Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Latitude 3,0 V6 dCi – Prostornost už ve jméně

Klasický nástupce modelu Safrane přichází 11 let po ukončení výroby. Jak jezdí?
Zpět na článek
29. 4. 2011 07:50
29. 4. 2011 08:51
29. 4. 2011 08:52
29. 4. 2011 09:47
29. 4. 2011 11:22
29. 4. 2011 11:56
29. 4. 2011 12:15
29. 4. 2011 12:32
29. 4. 2011 12:52
29. 4. 2011 13:05
29. 4. 2011 14:29
1. 5. 2011 18:21
14. 8. 2011 21:52
neregistrovaný "SR20"
29. 4. 2011 09:14
29. 4. 2011 09:39
29. 4. 2011 10:14
29. 4. 2011 10:35
29. 4. 2011 11:02
29. 4. 2011 09:42
29. 4. 2011 09:40
29. 4. 2011 10:07
29. 4. 2011 10:38
29. 4. 2011 11:06
29. 4. 2011 11:14
29. 4. 2011 11:26
29. 4. 2011 11:32
29. 4. 2011 12:09
29. 4. 2011 14:42
29. 4. 2011 13:37
29. 4. 2011 20:02
29. 4. 2011 12:34
29. 4. 2011 12:48
29. 4. 2011 13:07
29. 4. 2011 15:43
14. 8. 2011 17:37
29. 4. 2011 13:30
29. 4. 2011 10:20
29. 4. 2011 17:38
29. 4. 2011 08:52
29. 4. 2011 12:04
29. 4. 2011 12:29
29. 4. 2011 12:38
29. 4. 2011 12:44
29. 4. 2011 12:46
29. 4. 2011 12:59
29. 4. 2011 13:18
29. 4. 2011 15:30
29. 4. 2011 16:31
29. 4. 2011 17:58
29. 4. 2011 12:39
29. 4. 2011 12:59
29. 4. 2011 13:56
29. 4. 2011 15:28
29. 4. 2011 18:32
29. 4. 2011 19:00
29. 4. 2011 18:05
29. 4. 2011 16:33
29. 4. 2011 16:28
29. 4. 2011 15:29
29. 4. 2011 16:02
29. 4. 2011 16:25
29. 4. 2011 18:06
30. 4. 2011 17:59
30. 4. 2011 19:32
30. 4. 2011 21:15
1. 5. 2011 23:41
29. 4. 2011 16:37
29. 4. 2011 18:07
30. 4. 2011 17:59
30. 4. 2011 18:05
30. 4. 2011 19:26
30. 4. 2011 19:31
30. 4. 2011 20:33
30. 4. 2011 21:14
30. 4. 2011 21:22
30. 4. 2011 21:58
1. 5. 2011 23:45
2. 5. 2011 00:32
29. 4. 2011 14:28
29. 4. 2011 14:51
29. 4. 2011 16:00
29. 4. 2011 16:23
29. 4. 2011 16:47
29. 4. 2011 19:58
30. 4. 2011 01:27
30. 4. 2011 20:49
1. 5. 2011 16:26
neregistrovaný "german_cars"
1. 5. 2011 16:29
2. 5. 2011 17:29
1. 5. 2011 21:53
5. 5. 2011 10:26
1. 5. 2011 16:56
1. 5. 2011 18:40
1. 5. 2011 19:04
3. 5. 2011 08:29
29. 4. 2011 07:50
No....
.... čekal jsem víc.... Jako že se na palubě nedostavují "prémiové" pocity (jak bylo několikrát až křečovitě zdůrazněno) bych snad i oželel, ale málo místa na pravou nohu asi těžko....

Dálniční spotřeba 8,5l mi přijde poměrně vysoká, jízdní vlastnosti nepřesvědčivé, celkově to nevyznívá nic moc.... Prostě těch kompromisů je tam strašně moc a to, že auto stojí 900 tisíc.... :-O

Opravdu bych tedy asi oželel ten šestiválec a šel do něčeho celkověji vyváženějšího, třeba do té 508....

Zázraky se opravdu nedějí a zájemci o "neprémiový" sedan vyšší třídy si holt budou muset počkat na tu Themu, ta to konečně rozčísne ;-)
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Ricardo
29. 4. 2011 08:51
Re: No....
Co je za problém s pravou nohou? Tu přece natáhnu rovně před sebe až k plynovému pedálu.
Avatar - Blue Sun
29. 4. 2011 08:52
Re: No....
Jen k té noze - já bych někdy rád viděl, jak testující v autech vlastně jezdí. Když sedím, jak jsem zvyklý, nedotýkám se palubní desky ani ve Fabii, natož v autě, které je dvakrát tak široké.
Spotřeba je stejně vysoká u všech podobně velkých aut, nepovažoval bych to za chybu. Přeci jen má pět metrů, téměř dvě tuny a velkou čelní plochu.
29. 4. 2011 09:47
Re: No....
no třeba já fakt jezdím tak, že mám pravé koleno trošku odkloněné doprava a opírám si ho o středový tunel (mám přes 190cm). Přesně rovně natažené nohy nemám, nesedím v tom jak Alonso ve formuli ;-)

Jinak to auto nemá dvě tuny - váží 1580kg, čili ne o moc víc než běžná střední třída. To samé délka - 4,9m je dnes celkem běžné o třídu níž....

