Tak v první řadě obrovská a úpřimná gratulace Škodovce :yes:
I když Švýcarsko nemá domácí značku, silný vliv Německa je nepřehlédnutelný a dá se řící že dominantní. Překvapivě třeba frantíci a taloši nic moc (teda kromě menších tříd)
Od Švýcarska bychom se mohli učit. Prodáno pouze pár japonských aut a velice málo korejských. Dobře vědí co je pro ně nejlepší - evropská produkce :yes:
Jsou dvě věci - evropská značka a čistě evropské zboží. Čistě evropské zboží je velmi vzácná věc, jak říkáš, dnes je vše globální. A to je jeden z důvodů, proč kupování pouze evropských značek nevadí - protože je vše globální, protože Japonci mi nabízí to samé co Evropané. Nákup evropských produktů, byť nejsou celé vyrobené v Evropě, nechává víc peněz "doma".
Zboží, které má skutečný smysl importovat, je právě to lokální, jedinečné, unikátní. Možnost importu ostatního slouží jako tlak na místní výrobce.
...a tobe nedochazi vic veci, ale na to jsme jiz tady zvykli...myslim, ze uz tu mame evropskou unii, ktera uz i tak dost rozkazuje...natoz nejaky Sienn...
Kvalitní evropské vozy dominují a korejská produkce se potácí na chvostu. Holt švajc není žádná poskomunistická banánová republika. V civilizovaných zemích reklamní bláoboly typu: "Už jsi viděl to Kia Venga za 230... ?" moc netáhnou, no. >:-[]:no:
Netřeba se vysmívat korejcům. Když budeš mít životní úroveň Švýcara tak je zcela intuitivní, že Hyundai/Kia zůstane mimo tvoje zorné pole.
To je jak vysmívat se Škodě, že se neprodává dobře v Monacu :no:
Jenže (jak vidíš) ti lidi s životní úrovní švýcarů, tedy samotní švýcaři, si nejvíc kupují Golfy a Octávky, přičemž Hyundai/Kia je evidentně podobně neberou, takže tvá snaha "obkecat" to nějakým Monacem, působí docela křečovitě a průhledně... ;-)
Ono cena ma niekedy zaujimavy efekt. Keby som zacal predavat napr. parfemy za 45Kc v porovnatelnej kvalite s tymi, co stoja 2000kc, tak ten lacny si u nas nikto nekupi, ale v Cine pojdu na dracku.
Pak je to jen blbost prachace co o ne nezavadil... mohl ty sockovske ("ve stejne kvalite") koupit, prirazit na ne 1955Kč/ks a prodavat je vsem "chytrym" prachacum, kteri nechteji kupovat levne veci (opet zduraznuji Niccuv pridomek) "ve stejne kvalite" :-!
To by byl bussiness, aneb na lidske blbosti se da vydelat majlant :-)
Jeste by me zajimala definice slova "socka"
Je to pracujici clovek s prumernym hrubym prijmem, nebo netahlo na uradu prace? Je to OSVC, ktera vykazuje jen minus, nebo jednatel s.r.o. co ma trvale bydliste na mestskem urade? Nebo nekdo jiny?
Za to Škodovky jsou v Anglii hodnoceny velmi špatně... >:-[]
Jak vidíš, podle tabulek nahoře, rozdíl např. mezi koncernem VW a Hyundai/Kia poznají i ve Švýcarsku, takže napsat zrovna pod tímto článkem, že: "Jen v čechozemi...", vyžaduje patřičnou dávku zaujatosti...
