Jako hlavní auto na normální ježdění bych asi nic na plyn nechtěl, ale jako druhý auto do rodiny na ježdění po městě, do školy, do práce, nebo na nákup to může být super :yes: Tohle by se líbilo i mě a to všeobecně řikám, že nic, než benzín pod kapotou mýho auta nikdy nebude... A v zemích, kde jsou podobný auta zvýhodňovaný může mít Lancia úspěch. 😄 Jen si tak řikám, že jestli je to místo rezervy, tak bych tam dal i runflatový pneu.
wolff
0
Když sem to včera WEBPAJOVi psal, tak mi na to napsal, že lidi na Lancii s turbem v LPG z vysoka kakají. Já si to nemyslím, je to dobrý počin, je to zase ta vlaštovka, ten krok před konkurenci... Je to skutečně ekologický motor (ne jak úchylné hybridy).. takže za mne :yes:
T613
0
a co je na tom tak světaborného prosím? Děláš jako by to jezdilo na studenou fúzi.
marek.g
0
možná,že to má i warp jádro >😒]
wolff
0
Tak nic světabornýho to enní.. Snad jen to, že to má dojezd nějakých 1400 km... Je to jediný přeplňovaný LPG motor z fabriky... 😉
Převratné to ale opravdu není
T613
0
jupíí, jediný přeplňovaný LPG motor z fabriky. Sice to dneska dělá každý Pepa z Horní Dolní, ale co už.. je třeba jásat. Tak jásejme!
oIoo
0
já se připojuju k wolffovi - LPG z fabriky ROZHODNĚ znamená dost, a není potřeba to zlehčovat Pepou z Horní Dolní.
T613
0
ač mám LPG radši než diesel, a jeho "zrovnoprávňování" vítám, tak není nad čím jásat, protože se pouze "garážnická" technologie přesunula přímo k výrobci.
oIoo
0
no, jenže on ti ten garážník jen tak nějaký turbomotor s přímým vstřikováním neudělá. Navíc Landi Renzo je špička ve vstřikování LPG. Takže kombinace kvalitně zastavěné LPG do motoru který je na to připravený (hlava, ventily, předstih atp.) je výrazně jinde.
T613
0
ještě aby kvalita u výrobce byla nižší než u "garážníků". O tom se nebavím. Jde o to, že to není žádný "krok před konkurencí" jak se nám snaží namlouvat Wolff, ale pouhopouhý úkrok stranou.
Ronault.
0
Motory TSI od VW se dnes přestavují na LPG zcela běžně.
Ricardo
0
A co je na tom tak ekologického? Další auto, co spaluje ropu (její derivát). Je to dobré pro rozložení energetické závislosti na různé zdroje, vyšší dojezd (to ale není téma, i benziňák by mohl mít 2 nádrže) a provoz je levnější, kvůli nižší dani a dalším dotacím na LPG. Nějaké environmentální hledisko v tom ale opravdu nenacházím...
oIoo
0
Používání LPG je ekologicky přínosné, protože zážehový motor při provozu na LPG produkuje méně škodlivých emisí než na benzín. Významně, až řádově, nižší emise jsou hlavně u jedovatého oxidu uhelnatého. Nižší jsou také emise nespálených uhlovodíků a příp. pevných částic; u oxidů dusíku již ne vždy, spíše to může být více. I v době, kdy se u nás u spalovacích motorů ještě běžně neužívaly katalyzátory, bylo snížení emisí zvláště u CO natolik významné, že vozidla s motorem na LPG mohla být užívána v uzavřených a slabě větraných prostorech, jako např. vysokozdvižné vozíky ve skladech. Užívá se to i dnes, i když pochopitelně s katalyzátory.
Zdroj [odkaz]
Ricardo
0
Nicméně na podstatě problému neobnovitelných paliv to nemění vůbec nic a nebýt dotací a výrazně nižší spotřební daně, tak se to nevyplatí ani finančně
oIoo
0
plyn se z ropy ale nevyrábí že ne? takže zatímco z ropy se dá vyrobit spousta věcí, z plynů už těžko - takže rozdíl v tom je.
Co se týče ceny, bez dotací by nešla spousta věcí takže proč řešit důvod že je něco levnější místo řešit proč na to ještě nejezdím?
