Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lancia Delta Turbo Ecochic (LPG): Na plný plyn

Lancia uvádí na domácí italský trh Deltu s motorem na zkapalněný ropný plyn. Jedná se o první tovární vůz s přeplňovaným spalovacím motorem upraveným pro jízdu na LPG.
Zpět na článek
13. 10. 2009 09:17
13. 10. 2009 09:26
13. 10. 2009 09:30
13. 10. 2009 09:37
13. 10. 2009 09:40
13. 10. 2009 09:45
13. 10. 2009 12:55
13. 10. 2009 13:20
13. 10. 2009 14:05
13. 10. 2009 14:32
13. 10. 2009 20:54
13. 10. 2009 12:08
13. 10. 2009 13:01
13. 10. 2009 13:16
13. 10. 2009 14:15
13. 10. 2009 18:48
13. 10. 2009 21:13
13. 10. 2009 21:45
13. 10. 2009 20:08
13. 10. 2009 20:57
13. 10. 2009 21:17
13. 10. 2009 21:22
13. 10. 2009 21:31
14. 10. 2009 15:21
14. 10. 2009 20:04
13. 10. 2009 21:58
14. 10. 2009 08:46
14. 10. 2009 08:47
13. 10. 2009 21:53
14. 10. 2009 09:06
13. 10. 2009 14:34
13. 10. 2009 15:15
14. 10. 2009 15:01
neregistrovaný "Hpridal"
Avatar - euro89
13. 10. 2009 09:17
LPG
Jako hlavní auto na normální ježdění bych asi nic na plyn nechtěl, ale jako druhý auto do rodiny na ježdění po městě, do školy, do práce, nebo na nákup to může být super :yes: Tohle by se líbilo i mě a to všeobecně řikám, že nic, než benzín pod kapotou mýho auta nikdy nebude... A v zemích, kde jsou podobný auta zvýhodňovaný může mít Lancia úspěch. :-) Jen si tak řikám, že jestli je to místo rezervy, tak bych tam dal i runflatový pneu.
Rozbalit vlákno
31
13. 10. 2009 09:26
Re: LPG
Když sem to včera WEBPAJOVi psal, tak mi na to napsal, že lidi na Lancii s turbem v LPG z vysoka kakají. Já si to nemyslím, je to dobrý počin, je to zase ta vlaštovka, ten krok před konkurenci... Je to skutečně ekologický motor (ne jak úchylné hybridy).. takže za mne :yes:
Avatar - T613
13. 10. 2009 09:30
Re: LPG
a co je na tom tak světaborného prosím? Děláš jako by to jezdilo na studenou fúzi.
Avatar - marek.g
13. 10. 2009 09:37
Re: LPG
možná,že to má i warp jádro >:-[]
13. 10. 2009 09:40
Re: LPG
Tak nic světabornýho to enní.. Snad jen to, že to má dojezd nějakých 1400 km... Je to jediný přeplňovaný LPG motor z fabriky... ;-)
Převratné to ale opravdu není
Avatar - T613
13. 10. 2009 09:45
Re: LPG
jupíí, jediný přeplňovaný LPG motor z fabriky. Sice to dneska dělá každý Pepa z Horní Dolní, ale co už.. je třeba jásat. Tak jásejme!
13. 10. 2009 12:55
Re: LPG
já se připojuju k wolffovi - LPG z fabriky ROZHODNĚ znamená dost, a není potřeba to zlehčovat Pepou z Horní Dolní.
Avatar - T613
13. 10. 2009 13:20
Re: LPG
ač mám LPG radši než diesel, a jeho "zrovnoprávňování" vítám, tak není nad čím jásat, protože se pouze "garážnická" technologie přesunula přímo k výrobci.
13. 10. 2009 14:05
Re: LPG
no, jenže on ti ten garážník jen tak nějaký turbomotor s přímým vstřikováním neudělá. Navíc Landi Renzo je špička ve vstřikování LPG. Takže kombinace kvalitně zastavěné LPG do motoru který je na to připravený (hlava, ventily, předstih atp.) je výrazně jinde.
Avatar - T613
13. 10. 2009 14:32
Re: LPG
ještě aby kvalita u výrobce byla nižší než u "garážníků". O tom se nebavím. Jde o to, že to není žádný "krok před konkurencí" jak se nám snaží namlouvat Wolff, ale pouhopouhý úkrok stranou.
Avatar - Ronault.
13. 10. 2009 20:54
Re: LPG
Motory TSI od VW se dnes přestavují na LPG zcela běžně.
Avatar - Ricardo
13. 10. 2009 12:08
Re: LPG
A co je na tom tak ekologického? Další auto, co spaluje ropu (její derivát). Je to dobré pro rozložení energetické závislosti na různé zdroje, vyšší dojezd (to ale není téma, i benziňák by mohl mít 2 nádrže) a provoz je levnější, kvůli nižší dani a dalším dotacím na LPG. Nějaké environmentální hledisko v tom ale opravdu nenacházím...
13. 10. 2009 13:01
Re: LPG
Používání LPG je ekologicky přínosné, protože zážehový motor při provozu na LPG produkuje méně škodlivých emisí než na benzín. Významně, až řádově, nižší emise jsou hlavně u jedovatého oxidu uhelnatého. Nižší jsou také emise nespálených uhlovodíků a příp. pevných částic; u oxidů dusíku již ne vždy, spíše to může být více. I v době, kdy se u nás u spalovacích motorů ještě běžně neužívaly katalyzátory, bylo snížení emisí zvláště u CO natolik významné, že vozidla s motorem na LPG mohla být užívána v uzavřených a slabě větraných prostorech, jako např. vysokozdvižné vozíky ve skladech. Užívá se to i dnes, i když pochopitelně s katalyzátory.

Zdroj [odkaz]
Avatar - Ricardo
13. 10. 2009 13:16
Re: LPG
Nicméně na podstatě problému neobnovitelných paliv to nemění vůbec nic a nebýt dotací a výrazně nižší spotřební daně, tak se to nevyplatí ani finančně
13. 10. 2009 14:15
Re: LPG
plyn se z ropy ale nevyrábí že ne? takže zatímco z ropy se dá vyrobit spousta věcí, z plynů už těžko - takže rozdíl v tom je.
Co se týče ceny, bez dotací by nešla spousta věcí takže proč řešit důvod že je něco levnější místo řešit proč na to ještě nejezdím?
Avatar - Ricardo
13. 10. 2009 18:48
Re: LPG
Ba ne, LPG se z ropy vyrábí, má to i v názvu - Liquified Petroleum Gas, tedy zkapalněný ropný plyn, další z frakcí při destilaci ropy. Zemní plyn je CNG (stlačený přírodný plyn).
13. 10. 2009 21:13
Re: LPG
LPG se z ropy vyrábí, ale je to vedlejší, nikoliv "konkurenční" produkt benzínu a nafty.

[odkaz]
Avatar - Ricardo
13. 10. 2009 21:45
Re: LPG
Tak určitě by bylo ideální mít určité procento spotřeby benzinu, určité nafty a určité LPG, resp. být na nějakém konstantním poměru, aby se všechny produkty frakční destilace využívaly rovnoměrně (k tomu by měly teoreticky motivovat různé sazby spotřební daně).
Ale rozhodně LPG není "ekologický", resp. k životnímu prostředí šetrný způsob pohonu. Je to jednoduše alternativa, jejíž pozitivní dopad na životní prostředí je dohromady skoro žádný. Benefit je na straně zákazníka, modro-zelené planetě to nijak neuleví. O nic jiného mně nejde, Wolff to prostě s poslední větou přestřelil.
13. 10. 2009 20:08
Re: LPG
No, hovorí sa, že kto chce psa biť, palicu si nájde... ;-) Aj Ty postupne pripúšťaš výhody tohto pohonu jednu za druhou... >:D
Každopádne LPG turbo nenájdeš len tak pod nejakou kapotou, to je isté. Nižšie emisie sú faktom, rovnako ako nižšie náklady na palivo - konečného spotrebiteľa predsa nezaujíma, či je lacnejší samotný plyn, alebo dostáva úľavy na daniach od vlády, dôležitá je cena, ktorú platí. Jediné, v čom nejak nevidím zmysel, je 1400 km dojazd. Pri dnešnej hustote čerpacích staníc je tento argument podľa mňa absolútne nepodstatný a zbytočný, lepšie by snáď bolo zásobu paliva trochu zmenšiť a znížiť tým hmotnosť auta.
Avatar - Ronault.
13. 10. 2009 20:57
Re: LPG
Souhlas na tu dojezdnost. Na co to je? LPG stanice je pomalu více jak benzínek a na každém rohu. DOjezdnost nějakých 600 km stačí.

Bohužel s turbem nemáš pravdu. Třeba motory TSI se normálně na LPG přestavují, i v Cayennu ;-)
13. 10. 2009 21:17
Re: LPG
Na pohon LPG jde přestavět asi prakticky jakýkoliv benzínový motor, viděl jsem Mercedes S 600 a dokonce i Maserati GranSport na LPG ( :-( ).

Rozdíl je v tom, že u Delty jde o pohon nabízený továrnou, se všemi zárukami a předpokládám že i s příslušnou úpravou "vnitřností" motoru (např. materiálu ventilových sedel).
Avatar - Ronault.
13. 10. 2009 21:22
Re: LPG
Nevím proč ten smutný smajlík? Něco se snad změní na tom autě? Pokles výkonu je minimální, kultura chodu lepší, životnost delší... Kde je problém? ;-)

Deltu by chtělo podrobit analýze, spíše půjde o jiné oleje, které by právě těm usazeninám zabraňují.
13. 10. 2009 21:31
Re: LPG
U normálních aut mi LPG nijak nevadí, i když sám o něj nestojím, ale Maserati s LPG pokládám za svatokádež.

A té delší životnosti motoru s LPG taky nějak nevěřím.
14. 10. 2009 15:21
Re: LPG
Souhlas :yes:

Měli do toho Mase dát raději pořádnou naftu >:-[]
Avatar - marek.g
14. 10. 2009 20:04
Re: LPG
1,4 Tdi na každé kolo zvlášť >:-[]
Avatar - Ricardo
13. 10. 2009 21:58
Re: LPG
Podívej se na to z druhé strany - 600 km, co to je? To znamená, že třeba cestu Brno-Plzeň-Brno nejspíš na jedno natankování neujedu, nebo že při cestě z Prahy budu muset tankovat už za Frankfurtem...
14. 10. 2009 08:46
Re: LPG
A prečo by s tým mal byť problém? Rozumný človek si aj tak po 200-300 km dá aspoň na pár minút pauzu. A s menším dojazdom si ju dajú aj tí menej rozumní. ;-)
14. 10. 2009 08:47
Re: LPG
Tak s tým som sa ešte nestretol, a s Porsche na LPG už vôbec nie. Predpokladám ale, že to nerobia samotní výrobcovia ako originál produkt.
Avatar - Ricardo
13. 10. 2009 21:53
Re: LPG
Nižšie náklady jsou věc zdanění - benzín 12 Kč, nafta 10 Kč, LPG 4 Kč. Kdyby se to srovnalo, nebude mít ekonomický smysl nic než benzín. V tomto světle mě vždycky překvapuje jásot příznivců LPG nad tím, jak se to vyplatí, stačí kdyby zdražili plyn kvůli dani o 10 Kč a je po plynu... pak totiž zbude jen ten teoretický dojezd, emise jednotlivce nezajímají a i v globálním kontextu nemají u aut zas tak zásadní vliv jak se tvrdí.
14. 10. 2009 09:06
Re: LPG
Ako som už napísal, je úplne fuk, z čoho sa cena paliva skladá, dôležitá jej jej konečná výška. Tak ako sa môže meniť cena LPG, môže sa meniť cena čohokoľvek, takže toto nie je pádny argument, prečo LPG nie, alebo prečo nie je výhodný. To je teória, prax je taká, že natankuješ lacnejšie.
Čo sa emisií týka, v globálnom kontexte majú pramalý vplyv všetky tie predpisy od únie, všetky tie normy Euro 3, 4 alebo 5. V konečnom dôsledku škodia - nútia výrobcov mrhať prostriedkami na takmer zbytočný vývoj, a aj jeho vplyvom je výroba áut a komponentov energeticky stále náročnejšia - a to je horšie ako nejaké CO2 z výfukov. ;-)
13. 10. 2009 14:34
Re: LPG
Díky za info, máš přehled :yes:

A mimochodem, ony ty zásoby fosilních paliv jsou ještě dost velké, hned tak nedojdou...
13. 10. 2009 15:15
Re: LPG
tak v to dúfam, že nedôjdú skôr ako za 80 rokov :-)
neregistrovaný "Hpridal"
14. 10. 2009 15:01
LPG provoz
Já mám turbobenzín na LPG a jezdí to úplně normálně a bez jakýchkoliv problémů, investice do přestavby byla zpět ani ne za rok. Stačí kalkulačka, spočítat si to a není dohromady o čem diskutovat :-!
Rozbalit vlákno
0