Kdyby tuhle bananovou republiku nerozkradal politicky dobytek, nasledne pak neozebracoval stredni tridu obyvatelstva, byla by vetsi kupni sila v teto socialni tride a kazdy by si vozil zadek v luxusu, ze? (tedy pokud budeme brat mistni podivne dogma: Skoda Octavia=luxus jako skutecne)
Ja bych se chtel jen zeptat (po tech 20 letech), kde je to druhe Svycarsko, jak rikal Klaus? :-)
ale to je jedno kto tam chodí. Pre mňa za mňa ,nech tam chodia aj arabi... Mne to nevadí. Tu bola reč o tom, komu "patria" Tatry. A tie preukázateľne "vlastní" J&T a nie nejaký ukrainci, alebo rusi. ;-)
No chodili a aj chodia. Ale do PN chodia tí "chudobnejší" a podľa toho to aj vyzerá. Raz sa mi stalo, že som mal tú česť vidieť ako sa jeden z tých ťavojebov na ulici rozkročil do trávy a zostala tam po ňom iba kôpka nešťastia... 8-s
...parádní úspěch koncernové Škody Octavia, ale i VW/Audi. Švýcarský trh nepatří k největším, ale je dost náročný a vzhledem k absenci domácích značek a třem evropským jazykům i relativně hodně objektivní...
A daří se zde (v celkových číslech) docela i Fordu.
Taky nepíšu, že je tam národnostní rozdělení na 3 x 33%, ale na evropské poměry to platí i tak, v Evropě je to poměrně "ojedinělý stav", zvlášť vzhledem k velikosti Švýcarska...
...kdyz jsem tam byl ja, byl tam vsude vytuneny golf, oni vubec kdyz auto, i levne, tak vytunene...ale predpisy dodrzuji striktne, od nich bychom se meli ucit ;-) Zadny rozdil, ze jeden jeden 80 druhy 140, vsichni si jedou 120, ale ne tachometrovych, ale realnych...zajimava zeme...
Vidíš snad nějakou souvislost mezi systémem pokut a prodejem vozů?
Systém pokut si tam nezavedli řidči sami, nebo třeba u nás je snad bodový systém na přaní řidičů?
Řidiči mají právo většinou i volit,samozřejmě i neřidiči.Kdo určuje zákony je vlastně povahou stejný,jako celý národ,bohužel.Z národa totiž pochází a většina je volí.
Ved skodovku? Kto by to kupil? To musi byt este ten zvyk a strach z noveho, preto kupuju skodovky lebo netusia, ze su na trhu lacnejsie a oooovela kvalitnejsie znacky....!!!! Proste cechacikmus, ked kupuju tie plendre zo skodovky, to sa fakt moze predavat len u nas a vo svajci...!!! Hjundajaci kde ste????Kijaci robte osvetu vo Svajci, nech sa neboja tych novych experimentov
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
Švýcaři a čechákismus? Měl bys napsat OSN, ať to Švýcarsko rozdělí mezi Francii a Itálii, jak to navrhoval Kaddáfí :-) Nebo napiš Kim-čong Ilovi ať to tam ovládne ta tvoje Korea >:-[]
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
ja som to myslel ironicky, v kazdej diskusii kde sa nachadza Skoda je plno zavistlivcov, ktori spominaju cechackizmus a vypatlanost ludi - za nakup Skody / vraj je to mozne len CSSR /-HAHA
dobre si spominam na skvele predaje a hodnotenia v GB...teraz CH a v kopec inych krajinach...
Takze zhanam tych zavistlivcov, nech mi objasnia ci to v tom CH kupuju ceski a slovenski emiganti...alebo kto nema rozum v tom CH, ked tu by im kopec miestnych intelektualnych invalidov dokazalo poradit....
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
jasne...
je ale pravda, ze som sa nemusel tak "nadchnut" - len sa vzdy potesim takymto padnym argumentom a cakam potom tie iracionalne zo strany opacnej - teda kijakov, hjundajakov a ineho smejdu, lebo ti si zvyknu svoj komplex vybijat prave na VW group...pretoze aj by ho chceli mat v garazi ale....su tak bohati, ze si kupuju smejdy
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
Nevím, jestli to nebylo myšleno ironicky.
Faktem je:
Hyundai Veloster
Hyundai Equus
Hyundai ix55
Hyundai Genesis Coupe
Kde má Škoda odpověď? Nikde. Objektivně vzato v globálním měřítku je Hyundai pan někdo, Škoda pan nikdo.
Tím nechci nijak snižovat úspěchy Škody.
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
Mě zase podobně nebaví číst tu dlouhodobě, jak jsou vozy Hyundai/Kia mnohem lepší, než Škodovky, zvlášť v kontextu s nespochybnitelným úspěchem současných Škodovek, viz nejen nadpis tohoto o článku... ;-)
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
přečti si ještě jednou co jsem napsal. Nikde úspěch Škody nehaním ani jsem nikde nenapsal to, že Hyundai je v konkurenčních segmentech Škody lepší.
Koneckonců i proto jsem vypsal tyhle modely, na které Škoda nemá ve výrobním programu odpověď.
Jen jsem napsal, že Hyundai je celosvětově významnější hráč než Škoda. Nebo mi to snad chceš vyvracet?
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
už jsem psal že nevlastním koreu, ani eurokoreu, ani nošovicekoreu, ani žilinakoreu
btw. nejsem příznivcem ani zastáncem žádné konkrétní značky. Jsem zastánce povedených modelů, co mají charakter a dávají smysl. A je mi jedno, jestli to vyrobí čech, rumun, frantík, skopčák, korejec nebo japonec, jestli to budou kamna nebo solárko.
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
Ale to jo, ale jen když je důvod. Nepopírám.
Tady ale nešlo o nějaké rýpnutí do Škody, spíš o Hyundai. Nebyl jsem si jistý, zda je příspěvek nstara opravdu ironický.
Psal jsem, že nijak nesnižuji ÚSPĚCH ŠKODY.
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
Pozitivní zaujatost až tak neřeším a považuju ji (do jisté míry!) za přirozenou, horší je to z negativní zaujatostí, s tou by se mělo nakládat velmi opatrně..., zásadním varovným znamením je, že se začne přenášet s konkrétní značky/typu vozu, na jejich majitele, myslím obecně, viz třeba tvá dnešní diskuse pod Q3.
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
ok, uznávám, že přenášení na majitele je paušalizování a házení do jednoho pytle.
Diskuse pod Q3 ale opět poukazuje na to, co jsem psal. Rozeznávám jen povedené vozy a nepovedené. Q3 je vzhledově pro mě jasně v druhé kategorii. Ale to neznamená, že jsem zaujatý proti Audi. Nejsem si jist, jestli jsem v diskusi pod testem A7 nechválil. Můžeš si to dohledat.
S řadami A5, A6, A7, A8 nemám u Audi problém.
R8 ponechávám stranou. Q jsou podle mě dost nepovedené a A1 - to raději ani nebudu komentovat. A ano, je to můj subjektivní názor.
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
konzument pozrie na cenovku o 50tis nizsiu a porovna vybavu a papierovy vykon...konzument kupi kiju a uteka nadavat na ostatne znacky na forum...zakaznik nema nadbytok penazi tak sa uspokoji s Golfom so zakladnou vybavou a slabym motorom....
konzument usetril 50 tis a uziva si usb, polske gumy, vsetko v elektrike a klimu ale uz v tomto momente ma prerobene - pokles hodnoty a aj amortizacna tabulka je voci tomuto korejskemu zazraku velmi skepticka...
zakaznik minul o 50tis viac, no jazdi na kontinentalkach, nema sice usb ale tak nejak mu vsetko padne do ruky auto ovlada poslepiacky a moze s nim chodit na nakupy alebo na vrz sa odviezt do Berlina, nebude mat dolamany chrbat, povozui sa bez samonasieracieho efektu znameho z inych akoze "konkurentov" a ked niekde odtrhne poloos, tak si ju moze kdekolvek dat spravit a este si vyberie servis podla ceny - a strata hodnoty??? Ved urcite sa najde niekto koho kijak nepochopi, ze to kupil....
