Mne je jedno, kto si co mysli. Proste zrychlenie 0-100 nad 10 s, vyrazne nad, nie je dynamicke.
A astra ho ma Take so 140k motorom. Co je proste malo.
Navyse a hlavne som siel s nim a nie je tam tie kone citit. A taka honda civic 1,8 je niekde inde, dynamicky.
Pre ukludnenie, inak astra posobila ma na vyborne, ticha, relativne komfortna a s motirom 1,6t snad aj dynamicka :-).
Ano, presne to som myslel. Astra 1,6 - 85 kW (stovka za 11,7s) je dynamicky porovnateľná s Focusom 1,6 - 74 kW (11,9s) a nie s nominálne rovnakým Focusom 1,6 - 85 kW (stovka za 10,8s).
Nerikam ze ne, hodne zalezi na prevodovce a Astra tezsi je, to nikdo nepopira.
Jinak jenom okrajove zpatky k paiprovym hodnotam u 1.6 Fo II je uvadeno zrychleni 11.9s, u Astry 1.6 je to 11.7s, dulezitejsi je ovsem realna pruznost.
I na to dojde, pochopte ale prosím, že témata zpracováváme podle jejich důležitosti. Pro takovou změnu dvou jednotlivostí není v konkurenci nových motorizací a hlavně zcela nových modelů (autosalony Šanghaj a New York) příliš prostoru.
Nevím, proč se redakce zabývá spekulacemi o nové verzi ecoflex s motorem 1.4T, a přitom o speciální edici Opel Insignia OPC Unlimited tady není ani zmínka:
Jenže motor 2.0 CDTI, má určitě vyšší hmotnost a platí pro něj vyšší sazba povinného ručení, takže pro nenáročné řidiče s menším ročním nájezdem bude lepší volba 1.4 Turbo. ;-)
OK, tak keď sa bavíme len konkrétne o tom, čo kto skúsil, bez odkazov na papierové údaje som porovnával Focus II 1,6 - 74 kW a Astru 1,6 - 85 kW a boli subjektívne porovnateľné, nijaký prínos 11 kW naviac som pri Astre necítil. Euro norma rovnaká, objem a krútiace momenty rovnaké, obe rovnako 5st. manuály, rozdielna len hmotnosť, ktorá jediná mohla spôsobiť subjektívnu stratu 11 kW oproti Focusu na ceste.
Tohle se tady jiz propiralo - v narazovych testech ma celkem solidni vysledek 73%, body mu strhli za ochranu chodcu a chybejici asistenty, prip. signalizaci zapnuti pasu. Nic oslniveho ale ani zadny propadak - za ty prachy...
Lacine a dobre.
Nemuzu si pomoct, ale me pripada Duster v hnede barve hrozne cool. Na nic si nehraje a vypada, ze se nezalekne ani nejakeho "vetsiho" terenu. Moc pekne.
[odkaz]
Ja som napr. našiel Passat 1,4TSI údaj 1440 kg: [odkaz] , čo je 63 kg rozdiel oproti základnej Insignii.
Len pre zaujímavosť hmotnosť Insignie s 1,4 má Passat s 1,8čkou.
nu Mondeo v 1,6 Ecoboost ma 118 kw ne? a hmotnost 1498kg , když už teda porovnáváš turbo motory. Jinak těch 1435kg je pro 1,6 atmosferu s 88 kw :-)
V každém případě pokud bereš odOpla atmosféru, tak ber váhově na porovnání taky atmo.
A už jsmě pomalu u 70kg rozdílu a to zrovna mezi Mondeem, které je taky těžké.
U Mazdy 6 je to 1370 kg u motoru 1,8 atmo (88 kw)tady už jsme na rozdílu 130 kg.
Stačí se podívat na tabulky zrychlení...a holt Opel aŤ Astra nebo Insignie jsou těžké a pomalé. Někomu to nevadí, někdo si vybere něco jiného...hbitějšího :)
Focus III (1,6) začína na 1195 kg pohotovostnej, t.j. 1270 kg prevádzková. Oproti základu Astry (len 1,4!) 1373 kg to máš skoro 100 kíl. Ďakujem pekne. 8-s
Jasne, ze som v nej jazdil a to v den tohto clanku. 1,4 103 kw, vybava sport. Bolo to len nejakych 40 km po okreskach, ale staci to. malo to cez 7 tis. km, takze surovy motor to uz nebol uplne.
Porovnavam to jednak s mojim focusom 1,8 92kw (atmosfera), ktory je papierovo aj pocitovo na tom rovnako, a slovom dynamicky by som to neoznacil. Da sa s tym jazdit svizne, ale dynamika chyba. Tak isto novy focus 1,6T benzin 150k, tam je dynamika o poznanie lepsia.
Plus, dalsie auto mam insigniu doma a tam je to skoro tragedia aj s 2.0 cdti so 118kw. Teda co sa tyka dynamiky (takmer 2 tony vahy urobi svoje - aspon podla manualu tolko vazi vybava moja s motorom). Aj ked jazdit sa s tym da a prednosti su inde, ako komfort, pohodlne na dlhe cesty, 4x4, velmi prijemny inteier (cosmo v svetlom prevedeni [odkaz] ) atd...
Insignia (asi 1.6 85 kW): 1503 kg
Superb 1,4 TSI 92 kW: 1477 kg
Passat 1.4 TSI 90 kW: 1451 kg
Mondeo 1.6 EcoBoost 90 kW: 1435 kg
ano, treba uznat, ze Mazda je oproti nim celkom atlet, ale Insignia vobec tak vyrazne nevybocuje zo strednetriedneho priemeru, tak ja to tu na diskusii podavas ty a ini.
Napriklad najlahsia Insignia (s motorom 1.6 ecotec, tato 1.4 este nie je v katalogoch) vazi tolko, co najtazsia Mazda6 (2.2 diesel) Obe zhruba 1500kg. U porovnatelnych motorizacii je tam rozdiel ~100-200kg.
Suhlas. Insignia by mala najprv podstupit redukcnu dietu, a zhodit aspon 100kg. To sa lepsie prejavi na spotrebe, nez ked do nej vrazime malicky motor...
Kdyz uz chci usetrit, tak bych si koupil ten 2.0eco. V Astře mám 1.6T a spotřeba je ve městě mezi 8.8-9.0 litry. Navíc Insignia je už kus auta, takže spotřeba 1.4T nebude o nějakou závratnou hodnotu nižší. Ty eco diesly papají o dost méně, to můžu říct z vlastní zkušenosti.
Myslím, že downsizeing není vůbec špatná věc a sem si jistý, že svezení s tímto motorem v Corse nebo i Astře může být celkem dynamické, ale co je moc, to je příliš. Myslím, že do Insignie bude lepší volba klasická 1,8. Nebudete muset čekat, až se uráčí zapojit turbo. Navíc při pokusu o dynamickou jízdu budu muset mít plyn na podlaze a spotřeba půjde do háje. Ale pokud mi jde jen o spotřebu, tak tento motor dokážu pochopit. Na druhou stranu, Insignia asi není auto, které bych si primárně koupil s tím, že chci jezdit za co nejmíň benzínu.