Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vykon? Dostatocny.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 20. 4. 2011 18:44
Zda sa, ze Europa ide nezmyselnou americkou cestou, kde ludia tvrdia, ze 200 koni a 6 valcov je minimum na to, aby clovek mohol normalne jazdit - pohnut sa z krizovatky a zaradit na freeway.

"Nějakých 200 koníků by totiž v evropských podmínkách..."

Pred 10 rokmi sa 100 kW nepovazovalo za malo. Ako sa zmenili europske podmienky? Rychlostne limity zostali, aut na cestach pribudlo. V meste je 200 koni na dve veci. A moja 77 kW automaticka Mazda nema problem pohybovat sa na Autobahn. Prijal by som vacsi vykon? Ano. Ale v 95% casu jazdenia by som ho nevyuzil.

100 kW a ultranizka spotreba je vzhladom na cielovu skupinu zakaznikov vhodna kombinacia. Nie kazdy potrebuje auto na mysickovanie na prepchatych okreskach.

Ale aby som nezabudol. Vdaka za test. Je v bookmarkoch :-)
Avatar - Ronault.
Vykon? Dostatocny.
| 20. 4. 2011 18:50
Zapomnel jsi na jednu vec. Pred lety auta nevazila tolik jako dnes. Bezny model nizsi stredni poc. 90. let R19 mela 950 kg, dnesni Astra vazi kolem tuny a pul.
Vykon? Dostatocny.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 20. 4. 2011 20:29
V podstate suhlas, ale...

1. Pocatek 90. let a R19 neni "pred 10 rokmi"
2. Zmenila sa aj technika motorov, priebeh krutiaceho momentu atd.
3. Asi som zhyckany svojim autom nizsej strednej triedy, ktoreho hmotnost uspesne atakuju auta o triedu nizsie :-). Vobec, Mazdy za poslednych 10 rokov spravidla chudli.
Avatar - Ronault.
Vykon? Dostatocny.
| 20. 4. 2011 20:40
add.:
1. R19 byl primer, mela motory od 42 do 99 kW, coz pri prepocteni na dnesni hodnoty odpovida maximu kolem 150 kw, coz je dnes normalni vrchol nabidky
2. Zmenila, ale bohuzel casto diky emidnim normam k horsimu
3. Hmotnost "klesa"

Nutno navic prihlizet na Lexus jako na premiovy produkt, takze by mel nabizet sirokou nabidku vykonu az po vysoky, takhle ho predvi mnohomaut mainstreamu
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Vykon? Dostatocny.
| 20. 4. 2011 20:40
Ale ona zrovna Mazda3 je s dvoulitrem taky spíš auto "na pohodu", včetně toho, že jako Lexus nedokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod 10 sekund. Ale CT aspoň "jezdí" prakticky za polovinu, a to už se počítá!
Nicméně neprémiová Mazda má i silnou verzi MPS, prémiový Lexus se spoléhá na jediný a nepříliš výkonný motor, resp. pohonný systém.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Vykon? Dostatocny.
| 20. 4. 2011 20:32
Není to málo, ale není to ani mnoho. Parametry Lexusu CT 200h stačí na to, aby se mohl měřit s dieselovými kompaktními hatchbacky a to je určitě dobrý výsledek. Ale dneska skoro každá značka v tomto segmentu nabízí i mnohem víc. Kdybychom uvažovali čistě teoreticky - existuje americký model Lexus HS 250h [odkaz] má dohromady 140 kW a to už by jelo mnohem líp. Ale HS má platformu Avensisu, záleží, jestli by pro jeho agregáty bylo v CT místo.
Vykon? Dostatocny.
| 21. 4. 2011 00:05
Presne takovy motor 2.4 bych si tam dovedl predstavit...
...samo bych nechal i tu 1.8, at si clovek vybere nizkou spotrebu/lepsi motor.
Mozna casem, Toyota je na toto moc opatrna, vzdy nasadi model a az uvidi jak jdou prodeje, mozna udela "vice" konfiguraci.

Take nechapu moc u Toyot/Lexusu priplatky a nemoznost menit konfiguraci dle zakaznika. Napr. u naseho RX 450h nemuzeme mit panoramatickou strechu, kdyz mame aktivni stabilizatory a jine "nenakonfigurovatelne" nesmysly a kombinace. Pak clovek stejne pokud chce nej skonci u max. vybavy, i kdyz je cena o dost lepsi nez nemecka konkurence (myslim v ramci vybavy).

Jinak je CT opravdu dost male, myslel jsem ze bude uvnitr vetsi, clovek se v tom citi jak v kokpitu, mozna ze se to jen zda z presednuti z RX, ale zdalo se mi to opticky mensi nez IS. No zatim jsem to projet nebyl, ale pokud je podvozek hlucny je to tedy dost skoda, jen preci Lexus byl vzdy v tichosti spicka tridy. I kdyz RX 450h je take nejhlucnejsi od pneu (prejizdeni nerovnosti je ale perfektne utlumeno), ono totiz v tom aute neni slyset skoro nic, tak to o to vice vynikne, mozna je to tedy i problem CT. Nicmene sedacky jsou v CT asi nejlepsi ze vsech Lexusu a konecne maji BOCNI VEDENI !
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Vykon? Dostatocny.
| 21. 4. 2011 12:40
Stísněnost je to subjektivní, vnitřní rozměry Lexusu jsou v nižší střední třídě zcela obvyklé. Ono CT má být menší než IS... A cenová/modelová politika, ta je u Japonců tradičně přesným opakem německého přístupu...
Vykon? Dostatocny.
| 21. 4. 2011 13:37
Kdyz ono uz to IS je uvnitr nic moc velke, v porovnani s Avensisem napr. Asi je to proste dan za jeste vetsi odhlucneni a bezpecnost - ono se staci podivat na tloustku dveri u Lexe a u jinych aut ;-) Samozrejme chapu ze z 4.3m auta nejde udelat stehovak >:D
Avatar - Vencos
Reklama na...?
| 20. 4. 2011 22:04
Jen aby to nebyla spíš reklama na pi-ču, aneb šetříme, ať to stojí kolik chce...
Avatar - salamoon
Zaujimave auto
| 20. 4. 2011 22:48
vykon je absolutne dostacujuci.
pre toho,kto si kupuje toto auto,urcite nebude jedine v jeho garazi.je to auto do mesta,kde sa nejazdi plyn-brzda.kufor ma vyborny tvar,takze tie litre sa nedaju povazovat za rozhodujuci faktor.
urcite vyborne audio,len velka skoda,ze to nema ventilovane sedacky.za tu cenu,a na to,ze je to lexus.... ked uz aj optima ci i40 ich ma.
Reklama na ticho??
| 21. 4. 2011 00:10
Tento článok mi veľmi pripomína hodnotenie odchádzajúceho zamestnanca schopným personalistom. Prečo? Lebo hodnotenie má byť v zásade kladné a len medzi riadkami môže druhá strana zistiť ,koho vlastne by mala prijať. I tento, povedzme test, je v zásade kladný, ale v samotnom texte sa dá bez veľkého snaženia nájť niekoľko vyjadrení, ktoré priamo vyvracajú konštatovanie v titulku. Niekoľko citácií:

...Spalovací motor naskočí a převodovka jej plynule vytočí do oblasti mezi maximy točivého momentu a výkonu. Tuto úroveň pak otáčky motoru drží, bez jakékoliv vazby na rychlost jízdy,.....Vůbec ničemu by to nevadilo, kdyby se to nedělo poměrně často a motor u toho nevydával nevyzrálý zvuk vytočeného čtyřválce. ....

Prípadne:
...V praxi se spalovací motor méně často vypíná a převodovka jej při akceleraci nutí do vyšších otáček – 3000 min-1 jsou samozřejmostí i při mírném sešlápnutí plynového pedálu...

A ešte jedna:
...Jinak je ale podvozek spíše zdrojem starostí. Ozývá se při přejezdu jednotlivých nerovností a k tomu se přidává valivý hluk pneumatik na hrubším povrchu....

Pripúšťam, že sa to javí ako účelovo vytrhnuté z kontextu ,ale sú to presne moje skúsenosti z asi 20 km jazdy s CT- čkom v rámci jeho predvádzania pred asi dvoma týždňami. Pri snahe o akýkoľvek svižnejší rozjazd / križovatka, snaha o predbehnutie a.p./ nadmerný hluk motora. Pri jazde 130 km/h na tempomate motor relatívne kľudný ,ale hluk od podvozku /pneu Yokohama, letné,typ neviem/ a čo ma prekvapilo, tak aj aerodynamický hluk. Doporučenie autora článku, prekryť toto hudbou z Mark Lewinsona považujem za pokus o žart. Robil som to kedysi v Octavii TDI PD, ale tá stála zhruba polovicu ceny tohoto Lexusu.
Aby som to uzavrel : Reklamu na ticho si takto určite nepredstavujem.

Na záver ešte jedna citácia:
..Jako správný full-hybrid se z místa odlepí jen pomocí elektromotoru a při umírněné akceleraci je schopen touto cestou pokračovat nečekaně dlouho...

Podľa dostupných informácií 2 /dva/ km pri rýchlosti 45km/hod.
Avatar - Ronault.
Reklama na ticho??
| 21. 4. 2011 00:15
Jde vidět, že testy čteš velmi dobře :yes:
Avatar - Atlis
Reklama na ticho??
| 21. 4. 2011 08:41
Ako si sam napisal, netreba vytrhavat veci z kontextu. V textu sa totiz dalej pise, ze auto je tak tiche, ze ho nepocuju chodci. V interieri kvoli odhlucneniu vynikaju ine zvuky vyraznejsie ako v normalnych autach a tak dale...

Ked jazdis dieslovym kompaktom nizsej strednej, da sa ocakavat, ze motor bude pocut vzdy. Ked jazdis hybridom takym ako CT hlavne po meste, motor sa dostava k slovu malokedy a v hustej premavke motor vytacat k vysinam prevodovka nebude. Jazdil som Priusom a k vyssim otackam nutila prevodovka motor iba pri snahe o sviznu jazdu. Bezna mestska jazda je jednoducho ticha. Mimomesto, pri ustalenej jazde je situacia uplne rovnaka. Iste, vyjazd z privadzaca a nasledna akceleracia na dialnicne tempo znamena na isty cas zvysenie otacok potrebnych pre akceleraciu, ale to je hadam potrebne aj pri motoroch s konvencnym pohonom, ci vase auta tocia vzdy iba 1400ot? Ak ano, tak moje auta su asi pokazene...

Napisat, ze 100kW je pre to auto malo je po dla mna dost trufale, docela by som si tipol, ze polovica prispievatelov tu ma auto s vykonom polovicnym, mozno dvojtretinovym a mozno ani v aute s vykonom vyse 100kW nikdy nesedela. Kazdemu by sa pacilo mat pod maskou 150-200kW, ale malokto na take nieco ma... Ano, ano, viem, CT je premiovy produkt, ale staci sa pozriet do inzeratov s akymi motormi su predavane vsetky tie premiove bomby a je jasne, ze 100kW je dobry standard. Pravdou ale je, ze jedna motorizacia moze byt malo...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Reklama na ticho??
| 21. 4. 2011 08:48
S dovolením - co je špatného na tom, že hybrid občas zapne motor? V běžném autě běží neustále, Lexus CT se ho snaží zapojit jen, když je opravdu potřeba, a pak využít jeho sílu maximálně efektivně.
Reklama na ticho??
| 21. 4. 2011 12:21
Ja si myslim, ze proste kazdy cekal, ze Lexus nabidne proti nemecke konkurenci neco "vic", ostatne driv Lexus mel vzdy neco "navic" proti nemecke konkurenci, dnes je tomu ale uz jinak. Cim dal se mi vic zda, ze Lex proste zaplacl jednu kategorii aut, jen aby tam neco mel, ale nevyladil detaily - viz hlucnost podvozku, Lexus nikdy nebyl na spickove jizdni vlastnosti, ale na tichou a pohodlnou jizdu. Nevadi mi motor 100kW, maly kufr, ale hlucny podvozek ? To Lexusu asi nikdo neodpusti... To uz rovnou, kdyz nemusim mit premiovy interier muzu zvolit Auris (i kdyz je to nejmene povedena Toyota).
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Reklama na ticho??
| 21. 4. 2011 12:38
Ano, souhlasím s vámi vlastně do posledního písmene. Ono to CT má čistě objektivně opravdu jen dvě negativa a to je velmi dobrý výsledek. Bohužel jsou to pro Lexus dosti nepříjemné vlastnosti.
Souhlasím, že 100 kW je plně dostačujících, ale neměla by to být v prémiové nižší střední třídě jediná dostupná varianta. Osobně si myslím, že něco silnějšího spalujícího benzin (existence turbodieselu by vedle 200h nedávala moc smysl) je jen otázka času, až se nasytí prvotní poptávka.
PS: ten hluk od kol prý velmi závisí na použitých pneumatikách (měli jsme standardní Yokohamy, co se dodávají z výroby), až se nám dostane CT se základním 15palcovým obutím, tak se třeba budeme velmi divit. Ale to je jen můj předpoklad, není to zjištění a proto v samotném testu nemá co dělat.
Reklama na ticho??
| 21. 4. 2011 12:50
Uvidime, nicmene, kdyz pisete ze je i hlucny v prekonavani nerovnosti, myslim, ze japonsti inzenyri nekde udelali chybu ;-\ v odhlucneni podvozku.
Reklama na ticho??
| 22. 4. 2011 14:36
Ja jsem byl svezen v Toyote Camry hybrid a tam bylo taky cvt+2,4 benzin. To auto dost umravnuje: slapne se na to-zrychluje, no a pak to auto jeste brzdi. Emoce 0, ale pri soucasnym provozu je to spis prednost. Divil jsem se, ze cvt posilalo motor az moc vysko do otacek a i pri potrebe mensi akcelerace. Urcite se to dalo naladit lip a spotreba by byla lepsi. Jinak je to pohodlny auto a krom trochu vetsiho svistu od oken a valivyho hluku kol je supr.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Reklama na ticho??
| 22. 4. 2011 15:35
Vyšší otáčky znamenají vyšší účinnost (relativně - ve vztahu k poskytovanému výkonu), proto obecně jakékoliv CVT při požadavku větší akcelerace volí cestu vyšších otáček místo "roztahování" zespodu. Jde spíš o psychickou bariéru, ono to totiž v praxi opravdu funguje.
Ticho
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 21. 4. 2011 20:47
Pneu su sucastou podvozka, ale ide o nieco, co sa da lahko zmenit. OK, mozno vyber Yoko nebol najstastnejsi.

Na druhej strane, ja mam rad zvuk odvalovania pneu. Je to dalsie info pre jazdu, iny povrch, iny zvuk, za sucha, za mokra.

Malokedy pocuvam v aute hudbu, ak uz, tak hovorene slovo (Divadlo Jary Cimrmana, napr. :-).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku