Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VW Golf: Poprvé v historii pod 300 tisíc korun

85 komentářů

Mr.Murphy
Takový jemnocit, to se musí umět :yes:
loydl
no ale čo iné si vieš vybrať? opel aj ford sú z vonku aj zvnútra otrasný, renault je tiež taký knedlík, peugeot...brrrrr, ešte možno citroen, ale to je novinka (nevychytané muchy), fiat asi nie, korejci sú jak fiat...ee, japonci sú drahý (aj diely) a tiež nie je veľmi z čoho....možno alfa, ale tá začína trochu vyššie....
Avatar - Nerez
Nerez
Vidíš to moc bledě. Opel i Ford dělají pěkná auta, Fordu se momentálně nepovedl jen Focus, Fiesta a Mondeo jsou naopak krásná auta. U Oplu se mi líbí jak Astra(i když z některých pohledů mi přijde jak boubelka) tak i Meriva, Zafira a hlavně Corsa po faceliftu je krásná :yes:
U francouzů je to horší, u Rencka bych si vybral Fluence a to je asi vše, u Peugeotu jedině 207 a nic víc, u Citronu nic. Bravo od Fiatu je také moc pěkné auto.
Korejci jsou na tom podobně jak Frantíci, tam bych si vybral asi jen ix20. Na výběr bych toho měl v nižších třídách celkem dost 😄
loydl
viezol som sa v Pole s 1,2 TSI v lepšej výbave (navi etc.) a musím priznať že mi padla sánka (nie som fanda VW) nečakal som taký dojem z interiéru a také jazdné vlastnosti....rátam že v Golfe to bude ešte o kus lepšie.
lled
Je to tak. Renault Megane ma batoh na zadech, Mazda 3 stara, v interieru nevyrovnana a hlavne po strance motorove naprosto nekonkurenceschopna, Opel uvnitr strasne kolotocarsky, celkova vaha naznacuje, ze minimum je 1.4 turbo, Alfa neduveryhodna, citroen C4? Nema 6tku a je to francouz....no nejak - at pocitam jak pocitam - porad tam vychazi ten Golf v 1.4 TSI...a pritom se mi vubec nelibi. ;-\ ....mozna snad Auris, ale ten jsem nejel, takze nehodnotim, i kdyz tady recenze vyzniva velmi dobre.
Avatar - Nerez
Nerez
Na aurisu mi vadí ten šerednej interier :no: 😒
GS
Věc pohledu, mi se rencek líbí, Auris má sice nemožné odkládací schránky, pití nedáte nikde, sedáky měkké až na rám, -jezdím v něm denně, tak vím, ale perfektně jezdí 1,4 TD a perfektně sedí, o designu nebudu psát, to vidí každý sám. Ale má úžasnou věc- místo vzadu a rovnou podlahu! Kdo jezdí ve čtyřech či v pěti, tak :yes: Nový Golf je sice taky nemastný,neslaný, ale je viditelně prostorný.
Myslím si, že prodejci se nyní zaměří právě na tuto kategorii vozidel, než na prťata a limuziny. A my všichni, pokud máme "drobné" pod polštářem, na tom vyděláme :yes:
Třeba nastane doba, kdy si i našinec koupí co 5 let nové auto 😄
Mr.Murphy
co je na Alfě nedůvěryhodného? :😉 To auto je dle testů úplně v poho a motory jsou už nějaký rok prověřované ve Fiatech.....
Ale pokud to vidíš takto, tak ti nezbyde nic jiného než si koupit stříbrné Das Auto na 16" liťácích, no.... 😉
Není nad to dát 400 tyček za věc, která "se mi vůbec nelíbí".... >😒]
Co Peugeot 308 s motorem od BMW....?
loydl
Giu je fajn zvonku aj zvnútra aj technika ok, len neviem ako to je s cenou?
lled
Tak technika potrebuje jeste tak 3 roky .... abychom vedeli jak je na tom.
ryccardo
Jako ostatně u každého nového auta 😄 Jinak si jako zákazník lehce můžu naběhnout na vidle v podobě koupení nevychytaného "prototypu"
lled
Ja si takove auto nekupuji, jen proste premyslim nahlas o nizsi stredni, zda se mi, ze vse je moc veliky kompromis.
loydl
jj je to bieda....nakoniec ten obyčajný golf ostáva ako jedna z mála praktických a esteticky prijateľných možností.....to snáď ani nie je pravda....neverím sám sebe že to tu píšem, ale asi je to jeden z mála interiérov v ktorom by som vedel tráviť čas. (plus overená kvalitná technika).
figurka
To je právě ono. VW obecně nestaví auta, která by konkurenci ničila pár špičkovými vlastnostmi/vybavením atd.. ale nabízí velmi rozumně poskládaný celek právě bez žádných výstřelků. V tom je jejich síla.
Presne ako vravis, ulahcim ti mozno zbytocnu cestu do Toyoty. Auris je uplne strohe auto s nudnym interierom, bol to moj velky favorit motoricky bez vyhrad 1,6ka valvematic sa im podarila ale z toho interieru nejde ziadna emocia. Vsetko je sede, nevyrazne, priemerne. Akurat sedacky boli celkom pekne. Zadna cast po facelifte tiez nic moc.
Mometanle zvazujem uz len civic a golf, na civicu ma stve ze je uz dost zastaraly a bezpecnost ani zdaleka taka ako v golfe. Ale motor 1,8 atmosfera je vykonovo aj spotrebovo super. Kultivovanostou je lepsi hociktory TSI to je jasne. Predsa len vyvoj ide neustale dopredu. A aj to zvezenie s vrtulkou neni zle, privaly krutiaceho momentu od spodku, subjektivny pocit z jazdy super, ale kto vie kolko to turbo vydrzi?
Aspon na Slovensku su teraz obe auta cenovo aj vybavovo velmi porovnatelne 1,4tsi vs. 1,8 i-Vtec...
Avatar - euro89
euro89
Kromě Renaultu a korejců bych bral cokoliv radši, než Golfa. Když teď nebudu rozlišovat auta na mainstream a prémii, tak ze všech aut v nižší střední třídě jsou mými favority 1er, Giulietta, Delta, Bravo, Lancer, Astra, DS4 a Impreza :yes:
loydl
zahrň do svojho výberu aj cenové hľadisko.... a vyjde ti že VW sa konečne v ČR a SR dostáva do role aká mu prináleží už len podľa názvu 😉
Fugi
V článku se píše, že se do 400tKč vejde motorizace 1,4 TSI i 1,6 TSI, ale má tam být 1,6 TDI 😉
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Omlouváme se, znaky S a D jsou na klávesnici nebezpečně blízko, zvlášť takto na večer 😄
Avatar - Nerez
Nerez
Kdybych kupoval auto, určitě bych Golfa nevynechal z okruhu adeptů. Dívám se, že za 330 bych měl vše co potřebuju. 1.2TSI Trendline + Comfort + Sport. Paráda :yes:
bojler_
Taktéž, při takových cenách prakticky ztrácí smysl koupě auta velikosti Fabie. Při obdobné výbavě se ceny malých aut a nižší střední prakticky vyrovnaly.
No ta cena taky napovida...., anebo bych rekl ze je to porad drahe... za takovy smejd. jsem poradne nastvany(na sebe), jeden takovy jsem si koupil a je to hotova katastrofa...
na tom aute neni nic dobreho, i to posra...... radio se mi pokazilo
Čo sa stalo tvojej recenzií na macz 😉
Skús to trošku rozpísať, čo že sa ti to posr... >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Není snad veřejným tajemstvím, že již delší dobu byly k mání skladovky Trendline s 1,4 i ua 280 000 Kč, 1,2 TSI dokonce 299 900 Kč. Ano, je to skladovka, takže si nevyberete barvu.
Ale alespoň je tady oficiální cenník, který Golfa cenově klade na úroveň Meganu, 308 atd.
Avatar - white label
white label
Což je snad pro zákazníka dobře, ne? Když byl Golf dražší, nadávalo se tu na to, a teď tu (pro změnu) budou stížnosti na nízkou cenu?
Golf 6 má ušetřeno i vyděláno dost na to, aby si tady a teď podobnou cenu mohl dovolit... 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
R., musím tě upoornit, že předvádíš v této diskuzi syndrom vlastní garáže, jinými slovy reaguješ na něco, co ani není chápáno jako výtka 😉

¨Nikdo si tu na nízkou cenu Golfa nestěžuje, maximálně se tady s úšklebkem podotýká, že nejde opět o podbízení, ale o jemnocit.

A jestli má nebo nemá, to je věc druhá... ono vyděláno má už dávno, cena je hlavně otázkou trhu a kdyby Golf s cenou dolů nešel a zůstal by na cenách předkrizových, tak, nedělejme si iluze, se jich prodá daleko méně.
Avatar - white label
white label
V prvé řadě začni u sebe. Nechápu, proč reaguješ tak vztahovačně, dal jsem ti pouze dvě otázky, nic víc. Nikde přece nepíšu, že si případně budeš stěžovat na nízké ceny Golfu zrovna ty.
O žádný syndrom vlastní garáže se nejedná, nebo je snad k mání pod 300 tisíc GTIčko? >😒] Myslíš si, že by si třeba takový Co-pillot někdy koupil (místo RS) základní Clio? Asi dost těžko a velmi podobné je to i u mně..., takže se vraťme k tématu a argumentům bez ohledu na svoje garáže, protože kdybys tu nehájil nízké ceny Renaultu na českém trhu, vypadal by i tvůj příspěvek (na který jsem reagoval) trochu jinak... 😉
Když vezmu za příklad náš trh, tak první větší evropský hráč, který tu s velmi nízkými cenami přišel Renault, což se za jakousi formu cenového podbízení označit dá (ale není to nic nevídaného), nikoli však následná cenová korekce kterékoli jeho přímé konkurence, kterou tohle jeho podbízení primárně způsobilo, říká se tomu (obecněji), že někdo "kazí" cenu (na trhu), z čehož logicky naopak profitují samotní zákazníci.
Jako příklad použiju situaci, kdy prodávám točenou zmrzlinu a na stejném místě (trhu) mi konkurují albánci o jejichž produkt je (za stejnou cenu) zřetelně menší zájem, než o ("stejný") produkt můj.
Albánci tedy výrazněji sníží cenu (o 25-30%, a to i přesto, že ceny vstupních nákladů nejdou dolů, ale spíš právě naopak), čímž logicky přetáhnou část zákazníků preferující zejména nížší tržní cenu.
A teď je na mně, jak zareaguju, vidím tři základní možnosti (extrémy nepočítám)😒br /> 1) Zkusím se s nima domluvit, ať zůstanou u původní ceny s tím, že budeme její výši vzájemně respektovat a nebudeme ji dál měnit.
2) Ponechám svou původní/vyšší cenu, s tím, že přijdu o určitou skupinu zákazníků preferujících nižší cenu
3) Snížím cenu na jejich úroveň, čímž přitáhnu zpět skupinu zákazníků preferující nízkou cenu a jako bonus dostanou o poznání vyšší kvalitu/lepší chuť. Poměr zákazníků se v takovém případě příliš nezmění, jen budeme oba vydělávat o něco méně, než před jejich "cenovým podbízením", což pocítí víc ten, který toho prodá celkově méně...
Prostě to "cenové podbízení" je výzva nejen pro potenciální zákazníky, ale i pro konkurenci, je to jakási opačná obdoba přihazování k sázce...

P.S. Náklady v tomto příkladu (pro názornost a zjednodušení) neřeším....
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jsem pres mobil a proto se nebudu rozepisovat.

Zacnu opet u te vlastni garaze, k cemu me vede tve neadekvatni reakce, ktere jsou na neco jineho nez bylo v puvodnim prispevku. Kdybys na tom trval, tak by to mohlo byt klasifikovano jako blud a to se leci 😉 >😒]

Abych ti usetril predlouhe reakce, tak to preformuluju.
Upozornuji, ze tyto ceny jiz jsou delsi dobu zname, takze ten rozdil v cene proti zbytku tridy (nejen onen „levny” Megane s cenou od, ale hlavne Korejci, kteri jsou pro Golf vetsi konkurenci) neni tak markantni, jak se nam tady nekteri snazi vnutit. Ten rozbor se zmrzlinou je sice pekny, ale pokud do toho rozboru zaradime Golf, tak byse mohl diky sve cene se svou povesti dostat na prodejnost Civicu nebo Mazdy 3. Donedavna tady mel clovek kupujici kompakt k volbe mimo Octavie Fr nabidku, kterou kdyz z jakehokoliv duvodu nechtel, tak Focus, Astru a Golf a Japonce. Focus sel s cenou dolu, Astra ne a paberkuje se nekde dole, Japonci taky a to proto, ze tady vyrostla konkurence v Ceedu a i30, ktere velmi rychle zdomacnely... Vysledek je ten, ze VW pokud nechce mit prodeje na urovni Leona, tak jde s cenou dolu...

A jeste neco navic... Pokud ti klesne zajem o,zmrzlinu, tak snizis produkci, coz je u zmrzliny lehke. Ale mas-li vyrobni kapacity nastavene na statisice a prodas desetitice, tak je to pruser
Avatar - white label
white label
Takže vlastně pomalu (ale jistě) dospíváme ke shodě.
Psal jsem, že pro zjednodušení, neberu v potaz náklady, které jsou jedním z hlavních důvodů, proč je v případě Golfu výhodnější spíš právě ta třetí varianta, samozřejmě jen do určité míry poklesu ceny produktu.
Pro mě ja taky výhodnější prodávat velké množství za nižší cenu, než naopak, ale samozřejmě i to má své hranice. Příklad jsem dal spíš proto, že ve finále jsme na tom prvotním albánském zlevnění zmrzliny nevydělali ani on, ani já s tím, že ceny cukru, mléka, kakaa, energie, vody..., v poslední době rostou rychle nahoru... Pokud při mém dorovnání ceny půjde znovu dolů, je to spíš cesta do "pekel", ze které nakonec paradoxně nemusí profitovat ani samotný zákazník..., protože je tu i cesta jak snížit cenu a nebýt ve ztrátě, tím myslím snížení kvality, množství apod., v krajním případně skončit úplně...
Taky neříkám, že Renault je jediná značka která tlačí ceny výrazněji dolů, napsal jsem jen, že na našem trhu byli (v tomto ohledu) první z tradičních evropských výrobců. Korejci jsou trochu jiná kapitola a jejich cenová politika v poslední době spíš naopak mírně obrací...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Korejci šli na to velmi dobře, měli image sice nic moc, ale rozhodně ne špatnou, nasadili nízké ceny, dlouhou záruku, která má ukázat, že svému výrobku věří a začali prodávat. Lidi pochopili, že pro spolehlivost nemusí nutně do německa, mezitím i Golf zaznamenal pár myšek např. s 2,0 TDI PD, teď poslední dobou 1,4 TSI 118 kW, něco se šíří drby atd., tak proč nezkusít Korejce s 5-7 lety záruky, navíc kvalitativně i jízdně na úrovni třídy. Úspěch se dostavil a polamlinku po lehoučku mohou nahoru s cenou.

Renault by měl dávat totéž, čili onu záruku na 5-7 let, to je dle mého názoru dokonalý nápad na zlepšení pověsti.

No a jak jsem psal, tak Golf to jako zástupce mainstreamu taky postihlo a musí slevovat, jestli chce prodat. Totéž nyní dělá Toyota s Aurisem, který silně posílil tento měsíc, ono Toyotu s bohatou výbavu za tuhle cenu? Mazda zatím vyčkává, Honda taky, dlouho ale podle mě nevydrží. Honda už začala s konečně cenově dostupným Jazzem.

Co se týče tvého příkladu... ano, snížení ceny se někde projevit musí, hned nebo časem... a jde to prý poznat i u VW. Např. jak jsem si byl pro opravenou kartu u servisáka, tak tam měl Golf VI 2,0 TDI Higline a nadával, že je to za ty peníze bída a že kvalita a odolnost některých materiálů se mu zdá oproti předešlému Golfu nižší. Ukazoval mi např. madla dveří. Těžko říct, tak detailně jsem materiály v Golfu během generací nezkoumal >😁
Avatar - white label
white label
Zadání u šesté generece Golfu bylo jasné a na první pohled dost protichůdné, tedy použít jako základ pátou generaci s tím, že se vylepší/celkově doladí a současně se i výrazněji sníží náklady na výrobu Golfu, aby mohl konkurovat i cenově... Samozřejmě, že primárně nemělo jít o snižování kvality, ale ani bez tohoto aspektu se to prostě zcela neobejde...
Proto jsem psal, že výraznější snižování cen nemusí nést pro zákazníka jen samé bonusy...
Co se týká srovnání 5. a 6. generace, určitě by šel z obou generací poskládat tzv. ideální Golf5/6, ale to asi platí u každého konkrétního typu auta...
Franke
Teď jsem měl zajímavé dilema, které se týká této diskuze. Moje přítelkyně má golfa, u kterého nastal čas generační obměny. Projeli jsme spolu pár autosalónů, podívali se i ke konkurenci a nechali si nabídnout jednotlivé vozy.
Jeli jsme se taky podívat ke žabožroutům, protože u našich přátel z Boulogne nakupuju firemní auta a mám tam flotilovou slevu. Jen tak z plezíru jsem si nechal udělat nabídku na Lagunu Black edition. Vím, je to auto o třídu vyšší, avšak tak něšjak mi to srovnání s Golfem VI přišlo v pořádku. Z nabídnutých 410 bez DPH cash, nebo 350 bez DPH s Renaultleasingem mi spadla čelist, přítelkyni se to líbilo více než golf a tak jsem to objednal. Přijde v červnu, jsem na to zvědavej.
A proč jsem se tak rozhodl. Jediný rozhodující faktor byla cena. Pořizuji totiž vůz střední třídy s dvoulitrovým dieselem a takřka plnou výbavou, včetně vestavěné navi a bixenonů za cenu golfu s nižší výbavou. Renault se opravdu cenově podbízí, jezdit bych s tím tedy moc nechtěl. sedí se v tom jak na štokrli, ale přítelkyni se to líbí ...
DanV
jen pro info... kolik stojí fleetovej passat?
Franke
nemám páru
Xylo
Asi 16% dolu z ceníkových cen .... nemyslím si, že je to nějaká hitparáda ..., nejlevnější je cca 400 bez DPH ...
Avatar - white label
white label
Souhlas. S formulací, že se na našem trhu Renault cenově podbízí, snad nemůže mí nikdo žádný větší problém...

P.S. Ta cena je nízká především ke vzpomínáné výbavě...
GeekStar
:yes: Syndrom vlastní garáže (nejen) u White Labela diagnostikuji už delší dobu. Průvodním jevem jsou tzv. "hoši z Wolfsburgu" - kdykoli vyjde článek o VW, místní fanboys dávají ruce v pěst a vrhají vlčí pohledy nalevo napravo a jakmile se vynoří první příspěvek neobsahující alepoň mezi řádky pokoru a adoraci vůči Velkému Koncernu (viz. např Tvůj naprosto neutrální koment na začátku tohoto vlákna), ihned přecházejí do útoku. Čestnou výjimkou budiž GTI, který tohoto jevu zůstal zcela ušetřen.
Avatar - white label
white label
Podobná (rádoby) "moudra" si může dovolit psát někdo opravdu nestranný, což bohužel nejsi, a i když nejsi (na místní poměry) žádný velký extrémista, tak třeba zrovna Renault je proti tobě poměrně velmi neutrální a není postižen "antikoncernismem", je jen podobně profrancouzský, jako třeba já proněmecký a osobně věřím spíš těm, jejichž garáž potvrzuje to, co sami píšou/říkají, než naopak, a právě těch "opačných" je tu rozhodně mnohem víc. Stačí se podívat na nístní diskusní ideály (auta) a srovnat je s tím (myslím nové/novější vozy) co člověk skutečně na cestách potkává.
Takže není syndrom, jako syndrom a platí to i u toho "garážového"... ...
Navíc by mě zajímalo, co považuješ za útok, ty dvě logické otázky, které jsem položil Ronaultovi? A jeho zbytečně vztahovačnou reakci a následný podobný "útok" si náhodou nezaregistoval?
Zřejmě proto, že pro tebe nebyl dostatečně "prokoncernový"... :😉 😉
GeekStar
No zejména si teď budeme moci ověřit GTIho tezi, že kdyby byl Golf za stejné ceny jako francouzi, prodával by se tu víc jak Octavie. >😁
shark11
Asi to málokto z nich prizná, ale Golf je predsa len "ľudovým" autom, kde na cene záleží - a to dosť. Jednoducho VW neznižuje ceny preto, že by chcel, ale preto, lebo musí. Je zbytočné považovať Golf za nejaké výnimočné auto, keď sa musí podriaďovať cenovo konkurencii ...

Nie je zlé, ale konkurencia tlačí a tlačí ...
Xawier
To je jen jedna půlka důvodu, proč tomu tak je. Ta druhá tkví v tom,že Golf 6 je z 80ti procent Golfem V. Za 7 let výroby se již formy zaplatily,dodavatelé slevnili a výrobní cena Golfu je dnes výrazně níž,než před lety! 😄 Každopádně je to jenom plus pro zákazníka! :yes:
Avatar - white label
white label
Samozřejmě... a k tomu další bonus v podobě brzkého příchodu zcela nové 7. generace.
Prodeje, ale i srovnávací testy G6 dokazují, jak skvělý technický základ měl (nejen na svou dobu) G5...
Avatar - white label
white label
Nejprodávanější (dlouhodobě) auto v Evropě musí! snižovat cenu...!
A teď zkus pro změnu třeba nějaký o policajtech... >😒]
Lovap
Znižuje cenu? Znižuje. VW asi vie niečo čo ty nie ... jednoduché >😁
Avatar - white label
white label
Jednuché je hlavně tvé myšlení v tomto ohledu...
To, že někdo snižuje cenu produktu na trhu, ještě zdaleka automaticky! neznamená, že jí snižovat musí.
Máš snad pocit, že současný "malý zájem" o Golfa na evropském trhu nutí! VW snižovat jeho cenu?
Zřejmě nevíš něco, co ví skoro každý... 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tentokrát se pleteš.
1. Mluvíme o trhu a cenách u nás v ČR, ne v Evropě. Proveď analýzu, jestli ceny šly dolů jen u nás nebo ve všech státech Evropy a pak se o tom můžeme bavit a brát to jako relevantní argument.
2. Cenu produktu rozhoduje hlavně poměr cena/hodnota a zde je evidentně jisté, že dovozce si cení Golfa na cca o 10-15 tis. více než Megane nebo i30 (což při rozdílu v poklesu ceny vlastně dělá Golfa pomalu i výhodnější nabídku), jinak by cenu nechal nahoře a neobával se poklesů prodejů.
Avatar - white label
white label
Viz 00:22
Lovap
Čo trepeš za nezmysly! Kde som písal, že MUSÍ znižovať cenu? Máš vlčiu tmu? Písal som, že z nejakého dôvodu VW znižuje cenu. Bodka. Asi vie, prečo to robí a preto asi vie, čo ty nie ... Alebo si čítal nejakú dôvodovú správu predstavenstvu VW, ktorom píšu PREČO by mali znížiť ceny?
Avatar - white label
white label
Pak se ovšem pokus používat patřičné smajlíky, odpovídající "vážnosti" tvého textu..., bez něj by to totiž opravdu vyznělo tak, jak to teď "upřesňuješ"... 😉
Banjo
Zlevnili skoro všichni. Takže Golf byl prostě na řadě. Zlevňovat možná nemusel, ale už takhle se prodává docela dost konkurenčních Méganů, i30, Ceedů atd.
VW ví velmi dobře, jak se dělá marketing a prodeje. Nebojte se, že by to neměl dobře spočítané, kolik má slevit, aby udržel dobrá prodejní čísla.
loydl
ty asi nebudeš ekonóm!? skús si to po sebe prečítať.....to snáď ani nemôžeš myslieť ako žart?!
Avatar - white label
white label
Co konkrétně nemůžu myslet ani jako žert, mohl bys být konkrétnější, jasnovidec totiž nejsem určitě..., jen aby se náhodou neukázalo, že máš spíš problém s chápaním psaného textu... 😉
loydl
znižovanie ceny produktu na trhu nerobí žiadny kapitalista preto že by chcel ale preto že musí.
Avatar - white label
white label
Ale není muset, jako muset, rozdíl je podobný jako je mezi muset a moci.
V této diskusi jsem se k tomu rozepsal podrobněji, takže když tak zkus raději něco konkrétního k tomu. Lídr trhu má ke zvážení určitě více možností, než jen samotné snížení ceny produktu, otázka je, co je pro něj aktuálně nejvýhodnější, ale muset je až příliš silné slovo, muset obecně znamená nemít žádnou jinou možnost, jak se např. říká, že musíme jen (jednou) zemřít, což platí i pro ekonomy... 😉
loydl
ale musel, ak chce predávať. zisk je len jeden cieľ kapitalistu, druhým je rast.
ak chce byť VW No.1 musí predávať, ak chce predávať musí s cenou dolu.
nebuď takým otrokom tabuliek.
Avatar - white label
white label
To je to o čem píšu. VW má těch možností víc, pokud pro něj bude prioritní být No. 1 v "tabulce", pak by měl určitě raději slevit, ale nemusí to být pro něj priorita za každou cenu a stejně tak nemusí být pořád první, ani když sníží cenu, vše je také hodně o míře...
loydl
VW nie je jedna osoba, sú to hlavne akcionári, ktorí tlačia na dosiahnutie cieľa (zisk, rast, zisk+rast). viac možností nemá, len stále vpred, ni krok vzad. preto musí. bez ohľadu na silu slova "musieť". žiadne premýšľanie o miere a vhodnosti, to by ich hneď niekto zhltol, v biznise keď ukážeš slabú stránku, hneď ťa roztrhajú vlci.
Avatar - white label
white label
Které evropské auto, dokazuje dlouhodobě! lépe, než právě VW Golf, že ten nejprodávanější NE"musí" zdaleka patřit mezi ty nejlevnější/levnější, a to i přes to, že ani třída do které patří, není zrovna ta úplně nejlevnější... 😉

Jinak si sám sebe nachytal na hruškách, ani pro ty akcionáře není největší prioritou 1. místo v nějaké tabulce, ale jak sám píšeš, jde jim především o "zisk", a zrovna ten samotné snižování ceny jaksi nezvyšuje, primárně spíš právě naopak, takže je třeba vážit všechna pro i proti a nejít slepě jen za jedním parametrem (samotné prodeje)...
loydl
zbytočne si personifikuješ fabriku aj produkt a následne sa zamotávaš v úvahách o nepokorených favoritoch a rytieroch v lesklej zbroji.... mňa neťaží žiadny vzťah ani k jednému a preto to vidím ako obyčajný biznisplán.... vyrobiť a predať....hotovo.

ten druhý odstavec je celý zle. akcionárom ide o zisk, ale ten je väčší vo väčšej fabrike, čiže rast prináša so sebou aj zisk...neprekrúcaj čo som napísal.
Avatar - white label
white label
Žádný podobný jediný parametr neznamená v ekonomice automaticky zvyšování zisku, to bys mohl (jako ekonom) vědět. Tedy ani samotný růst prodejů nemusí vždy znamenat růst zisku, je to taky hodně o ceně a nákladech. A žádný skutečně komplexní a seriozní "biznisplán" není jen o tom: "vyrobiť a predať....hotovo." Zisk je především o tom za kolik vyrobit a za kolik prodat, pokud nefunguje tohle, může být klidně samotné zvyšování prodejů kontraproduktivní... 😉

P.S. Dávám ti konkrétní, skutečné příklady, tvoje řečičky o rytířích v lesklé zbroji jsou mimo mísu, je to jen pokus o "vtipný populismus"...
Avatar - pallas
pallas
white label, co to tu motas, ake teorie?
Myslis ze akcionari hlasovali, ze sa ma v Cechach znizit cena Golfa? Vobec nie. Golf sa predava slabsie ako kedysi, tak importer musel logicky s cenou dole. Mozno to chce dohnat na servise.
Avatar - white label
white label
Zkus si nejprve projet celé vlákno, než tu začneš jen tak "plácat" něco o motání.
Ta debata se dostala do mnohemn obecnější roviny, než je jen Golf a jeho cena na jednom (českém) trhu...
Jakou konstrukcí jsi přišel na to, že tvrdím: "ze (by) akcionari hlasovali, ze sa ma v Cechach znizit cena Golfa", opravdu netuším...
bordeaux
Nemusi znizovat, nic nemusi.. ale chce! a preco? No len tak z dlhej chvile? V tom je ten rozdiel. Predaje sice rastu ale u ostatnych znaciek tie predaje rastu vacsim tempom. Treba sledovat hlavne zapadoeuropske predajnosti.
GTI
Tak tady to máš, jsou auta, u nichž právě pro slevy jen a jen garážově ztrácíš. nakonec abys po třech letech ještě platil tomu, kdo by to chtěl po tobě tahat po déjedna. Ovšem v případě Golfu je to tak, že s klesjící cenou jen a jen ... získáváš. Přemýšlej, já vím, přemýšlení bolí, ale zrovna v případě Golfu se to vy-pla-tí.

BRAVWO GOLF :yes:
Franke
Když ono za tyhle cenovky, co se teď prodávají nová auta (tím nemyslým kočáry svaté trojice 😉 ), resale value už z principu nemůže být deprimující. Když při pořizovačce 400 tis víš, že za 4 roky budeš tratit tak akorát tak 50%, tak do dávaš, jak se říká "s prstem v nose" a je úplně jedno, jakého výrobce zvolíš (když to nebude nějaká stíhačha ze Šanghaje). Záleží hlavně na tom, aby ses pak celé ty čtyři roky nenáviděl za svoje ukvapená rozhodnutí. Proto rada zní, při výběru auta 10x měř a jednou řež a hlavně ukecej prodejce, aby ti tvýho favorita půjčil na dýl, než na dvě kolečka kolem bloku ...
_Teddy_
pamatam si casy, ked si tu zlacnenie cee'd-u komentoval slovami "to je na provaz". K tomu sa uz nepriznas, co?

A k tomu tahaniu po D1: Pocul som ze majitelia wagenov pre volk volaju odtahovku dost casto... 😄
Avatar - pallas
pallas
ovsem v pripade Golfu je to presne tak isto ako v pripade Focusu, Astry, Megana atd.
bordeaux
ty , stary demago, vedel som ze si to upravis k sebe samemu aby sa ti to hodilo.. Ty si taky dilino GTI, ze ja sa cudujem ze sa sam pred sebou nehanbis... Uz tolko krat si si tu nasral do huby a furt tu trepes c0c0tiny... Furt furt furt.. ale ako jokes su to naozaj dobre.. Zacnem si ich asi pisat a zalozim tu blog ktory bude len o tebe ako o miestnom dilinkovi ktory ma mokre sny z kazdej VW spravy..
Avatar - Krispos
Krispos
A ja zas nechapu, proc sem pousti lidi, co kazdeho sproste urazi a maj slovnik jako nase blondate poslankyne....
bordeaux
nikoho sproste neurazim, len vyjadrujem svoj nazor na jedneho zdejsiho diskutujuceho. Nic viac nic menej. Nikoho tu neurazam iba tohto debilka ktory tu uraza zase vsetky ostatne znacky okrem svojej vyvolenej. Tak sklidni hormon.
bojler_
Ještě, že to píšeš v cizím jazyce, protože urážení nemám rád a na urážky to docela vypadá.
bordeaux
a ntie GTIho texty na ostatne znacky su co? to ti nevadi ze uraza vsetkych ktori maju iny nazor? to je v pohodke hej? Ja si do GTIho rad kopnem a budem to robit stale lebo je to puko ktory je zadubeny. A ano je to urazanie! Urazanie Dilina! Taki sa urazat mozu, aj tak to nechapu.
Avatar - white label
white label
17:51 "Nikoho tu neurazam..."
17:53 "Ano je to urazanie!"
Za dvě minuty docela znatelný posun v sebereflexi, práce máš před sebou dost, ale jestli ti to půjde tímhle tempem, můžeš to možná stihnout ještě do konce roku... 😉
bordeaux
ty citas aj cele vety alebo vies iba prve slovo?
17:51: "Nikoho tu neurazam iba tohto debilka..."

Tak sa nauc citas whiticko, lebo budes za sprostacka.. 😉
Avatar - white label
white label
O sprosťáčka (ale i prosťáčka) jsi mě právě svými příspěvky připravil ty... 😉
bordeaux
jj, vravi ten co nevie citat >😁
Avatar - white label
white label
Takže pokud necituju celý příspěvek, tak neumím číst... >😒]
bojler_
těžkou úlohu sis vybral..
Avatar - white label
white label
Já ne, spíš on se marně pokouší proniknout do "tajů" logiky... >😒]
bordeaux
snazim sa preniknut do tajov tvojej logiky >😁 vyberas slova z mojich viet a davas ich proti sebe.. obycajny klamar si whitik nic viac ale je to v pohode, ved to si cely ty, tak ta tu pozname 😄 :yes:
Avatar - white label
white label
"Tak ťa tu poznáme"? I přes svou zřetelnou jednoduchost zřejmě tušíš, že tvůj názor tu nemá nijak velkou váhu, tak se snažíš zaštítit nějakou virtuální skupinou "MY"! Dost průhledné, asi to pro tebe nebude snadné, ale pokus se psát sám za sebe... :😉 😉
bordeaux
je nas tu viacej, flame tu vedies s viacerymi ludmi, najst si v tvojich prispevkoch hadky nie je problem 😄 cize MY som uviedol preto lebo to nie je prvy krat co vedies spor a hadky na desiatky prispevkov s jednym clenom, dnes so mnou 😄
Avatar - white label
white label
Já tu především slušně/nevulgárně diskutuju, že se tu vždy s každým neshodnu, považuju za zcela přirozené a pokud by tomu tak nebylo, nevím proč bych tu vlastně chodil. Posílat si tu navzájem palce nahoru by mě opravdu dlouho nebavilo.
Kritika od tebe v tomto směru je dost úsměvná, sám se bez vulgarismů neobejdeš, což ti jen v téhle diskusi napsalo několik uživatelů, ale já slovo MY v diskusích přesto nepoužívám, připadá mi to poněkud alibistické a "slabé"... 😉
bordeaux
ty si ten posledny co tu slusne diskutuje 😄 to ze sa tu vyjadril koncernaci ty a krispos povazujes za uplne normalne, ved svojho guru gtiho si musite chranit, ved kto vam tu dava tie najvacsie mudrosti. A keby si uz chcel byt spravodlivy, kritizoval by si tu aj gtiho za tie pizdoviny co tu vypisuje, ale zjavne ti to hra na notu tak tazko by si jeho kritizoval. Ale kazdeho co sa postavi proti VW group tu budes osocovat. A co su to tie vulgarizmy pre teba? *? ci dilino? sprostacek? chod do paze, ked si to nechces citat tak na mna nereaguj, uz som ti to vela krat povedal ale asi ma mas velm irad, ked na mna rad reagujes.
bordeaux
>😁 tak toto je foooor >😁 >😁 tvoja logika je neuveritelna >😁 najprv tu vyberas slova z mojich reakcii a obvinujes ma z protirecenia a ked ti ukazem ze klames tak este sa vyhovaras ze necitujes cely prispevok >😁 Fakt si ma rozosmial >😁 >😁 >😁 >😁 toto dam na lamera, ujme sa to >😁 >😁 >😁 :yes: :yes: :yes: