Testy
Astra je pekna. Ked som sa nedavno rozhodoval co kupit, Astra bola prirodzene na zozname. Mne sa akurat podarilo soferovat v jeden den Giuliettu 1.4T 120k a Astru 1.4T 140k. Kym Giulietta sa mi velmi pacila dizajnovo, mal som a doteraz mam problem s pocitom, ze to auto je krehke, nevedel som si najst poziciu za volatom, motor bol nepresvedcivy (novy Multiair nebol na test). Presadnutie do Astry Sport mi vykuzlilo usmev na tvari a to som to auto este nenastartoval... vytriezvenie sice prislo velmi rychlo - hlavne hmotnost o sebe davala v kazdej zakrute vediet, ale inak nebolo autu co vycitat. Cennikove ceny su prijemne, predajcovia su ochotni ponuknut velkoryse zlavy. Astru som sice nakoniec nekupil, 1.6T o ktoru som mal zaujem, je rozozrana a hmotnost Astry vyrazne tlmi jej potencial. Ak ale niekto hlada rodinne auto, Astru urcite odporucam.
BTW, developer CGI u nas kupil okolo 100 kusov Astry Sport s karoseriou hatchback a motormi 1.4T 140k, zda sa, ze aj vo firmy uz dostavaju rozum...
BTW, developer CGI u nas kupil okolo 100 kusov Astry Sport s karoseriou hatchback a motormi 1.4T 140k, zda sa, ze aj vo firmy uz dostavaju rozum...
Uz se tesim na diskusi plnou stiznosti na vysokou hmotnost. Tady je videt sila medii - jeden novinar neco kdysi napsal a vsichni to po nem kopiruji. Podivejme se ovsem na fakta a srovnejme Astru s odchazejici generaci Focusu, ktery, jak znamo, ma dle mnohych nejlepsi jizdni vlastnosti ve tride.
Astra: 1373 - 1590 kg
Focus: 1352 - 1576 kg
U obou uvadim provozni hmotnost vcetne naplni a ridice s hmotnosti 75 kg.
Ano, Astra rozhodne nepatri k nejlehcim, ale urcite nejak vyrazne nevybocuje.
Astra: 1373 - 1590 kg
Focus: 1352 - 1576 kg
U obou uvadim provozni hmotnost vcetne naplni a ridice s hmotnosti 75 kg.
Ano, Astra rozhodne nepatri k nejlehcim, ale urcite nejak vyrazne nevybocuje.
Na druhou stranu muj sestivalec podobne velikosti v automatu a 4x4 s jakous takous vybavou (kuze, vse v elektrice, dva sibry, vyhrivany sesle, ale zase jen 4 airbagy) vazi 1610kg vcetne ridice (je to napsany v TP i manualu) ;-\
A dalsi dve generace sestivalce jsou dokonce jeste lehci, ale tam si popravde uz nejsem jistej tim ridicem.
Zdroj😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
A dalsi dve generace sestivalce jsou dokonce jeste lehci, ale tam si popravde uz nejsem jistej tim ridicem.
Zdroj😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ford Focus III, kombi, 1.6TDCi vazi 1362kg. Astra Sports Tourer 1.7CDTi - 1500kg. Chces mi povedat, ze je to zanedbatelny rozdiel?
ano je to zanedbateolny rozdiel. rozdiel 140 kg je akoby u teba sedeli dvaja mlady pubisi co vazia 70 KG. A to mi nevrav ze na aute citis.
tak tomu ver, ze pocitim. a ze som pocitil. neviem ako otupene by som musel mat zmysly, aby som 140kg na aute rovnakej kategorie nepocitil.
:yes:
ja so svojou benzinovou 1.4 citím už len keď natankujem plnú nádrž, takže nejakých +/- 50kilo >😒]
jj moze byt, lenze ta tvoja 1,4 ma krutak max 130 NM aj to pri 4000 otackach. Ale tu sa bavime o diesly ktory je fukany a ma 280 NM krutak.
zalezi od motora. Na 1.2 16V so 120 NM to pocitis ale na aute co ma 280 NM a vykon 92KW urcite nie. Toboz nie na diesly alebo aj na fukanom benzine. Je rozdiel ci mas tych 140 KG nalozenych v kufri alebo rovnomerne rozlozene po celom aute.
ale no tak 😄 vidim, ze si nakukol do mojho profilu, takze asi takto - v kacku citim ci idem sam, alebo sa so mnou vezie draha, ktora ma 50kg. v avensise, ktory ma 85kW ju sice nepocitim, ale dvoch dospelych chlapov urcite... 140kg vyrazne nepocitis v 300k aute, ale v 100k jednoznacne - teda ak su tie kilogramy rozlozene po celom aute. ked ti to sedi na cumaku, tak to pocitis vzdy...
hehe, nie nie, do profilu som necumel 😄 Ale zalezi aj na tom ci mas diesel alebo benzin. Osobne napriklad na zeninej astre 1,6 necitim ci idem sam alebo s nou. Proste nie je rozdiel. ked si dozadu uz sadne nejakych 80 kil tak uz citim ale zase nie nejako velmi. a to ma astra 150 NM pri 3500 otackach tusim. Ked som mal este octavku 74KW tak tam som to necitil. bol to diesel a ten tocivy moment bol proste vyrazny..
ja si celkovo vsimam ze v motoristickych novinaroch prebyva daka zlost na Opel. Chrontajuce TDI vedeli prejst s poznamkou ano je to hlucnejsie,ale je to proste super, pricom tu sa o tom pise neskutocne negativne (kebyze to dokazu aj vtedy u koncernu VW,tak som s tym popisom OK)
co ma na tom ale zaraza,celkovo sa neduhy VW vzdy ozrejmia az po ich odstraneni- napr ako teraz, ked maju velmi dobru 1.6TDI
s tou hmotnostou je to presne ako ty pises. raz to niekto spomenul a teraz z toho robia halo,aj ked tomu celkovo nie je tak
Dalsie vec co ma nas.... je to ako vsetci mot. novinari en bloc vypisoval ze trojblik na astrach s packami ktore ostavaju vzdy v zakladnej polohe je strasne zly. Nakoniec sa Opel rozhodol ze bude lepsie ak to odstrani,aby nestracal body v testoch. A aka je skutocnost- na strankach majitelov astier, su vsetci z povodneho systemu nadseny,pretoze NIKTO s nim nema problem,naopak ho povazuji za lepsi
tot moja lyzicka do mora
co ma na tom ale zaraza,celkovo sa neduhy VW vzdy ozrejmia az po ich odstraneni- napr ako teraz, ked maju velmi dobru 1.6TDI
s tou hmotnostou je to presne ako ty pises. raz to niekto spomenul a teraz z toho robia halo,aj ked tomu celkovo nie je tak
Dalsie vec co ma nas.... je to ako vsetci mot. novinari en bloc vypisoval ze trojblik na astrach s packami ktore ostavaju vzdy v zakladnej polohe je strasne zly. Nakoniec sa Opel rozhodol ze bude lepsie ak to odstrani,aby nestracal body v testoch. A aka je skutocnost- na strankach majitelov astier, su vsetci z povodneho systemu nadseny,pretoze NIKTO s nim nema problem,naopak ho povazuji za lepsi
tot moja lyzicka do mora
Rozhodně jsem nebyl z původního systému blinkrů nadšený, spíš jsem byl docela vzteklý. Reálně jsem neviděl naprosto žádný přínos. Takže slovo NIKDO je silně přehnané. V té době jsem střídal Astru H 1.7 CDTI 74KW a Octavii I 66KW.
Zvuk motoru Astry byl skutečně hrubý a chraplavý. Jinak myslím, že nikdo nechválil zvukový projev nešťastných TDI PD (které chválabohu už skončily tam, kam patří).
Takže musíme porovnávat současné motory, a tam je prostě teď Opel horší než koncern nebo Ford (potažmo PSA, neboť větší zkušenosti mám jen s TDCi 66KW).
Zvuk motoru Astry byl skutečně hrubý a chraplavý. Jinak myslím, že nikdo nechválil zvukový projev nešťastných TDI PD (které chválabohu už skončily tam, kam patří).
Takže musíme porovnávat současné motory, a tam je prostě teď Opel horší než koncern nebo Ford (potažmo PSA, neboť větší zkušenosti mám jen s TDCi 66KW).
ja nikde netvrdim ze zvukovy prejav toho motoru je v poriadku, ved precitaj poriadne co pisem 😄
co sa tyka toho NIKTO, nepamatam si tvoj nick odtial(pretoze pisem o strankach majitelov), je tam asi 10strankova diskusia o tom,kde sa objavuju len pozitivne reakcie na ten system
a neviem co ti nevyhovovalo? ved to opis,naozaj ma to zaujima(bez ironie) pretoze jemne brnknut do packy, aby prebehol trojblik(ktory my v meste takmer na veskeru premavku staci), potazmo silne zatlacenie na trvale blikanie je pre mna to spravne riesenie
Packa je vzdy v tej istej poloho,cize sa da fixovat ,co je podla mna idealne 😄
co sa tyka toho NIKTO, nepamatam si tvoj nick odtial(pretoze pisem o strankach majitelov), je tam asi 10strankova diskusia o tom,kde sa objavuju len pozitivne reakcie na ten system
a neviem co ti nevyhovovalo? ved to opis,naozaj ma to zaujima(bez ironie) pretoze jemne brnknut do packy, aby prebehol trojblik(ktory my v meste takmer na veskeru premavku staci), potazmo silne zatlacenie na trvale blikanie je pre mna to spravne riesenie
Packa je vzdy v tej istej poloho,cize sa da fixovat ,co je podla mna idealne 😄
To ovládání chtělo hodně cvik, nedokázal jsem spolehlivě rozlišit mezi trojblikem a trvalým blinkrem. Navíc, což mi vadilo ještě víc, nešlo blinkr manuálně vypnout. Jedeš po dálnici a chceš dát trojblik, bohužel zatáhneš za páčku trochu víc (což není problém, potřebuješ se soustředit na něco jiného než pitomé blinkry a navíc letité návyky nelze snadno odbourat) a blikáš pořád. Pak chceš blinkr nějak vypnout a a ono to rozumně nejde, přesněji řečeno musíš zase nějak docela přesně ťuknout do té páčky.
