Měl by sis položit otázku, zda na MB máš. Pokud ano, pak neuvažuj o Focusu, protože tvoje ego bude trpět, kdykoliv tě předjede MB nebo BMW a ještě víc, když tě předjede OII. Jet pomalu v MB ego nenahlodá, ale nebýt nejrychlejší ve Focusu nebo Octavii už ano.
Pokud kupuješ auto z vlastních peněz, není firemní, a musíš "došetřit" (píšeš to někde ...) pak je MB nad tvoje možnosti a budeš zbytečně finančně krvácet. Ale ego je ego ...
Tenhle Focus se za ty peníze dá koupit jen, když opravdu hledáš a chceš "brutální hatch". To bys spíš přemýšlel, zda připlatit za EVO nebo Imprezu WRX STi. Pak bych si možná i počkal na verze ST nebo RS. Pokud to porovnáváš s prémií, pak do téhle kategorie nepatříš.
Takže, podle mne tenhle Focus pro Tebe není - když si ho koupíš, budeš pořád přemýšlet, že kdybys přidal 120 tisíc, moh jsi mít MB.
Pokud Focus, tak se podívej po spodním okraji nabídky nebo po středu (rok počkej, až ceny spadnou a budou akce) a můžeš mít dobrý pocit, žes 300-400 tisíc ušetřil. A radši za ně jeď někam na dovolenou - třeba do Austrálie, na Aljašku nebo kolem světa. Fotky s medvědy nebo jedovatými hady vhodně promítnuté známým ti ego zvednou víc než nejlevnější opravdový MB (A a B za MB nepovažuji).
A k tvým dalším otázkám:
B) Za pět let Focuse za 350 prodej a neřeš vrzání (s tím MB budeš podle toho, co píšeš asi muset vydržet nejmíň 10 let)
C) Dneska stopařky, pokud nejsou úplně blbé, kalhotky nestáhnou už v autě, ale až po romantické večeři a pobytu v luxusním hotelu. V MB dnes jezdí kdejaký trouba, co si ho na 2 dny půjčil, nebo ho převáží pro fleet managera nebo servis. Ale Ty když dáš všechny paníze do toho MB, tak na to nebudeš mít ... a když snad ano, taková Tě o ten zbytek rychle připraví.
A další věci ke zvážení:
- sousedi na chalupě Ti přestanou nosit zabíjačku a sekat trávu před domem.
- řemeslníci si řeknou dvakrát tolik
- Fordy se mnohem míň kradou (MB mi zkusili ukrást ještě při zkušební jízdě)
- havarijní pojistka je při stejné ceně auta za polovic
- bytaři si spíš vyberou barák, před kerým parkuje MB než Ford
Ale Ty si kup MB, protože každý si musí nabít čumák sám.
ps. Nechci se Tě nijak dotknout a nijak Tě shazovat, ten dotaz byl jen skvělá nahrávka na smeč ... nějak znám víc kvalitních lidí, co jezdí ve Fordech, Opelech, Škodovkách, než těch, co jezdí v MB. A taky nechci shazovat MB. Bylo to jedno z nejlepších aut, ve kterém jsem jezdil.
Mám focuse FL II. A jsem spokojen. Ale nový Focus mi přijde za současné ceny hodně předražený s Ecoboosty. V podstatě se skoro vyplatí koupit Mondeo s Ecoboostem než Focus. Co se týče design je určitě rozporuplný z venku i zevnitř se nechalo pár věcí udělat jinak. Ale podle mě je cena až moc sebevědomá....430t za 1,6 - 110kw mi příjde dost....
Ve spojení s ESP je možná zadní náhon i bezpečnější. Nešetrné zacházení neutrhne řídící přední kola a náznak přetáčivého smyku ESP srovná dost rychle. Přidej u FWD plyn v zatáčce a než ESP zareaguje, jsi z ní venku - v závěji, u RWD začátek smyku pomůže zatočit a pak to ESP zkrotí (ale je dobře, když zrovna není nic v protisměru :-)).
So sedanom si co sa tyka "velkosti kufra" moc clovek nepomoze. Mal som FFII Sedan a FFIII je co sa tyka otvoru na tom horsie :(. Zial. Je to jedna z veci preco som Sedan zavrhol (aj ked sa mi strasne paci) a uvazujem nad HB.
