Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spy Photos: Alfa Romeo 169 - Příliš vzdálený model?

Malá Mita jsou milá a prodávají se podle očekávání dobře. Jak by ale mohla vypadat vzdálenější budoucnost velkých Alf Romeo?
Zpět na článek
neregistrovaný "RedSnow"
21. 7. 2010 14:59
Re: napíšu to sem znovu
Opravdu si myslíte že Alfa 169 se může zařadit s cenou kolem 1,5mega někam k Panameře? Vyděli jste to auto někdy aspoň na vlastní oči? Alfa nikdy nemůže produkovat nic takového pokud to není z 75% ferrari jako 8C a to se tu pak nemůžeme bavit o ceně pod 2m a od toho je v tomhle koncernu přeci Maserrati a jeho QP. 169 musí startovat s cenou na hranici 1m ideálně 900k a nabídkou motorů od 1,9 biturbodízla z Delty po nějaký nabroušený 3,5 benzín kde se v plné náloži můžemke bavit o ceně kolem 1,6m max
neregistrovaný "RedSnow"
21. 7. 2010 14:44
Re: webpajo
Já bych radši zbratřil FIAT s Mercedesem, kvůli podvozkům a velkým motorům. Postavit 169/Lancii Thesis na podvozku z E nebo S klase s 2,7CDi jako úspornější variantou spíš pro Lancii tak nějakým třilitru šestiválu biturbu twinsparku pro Alfu samozřejmě zdíleně...nebo nedejbůch nějaký übermotor od AMG >:D
14. 10. 2009 10:32
motůrek
Tak přátelé, tohle je velice zajímavá informace. Nejen, že by vlastní V8 s nadějnou technikou MultiAir a navíc s verzí BiTurbo byl skvělý, ale pro mě ještě zásadnější informace, že by díky platformě z budoucí 300C mohla "velká Alfa" být ZADOKOLKA !!!

[odkaz]
13. 10. 2009 07:48
Re: 169
A vůbec je to špatně,ne jen to "přímí" :-O .Oni píší o šestiválci,já jsem psal o přeplňovaných čtyřválcích v objemech 1.8,2.0,2.4 .Těmito motory disponuje Chrysler (pocházejí z GEMA,proto blízký příbuzný motor v lanceru).
Ten šestiválec ale budou opravdu potřebovat.
Avatar - white label
12. 10. 2009 23:57
Re: 169
"přímÍ" vstřik asi ne... Johnne se dvěma "n" ... ;-)
12. 10. 2009 23:31
Re: 169
Jenže u těchto motorů turbo je,proměnné časování ventilů i přímí vstřik. ;-) :-!
12. 10. 2009 16:39
Re: webpajo
Za tohle :yes:
Přesně tak to je...
pro Fiat je důležité útočit ted ze spodních pozic...
V době krize má Fiat nejsilnější protfolio dole... není automobilka, která by v malých autech měla tolik modelů a mohla být tak silná...

Pro Fiat je teď nejdůležitější aby si žádným modelem nepošramotila pověst a všechny její nové modely byly víceméně úspěšné...

Další útok bude už ale následovat z vrchu.... :yes:
12. 10. 2009 16:25
Re: webpajo
To je sice pravda, ale nezapomeň, že ještě před 2 lety byl Fiat na samé hraně bankrotu, takže můžeme být rádi, že ta značka ještě vůbec existuje (přeci jen by jí byla docela škoda, má obrovskou tradici, podobně jako třeba Škoda).Důvody, proč se do toho srabu dostal tady rozebírat nebudu, bylo by to na dlouhé povídání. Před krachem se zachránili za pět minut dvanáct a pořád má ještě mnohamiliardové dluhy, plus současná krize mu také moc nepomohla(i když z nejhoršího je už snad venku, to dokázal převzetím bankrotujícího Chrysleru). Takže nemůžeme čekat, že teď budou chrlit 10 nových modelů každý měsíc, už to jak se Fiatu daří prodávat teď, je velký úspěch. Vývoj nových modelů je obrovsky finančně náročný a Fiat musí své portfolio obnovovat postupně, zatím není ještě tak silný jako třeba VW (ale potenciál do budoucna určitě má).
12. 10. 2009 16:05
Re: 169
Pochybuji, že všechny tyto věci budou v základu, spíš bych to viděl stejně jako u golfa na 1,4 motor bez turba, přední náhon a manuál, cena bude u něco vyšší, viděl bych to tak na těsně pod 400.
12. 10. 2009 15:35
Re: webpajo
Ital nezná ten zázrak, proto mu chátrá tělo....
12. 10. 2009 15:26
Re: webpajo
>:D :yes: ale bohužial je to asi tak
Avatar - Plautus
12. 10. 2009 15:26
Re: webpajo
chce to vytvoriť alianciu FIAT a VW >:D
Ono to, čo si napísal na záver, sa dá obrátiť i proti VW, tiež tomu niečo chýbalo a prišiel Talian, a hneď sa na to lepšie pozerá... ;-)
Ale niečo na tých Vašich doťahovačkách je, ja by som si želal, aby sa ten wolffov optimizmus naplnil...moc by som to Alfe želal...zaslúžila by si vrátiť sa tam, kam patrí...ale 169-inu si predstavujem inak, ako odvar od Quattroporte, po dizajnovej stránke...
12. 10. 2009 15:07
Re: webpajo
Aby to nedopadlo jako se 159GTA, ktera uz jezdi 2 roky po testovacich okruzich.

Mam italska auta rad, ale italsky pristup nesnasim...hodne kecu a zadne skutky. Ferrari v F1 taky potrebovalo tym vedeny nemcem, aby se dostalo po deseti letech zpatky na vrchol. Ital ma vyborny napady, ale neumi je dotahnout do konce, proste kdyz je to na 90%, tak si rekne "a to staci".
12. 10. 2009 15:01
webpajo
Pro sebe... pro sve větší modely... Střední a vyšší střední třídy... Tam všude budou přeplňované V6 motory... Například u Julinky a její GTA verze... :yes:
12. 10. 2009 14:56
Re: 169
A jsme zpatky u jadru pudla...pro koho? :-)
12. 10. 2009 14:42
Re: 169
Náhodou, mám pocit, že sme se výsledků dobrali... Paja si už odpověděl... Přeplňované čtyřválce hrají dnes prim, to j jádro prodejů...
Už i ve střední třídě BMW uvažuje že R6 oustí... ASi tak...

A budu se znovu opakovat... 6V Fiat mít bude už brzy... :yes:
12. 10. 2009 14:39
Re: 169
No tak myslíš špatně...

Stejně jako Lancie, AR nepude níž.. Tam si můžeš kupit Bravo... Na 90 koňový motor nepotřebuješ drahou techniku a multilink... Chceš-li levné auto kup si Bravo a nebo Golf... Ten jde nakonfigurovat i s 1,4 za 3/4 mega (pro mago..y.)
Avatar - Dinar
12. 10. 2009 14:38
Re: 169
Trpělivost prý růže přináší, ovšem v diskusi s wolffem ti tohle přísloví bude leda k p.rdu. :-) ;-)
12. 10. 2009 14:36
Re: 169
Ale jo.

Ale pro mne není názor...

Máme tady BMW, Mercedes a nedej bože audi... Audi má nejlepší sportovní podvozek... a Alfa... Ta má už dnes dělat jen prckolety...

Alfa má obrovský potenciál... a pokud ho oni nevyužijí jsou blbí...
Jistí ohýbači reality, žijící pod vlivem pangermánské rasy mají pocit, že karty jsou rozdány... To, že BMW prodává sice víc modelů, než kdy v historii,ale za cenu rozšíření portfolia na x modelů (místo původních 3 až 4 řad) už nevidí... (to je jen reakce na to, že uvádět v době krize nové modely nemusí být vždy produktivní).

Prodeje AR byly mizerné a i přes to, že už je její modelové portfolio mírně zastaralé, prodeje rostou i v době krize... To znamená, potenciál tady je a značka AR je pravděpodobně pozitivně vnímaná. Tedy je zde prostor pro velký model... i pro střední a další...a cílový počet prodaných kusů 300k není nemožný. Ale chce to svůj čas...
12. 10. 2009 14:33
Re: 169
6V je oznaceni dvouventilove verze 1.2HTP :-)

2) V8 v Maserati pod 15 nejezdi, ani pomalu, V8 od BMW naprosto prirozene. Tam jsou ty nejvetsi rozdily. Pri vyuzivani maxima vykonu se hodnoty srovnaji, ale jinak jsou neporovnatelne. A porad se jedna o motor ze supersportu a BMW promine v zasade beznou konfekci

3) Ja se snazim pochopit vyvijet neco, co nepouziju a to je cely problem, utraceni penez tam, kde neni potreba.

4) od stredni tridy vys, alespon u premioveho segmentu, kam se AR stale hlasi jsou sestivalce povinnosti.

5) Fiat udava spolu s BMW, PSA a VW ton u malych ctyrvalcu s preplnovanim, to zcela jiste
12. 10. 2009 14:27
Re: 169
6V není totéž jako V6.. tak když chceš chytat za slovo, prvně se prosím zamysli... nad pravopisem přemýšlíš, ale nad faktickým sdělením ti to moc zatím nejde (6Válec, nikoliv V6, či v případě BMW R6)
Za b) ty frenetické V8 z Ferrari velmi dobře fungují v limuzíně a grandcabriu od Maserati, takže srovnávat můžeš..., proč taky ne...?
Za c)vyvinuté nevyvinuté, jsme v období změny... Pokud je Fiat neuvedl teď, přijde už s novou generací... Pentastar dostal zelenou..., což se tady snažím už asi dobrých 6 hodin říct
Za d) S posledním odstavcem souhlas a pokud nevidíš, kam Fiat směřuje (už dnes Lancia Delta má pouze foukané motory, stejně tak nové Milano, nové generace...) Fiat je i v tomto ohledu napřed... Netvrdím, že ve všem a úplně před všemi, ale v době krize postradat 6V opravdu není smrtonosné...
12. 10. 2009 14:26
Re: 169
A mimochodem, pokud AR udela tu samou chybu jako u stanovovani prvnich cen pro 159, pak po 2 letech pujde o 150k niz, ale u jiz nenoveho modelu. To je ten pravy duvod, proc se AR159 nestalo prodejnim trhakem. Ne kvuli spatne technice, ne kvuli jizdnim vlastnostem, ale kvuli cene, ktera absolutne neodpovidala aktualni image znacky. Na uspechy na sportovnim poli ve 20. stoleti nepostavis nic.
12. 10. 2009 14:23
Re: 169
Nemyslim, ze 136HP bude pro zakladni verzi, uz kvuli cene ne. A Mito se da koupit spis za 300k, nez draz ;-)
12. 10. 2009 14:21
Re: 169
A o cem to pak bude? Diskuze je zalozena na vymene nazoru, nebo ne?
12. 10. 2009 14:21
Re: 169
Tak nedebatuj... :yes:
Mne to vadit nebude... ;-)
12. 10. 2009 14:20
Re: 169
Tak za a) V6 od BMW v soucasne dobe neznam ;-)
za b) kdyby Fiat mel V6 vyvinuty vrazi ho na trh, i pouhou formou prodeje jednotek
za c) srovnavat freneticke V8 od Ferrari pro supersporty s V8 pro bezne uziti od BMW by me nenapadlo
za d) u turba skonci vsichni, vcetne Ferrari, tam to bude vydavano nejen za krok k zelenym, ale i za reminiscenci k F40
12. 10. 2009 14:17
Re: 169
Tak to si hodně mimo.. Tam se pohybuje v této cenové relaci úspěšný Mito...

Auto disponující dvojspojkovou převodovkou, čyřkolkou (pravou, ne haldexem), samosvorem, turbovanými motory, nastavitelným podvozkem, prostorem, víceprvkem atd... nebude opravdu stát jako 1,4 Golf... ;-)

Cena s 1,4 Multiairem 99 kW (to bude asi nejlevnější verze) bude začínat na 499 990 Kč. Vrchol QFverde vidím někde na 800 000 Kč ;-)
12. 10. 2009 14:14
Re: napíšu to sem znovu
Čoveče já fakt nechápu, že tě baví se takhle furt utěšovat. Sice dokážu pochopit, že máš rád italský auta i jistou nekritičnost z toho plynoucí, ale opájet se takovýma pohádkama už je mimo veškerou soudnost. Vždyť Fiat není ani schopen udělat kombíka z Brava o kterým furt jenom mluví, nástupce 147 už měl být taky dávno na světě, atd. Dělat si v tomhle kontextu nějaké vzdušné zámky o velkých Alfách a Lanciích už je na Dr. Chocholouška.

Pro Alfu bude úspěchem, pokud se stane respektovanou alternativou k současnému mainstreamu a pro Lancii bude a je úspěchem každé další prodané auto. Bohužel.
12. 10. 2009 14:13
Re: 169
Tak zase tak moc překlepů a chyb tam není... Ale je pravda, že mám poslední týden hodně unavené prsty a nejde mi zpomalit psat... A jaksi nečtu to zpět po sobě... Mám trošku někde jinde myšlenky.. Ale to je jedno.. Psat bez chyb opravdu umím a úravopis mi problémy nedělá... Ale je fakt, že an to musím trošku ymslet, což te´d na to fakt nemám čas...

Ale ty mi přijdeš že moc nečteš...? Co sem zase cpeš motor 6V od BMW... Dyť sem ti jasně řekl, že si myslím, že Fiat ty motory pro AR má (měl) připravené, ale problém je cena... A co vím, tak zelenou dostaly nové Pentastary... jestli budou jen Pentastary nevím... U Fiatu 6V motory te´d obecně nevyvíjeli... Mají udělané výborné 4V (ty jsou možná lepší než to čím teď disponuje třeba BMW). V8 motory mají lepší než BMW (když se podíváš i na parametry tak je to patrné...) Ferrari navýšilo u všech motorů výkony a emise klesly (u Maserati se to s vyším podílem vysokovýkoných modelů ale nepovedlo, ale to nevadí). Prostě te´d stav utěšený enní, to vidí každý,a le podle všeho yb se to do těch dvou let mělo změnit. Tím, že se o to zajímám, tak to vím, znám jejich plány... Samozřejmě nemusí vyjít... Ale měly by...
A imho i BMW už pomalu přechazí na přeplňované motory a dokonce i čtyřválce... Doba se mění... ;-)

P.S. Měl sem vyplý insert.. sorry...
12. 10. 2009 14:08
Re: 169
Bude spis namireno na A3 a Golf, ktery ma mezi hb dost prestize, aby ho srovnavali i s BMW. Kazdopadne bych videl cenu nekde kolem 360k za zaklad.
12. 10. 2009 14:06
Re: 169
No vzheldem k tomu, že bdue technicky přeci jen o dost lepší než Golf..., tak nevím..
Milano má být konkurencí pro jedničku, přičemž anbídne víc techniky,ale nebude mít zadní náhon... Ale měla by být jako čtyřkolka... tak uvidíme...
12. 10. 2009 13:56
Re: 169
AR pujde na cenu okolo Golfu, jinak neproda ani prospety ;-)
12. 10. 2009 13:55
Re: 169
Clovece, ty musis mit sekretarku, protoze s timhle pravopisem bussines letter nedas >:D !

Jakou celou radu motoru? sakra vyrabeji male a vetsi ctyrvalce v nafte a benzinu, urcite schopne a moderni, ale V6 chybi, nebo se mylim?
Podivej, kde je jejich target, tedy BMW, kdyz odhlednu od V8, pak jejich sestivalce v pomeru vykonxemisexspotreba ujely celemu svetu o generaci (mozna o dve).
A kde Fiatu uplne ujel vlak jsou automaty, pokud neberu novou a extra drahou dvouspojku Ferrari.
12. 10. 2009 13:52
Re: 169
O Milano se neboj... Bude vapdat opět fantasticky jako miťa... :yes:

A po technické stránce bude asi jen těžko heldat konkurenta... Pokud vím, bude mít vše, co má Golf (ze kterého si všichni učurávají), plus lepší design, lepší motory (jen turba), ještě více výbavy a hlavně ! Více prostoru... A to se počítá... Cenově ale bude trošku jinde, to je asi pravda... Ale i tak Milano :yes:
12. 10. 2009 13:48
Re: 169
No vidíš...konečně něco co má hlavu a patu.. A právě protože si trochu protiřečíš, nicméně máš poprvé pravdu a oparvdu to není snadné, tady něco přidat, tady ubrat... tak to nějakou dobu trvá... A je zcela pochopitelné, že plody spojení obou automobilek nebudou, kdy? Nebudou hned. Budou za rok, za dva, za tři...
A stejně tak je pochopitelné, že je zbytečné v případě, že partner něco má, o čem si myslím, že je dobré a použitelné to vymýšlet sám...(a co já vím, tak Pentastar dostal zelenou a bude i v přeplňované verzi)

Příklad tvůj milovaný koncern (který vše dělá dobře a super)...

Taky sem se neřechtal jak přitroublý rapl (ty), když až teprve teď přišel celý koncern s malým použitelným motorem místo zastaralé 1,6 MPI... A proč až teď... Vývoj byl ve škodovce, vyvýjela si ten motor škodovka a použijí ho ve všech autech koncernu kam se hodí (ostatní projekty byly umrtveny)... nedělal si každý svůj motor... A stejné je to v koncernu Fiat. Fiat má jistě celou řadu nových motorů všech možných výkonů (proč taky ne), ale problém je jejich nákladovost a ta je tím nižší čím víc jich udáš... jejich řešení je možná lepší než americké, ale je třeba dražší... tedˇ je celý koncern ve fázi, kdy se hledají cesty a vybírá to nejlepší, co použít dál, co zdokonalovat... Pokud s tím máš ty problém tohle pochopit, pak je mi tě úpřímně líto...

P.S. Já netvrdím, že to musí vše dopadnout dobře a že Pentastar bdue nejlepší motor na světě...,ale třeba bude...To ted neví asi nikdo....
12. 10. 2009 13:48
Re: 169
A pokud to bude za 3 roky bude to logicky a svepravny krok. Do te doby jim muze Mita naplnit trochu kasicku, o Milanu jsem po zverejneni fotek z fabriky trochu ztratil iluze.
AR slape designove na miste a hledat vychodisko v oblem retru a snazit se ho prihranit mi prijde stejne nemistne jako snaha Jagu udrzet tvary XJ ctvrt stoleti.
Avatar - KANKUNEN
12. 10. 2009 13:30
Ksicht
To je pitomost se nedržet nádherného předku 159ky. To normální člověk neudělá.
Avatar - Dinar
12. 10. 2009 13:29
Re: 169
To je zbytečné, wolff je schopen diskuse o motorech způsobem diskusních diletantů "vemu motor dám k němu turbo a je to", tak se to tu hemží multiary a turby, které se prostě jen k něčemu přimontují... a je vystaráno.

Navíc, o to v této diskusi ani nejde, někteří se tu některým snažíme sdělit, že se diskutuje (už kolik let) stále jen nad nějakými obrázky "velké alfy", které se tu a tam změní, plus se změní info k nim, ale problém je v tom, že stále zůstává jen u těch obrázků, a z tohoto článku vyplývá že tak to bude až minimálně do roku 2013. A vo tom to je. ;-)
12. 10. 2009 12:49
Re: napíšu to sem znovu
1) a byla to mozna schudna, draha a dnes uz uplne nesmyslna cesta, nejde o 500ks typu 8C

2) Chrysler chce...Seat chtel byt taky Alfou, ale s Toledem a Alteou to jaksi neslo. To, ze Mase vyviji novou platformu znamena, ze ta stara je zrejme nevyhovujici a treba i presprilis draha, kazdopadne z toho odvozovat to, ze na ni mozna vyjede nova Croma je trochu out ;-)

3) k novemu Q-porte, podle spionaznich fotek i pres balast lepenky je videt, ze pujde stale o sportovni limuzinu, konkurovat RR by byl nejvtetsi preslap, ktery by mohli udelat. Primo motoristicka tragedie. Cil bude jasny: Panamera, Estoque, Aston, XJR.
12. 10. 2009 12:43
Re: 169
Ty jsi naivka...co asi muze Chrysler tvrdit? Ze vyvinul motor, ktery pouze dotahl nekterou z konkurencnich jednotek >:D .
Chapu japonskou motorovou skolu, chapu nemeckou, chapu italskou, ale nechapu italskou, ktera vychazi z americke.
Dost mi to pripomina pizzohamburger.
12. 10. 2009 12:40
Re: 169
No pravdu tady nepise nikdo z nas, nebot se bavime o skutecnosti a zatimco vetsina nazoru vychazi z vyvoje AR za posledni roky, kdy ani jinak povedena 159 nedokazala zvednout prodeje na vytcenou haldinu 300kks, pak bliz k realite asi ta Tva teorie neni :-)
12. 10. 2009 11:45
Re: 169
Však já to vím..., ale třeba Dinár to nechápe...

Prostě dneska je taková doba, že věřím, že Fiat měl všechny ty auta už nachystané (ta fotka toho auta je už celkem reálná, jedná se zcela jistě o funkční prototyp), stejně tak motory...,ale pokud je šance, tak se hledá levnější řešení... A Fiatu ta absence modelového portfolia prostě zatím tak extra moc nechybí (ano jak píše GTI,t ady s ním souhlasím, ono těch lidí, co by chtělo být v elitě moc není, by´t na internetu to vypadá, že je tady elita sama)... Pokud by nepřišlo ani za ty dva roky, tak tam by už asi chyběla, ale ted ne... Fiatu (jako jednomu z mála )s minimem úsilí prodeje rostou a to je asi to oč v době krize jde všem především...

Jak už sem psal, ten pentastar se jeví jako velmi velmi dobrý motor (sami v Chrysleru říkají, že je to ten nejlepší motor, co kdy vyrobili) s tím, že už teď v FPT zkoušejí jeho modernizaci a specifikaci..., tak jak sem psal...
A pak tu máme levný motor, s nízkou spotřebou s nejmodernější technologií za pár peněz...
12. 10. 2009 11:30
Re: GTI
Jakože přidělají další řadu schodů.? >:D
12. 10. 2009 11:25
Re: GTI
Takovejch je vždycky víc, než těch, co na sobě makali. Není to asi žádná životní trága, ale když holt jede elita, chce to slušně uhnout. Na déjedna teď koneckonců pro to bude i speciální pruh... >:D ;-) :yes:
12. 10. 2009 10:59
Re: 169
Nějaký ten motor převzít by nebylo možná na škodu.Podívej na Mitsubishi v Lanceru FQ400,je blízký příbuzný motorů které používá i Chrysler.Pochází ze stejného vývoje,jen Mitsu ho trochu více vyšperkoval,ale základ bude zřejmě dobrý.Týká se to více motorů.
12. 10. 2009 10:58
Re: GTI
K dobrému evropskému vychování patří hnát po evropských dálničních lajnách plnokrevné GT, třeba od Mase. Škoda, že na takové vychování nemám děngy, neb jsem na sobě málo pracoval. >:D :*)
12. 10. 2009 10:46
Re: 169
>:D Komise tímto děkuje za vskutku jedinečný podnět... >:D :yes:
Avatar - Dinar
12. 10. 2009 10:35
Re: 169
>:-[] >:-[] Ten poslední odstavec, to je na zlatými písmeny do VENTILKU!!! Kde je komise??
Avatar - Dinar
12. 10. 2009 10:32
Re: GTI
"Když Pentastar dostane turbo, a systém multiair..., tak to bdue nefalšovaný ital..." :-)
A když seženou nějaký podvozek, a když... a když pámbu dá...

Wolffe, to co napsal GTI, je právě tak k věci, jako nic jiného. Těžko po tobě ovšem chtít, abys to chápal. ;-)
12. 10. 2009 10:32
Re: 169
Tak nemám důvod nevěřit...
Já narozdíl od tebe sem schopen pochopit, že po převzetí Chrysleru se některé plány (s přišlou krizí) přehodnocují, posouvají a mění... Radost z toho nemám...,a el chápu to...

Je to lepší než poslat do světa něco, co bude drahé a nebude mít úspěch...

To, že některá automobilka chrlí jeden model za druhým, ještě neznamená, že je to úspěšné, případně trvale udržitelné... Ale o tom třeba někdy jindy...
12. 10. 2009 10:29
Re: GTI
odkud to kopirujes...?
Neverim, ze by to nekomu stalo za to se timto zdrzovat v praci.. Takovým nesmyslem...

Zkus naspat neco k veci...
Avatar - Dinar
12. 10. 2009 10:19
Re: 169
>:D PRAVDA je jen jedna, já vím, wolffe.
"Já prostě optimista sem..." Tak buď, budeš to potřebovat. ;-)
12. 10. 2009 10:17
MIMIKRY
Míťa, Milan... viděl bych to nyní na... MIMIKRY. Jsou automobilky u nichž se píše většinou o tom, co bude. Někdy. V budoucnu. A pak jsou automobilky u nichž je to s novými modely jako na silvestra, petarda za patardou. Ovšem žádnej vejbuch, festovní prémiová auta. Vždyť jen vyjmenovat všechny nové modely s nimiž přišel například Mercedes-Benz, BMW, či AUDI za poslední rok bychom zvládali velmi obtížně. Vím, Alfa Romeo není prémiová značka, je to značka subprémiová, no, a právě v tom to všechno tkví. Jistě všichni známe rozdíly mezi pojmy prémie a subprémie. Prémie je stav chtěný, plánovaný a daný. Subprémie není stavem chtěným, je to stav nechtěný, je to než ambice. Ambice být prémiovou značkou.

Velká Alfa. Myslím, že z článku lze vyčíst to podstatné. Budeme si o ní ještě dlouho, dlouho psát, v mezidobí přijede další špičková pětka od BMW, přijede určitě i nová ášestka od AUDI, přijede lift od Mercedesu, koneckonců přijede i nástupce S80. Ovšem, kdy přijede nová velká Alfa, to tu vi jenom jeden. Že to bude zejtra ráno mu ale věří jenom Neználek.

Asi není čas, není doba a v podstatě není asi ani prostor na velkou Alfu. Potenciální zájemci jsou doslova hýčkání premiální nabídkou z Německa, doplněnou jaguarem, Saabem a Volvem.

Za trefu do černého považujme Míťu. Ano, to je dnes ta pravá Alfa. Sportovní svižné, rychlé autíčko. Na komfortní a rychlé přesuhny po evropských dálničních lajnách ve vyšší střední třídě ti doporučuji ligu prémovou. Patří to k dobrému evropskému vychování.
12. 10. 2009 10:12
Re: 169
Na tomhle je nejlepší to, že je to tvůj názor...
UF...

tedy.. to není skutečnost a pravda už vůbec ne... >:-[]
Avatar - Dinar
12. 10. 2009 10:06
Re: 169
Jo, v té lepší variantě by mohla alfa plnohodnotně hrát na hřišti mainstreamového přesahu v těch třídách, kde je silný fiat, tj. jak funguje dvojka GP/Mito, tak může zafungovat Bravo/Milano a tu extra giulii by mohli ještě udržet silou zbytků image, jen to nesmí dlouho trvat, 2012 je strašně daleko a 159 to utáhne jen velmi těžko. Cokoliv výše (třídně) je už opravdu více z ranku přání než možností, nějaký kupé derivát z quiulie bude tak maximum.
12. 10. 2009 10:04
Re: 169
Já prostě optimista sem...
Italové nikdy nevynikali pečlivostí (v porovnání s Němci), na druhou stranu jejich schopnost improvizace je dokonalá...
A já sem si prostě jist, že co se Chrysleru týká, tak dojde převzetí toho nejlepšího co američané mají a dalšího vylepšení tak, aby nikdo nepoznal, že základ je americký a ne itlaský... Pozitivní vilv na americká auta bdue taky zřejmý... Já sem prostě optimista. ten potenciál je tam obrovský... J8 si myslím, že to nemůže dopadnout špatně...

Když Pentastar dostane turbo, a systém multiair..., tak to bdue nefalšovaný ital... Sice to enbdue už ten krásný alfácký motor s chormováním s neskutečným zvukem...,ale určitě to nebude ten nepovedený Holden...
:yes:

Fiat už jednu negativní zkušenost má s využitím motorových jendotek od GM a podobnou chybu už opakovat nebude... :yes:
12. 10. 2009 09:55
Re: 169
Cely koncern potrebuje zkloubit italskou rozsafnost a cit pro vizualitu s pragmatickym a tvrdym vedenim, jinak se muze soucasna cesta vzhuru, postavena na tride supermini velmi rychle prehoupnout do nezastavitelnehio padu.
12. 10. 2009 09:53
Re: 169
Pentastar muze byt jaky chce, ale nikdy nedosahne kouzla jednotek italskych motoraru. edine co bude zrejme videt je pomalu skomirajici duse italskych aut, ktera dokazala i pri ne vzdy spickovych dalsich vlastnostech udrzet dost kupcu na to, aby Lancia a AR nezanikly. Nejsem velkym optimistou a LPG v T-Jetu je vetsine lidi uplne fuk.
Avatar - Dinar
12. 10. 2009 09:43
Re: 169
Vidím to stejně, to odsouvání jak nástupce 159 tak 166 je vzhledem k situaci, jak trhu, tak samotné alfy celkem logické, jiná věc je, že spíš než nějakého fénixího příběhu se dočkáme... respektive se nedočkáme. Podle mého, velký sedan od alfy nebude, max. nám v roce 2012 ukážou giulii, a ta bude pro alfu z hlediska segmentů znamenat vrchol.
12. 10. 2009 09:36
Re: 169
Tak nerad to říkám...
Ale Fiat má te´d nový pentastar a byli by blbí, kdyby dělali vlastní nový 6V motor...

A jinak.. Fiat je třeba první, který představit přeplňovaný T-jet s možností spalovat LPG...

Ony zájmy automobilky se te´d ubírají spíše tímto směrem... ;-)
12. 10. 2009 09:34
napíšu to sem znovu
Pokusím se to trošku upřesnit...
Ona ta Alfa původně měla stát 1,5 mil. Kč... Měla být výš než třeba Mercedes třídy E, nebo Chrysler 300 C. Fakt je ten, že to bylo ještě před krizí... Ale šéf Alfy jasně řekl, že Alfa nemůže konkurovat zavedenému německému triu ve třídě prémiových sedanů. Kdokoliv kdo to zkusil prostě pohořel a to je pravda... Alfa, chce-li uspět musí být lepší než výše zmínění (taková 8C v běžnějším provedení, prostě exkluzivitka, Alfa musí útočit z vrchu).

Nyní se rýsují dvě cesty...

1. cesta je ta co sem uvedl výše. je to cesta původní. Tedy AR s technikou z maserati s cenami začínajícími někde na 1,5 mil, auto technicky nabitější než Mercedes třídy E s délkou mírně pod 5m (o něco menší než Q4)

2. cesta po spojení s Chryslerem... Chrysler se má stát konkurentem pro Cadillac, Lincoln, Lexus a německé trio... Co z tohoto plyne? Chrysler bude situován jako luxusní značka spolu s Lancií. Podvozek budoucí generace Chrysleru z tohoto pohledu z původního éčkového nebude mít vůbec nic. Bude to nejspíš úplně nový podvozek, který i něco z maserati mít bude... Maserati vyvýjí novou podvozkovou platformu )to je známé), současná bude tedy volná a vhodná pro budoucí full size modely... a Sme zase na začátku? Asi ano... Ale tak nějak to bude...

P.S. Podvozek pro Alfu bude ale ještě více upraven než ten pro Chrysler, či Lancii...

Myslím, že se máme na co těšit... :yes:

A Maserati? Podle představitelů Maserati nebude směřovat níž, tak jako se kdysi uvažovalo, ale špíše výš... Je to už vidět na novém Cabriu, které je největším 4 místným cabriem na trhu... Stejně tak nové Q4 bude postaveno ještě výš a bude spíše a větší konkurencí pro RR, Bentley a podobně... :yes:

Takové jsou myslím plány.. Snad to dopadne dobře...
12. 10. 2009 09:27
Re: 169
Je to skoda, maji slusny potencial, ale portfolio, ktere mu vubec neodpovida. AR a Lancia z boomu v polovine desetileti nevytezily nic a zacharnou koncernu je nyni zvysena poptavka po malych vozech a fakt, ze se krize nedotkla lux a sport segmentu, jak se dalo ocekavat
12. 10. 2009 09:16
Re: 169
U koncerbu Fiat už se toho v posledních letech namluvilo.
12. 10. 2009 09:12
Re: 169
Stejne jako se mluvi o podvozku, tak se mluvi i o novych motorech, tedy 3,0JTD se single a twin turbem a take o preplnovanych V6. Ale co je na tom pravdy, vi jen hosi ve vyvoji.
12. 10. 2009 09:11
Re: 169
Pouzit podvozek z Maserati na lidovy Chrysler by asi klienty italske znacky moc nepotesilo, nikdo by neresil, kdo byl darcem, jen by se za par let psalo, ze si muzes koupit americkeho lemouna s podvozkem Maserati a Maserati by jelo s nalepkou sdilenych dilu s lidovkami.
Cena +1,5 mio by mela stejne vysledky a mozna i horsi nez napr. Phaeton. AR by preskocila vyssi stredni a sla rovnou do lux tridy, coz by mohlo v omezene mire fungovat na trhu v roce 2006/7 ne vsak ted.
Pokud se Alfe nepodari modelova revoluce a la Jaguar, pak na podobne veci muze zapomenout.
12. 10. 2009 09:10
169
Stejně do ní nemají motory, krom dosluhujících 2,4 JTD a 3,2 JTS. Tahle Alfa hned tak nebude. Myslím, že Alfa bude ráda, když se jí podaří představit konkurenceschopného nástupce 159. ;-\
12. 10. 2009 09:06
Re: XF
Mluvilo se o leccems, ale potvrzeny neni vubec nic, bohuzel.
12. 10. 2009 09:04
Re: XF
Mluvilo se přece o využití podvozku XF, ne?
Avatar - euro89
12. 10. 2009 09:00
Re: 169
za 1. si myslim, že rozšíření podvozku do 3-5 aut (Maserati, Alfa Romeo, Chrysler, případně Dodge a snad i Lancia) by výrobu zlevnilo a za 2. nevidim důvod, proč by někdo nedal 1.5mil a víc za Alfu, pokud by byla skutečně dobrá a nový Alfy skutečně dobrý jsou! :yes: Podle mě by to mělo větší úspěch, než podvozek z 300C, resp. vyběhlýho éčka...
12. 10. 2009 08:42
Re: 169
Model 300C ma podvozek z minule generace tridy E, takze bych se nebal a vyuzit komponenty Maserati, tak bude 169 stat od 1,5mio vys, coz za ni nikdo neda, ani zaryty Alfista.
12. 10. 2009 08:22
Re: Alfička
Kdyby mi někdo řekl, že je na těch malůvkách Peugeot 608, věřil bych mu spíš. Zadmí partie evokují současná BMW. Takhle nová alfa bude vypadat dost těžko, naštěstí...
Avatar - euro89
12. 10. 2009 08:13
169
Je úplně jedno, jak bude nová velká Alfa vypadat, protože ať udělaj v Miláně cokoliv, bude to vždy krásný auto :-) Ale otázkou zůstává ta technika...(?) Já bych tam rozhodně viděl radši podvozek z Quattroporte, o kterém se mluvilo původně, než z 300C... Ať klidně dávaj italský podvozky do americkejch aut, ale naopak ať to radši ani nezkoušej!!! V Americe ani nevědi, co to zatáčka je a jak se do ní najíždí a podvozky od Chrysleru by dali jistě pořádně na frak pověstné rychlosti Alf v zatáčkách a sportovním srdci. Naopak dát podvozek z Maserati do Alfy Romeo a případně klidně i do budoucí generace velkýho Chrysleru (a já doufám, že jednou i velký Lancie), tak bude mít Fiat flotilu velkejch sedanů s bezkonkurenční technikou a navíc by to podle mě výrazně zlevnilo náklady, protože si nejsem jistej, jak moc si samotný Quattroporte vydělá na svůj drahej podvozek, když ho má jako jediný auto od Fiatu...
12. 10. 2009 07:46
Re: Alfička
Tady je koncept asi 2 roky stary, ktery nebyl nikdy prezentovan. Podle vseho byl postaven na platforme Q-Porte, ktera je nesmirne draha a po nastupu recese nemelo smysl vuz dale vyvijet. Doufam, ze seriova 169 si uchova lehkost linii na tomto konceptu, obdiv zaslouzi velmi nizka linie pontonu.
Co se tyce dalsich planu AR, pak me prekvapuje, ze crossover combi typu 159 bude opet predstavena pred koncem zivotniho cyklu. Alfa proste marketing nezvlada a mrzi me, ze nemecky management nebyl podle vseho vyslysen.
Dale prekvapuje nacasovani odtajneni Milana, ktere se poprve predstavi az na autosalonech v USA, tezko si predstavit nejaka masivnejsi prodeje prave tam.

Tady je zmineny koncept: [odkaz]
12. 10. 2009 06:34
Alfička
No ja neviem, ťažko robiť nejaké závery z maľovániek od Lehmanna...Ale snáď budúca veľký Alfa nebude vyzerať takto. Bujňákov návrh bol v detailoch možno podobný, ale rozdiel medzi nimi dosahuje rozmery vesmíru. Toto mu jednoducho nesiaha ani po členky.