K té spotřebě - ano, přijde mi to s ohledem na výše napsané dost. Kde jinde by měla silná nafta šetřit než při konstantním tempu na dálnici? Abychom to nesrovnávali třeba s Mondeem nebo Passatem, tak i nafouklá Croma 2.4JTD bere při stejném tempu ca o dva litry míň.... ([odkaz]

Čili moje rozpačité dojmy zůstávají..... A předpojatý nejsem, naopak celkem fandím autům, které se snaží nabídnout luxus bez (pro mě zbytečné) hry na image....
29. 4. 2011 11:22
Re: No....
tak jsem si udělal rychlou srovnávačku:

Latitude - 177kw, spotřeba město/kombinace 10/7.2, při 130km/h 8.5 (nezajetý motor)

Croma - 147kw (takže mínus 1 válec, mínus 30kw, mínus automat) mesto 10-11l, 130km/h 6.5

BMW 530d (8st. automat) - 180kw, město/komb. 8/6.3, 130km/h 8.1

A6 (našel jsem jen předchozí generaci)

3.0TDI 165kw, mesto/komb. 12/8.5
2.7TDI 132kw, mesto/komb. 11/8.4

Takže žádnou tragédii tam nevidím
29. 4. 2011 11:56
Re: No....
OK, jestli je to tak, tak to není tak zlé.... ;-)
Já jen že včera se tady řešilo, že Superb 2.0T jezdí to samé za 9, tak jsem tak nějak čekal, že silná nafta bude lepší víc než o půl litru.... :-O
29. 4. 2011 12:15
Re: No....
no jo, tak u 200k turbobenzinu čekat spotřebu 6l je taky nereálné. Lidi by už nejraději měli 1000k pod kapotou a ještě aby jim to produkovalo benzin >:-[]

Prostě V6 nafta papá víc než R4 nafta - na druhou stranu má vyváženejší chod, je silnější a nehučí jak traktor. Vykoupeno výrazně vyšší cenou.

Osobně se mi zdají ty spotřebu u této V6dCI víc než dobré, uvidíme až bude nějaké srovnání s 2.0dCI, ten totiž ve spotřebě není žádný premiant a osobně bych tipl, že bude pod V6 tak o litr v kombinaci.

EDIT:
tak jsem rychle mrknul na stránky Rencka a tady jsou spotřeby:

2.0dCI 127kW Aut. město/mimo/komb. 8.4/5.5./6.5
3.0dCI 177kW Aut. chybí/5.7/7.2
2.0 benzin 107kW manual 10.9/6.5/7.9
Avatar - iudex
29. 4. 2011 12:32
Re: No....
No ja by som taký zmierlivý nebol: ak trojlitrová nafta pri ustálenej 130ke berie 8,5l, je to skutočne priveľa. Treba si uvedomiť niekoľko skutočností:
a) dízel pracuje najefektívnejšie (=najúspornejšie) pri čiastočnom zaťažení, čo je práve ustálená rýchlosť mimo mesto,
b) silný dízel s vysokým krútiacim momentom by mal ťažiť z toho, že jeho krútiak umožňuje (pri relatívne nízkej rýchlosti vzhľadom na výkon motora) ťažšie a teda úspornejšie prevody,
c) Latitude je vcelku štíhle auto, veď dosahuje hmotnosti áut o triedu nižších so štvorvalcami! (Latitude 3,0 - 1580 kg, C5 2,0 - 1615 kg, Mondeo kombi 2,2 - 1690 kg!) Preto porovnanie s "konkurenčnými" A6 či 5er je mimo misu (530d - 1720 kg).
d) ak dokáže výkonný turbobenzín jazdiť pri 130ke za rovnaké čísla, konkurenčná výhoda dízlu sa akosi rozplýva (viď Sup 2,0TSI - síce iba 155 kW, ale vmax 236 a na sto za 7,8; Latitude 235/7,6).
e) konkurenčné šesťvalce to vedia lepšie: viď tu testovaný 530d bral pri stotridsiatke 7 l (!).
Teda záver je jednoznačný: slabota a sklamanie. :no:
29. 4. 2011 12:52
Re: No....
[odkaz]

ja som vyčítal pri 130km/h u báwa 8.1l

Latitude možno nie je žiadny zázrak, ale ja by som to nevidel tragicky.
Avatar - iudex
29. 4. 2011 13:05
Re: No....
Ja som pozeral tento test: [odkaz]
Ja samozrejme nechcem zhadzovať Latitude porovnávaním s 530d, ktoré je v úplne všetkom lepšie, lebo ten cenový rozdiel si uvedomujem a v tom kontexte auto hodnotím. Len akosi postrádam ten zmysel, ktorý mi dáva Fluence: jednoducho Fluence je za dané peniaze kus auta, ktorý inde nedostaneš, plus dostaneš vcelku reprezentatívnu formu veľkého sedanu, keď iní v tej cene ponúkajú menšie hatche so slabšou výbavou. Ale pri Latitude alternatívy máš, a to klasickú strednú. Ja viem, že tie nemajú (až na výnimky) V6 naftu, otázka znie, či cieľová skupina lacného sedanu ide po prémiovej konfigurácii motora, alebo idú po cene. Tých plne uspokojí 127 kW 2,0 dCi. Tí, ktorým ide o image (spojený s V6), Latitude neakceptujú.
29. 4. 2011 14:29
Re: No....
Croma 2,4 JTD se dělala jen v automatu ;-)
1. 5. 2011 18:21
Re: No....
Také by mě zajímalo, kolik lidí tady jezdí s roztaženýma nohama. Mám 185 a nohou jsem se středové konzole nedotkl ani ve Fábii (první generace), Corse (předchozí generace), Yarisu (končící generace), Mini, MiTu atd. To jsou nejmenší auta, která jsem kdy řídil. Nepřijde mi to jako problém nutný zmínky. Stačí se naučit nejezdit roztažený jako... vepř :-) To je jako si stěžovat, že se do auta nevejdete hlavou, rameny, nebo že volant má malý rozsah nastavení. Každý jsme jinak rostlý a zvyklý. Výšku nad sedákem a šířku v ramenou už měří, tak stačí začít měřit i prostor pro kolena, úhly seřízení volantu, sedadel atd. Ale stěžovat si, že je něco malé... to je tak subjektivní, že to snad do seriózního testu nepatří, ne? Stejně si každý perspektivní majitel bude muset jít do auta sednout sám, že?
neregistrovaný "SR20"
14. 8. 2011 21:52
Re: No....
Neskoro, ale predsa.
JA a vacsina mojich muzskych znamych jazdi s roztiahnutymi nohami. Mam cca 199cm.
Vyse polovice mojich znamych ma nad 190cm ( by si nas mal vidiet, ked tak 6-8mi ideme niekam na pivo, ja mam cca 120kg a to som z tych lahsich).

Od istej vysky postavy si nohy pod volant jednoducho nevopchas, totiz bud sa neda vytiahnut volant dostatocne vysoko a dozadu, a/alebo sa neda dat sedacka dozadu a dole. Takze kolena pokrcene a vedla volantu.

Vynimkou je koncern VW (a ciastocne Ford), kde maju zrejme ine ergonomicke normy, a kde sa v pohode vojdem do Pola, Fabie a Ibizy. Prave koli dostatocnemu rozsahu nastavenia volantu a sedaciek. A dokonca tu ani nepotrebujem uplne zadnu polohu.
29. 4. 2011 09:14
Re: No....
8.5l pro šestiválcovou naftu s automatem ti příjde moc?

pro mě test potvrdil to, co jsem přesně čekal - jako z nouze cnost je to auto slušné, vzhledem k absenci přímé konkurence je srovnáváno prakticky neustále s prémii, kde samozřejmě nemá šanci. Nikdo rozumný od Latitude zázraky čekat nemohl. Jízdní vlastnosti jsou jsou prostě průměrné, žádná tragédie. Podvozek byl dimenzován primárně na čtyrválce (které jsou v testech skutečně hodnoceny pozitivněji), takže těžká V6 je skutečně primárně určena na dlouhé dálniční přesuny.
Vypadá to, že Latitude má skutečně navázat na přednosti typické pro velké Rencky z minulosti - komfort, pohodlí, a ne se prezentovat falešnou pseudosportovností, tak módní v dnešní době :yes:
Avatar - Ricardo
29. 4. 2011 09:39
Re: No....
Tak Laguna III je komfortní a přitom se chová jako slušné auto
29. 4. 2011 10:14
Re: No....
samozřejmě, ale je také lehčí, nemá nad přední nápravou V6 (teda na západě byla v nabídce, ale nikde jsem s ní žádný test nečetl) a nemá tak velké převisy. Takže pak i absence multilinku nemusí být tak velký handicap. Kromě toho bych tipnul, že Latitude bude výrazně houpavější ve stylu starých velkých rencků.
Avatar - Ricardo
29. 4. 2011 10:35
Re: No....
Ano, mimo latitude nepamatuju jiné auto, které by se kývalo současně do stran i dopředu/dozadu, a to i na rovné silnici!
29. 4. 2011 11:02
Re: No....
super, tohle je rád :yes:

jedno takové auto jsem už chvíli měl - Pontiac Boneville, r. 81 :-!
29. 4. 2011 09:40
Re: No....
No zezacatku to vypadalo, ze mu za ramenem stoji gti. pak dobry
Avatar - Sosa
29. 4. 2011 10:07
Re: No....
ako pozeram fotky, ma testovany exemplar najeto zatial len slabych 1700 km, je teda predpoklad ze si uz bez tak priazniva spotreba sadne..
Avatar - Ricardo
29. 4. 2011 10:38
Re: No....
Kam? Těsně pod 8? I to je na diesel docela dost...
29. 4. 2011 11:06
Re: No....
znova se ptám - 8l na V6 3.0 naftu je moc? Na dálnici? Za kolik asi budou jezdit podobné motory? Tohle nebude mít spotřebu 6l jako čtyrválce nikdy. V rodině máme 3.0TDI v A6, asi půl roku stará, a průměr má taky kolem 8l. Ano, na okreskách při dodržování +/- limitů se dá jezdit kolem 7, ale dálnici pod 8l moc nedá.
Avatar - Ricardo
29. 4. 2011 11:14
Re: No....
Taky podle mě je šestiválcový diesel nesmysl - ještě jsem nenarazil na žádný skutečně úsporný (mimo V6 v limuzínách Jaguaru a Mercedesu). Ty lepší z dnešních benzinových V6 a turbo čtyřválců ve střední třídě totiž taky umí po dálnici jezdit mezi 8 a 9 litry.
29. 4. 2011 11:26
Re: No....
hlavní devíza je komfort proti naftovým čtyrválcům - akustický + se to tak neklepe. K tomu mohutný krouťák a menší citlivost na styl jízdy. Na podobný výkon musíš mít většinou oturbený V6 a tam jak na to šlápneš, tak to pak za těch 8l nepojede >:-[]
Avatar - Ricardo
29. 4. 2011 11:32
Re: No....
Nemusíš... každý benzinový V6 je silnější než toto dCi. A když mu dáš pořádně za uši (jako že to v Latitudu dost dobře nejde), tak si i ten třílitrový diesel pápne.
29. 4. 2011 12:09
Re: No....
tak nevím, jestli běžný atmo V6 má 177Kw a 450Nm :-| + k tomu automat a rozdíl ve spotřebě bude vždy.

Jako já osobně taky preferuji benzin, ale plně chápu, že pro dálkové trasy je naftová V6 dobrá volba.
29. 4. 2011 14:42
Re: No....
Nezapomen, ze benzin toci vic otacek a ma kratsi prevody..
29. 4. 2011 13:37
Re: No....
Který V6 u medvídka myslíš ?? Jestli 320 CDI, tak ten pod 8 l nejde .... pokud chceš šetřit a jezdit okolo 6, pak je potřeba 4-válec ....
Velkou výhodou dieslu je, že se nemusíš nijak snažit a prostě 8-9 jezdíš .... s benzínem pod 10 v šestiválci to teda fakt nevím .... vyjímečně, pokud dodržuješ předpisy a jedeš pomalu .... turbo - jezdil jsem CC 2,0 TSI a pod deset je jízda "pána v klobouku" ....
Avatar - iudex
29. 4. 2011 12:34
Re: No....
Znovu píšem: 530d s výkonnejším (!) motorom a podstatne vyššou hmotnosťou to dá výrazne za menej. :-!
29. 4. 2011 12:48
Re: No....
vyššie som vypísal údaje z testu 530d Touring. rozdiel 3kW, Bavo ma k dobru ďalšie 2stupne v automate, a rozdiel pri 130km/h je 0.4l :-!
Avatar - iudex
29. 4. 2011 13:07
Re: No....
A v tomto teste sedanu: [odkaz] je pri stotridsiatke udávaná spotreba 7 l. ;-)
Avatar - Ronault.
29. 4. 2011 15:43
Re: No....
Asi to psal někdo, kdo měří spotřebu jinak. Nedělám si iluze, že novináři sednou do auta a jedou 200 km 130 km/h a pak to vyhodnotí. Prostě vynulovat PC, najet na dálnici, ustálit rychlost a sledovat kolik to bere a doufat, že ten úsek je oprvdu rovný. A nevím jak vám, ale mě i při ustálené rychlosti neustále aktuální spotřeba kolísá tak o 0,3-0,5 l/100 km
14. 8. 2011 17:37
Re: No....
Ona kolíše aj viac. Rozdiel 0,3-0,5 litra spraví aj púhy vietor...
29. 4. 2011 13:30
Re: No....
Nevím jak ten nový s 8-mi kvaltem, ale starý jezdil okolo 8,5l/100km a jezdil moooc dobře :-) .. jo taky teda stál asi o 700 tisíc víc ...
Avatar - Johny.Rico
29. 4. 2011 10:20
Re: No....
No, taky jsem čekal více. A ta spotřeba na dálnici je škaredá...
29. 4. 2011 17:38
Re: No....
ta 508 tiez zrovna nie je vyhra nad latitudom

[odkaz]

inac recenzentom tiez neradno slepo verit, kazdy ma svoj subjektivny pocit a naladovost, ktoru dava do recenzie. Napr mna minule renault nepozval na to globalne predstavovanie na Kanaroch ale peugeot ma pozval na exhibiciu v Maroku.....hadajk ktore auto by bolo lepsie v recenzii ?:-)
29. 4. 2011 08:49
Téměř bez konkurence
Takže podle očekávání: velký komfortní sedan bez sklonů ke sportování a technické či designové extravagance a s vynikajícím naftovým V6. A hlavně bez prémiového příplatku.