A znovu - jaký to má celé proboha smysl? Co to usnadní? To jsem nepochopil a už nepochopím. Trochu mi to připomíná historku Jana Čecha, jak si jakýsi chlapík namontoval do auta obráceně převodovku řízení a když točil volantem doleva, jel doprava. Fungovalo to dobře, dokud se nepotřeboval náhle nečekaně něčemu vyhnout...
Jinak jsem nebyl majitelem Astra H, jen uživatelem.
A znovu - jaký to má celé proboha smysl? Co to usnadní? To jsem nepochopil a už nepochopím. Trochu mi to připomíná historku Jana Čecha, jak si jakýsi chlapík namontoval do auta obráceně převodovku řízení a když točil volantem doleva, jel doprava. Fungovalo to dobře, dokud se nepotřeboval náhle nečekaně něčemu vyhnout...
Jinak jsem nebyl majitelem Astra H, jen uživatelem.
Zajimavé. Já jsem si na blinkry zvykl velice rychle a vůbec nevím, proč to lidi furt opakují jako slabinu. Je to jen jiný systém a vše je na cviku. Já s tím problém nemám a vždy rozeznám trojblik od klasického blikání...
prirovnanie je uplne nepatricne ale to je jedno 😉
tebe sa to nepacilo,podla mna je to genialne a dokonca podobny trojblik zaviedol teraz aj ford na aretovaciu packu-teda ked tuknes do nej tak blika tri krat a az ked zatlacis tak trvalo(defacto to iste co Opel). Cize system ako taky asi nebude zly 😉
tebe sa to nepacilo,podla mna je to genialne a dokonca podobny trojblik zaviedol teraz aj ford na aretovaciu packu-teda ked tuknes do nej tak blika tri krat a az ked zatlacis tak trvalo(defacto to iste co Opel). Cize system ako taky asi nebude zly 😉
Trojblik na aretovací páčce je mimo jiné standardní koncernové řešení a nic proti němu nemám. Nechápu páčku bez aretace, kterou nemůžeš normálně ručně vypnout. A neříkej mi, že blinkry občas nebudeš potřebovat ručně vypnout. Podle mne je tedy "Astra H" řešení zcela jiné, ne "de facto stejné" jako Ford nebo koncern.
Je ale klidně možné, že kdybych auta stále nestřídal, zvykl bych si i na páčky bez aretace a možná si je i zamiloval. Bohužel to nemůžu posoudit, nejdéle jsem měl Astru v tahu tak týden a stále jsem s tím měl občas problémy.
Osobně bych se smířil už spíše se systémem starý Citroen, kdy se blinkry nevracely automaticky vůbec.
Abych to shrnul - pro mě osobně to byla slabina auta. A jelikož nejsem profi tester, mohu si ryze individuální pohled dovolit. Ostatně bych Astru H beztak nechtěl. Je to vcelku solidně postavené auto, s pevnou kvalitní karosérií. Tím ale pro mě klady třeba oproti Focusu II končí.
Je ale klidně možné, že kdybych auta stále nestřídal, zvykl bych si i na páčky bez aretace a možná si je i zamiloval. Bohužel to nemůžu posoudit, nejdéle jsem měl Astru v tahu tak týden a stále jsem s tím měl občas problémy.
Osobně bych se smířil už spíše se systémem starý Citroen, kdy se blinkry nevracely automaticky vůbec.
Abych to shrnul - pro mě osobně to byla slabina auta. A jelikož nejsem profi tester, mohu si ryze individuální pohled dovolit. Ostatně bych Astru H beztak nechtěl. Je to vcelku solidně postavené auto, s pevnou kvalitní karosérií. Tím ale pro mě klady třeba oproti Focusu II končí.
Hmmm, pro mě jsou další argumenty např. vzhled a cena.
Může být, proč ne. Koneckonců od toho jsou diskuse, abychom se mohli hádat o tom kterém autě 😉 Cenu jsem u firemního auta neřešil - pro zajímost tehdy (v roce 2006) stála Astra H caravan Enjoy 1.7 CDTi (74KW) bratru 465.000 Kč. Žádná zvláštní výbava tam tuším nebyla, měli jsme asi 10 kousků.
Nová Astra je všeobecně hodnocena docela dobře (i v Německu). Zatím jsem s ní nejel a nemohu tedy sloužit vlastními dojmy. Jen mě trochu zarazilo, že je nový Caravan dlouhý skoro jako první Mondeo v kombíku
Nová Astra je všeobecně hodnocena docela dobře (i v Německu). Zatím jsem s ní nejel a nemohu tedy sloužit vlastními dojmy. Jen mě trochu zarazilo, že je nový Caravan dlouhý skoro jako první Mondeo v kombíku
Neviem, ale Tvoje čísla sa mi nezdajú správne.
Pokiaľ si dobre pamätám, Focus II kombi 1,6 mal 1277 kg, Astra 1,4 16v hatch (!) mala 1360 kg. Neverím, že kombi je len o 13 kg ťažšie. Idem to preveriť.
Pokiaľ si dobre pamätám, Focus II kombi 1,6 mal 1277 kg, Astra 1,4 16v hatch (!) mala 1360 kg. Neverím, že kombi je len o 13 kg ťažšie. Idem to preveriť.
Tak som pozeral pohotovostnú hmotnosť nových Focusov: [odkaz] a Focus začína na 1195 (!) kg s 1,6kou a končí na 1386 kg s 2,0TDCI s automatom (ide o údaje pre hatch; kombi tipujem tak o 50 kg ťažšie). Tvoje údaje sú zjavne nepresné.
Ja mluvim o Focusu odchazejici generace - uvadim to v puvodnim prispevku a informace mam z oficialnich stranek Fordu😒br />
[odkaz]
Navic rozlisuj pohotovostni a provozni hmotnost - srovanam u obou provozni - t.j. vcetne ridice. 😉
Navic rozlisuj pohotovostni a provozni hmotnost - srovanam u obou provozni - t.j. vcetne ridice. 😉
Pisal som to vyssie. Focus III Kombi 1.6TDCi ma prevadzkovu hmotnost 1362kg, Astra Sports Tourer 1.7CDTi -1500kg. Astra je tazka.
Jeste jednou si precti muj prispevek vyse a uvedom si, ze hmotnost zalezi nejen na motoru ale i na vybave. Rozsah hmotnosti je mnohem vice vypovidajici nez dve vypichnute hodnoty.
Navic ty mluvis o uplne jinem voze nez ja - Focus II je zhruba stejne tezky jako Astra ale nikdo si na hmotnost v souvislosti s jidnimi vlastnostmi nestezuje.
Btw. Focus II 1.8 TDCi vazi 1542kg.
Navic ty mluvis o uplne jinem voze nez ja - Focus II je zhruba stejne tezky jako Astra ale nikdo si na hmotnost v souvislosti s jidnimi vlastnostmi nestezuje.
Btw. Focus II 1.8 TDCi vazi 1542kg.
Práveže to nerozlišuješ Ty: u Fordu udávaš prevádzkovú (pohotovostná+vodič+kvapaliny) a u Oplu udávaš pohotovostnú hmotnosť.
Jeste jednou, u obou uvadim provozni = pohotovostni + ridic.
Pohotovostni je vzdy uvadena vcetne kapalin.
[odkaz]
Pohotovostni je vzdy uvadena vcetne kapalin.
[odkaz]
Hlavne netreba porovnavat stary Focus s novym Focusom a s Astrou.
Novy Focus III hatch vazi najmenej s motorom 1.6Ti-VCT a to 1270kg so 75kg vodicom, naplnami a nadrzou naplnenou na 90% - citaj prevadzkova hmotnost...
[odkaz]
Novy Focus III hatch vazi najmenej s motorom 1.6Ti-VCT a to 1270kg so 75kg vodicom, naplnami a nadrzou naplnenou na 90% - citaj prevadzkova hmotnost...
[odkaz]
S tebou je to tezke - od zacatku tady pisu o Focusu II a Astre a o vlivu hmotnosti na jizdni vlastnosti. Focus II je nejlepsi ve tride. Focus III mne v tomto kontextu nezajima, jelikoz nema tak dobre jizdni vlastnosti jako Focus II.
Ja tady cely cas srovnavam dve auta a ty sem jako argument neustale tahas jine, o kterem vubec rec neni.
Zkus reagovat na to co pisu.
Ja tady cely cas srovnavam dve auta a ty sem jako argument neustale tahas jine, o kterem vubec rec neni.
Zkus reagovat na to co pisu.
Viem, ze hovoris o FFII ale naco ho sem tahat? Samozrejme, ze vybavy maju na hmotnost vplyv.
A ked uz sme u vypichovani. FFII vazi od 1481 do 1542kg...
Rad by som sa ta opytal, kolkokrat si FFIII soferoval, ze vies, ze jazdi horsie ako FFII? Pretoze ja som nim jazdil a jedine na co je mozne sa stazovat je menej komunikativne riadenie, ale urcite nie horsie jazdne vlastnosti...
A ked uz sme u vypichovani. FFII vazi od 1481 do 1542kg...
Rad by som sa ta opytal, kolkokrat si FFIII soferoval, ze vies, ze jazdi horsie ako FFII? Pretoze ja som nim jazdil a jedine na co je mozne sa stazovat je menej komunikativne riadenie, ale urcite nie horsie jazdne vlastnosti...
Uz se opravdu nechci dal dohadovat, protoze to nikam nevede. U toho vypichovani si zrejme nepochopil, co jsem se ti snazil naznacit tim, ze jsem vybral horni hodnotu.
U FIII zatim spoleham na to, co jsem si precetl. Nerikam, ze ma spatne jizdni vlastnosti, testeri se ovsem shoduji na tom, ze tak dobre/vyvazene jako u FII nejsou. Proto jsem jako etalon tridy vybral FII - od zacatku pisu o vlivu hmotnosti na jzdni vlastnosti.
