Novinky
Katikakus
0
Marko, diky za skvely clanek. Drzim Saabu, potazmo Koenigseggu a vlastne hlavne nam vsem, priznivcum aut a deni kolem nich, palce. Bez Saabu by ten automobilovy svet jaksi nebyl "kompletni"
sargis
0
Tak, tak....SAAB je proste iny..ale patri na trh...
pelikoš
0
určitě mě je blíže než volvo...vzpomínám jako malý kluk jsem se chodil dívat u nás na tenisový turnaj (kings cup)a saab byl hlavním sponzorem.na tištěných programech byla krásná fotka saabu 99.je to dávno,asi začátek osmdesátých let...
Tradičně špičkový článek o (bohužel) tradičně usínající ikoně. Výborný rodokmen, výborná historie. Auta s aureolou drsnejch severskejch vysokovýkonnejch stíhaček. Ovšem co je Saab dnes, a nejen to, co je Saab posledních deset let? Ano, usínající a možná už i spící ikona. Popravdě se u Saabu dal koupit v posledních deseti letech jen jeden model, saab 9-5. Hrdé, krásné auto. Ten liftovanej kukuč do podoby obrejleného sviště však odpálil zájemce o pořádné dělo k jiným značkám. Pamatujme si, že Saab byl jiný v přístrojovkách a jeden z nejlepších v sedadlech. Věděl, co pořádnej chlap chce - Auto drsný, silný a zahryzlý jako stoletej dub.
Těch deset let usínání samozřejmě využili jiní (srovnej Volvo před deseti lety a Volvo dnes), tak to prostě v životě chodí.
Jak to dopadne s automobilkou nevíme, Marko leccos naznačuje, no, příští roky to rozhodnou. Ovšem už příští měsíce budou rozhodovat o tom, zda nová devětpětka uhrane dost těch ostřejších chlapů, kteří saaby jezdí. Šel bys bezhlavě do ní? Přešel bys bez reakce volání Pětkového bavora, éčkové E-lity či ášestkové jedinečnosti nebo esosmdesátkové elegance? Je to přetěžké dilema... a to můžeme spekulovat o tom, zda dnes nějaké takovéto dilema vlastně vůbec existuje.
Tvůrcům nového velkého saabu musíme ovšem složit poklonu. Nikdo jsme si jistě nedovedli představit, že je možné tak stylově navázat na devětpětku. Jsem přesvědčen, že kdyby šlo v budoucnu saabu všechno tak dobře, jako tahle poslední kastle (s výhradou tohou úšklebku na přídi), dopadlo by to všechno se saabem nakonec dobře.
Tak si saaba kup. Na nic jiného Koenigsegg teď nečeká. Hlavně nejeď kolem prodejny Mercedesů, to bys tam na ten sever určitě nedojel... A v tom je ten problém.
Těch deset let usínání samozřejmě využili jiní (srovnej Volvo před deseti lety a Volvo dnes), tak to prostě v životě chodí.
Jak to dopadne s automobilkou nevíme, Marko leccos naznačuje, no, příští roky to rozhodnou. Ovšem už příští měsíce budou rozhodovat o tom, zda nová devětpětka uhrane dost těch ostřejších chlapů, kteří saaby jezdí. Šel bys bezhlavě do ní? Přešel bys bez reakce volání Pětkového bavora, éčkové E-lity či ášestkové jedinečnosti nebo esosmdesátkové elegance? Je to přetěžké dilema... a to můžeme spekulovat o tom, zda dnes nějaké takovéto dilema vlastně vůbec existuje.
Tvůrcům nového velkého saabu musíme ovšem složit poklonu. Nikdo jsme si jistě nedovedli představit, že je možné tak stylově navázat na devětpětku. Jsem přesvědčen, že kdyby šlo v budoucnu saabu všechno tak dobře, jako tahle poslední kastle (s výhradou tohou úšklebku na přídi), dopadlo by to všechno se saabem nakonec dobře.
Tak si saaba kup. Na nic jiného Koenigsegg teď nečeká. Hlavně nejeď kolem prodejny Mercedesů, to bys tam na ten sever určitě nedojel... A v tom je ten problém.
😄 Presne tak, v tom je ten problem. Saab nevyzije z uzkej skupiny individualistov. Tak ako z nich nevyzije Jaguar. To je ta cast, ktora sa tyka objemov predaja...
Potom tu je atraktivita tych aut. Musia vyzerat, jazdit a "drzat" tak ze budu prvou volbou. So vsetkou uctou k novemu 9-5 si myslim, ze on prvou (a silnou) volbou asi nebude. Okrem tej uzkej skupiny tradicionalistov... 9-5 je urcite dobry, ale na prezitie musi byt odteraz kazdy dalsi Saab dokonaly. Az tak, ze ked nan pozriem tak zabudnem na zbytok sveta...A ked sa to stane, potom je tu otazka: "Ma Saab kapacitu uspokojit dopyt, ktory by mu zaistil prezitie?"
V tej "postupke", ktora ma zaistovat prezitie, je na moj vkus dost pochybnych kariet...
Potom tu je atraktivita tych aut. Musia vyzerat, jazdit a "drzat" tak ze budu prvou volbou. So vsetkou uctou k novemu 9-5 si myslim, ze on prvou (a silnou) volbou asi nebude. Okrem tej uzkej skupiny tradicionalistov... 9-5 je urcite dobry, ale na prezitie musi byt odteraz kazdy dalsi Saab dokonaly. Az tak, ze ked nan pozriem tak zabudnem na zbytok sveta...A ked sa to stane, potom je tu otazka: "Ma Saab kapacitu uspokojit dopyt, ktory by mu zaistil prezitie?"
V tej "postupke", ktora ma zaistovat prezitie, je na moj vkus dost pochybnych kariet...
Marko, myslím si že Jaguar je mnohem dál než SAAB a myslím že to má skoro vyřešené a Indové mají dost peněz a mohou zajistit slušné prodeje na indickém trhu.
Toto všechno SAAB postrádá. To finanční krytí je velmi chatrné...
Toto všechno SAAB postrádá. To finanční krytí je velmi chatrné...
Jaguar je urcite dalej (minimalne v tom zmysle, ze ma prebudovane portfolio), ale aj tam su neprijemnosti: bude treba spustu ludi presvedcit, ze teraz ked po 30-tich rokoch tie auta vyzeraju inak, stale je to Jaguar.
No a potom peniaze - Indovia ich tiez nemaju dost a zhanaju kde sa da: pocnuc britskou vladou, cez institucionalnych investorov az po sukromne osoby.
(Ta poznamka o jaguare sa samozrejme viazala k staremu portfoliu modelov, ktore museli zmenit na to, co tu mame dnes... 😉 )
No a potom peniaze - Indovia ich tiez nemaju dost a zhanaju kde sa da: pocnuc britskou vladou, cez institucionalnych investorov az po sukromne osoby.
(Ta poznamka o jaguare sa samozrejme viazala k staremu portfoliu modelov, ktore museli zmenit na to, co tu mame dnes... 😉 )
Ano, Marko, přesně tak jsem to myslel. Ale do karet Indům nikdo nevidí a byli by blbci, kdyby nežádali o podporu tam, kde ostatní uspěli (ať již mají či nemají peníze). Indické imperium je impozantní a Indie nebyla krizí nijak zvlášť zasažena. V tom je rozdíl mezi vlastníky Jaguaru a SAABu... Můj skromný názor.
Marko, ma SAAB nejak zajisten odbyt v US?
Myslim, ze cez nezavislych dealerov, ktori nemaju exkluzivitu pre novy GM (a tych je minimum, nastastie pre Saab). Import si moze zalozit bud vlastny (v USA to pojde, pretoze tam tie absolutne cisla dovoluju zivit vlastny team ludi), alebo sa dohodnut nejakym sposobom s novym GM (pokial bude zdielat ich techniku) - aspon na nejake prechodne obdobie 5-tich rokov.
mne sa nova 9-5 paci..... ale sa mi trosku nepaci ta cena.... vo franfurte mi bolo povedane ze ma starovat na cene vyssej alebo rovnakej ako BMW 5 alebo E klasse.... to sa mi troska nepaci ale inak dobreeee 😉
Cim dele na tu 9-5 koukam tak mi prijde lepsi a lepsi. Interier (otazkou je jake bude provedeni) zboku zezadu - neni hluchy uhel.
Jen je otazkou jestli se jim podari najit dostatek individualistu - skoda by jich byla. Uniformita jeste nicemu neprospela (i kdyz se BMW,MB i Volvo v posledni dobe hooodne snazi)
Jen je otazkou jestli se jim podari najit dostatek individualistu - skoda by jich byla. Uniformita jeste nicemu neprospela (i kdyz se BMW,MB i Volvo v posledni dobe hooodne snazi)
Ten interiér je skutečně parádní :yes: Už se těším na reálné setkání, až si poprvé líznu k plastům 😄
Já myslím, že prodeje by mohli být celkem slušné, dokonce snad i tady v ČR. Poslední 2-3 roky se 9-5 po F/L prodává po kusech, takže pár majitelů starších Saabů je se už určitě třese na novinku
A já se taky třesu, jak mě pak vemou na projížďku. Vytáhnu oblek z tanečních, kopyta od Baťy, na ruky pořádny Casia G-Shock se světélkama, oholit, učesat, umýt uši a pak už jen vychutnávat let >😒]
Já myslím, že prodeje by mohli být celkem slušné, dokonce snad i tady v ČR. Poslední 2-3 roky se 9-5 po F/L prodává po kusech, takže pár majitelů starších Saabů je se už určitě třese na novinku
A já se taky třesu, jak mě pak vemou na projížďku. Vytáhnu oblek z tanečních, kopyta od Baťy, na ruky pořádny Casia G-Shock se světélkama, oholit, učesat, umýt uši a pak už jen vychutnávat let >😒]