Konkurentů je pomálu: nejblíže je asi tvarově odvážnější C5 V6 HDI a brzy i Thema, kterou zmínil kolega Murphy výše, kde ovšem zatím těžko odhadovat cenu.
Jinak? Zbytku mainstreamu schází naftový V6, ostatně mnozí konkurenti "končí" v naftě na dvou litrech. A prémie je cenově (a samozřejmě i technicky) poněkud jinde.

Takže Renault chytře vyplňuje mezeru na trhu a nabízí "velké auto za malé peníze" :yes:
Rozbalit vlákno
17
29. 4. 2011 08:59
Re: Téměř bez konkurence
Úplně nevím, kde je jeho cílová skupina, nejenže si sám sebe neumím představit, že bych za něco podobného (ale i za včera testovaného Supa) vyskládal 200ks pětitisícovek, ale ani za o čtvrtinu nižší cenu...
Prostě Latitude V6 vidím jako zbytečnou ozdobu salonů Renault a jediná verze, která by se mohla nějakým způsobem prodávat bude ta základní jako sedanoidní alternativa k Laguně.
29. 4. 2011 09:07
Re: Téměř bez konkurence
bohužel musím souhlasit - naftová V6 je sice co se týče image určitě na úrovni, ale cenově musí mířit do vod, kde už málokdo dá přednost sice nadupané, ale přece jen neprémiové volbě...

naftový čtyřválec uspokojí většinu zájemců o velký neprémiový sedan a cenově to bude ještě obhájitelné.
29. 4. 2011 09:27
Re: Téměř bez konkurence
Ty ceny čtyřválců jsou úžasné...

Já bych jako zákazníky viděl bývalé majitele Omegy, Scorpia atd., kteří chtě nechtě museli o třídu níž do Mondea a spol. (pokud nechtěli platit statisíce za znáček na masce) a teď rádi koupí velké konzervativní auto od renomované evropské značky. Otázka je, kolik z nich bude trvat na motoru V6, ale možnost tu je.
29. 4. 2011 09:38
Re: Téměř bez konkurence
Upřímně, je to stejně velké jako Mondeo apod ;-) Interiér dtto
29. 4. 2011 09:50
Re: Téměř bez konkurence
V reálu asi ano (ještě jsem v Latitude neseděl, tak nevím), ale Renault to chytře prezentuje jako auto o třídu výš a přitom levnější.
29. 4. 2011 09:55
Re: Téměř bez konkurence
Ten kdo nosí v kapse mio, zná míry ;-) A od někoho, kdo limuzínou nazývá i Mégane sedan (Fluence) je potřeba toto info brát s rezervou.
29. 4. 2011 11:00
Re: Téměř bez konkurence
tohle je právě ten problém - Latitude je +/- na úrovni vyšší střední, ale tak 10 let dozadu. A mezitím střední hodně povyrostla, a je schopna z větší části nabídnout podobný prostor (Superb, Mondeo). V rámci modelové řady Renaultu je to určitě vyšší střední, Laguna je stále relativně malý vůz v středním segmentu, ale obecně to už tak jednoznačné není.

A buďme úpřimní - za 700-800tis má člověk slušne vybavenou mainstreamovou střední - samozřejmě bez V6. Kolik lidí si bude ochotno připlatit dalších 100-200tis čistě pro V6, když za tu cenu už má prémii, sice menší, sice jen na 4válcích, sice míň vybavenou, ale s image neporovnatelnou!
29. 4. 2011 14:43
Re: Téměř bez konkurence
Když se tu mluví o vnitřních rozměrech, tak jsem jednou porovnával Supa a Fábku a světe div se mini Fábia měla méně místa vzadu v podélném směru a byla uvnitř užší o cca třetinu loketky(7cm).Aaa toť vše.I sedadla měla téměř identické rozměry. Mě to přijde docela legrační rozdíl, vzhledem k tomu, že mám hubenou přítelkyni >:D Chtěl jsem tím říct, že rozdíly vnitřních rozměrů jsou, ale nijak výrazné. Většinou je daný pocit způsbený hlavně architekturou interiéru, velikostí oken a pod. ;-)
Avatar - Emel
29. 4. 2011 16:16
Re: Téměř bez konkurence
No jenže prémie... za prvé, třeba u BMW musíš pro porovnatelné rozměry fakt do vyšší střední, trojka je malinká. Za druhé... podívej se na seznam výbavy a zkus si to naklikat, to už se i u 520d dostaneme o pár set tisíc výš než je Latitude v plné palbě s šestiválcem.
Avatar - iudex
29. 4. 2011 12:42
Re: Téměř bez konkurence
To je im prd platné. Bežný kupujúci kašle na papierové začlenenie (mimochodom čo myslíš, kam predajcovia Škody radia Superb? ;-) ) a porovnajú si to sami. Konkurencia je klasická stredná: C5, Mondeo, Passat. Ostatne v čom okrem dĺžky (čo nie je nič len zbytočne veľké previsy) je Latitude o triedu vyššie ako C5/Mondeo? Bez vyskúšania si trúfam tipnúť, že Mondeo bude vovnútri priestrannejšie.
Avatar - Ricardo
29. 4. 2011 10:37
Re: Téměř bez konkurence
Tak Omega ale byla z trochu jiného soudku. Věčná škoda, že se nedělá.
A majitelé Scorpia asi dneska jezdí Mondeem, pokud je v mezidobí po posledním Scorpiu a před Mondeem II/III nezlákalo něco z prémie (vč. Volva)
Avatar - Barrichello
29. 4. 2011 12:32
Re: Téměř bez konkurence
Dělají se jiné vozy vyšší střední s náhonem na zadní :-)
Avatar - Ricardo
29. 4. 2011 20:04
Re: Téměř bez konkurence
Jako třeba? Jo nanejvýš ještě Chrysler 300/Lancia Thema. Uvidíme co nový model s retro zadkem, ten původní ten měl vevnitř pocit o dost lacinejší než nejlevnější Volvo.
29. 4. 2011 13:39
Re: Téměř bez konkurence
Bratr si po posledním Scorpiu koupil Jaga S a všem tvrdil, že je to jen převlečené Scorpio :-) ....
Avatar - iudex
29. 4. 2011 12:39
Re: Téměř bez konkurence
Asi tak, jediné, čo sa v tomto bude predávať, je 2,0dCi. Vyberať si z ponuky Latitude, nič iné mi nedáva zmysel.
29. 4. 2011 10:41
Re: Téměř bez konkurence
Myslím, že cílová skupina jsou zákazníci střední třídy. Za 600 tisíc diesel s veškerou výbavou, kterou si běžně řidič může přát, není špatná nabídka.
Avatar - Ji/Ri
29. 4. 2011 16:38
Re: Téměř bez konkurence
Naprosto přesně jsi to trefil. A když máš možnost odečíst dph tak jsi na půl kouli a to je vynikajcí nabídka. :yes:
Avatar - kosmonaut
29. 4. 2011 08:52
Srovnání
Zajímalo by mne srovnání se staršími (a původními) francouzskými vozy ze stáje- R25 a Safrane.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2011 11:36
Ionizující nabídka
Tahle vrcholná verze je možná vhodná pro Švajc. Pokud se ale zaměřím na ostatní výbavy, tak je to skvělá nabídka. Výborné je, že už základní motorizace je naprosto důstojná a svými provozními parametry není nijak dramaticky odlišná od této vrcholné verze. Přitom tento 6V vyniká nad ostatní především dynamikou - ale kdo by s tímhle autem závodil?
Některé výbavové prvky jsou velmi zajímavé - např. ionizátor by pro mě byl jednoznačným argumentem pro koupi. Kolik konkurentů jej nabízí?
Renault hraje na podobnou notu, jako první Superb. Je to ovšem předem prohraná bitva. Argumenty pro tu ale jsou. Za mě jsem rád, že se tenhle Samsung vůbec dostal na náš trh :yes:
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2011 12:04
NA KOZLÍKU
Je tu někdo nějak nestardardně překvapen, či dokonce zaskočen větami testu? Nikoliv. jistě, vždyť tento test je potvrzením toho, jak to má ve světě aut chodit, jak to také chodí, a jak v tom umí "chodit" testéři.

Neboť. Jde o to, že testér ti musí umět vůz podat v komplexu, a to jak technicky, designově, tak samozřejmě jaksi... společensky. Jen tak to může klapnout.

Na AUTO.CZ to klape špičkově :yes:

Bláboly diskuzních garážových mistrů, že se u daného vozidla nejedná o vysoký posaz, nýbrž o záměrnou evokaci barové židle ze šantánu Moulin Rouge, jsou jen potvrzením testérových kvalit. To on ví, to on vidí, to umí a zná. Jeho věty si vpaluj do hlavy, jeho úvahy se uč zpaměti.

Test jsem čet a uznale co řádek kýval hlavou. Latutude jsem si tak výborně a přesně usadil v hlavě. Vím, co od něho mohu čekat a co on zase může čekat od mne... ;-)

Avšak i tak ho... prubnu. Dostal jsem, tak asi jako mnozí z nás, do kanceláře obálku s nabídkou jízdy. Jistě, důstojný kočár se také důstojně hodlá prezentovat, za to Renault chválím.