U FIII zatim spoleham na to, co jsem si precetl. Nerikam, ze ma spatne jizdni vlastnosti, testeri se ovsem shoduji na tom, ze tak dobre/vyvazene jako u FII nejsou. Proto jsem jako etalon tridy vybral FII - od zacatku pisu o vlivu hmotnosti na jzdni vlastnosti.
Dívat se na diesel pouze očima ekonoma, hlídající poměr mezi spotřebou a pořizovací hodnotou vozu je jen jeden pohled na věc a odsuzování dieselu jako ošklivého, hlučného a vibrujícího motoru už působí jako by to napsal nějaký uhrovatý bazarový kovboj.
Připomeňme si, že dieselová motorizace je velmi často vyhledávána lidmi, kteří vedle příznivé spotřeby ocení plný zátah už od nižších otáček, vůz s dieselem je také bezpečnější pro mladé řidiče a zejména řidičky, které při předjíždění zapomínají podřazovat, pro pojíždění po městě, kde je rozdíl spotřeby oproti benzínu často v poměru 1:2 a v neposlední řadě pro ty, kteří často cestují na delší vzdálenosti a jejichž vousy jsou již šedé - protože tito lidé už vědí, jak s dieselem s velkým kompresním poměrem jezdit a proč jim dieselový naturel vyhovuje. Zkrátka pro všechny ty, které diesel svým chováním oslovuje a kteří opravdu netouží mít pod kapotou (z jejich pohledu) neskutečně líný a žravý benzínový motor, který začně trochu rozumně táhnout teprve když se točí jako vysavač a jeho okamžitá spotřeba atakuje hranici 20-ti litrů. Jinak řečeno, volba dieselu (a zejména toho s vyšším kompresním motorem) není ekonomika, ale otázka životní filosofie.
To nic nemění na tom, že Opel není můj šálek kávy. Nicméně za zcela rovnou ložnou plochu po sklopení sedadel patří výrobci automobilů z polských Gliwic :yes:
Připomeňme si, že dieselová motorizace je velmi často vyhledávána lidmi, kteří vedle příznivé spotřeby ocení plný zátah už od nižších otáček, vůz s dieselem je také bezpečnější pro mladé řidiče a zejména řidičky, které při předjíždění zapomínají podřazovat, pro pojíždění po městě, kde je rozdíl spotřeby oproti benzínu často v poměru 1:2 a v neposlední řadě pro ty, kteří často cestují na delší vzdálenosti a jejichž vousy jsou již šedé - protože tito lidé už vědí, jak s dieselem s velkým kompresním poměrem jezdit a proč jim dieselový naturel vyhovuje. Zkrátka pro všechny ty, které diesel svým chováním oslovuje a kteří opravdu netouží mít pod kapotou (z jejich pohledu) neskutečně líný a žravý benzínový motor, který začně trochu rozumně táhnout teprve když se točí jako vysavač a jeho okamžitá spotřeba atakuje hranici 20-ti litrů. Jinak řečeno, volba dieselu (a zejména toho s vyšším kompresním motorem) není ekonomika, ale otázka životní filosofie.
To nic nemění na tom, že Opel není můj šálek kávy. Nicméně za zcela rovnou ložnou plochu po sklopení sedadel patří výrobci automobilů z polských Gliwic :yes:
nemyslim si, ze by redakcia pausalne odsudzovala naftove motory. V teste sa pise o konkretnom motore a konkretnom vozidle. T.j. hlucna a vibrujuca je astra s tymto motorom. Nic viac, nic menej. Nikde som nenasiel zmienku o tom, ze naftove motory v inych automobiloch su rovnako vibrujuce a hlucne
Za rovny batozinovy priestor davam aj ja :yes:
Za rovny batozinovy priestor davam aj ja :yes:
Tak sem dej par odkazu na zdroje pro svoje chytry argumenty, ty novodobej filosofe/ekonome s hladkou tvari. Muzes zacit treba porovnanim koncernovych 1.2TSI a 1.6TDI nebo 1.8TSI a 2.0TDI (125kW)... (prevedeno na spotrebu dle spritmonitor.de cca 7.0 ku 5.6 a 8.3 ku 6.6). At koukam jak koukam, je to standardnich 1.5 litru na sto km. A ted zkus objasnit tvoje tvrzeni, ze jen s naftou "ocení plný zátah už od nižších otáček", "rozdíl spotřeby oproti benzínu často v poměru 1:2" a pripadne "neskutečně líný a žravý benzínový motor, který začně trochu rozumně táhnout teprve když se točí jako vysavač" >😁
Je to presne tak, jak jsem napsal. Kdo si prejede parkrat centrum Prahy s Octavii s benzinovym a dieselovym motorem, vi o cem mluvim. 9.5 litru oproti 5.5...
K tomu pristupuje navic jeste jeden duvod - pokud mel nekdo osobni zkusenost s pozarem vozu s benzinovou nadrzi, tak si do takoveho auta uz nesedne.
K tomu pristupuje navic jeste jeden duvod - pokud mel nekdo osobni zkusenost s pozarem vozu s benzinovou nadrzi, tak si do takoveho auta uz nesedne.
to bych teda chtěl vidět ten moderní CR nafťák, který bude ***čky v Praze dávat za 5.5l....
A já bych chtěl vidět jak s benzínem pojede za devět a půl s Octavii. 8 beru, ale 9,5? To nemám ani já s o třídu větším autem.
tak manželka když jezdila krokem přes centrum Prahy s 1.4 v relativně velkém Meganu přes zimu se nedostala dál než na 8.5l. Kolem 9l jsme měli třeba když jsme dva týdny nikam nejezdili jen 2-3x krát na nákup nahoru do kopce 3km a spátky.
Oktávka s 1.6MPI je celkem rozežraná, ale 9.5l by byl docela těžký úkol snad i pro ni. >😒]
Oktávka s 1.6MPI je celkem rozežraná, ale 9.5l by byl docela těžký úkol snad i pro ni. >😒]
"osobni zkusenost s pozarem vozu s benzinovou nadrzi" >😁
Navic tvoje cisla nesedi ani nahodou a ikdyby, stale to neni oplakavanych 1:2... Ale duvod pro smradoseni a kraval v centru mest se vzdy najde, co?
Navic tvoje cisla nesedi ani nahodou a ikdyby, stale to neni oplakavanych 1:2... Ale duvod pro smradoseni a kraval v centru mest se vzdy najde, co?
S novou Astrou zkušenost nemám, má kolegyně v práci ano. Je nadšená (benzín) jako řidička i jako cyklistka (kolo se do toho HB snadno vejde) a také jako babička (malý vnuk je vzadu v sedečce velmi v bezpečí. Líbí se jí celková kvalita, ergonomie (na tzv. změt tlačítek si rychle zvykla), ticho uvnitř, pružný a úsporný motor. Když to zkrátím, ve srovnání s Fábií jde o veliký prokrok (já vím, jde o dvě různé třídy, ale na druhou stranu - tento postup z nižší střední do střední je běžný a proto je její "svědectví" cenné).
Já sám jezdím "už" třetí týden s Insignií Sports Tourer a jsem také nadšený. Jistě, mohl jsem zvolit Superba Combi s mnohem větším kufrem, ale: Superb se krade nebo vykrádá velmi často, jeho kufr je možná až zbytečně velký, a jeho interiér je opravdu hodně konzervativní. Insignii jsem volil, protože Mondeem jezdí každý (je to sice dobré auto, ale na jeho přístrojovku bych se opravdu nerad koukal každý den). A teď, proč jsem nadšený: diesel 130k je velmi dobře odhlučněn, a přitom dobře táhne. 6A funguje skoro tak dobře jako DSG, které jsem měl v předchozím voze. Navíc výborně podřazuje, což jsem nečekal. I střední výbava Edition (+ bi-xenony, P+Z parkovací signalizace + sklopná zdrcátka (ve samozatmnívacím provedení) jsou stále ještě za 10 tisíc!!!). Komfort jízdy o fous lepší, než v Superbu, hlavně díky totálnímu odizolování menších děr/rázů při vyšší rychlosti. Místa je na rozdávání, i vzadu. Kufr má hodně doplňkových odkládacích prostor krytých čalouněnými víky. Co dodat? Nejenže jsem spokojený s designem přístrojovky a dveřních výplní, kvůli němuž se mi Insignia od počátku líbila. Ale navíc výrobce hodně zapracoval na odhlučnění (ve druhém modelovém roce po spuštění výroby je auto mnohem tišší- testoval jsem novou Insignii, když se objevila u dealerů) a na kvalitě použitých plastů. A já doufám, že stejný "osud" potká také Astru ve druhém modelovém roce, aby měl Opel úspěch, který si zaslouží (už dlouho a úspěšně pracuje na celkové kvalitě, o designu nemluvě). Nebál bych se proto ani Astry, a na tom nemění ani poněkud průměrná známka v rámci testu Auto cz.
Právě jsem zachytil zprávu, že GM připravuje nový 1,6 diesel, který by měl být k dispozici od příštího roku. Tzn., že na vyřešení problémů popsaných v testu pracují.
Já sám jezdím "už" třetí týden s Insignií Sports Tourer a jsem také nadšený. Jistě, mohl jsem zvolit Superba Combi s mnohem větším kufrem, ale: Superb se krade nebo vykrádá velmi často, jeho kufr je možná až zbytečně velký, a jeho interiér je opravdu hodně konzervativní. Insignii jsem volil, protože Mondeem jezdí každý (je to sice dobré auto, ale na jeho přístrojovku bych se opravdu nerad koukal každý den). A teď, proč jsem nadšený: diesel 130k je velmi dobře odhlučněn, a přitom dobře táhne. 6A funguje skoro tak dobře jako DSG, které jsem měl v předchozím voze. Navíc výborně podřazuje, což jsem nečekal. I střední výbava Edition (+ bi-xenony, P+Z parkovací signalizace + sklopná zdrcátka (ve samozatmnívacím provedení) jsou stále ještě za 10 tisíc!!!). Komfort jízdy o fous lepší, než v Superbu, hlavně díky totálnímu odizolování menších děr/rázů při vyšší rychlosti. Místa je na rozdávání, i vzadu. Kufr má hodně doplňkových odkládacích prostor krytých čalouněnými víky. Co dodat? Nejenže jsem spokojený s designem přístrojovky a dveřních výplní, kvůli němuž se mi Insignia od počátku líbila. Ale navíc výrobce hodně zapracoval na odhlučnění (ve druhém modelovém roce po spuštění výroby je auto mnohem tišší- testoval jsem novou Insignii, když se objevila u dealerů) a na kvalitě použitých plastů. A já doufám, že stejný "osud" potká také Astru ve druhém modelovém roce, aby měl Opel úspěch, který si zaslouží (už dlouho a úspěšně pracuje na celkové kvalitě, o designu nemluvě). Nebál bych se proto ani Astry, a na tom nemění ani poněkud průměrná známka v rámci testu Auto cz.
Právě jsem zachytil zprávu, že GM připravuje nový 1,6 diesel, který by měl být k dispozici od příštího roku. Tzn., že na vyřešení problémů popsaných v testu pracují.
...zajimavy vyber auta, Mondeem jezdi kazdy, tak ja ne 😉 I kdyz palubka je fakt priserna...
Srovnat Insignii a SuperB s mistem vzadu no... Take doufam, ze uz Insignii nevrze palubka, jak bylo v kazdem testu zmineno. Nicmene 130koni a automat, to bych volil opravdu v duchodovem veku, ale nic proti, kdyz jezdis slusne staci.
Nicmene mne dostala veta typu😒br /> "malý vnuk je vzadu v sedečce velmi v bezpečí"
...tak to jsem nepobral >😁
Srovnat Insignii a SuperB s mistem vzadu no... Take doufam, ze uz Insignii nevrze palubka, jak bylo v kazdem testu zmineno. Nicmene 130koni a automat, to bych volil opravdu v duchodovem veku, ale nic proti, kdyz jezdis slusne staci.
Nicmene mne dostala veta typu😒br /> "malý vnuk je vzadu v sedečce velmi v bezpečí"
...tak to jsem nepobral >😁
On je ostatně i klidně možné, je všichni ti testeři jezdili stejnou Insignií, která vrzala
...no tak to pak jo 😉 Jinak vrzani plastu je problem skoro vsech aut...jedine opravdu bytelne bylo stare Subaru Legacy, Lexus take jeste jde, i kdyz se take najde tvrdy plast, ktery si "vrzne"...
palubka v insignii uz nevydava zvuky - aspon v tej ktorej jazdim - avsak ma len 18tis. km a iba za necele 4 mesiace zatial. Uvidime neskor.
pazvuky vsak su pri kazdom aute, siel som aj v A8 co skripala na jamach nasich, A6 tak isto, mb-e tiez. Ale vsetky mali uz par desat tisic km za sebou a co poznam soferov, tak jamy moc neobchadzaju. Na druhu stranu, vrzgali iba jemne, ine auta vrzgaju viacej.
Vysoka hmotnost ale je poznat u tej insignii. Ta v ktorej jazdim (kombi, 4x4, diesel) ma bez par kg 2t (podla manualu), na co aj momentalne najsilnejsi diesel nestaci (118kw 2.0 cdti). Teda nestaci. Staci, ale nie je to nic extra. Najma rozbehy je citit.
Miesta je v nej ale dostatok - akurat to auto posobi stiesnene (najma s tmavym interieriom, ale svetly maju prekrasny), ale nie je. Je vsak oproti vacsine konkurencie (mondeo, passat, superb, mazda6) neskutocne pohodlne a komfortne (aspon s adaptivnymi podvozkom na 18").
Je to auto na dlhe cesty po dialnichach - idelane nemeckych - 180kmh a tempomat je ideal kombinacia.
Spotreba je napriek vsetkemu prijatelna 6,8l - a to auto jazdi najma dialnice (denne min. 120km) a mesto.
Vo stvrtok idem otestovat astru, tak uvidime. Sorry za OT.
pazvuky vsak su pri kazdom aute, siel som aj v A8 co skripala na jamach nasich, A6 tak isto, mb-e tiez. Ale vsetky mali uz par desat tisic km za sebou a co poznam soferov, tak jamy moc neobchadzaju. Na druhu stranu, vrzgali iba jemne, ine auta vrzgaju viacej.
Vysoka hmotnost ale je poznat u tej insignii. Ta v ktorej jazdim (kombi, 4x4, diesel) ma bez par kg 2t (podla manualu), na co aj momentalne najsilnejsi diesel nestaci (118kw 2.0 cdti). Teda nestaci. Staci, ale nie je to nic extra. Najma rozbehy je citit.
Miesta je v nej ale dostatok - akurat to auto posobi stiesnene (najma s tmavym interieriom, ale svetly maju prekrasny), ale nie je. Je vsak oproti vacsine konkurencie (mondeo, passat, superb, mazda6) neskutocne pohodlne a komfortne (aspon s adaptivnymi podvozkom na 18").
Je to auto na dlhe cesty po dialnichach - idelane nemeckych - 180kmh a tempomat je ideal kombinacia.
Spotreba je napriek vsetkemu prijatelna 6,8l - a to auto jazdi najma dialnice (denne min. 120km) a mesto.
Vo stvrtok idem otestovat astru, tak uvidime. Sorry za OT.
Jestli na fotce přístrojového panelu interpretuji správně číslo, tak vůz měl v době testu najeto necelých 5 tis. km. To mi přijde málo na zajetí motoru a tak je možné že spotřeba klesne.
Vyšší hmotnost tu bohužel je a tak nelze očekávat, že spotřeba bude na úrovni konkurence. Kila se prostě někde projeví. Podélná prostornost mi alespoň podle čísel nepřijda nijak tragická. Až na nemožnost zasunout nohy pod přední sedadla. Za to bych vyhazoval z vývojového týmu :-!
Opel
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1500 / 530
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
Octavia Combi GrL
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 680
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
Celkově zbytečný syndrom tanku. Velké, těžké, bezpečné, s velkou spotřebou. I když se mi jinak líbí, z tohoto důvodu bych asi lovil jinde. Důležité je totiž to ZBYTĚČNĚ. Kdyby byl alespoň nějaký přínos... Ale interiér je podle mě třeba oproti Focusu jak ze zcela jiné galaxie :yes:
Vyšší hmotnost tu bohužel je a tak nelze očekávat, že spotřeba bude na úrovni konkurence. Kila se prostě někde projeví. Podélná prostornost mi alespoň podle čísel nepřijda nijak tragická. Až na nemožnost zasunout nohy pod přední sedadla. Za to bych vyhazoval z vývojového týmu :-!
Opel
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1500 / 530
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
Octavia Combi GrL
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 680
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
Celkově zbytečný syndrom tanku. Velké, těžké, bezpečné, s velkou spotřebou. I když se mi jinak líbí, z tohoto důvodu bych asi lovil jinde. Důležité je totiž to ZBYTĚČNĚ. Kdyby byl alespoň nějaký přínos... Ale interiér je podle mě třeba oproti Focusu jak ze zcela jiné galaxie :yes:
To je správný postřeh, u našich 1.7CDTI v "H" spotřeba taky dost klesla - myslím, že minimálně o půl litru (a trochu i hluk).
Zadní sedadla - připadá mi, že jenom prosté milimetry prostoru nejsou rozhodující. Důležité jsou i úhly sedáku a opěradla, tuhost materiálu a třeba i to místo pro chodidla. Prostě nezbyde, než se v autě zkusit "posadit za sebe" a uvelebit se. V Octavii mi třeba vzadu příjde příliš strmé opěradlo, v BMW "3" bylo vzadu vcelku všechno v pohodě i po delší cestě, když se spolujezdec vepředu trochu uskromnil. Bezvadně se sedělo vzadu v třídveřovém Golfu II, když si tak vzpomínám...
Zadní sedadla - připadá mi, že jenom prosté milimetry prostoru nejsou rozhodující. Důležité jsou i úhly sedáku a opěradla, tuhost materiálu a třeba i to místo pro chodidla. Prostě nezbyde, než se v autě zkusit "posadit za sebe" a uvelebit se. V Octavii mi třeba vzadu příjde příliš strmé opěradlo, v BMW "3" bylo vzadu vcelku všechno v pohodě i po delší cestě, když se spolujezdec vepředu trochu uskromnil. Bezvadně se sedělo vzadu v třídveřovém Golfu II, když si tak vzpomínám...
podle mě jeden z nejlepších posezů v nižší střední BMW 1. Sedělo se tam skvěle. Místa málo, nasoukat se na zadní sedadla jak gymnastická rozcvička. Ale jak se tam člověk dostal, pak to bylo pohodlíčko.
Díval jsem se ještě na nový Focus Combi 1.6TDCI. Provozní hmotnost 1537 kg!!! Jestli to má být trend všech nových generací, pak si ekoteroristi prosazující nové vozy splňující Euro5 a s veškerými snahami o tzv. zelené zóny ve městech a zákazech provozu starších aut můžou akorát tak vytřít ...
Sám jsem překvapen. Nevím, proč musí vážit tolik. Vyšší bezpečnost už se příliš nekoná. Možná, že něco váží to elektronické harampádí v podobě různých asistentů, senzorů atd. Ale i tak. Obezita se dostavila i na automobily.
Díval jsem se ještě na nový Focus Combi 1.6TDCI. Provozní hmotnost 1537 kg!!! Jestli to má být trend všech nových generací, pak si ekoteroristi prosazující nové vozy splňující Euro5 a s veškerými snahami o tzv. zelené zóny ve městech a zákazech provozu starších aut můžou akorát tak vytřít ...
Sám jsem překvapen. Nevím, proč musí vážit tolik. Vyšší bezpečnost už se příliš nekoná. Možná, že něco váží to elektronické harampádí v podobě různých asistentů, senzorů atd. Ale i tak. Obezita se dostavila i na automobily.
Kde si sa na tú hmotnosť Focusu pozeral? Lebo tu: [odkaz] je uvedená pohotovostná hmotnosť hatchu s 1,6 TDCI - 84 kW 1269 kg(!), tak pochybujem, že kombi by bolo o 268 (!) kg ťažšie. 😉
Oficiální katalog ČR. Ještě jsem to teď kontroloval s ofic. ceníkem ČR a tam zase píšou provozní hmotnost 1362 (1.6TDCI Kombi).
Tak teď fakt nevím.
Tak teď fakt nevím.
A tak to aj je. Kombi s tym motorom vazi 1362kg. Samozrejme s naplnami a vodicom.
Pak mají v katalogu chybu. V ceníku správně.
Ohľadne tej hmotnosti mi tu už tie reči fakt hlava nebere. Tak predne porovnajme to, čo sa porovnávať dá. Astra ST je veľká. Je najväčšia vo svojej triede a tú už svojimi rozmermi dosť atakuje. Takže nájdime konkurenciu inde. Narýchlo som pozrel rozmery VW Passat Variant s dieselovým 2.0 TDI ( [odkaz] ). Všetky rozmery sú porovnateľné a líšia sa len minimálne. Ide len o pár centimetrov. Passat je len o necelých 7 centimetrov dlhší, o 6 mmm širší a o 18 mm nižší. Okrem pozdĺžneho priestoru vzadu (kde má Passat navrch v priemere o 3 cm) je priestor pre posádku takmer identický. Vpredu dokonca Astra ponúka viac miesta ako Passat. A čudujme sa svete, tie autá dokonca majú takmer rovnakú hmotnosť. A sťažuje sa niekto, že Passat toľko váži? Buďte objektívny. Astra má vzhľadom na svoje rozmery úplne normálnu hmotnosť. Porovnajte ju s autami podobných rozmerov.
Raz niekto niečo napíše a všetci sa z toho idú zblázniť. Všetci sa hrajú na múdrych, ale nikdy v živote ani jedno z tých áut nesedeli, nie to vyskúšali ako to jazdí, alebo ako je to auto vlastne kvalitné. Chcelo by to viac vlastného rozumu a objektivity... 😉
Raz niekto niečo napíše a všetci sa z toho idú zblázniť. Všetci sa hrajú na múdrych, ale nikdy v živote ani jedno z tých áut nesedeli, nie to vyskúšali ako to jazdí, alebo ako je to auto vlastne kvalitné. Chcelo by to viac vlastného rozumu a objektivity... 😉
Souhlasím. Jediný problém, co já vidím v hmotnosti i krátké Astry je to, že si člověk musí více připlatit za silnější motor. Jinak mi hmotnost Astry nedělá žadný problém :yes:
Já bych v tom tedy problém viděl. Kdyby těch 200 kg nadváhy mělo alespoň nějaký přínos, pak neřeknu. Ale přínos nikde. A proč platit přepravu dvou metráků, které s sebou všude vláčíš, když u konkurence to jde i bez nich 😉 ?
Navíc fyzikální zákony neoblafneš. A v technice zadní nápravy v souvislosti s váhou zovna taky Astra neexceluje. Konkurence má vyspělejší. Nepopírám, s vozem jsem nejel.
Interiér mě velmi oslovil, ale ta nadváha je jednoznačné minus.
Navíc fyzikální zákony neoblafneš. A v technice zadní nápravy v souvislosti s váhou zovna taky Astra neexceluje. Konkurence má vyspělejší. Nepopírám, s vozem jsem nejel.
Interiér mě velmi oslovil, ale ta nadváha je jednoznačné minus.
Řekni mi jednu věc.. k čemu potřebuješ vzadu víceprvek? Obvzlášť na našich silnicích. Zbytečně se zvyšuje cena auta a při případných opravách je to taky sakra znát.
To ti klidně odpovím - víceméně k ničemu. Ale rozbité silnice jsou právě spíše důvodem pro víceprvek. Protože zkrátka lépe filtruje nerovnosti v tom smyslu, že náprava tak neodskakuje na nerovnostech. Jasně, Astra má wattův přímovod...
A o prodražování - no nevím. Golf víceprvek má a Astra je dražší 8-s . S víceprvkem by byla možná ještě dražší, ale konkurence nabízí více za méně. A to pro někoho v o generaci starším balení.
A o prodražování - no nevím. Golf víceprvek má a Astra je dražší 8-s . S víceprvkem by byla možná ještě dražší, ale konkurence nabízí více za méně. A to pro někoho v o generaci starším balení.
Golf je dražší? To bych rozhodně neřekl.. Ale nevím, ceníky jsem nestudoval. Zkusím nastudovat až bude čas...
Jinak věř, že polovina lidí co má vzadu víceprvek to ani neví 😉
Jinak věř, že polovina lidí co má vzadu víceprvek to ani neví 😉
Polovina? Heh, polovina majitelů BMW 1 neví, že má zadní náhon, natož aby majitelé Octavii věděli, že mají nějaký multilink 😉
polovica majitelov bmw 1 su zeny, tie to vediet nemusia 😉 >😒]
kto z chlapov nerozozna na ceste viacprvok a rebrinak, nemoze mat o jazdeni ani paru 😜
kto z chlapov nerozozna na ceste viacprvok a rebrinak, nemoze mat o jazdeni ani paru 😜
Golf víceprvek má a Astra je dražší jsem psal. A když Astra je dražší než Golf, tak z toho mi vyplývá, že Golf je levnější 😉
Evidentně si nepochopil, že se mi nechce moc věřit, že je Golf dražší než Astra, když je Golf většinou nejdražší ve své třídě. Proto sem psal, že nevím, že jsem ceníky nestudoval...
Tak zoberme to, čo si napísal, do dôsledkov: ak má Astra ST porovnateľné rozmery, ako o triedu väčší Passat a doťahuje sa i hmotnosťou, tak by sa patrilo, aby mala i porovnateľné priestorové parametre vo vnútri, a to ako pre cestujúcich vzadu, tak pre batožinu. A hádam mi nechceš tvrdiť, že Astra sa priestorovo rovná Passatu. Nielenže sa nevyrovná, ale nevyrovná sa ani tým priestrannejším zo svojej triedy, napr. 308 SW či Focus II kombi. A to sú tieto autá o 20+ cm menšie. Tak aká pridaná hodnota je z väčších vonkajších rozmerov Astry, ak nie väčší priestor vo vnútri? Odpoveď znie: žiadna. And that´s the point. :-!
P.S. Samozrejme novú Astru som šoféroval.
P.S. Samozrejme novú Astru som šoféroval.
:yes:
navíc pokud budeme tedy porovnávat porovnatelné, pak třeba takový Superb Combi 2.0TDi je o 14 cm delší, větší motor s o 1/3 větším výkonem a světe div se, pouhých 77 kg navíc. S 1.6 TDi GrL dokonce pouhých 46 kg navíc. A o vnitřní prostornosti se předpokládám nemusíme bavit.
Mazda Combi 6 2.2 136 kW diesel dokonce váží o pouhých 10 kg víc než tato Astra. A to je o 5 cm delší.
navíc pokud budeme tedy porovnávat porovnatelné, pak třeba takový Superb Combi 2.0TDi je o 14 cm delší, větší motor s o 1/3 větším výkonem a světe div se, pouhých 77 kg navíc. S 1.6 TDi GrL dokonce pouhých 46 kg navíc. A o vnitřní prostornosti se předpokládám nemusíme bavit.
Mazda Combi 6 2.2 136 kW diesel dokonce váží o pouhých 10 kg víc než tato Astra. A to je o 5 cm delší.
budem ťa citovať😒br />
" třeba takový Superb Combi 2.0TDi je o 14 cm delší, větší motor s o 1/3 větším výkonem a světe div se, pouhých 77 kg navíc"
- ASTRA má s motorom 2.0 CDTI 118 kw, tak nejak neviem kde si prišiel k tomu o 1/3 vyššiemu výkonu Superba. V rozmeroch Superb vyhráva len okrem spomínanej dĺžky ešte v pozdĺžnom priestore vzadu a samozrejme má Superb obrovský kufor (rekordman aj vo svojej triede). Ale inak sú všetky ostatné rozmery opäť veľmi podobné a ako pri Passate, niekde má Astra navrch. V podstate ide o to, že rozmerovo sa nejedná o extrémne rozdiely, preto nechápem, prečo potom tá hmotnosť u áut strednej triedy je v pohode, ale u Astry je to problém? A opakujem, rozmerovo sú na tom veľmi podobne... Môže mi to niekto rozumne vysvetliť? Či len na problém s hmotnosťou všetci hlúpo pokyvujú, pretože to niekde raz niekto napísal?
- ASTRA má s motorom 2.0 CDTI 118 kw, tak nejak neviem kde si prišiel k tomu o 1/3 vyššiemu výkonu Superba. V rozmeroch Superb vyhráva len okrem spomínanej dĺžky ešte v pozdĺžnom priestore vzadu a samozrejme má Superb obrovský kufor (rekordman aj vo svojej triede). Ale inak sú všetky ostatné rozmery opäť veľmi podobné a ako pri Passate, niekde má Astra navrch. V podstate ide o to, že rozmerovo sa nejedná o extrémne rozdiely, preto nechápem, prečo potom tá hmotnosť u áut strednej triedy je v pohode, ale u Astry je to problém? A opakujem, rozmerovo sú na tom veľmi podobne... Môže mi to niekto rozumne vysvetliť? Či len na problém s hmotnosťou všetci hlúpo pokyvujú, pretože to niekde raz niekto napísal?
Protože se tu bavíme o 1.7 cdti, který váží těch 1500 kg. A ta má o tu 1/3 menší výkon. Pokud budeš brát Astru Combi 2.0 cdti, tak bude vážit zřejmě někde kolem 1600 kg. (rozsah je do 1613 kg, předpokládám, že nejtěžší bude právě 2.0 diesel + automat).
Rozměrově velmi podobně? 14 cm sem, 14 cm tam. Podélná prostornost Superbu je oproti Astře zcela jiná liga. A s OBJEMOVĚ porovnatelným 1.6 TDi váží Sup o pouhých 46 kg víc.
A o Mazdě 6 se tu už tu raději ani opakovat nebudu.
Prostě Astra Combi s 1,7 cdti váží obdobně, jako některé vozy střední třídy větších vnějších i vnitřních rozměrů s o 1/3 výkonnějšími motory. A to je ten problém.
Ještě jinak: Insignia sedan 2,0 cdti váží taky 1503 kg.
Rozměrově velmi podobně? 14 cm sem, 14 cm tam. Podélná prostornost Superbu je oproti Astře zcela jiná liga. A s OBJEMOVĚ porovnatelným 1.6 TDi váží Sup o pouhých 46 kg víc.
A o Mazdě 6 se tu už tu raději ani opakovat nebudu.
Prostě Astra Combi s 1,7 cdti váží obdobně, jako některé vozy střední třídy větších vnějších i vnitřních rozměrů s o 1/3 výkonnějšími motory. A to je ten problém.
Ještě jinak: Insignia sedan 2,0 cdti váží taky 1503 kg.
Astra ST - Pohotovostná hmotnosť vrátane vodiča: 1393 - 1550 [odkaz] (najťažší variant typujem 2.0 cdti + AT). Kde ty si zobral tých 1613 kg... >😁 To Insignia má písané 1610 [odkaz] . Máš to nejaké dopletené.
A áno, zopakujem sa, rozmerovo veľmi podobné. A zopakujem ešte raz aj ďalšiu vec. Na predných sedadlách má Astra viac miesta ako Passat. A keď ťa budem znovu citovať: "Prostě Astra Combi s 1,7 cdti váží obdobně, jako některé vozy střední třídy větších vnějších i vnitřních rozměrů". - dovol aby som to upravil, lebo tam máš stále chybu a nevieš to pochopiť. Tá veta mala znieť takto: "Prostě Astra Combi s 1,7 cdti váží obdobně, jako některé vozy střední třídy PODOBNÝCH vnějších i vnitřních rozměrů". Ak tomu stále nechápeš, treba si tie rozmery aj pozrieť, než zasa niečo napíšeš. A k motoru, 1,7 cdti je už starší kúsok. Ak budeš porovnávať napríklad ten 2,0 cdti s dvojlitrami iných značiek, budú ti teda potom už aj výkonovo vychádzať zasa podobné čísla ako u ktorejkoľvek konkurencie. To isté s hmotnosťou.
Zopakujem to ešte raz, polopatisticky a tak, aby tomu konečne pochopili aj menej chápaví jedinci. ASTRA JE OBDOBNE ŤAŽKÁ AKO JEJ ROZMEROVO PODOBNÉ AUTÁ INÝCH ZNAČIEK (VRÁTANE NIEKTORÝCH ZO STREDNEJ TRIEDY, AKO NAPRÍKLAD PASSAT). Vyvráť mi to číslami, nie prázdnymi rečami... Lebo ja už mám pocit, že sa tu bavím s naozaj nie normálne zmýšľajúcimi tvormi.
A áno, zopakujem sa, rozmerovo veľmi podobné. A zopakujem ešte raz aj ďalšiu vec. Na predných sedadlách má Astra viac miesta ako Passat. A keď ťa budem znovu citovať: "Prostě Astra Combi s 1,7 cdti váží obdobně, jako některé vozy střední třídy větších vnějších i vnitřních rozměrů". - dovol aby som to upravil, lebo tam máš stále chybu a nevieš to pochopiť. Tá veta mala znieť takto: "Prostě Astra Combi s 1,7 cdti váží obdobně, jako některé vozy střední třídy PODOBNÝCH vnějších i vnitřních rozměrů". Ak tomu stále nechápeš, treba si tie rozmery aj pozrieť, než zasa niečo napíšeš. A k motoru, 1,7 cdti je už starší kúsok. Ak budeš porovnávať napríklad ten 2,0 cdti s dvojlitrami iných značiek, budú ti teda potom už aj výkonovo vychádzať zasa podobné čísla ako u ktorejkoľvek konkurencie. To isté s hmotnosťou.
Zopakujem to ešte raz, polopatisticky a tak, aby tomu konečne pochopili aj menej chápaví jedinci. ASTRA JE OBDOBNE ŤAŽKÁ AKO JEJ ROZMEROVO PODOBNÉ AUTÁ INÝCH ZNAČIEK (VRÁTANE NIEKTORÝCH ZO STREDNEJ TRIEDY, AKO NAPRÍKLAD PASSAT). Vyvráť mi to číslami, nie prázdnymi rečami... Lebo ja už mám pocit, že sa tu bavím s naozaj nie normálne zmýšľajúcimi tvormi.
1613 kg je z německých stránek. Klidně si to ověř.
Insignia sedan
délka (mm): 4830 (+13cm)
Superb
délka (mm): 4838 (+14 cm)
Mazda 6
délka (mm): 4785 (+8cm)
Octavia Combi
délka (mm): 4569 (-13cm)
Ostatní rozměry jsou cca obdobné, Octavia samozřejmě mírně užší. Tedy zatímco octavia je o 13 cm kratší a o víc jak 2 metráky lehčí, tak Superb je o 14 cm delší a s 1.6 váží pouze o 46 kg víc.
To jsou ty tvoje čísla. Hlavní potíž proč si nerozumíme je v tom, že podle tebe je 14cm žádná míra. Jenže rozměrový odskok hlavně v délce Astry ST od zbytku konkurence nižší střední je obdobný jako oskok Astry ST na střední třídu. Přesto váží totéž jako střední tř.
Insignia sedan
délka (mm): 4830 (+13cm)
Superb
délka (mm): 4838 (+14 cm)
Mazda 6
délka (mm): 4785 (+8cm)
Octavia Combi
délka (mm): 4569 (-13cm)
Ostatní rozměry jsou cca obdobné, Octavia samozřejmě mírně užší. Tedy zatímco octavia je o 13 cm kratší a o víc jak 2 metráky lehčí, tak Superb je o 14 cm delší a s 1.6 váží pouze o 46 kg víc.
To jsou ty tvoje čísla. Hlavní potíž proč si nerozumíme je v tom, že podle tebe je 14cm žádná míra. Jenže rozměrový odskok hlavně v délce Astry ST od zbytku konkurence nižší střední je obdobný jako oskok Astry ST na střední třídu. Přesto váží totéž jako střední tř.
My si ale nerozumieme. Mne je fakt jedno ako dlhá je trieda stredná, alebo nižšia stredná. Ja tu hovorím o tom, že rozmerovo podobné autá Astre vážia podobne ako ona. Konkrétne som písal o Passate, ktorý rozmerovo je skoro rovnaký! A to z dôvodu, že hmotnosť Passatu nikomu neprekáža, ale hmotnosť Astry áno. O tom tu píšem! Mne je jedno, čo je aká trieda. A už vôbec ma nezaujímajú žiadne zmienky o Insignii, Superbe alebo Mondeu. Tie tu spomínaš len ty. Ale ja o voze, ty o koze.
Ešte raz to poviem. Astra ST je najväčšia (výrazne) vo svojej triede. Preto je teda zákonite aj ťažká v porovnaní s menším Focusom, alebo Golfom. Rovnako je teda ťažká ako rozmermi skoro rovnaký Passat. Dá to rozum, že keď je niečo väčšie, tak to asi bude ťažšie, či? Pravdou tak ostáva, že Astra aj keď nie je anorektička, tak raz niekto napísal že je ťažká a tak sa z toho idú všetci zblázniť.
Pritom je ten argument v reále úplne nepodstatný. Koľko percent vodičov na cestách vie koľko ich auto váži? Napoviem ti. Ak sa nejedná o človeka, ktorý doma masturbuje nad tým, že sa na diskusiách pod článkami oháňa naštudovanými a z internetu vyčítanými informáciami, tak pravdepodobne nebude mať najmenšiu šajnu o tom, koľko jeho auto váži a ani pri nákupe táto hodnota pre neho nikdy nemala žiadnu podstatnú hodnotu. Je potom smiešne ak sa akože "prehnanou" hmotnosťou oháňa niekto pri aute, ktorého hmotnosť v porovnaní s rozmerovo podobnými autami je prinajmenšom porovnateľná. A nevie to ani pochopiť.
Ešte raz to poviem. Astra ST je najväčšia (výrazne) vo svojej triede. Preto je teda zákonite aj ťažká v porovnaní s menším Focusom, alebo Golfom. Rovnako je teda ťažká ako rozmermi skoro rovnaký Passat. Dá to rozum, že keď je niečo väčšie, tak to asi bude ťažšie, či? Pravdou tak ostáva, že Astra aj keď nie je anorektička, tak raz niekto napísal že je ťažká a tak sa z toho idú všetci zblázniť.
Pritom je ten argument v reále úplne nepodstatný. Koľko percent vodičov na cestách vie koľko ich auto váži? Napoviem ti. Ak sa nejedná o človeka, ktorý doma masturbuje nad tým, že sa na diskusiách pod článkami oháňa naštudovanými a z internetu vyčítanými informáciami, tak pravdepodobne nebude mať najmenšiu šajnu o tom, koľko jeho auto váži a ani pri nákupe táto hodnota pre neho nikdy nemala žiadnu podstatnú hodnotu. Je potom smiešne ak sa akože "prehnanou" hmotnosťou oháňa niekto pri aute, ktorého hmotnosť v porovnaní s rozmerovo podobnými autami je prinajmenšom porovnateľná. A nevie to ani pochopiť.
Shodneme se na tom, že málodko pozná nadváhu Astry ST. Bohužel to ale každý pocítí při platbě za naftu.
Shodneme se i na tom, že se tu z komára dělá velbloud.
Passata jsem nezkoumal, ale pokud váží stejně a rozměry má opravdu přibližně stejné jak Asta, pak tvrdím i o Passatu, že má nadváhu. To, že má Astra rozměry nezanedbatelně větší než konkurence nezpochybňuji. Takhle to je OK?
Jinak jsem vcelku rád, že mi nevyvracíš moje kozy >😁
Shodneme se i na tom, že se tu z komára dělá velbloud.
Passata jsem nezkoumal, ale pokud váží stejně a rozměry má opravdu přibližně stejné jak Asta, pak tvrdím i o Passatu, že má nadváhu. To, že má Astra rozměry nezanedbatelně větší než konkurence nezpochybňuji. Takhle to je OK?
Jinak jsem vcelku rád, že mi nevyvracíš moje kozy >😁
No vidíš, tak nakoniec sa aj rozumne dohodneme... 😉 A áno, je to presne ako píšeš, ľudia tu robia z komára velblouda. Faktom aj tak ostáva, že aj vzhľadom na to či to, ktoré auto váži toľko alebo toľko a či je to auto tak, alebo tak veľké, stále patrí do nižšej strednej a tam bude Astra spolu s Golfom a Focusom zatiaľ ešte stále na špici. A budú teda predstavovať aj najrozumnejšiu voľbu pri kúpe. Čo nakoniec aj tak opäť potvrdia čísla predajov...
no tak si tie rozmery s tým Passatom porovnaj šmudlo... rozdiely sú v milimetroch, niekde má Astra navrch, niekde Passat... nikde žiadny extrémny rozdiel nevidím... tie autá sú si viacmenej rozmerovo veľmi veľmi podobné...
no a samozrejme že si ju šoféroval... to tu každý... 😉
no a samozrejme že si ju šoféroval... to tu každý... 😉
no 10cm sa da napisat aj ako 100mm, takze mas vlastne pravdu :yes: >😒]
Ty si mi papierový teoretik, operujúci milimetrami. 😉 Ak je napr. uvedené, že Passat má priestor od operadla predných sedadiel po sedák zadných vzdialenosť 200 mm a Astra 250 mm, znamená to automaticky, ža Astra priestorovo deklasuje Passat? Podľa Tvojho papierového zmýšlania jednoznačne áno. A čo keď zistíš, že ten Passat má sedák dlhý 520 mm a Astra len 430 mm? 😉 Treba vidieť veci v súvislostiach, nie s klapkami na očiach, ako Ty. Alebo ešte lepšie do oboch áut si sadnúť. Opakujem, že Astra je na tom priestorovo horšie, ako tí lepší z jej triedy (308, Focus II, C4 II).
P.S. O jazde v Astre som tu písal i blog, Ty "šmudlo"... 😉 [odkaz]
P.S. O jazde v Astre som tu písal i blog, Ty "šmudlo"... 😉 [odkaz]
Ja nie som papierový teoretik. To mi môžeš veriť... Ja tu aj v diskusiách vždy najskôr presadzujem, aby nikto nesúdil až kým na vlastnej koži nevyskúša. A ak som teda porovnával podľa rozmerov Astru s Passatom, tak na vlastnej koži som sa presvedčil, že v Astre som nemal najmenší problém sa usadiť a nájsť si polohu. V tom aute mi ani na sekundu nič neprekážalo. Naproti tomu keď som sadol za volant v Passate, síce sa mi sedelo veľmi príjemne a dojem z kvality auta sa dostaví na vysokej úrovni, ale moja pravá noha len nesúhlasne zúrila kvôli stredovej konzole. Doslovne mi zavadzala a vadila. Kolenom som narážal o kraj. Cítil som sa, že potrebujem tam viac placu, alebo vyrezať kúsok z nej. V Astre tam koleno nenarazí na žiadnu hranu. Reálne som mal lepší pocit v Astre. Priznám sa, že okrem pár minútového sedenia v Golfe na autosalóne som ho neskúšal, preto s ním nemôžem dobre porovnávať. Nový Focus som ešte naživo ani nikde nevidel.
Inak blog napísaný super, dobre sa čítalo a dá sa súhlasiť. U mňa by však vyhrala Astra. A to kvôli ako si aj ty písal dizajnu- pretože to auto naživo naozaj pôsobí lepšie ako na obrázku. Rovnako by vyhrala interiérom. Aj keď autá VW pôsobia v interiéry veľmi hodnotným dojmom, Astra si ma interiérom vo výbave Cosmo doslova omotala okolo prstu. Ak by som dokázal prekúsnuť dizajn Golfu, možno by som bral ten. Pretože oblasť v ktorej je Golf oveľa popredu, je tá motorická. Nikto nemôže VW uprieť, že má momentálne výbornú ponuku motorov. Ale v ostatných oblastiach mi je sympatickejšia Astra. Je to však stále môj subjektívny názor. To je normálne.
Inak blog napísaný super, dobre sa čítalo a dá sa súhlasiť. U mňa by však vyhrala Astra. A to kvôli ako si aj ty písal dizajnu- pretože to auto naživo naozaj pôsobí lepšie ako na obrázku. Rovnako by vyhrala interiérom. Aj keď autá VW pôsobia v interiéry veľmi hodnotným dojmom, Astra si ma interiérom vo výbave Cosmo doslova omotala okolo prstu. Ak by som dokázal prekúsnuť dizajn Golfu, možno by som bral ten. Pretože oblasť v ktorej je Golf oveľa popredu, je tá motorická. Nikto nemôže VW uprieť, že má momentálne výbornú ponuku motorov. Ale v ostatných oblastiach mi je sympatickejšia Astra. Je to však stále môj subjektívny názor. To je normálne.
Opel vymenil generaciu takym sposobom, ze vyvinul komplet nove auto.
Naproti tomu VW obmenil *generaciu* takym sposobom, ze zmenil svetla, trochu upravil palubovku, a podplatil vsetkych novinarov v sirokom okoli..
Nech si kazdy vyberie..
Mimo to: Golf Variant vyzera vedla Astry ST ako chudobny pribuzny. A to tvrdi aj moja frajerka >😒]
Naproti tomu VW obmenil *generaciu* takym sposobom, ze zmenil svetla, trochu upravil palubovku, a podplatil vsetkych novinarov v sirokom okoli..
Nech si kazdy vyberie..
Mimo to: Golf Variant vyzera vedla Astry ST ako chudobny pribuzny. A to tvrdi aj moja frajerka >😒]
A přesto se Golf prodává skvěle, má 4 prvkovou zadní nápravu, úspornější motory, možnost DSG...
Takže to, že Astra ani ve zcela nové generaci nedokázala porazit podle tebe o generaci starší Golf mi z tvé strany vyznívá jako těžká kritika Astry.
Takže to, že Astra ani ve zcela nové generaci nedokázala porazit podle tebe o generaci starší Golf mi z tvé strany vyznívá jako těžká kritika Astry.
golf sa predava skvele aj vdaka suvislej a dlhodobej kampani zameranej na budovanie imidzu akehosi überwagenu (co sa najma vo vychodnej europe aj patricne podarilo) kde vyhrava kazdy jeden test vdaka svojej tzv. `Ausgewogenheit`, vyvazenosti, dokonca uz aj slovensky testery tento fantasticky vyraz ktory bude najskor produktom marketingoveho oddelenia VW prebrali..
k motorom, moze byt ze prave tato 1.7cdti za tymi najlepsimi mierne zaostava, no nemyslim ze to bude take hrozne. mimo to v minulosti dnes kritizovane spravanie tejto 1.7 sa u tdi chvalilo ako fantasticky zatah `vodspodu` o tom ze to bol traktor sa zazracne zacalo pisat az ked aj VW slavnostne preslo na Commonrail, a tiez sa netvarme ze VW je nejaky majster inovacie motorov, PSA- Ford ponukali super 1.6 HDI/TDCI hodne skor nez VW tu svoju. OK, Golf ma vzadu viac prvok, no nikde som necital ze by niekto kritizoval podvozok Astry, skor naopak. A ta legendarna DSG, tu by som chcel vidiet po 300 tis., a to ani nehovorim o tom ze v rozjazdoch za menicom stale zaostava (vlastna skusenost, a to podotykam ze v pripade toho menicu sa jednalo o sialene zastaranu 10 rocnu 4 stupnovu, no z hladiska konfortu bola uplne inde nez spominane DSG)
k motorom, moze byt ze prave tato 1.7cdti za tymi najlepsimi mierne zaostava, no nemyslim ze to bude take hrozne. mimo to v minulosti dnes kritizovane spravanie tejto 1.7 sa u tdi chvalilo ako fantasticky zatah `vodspodu` o tom ze to bol traktor sa zazracne zacalo pisat az ked aj VW slavnostne preslo na Commonrail, a tiez sa netvarme ze VW je nejaky majster inovacie motorov, PSA- Ford ponukali super 1.6 HDI/TDCI hodne skor nez VW tu svoju. OK, Golf ma vzadu viac prvok, no nikde som necital ze by niekto kritizoval podvozok Astry, skor naopak. A ta legendarna DSG, tu by som chcel vidiet po 300 tis., a to ani nehovorim o tom ze v rozjazdoch za menicom stale zaostava (vlastna skusenost, a to podotykam ze v pripade toho menicu sa jednalo o sialene zastaranu 10 rocnu 4 stupnovu, no z hladiska konfortu bola uplne inde nez spominane DSG)
Hm takže jen mlácení slámy... Opelu fandím, ale VW to se současným Golfem podle mě vwychytal.
Golf podle mě dnes víceméně nemá chybu. A že je o půl generace morálně zpět? A vadí to něčemu? Myslím, že ne. Navíc za cenu, za jakou se dnes Golf nabízí... Zkrátka ušetřili na vývoji. A tato výhoda je teď na staně Golfa.
Astra má žravý 1.6 turbo, nepodedený 1,7 cdti, nadváhu a přestřelené vnější rozměry. Třeba interiér se mi mnohem víc líbí v Astře (i přes uber interiér VW se super měkčenými plasty...), jenže tam to končí. Snad ještě ergonomie zavazadelníků je u Astry :yes: a vnější vzhled je zatím neokoukaný.
Golf podle mě dnes víceméně nemá chybu. A že je o půl generace morálně zpět? A vadí to něčemu? Myslím, že ne. Navíc za cenu, za jakou se dnes Golf nabízí... Zkrátka ušetřili na vývoji. A tato výhoda je teď na staně Golfa.
Astra má žravý 1.6 turbo, nepodedený 1,7 cdti, nadváhu a přestřelené vnější rozměry. Třeba interiér se mi mnohem víc líbí v Astře (i přes uber interiér VW se super měkčenými plasty...), jenže tam to končí. Snad ještě ergonomie zavazadelníků je u Astry :yes: a vnější vzhled je zatím neokoukaný.
