Spy Photos: Mercedes-Benz R - Hrany téměř bez kamufláže
Nakonec těch hran vlastně nebude tolik jako na nové třídě C a E. Nová maska modernizované třídy R, kterou teď už vidíme v definitivní podobě, se zakusuje hluboko do předního nárazníku a má větší plochu než ta původní. Elipsovité hlavní světlomety nestřídají čtyři hranaté oči jako u éčka, ale jen nově tvarované kapkovité světlomety.
Příď dostala výrazně trojrozměrné tvarování, přední kapota vystupuje výrazněji nad původní úroveň. Vnější zpětná zrcátka jsou z třídy E, mají tedy integrované směrovky ze světelných diod.
Vzadu je změn málo, týkají se nového uspořádání koncových svítilen.
Nejprve ropná, pak finanční a nakonec i hospodářská krize jen zvýraznila problémy, které Mercedes-Benz s odbytem neobvykle velkého minivanu, původem z USA, měl už od počátku. Sám Dieter Zetsche v jednom z rozhovorů přiznal, že od auta tohoto zaměření čekali u Mercedesu více. Předloňských 13 tisíc prodaných vozů i 18 tisíc erek v roce 2006 znamenalo výrazně horší odbyt, než co umožňuje vyrobit původně plánovaná padesátitisícová kapacita alabamského závodu. Loni se celosvětový prodej propadl na 7.700 vozů.
TEST Mercedes-Benz R 320 CDI L - Hotel na kolečkách (06/2006) |
TEST Mercedes-Benz R 280 CDI - Alabamský expres (7/2008) |