Ricardo
0
Ba ne, LPG se z ropy vyrábí, má to i v názvu - Liquified Petroleum Gas, tedy zkapalněný ropný plyn, další z frakcí při destilaci ropy. Zemní plyn je CNG (stlačený přírodný plyn).
Beaumont.
0
LPG se z ropy vyrábí, ale je to vedlejší, nikoliv "konkurenční" produkt benzínu a nafty.
[odkaz]
Ricardo
0
Tak určitě by bylo ideální mít určité procento spotřeby benzinu, určité nafty a určité LPG, resp. být na nějakém konstantním poměru, aby se všechny produkty frakční destilace využívaly rovnoměrně (k tomu by měly teoreticky motivovat různé sazby spotřební daně).
Ale rozhodně LPG není "ekologický", resp. k životnímu prostředí šetrný způsob pohonu. Je to jednoduše alternativa, jejíž pozitivní dopad na životní prostředí je dohromady skoro žádný. Benefit je na straně zákazníka, modro-zelené planetě to nijak neuleví. O nic jiného mně nejde, Wolff to prostě s poslední větou přestřelil.
Klaudius
0
No, hovorí sa, že kto chce psa biť, palicu si nájde... 😉 Aj Ty postupne pripúšťaš výhody tohto pohonu jednu za druhou... >😁
Každopádne LPG turbo nenájdeš len tak pod nejakou kapotou, to je isté. Nižšie emisie sú faktom, rovnako ako nižšie náklady na palivo - konečného spotrebiteľa predsa nezaujíma, či je lacnejší samotný plyn, alebo dostáva úľavy na daniach od vlády, dôležitá je cena, ktorú platí. Jediné, v čom nejak nevidím zmysel, je 1400 km dojazd. Pri dnešnej hustote čerpacích staníc je tento argument podľa mňa absolútne nepodstatný a zbytočný, lepšie by snáď bolo zásobu paliva trochu zmenšiť a znížiť tým hmotnosť auta.
Ronault.
0
Souhlas na tu dojezdnost. Na co to je? LPG stanice je pomalu více jak benzínek a na každém rohu. DOjezdnost nějakých 600 km stačí.
Bohužel s turbem nemáš pravdu. Třeba motory TSI se normálně na LPG přestavují, i v Cayennu 😉
Beaumont.
0
Na pohon LPG jde přestavět asi prakticky jakýkoliv benzínový motor, viděl jsem Mercedes S 600 a dokonce i Maserati GranSport na LPG ( 😒 ).
Rozdíl je v tom, že u Delty jde o pohon nabízený továrnou, se všemi zárukami a předpokládám že i s příslušnou úpravou "vnitřností" motoru (např. materiálu ventilových sedel).
Ronault.
0
Nevím proč ten smutný smajlík? Něco se snad změní na tom autě? Pokles výkonu je minimální, kultura chodu lepší, životnost delší... Kde je problém? 😉
Deltu by chtělo podrobit analýze, spíše půjde o jiné oleje, které by právě těm usazeninám zabraňují.
Beaumont.
0
U normálních aut mi LPG nijak nevadí, i když sám o něj nestojím, ale Maserati s LPG pokládám za svatokádež.
A té delší životnosti motoru s LPG taky nějak nevěřím.
kuko
0
Souhlas :yes😒br />
Měli do toho Mase dát raději pořádnou naftu >😒]
marek.g
0
1,4 Tdi na každé kolo zvlášť >😒]
Ricardo
0
Podívej se na to z druhé strany - 600 km, co to je? To znamená, že třeba cestu Brno-Plzeň-Brno nejspíš na jedno natankování neujedu, nebo že při cestě z Prahy budu muset tankovat už za Frankfurtem...
Klaudius
0
A prečo by s tým mal byť problém? Rozumný človek si aj tak po 200-300 km dá aspoň na pár minút pauzu. A s menším dojazdom si ju dajú aj tí menej rozumní. 😉
Klaudius
0
Tak s tým som sa ešte nestretol, a s Porsche na LPG už vôbec nie. Predpokladám ale, že to nerobia samotní výrobcovia ako originál produkt.
Ricardo
0
Nižšie náklady jsou věc zdanění - benzín 12 Kč, nafta 10 Kč, LPG 4 Kč. Kdyby se to srovnalo, nebude mít ekonomický smysl nic než benzín. V tomto světle mě vždycky překvapuje jásot příznivců LPG nad tím, jak se to vyplatí, stačí kdyby zdražili plyn kvůli dani o 10 Kč a je po plynu... pak totiž zbude jen ten teoretický dojezd, emise jednotlivce nezajímají a i v globálním kontextu nemají u aut zas tak zásadní vliv jak se tvrdí.
Klaudius
0
Ako som už napísal, je úplne fuk, z čoho sa cena paliva skladá, dôležitá jej jej konečná výška. Tak ako sa môže meniť cena LPG, môže sa meniť cena čohokoľvek, takže toto nie je pádny argument, prečo LPG nie, alebo prečo nie je výhodný. To je teória, prax je taká, že natankuješ lacnejšie.
Čo sa emisií týka, v globálnom kontexte majú pramalý vplyv všetky tie predpisy od únie, všetky tie normy Euro 3, 4 alebo 5. V konečnom dôsledku škodia - nútia výrobcov mrhať prostriedkami na takmer zbytočný vývoj, a aj jeho vplyvom je výroba áut a komponentov energeticky stále náročnejšia - a to je horšie ako nejaké CO2 z výfukov. 😉
Beaumont.
0
Díky za info, máš přehled :yes😒br />
A mimochodem, ony ty zásoby fosilních paliv jsou ještě dost velké, hned tak nedojdou...
Capajevko
0
tak v to dúfam, že nedôjdú skôr ako za 80 rokov 😄
0
Já mám turbobenzín na LPG a jezdí to úplně normálně a bez jakýchkoliv problémů, investice do přestavby byla zpět ani ne za rok. Stačí kalkulačka, spočítat si to a není dohromady o čem diskutovat :-!
Převratné to ale opravdu není
Zdroj [odkaz]
Co se týče ceny, bez dotací by nešla spousta věcí takže proč řešit důvod že je něco levnější místo řešit proč na to ještě nejezdím?
[odkaz]
Ale rozhodně LPG není "ekologický", resp. k životnímu prostředí šetrný způsob pohonu. Je to jednoduše alternativa, jejíž pozitivní dopad na životní prostředí je dohromady skoro žádný. Benefit je na straně zákazníka, modro-zelené planetě to nijak neuleví. O nic jiného mně nejde, Wolff to prostě s poslední větou přestřelil.
Každopádne LPG turbo nenájdeš len tak pod nejakou kapotou, to je isté. Nižšie emisie sú faktom, rovnako ako nižšie náklady na palivo - konečného spotrebiteľa predsa nezaujíma, či je lacnejší samotný plyn, alebo dostáva úľavy na daniach od vlády, dôležitá je cena, ktorú platí. Jediné, v čom nejak nevidím zmysel, je 1400 km dojazd. Pri dnešnej hustote čerpacích staníc je tento argument podľa mňa absolútne nepodstatný a zbytočný, lepšie by snáď bolo zásobu paliva trochu zmenšiť a znížiť tým hmotnosť auta.
Bohužel s turbem nemáš pravdu. Třeba motory TSI se normálně na LPG přestavují, i v Cayennu 😉
Rozdíl je v tom, že u Delty jde o pohon nabízený továrnou, se všemi zárukami a předpokládám že i s příslušnou úpravou "vnitřností" motoru (např. materiálu ventilových sedel).
Deltu by chtělo podrobit analýze, spíše půjde o jiné oleje, které by právě těm usazeninám zabraňují.
A té delší životnosti motoru s LPG taky nějak nevěřím.
Měli do toho Mase dát raději pořádnou naftu >😒]
Čo sa emisií týka, v globálnom kontexte majú pramalý vplyv všetky tie predpisy od únie, všetky tie normy Euro 3, 4 alebo 5. V konečnom dôsledku škodia - nútia výrobcov mrhať prostriedkami na takmer zbytočný vývoj, a aj jeho vplyvom je výroba áut a komponentov energeticky stále náročnejšia - a to je horšie ako nejaké CO2 z výfukov. 😉
A mimochodem, ony ty zásoby fosilních paliv jsou ještě dost velké, hned tak nedojdou...