Ako, uprimne, dnes rano som sa schuti zasmial. Zase. Astra NEMA malo miesta na zadnych sedadlach 😄
Jaj, mam 181 cm, 110kg a sadnem si tam za seba uplne v poriadku...preco hladate bubakov, tam kde nie su?
Tu najdete fotky toho, ako je na tom Astra s miestom na zadnych sedadlach oproti konkurencii. [odkaz] Vysledok? S Golfom (ako inak) najpohodlnejsie sedenie vo vsetkych smeroch...
Ja mam AUTO.CZ rad, tak doplne fotky toho ako sa tam neviete posadit, tak so tu len reci bez dokazov ...
Jaj, mam 181 cm, 110kg a sadnem si tam za seba uplne v poriadku...preco hladate bubakov, tam kde nie su?
Tu najdete fotky toho, ako je na tom Astra s miestom na zadnych sedadlach oproti konkurencii. [odkaz] Vysledok? S Golfom (ako inak) najpohodlnejsie sedenie vo vsetkych smeroch...
Ja mam AUTO.CZ rad, tak doplne fotky toho ako sa tam neviete posadit, tak so tu len reci bez dokazov ...
To tu ani nezmiňuj (vyhrál Golf tak to bylo určitě podplacené 😉 )
jj, nic nebolo zaplatene, ale auta jazdil studenic, ktory nema cirou nahodou nic spolocne s VAG, vsakze... :no:
Studenic je ten vysoký týpek ve videu, že? Taky se mi vůůbec nepozdával 8-s
Sakra chlapi, aspon sa vyjadrite k tomu sedeniu vzadu >😁
Skoda ze tam "fukal vietor", uz by ten Golf horel 😄
Skoda ze tam "fukal vietor", uz by ten Golf horel 😄
Vzadu jsem Astru kombi nezkoušel, jen hatchback vpředu, takže mlčím 😉 Z posledních Opelů jsem si důkladně prolezl Mezivu a Corsu. Jestli ale má Astra stejná ortopedická sedadla jako měla Meriva, tak bych si je rozhodně nepřiplatil. Tak úzký sedák jsem snad ještě nikde nezažil. Po 10 minutách sezení jsem nemohl vydržet 8-s :no:
Koupil jsem to auto s motorizaci 1.6 atmosfer. s tim, ze na starem motoru neni co zkazit. Je. Nejprve signalizace zavady brzd, odstraneno na 3. pokus, odpadly blinkr v blatniku, ktery jsem na radu servisu prilepil silikonem a nakonec, asi po 1000km - samovolne se zvysujici otacky motoru, pomala decelerace ve velkych rychlostech. Trikrat v servisu, reseno na urovni technickeho centra Opel bez jakehokoliv reseni. To vse behem 2 mesicu od porizeni, 2500km. Servisni podpora nula, proklamace nahradniho auta pri poruse v zaruce nula... Auto se mi velmi libilo ale po letech jezdeni s koncernovymi vozy VW jsem byl zvykly na jinou kvalitu a poprodejni servisni podporu novych aut. Takze Opel nikdy vice, i kdyby bylo auto sebepovedenejsi v designu!
Ničmenej, tých sklamaní v teste je akosi priveľa ;-\ Priestor na zadných sedadlách je proste fail (obrovské kolesá projektované ako štandard asi nepomáhajú). Týmto sa sports tourer diskvalifikuje z úlohy rodinného auta.
Spotrebu by som označil za rozumný priemer. V zime, na širokých kolesách, poháňajúc ťažké auto? 5 a 7 litrov respektíve mi nepríde ako zlý výsledok. V reále s tým bude fleetový vodič jazdiť za 7, s turbobenzínom by dával 9-10.
Další důležitá oblast, kde se těch 10 let pozná je pasivní bezpečnost. Ta bude u nové Astry o hodně lepší než u Oktávky.
Pasivní bezpečnost je sice pěkný argument, ale to by sis pak třeba ani nemohl koupit auto typu smart, protože tam je pasivní bezpečnost nula, ačkoliv je to nový auto.
A Smarta bych do toho netahal. Bezpečnost se musí porovnávat v rámci třídy.
I když jestli znáš to video Renault Modus vs. Volvo tuším 960, tak tam je ten rozdíl cca. 15 let krásně vidět. Samozrejmě mezi Oktávkou 1 a Astrou to snad až takový už nebude.
jseš prostě spokojen se svou Oktávkou a to je fajn. Já sice taky většinu těch vyjmenovaných věcí nepotřebuji, ale nebránil bych se jim 😄
Nicméně se těším, až někoho napadne dát do auta aktivní sedadla. Ortopedická, neortopedická, pořád je to na dvě věci. Člověk není stavěný na sezení. Jakékoli sedadlo (snad kromě zadních křesel v Maybachu 62) bych vždy vyměnil za kvalitní kancelářské křeslo s aktivními prvky.
Rozdiel medzi novou Astrou a tvojou Octavkou 1 je nieco ako Favorit-Skoda120 (mozno aj Felicia-S120), technicky rozdiel minimalne jednej generacie, ale nie je to revolucia ako Favorit-Octa 1.
To je jen taková kontrolní otázka, jestli náhodou vidíš někam dál přes slepici na volantu. Koukám, že ti vlastně vůůůbec nic nevadí a kdyby vyráběli Octavii I i v roce 2150, tak by sis ji opět koupil v TDI.
PS: znay ma tento konkretny motor v novej merive. Dlhodoby priemer po cca 15k km je 5,6 l/100km. Jazdi mesto alebo po dialniciach, okresky minimalne
Všeobecně byl motor dost nepříjemně hlučný, v autech se podivně sedělo, bylo z něj blbě vidět, ovládání bylo zvláštní (blikry...). Domů bych to nechtěl.
1.7 jsme volili právě kvůli referencím, které byly vesměs kladné. Všeobecně měl motor dost velký turboefekt, Octavia TDI s 66 KW pocitově jela lépe.
Do Astry H se dávali už motory 1.7 CDTi( 74kW ) a ty byly vyvíjený ve spolupráci s Fiatem tuším...
to že to pro tebe není důležitý je supr, jenže nový auto si můžeš prakticky koupit už jen s Euro 5.
Ad1: Tvoja soctavka sice jazdi za 5 litrov ale vypusti viac CO2 ako auta co dnes jazdia za 6-7 litrov.
AD2: vravel som ti o tych limitoch nie kvoli tomu ze som z greenpeace ale kvoli tomu ze dnesne auta su dusene a vsemozne dojebabrane len aby mali nizke limity a tym nemozu byt take jednoduche ako tvoja soctavka.
AD3: Kamarád má služební O2 2,0 TDI CR a dokáže s tím jet Liberec-Hradec pod 4 litry. - tak takuto hlupost ti tu nikto ale nikto neuveri. Jedine ze ide dole kopcom a naspat siel za 8 litrov. Uz prestanme sa tu hrat na tie blaboly o 3-4 litrovych spotrebach. Toto je uz fakt mimo realitu
AD4: Čili jestli spálí 5 nebo 7 litrů na 100km je pro mě důležitější fakt, než jestli má v techničáku EU3 nebo EU5 - mozno pre teba je to jedno ale ***om v EU to nie je zjavne jedno a automobilky tak musia vsemozne rozmyslat. A preto tu mame take kurvitka ako DPF ci EGR a podobne..
Uvedom si ze tvoja octavka vypusti toho omnoho viac aj pri mensej spotrebe ako sucasne auta a to sa musi niekde prejavit. Mne je to vysostne jedno kolko toho co vypusti ale neporovnavaj tu predpotopnu technologiu s modernymi common-railmi.
To aj ja môžem vytiahnuť, že zo starým peugeotom som na hladkom diesli robil spotrebu 3,5 litra mimo mesta..ergo: 20 ročný peugeot= progres >😁
..ale zas tráva za mojim parkovacím miestom bola vždy odumretá a čierna, na osamelých úsekoch sa ma greenpeace snažilo vytlačiť z cesty a pri rannom štarte sa zrazu v celom meste zamračilo..
Ad2. máš pravdu, ale to že je v motoru spousta čidel, sond, DPF a EGR neznamená pro řidiče žádný pokrok, jen potenciální riziko poruchy.
Ad3. Já s mým archaickým motorem dojedu do Jičína pod 5 litrů, tak nemám důvod mu nevěřit. Je to přeci jen pořád po rovině.
Neporovnávám rotační čerpadlo s common railem. Mě jako řidiče nezajímá jakým způsobem se vstřikuje nafta do válců. Mě zajímá prostě jak to jede a kolik to žere a pokud v tom nebude pro mě výrazný rozdíl ve prospěch CR tak do něj jako uživatel nemám žádný racionální důvod se rozhodnout.
Ale 2.0TDI je CR, auto je těžší, takže i v ideální podmínkách je těžko uvěřitelná hranice 4l. I kdyby mělo třeba 6st. převodovku 5.5l bych viděl jako reálných, ale jinak CR těžko dosáhne účinnosti starých TDI ohledně spotřeby.
Ad2. pre teba ako uzivatela to pokrok neznamena. Mas pravdu.
Vzhladom k emisnym norma, neporovnatelnemu zlepseniu kultury chodu, plneniu emisnych noriem a podobne SA MUSELI PRISPOSOBIT VYROBCOVIA a vyrabat vozidla, ktore splnaju vsetky vyssie uvedene parametre
Neznie to logicky ale je to tak.
ad2:ano mas pravdu, to nepochybne. Zvysuje to akurat zisky vyrobcov.
ad3: Ano ty spravis urcite o tom nieje pochyb. Ale nove motory uz nie su ako tie stare. A Tazky passat 2.0 nebude nikdy jazdit pod nejakych 5.5. Proste nebude. Mozno jedien s tym starsim 1,9 77KW by to mohol. Aj to pochybujem.
Ano ty nemusis porovnavat ale musis brat do uvahy ze nove motory uz musia plnit take normy o ktorych sa inzinierom pri tvorbe O1 a TDI 66KW ani nesnivalo. Cize rozdiel v novych a starsich motorch je dost velky. Nehovoriac o kulture chodu a zaberoch , znizenych turboefektoch a celkovej kultivovanosti.