Revoluční koncepce luxusního Grand Sport Toureru nefunguje tak, jak si tvůrci představovali. Aby se odbyt alespoň držel na stávajících číslech ještě nějakou dobu, bude potřeba výraznější inovace vzhledu.
Též jsem o něm uvažoval,jako rodinné pro manželku. Můžeš se prosím podělit o zkušenosti a dojmy? Spotřeba, nedostatky atd.
Díky moc.
PS: nakonec to vyhrála Mazda CX9 a jsem spokojený, ale po eRku se vždy ohlédnu :-)
Lekes
Prečo ho chceš nasilu zaraďovať do nejakej triedy? Je to proste luxusná jachta na cesty. Má vlastnú filozofiu, vlastnú tvár a trojcípu hviezdu na kapote. ;-)
No pre mna osobne je to také bezpohlavné monstrum (chce to byt vsetkým - trochu SUV, trochu MPV, trochu luxusné kombi) a v skutocnosti nie je poriadne nicím.
Zdravím, tohle auto mám a jsem maximálně spokojený. Je to moje asi 12 auto. Mám jej od února let.roku. Nyní jsem s ním najel asi 40tis.km a nemůžu si na nic ztěžovat. Nic lepšího a atraktivnějšího jsem neřídil. Každý kdo tohle auto uvidí zblízka jen tiše kouká. Naštěstí nás není moc, tak auto není okoukaneé a je vždy středem pozornosti. Myslím, že je to nej model Mercedesu. Velké množství prostoru,kvalitní provedení atd. Mophu jen doporučit: Jestli budu někdy za něco měnit, tak jen za Facelift.
A mne sa naopak nikdy nepácili autá, ktoré sú zmesou vsetkého, v dosledku coho nemajú nijaký charakter. Je to trochu ako ked v grafickom programe chceli vytvorit tvár dokonalej zeny: zadali fotky niekolko krásnych zien a vznikol výsledok, ktorý sa akosi nikomu nepácil, bol totiz taký bez osobitostí a vlastného výrazu.
asi sa v testoch dostatočně nezdoraznila "športovosť" auta, takže aj v bazaroch si potom ludia radšej vyberú nejaký iný superšport, napr. Grand Scénica alebo Tourana >:-[]
Mne sa R-ko vždy páčilo. Presne zodpovedá mojím požiadavkám na rodinné auto - velké, pohodlné, bezpečné. Prdím na športový podvozok, kdo už chce s 2dvojtonovou dodávkou naloženou manželkou, detmi, psom, hračkami, kočíkmi a pod. pretekat na okreskách? Problém sú skutočně jedine tie náklady - ceny jazdeniek sú sice fajnové, ale prevádzku a prípadné opravy by som asi fakt neutiahol.
Predajné císla R-ka sú smutné, no zaslúzené. "Revolucných" konceptov vytvárajúcich "novú triedu" tu uz bolo habadej (námatkovo Avantime) a vacsina skoncila v predajných císlach na úrovni exotických sportiakov. Ak sa k tomu pridá podivný obtlstlý dizajn, obrovská hmotnost i spotreba a sebavedomá cena, necudo, ze alabamský závod zíva prázdnotou (7700 ks pri 50tisícovej moznej produkcii je tragédia).
Mozno Navtech a nemeckí dochodci to vidia inak, ako vsak ukazujú císla, je ich este menej ako dúfal Mercedes a i skalní fanúsikovia M-B presedlali radsej na ML ci GL.
To je pravda, konečně se tváří sympaticky. Ale ta prodejní čísla bude jen těžko dohánět, je to přece jen čtyři roky starý model. Vypadat takhle už od začátku...
Toto auto je imho idealne pre SK/CZ cestny system :-) .
Je to pohodlne dostatok priestoru vsade, relativne spolahlive, vynikajuca variabilita, 'neopozerany' vzhlad (ci uz je to + alebo - je na kazdeho vkuse).
Bohuzial, pri vahe 2,25 tony (2,29 dlhsia verzia) to zere aj male deti, mamicky s kociarmi a dochodcov pri ceste (znameho R500 nejak nie a nie sa dostat pod 17l/100 :-) Pritom MLko ma 'iba' 2tony.
Na druhu stranu ceny 2nd hand R-klasse sa pohybuju vyrazne nizsie ako MLiek a Ecok, co nejaky ten liter v spotrebe navyse vynahradi.