Je jasne, ze ak chce Ford konkurovat Golfu, musi sa vyrazne vymedzit, voci jednoznacnemu a funkcionalistickemu GVI. Ked som videl prve obrazky, zhrozil som sa, ale cim dalej, tym viac sa mi paci, hlavne ten dynamicky profil. Zadne svetla ale neprekusnem, mam pocit, ze ich dali robit designerom z , podla vsetkeho je to dan za "globalnost" modelu.
Co sa tyka jazdnych vlastnosti, je jasne, ze "sportovost" je neprakticky "fetis" motonovinarov (spolu s olizovanim makcenych plastov). Cize ak je FIII pohodlnejsi, je to + pre drvivu vacsinu uzivatelov a od Forda uplne pochopitelny krok.
A ak chce niekto velky kufor, kupi si kombi alebo sedan (fuj)...
Je to o převodech, dá se to určitě poskládat tak, aby to bylo spíše k 7s, ale pak by byl velký skok u 6° nebo by to točilo ve 130 kolem 4000rpm, kapišto? ;-)
Jaký máte názor na to zrychlení na 100 km/h za 7.9 sekund? Pokud je udávaná váha v tabulce 1258 kg pravdivá, čekal bych od motoru s 134 kW v relativně malém autě čas výrazněji pod 8 sekund. Něco v rozmezí 7,4 - 7,5 vteřiny. Pokud výrobce udává 7,9 reál bude spíše těch 8 sekund, což mi nepřijde nic moc....
GTI kdy napises recenzi an svoje vlastni auto furt tady od tebe cteme jak je golf a jen golf nejlepsi ale pritom golf je obyc prumer nema atraktivni desing podvozkvoe taky ne focus ma to co golf ne jestli ti muzu doporucit svezse a pak mluv me 15km stacilo
PS: co bys robil kdyby nebyl VW grup to by te nohy asi museli kazdej den pekelne bolet po xx km :-)
Nu já mám příme srovnání Cecka s Mondeem, a za ty penizky je Cecko strasne malinke. V dieslu je hlucne, navic tvrde (bavim se o 2.2 diesl s AMG paketem) Interier me neprisel o nic lepsi nez v Mondeu, co se tyce urovne zpracovani, budiku, materialu (spise horsi ..tvrdsi) Prostornost je mizerna, tak ze jen pro toho kdo jezdi ve dvou. A kdyz ho vybavis na stejnou uroven jako Mondeo ses o 200 tis vys a to minimalne. Pri srovnani s Focusem......to musi byt jeste vetsi, tedy nepocitam cenikove ceny, ale to co si u prodejcu vyhadas.
Resil jsem prave stejne dilema ..ale jen Mondeo versus premie.
Ale zas nekdo da prednost image od Medouru, s AMG paketem vypada hezky, prostor vzadu nepotrebuje.....a ma uplne jinou volbu....holt jake mas priority, tak si vyber :-)
Nevim, pro rodinu se mi to zda proste furt male...Mondeo je lepsi, i kdyz to nove je na mne moc tvrde a tiche zrovna take extra neni, i kdyz proti staremu je diesel o dost tissi (no ja stejne jedine benzin ;-) )
A myslite si ze svych zkusenosti (myslim ted u novych aut), ze opravdu clovek pri "normalni" jizde dnes pozna rozdil v pohonu ? Neblizi se kvalitni predni nahon uz zadnimu ? Take zrovna komfort jizdy se mi se zadnim nahonem lepsi nezdal, ale tezko posuzovat - C classe OK, BMW 3 dost tvrde. Stare Mondeo bylo jak C class, nove uz se mi zda dost tvrdsi. Stary Avensis byl take dobry "zehlic" nasich cest, i kdyz v zatackach byl o dost horsi nez Mercedes. Nejlepsi kompromis se mi zdalo Subaru Legacy, asi to nelepsi z obou nahonu ;-)
Ano a zadní pohon také komplikuje konstrukci deformačních zón. Proto nemají zadní pohon MPV a naopak ho mají převážně auta prémiových značek, kde vyšší náklady na výrobu a vývoj ustupují ve prospěch větší celkové kvalitě.
Realizácia tohto druhu pohonu vyžaduje využitie spojovacieho hriadeľa, ktorý prechádza stredovým tunelom pod kabínou. To zvyšuje úroveň hluku v kabíne, hmotnosť automobilu a zmenšuje vnútorný priestor kabíny.
Alfa Romeo Giulietta MultiAir, možná některé verze Golfu (a tím nemyslím zrovna 4x4 :-) ) a možná některé verze Mazdy3 (ta ovšem na rozdíl od nového Focusu postrádá v interiéru i za jízdy jakýkoliv prémiový přesah). Astru bych neodepisoval, ale jako celek se mně - bez možnosti přímého srovnání - nezdá tak skvělá, jako Focus.
Jednak v oblasti komfortu a jízdních vlastností (kvalitnější překonávání nerovností, lepší rozložení hmotnosti a menší změna při zatížení nákladem=menší setrvačné síly a konzistentní chování, nulový přenos podélných sil do řízení) a jednak v oblasti konstrukce (snadnější zástavba širokého spektra výkonu a různých konfigurací motorů, možnost použít bytelnější převodovky a diferenciál, tužší karoserie)
Jedna vec je ciselna hodnota kufru a druha vec je realna velkost kufru. V skutocnosti sa mi nezdalo zeby ten kufor bol mensi nez vo fofe I oproti fofe II mozno trozku.
Cena C-klase se pohybuje od 784.000,- Kč (1,8l 120 koní) do 1,806.000.- Kč. Cena Focusu je od 390.000,- Kč do 660.000,- Kč (2.0l, 163 koní) . Nedochází mi, kde se jako nabízí to cenové přibližování. Na co si chceš došetřovat? Ty řešíš dilema, zda nejlepšího Focuse nebo po došetření 120 tisíc nejlevnější Mercedes o výkonu slabším o 40 koní? Vždyť je to celé nesmysl.
Osobně se mi z tvých příspěvků nejvíce líbí věta o tom, že ti prošlo pod rukama hodně Mercedesů... >:D škoda, že jsi zatím byl, co se týká velkých aut, jen u výlohy zvenku, viď... :-)
Odvozuju to jednoduše z toho, že cenový rozdíl mi už přijde mezi těmito auty tak malý, abych se zeptal, jestli se vyplatí "šetřit" nebo si "připlatit".
Lukáš Vaverka otázku pochopil a smysluplně odpověděl. Ty zřejmě ne a preventivně si děláš srandu leda tak sám ze sebe.
Také nevím proč máte zažitou představu, že prémiová nižší střední se musí porovnávat s vyšší střední.
Jsou to zbytečné obavy. Přední pohon má výhodu jen ve specifických situacích. A když je to opravdu extrémní situace jako ledem pokrytá silnice, tak jsou na tom oba zase stejně. Jestliže nebydlíte v horách, tak není důvod se zadního pohonu obávat, jeho výhody po zbytek roku jasně vyváží zvýšenou opatrnost po pár dní v zimě.
Tak to potom před Fordem smekám. Vypadá, že se EcoBoost 1.6 skutečně povedl, hlavně asi posazením max. krouťáku do nízkých otáček, tudíž není nutné to točit.
Souhlas. Upřímně tu nevidím jediný důvod, proč by měl potencionální zákazník lovící v této třídě zařadit fokála do svého užšího výběru. Za současné situace nejdražší auto třídy (kdo touží po ojetém fordu?), které prakticky v žádné oblasti nevyniká (podvozek má lepší golf, giulietta a možná se najdou i další, už tradičně napálené ceny za příplatkovou výbavu, obludný design exteriéru doplňuje stejně obludný interiér a zároveň, pokud Ford zásadně nezměnil výrobní postupy a kontrolu kvality, i tou kvalitou příliš neoslní). Situaci z pohledu Fordu tak opět může zachránit jedině nějaká sociální verze v tesilu, bez motoru, jak tomu bylo v případě 2. generace.
Porovnávat střední prémiový sedan s nižším středním mainstreamovým hatchbackem... :-O to jsem tu ještě nezažil. Mimochodem, z čeho dovozuješ, že cena focusu se blíží ceně C-klasse?
Preventivně počítám s tím, že si tu ze sebe děláš srandu. Čekám tedy, že ty mercedesovské cenové jemnocity nějak smysluplně vysvětlíš, když máš tedy s Mercedesem úzkou pracovní vazbu...
Osobne jsem v zime se zadnim nahonem nejel, ale ze zkusenosti kamaradu je to pry o dost horsi nez FWD. Hlavne, kdyz to s tim clovek "neumi", dnes by jiz radeji volili nahon na predek. Take pry vyjet kopec v zime je lepsi s FWD. Ja jel v C v lete a nejaky zasadni rozdil jsem mezi RWD a FWD nezaznamenal. Mondeo se mi dokonce zdalo v zatackach "cistejsi". Je tezke srovnavat Focus a C, je to opravdu jina trida. C bude urcite uvnitr i kufrem vetsi. Rozhodne je dobre se kouknout i napr. na Audi A4 (i kdyz znam dost majitelu co maji problem s kvalitou). Pripadne, kdyz uz tridu C, tak spis konkurenty C classe...
PS: AMG paket bych na nase silnice tedy opravdu nechtel ;-\
Za tempomat se připlácí, jinak máte v zásadě pravdu. Se zadním pohonem v zimě díky velmi dobře nastavenému protiprokluzu problém není - mohu doložit vlastní 1000km zkušeností ( [odkaz] , prakticky to auto, nad kterým uvažujete, jen dnes už bude asi faceliftované).
Co se týká Focusu, po jednodenní zkušenosti bych mu dal bez váhání přednost před 90-95 % konkurentů. A tak jde hlavně o to, zda jste opravdu ochoten a můžete si dovolit místo špičkového kompaktního hacthbacku/kombi (vlastně i sedanu) nižší střední třídy pořídit špičkový sedan/kombi prémiové střední třídy.
Velmi očekáváný, velmi potřebný test. Test je lepší než auto, naposledy jsem to tu znamenal někde u SsangYongu Rodius... Testér umí. Ví a umí, bravo.
Tedy jak na focus? Popravdě je živý kontakt menším šokem, než by se z fotogalerie mohlo zdát. Samozřejmě se nedostavuje rajc z detailů, neb rybobulví mlhovky vizuálně neharmonizují s hlavními světly, zaslepené trojúhelníkové nozdry, či co to je, příď opticky tříští a zvyšují, a ránu všemu dodávají zadní světla. Rovněž tak transformerovský vnitřek není z těch, který by přitahoval euroestéty.
Postrádám u focusu nějakou stylovou designovou kotvu, něco, co bych přijal a co by mě přitahovalo. Avšak co je nutno ocenit - Focus útočí na premianta v Golf-klasse nikoliv slepým kopírováním, nýbrž snahou stvořit něco jiného. A to "něco" je daleko cennější než celá (zašlá) sláva (nepohledné) Guilietty. Časem to jistě pochopí i zdejší příslověčný diskuzní prosťáček, zatím nezbývá, než přijmout závěr, že žaboidní kreace á la mégane, dostaly na solar právě od Fordu, neb je tu stále klasika klasik, geniální a nejlepší GOLF, Gé Golf, Gé jako... GURU, a je tu hatchbackovská jinakost v podobě svým způsobem stylového Focusu. To ostatní nestojí ani za plechovou garáž...
Tedy testérovo slůvko, cituji: "...zřejmě..." užité v závěrečné větě testu je přesně tím, za co mnozí mohou Focus považovat. Je to jakási berlička pro garážovou nejistotu majitelů Fordů - naděje je, ale není příliš výrazná... Neboť ti ostatní přece ví, že nejlepším autem třídy je... GOLF, VOLKSWAGEN GOLF.
P.S. Absentuje podvozková adaptibilita, absentuje (de facto) kufr... no, nemohu jinak - BRAVWO GOLF :yes:
No, já nejel ani Focusem III, ani C-Klasse. Jel jsem Golfa, Giuliettu, Focuse II a z prémie BMW 3er a Alfu 159. A ten cenový rozdíl mezi mainstreamoými hatchbacky a prémiovými sedany / kombi mi přijde jako celkem přiměřený.
Je pravda, že současné programy bezplatné údržby (má je Mercedes a myslím že i BMW) částečně řeší velký problém německé prémie, a to zásadně vyšší ceny dílů i servisních prací. Alfa má takový program taky, ale nevím jestli na všechny modely a hlavně u Italů jsou servis i díly cenově blíž úrovni mainstreamu než německé prémii.
