Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Picanto: První jízdní dojmy

Kia letos hodlá uvést na trh 3 modely, které míří do velmi důležitých segmentů. První novinkou v řadě je nové mini – druhá generace Picanta.
Zpět na článek
15. 4. 2011 11:30
15. 4. 2011 11:51
15. 4. 2011 13:47
15. 4. 2011 12:37
Avatar - igor77
15. 4. 2011 11:30
picanto
jde do souboje s polem ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
15. 4. 2011 11:51
Re: picanto
Do souboje s polem jde tak možná RIO. Do souboje s picantem půjdou maximálně New Small Family
15. 4. 2011 13:47
Re: picanto
ziadna kija nemoze ist do suboja s Polom, na to kijak nema ani nahodou
15. 4. 2011 12:37
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
15. 4. 2011 14:04
Re: móda
Auto je zrejme technicky v poradku, jiste bude mit kvalitni zpracovani a verim, ze bude fungovat. Ale co naplat, mne se proste desne nelibi. Treba Twingo 1 (1993-2007), nebo i Renault 5 jsou designove _nesrovnatelne_ cistsi. Podobna tragedie je pro me novy Spark.
15. 4. 2011 14:10
neodpustím si reagovat
na poznámku o konkurenci.
Kia Hyundai dosud bodovali v tomto segmentu proti Fiatu (a řekněme i PSA) zejména cenou. Při cenách, za který se však prodávají Pandy (v porovnání dospělejší auto) nemají čím konkurovat. Jak tak koukám na tohle Picanto.. Je to jistě¨pokrok, vidím i pozitiva (sedačky se mi líbí atd...), ale považovat tento design za pro Evropana líbivý?

Už sem to chtěl napsat mnohem dřív, ale začíná mi připadat, že zejména Kia se začala vidět v rámci designu v jakémsi fluidním designu alá Hyundai Lantra z roku 1998... a při vší úctě u většího auta to fungovat může,a le u takhle malého jen těžko.

To co lidi jakž takž překousnou u rel. úspěšné Fiesty (protože Ford a protože nejlevnější auto na trhu, by´t nabízené bez MOTORU), těžko překousnou u tohoto auta.

To auto objektivně řečeno není hezké. Jen se podívejte na zadní ponton karosérie, kdy zadní kolo (i přes svůj rozměr) působí jak kolečko od přívěsnýho vozíku... Něco jiného je načančaná promoverze a něco jiného je jak tohle auto bude vypadat v základu... :-(
Rozbalit vlákno
9
15. 4. 2011 14:18
Re: neodpustím si reagovat
Panda je jednoduche hezke auticko a je mi sympaticke. Nejsem si ale jisty, jestli ji lze srovnavat jeji techniku s timto novym Picantem.
15. 4. 2011 14:31
Re: neodpustím si reagovat
No jasně. Musíš to brát v kontextu. Myslíš-li techniku, to asi nebdue tohle Picanto v ničem převratné... A myslíš -li výbavu, tak je potřeba říct, že panda dostane nástupce letos. A zajímavé je, že i přes své stáří bereš-li v úvahu o jakou třídu aut jde je furt konkurenceschopná. Spíš to opravdu vidím tak, že Picanto dotáhlo ztrátu. A výbava je dnes F 500 (i vzákladu, za vyšší peníz ovšem) shodná a o nové Ypsilon už raději vůbec nemluvím. A kdo z nás si bude to tohoto vozíku objednávat vyhřívaný volant? Já to nebagatelizuji, ale právě ta jednoduchost a stylová čistota Pandy je to co ji dělá tak skvělou!!! :yes:
15. 4. 2011 14:41
Re: neodpustím si reagovat
Panda je krasne a skvele auto - sice ju nemam ale prosim nezrovnavajte tento korejsky vyplod s Pandou, to sa nehodi, skuste zrovnavat s cinskymi kopackami anie talianskym vozom
15. 4. 2011 15:07
Re: neodpustím si reagovat
Ale tak zase umim byt objektivni.. Tato Kia svoji kvalitu mit bude. Ja spis reagoval na ten "skvělý" design... s tím, že upozorňuji, že mi přijde jako by se Kia vracela k starému fluidnímu výrazu Hyundaie z let dávno minulých (tudíž nic moc od slavného designera). Kdo neví o čem mluvím, tady dávám odkaz.
[odkaz]

Pokud tam nikdo kromě mě nevidí podobnost i přes to, že je to auto jiné třídy, tak pak nevím...
Neříkám, že je to vyloženě špatně, ale že bych to opěvoval jako mužský design, to teda zrovna ne... ;-)
15. 4. 2011 15:34
Re: neodpustím si reagovat
No, keď v tomto (viď tvoj odkaz) vidíš podobu s novým picantom, tak "potěš koště" - choď si dať vyšetriť zrak. Nové Kie sú o hranách, nie o fluidnom dizajne ...
15. 4. 2011 15:55
Re: neodpustím si reagovat
No tak, když už musíš být tak útočný (přičemž já vyjádřil jen svůj názor, ale co čekat od Slováka, máte přeci jen horkou krev a bráníte své produkty), tak mi ukaž jedinou hranu na tomto Pucantu (nebudeme-li považovat za hranu podběh a práh auta). Při vší úctě tohle auto působí dojmem onemocnění neštovicemi (viz vystouplá světla), rozlité línie bočního profilu... Jediná hrana je snad na tom odtrhovém spojleru.

Hranaté auto je Panda, tohle ani náhodou.

A ani ostatní nastupující Kie namjí přebytek hran (např. venga). Ale ta aspoň narozdíl od tohoto prcka působí kompaktně. ;-)
15. 4. 2011 19:33
Re: neodpustím si reagovat
Ale no, len sa toľko nedurdi :-) . To nebolo moc teda útočné ...
Hrany? No ... prelis vo výške kľučiek (od predného blatníka až dozadu, prelisy na spodnom boku karosérie a vzadu na kufri, ostro rezaná maska chladiča ... ukáž mi podobné hrany na tvojom príklade "fluidného" dizajnu (stará Lantra) ... Samozrejme to niesú hrany á la Defender, alebo nové Mercedesy, ale až také moc obliny to nie sú takisto - minimálne v porovnaní so starou Lantrou, ktorá fakt vyzerá ako rozpustený puding.
15. 4. 2011 16:31
Re: neodpustím si reagovat
Nemůžeš srovnávat design Italů a zbytku světa. Ty jsou vzdálené o světelné roky. (A doufám, že s rozpínáním vesmíru tomu nebude nikdy jinak.) ;-) Na druhou stranu je ale faktem, že existují ošklivější auta než Picanto.
15. 4. 2011 19:16
Re: neodpustím si reagovat
Zdravím Wolffe, tvoje podpora italských aut je samozřejmě očekávaná a taky legitimní, každý má své vdolky. Rovnou řeknu, že ani já z designu nového Picanta (a Ria) nešílím nadšením. Pokládám ho za odklon od Schreyerem vytyčeného minimalistického kánonu. Designová filozofie Kie se tím imho rozkolísává a není jasné, co zase "provedou" příště. Nevím, jestli Schreyerův vrchní vliv v Kie slábne, nebo jestli z nějakých svých důvodů nechává volnou ruku podřízeným. Možná má ale zcela pragmaticky ucho na zemi a poslouchá dusot trhu.

Každopádně si pojďme říct na čisto pár věcí: Picanto především není evropský model ale globální model, Kia se netají, že ho bude dodávat na různé trhy. Hlavní designér exteriéru Kee Hong Park tvrdí, že myslel na sofistikované prvky evropského designu a jejich sladění s koncepcí "smart premium" (hm?), při řeči o předních lampách mluví o přilbách hráčů amerického fotbalu... Evropa ale určitě vzhled Picanta silně ovlivnila - kdyby ničím jiným, tak požadavky NCAP - Park dlouze mluví o tom, jakou potíž dělalo zkombinovat při vývoji nárazníku a masky požadavky bezpečnosti s designérskými představami. ([odkaz] ). Picanto chce určitě víc než 3 hvězdy předchozí generace (a Panda je v příští generaci bude chtít taky zapomenout, nebo ne?).

Moje prognóza pro tohle poněkud namachrované autíčko ale bez ohledu na externí design je, že se bude prodávat výborně. Myslím globálně, české prodeje jsou jako vždy jen drobný příspěvek. Ale i tak se může česká Kia pokusit o další sesterský modelový dvojtah s Hyundaiem jako v segmentu nižší střední (téměř 20%), a o jaký se celkem úspěšně snaží v MPV a terénních (v každém zhruba 15%). Čili by i v mini nejspíš rádi posílili nad kombinovaných asi 12%. Když pomineme Fiat, stojí tam proti nim vlastně jen PSA, jejich dlouhodobý rival.

A jestli se potvrdí, co redakce říká o jízdních vlastnostech, lze čekat i neočekávané.