Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST S Jeepy na polygonu: První jízdní dojmy

12 komentářů

Avatar - salamoon
salamoon
toto si priam pyta video....co mame z fotiek....? :no:
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
simson33
Wrangler je tradičně v terénu výborný, ale nová generace Grand Cherokee má křížení náprav přímo katastrofální. Ty fotky na polygonu musí vyvolat u každého příznivce off-roadu akorát tak úsměv... fakt hrůza nehodná Jeepu :no:
Argument, že s nezávislým zavěšením nelze dosáhnout slušného křížení náprav, úspěšně vyvrací třeba Land Rover Discovery nebo Range Rover.
Avatar - dicky
dicky
to mas pravdu kdyz vidis cherokee a kolo se ani nehne dolu nebo nahoru ........
wrangler jedinna utecha pro lidi co chteji od jeepu terenni vuz myslim opravdu terenni vuz.
Avatar - Anonym
Anonym
Otázka kolik lidí ho chce že.
A zda by to Jeep uživilo.

Kdžy se podíváš na silnice potkáš tam auta jako X5, Q7, ML atd - to sou přímo terénní speciály do oranice že, to zapadne na prvním metru....

Jako SUV toho nové grandčíro zvládne dost. A ono je to SUV, ne offroad.
Takže si neplést pojmy.
simson33
Grand Cherokee vždy byl off-road, redukce, tuhá zadní náprava, integrovaný rám atd... I když tahle poslední generace už má nezávisle zavěšená všechna kola stále má svými schopnostmi a technikou (systém pohonu, redukce) blíže k off-roadům než k SUV.
Avatar - Anonym
Anonym
OMYL.
GrandCherokee nikdy offroad nebyl.

Toto o Grandčíru píšou sami amíci - "The Jeep Grand Cherokee is a mid-size SUV produced by the Jeep division of Chrysler. While some other SUV's were manufactured with body on frame construction. The Jeep Grand Cherokee has always used a unibody chassis."

Toto uvádí samotný Jeep: "Nový Jeep® Grand Cherokee
Zakladatel segmentu sportovních užitkových vozů SUV nyní přináší ideální rovnováhu mezi schopnostmi reálného světa a vyladěnou jízdou po silnici

Téměř před dvěma desetiletími vytvořila značka Jeep® základ pro vznik segmentu sportovních užitkových vozidel (SUV), když představila model Jeep® Grand Cherokee. A nyní, o 4 miliony prodaných vozů později, značka Jeep® ještě vylepšila svoji recepturu a dosáhla ideální rovnováhy mezi kultovními schopnostmi pohonu 4x4 a vyladěnou jízdou po silnici, a to ve svém zcela novém modelu Grand Cherokee. "

Takže pokud výrobce tvrdí, že je to SUV, tak to asi bude SUV, že.
Navíc je to defakto zakladtel této třídy, stejně jako AMC Eagle 4x4 dávno předěhl nějaké BMW X6.

Akorát lidi tady to neví....
simson33
Ovšem zapomněl jsi na rozdílnou klasifikaci v USA a v Evropě, v USA je i Land Cruiser nebo Land Rover Discovery nebo i Range Rover považován za SUV... což je u nás nemyslitelné.
Celkem spolehlivé kriterium (alespoň v Evropě) pro klasifikaci vozu jako off-road je přítomnost redukce. Tož tak.
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud vím, i v Evropě se za pravej offroad považuje akorát tak UAZ, starej Landák, Defender a MB G a Wrangler Rubicon.

Range Rover offroad? No tak to fakt nevim......
Avatar - Anonym
Anonym
Jedinej pravej offrod je a byl Wrangler a předtím modely CJ sahající až k Willisyu. Zbytek modelů Jeep nikdy neměl ambice ozančovat se nálepkou offroad - platí i pro modely Cherokee (Liberty) atd.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Land Rover/Range Rover ale využivají zvláštní systém měchů vzduchového odpružení, který umožňuje nuceně zvětšit zdvih nezatíženého kola. Proto s nezávislým zavěšením dosahuje křížení srovnatelného s tuhými nápravami.
simson33
To je naprostá pravda, ale nikdo nebránil inženýrům Jeepu, aby vzduchové odpružení naladili podobným způsobem nebo třeba jiným ještě lepším.
Skutečnost je bohužel taková, že vzali podvozek ze starého ML-ka, protože nový už jim M-B z pochopitelných důvodů neposkytl, a postavili na něm "nového" Grand Cherokee. De facto silniční podvozek stávajícího ML se samonosnou karoserií není na nerovnostech nijak pohodlný (kdo pamatuje první generaci ML ví o čem mluvím). Proto také subjektivní pocit autora článku, že při přejezdu nerovností je dokonce pohodlnější Wrangler než Grand Cherokee!! To je pro GCH opravdu ostuda a tak tomu může být jen kvůli mizerné práci při ladění podvozku GCH. To je podobně absurdní, jako kdyby při přejezdu nerovností byl pohodlnější Defender než Range Rover.