Nevýhody zadního náhonu zase částečně řeší ESP (resp. integrované ASR), ale na sněhu / ledu bude FWD lepší. U prémie ale zase můžeš mít AWD - a opět jsme u konfigurovatelnosti a možnosti volby...
mno..tak nějak odpověď, na kterou jsem čekal a od který bych se odpíchl:)
náhon na zadek mi sedí víc, ale přiznám se, že s ním nemám zkušenosti v zimě.
Co se týče výbavy: nemyslím, že základ + amg paket je holátko (mlhovky, velký počet airbagů ( :-) ), všechny okna v elektrice to má, tempomat to má, xenony to má,dobrý řízení to má, co se týče audia a ovládání si myslím, že tam ani F 4 nebude, kde už C je )
Mercedesů mi prošlo pod rukama hodně (asi 2 roky jsem dělal pro jednu pobočku) a nějak vím, jak se to auto chová a jak na mě působí. U FIII zatím toto říci nemohu.
Giulietta není v kombíku, navíc u níc bych se asi bál nákladu na provoz-servis, ten je u c v ceně.
můžu tě ujistit, že italský T-jet 110kW smysl downsizingu potvrzuje velmi reálně.... mám s ním 50tkm.... V kombinaci lehce pod 8, mimo město v klídku pod 7, dálničních 130 dle GPS kolem 7,3-7,5.... A mimochodem, je velice spolehlivý ;-)
Nejsi, souhlasím s tebou. Už jsem to zde psal, předek bych řekl, že je celkem pěkný, ale zadek a interiér je pro mě katastrofa, kufr srovnatelný s Fiestou, kde to jsme? Nevím, jaký bude mít F III úspěch v ČR, kde většina lidí hledí na každý litr kufru...
Projeď se v těch autech a uvidíš. Pokud budeš stále pokládat otázku C, kup si Focus, budeš s ním spokojenější.
A to nemyslím nijak ve zlém, ta volba mezi slabší a výbavou "očesanou" prémií a naopak "nabušeným" mainstreamem je zcela legitimní a v podstatě logická. V tomhle případě se k ostatním rozdílům (prémie / mainstream, hatchback/sedan...) ještě přidává rozdíl mezi předním a zadním náhonem.
Proč je C-Klasse dražší než Focus?
- Image
- Náročnější na výrobu (např. kvůli zadnímu náhonu)
- Širší možnost konfigurace, větší škála motorů, převodovek, volitelné výbavy, barev, čalounění...
- Prostě se za ty peníze prodá, tak proč by Mercedes slevňoval ;-)
A ještě poznámka: kromě zmíněných můžeš mít taky prémiový hatchback, např. Alfu Giuliettu, který IMHO v té Tebou zmiňované cenové hladině spojuje to nejlepší z obou světů (výhody prémie a praktičnost hatchbacku) a byla by to za ty peníze moje volba :yes:
277 litrů, když budu chtít plnohodnotnou rezervu (ty foukací sady si pořídím až tehdy, kdy nebude na silnicích žádných výmol na kterém rozervu gumu)? Tak to je pro nižší střední třídu bída :-|
Pryč je komunikativnost (prý) řízení, takže jeden ooobrovský důvod pro Ford.
Design i na živo za 4, přitom nebýt těch zadních světel a předního nárazníku, tak je to opravdu jedno z nejkrásnějších aut nižší střední.
A interiér po osobním prohlédnutí mi nepříjde vůbec bytelný, jak tvrdí pan redaktor. Lakovaný lesklý plast není pro mne symbol bytelnosti. Stačí aby přistrojovku pohladila žena se snubákem na prstě a je po bytelnosti :-| , tam je Guru, C4, Megane i 308 o kus dál.
Prodávat se bude, ale u mně tak nějak už podruhé od prvního Golfu Focus poklesl na zájmu :-|
To je taká papierovo-teoretická otázka, až sa núka myšlienka, že si ešte auto nekupoval. Ak kladieš s ohľadom na blízkosť ceny na jednu úroveň nabitú novinku nižšej strednej a holú prémiu, vyber si tú prémiu. Najneskôr v showroome vytriezvieš a "svoje" auto predražíš o štvrť milióna, ani nebudeš vedieť, ako. ;-)
Tak trochu budu pochybovat. Píšou, že špičková jízda zůstává, ale odezva od volantu nulová, takže to jediné, co odlišovalo a v čem byl Focus lepší je fuč. S interiérem souhlasit nemůžu, jak jsem psal výše, tak jestli je lakovaný plast bytelný, tak doporučuji po něm projet např. prstem s prstýnkem, to bude po bytelnosti Focusu hned.
A 277 litrů v kufru, počítám plnohodnotnou rezervu, nějaká foukací sada je při výmolech na našich cestách a závisti sousedů, ti bude k prdu, když musíš být na místě, k prdu, je podprůměr o třídu menších aut.
A jestli je skvělé, no... uvidím, už se chystám na projížďku, ale ze statického dojmu a po přečtení testu to na mě jako sláva nepůsobí. :-|
Srovnáváš nesrovnatelné, buďto si koupíš silný a vybavený hatch, nebo větší ale holý M-B. A garantuji, že u M-B je potřeba nějakých 200k na dodatečnou výbavu.
Já si jej prohlížel v pátek v bílé barvě s nějakým "karbonovým polepem střechy". K profilu karoserie bych nic neměl, ba dokonce slušivý, ale ten přední nárazník a zadní světla se opravdu neopodpouští, to je opravdu zprasené. Stejně jak píše kolega nahoře ty dvířka nádrže, to se mi tedy taky vůbec nelíbí.
Interiér... nevím jestli ty lakované plasty jsou pro pana redaktora bytelné, ale pro mě je to taková válka bakelitu a na špičku třídy Golf, Megane, 308 a C4 to zdaleka nemá. Útulnost jsem v tom necítil.
mám několik dotazů, chápu ze 650 000 je za nejsilnější motor, ale cenově se to už v podstatě hodně přibližuje Mercedesu C.
Tento rok bych totiž rád koupil nové auto a pořád mě to táhně právě k tomu Mercedesu.
A: Proč bych měl dávat přednost Focusu III před Céčkem?
B: Jsou nové nižší střední opravdu na úrovni prémie, nebo jsou to opet jen reklamní řeči a za 5 let bude ve FIII opět všechno vrzat a do Renaultu se nedostanu, protože se mi vybila baterka?
C: má "cenu utrácet" za prémii? Je tam opravdu nějaká přidaná hodnota, nebo to jen rychleji stahuje kalhotky stopařkám?:)
Presne tak, som radšej skeptický čo do pravdivosti údajov o spotrebe, ale ak je to skutočne tak, tak ide asi o prvý downsizovaný motor mimo VW Group, ktorý potvrdzuje, že downsizing nie je slepá ulica. Veď ako písali v teste, za toľko jazdí atmosférická jedna-šestka. :yes:
Ja som od začiatku tvrdil, že Focus vyžaduje osobnú skúsenosť, jazdu a až potom hodnotiť. Nie je nič jednoduchšie, než kopnúť si do auta a vytvoriť si "názor" na základe obrázku. Realita ukazuje, že v tom Forde nie sú až takí neschopáci. Môj tip je kombi so slabším EcoBoostom, počkať rok na lepšie ceny a máme rodinný ideál.
Ačkoliv je potřeba brát anglické (stejně jako německé, italské, francouzské) testy s nadhledem, tak jsem minulý týden četl o srovnání právě 1,6T proti G 1,4TSI a Giu 1,4T a Focus byl o něco málo před AR a ta před Golfem.
Když jsem tu před časem psal o tom, že naživo to není taková hrůza jak tu všichni tvrdí, byl jsem za zvráceného fanfu Fordu ;-)
Ta uváděná dlouhodobá spotřeba pod 7l je na základě testu, nebo je to opsané z technických parametrů? Se mi ani nechce věřit, že by auto se 134 kW a takovým krouťákem jezdilo do 7 litrů. Vždyť je to výkon, který býval nedávno u atmosfér 2,8 litru. Je to už nějaký pátek, ale 142 kW mělo BMW 328i v polovině 90-tých let. A to už teda jelo!
Lze předpokládat, že stále špičkový Golf si své vysoké prodeje udrží. Podle mě ale tento Fokus podle všeho asi uštědří nejednu prodejní porážku nové Astře. Docela by mě zajímalo srovnání s AR Giulietta.
No já ho prohlížel zrovna včera v černé barvě a jsem opačného názoru - nelíbí!! - ani zvenku ani zevnitř. Nejstrašnější díl karoserie jsou podle mě dvířka k nádrži ala lada samara - to je jak na přikládání do kamen. Ale věřím, že si zvyknu a že jezdit budou nové focusy perfektně. ;-)
Sypu si popel na hlavu. Po shlédnutí F III na živo a v kontextu okolního provozu (severní Itálie) musím přiznat, že vzhledově to opravdu, ale opravdu není tak špatné, jak se mi to zdálo z dostupných foto.
Paradni prace Forde tohle se ti opravdu povedlo. :yes: Po prvnich rozpacich nad vzhledem se mi novy Focus libi čim dal tim vic. Navic paradni podvozek u Fordu to snad ani jinak neumi,odhlučněni,motor,zpracovani...... Hned bych měnil za Golfa.
Král je mertev (golf VI), ať žije Nový král (focus III)!
Máme tu asi nejlepší vůz v nižší střední, pokud bych své investice nemusel směrovat jinam, tak beru hned - sportovní a zároveň komfortní svezení, co víc si přát. Na převážení nákladů tu je kombi = auto pro chlapy. Kdybych nemusel směrovat své investice do jiných oblastí, tak ho beru hned (zatím budu muset vystačit s Fofo II...).
Otázkou je, jak se bude prodávat, ale ford si asi věří.
Já ho právě byl projet hned co dorazil do autosalonu...a juju...z venku pěkný vevnitř taky....jen ten kufr menší a prostornost celkově...oproti minulé generaci.
Zato pocit z interiéru..jako kdyby na mě dýchla prémie ... což u BMW 1 se říct nedá >:D
Tak technicky to je asi vážně paráda :yes: Podvozek asi nemá cenu řešit, přeplňované 1.6 mají krásné parametry a pochvalme nízkou hmotnost - 1258kg :yes: Pak se není co divit zrychlení na 100 pod 8s a to už je, pánové, docela fičák ;-) (s ohledem na to, že se jedná o běžný spotřební kompakt, žádnou sportovní variantu)
O vzhledu toho auta decentně pomlčím, vkus máme každý jiný a třeba se nový Focus někomu bude i líbit.....
Jinak né že bych byl nějak zatížený na velikost kurfu, ale těch 320 litrů je teda už fakt hodně málo.... Tam dáte věci tak na výlet s přítelkyní, ale jakmile přiberete ještě nějakýho kámoše, tak už to může být problém.... A přecejen, součástí "komfortu" užívání vozu je i to, že do něj prostě věci nahážu a jedu.... Tetris v kufru není moje hobby....
Ale celkově dobrý, bude to silný hráč, o tom absolutně není sporu :yes:
Tu to máme. Čierne na (žiarivo) bielom. Dlho sme na test čakali, informácií bolo v priebehu roka možno až príliš, ale ako sa zdá, stálo to za to. Šéfredaktor najrenomovanejšieho internetového portálu o autách (žiadny "občan ČR") sa po teste nebojí vyhlásiť, že Ford Focus III je zrejme najlepšie auto segmentu. To sú silné slová a zdá sa, že dôvodné.
Špičkový podvozok zostáva, výmenou za malú štipku agility prináša značný prídavok v komforte jazdy, a to pružením i akusticky. Interiér napriek vizuálnej pestrosti si od testéra zaslúžil prirovnanie k autám o triedu väčším, čo s ohľadom na doterajšie interiéry Focusov je obrovská pochvala. A ako bonus pre tých, ktorí od Focusu stále čakajú radosť z jazdy je tu špičkový EcoBoost, turbobenzín, ktorý jazdí pružne ako dízel s kultivovanosťou benzínu a na rozdiel od russelsheimskej produkcie skutočne dáva downsizingu zmysel, keď turbo dokáže jazdiť s rovnakou spotrebou, ako rovnako objemná atmosféra.
Kto oželie pár litrov v kufri (ostatne pre tých je tu kombi, ktoré naviac odstraňuje dizajnové podivnosti zadných svetiel), dostáva špičkový kompakt, ktorý nemusí ponúkať kompromisy v ničom.
Takže ako? Forza Focus? Či obligátne Bravo Focus? Je to jedno, pretože to auto je skvelé i tak. :yes:
Ked som ho videl prvy krat na fotkach fakt sa mi nepacil , ale uz som si ho nazivo osahal a chystam sa aj na testovaciu jazdu a musim povedat ze vyzera super :yes: