Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Fiat 500 0,9 TwinAir – Staré dobré Cinquecento

Je to jasné – když Fiat 500, tak rozhodně s přeplňovaným dvouválcem 0,9 l TwinAir.
Zpět na článek
14. 4. 2011 08:34
14. 4. 2011 09:40
14. 4. 2011 09:57
24. 5. 2011 07:19
14. 4. 2011 08:53
14. 4. 2011 09:55
14. 4. 2011 10:07
14. 4. 2011 17:22
14. 4. 2011 20:26
22. 5. 2011 20:20
23. 5. 2011 10:12
14. 4. 2011 09:38
neregistrovaný "admiral"
14. 4. 2011 14:08
neregistrovaný "admiral"
14. 4. 2011 21:15
neregistrovaný "admiral"
15. 4. 2011 14:21
neregistrovaný "admiral"
14. 4. 2011 13:03
14. 4. 2011 13:15
14. 4. 2011 13:37
14. 4. 2011 13:47
14. 4. 2011 14:07
14. 4. 2011 13:46
14. 4. 2011 15:23
14. 4. 2011 15:00
18. 5. 2011 17:59
21. 5. 2011 20:15
21. 5. 2011 21:18
22. 5. 2011 20:25
22. 5. 2011 20:58
22. 5. 2011 21:10
5. 10. 2012 15:57
14. 4. 2011 07:53
bral bych ho hned....
.... celý F500 je mimořádně povedené auto a tenhle motor jej patrně posouvá ještě výš.... Zejména tedy z pohledu někoho, kdo se za volantem rád baví..... ;-) Na městské hrkání bych ho bral z fleku :yes: (ikdyž sám jsem s Twin Airem ještě nejel, u českých dealerů moc dostupný není....)

Jinak spotřeba 7,3 ve 130 na dálnici je podle mě úplně v poho....
Rozbalit vlákno
1
23. 5. 2011 11:33
Re: bral bych ho hned....
jo, naprosto super, taky bych ho bral, ale vzhledme k tomu, z ebych chtel automat, tam je jen 1.2, ktera moc zabavna neni, ale i tak...no, asi pockam jeste rok:-)
14. 4. 2011 08:34
spotřeba
Mě ta spotřeba 7,5l při 130 nepřijde tak strašná. Tyhle malý motůrky jsou schopné při dálničních rychlostech žrát mnohem víc.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Michal Fokt
14. 4. 2011 08:56
Re: spotřeba
Ano, je pravdou, že jsme kdysi u jakéhosi testu spotřeb dosáhli u Fabie HTP asi desetilitrového, na druhou stranu stokoňová a výrazně větší Honda Jazz 1.35 jezdila za 5.2 a 6.8. Prostě bych u motůrku s objemem pod litr čekal trošku lepší výsledek, i když je pravdou, že svůj vliv mají i zimní pneumatiky.
14. 4. 2011 09:40
Re: spotřeba
nepride strasna?? ved to je spotreba uplne hrozna. Megane 1.6 benzin zerie pri ustalenych 130 km/h 7 l a napr maly Colt s 1.1. l benzinom zerie 6.5, takze spotreba tejto 500-ky je uplne otrasna...
14. 4. 2011 09:57
Re: spotřeba
Když si koupíš tuhle motorizaci, tak na dálnici určitě moc často vyjíždět nebudeš. Takže tě ta dálniční spotřeba nemusí vůbec zajímat.
14. 4. 2011 10:03
Re: spotřeba
"slovak" ted jsme si to vysvetlili, malej motor je malej, ale porad ma objem "1L" a to je naprosto realna dalnicni spotreba. Hybrid ma taky nizkou spotrebu ve meste a mimo mesto na dalnici to nema uz takovy vyznam.
Avatar - robertPLUS
14. 4. 2011 11:55
Re: spotřeba
nj ale dalnica = cim mensi motor tym vacsia spotreba.. ja z HTP tazko vlezem po 9.. :no: takze 7+ mi pride uplne v poho..
24. 5. 2011 07:19
Re: spotřeba
Náš Yaris s litrovým tříhrnkem VVT-i si na dálnici při tacho 130 (real 120) vezme 5,5, pokud jedete reálných 130 bere si šest......tenhle motor trochu popírá teorii o tom, že si malý objemy berou na dálnici hodně, jinak dle výkonu je spotřeba fiatu v normálu...............
14. 4. 2011 08:53
Spotreba
Doporucuju srovnat s golfem 1,4TSI a Priusem

[odkaz]

cely text: [odkaz]

Twinairu odpovida na uvedenem obrazku asi 32 mpg pri 80 mph a 45 mpg při 60 mph. Muzete si overit, ze ani Golf ani Prius se temto hodnotam neblizi. Tenhle motor se Fiatu povedl a navic jeho evoluce neni ukoncena, system multiar ma na vic.

PS: zdravim odborniky, kteri si jeste porad jeste mysli, ze Fiat udelal dvouvalec, aby petistovku zpristupnil chudsim zajemcum >:D
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Michal Fokt
14. 4. 2011 09:04
Re: Spotreba
Sice úplně nechápu srovnání miniauta s autem střední třídy, nicméně když už jste to načal - náš test Priusu [odkaz] skončil se spotřebou 5.0 l a 6.6 l, Insight [odkaz] dokonce 5.0 a 6.4, takže pokud jste chtěl poukázat na to, že mají dnešní hybridy ve větších autech spotřebu jako miniauto s motorem o objemu menším než litr, pak se vám to určitě podařilo. ;-)
14. 4. 2011 09:17
Re: Spotreba
Asi jste me nepochopil, ale zkusim to vysvetlit. To, ze je petistovka miniauto nehraje takovou roli, protoze pri ustalene rychlosti nad 100km/h uzitecny vykon motoru prakticky odpovida odporu vzduchu. Vaha ani objem kufru nehraje roli (neco jineho je treba mestsky cyklus). Petistovka ma asi o neco mensi celni plochu, ale zase ma jako kratke mestske auto horsi cx, takze jako srovnani ucinnosti motoru muzeme klidne tato auta srovnavat. Pri 130 konaji zhruba stejnou praci za jednotku casu. A z toho srovnani vychazi, ze ucinnost twinairu je srovnatelna s Atkinsonovym cyklem Toyoty, protoze pri ustalene rychlosti 130 mu elektromotor nepomuze. Je to jasnejsi?
Avatar - Michal Fokt
14. 4. 2011 09:44
Re: Spotreba
Tohle je hraní si na přesné počítání s nepřesnými čísly. V zásadě máte v jednotlivých bodech pravdu, i když s bagatelizací váhy bych nesouhlasil, nicméně jednotlivé faktory mohou dát v celkovém součtu dost odlišný výsledek a tudíž by bylo asi vhodnější nemystifikovat neobhajitelným srovnáním. ;-)

Je ovšem bez diskuze, že přeplňování je zatím nejlepší známý způsob, jak u benzinového motoru zvýšit účinnost. Současně určitě nelze považovat osmnáctistovku o výkonu 100 koní za nějaký etalon hi-tech, je prostě přizpůsoben hybridnímu soustrojí. Něco jiného už je i-VTEC v Insightu, jenž má i přes svůj spořivý charakter 88 k, což na třináctistovku určitě není špatné. Současně je pravda, že na dálnici je, pokud není profil trati moc členitý, elektromotor prakticky k ničemu.
Avatar - LEGOPARK
14. 4. 2011 09:55
Re: Spotreba
Jedno nechopim ! Testujete auto urcene VYSLOVENE (!!!) do mesta, ale vy meriate spotrebu pri 100, resp. 130 kmh ?!?!?!?! Ste normalny ? Kde je namerana spotreba v mestskom cykle, pre ktory je toto auto primarne urcene ?!
Avatar - Atlis
14. 4. 2011 10:07
Re: Spotreba
Problem je v tom, ze kym dialnica je vzdy dialnicou - ak je rovina, prejdes po nej 20km a vies kolko litrov zozerie auto pri 100, 110, 120, 300kmh... ale mesto je kazde ine. Kym vo velkomeste mozes podcas spicky sediet v zapche, pripadne sa pohybovat 5km na jednotke a spotreba bude vysoka, v mensom meste to svihnes z jedneho konca na druhy bez brzdenia a auto si sosne o polovicu menej ako v tom meste vyssie... na to aby si vedel kolko ti zozerie auto v meste, musel by si ho otestovat snad v desiatich mestach a uverejnit vsetky vysledky. Inak sa da pocitat iba s nejakym, plus minus autobus presnym cislom...
14. 4. 2011 10:02
Re: Spotreba
Jen bych doplnil, ze pri ustalene rychlosti hraje vaha auta nulovou roli. Tecka.

Twiair neni zdaleka jen o preplnovani, ale prave o moznostech optimalniho ovladani ventilu. Zahrnuje promenne casovani, promenny zdvih, zpozdene uzavirani saciho ventilu (srovnej s novou Microu DIG-S) a dokonce dvojnasobneho otevreni ventilu v nizkych otackach (!!!). To umoznuje zvysit ucinnost a zlepsi spalovani a obsauhe to nekolik technologii soucasne (vsechny VVT) a jeste neco navic.
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2011 17:22
Re: Spotreba
Nulovou? Ale to snad ne...
Při nízkých rychlostech naopak veškerý jízdní odpor závisí především na hmotnosti. A i při vyšší rychlosti se hmotnost auta projevuje na jízdních odporech. Vliv odporu vzduchu je výrazný až od nějakých 70 km/h.
14. 4. 2011 19:06
Re: Spotreba
Myslel jsem tech 100, 130 km/h, pri kterych je spotreba uvedena v clanku. V techto rychlostech bude podil rozdilu hmotnosti 500ky a rekneme golfu 1.4 TSI podle me zanedbatelny.
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2011 20:26
Re: Spotreba
Zdálo by se, ale není to tak. Hmotnost a čelní plocha aut budou jediné rozdílné hodnoty, vše ostatní se bude shodovat. Rychlost, součinitel odporu vzduchu a valení, konstanty... Pro rozdíl mezi dvěma auty je hmotnost a čelní plocha zásadní parametr.
Avatar - ReznikCZE
22. 5. 2011 20:20
Re: Spotreba
pánové já s vámi nesouhlasím 500ka má převodovku odstupňovanou do města (nižší rychlost) a Golf 1,4TSI nebo diesel na jinou průměrnou rychlost...otáčky motoru přece taky hrají svojí roli
p.s. jinak opravdu nejsem ing, prof, a bůh ví kolik zkratek ještě :-) ;-)
23. 5. 2011 10:12
Re: Spotreba
Má pravdu ten chlapec... Možná byste si měli trošku zopáknout fyziku. Při konstantní rychlosti zde působí v podstatě jen 2 síly - valivý odpor a odpor vzduchu. Valivý odpor závisí na průhybu pneumatiky (tedy tlak v pneumatice a měkkost směsi) a překonání odporu tohoto průhybu, který bude u obou aut podobný a roste s rychlostí lineárně. Odpor vzduchu ale roste s kvadrátem rychlosti. Hmotnost nemá žádný vliv na spotřebu při jakékoliv rychlosti, pokud jde o ustálenou rychlost po rovině. Naopak má hlavní vliv při změně rychlosti. 2x těžší auto potřebuje na rozjetí na určitou rychlost 2x více energie. A v tom je ten rozdíl spotřeby.
14. 4. 2011 09:01
Pozitivum ci negativum?
Ako chapem, ako to autor chcel povedat, Ze motor svojim charakteristickym prejavom tomuto auto sadne vyborne, ale ked sa pozrieme na motor ako taky, tak to s tou hlucnostou a kultivovanostou nie je bohvieco. Ale ked nakoniec hodnotim slabe a silne stranky celeho vozidla, prijde mi rozporuplne dat motor do silnych stranok (kvoli jeho charakteru vyplyvajuceho z prejavu, hlucnosti, vibracii...), tak do slabych stranok (presne z rovnakych dovodov) ;-\

A este mi pride mimo hodnotenie podvozku a jeho nedotacavosti. Ide o stylovku do mesta, nie verziu Abarth.

Inak musim potvrdit, tiez mi ako okoloiducemu tato 500ka vycarovala usmev na tvari, ked som ju pocul. :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Michal Fokt
14. 4. 2011 09:09
Re: Pozitivum ci negativum?
Jak jsem uvedl hned v úvodu testu, je laděn hodně subjektivně, dokonce jsem chvíli zvažoval, že bych ho dal nejprve na AUTOFUN.cz. Pokud bych byl robot, TwinAir bych ztrhal tak, že by na něm asi nezůstala nit suchá, ale protože na emoce hodně dám, nelze prostě neocenit ten charakter. Proto to zdvojené hodnocení, čtenář ať si sám vybere, zda se přikloní k jednomu či druhému táboru.

Už při testu jsem se zamýšlel nad tím, jestli budou emoce stejně dobře fungovat i v Mitu a dalších autech, kam ho Fiat hodlá dát. Dost možná v nich motor vyzní úplně jinak. Ale to ponechme otevřené do doby, než k tomu dojde.
14. 4. 2011 09:14
Re: Pozitivum ci negativum?
Ak ma byt test ladeny hodne subjektivne, potom nevidim dovod davat motor medzi negativa ;-) :yes:
Avatar - Michal Fokt
14. 4. 2011 09:26
Re: Pozitivum ci negativum?
Jistě, nicméně tady jsme na auto.cz a je třeba se současně držet zažitých pravidel a zprostředkovat i objektivní pohled na věc. Zkrátka klasická schizofrenie. >:D
14. 4. 2011 09:21
Re: Pozitivum ci negativum?
Myslím si, že ve větších autech (Puntu a Mitu), ale asi i v Ypsilonce bude více zvukově a vibračně utlumen.
14. 4. 2011 09:38
Re: Pozitivum ci negativum?
Za tento přístup :yes: Z mého pohledu je dobré přistupovat s trochou emocí, protože jinak by se na brzdě změřil výkon, na okruhu brzdná dráha, zrychlení, boční přetížení a na parkovišti metrem litry v kufru a je po testu. To by bylo smutné.
Avatar - iudex
14. 4. 2011 11:19
Re: Pozitivum ci negativum?
Ja ten subjektívne podfarbený štýl beriem a kvitujem. Nie každý ocení v teste informácie o dĺžke batožinového priestoru v milimetroch, ktoré akcentujú niektoré české printové médiá >:-[]
Päťstovka je štýlové mestské mini, hrajúce na emócie, nie rácio a tak k nemu treba pristupovať. Preto za test :yes:
Avatar - Michal Fokt
14. 4. 2011 10:00
Re: Pozitivum ci negativum?
Spotřebu 100/130 měříme u všech aut v testech, protože je to jediný objektivně měřitelný údaj. Jak byste chtěl měřit objektivně spotřebu ve městském cyklu, když se podmínky mění nejen den ode dne, ale i minutu od minuty?

Pokud vám to pomůže, spotřeba ve městě se nám pohybovala lehce nad 8 litry.
14. 4. 2011 11:42
Re: Pozitivum ci negativum?
Pane Fokte, děkuji za velmi pěkný test. Ten důraz na subjektivitu k autíčku jako je F500 si velmi cením, auto tohoto charakteru si o to přímo říká.

Ještě více děkuji za Váš aktivní přístup k diskuzím pod Vašimi testy - tak to má být :yes: :yes: :yes:
Avatar - Atlis
14. 4. 2011 09:24
1.2i vs 0.8 TwinAir
Po provotnom nadseni prichadza studena sprcha...

Na mestske jazdenie mam uz takmer dva roky Ford Ka s motorom 1.2i. Aj ked 90% casu auto travi iba v meste, absolvoval som nim aj niekolko vyletov z Polska, kde byvam, na Slovensko a do Nemecka (Adenau :-) - zasvateni vedia, kde to je) k znamym. Tieto mestske drobce bez problemov, pri obsadeni dvomi osobami + batozina zvladaju dlhsie, aj tisic kilometrove trasy bez najmensich problemov. Trasa cez Nemecko sa naposledy skoncila priemernou rychlostou 97kmh a spotrebou 6.5l, na Slovensko spotreba neprekrocila 5.5l pri priemernej rychlosti okolo 85kmh. Pre jednoduchsiu predstavu, po okreskach 100kmh, dialnica 120kmh - su to rychlosti, ktore autu a jeho 5st prevodovke vyhovuju, posadka netrpi nadmernym hlukom.

V meste, ak z neho vobec nevyleziem jazdievame so spotrebou v rozmedzi 7-7.5l. Szczecin je mestom kruhacov, neexistujucej zelenej vlny a sam byvam na kopci, co sa na spotrebe vyrazne podpisuje. Mam model bez Start&Stop a patrim k comukolvek, len nie soferom brzdiacim premavku. Ka sa v meste citi ako ryba vo vode, prevodovka je pre take jazdenie ako stvorena, takze aj majitelia vacsich a silnejsich vozov su prekvapeni (netreba zabudat, ze Ka ma pohotovostnu hmotnost 850kg)...

Co som ale tym predlhym uvodom chcel povedat. Pomerne stary, stvorvalcovy motor s osemventilovou technikou, minimalnymi nakladmi na prehliadky dokaze jazdit velmi svizne aj bez pomoci turba, kvoli ktoremu si raz niekto bude trhat vlasy... Ba co viac. Okrem dnesneho testu som cital aj dalsich par inych - ano, 0.8 TwinAir vie byt pomerne usporny, ale jeho uspornost zmizne ako mavnutim carovneho prutika, ked sa zacne tlacit na pilu. Redaktor moto.pl jazdil svizne po Turine so spotrebou 14l/100km - to je pani spotreba trojlitroveho sestvalca. Na inom servri jazdili po meste so spotrebou atakujucou 10l ma sto. To su hodnoty, ktore sa s 1.2i daju dosiahnut iba ak sa s tym motorom jazdi na zelezo...

Aky ma teda vyznam kupovat dvojvalcovy, oturbeny motor, ked za nepomerne nizsie peniaze je dostupny atmosfericky stvorvalec, ktoremu nevadi pracovat aj pri 1200ot, ked treba, necha sa vybicovat k 6.5 tisicom a pritom vam nezozerie hlavu? Podla mna to nema absolutne ziaden zmysel...

Aha, este drobnost - Ka mam na leto na 16" diskoch s obutim 195/45 - vyrazne to zlepsuje jazdne vlastnosti, ale nekvalitne cesty daju posadke zabrat. V zime menime na 14" - zmena je obrovska. Neviem, ci Fiat pre novy modelovy rok nastavil podvozok inak, ale v pripade tychto drobcov ma jeden palec disku menej a trochu viac gumy velky vplyv na komfort...

;-)
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Ronault.
14. 4. 2011 09:44
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Ono mezi 120 a 130 je sersaktamentsky rozdil. Jen kyneticka energie se zvetsuje kvadratem.
A treba u meho auta je ve 120 spotreba cca 8 l, 130 uz je klidne 9-9,5, kdyz je auto plne;-)
Avatar - Atlis
14. 4. 2011 09:48
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Pri 130 to vezme sedmicku Ronault :-) len sa robi hlucno. Jediny dovod, preco tak nejazdim. Rozhulakat sa to da na GPS 160kmh...
Avatar - ethicon
14. 4. 2011 10:31
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
zaujímalo by ma akým spôsobom merajú tieto astronomické spotreby.... vôbec tomu neverím...sám mám 1.8Tbi/235 a v meste som sa nedostal na viac ako 9-9,5 litra...tak ma tu nikto nepresvedčí, že ten 0,8litrový motorček žeria ako trojliter a je na smiech ak tu niekto napíše, že žerie 10-14 litrov...ono samozrejme ak chcem spravím takúto spotrebu ..vynulujem si palubný počítač a prejdem pár metrov na jednotke....
Avatar - Atlis
14. 4. 2011 10:42
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Uz som to pisal vyssie. Nie je mesto ako mesto, nie je jazda ako jazda. Mne dvojlitrovy diesel so skromnymi 116k zozerie v mojom meste 8 litrov pri obsadeni dvomi osobami. Ked idem do Gdanska, jazdim po meste za 6.5l a u rodicov, ktori byvaju v 5tisicovom meste sa ani spotreba merat neda, pretoze clovek jazdi skor mimo mesto ako v meste... :-)
Avatar - ethicon
14. 4. 2011 10:50
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
samozrejme máš pravdu....ale aby takýto motor zobral 10-14litrov sa musel ten testér naozaj poriadne namáhať...to sa nepodarí ani mne s turbom a 235 koňmi v Bratislave...preto som všeobecne k týmto testom skeptický...
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2011 17:26
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Ty spotřeby jsou při ustálené rychlosti, zatímco skutečná jízda je někde jinde. Ještě se mi na žádné cestě nepodařilo jet trvale rychlostí 130 km/h, občas musím dobržďovat, občas zrychlovat. Pokud pisatel před tebou uvádí spotřeby při průměrné rychlosti 85 nebo 97 km/h a chce je srovnávat s dálniční rychlostí, odečítanou podle palubního počítače, míchá nesprávné údaje dohromady.
Avatar - iudex
14. 4. 2011 11:22
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Tá adresa, ktorú máš uvedenú v profile, je skutočná? >:D
Inak zdieľam Tvoj názor: radšej jednoduchý a osvedčený R4, ako R2s turbom a inovatívnym a neprevereným ventilovým rozvodom. Ako píšeš, maloobjemový motor dokáže jazdiť úsporne, ako 8ventil sa nebráni nízkym otáčkam a zachováva si kultivovanosť R4. R2 Multiair je možno zaujímavá alternatíva, ale z praktického hľadiska pre užívateľa žiadny bonus neprináša.
Avatar - Atlis
14. 4. 2011 12:18
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
jj, adresa je skutocna, ale nebyvam tam. >:D
14. 4. 2011 12:21
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
hezky ses nám tady vypovídal....
Nějak jsi jen při tom srovnávání zapomněl napsat, že ta fantastická 1.2 od Fordu z 0 na 100 zrychlí o 2s pomaleji než Twin-air, což je jaksi rozdíl třídy.... ;-)

Jinak ano, je možné, že o třídu slabší a pomalejší motor bude mít nižší spotřebu.... Podle mě to je zjištění hodné publikace minimálně na blogu, ale asi bych to dal rovnou na homepage :yes: (mimochodem kdyby Káčko jelo naplno, tak Twinair pojede na svých 80%, bude v pohodě stíhat, mít výkonovou rezervu a možná i ta spotřeba bude velmi podobná, že.... Je jasné, že když pojede "pilu" Twin-air i 1.2 atmo, že Twin-air bude brát víc, ovšem taky zásadně líp pojede..... A o vlivu lehkého předku na jízdní vlastnosti by se tady taky dalo povídat....)

A dál už jenom bezobsažné povídačky korunované tím, jak se s "Káčkem" dá jet ve dvou 1000km v kuse - no, přeji hodně štěstí :yes:

Co ti na tom Fiatu tak vadí....? Že by fakt, že na jedno prodané Káčko připadnou tak 3 Fiaty 500 ;-) Holt není to jen o tvrdých datech, ale i o těch emocích (viz test p.Fokta) a ty rozhodují, že Fiat 500 je velice úspěšný a Káčko je auto, které snad nikdo nikdy neviděl ;-)
Avatar - iudex
14. 4. 2011 12:30
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Ja by som to tak nehrotil, Márfy...
Poukázal na to, že hypermoderný dvojvalcový agregát, ktorého jediným dôvodom vzniku bol tlak na emisie a spotrebu v reále jazdí za viac, ako predpotopný dvojventil R4 s o tretinu väčším objemom. Netreba hneď osobné útoky v štýle GTI. ;-)
A i keď je Káčko skutočne oveľa škaredšie ako 500, stále ide o technicky identické dvojča s lepšími jazdnými vlastnosťami (viď testy).
Avatar - ethicon
14. 4. 2011 12:46
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
ono m ne sa zdá, že tá informácia o najlepších jazdných vlastností u Focusu sa nejako prenáša aj na Fiestu či dokoca na Káčko, ktoré je technicky totožné s Fiatom 500...čiže aj podvozkovo a neviem si dosť dobre predstaviť, že Káčko má nejaké lepšie jazdné vlastnosti ako 500...v takejto triede prckov si to porovnanie naozaj neviem dosť dobre predstaviť a ešte ked zdielaju spoločnú techniku. skôr si myslím, že je to novinársky stereotyp, že Ford musí mať vžýdy lepšie jazdné vlastnosti...ale samozrejme možno sa mýlim...
Avatar - iudex
14. 4. 2011 12:50
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Čítaj a sám uvidíš: [odkaz]
Avatar - ethicon
14. 4. 2011 14:07
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
..nečítal si si môj príspevok?ved mne je jasné, že v tých testoch sa to tak píše, len na druhej strane sa mi to zdá ako taký stereotyp, že Ford jednoducho musí mat lepšie jazdné vlastnosti napriek tomu, že sa montuje na tej istej linke a s tým istým podvozkom ako má 500ka...to je všetko..a v triede týchto prckov sa o nejakých jazdných vlastnostiach aj ťažko hovorí.. ;-)
Avatar - iudex
14. 4. 2011 14:09
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Veď práve to sa v testoch zmieňuje: napriek tomu, že 500 a Ka majú technicky zhodné podvozky, Ford si ho vo vlastnej réžii vyladil podľa seba a evidentne lepšie. Ostatne si matne spomínam, že pri predstavení Kačka sa tým aj pýšili.
P.S. Je x príkladov, že technicky identické autá majú dosť rozdielne naladený podvozok, viď napr. Polo a Ibiza.
Avatar - iudex
14. 4. 2011 14:22
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Doplnenie k porovnaniu jazdy v Ka a 500: cit. z jazdy v Káčku tu na ACZ: Řízení ztratilo lehkou netečnost Fiatů, je přesné a ostré, posilovač řízení je navíc dobře vyvážený a nepřeposilovaný. Točit volantem je vysloveně radost. A lehký motor nechá vyniknout i modifikovanému nastavení podvozku. Pérování je tužší než u sourozenců z Apeninského poloostrova, takže se Ka naklání jen minimálně a současně tlumí nerovnosti (ty španělské) velmi dobře.
Avatar - ethicon
14. 4. 2011 20:04
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
opakujem ja tým testom príliš nedôverujem ...ono akože na tej jednej výrobnej linke ladia inak podvozky a horšie naladia napríklad tú 500ku?? aj posilovač...možno..skôr to vidím ako novinársky stereotyp.. ;-) ono raz porovnávali v jednom teste nemeckého AMS AR 147 a Opel Astra z úplne rovnakým motorom 1.9MTj/150 koní..a ten v Alfe bol samozrejem vo všetkom horší (spotreba, vybrácie, dynamika) nezasvätený človek ani nevie, že sa jednalo o ten istý motor ešte zo spoluráce v rámci GM...a dokonca Alfa mala udajne preposilované riadenie..sám som 147ku mal a viem, aké ostré presné riadenie mala a niekedy som mal pocit, že tam ani nie je posilovač-to auto bolo celkovo velmi tvrdé..to len na okraj k "objektivite" týchto testov... ;-)
15. 4. 2011 13:35
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Nádherná ukázka konzistentnosti názorů a nezaujatosti místní redakce, páč pětistovka od uvedení "kabria" sdílí úplně to samé naladění podvozku jako ta plechovka od Fordu. >:D Jsem si ale jist, že pokud by se jednalo o test toho fordíka, tak tu máme tu čest s dalším testem plným nikdy nepodložených adorací jízdního chování, ostatně jak je tomu u každého modelu této automobilky.
Avatar - ethicon
15. 4. 2011 16:04
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
veď práve, ten istý podvozok, tá istá technika, jedna výrobná linka... >:D možno keby sme prelepili znaky na kapote test dopadne presne naopak...o tom to tu je...objektivita ako hrom...
14. 4. 2011 13:26
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
tak já to nehrotím, ale myslím, že těmahle diskusema jsme si prošli už když se zaváděly T-jety.... Vzpomínáš? "Bude se to kakat, bude to žrát jak protržené" atd. atd.
Realita je taková, že ty motory jsou úplně v poho, spotřeby naprosto v klídku a jezdí výborně....

Principielně nevím, proč když funguje downsizing ve směru 2.0->1.4T, proč by nefungoval ve směru 1.2->0.9T....

Nějaké zkazky o spotřebě 14l na 100 považuju za naprosto absurdní a pokud má někdo chuť to tady šířit, tak se nemůže divit, že na to lidi budou reagovat....

Další blud je to srovnávání méně výkonné atmosféry s výkonnějším turbem atd. atd.
Avatar - Atlis
14. 4. 2011 13:43
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Ale prosim ta, kto tu koho sidi? :-)

[odkaz] a daj si to prelozit do Google. Prvych 30km jazdili za 8.7l. Ked zacali jazdit na ukor dynamiky, dostali sa na 6.5l. Hodina jazdenia po Turine - 14.4l... ked uz ti vadi porovnanie s 1.2i, hod si do porovnania 1.4 16v - ani ta nebude jazdit s takou spotrebou. Vsade sa pise, ze motor neoplyva kulturou prace. Jeho cena je podstatne vyssia ako atmosferickych jednotiek a pochybujem, ze ten motor vydrzi to, co jednoducha atmosfera.

Nemam nic proti downsizingu, sam mam objednane auto s oturbenou 1.6tkou, ale su urcite hranice zdraveho rozumu...
14. 4. 2011 13:56
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
podívej, já když jsem jezdil s Golfem 1.6 do Práce na Karlák v Praze (odněkud z Ládví), tak jsem to běžně jezdil za 11 litrů. A toto bylo z kopce a rozhodně ne ucpané celou cestu. Auta ve městech prostě žerou. Jestli teda hoši jezdili fakt za 14, tak to muselo být v nějakém extrémním provozu, nebo se extrémně snažili této spotřeby dosáhnout.... (překládat si to nebudu, nemám chuť číst nějaké chaotické texty).

Ke spotřebě Twin-airu se podívej třeba sem, to jsou reálné čísla reálných lidí:
[odkaz]

Nejrozežranější Twin-air tam má spotřebu 7,6 :*)
Avatar - iudex
14. 4. 2011 14:06
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
No a porovnaj to s tým istým autom, ale atmo 1,4kou so 100 PS, ten má paradoxne spotrebu nižšiu: [odkaz]
A tých 6,67 l ako reálny priemer užívateľov Multiairu je na hony vzdialené papierovým 4,1l/100 km (to je percentuálne o 63% viac, ako výrobcom udávaná spotreba).
15. 4. 2011 11:43
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
nechce sa mi to davat prelozit do googlu, pretoze vacsinou mam z toho este menej ako z tej originalnej polstiny, ale, tie pocty su nejake divne. pretoze, ak islo naozaj skutocne jazdenie vo velkomeste, hodina, v reale to znamena, ze presli maximalne tych 30 km. spotrebu 14,4 na 20 az 30 km ti dosiahnem na hocijakom malom motore (atmosferickom aj turbe). skutocnost v meste totizto vyzera asi takto statie 10 minut, jednotka 35 metrov, znova dalsich 10 minut stojis, jednotka 10 metrov, dvojka 25 metrov. stravit hodinu na troch semaforoch a prejst spolu 350 metrov so spotrebou 14,4 l/100 je celkom dobra spotreba
dalsia vec, nechapem, preco by ten motor mal vydrzat menej ako jednoducha atmosfera? :-)
Avatar - Atlis
14. 4. 2011 12:51
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
Nakecal si sa takmer tolko co ja a co z toho? :-) Fajn, ze aspon iudex pochopil, v com je problem... Pekny den.
Avatar - gld
14. 4. 2011 17:26
Re: 1.2i vs 0.8 TwinAir
wau, objavil si ameriku..auto s malým oturbeným motorom žerie pri prasení veľa benzínu..

to je snáď na nobelovku, či nie?
neregistrovaný "admiral"
14. 4. 2011 09:38
Talianska blamaz
Tak si to zhrnme:

- Hlucny a tragicky kultivovany motor v dobe, ked konkurencia (a paradoxne aj samotny Fiat s 1.4T) ma vzorne tiche a kultivovane preplnovane motory

- Spotreba na dialnici 7,3 a mimo mesto 5,3 v aute s vykonom 63kW a hmotnostou 865kg (!), to je snad zly vtip. Tabulkova kombinovana 4,1, to si asi na marketingu Fiatu cuchli z rajskeho plynu

Zvysok auta nehodnotim, tento test bol predovsetkym o novom motore, ktory mal priniest lepsiu dynamiku, od ktoreho sa cakal lepsi zvukovy prejav nez mal Wartburg a ako bombonik vynikajuca spotreba. Namiesto toho tu mame 63kW motor, co auto s vahou hlboko pod 1 tonu dostane na 100 za 11sek. a to vsetko s "charakterom", ktory ako kompenzaciu poskodeneho sluchu dopraje majitelovi masazne sedadla. Uz sa z tolkych vyhod toci hlava? V tom pripade este nezabudnime na spotrebu, avizovany hlavny tromf tohto paskvilu, porovnatelnu so +100kW benzinovymi motormi v autach o pol tony tazsich.

No nekup to :-!
Rozbalit vlákno
22
Avatar - ethicon
14. 4. 2011 11:02
Re: Talianska blamaz
ty si v tom aute sedel ? alebo považuješ za vrchol vedecko-technickej revolucie motor 1.6 MPI?
Avatar - ZoomZoom
14. 4. 2011 11:10
Re: Talianska blamaz
Je-li tomu skutečně tak, pak je něco špatně... Člověka pak napadne otázka, kdo si tohle auto koupí, motor alá warďas, spotřeba jak náklaďák. A jízdní vlastnosti? I hadrák je měl lepší :-|

Díky za shrnutí a tvůj objektivní názor. Určitě si v pětistovce absolvoval pěknou řádku kilometrů jak ve městě, tak i na dálnici a v neposlední řadě i na okruhu. Nebo se pletu a ty jen plácáš slova vycucaný z prstu?

PS. ta tvoje 1.6mpi taky žádná sláva. Nedostatečný výkon a točivý moment v celym pásmu otáček. Kolem 3500až 4000 otáček to jakž takž jede, ale ta spotřeba :no:
Avatar - iudex
14. 4. 2011 12:35
Re: Talianska blamaz
Ja som s 1,6MPI v OII mal dlhodobý priemer 6,4l. Je pravda, že motor to je veľmi vlažný, ale v kontexte spotreby 850 kg miniautíčka s R2 je to minimálne povšimnutiahodné.
14. 4. 2011 13:25
Re: Talianska blamaz
Presne, ona ta oktavka zase takovy zrout neni...
14. 4. 2011 13:42
Re: Talianska blamaz
To né...těch 10litrů klasického dálničního provozu v náhradní A3 se mi jen zdálo :-)
Avatar - iudex
14. 4. 2011 13:49
Re: Talianska blamaz
To jak si jazdil s 1,6kou 10l na sto? 180 kmh celú cestu? >:-[]
14. 4. 2011 13:53
Re: Talianska blamaz
Občas 160, ale taková rovinka a klid, abych dosáhl 180 se na cestě nevyskytla ;-) 1,6MPi byl líný žrout. Jel jsem ho jen jednou a už bych nikdy nechtěl.
14. 4. 2011 15:11
Re: Talianska blamaz
V tomhle s tebou nemuzu souhlasit, lina - to ano ( hlavne v porovnani s TDI, coz je pochopitelne) ale zrava uplne standartne.
15. 4. 2011 08:04
Re: Talianska blamaz
Jel jsem jí jen jednou a bylo to zklamání, nadával jsem pak v servisu jako špaček, co mi to dali za ludru línou a žravou (byl to už FL)
Avatar - ethicon
14. 4. 2011 12:35
Re: Talianska blamaz
veď práve, človek čo ospevuje motor z minulého storočia, ktorý je notoricky známy svojim nepomerom výkon, objem, spotreba (1,6MPI) označí najmodernejšiu technologiu za paškvil... 8-s a čo sa týka tej spotreby vôbec by som to neriešil...treba si počkť na reálne skusenosti a nie na novinárske kačice... (preboha 10-14litrov!!!)
14. 4. 2011 13:09
Re: Talianska blamaz
Jasne, pokud by bylo treba u mistra elegance uvedeno 10-14 litru, byl by to shitovni a hnusny a trapne zastaraly VW motor.
Ale kdyz to mame u Fiatu, je to novinarska kacica :-!

A mimochodem: Kdeze to o tech 14 litrech psali?
Avatar - Atlis
14. 4. 2011 13:44
Re: Talianska blamaz
[odkaz] nech sa paci
14. 4. 2011 13:51
Re: Talianska blamaz
Poláci zase píší, že má relativně klidný a vyrovnaný chod. Myslím, že v testu ACZ se spotřeba zmiňuje, nic o 14 litrech tam není.
Avatar - ethicon
14. 4. 2011 14:14
Re: Talianska blamaz
pozri neviem kto tu rieši nejakého Foxa okrem teba..tvoje názory na hocičo od Fiatu su tu myslím každému známe tak ani dnes neprekvapuješ, ale hádam uznáš, že spotreba 14 litrov je absolutne nereálna takú nemám ani s 234 koňovým turbom a to jazdím len po meste...
14. 4. 2011 15:33
Re: Talianska blamaz
No ja s 2,4 litrovym ne-turbem taky nikdy nedal pres 13 litru (v prumeru), proto se divim. Proti Fiatu nic nemam, ale ten motor mi nevoni. Multiair nesplnuje ani zakladni ocekavani (a to ani v 1,4T)
Avatar - ethicon
14. 4. 2011 20:17
Re: Talianska blamaz
no vidíš a preto by som tej spotrebe, ktorú udajne v teste dosiahli príliš neveril..napriek tomu, že je to len Fiat ;-) načo by taliani takýto motor vôbec vyvíjali?? je drahý, hlučný, nemá dynamiku a ešte aj veľa žerie...všimol som si, že testy talianskych aut tu na tomto servery su ladené vždy rovnako: nadpriemerne kriticky...testér na začiatku zdôrazňuje ako mu je dotyčné auto sympatické ..a na záver musí konštatovať ako ho zase sklamalo...stále sa opakujúci stereotyp...pritom ak si ten test človek podrobne prečíta, zistí, že podobné "neduhy" by našiel u akéhokolvek výrobcu, len tu to nadmerne vypichne..
neregistrovaný "admiral"
14. 4. 2011 14:08
Re: Talianska blamaz
>:D >:D >:D

Priznam sa, ked som sem dal ten prispevok, na chvilu mi napadlo, ze sa mozno najde nejaky traged, ktory tu vytiahne vysostne aktualnu recenziu z roku 2007 pojednavajucu o muzealnom kusku pod kapotou >:D A ono ich je hned viac. Chlapi, ako recesia fajn, ak to bolo myslene vazne, tak velmi zufale.

Pre tych, co sa citia dusevne fit - reagoval som na test do diskusie pod tym testom a udaje beriem odtial, len som mierne prifarbil interpretaciu, autor clanku to musi napisat nekonfliktne. V aute som nikdy nesedel a pravdepodobne ani nikdy nebudem, takze protivahu faktov v teste mali tvorit prakticke skusenosti uzivatelov. Ale vasa argumentacna palba ma natolko dostala, ze som si po dlhsom case opat trochu cvrkol >:D Za to uprimna vdaka.

Ti bystrejsi a nesfanatizovani fanusikovia znacky isto postrehli, ze nemam nic proti Fiatu a jeho 1.4T sa mi pozdava. Ale cakal by som, ze mi niekto uvedie, v com ma tento polomotor z testu jedinu vyhodu oproti nejakemu kvalitnemu atmosferickemu 4valcu o objeme 1.2-1.4. Sice to bude aj tak malo, nakolko budem kontrovat dalsim zoznamom jeho nevyhod, ale aspon to bude pripominat diskusiu svojpravnych ludi na rozdiel od tejto tragikomedie ;-)
Avatar - ZoomZoom
14. 4. 2011 15:30
Re: Talianska blamaz
Vezmi si to takhle. Umíš-li číst a hlavně porozumět psanému textu, nenapsal bys takovej zvratek, kterej tu vidim. Má reakce byla vedena v tom smyslu, že si asi spolykal veškerou moudrost světa, když si dovolíš tvrdit něco o autě a motoru, ve kterém ses nikdy nevez, natož bys ho řídil.
To poškádlení na archaickou 1.6 od vw si můžu dovolit, neb jsem se s ní mnohokrát setkal z pozice řidiče. Stejně tak můžu napsat tohle. Z vlastní zkušenosti tvrdim, že pětistovka TwinAir je ideální vozítko v přecpaných ulicích velkoměst a slušná stylovka. V Římě a Neapoli se s vozy velikosti Mazdy6 či Toyoty LC200 nechytáš.

Nebude tím pádem označení tragéd sedět spíše tobě?
neregistrovaný "admiral"
14. 4. 2011 21:15
Re: Talianska blamaz
Tak este raz a pomaly. Zhrnul a okomentoval som postrehy autora testu a vyvodil som z nich zavery vzhladom na sucasnu konkurenciu, s ktorou mam skusenosti. Co z toho netvrdi samotny autor? Prinosom tvojho prispevku k danej teme bola strucna zmienka o tom, ze mas skusenosti s tymto autom v mestskej premavke. Bodka. A vytiahnut v tejto diskusii so snahou o "osobny utok" nejaky 1.6mpi, historicky ingot recenzovany v roku 2007, pricom nemas ani sajnu cim jazdim, je prejav krajneho zufalstva ;-)
Avatar - ZoomZoom
15. 4. 2011 08:46
Re: Talianska blamaz
Mně je fuk, v čem si vozíš zadek. Zoufalcem bych mě nenazýval, neb nešlo o žádný útok na tvojí ctěnou osobu...

A když už sme to nakousli, v čem se tedy proháníš? ;-)
neregistrovaný "admiral"
15. 4. 2011 14:21
Re: Talianska blamaz
Toto je co za otazku a ako to suvisi s tymto clankom? :-) Ty si ma posadil do konkretneho auta a zacal si ho porovnavat s testovanym. Uz dost zabavy, vlakno sa minulo ucinku.
14. 4. 2011 21:25
Re: Talianska blamaz
Ne taliánská,ale celoevropská downsizingová blamáž.Spotřeba odpovídá víceméně požadovanému výkonu.Rekuperovat energii,tam jsou možné větší úspory.Čili hybridy (Prius není jediný,jsou i zajímavější možnosti).
Avatar - dr.biker
14. 4. 2011 13:03
F500
Tak jsme se konečně dočkali, test dvouválcového motoru od Fiatu je tu! Fiat 500 už všichni známe, je to malé stylové auto do města s docela sebevědomou cenou, za kterým se vždy rád ohlédnu, když ho spatřím na silnicích. Motor podle testu vypadá dobře, sice je trochu hlučnější a přenáší vibrace, ale asi se hodí k celkovému retro stylu auta. Spotřeba vypadá slušně, je jasné, že auto se nehodí na dálnici kvůli velké spotřebě při vyšších rychlostech, taky se tam asi málokrát podívá, vždyť teritoriem 500 je přeci město.
Jediné, co mě zarazilo je cena, kdy testovaný kousek stál něco přes 400 tisíc, nevyplatí se potom přihodit nějakých 50 tisíc a pořídit si rovnou 500 Abarth? Představoval jsem si dvouválec jako alternativu ke čtyřválci 1,2 Fire, kdy by ho v budoucnu nahradil, ale vzhledem k té ceně to asi nebude možné.
Rozbalit vlákno
6
14. 4. 2011 13:15
Re: F500
Sorry, ale ten motor vypada dost blbe.
Vibrace, nizky rozsah provoznich otacek, hluk, prumerna spotreba neni zadny zazrak, dynamika uz vubec ne a k tomu premrstena cena.

Ja teda myslel, ze to nikdy nenapisu, ale.. Kdo si tohle muze koupit? :-O
14. 4. 2011 13:37
Re: F500
ten motor je prostě prodadák a Fiat dnes utržil naprostý debakl....

Kvantitativním vyjádřením tohoto italského Waterloo jsou známky za "tah v nižších otáčkách: 10 " a "Výkon ve vyšších otáčkách: 10".... Je jasné, že konkurence je dál a na stupnici od 0 do 10 běžně získává 15 až 28 bodů :yes:

Jako bonus k těmto hodnotám získává F500 desítku taky za "přenos hnací síly na vozovku"....

Je to čistě o úhlu pohledu: pro někoho, kdo jezdí jak důchodce a má rád konzervativní věci tohle auto fakt není. Ale pro radost do si tohle auto dovedu představit velice dobře. Pěkný vzhled, "charakterní motor" (viz test), dynamika (oproti běžným nákupním taškám), zábavnost.... Prostě tohle není auto dělané na poměr cena/výkon (ostatně jako všechny F500)
Avatar - iudex
14. 4. 2011 13:47
Re: F500
To bol argumentačný tvrdý direkt. :yes:
Pre vyváženosť by som doplnil, že za kultivovanosť chodu mu dali 5/10, zatiaľ čo napr. trojvalcovému (teda nijak kultivovanému) motoru 1,0 v Suzuki Splash dali 9/10. Ten rozdiel tiež o niečom svedčí.
Inak súhlasím s tým, že toto auto sa nekupuje hlavou (ako trebárs spomínaný Splash), ale srdcom. Skrátka panička si povie: "Jéééé, to je milé, to chcem" a hotovo. Hirošima hadr. :-)
Avatar - Michal Fokt
14. 4. 2011 14:07
Re: F500
Iudex: Já bych to vztáhl raději k Altu [odkaz] , tak (ne)kultivovanost je dost podobná. ;-)
14. 4. 2011 13:46
Re: F500
Píšeš k prdítku do města nebo k manažerskému sedanu? Dynamika je špatná? To jsem se nedočetl. Provozní otáčky asi jako u každého maloobjemového turba...

Nevím co řešíš ;-)
14. 4. 2011 15:23
Re: F500
Pisu k prditku za ctyri kila.

Rozsah 2500 (3000) otacek je dost maly - 2000 - 5000 to uz je skoro jako diesel.
Dynamika je vzhledem k velikosti a hlavne hmotnosti prumerna az podprumerna.

Dle te pompeznosti, s jakou byl tento motor uveden, jsem cekal vic.
Avatar - Krispos
14. 4. 2011 14:09
Ten test prostě říká to, co všichni víme...
... tohle je auto na poježdění pro radost, stylovka se kterou si můžeš pojezdit po městě po nákupech nebo udělat o víkendu výlet po okreskách. Pokud chceš dálniční polykač kilometrů, tak musíš vybírat jinde.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
14. 4. 2011 14:53
Re: Ten test prostě říká to, co všichni víme...
Vidíš, tak snadná úvaha, ale kolik lidí takového závěru není schopno dojít ;-\
23. 5. 2011 12:20
Re: Ten test prostě říká to, co všichni víme...
:yes:
14. 4. 2011 15:00
500 PĚTISTOVEK
Auto pro nedorostlý holky a tady na diskusi se to hemží eurobejčími orgiemi, som z teho volaký zmetený... Ony to však spíše budou orgie než plakátových pražských tramvajových krysaříků, co?

Umím si představit, že si dokonale vybavenou a dokonale motorizovanou pětistovku koupí nějaká šmrncovní italská holka. Popravdě si neumím představit, že si jiná holka pořídí sekačku na trávu a ty ji to budeš ještě schvalovat.

Tedy jde o to, že se nedostavuje to pověstné Remarqueovské, tří kamarádovské klamání tělem. Dostavuje se jen malé nepraktické auto na malém motoru, a tak zde snad připomeňme slova povolaná, slova pána testéra, cituji: "Zbytek auta je ovšem už ta důvěrně známá pětistovka. To znamená především citelně nedotáčivé naladění podvozku a nijak zvlášť přesné, gumově působící řízení s velkým účinkem posilovače. Dále tu máme u vyšších (tedy přesněji řečeno průměrně rostlých) řidičů posaz na „krátké nohy“, absenci podélného seřízení volantu a zoufale málo místa pro pravé stehno, což způsobuje masivní středový panel. Řazení (bohužel pouze pětistupňového) manuálu je trošku gumové a mírně zadrhává na neutrálu..."

Fiat udělal přesně stejnou chybu jako Volkswagen u brouka 2, oba se snažili (jen) stvořit milý a moderní vůz s pohledovou reminiscencí směrem do padesátých/šedesátých let. Takhle to ale nefunguje a z principu fungovat ani nemůže. Naštěstí se VW poučil a nového brouka už představí v roli staronového James Bonda, ano přesně, tak jako se musel přerodit Bond, musí se přerodit i brouk.

Nahoře někdo rajtuje na deseti z deseti možných. Pouze však ve slepém nevědomí, že není stejná pětistovková desítka jako desítka udělená devětsetjedenáctce. Tedy jde o třídní proporce, jde o to vědět, co znaméná když pětistovka dostane za něco deset bodů...

Vůz bez jiskry, vůz bez stylu. To nejkrásnější ze staré pětset - vystouplé rámečky světel, bobeček na zadku - to vše je pryč, zůstává jen designový nedodělek pro ty, kteří o slávě pětistovky četli zatím jen v historických románech...

BRAVO FOX, BRAVO MISTR ELEGANCE :yes:
Rozbalit vlákno
11
14. 4. 2011 15:18
Re: 500 PĚTISTOVEK
No tak tím posledním zvoláním jsi svůj příspěvek dokonale shodil...

Každopádně těch šmrncovních italských holek bude, když se F500 prodalo v Evropě více než např. Fabií.
14. 4. 2011 15:18
Re: 500 PĚTISTOVEK
Príspevok v pohode, ale s tým Foxom si to poriadne zabil.
[odkaz]
14. 4. 2011 15:39
Re: 500 PĚTISTOVEK
165.454 neodrastenych dievcat, nie nie takto teda chyba nevyzera...prianie otcom myslienky? 8-s
14. 4. 2011 16:13
Re: 500 PĚTISTOVEK
Fiat žádnou chybu s 500 neudělal. Fiat stvořil úžasnou stylovku do města, která se navíc stala pro Fiat zlatým vejcem. Zkus si to představit, Fiat prodal za 2 roky 500t Pand za cenu Golfa. ;-) To je majstrštyk, který se teď klopotně snaží ostatní automobilky napodobit. :yes:
Avatar - Krispos
14. 4. 2011 16:16
Re: 500 PĚTISTOVEK
Zase zůstaňme nohama na zemi.... VW sice neumí retro, ale za X let prodal hafo Golfů za trojnásobek ceny Brava a Pol za tronásobek ceny Punta a to je taky majstrštyk! Uvidíme, jestli se VW poučil s Broukem, na podzim se hodně těším... >:D
14. 4. 2011 16:19
Re: 500 PĚTISTOVEK
Já nijak nezpochybňuju úspěchy VW. Já vyzdvihuju úspěch 500.
Avatar - Krispos
14. 4. 2011 16:21
Re: 500 PĚTISTOVEK
Šak jo, myslím že ve VW si nad úspěchem F500 v porovnání NJŮ BÝTL rvou vlasy... kéž se to pozitivně podepíše na kvalitě podzimní líhně Brouků :yes:
14. 4. 2011 16:24
Re: 500 PĚTISTOVEK
Pětikilo je podle mě dokonalý trik. Fiat vzal Pandu, z krabičky udělal usměvavou bublinku, přidal pár cetek, cenu narazil o 200t a celé to prodává po statisících kusů. Sen každého obchodníka.
Avatar - Ronault.
14. 4. 2011 19:54
Re: 500 PĚTISTOVEK
Chceš řídi, že se prodá 3x více Pol GTI než Punt? Nebo Golfů GTI? A jak vlastně vypadý Golf za cca 1M, když cena Brava je cca 350 000 Kč? ;-)
14. 4. 2011 20:01
Re: 500 PĚTISTOVEK
Na to se vyprdni, to je matematika, a to se dneska nenosí ;-)
Avatar - wikinko
14. 4. 2011 22:21
Re: 500 PĚTISTOVEK
pod to vybuchnute yeti toho asi vela nenapises, ze? >:D :-!
14. 4. 2011 21:52
platit vice penez za vyssi spotrebu 1.4 vs 0.9
S Fiatkem 500 1.4 mam spotrebu ve meste 7-8 litru, mimo kolem 6. Je to klasicky - lety osvedceny motor.

Stejne spotreby jsem dosahoval s auty 0.8, 1.0, 1.2 kdyz jsem se fakt krotil. S timhle nad spotrebou nepremyslim - mimochodem - ano, sviznou jizdou si hrabne vic, ale nejak nevydrzim to honit "celou nadrz" ...

Takze jako obyc uzivatel - proc mam platit za hlucny, nekultivovany motor s vyssi spotrebou a turbem (coz je soucastka, ktera se muze pokazit a zadarmo nebude ...)? Navic uplne si pamatuju ten stres, kdyz prisel kopec a prcky bylo nutny tyrat - tady proste jedu. ...
Rozbalit vlákno
2
15. 4. 2011 07:51
Re: platit vice penez za vyssi spotrebu 1.4 vs 0.9
hele já bych si to minimálně projel.... je jasné, že dvouválec nebude tak kultivovaný jako 1.4 16v, ale v městském provozu by tu spotřebu prostě měl mít menší.... Samozřejmě za předpokladu, že s ním nebudeš jezdit pro zábavu a nebudeš nějak extra využívat turbo (což samozřejmě testeři dělají a já se jim nedivím)....

Ale jestli věříš zdejším znalcům, že to ve městě žere 14, tak těžko radit ;-)

Jinak ta 1.4 16v co máš v autě rozhodně není žádný zázrak, s touhle F500 jsem pár desítek km najezdil a rozhodně se nejedná o nějak extra pružný motor (v Puntu už s ním má člověk vyloženě pocit, že se mu nechce jet).... Čili na městské hrkání se tomu ten twin-air může klidně vyrovnat a troufnu si tvrdit, že z pohledu výkonu a jeho průběhu bude i lepší....

Jinak dle toho slovenského testu níže to auto žere při 130kmh jen 5,4l, což je teda podle mě blbost, ale názorně to ukazuje, jak relevantním zdrojem informací jsou různé testy.... Se spotřebou tady lítáme od 4 do 14 litrů, takže si vyber.... ;-)
19. 4. 2011 08:18
Re: platit vice penez za vyssi spotrebu 1.4 vs 0.9
zdar - ad pruznost - nemam moznost srovnani s podobnymi motory, takze nevim. Me vyhovuje a dle meho je to o tom se s tim naucit pracovat. Vypnuty sport je asi vylozene liny - zapnuty sport to posune do rezimu "koncernove" reakce na plyn. Ja to beru jako relativne svizne priblizovadlo, ne jako zavodak. Limity to auto ma dle meho daleko vic v podvozku nez v motoru. Ale zase - ve srovnani s cim? S produkcni fabkou, twingem, ...?

Cili za me resume - v ty kategorii "nakupni tasky" je to dle meho rozhodne nadprumerny pocin - za me osobne i vitez - nenutim, muj nazor.

Jinak ta kategorie sama o sobe urcuje i limity toho, k cemu to slouzi, takze chtit od toho zazitky jako ze sportovniho golfika je proste pase.
15. 4. 2011 07:50
Rozsiahlejsi test
Dnes som nahodou nasiel dlhsi test tohoto 2-valcoveho Fiatu na jednej SK stranke - ak vam nevadi citanie po slovensky, skuste [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
15. 4. 2011 10:13
Re: Rozsiahlejsi test
Diky. Clanek vysvetluje problem vysoke spotreby preplnovanych benzinu, ktera se v testech neshoduje s normovanou spotrebou. Normovane spotreby motor dosahuje v neuveritelne nizkych otackach, tesne nad volnobehem:

Kým sme si nezvykli na špecifický akustický prejav motora v nízkych a stredných otáčkach, pripadal nám ako keby bol neustále podtočený. Následne sa nám často stávalo, že kým sme podľa sluchu odhadovali vytočenie niekam do stredu, otáčkomer už tvrdo atakoval červené pásmo. A viete si predstaviť aký vír v nádrži môže v takomto prípade spôsobovať plne sa roztáčajúce turbodúchadlo.
18. 5. 2011 17:59
Motor
No tak ten motor asi taky projedu....am jsme zvědav jak půjdou prodeje a jestli bude mít vůbec nějaký smysl, v autě....
Rozbalit vlákno
0
21. 5. 2011 20:15
Spotřeba
Já jezdím hlavně po městě s "předchůdcem" 500 - Seicentem Sporting a i se starým 8V motorem 1.1 mám spotřebu podstatně nižší. I v zimě a na hodně krátký vzdálenosti neleze průměr přes 7. Ten motor je navíc tak jednoduchej, že se tam nemá co pokazit. Tady ten moderní motor bych nechtěl ani zadarmo. Elektricky ovládané ventily, turbo, plno senzorů. Až to bude mít nalítáno přes 250 tisíc tak to bazarník to stočí na 110 a novej majitel potom dostane infarkt až zjistí kolik bude stát oprava turba nebo ventilového rozvodu na zaručeně málo jetým autě po důchodci.
Oceňuji invenci Fiatu, že se snaží dělat věci jinak a nově. Jenže v jednoduchosti je síla a to co v autě není, to se v něm nepokazí. Jestli se takto časem zkomlikuje technika všech aut, máme se na co těšit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Krispos
21. 5. 2011 21:18
Ehm...
... jak se tento test ze 14. DUBNA dostal na hlavní stránku testů s podtitulkem VČERA? Ten ocenění sbírající redakční systém nějak nefunguje...
Rozbalit vlákno
3
22. 5. 2011 20:25
Re: Ehm...
Možná aktualizace kvůli vítězství motoru TwinAir ve čtyřech kategoriích ankety Motor roku?
[odkaz]
Avatar - Krispos
22. 5. 2011 20:58
Re: Ehm...
To tam mohli aspoň napsat... to je zase komunikace...
22. 5. 2011 21:10
Re: Ehm...
Mohli. Očekávám článek o výsledcích té ankety začátkem týdne. Nebo to sem třeba alespoň dá někdo do blogu... Já si ho kvůli tomu zakládat nebudu, mě tyhle ankety nijak extra neberou.
15. 2. 2012 11:33
A nebylo by lepsi si za ty prachy
koupit a zrestaurovat original ?

>:D
Rozbalit vlákno
0
5. 10. 2012 15:57
HTP
i to htp ve fabii zní líp než toto ještě aby z toho udělaly dvoutakt a máme nového trabanta
Rozbalit vlákno
0