konzument sa vozi na imitacii auta, ktore ale nie je nic ine ako ponuka elektroniky kdesi v tescu a vlastne je bezcenna...moralna hodnota 0,-
zakaznik ma trvalku s bohatou historiu a tradiciou, ktora ma pevne miesto a meno a z toho vyplyvajuce vyhody...
konzument teda nakupil jednoucelovku = usetrit lebo chcem vsetko ale nedociahnem na to u tradicnych znaciek = komplex si budem liecit na nete!!!
zakaznik teda kupil referenciu, brilantnu univerzalku, ktora hycka vodica vecami, ktore su po navyku samozrejme a nenapadne, no pripomenu sa po presadnuti do inej znacky = co sa tyka nakupu auta dobre minul peniaze
Teda zakaznik si kupil bonbonieru a konzument * ale usetril 50tis
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
A nebo si taky koupí koreu a užívá si výkonu, zvuku a kultivovanosti šestiválce za cenu koncernového vozu s náhražkou jménem TSi, při koupi neluští křížovky jménem ceník a nevyběhává úvěr s nejvýhodnějším úrokem a jen s nadhledem sleduje, jak koncernové zázraky mizí z ulic pro jejich úžasnou hodnotu :-!
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
On je Hyundai v nějké hře na PS? Tak to mi musíš poradit, nejsem v tom tak zběhlý.
Jinak tento typ diskuse fakt nemá význam. Kdyby si to majitel neužíval, tak se stejně můžeš ptát - a jak víš, že si to neužívá? Toto fakt nikam nevede.
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
Tak ty jsi fakt hotový, ještě to bude hoooodně světelných let než se Hyundai a hlavně Kia rovnat škodovce. Ty musíš mít z čechů a škodovky hodně velké komplexy....
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
...uvidime, kdyz oni jsou ti kluci korejsti strasne pracoviti a sikovni ;-)
Nicmene ja jsem rad, ze tlaci na pilu, protoze z toho budeme profitovat vsichni, protoze kdyz oni udelaji kvalitni auto, evropan ci japonec bude muset byt o trochu lepsi...a to budu rad...vem si, kde byli pred 5 lety a kde jsou dnes...oni jdou hooodne rychle nahoru i v US, hodne davaji do reklamy, nechapu kde na to berou ;-)
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
prave podla mna sa velmi mylis!
Ono to ma skor opacny efekt, kija vyrobi lacny sunt s plnou vybavou, potom zakaznici /ti bohati co kupuju lacne veci ako magnetaky z burzy a vykonom 5000W / prejdu samoska na kiju. Ved oni chcu za menej penazi vela muziky....
Teda aj ostatne automobilky budu musiet sledovat tento trend, teda setrit na nakladoch aby sa dali znizit ceny, ergo znizovat kvalitu ....
Ludia by sa mali uvedomit a strazit si hodnoty ale to my robime prave opacne a HLAVNE byvale CSSR obyvatelia....
Ak by sa dalo tak rozbehnem kampan proti tymto lacnym suntom z ciny a podobne...viem, ze aj tam sa robia spicove veci ale nie je to urcite kija, hjundaj a podobne!!! Alebo unia by to mala striktne zakazovat vobec dovazat a strazit a zveladovat si EU zlato!!!!!!
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
...to mozna prvni tri roky, ted i Kia zjistila, ze prestrelili a ceny jdou nahoru, nejnizsi ceny si drzi Renault, prodeje maji u nas vice nez dobre...a za ty penize Hyundai ci Kia neni vubec spatne auto, samo evropan ci japonec je o trosicku lepsi...ale, ze by se od dob co tu je Kia Hyundai delaly sunty to si nemyslim...
Re: Ved hjundajisti tvrdia, ze to len cesi a slovaci
ano moze to byt pravda, ze maju vacsi uspech ale ten im zabezpecuju konzumenti!!! Preto nechcel by som napr. franticke auto / mal som / ale kupujte si Renault, aj Peugeot aj Citroen, Fiat, Saab, Volvo, BMW, Alfu ale nie korejske kraviny!!! Nedavat im sancu aby takto postupne spatili nas STANDARD...!!! Je rozdiel preferovat Francuza alebo Taliana alebo Nemca, Sveda, Spaniela - tieto vozy maju svoj osobity charakter a ponukaju kazdemu uzivatelovi cosi ale korejec neponuka nic!!! To je len vyplnenie medzery na trhu a utok na konzumentov, ktori su lakomi sami na seba! A tym zial devalvuju ostatne znacky a ukracuju tak zakaznikov... Korejec nikdy nic nepriniesol, rovnako ako cinske topanky len pre jednoduchych lakavu cenovku
Kiezby si to vsetci uvedomili! / zelacia veta - nepovazujem sa za makaca /
Moj pohlad na vec je takyto:
1. Svajciarsky trh preferuje male automobily (zeby vysoke dane? ;-))
2. Okrem prvych 4 pozicii ze zbytok velmi vyrovnany, preferencie mierne na stane VW group
3. Top 30 modelov pokryva 40% trhu
Těžko se srovnávat se Švýcarskem. Avšak číst tabulku jako inspiraci pro zdejší budoucno, to samozřejmě význam má. Nebo bys tu snad chtěl vytvořit vlastní euroasiatabulku?
Přesto, nemusíme mít nijak moc trýznivé pocity. Kdo tu věci rozumí, jezdí dávno na tom, na čem jezdí i významná část lidí ve Švýcarsku, ano ano, ŠKODA, ostatně odmítat Octavii scout, to zde snad může jen opravdu mozkuprostý pubertální autoprosťáček...
Potěšitelná není jen Octavia, potěšitelná je samozřejmě i Fabia. Avšak v širším Koncernovém pohledu nelze neregistrovat to, čeho si tu zatím ve slepém jednosměrném zájmu klasický český lowendový plakátovec nevšiml, totiž čísla AUDI A1... Tak konečně to začíná fungovat. Dokonce A4 před Passatem... to jsou věci.
A pak... Mondeo, známý diskusní majstrštyk... skutek doslova utek´. Výborně si stojí VOLVO XC60 :yes: A Juke... no to mi vysvětli. Že by nás ve "švajcu" nachytali na designových švestkách? Jako pro holku ano, pro kluka... jedině z té reklamy.
Závěrem snad krátká zmíňka o diskusních německých diktátech. Nevím, jak si kdo představuje, že jim tam Německo diktuje, co si kdo má koupit, ale viděl bych to spíše tak, že si tam auta setsakra vybírají. A dobře.
...kdyz ono to vypada, ze tam maji mala auta, ale oni to maji vetsinou v maximalni vybave, to je rozdil proti CR, u nas jede nejvic ta nejozebranejsi Octavie ci Fabie. Ja bych auto bez klimy nechtel, ale jsou lidi co v tom jedou s celou rodinou na dalnici ve 120 otevreny okynka, to mi hlava nebere...
ja mam klimu v aute a pouzivam ju len cez zimu aby sa mi odrosilo okno - inak ju neznasam a je mi z nej zle /nadcha, bolest hlavy a zubov /
Ale mam aj siber - ten je lepsi pre mna priam ideal...cize mam napisat, ze mi to hlava nepobere, ked niekto nema siber???!!!
...no tak to ti nezavidim, protoze ja v aute kdyz je venku pres 30 bez klimy ani ranu...
PS: srovnavat klimu a sibr je docela usmevny >:D
Byl jsi nekdy na jihu Italie ? Ja ano a muzu ti zarucit, ze ti nejaky otevreny okynko ci sibr nepomuze ani trochu, i kdyz uznavam ze lepsi nez nic...