Rozpadlych skrini jsem videl pomerne dost mezi Alfami 166 2.4JTD a 3.0V6.
V drtive vetsine pripadu za to mohli majitele, ale na neprijemnosti zavady to nic nemeni. Vetsinou to melo dost spektakularni prubeh - turovani motoru, zahrabani, obrovska rana, spousta letajiciho kovu a kour jak z Bismarcku.
Casto to i prostrelilo spojku a udelalo diru do skrine prevodovky. Bum a skoda za 130 tisic na svete.
Neboj nic, za chvilu pride nas koncernovy VWelvyslanec a vysvetli ti, ze je to tak vlastne spravne. Aspon mozes zajst do servisu, lebo inak by si to tam ani nepoznal...
Ten differák by se neměl stávat, ale mě spíš fascinuje (četl sem ten AutoTIP), jak neustále měnili prasklé přední žárovky - z toho vyplývá, že v palubní síti dochází ke kolísání napětí a díky přepětí odchází halogenové žárovky. Myslel sem, že od dob Fábie I už na tom soudruzi v eNDéeR zapracovali :no:;-)
ABSOLUTNĚ nechápu! Fabie II., 3,5 roku, 45 000 km a ŽÁDNÁ žárovka :-))) možná že jak se vrátili u FII ke "starejm dobrejm" H4 ozkoušenejm léty, tak že je to znát :-)))
ABSOLUTNĚ nechápu! Fabie II., 3,5 roku, 45 000 km a ŽÁDNÁ žárovka :-))) možná že jak se vrátili u FII ke "starejm dobrejm" H4 ozkoušenejm léty, tak že je to znát :-)))
To nemusí být nutně přepětí, ale prostě na.hov-no udělaný světlomet, který se není schopný uchladit a žárovka se v něm prostě přehřívá. Amatérismus jeho konstruktérů.
Mohu doložit konkrétní kus Yeti 2.0TDI 4x4, který v dlouhodobém zátěžovém testu obstál = za 20měsiců 75k km a mění se pouze olej a pneumatiky, žárovky jsou stále původní >:-[]
Jedincům, majícím strach z prověřené koncernové techniky, doporučuji nákup korejského vozíku se sedmiletou zárukou, eventuelně korejské designové perverzity se zárukou pětiletou...
1 ks se občas podařil i u Zaporožce aneb jedna vlaštovka jaro nedělá >:-[]
Kdybych nevěděl o závadách na slavných motorech VW V10 TDI, závady Touranů, Touaregů a Passatů vč CC, tak bych se usmál že je to ojedinělá chyba.
Jenže zkušenosti lidí co servisují VW a škodu a které znam a ty historiky co vypráví ukazují, že realita je skutečně jinde, a že Quality Made in Germany je jen šířená propaganda, která není v reálu vůbec tak horká.
Abych neházel špínu jen na koncern, Mercedes měl v 90.letech a poč. 00 taky své úspěšné a velmi kvalitní období kdy získal mnoho spokojených zákazníků >:-[]
Ono problem je v tom, ze v pripade koncernovych vozov sa akosi podozrivo casto dostane na testy ten "jeden vadny kus z miliona bezchybnych". OK, mozme teraz hovorit ze je to nahoda. Ale ak z 10 testovanych aut 7 prepadne v rebricku spolahlivosti az na same dno, uz sa to len tazko da zvalit na nahodu...
To je určitě shoda nešťastných náhod.
Ale fungující Yeti existuje a Bob ho viděl.
A jistě jen další shodou nešťastných náhod si strejda nevšiml, že článek se Korejců vůbec netýká...
Když už někdo chce dělat upotávku na článek, pak by mohl ocitovat i příčinu poruchy a dát fotku: "Při montáži zapomněl dělník nasadit jistící kolík čepu diferenciálu, ten časem "vyběhl" ze svého lůžka a malér byl na světě".
Osobně mne fascinují řeči o ne-kavlitě koncernu aj. výrobců, protože tohle se stane občas každému. Mám kamaráda, ten má vyhlášenou kvalitu Subaru a po asi 30 tkm a roce provozu se mu utrhla celá spojka. Tak mu to zadara opravili jako zde Yetiho, týden měl náhradní vozidlo a auto jezdí vesele dál. Sice po 15 tkm mu už porůznu povrzávala palubovka, ale za 1 mega se nemůže čekat absolutní ticho....
Kdo se pohybuje v autoopravárenství, takových aj.případů zná mraky, napříč značkami, bez ohledu na místo výroby, cenu, vlastníky...
Ale klidně se tu hádejte >:D
Připomíná mi to zbytečnou diskusi, kdy testovací Ceed shořel kdesi u Nitry a nevím, že by jim auta jinak hořela. Nedělejme si iluze, že to byla konstr. chyba - požár Ceeda, ale holt šlendrián při montáži, přechodový odpor a průser byl tady.
Jenže tady jde o Škodovku, úspěch se neodpouští a o neúspěších se se škodolibou radostí vypráví navěky :-) podívej se do diskuze o prodejích ve Švýcarsku, kde byla Oktávka na 2. místě a máš kompletní obrázek o trotloidnosti místních diskutérů :-)
Hm...ale dělat z toho obecný závěr nelze.Spíš diskuse tam je typicky česko-slovenská :no: Hádají se o ELE, ale spíš jde o přístup prodejce.Pokud je to pravda,pak je to docela průser.
Uvidíme,kolik příspěvků bude zde..asi hoooodně ;-)
Ceeda jsme meli doma 3 roky, najelo se s nim temer 200 tis. km a jediny "problem" co se kdy objevil bylo, ze jednou auto absolutne prestalo reagovat na plyn. Na volnobeh jsme dojeli domu a sli volat servis. Za dve hodiny takova mala zkouska a hle, vse v pohode. Ani v servisu neprisli na to proc plyn nesel, ale od te doby pohoda.
Osobne jsem zastancem toho, ze kdyz mate smulu, tak budete casto v servise i s autem, ktere by dle vsech statistik spolehlivosti melo drtit konkurenci. ;-)
ak ostanes s tym problemom na ceste visiet, bude ti jedno ci bol vadny material, alebo ci to bolo zle zlozene. Bohuzial aj to sa stava. Chcel by som vidiet ako by sa k tomu problemu stavali po zaruke...kazdopadne sa neda posudzovat kvalita, alebo nekvalita podla jedneho vadneho kusu
onehdy tady někdo vychvaloval neprůstřelnou technologickou dokonalost a mechanickou superioritu made by VW ... SUBARU (forester) prý ani náhodou nestačí ... tak nevím, byla to legrace, provokace, či jednoduše nesoudnost ...?? ;-);-)
Nedělal bych z toho vědu, takovéhle závady se prostě stávají.
Otázkou je, jak by zareagoval servis v případě, že by auto patřilo obyčejnému soukromníkovi...
Řeči o tom, jak "se úspěch neodpouští" atd. jsou trochu scestné, kdyby se tohle stalo Koleosu anebo X-Trailu, bude tu taky během hodiny nejméně sto příspěvků hanících Rendlíky, Francouze, Alfu Romeo a Evropskou Unii a druhá stovka zmíněné obhajující.
Ano, vsichni to vi, protoze je to pravidlo, zatimco rozsypany diferak je u VW opravdova vyjimka. :-!
BTW, kolegovi se na rendliku Megere z pujcovny (najeto 12 tisic km) z letiste Frankfurtu/M u Norimberka na dalnici nedavno rozpadla podobnym zpusobem prevodovka. Jen s klikou nehavaroval, protoze se mu pritom zablokovalo prave predni kolo. Nastesti lilo jako z konve, takze auto se neroztocilo, ale jen skoncilo obouchane u praveho svodidla. Rekl, ze nikdy v zivote uz do rendliku nesedne.
50x? Jen u nas je Meganu vice jak Golfu. Ze sejich vyrobilo vice za 30 let jeste neznamena, ze vsechny jezdi a rozhodne jich neni vic ani 3x. Adiku, Adiku...
Přesně to mě napadlo ;-) V servisu věděli, že je to auto od redaktorů Autotipu. Jak by to dopadlo se mnou jako normálním zákazníkem? Pochybuji, že by to odeslali někam na rozbor. V lepším případě, by to snad opravili v záruce, ale co když by se šprajcli! Nechtěl bych se s nima dohadovat! :-O
Nestava sa z tejto stranky nejaky kvazi bulvar o autach? Sup horuca info pre diskuterov na par riadkov - Jozo Blaznivy sa bozkaval s Milou Kobylou a cela superstaaar je z toho paf...diskutujte!
To, ze to nemas v hlave v poradku je tady celkem znamo, ale ze az takhle? Co se ti nezda? Tohle je auto server a pise o autech a jejich testech. Vzpamatuj se a prestan se ztrapnovat.
Nemyslel som to zrovna tak, že teraz bude VW group nekvalita. Ja som to myslel tak, že je pech pre automobilku, že sa to stalo v nejakom dlhodobom teste nejakého magazínu. Samozrejme to neznamená, že teraz sa bude sypať každý diferenciál na každom Yeti. ;-)
(aj keď ktovie, či bola chyba naozaj na strane nejakého mechanika, ktorý mal "zabudnúť" - možno šlo len o zlý kus a marketing to nejak uhladil...)
...Nas ustav se vam mymi usty co nejsrdecneji omlouva za toto politovanihodne nedorozumneni, ke kteremu dochazi maximalne... kolikrat sestro?
...Tri, pane doktore!
...tri krat za deset let...
Je to jenom vyjimečná závada, která potvrzuje pravidlo.... že při zaručené kvalitě "made in Germany" se může podělat úplně cokoliv. A to jsme pořád "jen" u Škody, kdybychom zašli ke konkurenčnímu VW, tak si myslim, že bychom pochodili ještě hůř.
Jinak korejci nejsou poruchoví od té doby, co je nemontují v Korei. Ti udělali obrovský pokrok, ten se jim uznat musí. Zato VW těžící z image značky na tom ani pracovat "nemusí"! :yes: Aneb jak dlouho bude trvat hrdobci, než ho lidi prokouknou? Haha, nikdy, zákon ovcí vedených... nebudu jmenovat... zůstane věren navždy! :-)
Takhle napsáno to vypadá, že Korejci začali dělat kvalitní auta, protože je začli montovat v ČR (resp.SR). Jenže tam se montuje i Škoda, která již tak kvalitní údajně není, takže tato dedukce se mi zdá přinejmenším pochybná.... Já se přikláním k tomu, že jednak ta kvalita bude zhruba srovnatelná a závislá zejména na intetrní kontrole a standardech kvality...
Nevidel bych to tragicky. Proste meli novinari pri vyberu konkretniho kusu pro dlouhodoby test smulu.
To se proste stane, stejne jako se to stalo treba v pripade dlouhodobeho testu Passata, Tourana, Pola, Foxe, Octavie, Fabie ci Golfa. Proste konkretni jeden kus z desitek a stovek tisic vyrobenych...
Doufám, že sis ulevil a je ti líp - známe tvé letité problémy se šáde.Si ji nekupuj,já mám doma dva japonce, děti po jednom a jednoho G6.jednoznačně nejpoctivěji udělaný je Golf z Mexika-chápu, že tě to teď asi n@sere, ale co už?
Auris starý 1,5 roku a nějakých 20 tkm: že drnčí a vrže, to dcera neřeší, stejně neřeší, že pod kapotou jsou všechny svazky vodičů obaleny izolačkou(u nového je to celé krásně maskováno), ale po chvolce provozu jsou krásné černo-barevné pruhy celým motor.prostorem.
Že korodují šrouby, normálka.Brzdové kotouče-pískaly,nakonec uznali,že destičky nedosedají tak jak mají (byť jak zdůraznili,nemá to vliv na funkci) - ona byla na vnějším okraji obou před.kotoučů 10mm koroze. Sundali(dokonce na počkání),přesoustružili, destičky přebrousili, takže teď je to sice OK, ale stalo se to po asi 7 tkm.Holt japonská kvalita.
K mé M6 s DPF se nebudu vyjadřovat, stačí si pročíst zde
[odkaz]
jak jsou majitelé M6 odvázáni z "hyperkvality". Prkotiny jako motor po 30 tkm out.Tentýž motor,který v AutoBildu vyšel vč. celého auta jako úžasný a fantastický. Majitelka má dost jiný názor.Osobně je mi to fuk, auto jde z domu a koupí se něco německé.
Plasty osahávají a olizují jen úchylové, ale je fakt,že v G6 nic nevrže (sice teprve za rok asi 30 tkm, většina po D1 a Praze), Auris s vytvrzenými plasty a o 1/3 menší nájezd, většina po nerozbitých okreskách, vrže jak sviňa.Holt někdo auta umí (sice zapomene dát jeden kolíček), někdo se to teprve učí. První a poslední mazda i tojota, ale ať si koupí každý co chce.Neřeším.
Pomáhá i obklad....
>:D
M6 sem měl a v dieselu a za celých 200kkm sem měnil jenom ŘJ Xenonů (Made in France) a dolní rameno (Praha). Na auto byl spoleh. Plasty nedrnčeli po celou dobu - možná to bylo tím, že sem je neokusoval a nemazlil se s nima >:D
Pravda, neměl sem DPF, ale jenom šílenec si koupí první generaci kurvítek zelené lobby - všechna auta s tím min v první generaci měla problémy, obzláště když s tím jezdíš krátké trasy...
A k tvé náhodě "kolíčku": Podívej se na detailní testy 100kkm AutoBildu a zjistíš, že kromě Oktávky II asi koncern zapomíná dávat "kolíčky" poměrně často ne?
a) Auris se nevyrábí v Japonsku, ale ve Velké Británii.
b) Proč kupujete Japonce s dieselem ? Japonská auta se běžně montují jen jako benzíňáky a diesely pro Evropu jsou často "nouzovka", s kterou se při vývoji auta moc nepočítalo. Řekl bych, že Mazda si dieselové motory od někoho kupuje.
Náhodou... nezapomněla ta daná dáma nalít do toho motoru olej?
M6 MPS jsem měl čtyři roky (160tis) a vyjma xenonu a prasklýho plastovýho kolečka u sedačky bez problémů. K tomu mám RX8 a teď nově M6. Za celých pět let u RX8 odešel tlumič.
Naproti tomu s německou kvalitou mám taky zkušenosti, ale opačné, jež jsou navíc podloženy od jedné, mně velice blízké osoby, jež pracuje v jednom nejmenovaném autoklubu, který zajišťuje asistenční služby mimo jiné i pro jeden koncern, který se chvásta tím, že chce vyrábět nejvíce aut na světě... Majitelé těchto vozů by mohli vyprávět...
elektronika brání blbosti řidiče a automaticky mezinápravový zámek vypíná nad konkrétní rychlosti. Tuším, že je to klasika všech Haldexů. Ale tady odešlo něco jiného ;-)
Vyřešíš-tlačítkem na telefonu- Asistenční služby! :-):-):-)
Ale jinak,- tak se potento diferák, to se stává i v lepších rodinách. Stále chceme auta co nejuniverzálnější. nejlehčí, s nejmenší spotřebou-tzn. nejméně setrvačných a pasivních hmot atp. a pak se občas stane tento výsledek.... Na druhé straně, nepamatuji se, abych chodil do servisu,respektive do garáže tak málo, jako za posledních 10-15 let.
auta jsou vesměs mnohem kvalitnější -i ta elektrika, kterou nám byl v autech čert dlužen,- a mnoho problémů vytváří svou neznalostí, blbostí a amaterismem ten nejméně dokonalý mezikus mezi pedálama a volantem! ;-\ . Jenže, přiznat si to, to mnoho znás neumí,tak nadáváme na auta. :-(
A tak to jo, takto sa to naozaj da "vyriesit", to mas pravdu! :-)
K tej druhej casti: vec sa ma skor tak, ze auta su dnes vsetko mozne, len nie lahsie. Na druhej strane, u auta ktore sa obcas pozrie aj na daku nespevnenu cestu by sa snad dalo cakat ze su trosku lepsie nadimenzovane. Pri kludnej jazde dialnicou nie su az tak velmi zatazene. O podobnej poruche za takychto okolnosti som fakt este nepocul, takze to dufam naozaj je len vynimka.
Haldexek se prodává neskutečné množství. K selháním samozřejmě dochází, ale jsou to pouze jednotlivé případy, které se v tom množství zcela ztratí. Je to velmi spolehlivý strojní celek.
No tak se jedné škodovce vysypal diferák.......... A je z toho aféra........ Ukažte mi auto, kde se něco nepokazí? Kde jeden kus neklekne a na závadu nebude moci přijít třeba stádo odborníků?
Zkrátka se stává..... Nevím či neslyšel jsem o tom, že by se škodovce či VW sypaly diferáky jako na běžícím pásu. Zkrátka se stane - ať je to nepříjemné - zvláště pro řidiče vozu..... tak se to stává........
Nedělejme z toho aféru..........
Apropos - nepřestanu se zastávat subaru a myslím, že vůči škodovce má v některých momentech uživatelů 4x4 stále navrch, přičemž škodovka má navrch v interiéru a možnost složit si auto dle libosti - ale vím o jednom foresteru, kterému se vysypaly minimálně dva diferáky........... je to taky "ruka boží" a na jednom kusu - ale stalo se............. Je proto snad Subaru šrot?........
Re: Keby bola dlhšia záruka, tak tragicky by som to nevidel
No jo, jenže tohle je věc, díky které na to auto úplně zanevřeš. Ať stojí 500k nebo 2m. Tohle je totiž situace, kdy zůstaneš stát a je to na odtah. Představ si, že se ti to stane třeba na cestách ve Španělsku. Budeš trávit 3 dny na korbě odtahovky do ČR
Re: Keby bola dlhšia záruka, tak tragicky by som to nevidel
Sice nevim, co znamena "stadardni", ale vim co znamena "standardni". Rozhodne je to neco jineho, nez zakonem predepsana minimalni.
To, ze u Skody je standardni 2leta, neznamena ani zdaleka, ze je 2leta povazovana za standardni i u jinych znacek.
Re: Keby bola dlhšia záruka, tak tragicky by som to nevidel
Mě se po záruce podělaly ložiska v předních kolech. Škodovka mi je ale zaplatila, přestože to byla pozáruční oprava (mám auto servisované jen v autorizovaném servisu). Nemám s jejich záruční politikou vůbec žádnej problém ;-)
..... stať sa to na aute korejskej vyroby uz by tu pisalkovia mali zase co rozoberat ;-) ..... ale "nemeckej kvalite" sa da kadeco odpustit :yes: .... ŠKODA..... penazi ;-)
Zhruba před 5 lety jsme v práci řešili problém nové versus ojeté.Kámoš debatu uzavřel bouchnutím pěstí do stolu a se slovy "přece pod nějakou ojetinou nebudu ležet každý den" odešel koupit novou Škodovku.Během prvního roku byl 4x v servisu!!!!!Řvali jsme všichni smíchy.Z toho jedna závada byla taky čistě mechanická - za jízdy zjistil že mu tam nejde dát jiný kvalt než dvojka.tak na ni dojel až domů.Další závady už šly ny vrub elektriky - kolísání volnoběhu atd.
trochu tě poopravím: Škodovka je na tom ještě dobře, protože nemá tolik elektroniky. Tvoje pravidlo však 100% platí min na OOOO A5/A4 - reálná zkušenost z okolí... Když si tohle auto koupíš, tak rovnou kup ještě jedno = ať máš čím jezdit >:D:no:
Máme v širší rodině 3 Oktávky, 1 Passata, 1 Fabii a já Felicii.... a všechny slouží bez závad, teda kromě mé Feldy, kde díly odchází po 260 000 kilometrech. Možná jsme měli štěstí, možná se o ta auta jenom prostě staráme, možná je to tím, že s tím nejezdíme jako se služebákem... veškeré závady na autech byly zatím způsobeny faktorem mezi pedály a volantem....
Možností jak se to mohlo stát je hned několik. Nechci se Škody nějak zastávat, ale často se novinářská auta dealerovi vrací poněkud "zrasovaná," takže diferák mohl dostat ránu na nějakém terénním zlomu a projevilo se to až teď Oni někdy novináři zapomínají na to, že tahle auta jsou přece jenom SUV, Range prostě z Yetiho neudělají.
Kdyby pan novinář chtěl,tak krom "upoutávky" na článek z pondělního Auto Tipu (původně neráčil dát ani obr.- ty přihodil později) napíše, že fixační kolík čepu diferáku podle VW tam nebyl z výroby.Prostě dělník jej tam nedal.Tečka.Nic víc,nic míň.
Pokud z toho někdo chce dělat téma "kvalita",ať novinář sežene data, na kolika dalších spojkách kolík chyběl.Pokud na této jedné, není dál o čem polemizovat.Pokud na 2-3%, je to průser.
Je to jako přihlouplá "statistika údajné spolehlivosti aut" podle AutoBildu.Jedno auto se vys€re, tisíce dalších ne(nebo taky naopak) a lidé se vášní, jestli je to či ono ne-spolehlivé.Jedno auto=nulová vypovídací hodnota.To ví i žák základní školy, který se o statistice nikdy neučil.Že to neví novináři?Nj, realita, ti toho neví mnohem víc.OK víkend ;-\
Mas naprostou pravdu - jenom prostacek by si mohl myslet, ze kdyz se pri dlouhodobych testech posere jeden Passat, Golf, Touran, Polo, Fox, Octavia, Fabia a Yeti z tisicu vyrobenych, tak to hned poukazuje na spatnou kvalitu techto aut. Kvalita je samozrejme v poradku, to jenom novinari AutoBildu maji smulu pri vyberu testovacich kusu nebo neumeji jezdit. Obzvlast u aut koncernu VW, to vi i zak zakladni skoly :-!
a to myslis vazne co si napisal? Co to maju za "delnikov" ked zabudaju? TO svedci potom o naozaj zvlastnej kvalite vyroby. V tomto smere by som to radsej uhral na unavu materialu alebo zhodil na novinarov. Ale nikdy sa nepriznaval ze zlyhal robotnik na pase. CO nabuduce zabudnu? Airbagy hodit? Alebo brzdy?
Asi takhle, mel jsem VW Passat 2.0 TDi a nebylo mesice kdy by auto nebylo v servise, ac uz s mensi ci vetsi zavadou. Jednou to byly okna, pak zabezpecovaci system pak treba immo atd atd. Nekde mam dokonce seznam zavad i s daty a samozrejme cenami. Soucet vsech oprav je skoro 100 tis. Kc. Takze na povazenou. Prestalo me to bavit a koupil si Yetiho ten samy motor ale jiz comon rail. A nemohu si stezovat. Zatim najeto skoro 80 tis. a bez jedine poruchy, pokud nepocitam pravidelny servis, tj. vymenz naplni. A to vse neautorizovanem servise. Takze pravda je asi na obou stranach. ;-)