cca 3000/min. Aerodynamicky hluk pocut, to ano, ale stale je to male auto, ktore nie je primarne stavane na cestovanie po dialniciach.
Akurat ma vytaca jedna vec, u modelov 2011 je klimatizacia iba manualna, nie poloautomaticka. Keby to kolega vedel skor, bol by radsej isiel do Note - ten ma ESP a Bluetooth.
Kamaráde, příště mi koupí gumy zaměstnavatel, tedy vlastník auta. Mě se ptát nebude. Fabia 2 se v zatáčkách naklání až vstávají vlasy hrůzou. To jedničková verze byla mnohem lepší. Ale už jem to tu psal. Já při jízdě trvající 1,5 h opravdu nechci poslouchat zvuk mixéru. Ale co dělat, auto jsem si vybrat nemohl.
Mne sa najviac páči ospravedlňovanie vyššej ceny Fabie - je tu výhoda veľkej ponuky príplatkovej výbavy, proste môžeš si dokúpiť skoro čokoľvek. Povedané polopate: Auto je síce drahšie, so slabšou výbavou, ale máš výhodu, že si môžeš ešte priplatiť. >:D
Tak. Logika jak ...
ALe zase bych to nehanil až tak. Faktem je, že pokud někdo chce TOP výbavu a individualizaci, tak u i20 nepochodí.
Fabia má nepřebernou škálovatelnost výbav, barev, kol... Sice už to není taková sláva, např. xenony z Fabie 1 vymizely, ale i tak. Jenže já se stále musím ptát - k čemu tohle vše, když základní pojetí Fabie2 je mizerné 8-s a to zůstane i kdyby do výbavy zařadili gold-roof, perské koberečky nebo saténové čalounění interiéru.
Skúsil som si zo srandy konfigurátor fabie a vybral motor 1,2 TSI a položky, kotré by som v aute chcel. Záverečná cena je 16 815 €. Za malé auto. Je pekné, že je príplatková výbava štedrá, ale pri konečnom zúčtovaní sa dostávame do kategórie áut v inej triede. To už môžem mať golfa.
Oba auta jsem jel, jízdně jsou si velmi podobná, jak řízením (i když malinko přesvědčivější bylo ve Fabii, což je u těhle kabelek stejně šumák), tak řazením, nebo i základní motorizace se chovaly podobně, tedy jen zvuk byl v i20 příjemnější, ale pocitově hlučnější.
Co mi ale na Hyundai nějak vadí, to je ta jeho levnost v interiéru. Ne, že by základní Fabia byla nějaký výkvět ve třídě, ale už jen podsvětlení budíku vyzařuje nějakou tu snahu o detail.
Takže s 1,4 63 kW bych bral v ADEKVÁTNÍ barvě a s ADEKVÁTNÍMI koly Fabii, tedy z těch dvou. Nicméně na výběr jsou i jiní: 207 SW má teď cenu jak za hatchback, Clio má velmi dobře vyladěný podvozek i pěkný interiér, po všech stránkách vyvážené Polo, roztomilá C3 atd.
Jen pro pořádek cena u I20 za "Mlhovky" zahrnuje:
1* výškově nastavitelné sedadlo řidiče, mlhovky, kožený volant a hlavice řadicí páky, USB konektor, směrová světla v zrcátkách, chromová maska chladiče, tónovaná skla, regulace osvětlení palubních přístrojů
u Fabie, ale mal som Fabiu rok výroby 2001. Okrem motoru a elektriky odchádzalo úplne všetko, na opravách a náhradných dieloch som to auto preplatil asi o 100 tis sk. Toto auto si len veľmi ťažko získa u mňa na dôveryhodnosti. Diely, kt sa vymenili už boli potom ok.
O aute, ktoré má záruku nižšiu ako 5 rokov už ani neuvažujem. Mám Kiu a sem tam boli i problémy - ale nestálo to nič.
A dnes je už tak priemerné auto "nadupané" elektronikou, že sa skrátka niečo "musí" pokaziť.
Svojho Ceeda mám 4 roky a okrem bežných vecí (žiarovky, gumy, servis) som neplatil nič navyše - buď sa to riešili v záruke, alebo cez poisťovni.
A keďže mám dlhšiu záruku tak ma absolútne ani netrápi ako robia ten servis - tak či tak by to bol ich problém. Kamarát už servisákov vymákol, že mu na jeho P308 neurobili to čo si účtovali ... veď po dvoch rokoch je to problém majiteľa - nie ich ....kto sa bude súdiť ?
Škoda má u nás pri Fábii dvojročnú záruku a je to jednoducho málo. A v článku predĺžená záruka 4 roky/60 tis. km veľmi nesvedčí o tom, že by si Škoda veľmi verila. Ak prirátam jej zatajované zvolávacie akcie - tak nevidím dôvod riskovať svoje peniaze v takom bezzáručnom podniku ....