A závěr? Stále dokola - jsou dva světy, svět prémie a svět mainstreamu. Nahoře sis nepřečetl o tom, jakým světem je svět prémie, nahoře máš dokonalý popis mainstreamového světa. Kde se pohybuješ ty? Jsi snad člověkem prémiovým? Pak samozřejmě jedeš i garážovou prémiovou ligu. Jsi snad člověkem mainstreamovým, pocházíš z mainstreamové rodiny, máš takříkajíc mainstreamové geny, potom logicky je pro tebe Latitude jistým velmi přitažlivým (mainstreamovým) produktem. Abys to dobře chápal, tohle není žádná kritika, či nějaké ironické rádobyšlehy, jedná se o konstataci stavu. Takhle to na světě chodí. Někdo jede například Mercedes-Benz S-Klasse, jiný jede Latitude a někdo jiný zase Picanta.

A to je vše. Já vím... kde je tomu konec, viď. No... právě v tvé garáži. Jen tam a nikde jinde najdeš pravdu o sobě, o životě a o světě.

BRAVO TEST :yes:

P.S. Na závěr tradiční testová citovačka, vybírám nahodile testérovy věty, cituji: "Omezený prostor na výšku na sedadlech vzadu, Ve srovnání s vozy vyšší střední třídy menší zavazadelník, Výraznější nedotáčivost, Méně odkládacích ploch, Občasné odskočení zadní nápravy, kroucení karoserie... ...řidič přichází o pocit, který snad u žádného vozu vyšší střední třídy dneška nechybí – o pocit jisté zakuklenosti v interiéru.... ...Výraznější nerovnosti jsou však již větší problém, karoserie se na nich lehce kroutí a podvozek připomíná vzduchové odpružení, bohužel však jen jeho neduhy.

No... inu což, i takový je svět aut.
Rozbalit vlákno
64
29. 4. 2011 12:29
Re: NA KOZLÍKU
teda, takovýhle elaborát autu, které je v podstatě nic moc...

hezky umíš vybírat "náhodile testérovy věty". Škoda, že to neumíš taky u Škody (třeba). A že by bylo z čeho vybírat....
Avatar - Barrichello
29. 4. 2011 12:34
Re: NA KOZLÍKU
>:D >:D >:D :yes: :yes:
29. 4. 2011 12:38
Re: NA KOZLÍKU
Přece nemůžeš srovnávat doslovnou elitu středního mainstreamu s Latitude, tedy svým způsobem po jedenácti letech výjimečným pokusem Renaultu poskytnou zájmecům o trochu více než se jim dostává v renaultovksém klasickém středním produktu, Laguně. Můžeme diskuzovat, jestli zrovna na tohle řidiči čekají, ale porovnávat tyto dva vozy asi moc užitku nepřinese.

Cos čekal, oslavný testík v rovině francouzského mercedesu? Já naopak velmi cením, že test Latitude nijak neodstřeluje, že i přes kritická slova zůstává Latitude jistě přitažlivým autem pro mnoho řidičů a sám se na setkání s tímhle autem těším. Test je, kuko, totiž výborně napsán, ty asi nyní vidíš červeně pro ty kritičtější testové postřehy, ale to je tvůj nedostatk vnímání, čti test v celé jeho šíři.
29. 4. 2011 12:44
Re: NA KOZLÍKU
nevím jak jsi přišel na to, že bych měl traumu z testu - kdyby jsi se podíval výš, už na začátku jsem napsal, že test přesně popsal to, co jsem jaksi čekal.

A ani neporovnávám Superb s Latitude, spíš jsem narážel na tvůj přístup vybírat si negativa jen v testech značek, které nejsou na tvém seznamu "miláčků" a velice taktně naopak přehlížet (ne li přímo devalvovat) testy, v kterých někdo z toho seznamu dostane na frak

a mimochodem - Latitude v podstatě navazuje na pozici VelSatise, takže tam nebyla 11letá pauza
29. 4. 2011 12:46
Re: NA KOZLÍKU
Navazování na Velsatise bych tu raději ani veřejně neventiloval... ;-) Pokud jsem nahoře přehlédl tvá slova, pak se omlouvám.
29. 4. 2011 12:59
Re: NA KOZLÍKU
samozřejmě, VelSatis měl styl a ač hodně kontroverzní, byl to pravý Renault. Latitude je z nouze cnost - a spíš navazuje na klasické modely R25/Safrane, takže asi na to bylo myšleno těch 11let.
29. 4. 2011 13:18
Re: NA KOZLÍKU
Vesatis nechme, no a ta nouze a ctnost, no to je aktuální obraz automobilky. Nakonec ta loňská zpráva, že Renault zvažuje do budoucna jako strop kompakty je v jistém významu vlastně pravdivá...
29. 4. 2011 13:47
Re: NA KOZLÍKU
Tady bych dával pozor, co se z partnerství s Daimlerem ještě může vyvinout ;-)
29. 4. 2011 15:30
Re: NA KOZLÍKU
Myslíš jako L-Klasse? :-)
Avatar - Ji/Ri
29. 4. 2011 16:31
Re: NA KOZLÍKU
Na tak ostříleného borca bych tipil, že umíš už za tu dobu číst mezi řádkama. Spíš to vidím tak, že ta levná bude dačka a ren bude budovat comeback mezi auta. Mmchdem se mu to už celkem daří.
29. 4. 2011 17:58
Re: NA KOZLÍKU
Střílíš mimo. Vloni tu proběhl článek, že Renault uvažuje o modelovém stropu končícím u kompaktů. Nic proti, nekritizuji to, jen proti tehdejší diskuzní smršti tiše šeptám, že Latitude de facto ten článek potvrzuje, neboť to sice je velký vůz, nikoliv však čistý Renault. Podle mého se chleba bude lámat u nástuopce Laguny, tehdy (pokud vyjede též na korejské kooperaci) se potvrdí předmětná informace.

Osobně bych dokonce případné rozhodnutí vyrábět jen do kompakrů velmi chválil, trend je jasný, auta se budoýu zmenšovat. Vždyť jen se podívej - A1, Q3, příští rok Q1, BMW1...
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2011 12:37
Re: NA KOZLÍKU
tak mě napadá, že opálení spoluobčané jsou podle tebe asi prémioví lidé, protože sedlají Medvědy >:D
Za mě - kdo má v hlavě srovnáno, kupuje podle svých potřeb a ne podle prémie/neprémie.
29. 4. 2011 12:39
Re: NA KOZLÍKU
Jestli máš nějaké rasisitické spády, ventiluj si je jinde, zde na to není prostor :no:

K druhé větě se raději ani nebudu vyjadřovat, abych ti nebral životní iluze...
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2011 12:47
Re: NA KOZLÍKU
proč sem taháš rasismus? co je na té větě rasistické?
k druhé větě - kde není co vyvracet se blbě reaguje, viď... Tak se to zmákne floskulí :no:
29. 4. 2011 12:59
Re: NA KOZLÍKU
Na tvé první větě nahoře je rasistické všechno, především tedy obsah té věty. K tvým dalším blábolům, že si ledé kupují mainstream nebo prémii podle potřeb se nehodlám vyjadřovat, mateřská školka je za rohem.
29. 4. 2011 13:56
Re: NA KOZLÍKU
Rasistovi je rasistické všetko, že?
Prípadne: podľa seba súdiš iných ... no pekne si dopadol >:D
Avatar - ZoomZoom
29. 4. 2011 14:30
Re: NA KOZLÍKU
Chtě nechtě, se rohypnol trefil zrovínka na mojí personu.
Kdo je potom podle tebe člověk, konkrétně já, který si koupí vůz od mainstream (to slovo nesnáším) automobilky přesně podle svojí potřeby, jelikož prémie něco daného nenabízí, v ceně Mercedesu třídy S? V mém případě Toyota LC200.
Jsou to rozdílný třídy, v pohodě, ale takový esko by se mi též hodilo. Ovšem pro mé potřeby jasně zvítězil skoro offroad od Toyoty. Jsem tedy vlastníkem mainstreamu, byť pro mě nebyl problém koupit místo LC200 prémiovku od M-B...
Mimo jiné, znám jednoho maníka jezdícího v UAZu, pro něhož není problém pořídit si vůz za deset mio...

Ať to uzavřu, lidi jako já nebo on, musí být případ pro Chocholouška, když bychom si mohli vozit své půlky v prémiovce, ale my místo toho raděj mainstream... 8-s
29. 4. 2011 15:28
Re: NA KOZLÍKU
Já myslel zpočátku, že se z tebe vyklube ten opálenej našeko kolegy rasisty :-) a ty si tu jen stežuješ na vlastní toyotu. Hele, tyhle otázky dávej sobě, ode mně přece nečekáš, že bych ti vysmejčil garáž. Každopádně, jak to tak sleduju ta neustále neodbytnost světa prémie je natolik vtíravá, že tu o tom budeme snad psát do skonání :-)

Jsem, tomu rád, i když popravdě musím napsat, že poté, co tu někdo napsal - Jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe...
tak že řada věcí bude poměrně jasnější. Vidím, že tma garáží, ten hojivý psychologický příkrov, ta psychopláštěnka je opravdu u některých jedinců natolik vrostlá, že byť jen paprsek prémiového světla, potřebuje pro svůj vstup na oltář budoucích osvícených dnů razanci sbíječky ostravských havířů...

Vydrž, mnohokráte se k tomu ještě zde dostaneme.
Avatar - rohYpnol
29. 4. 2011 18:26
Re: NA KOZLÍKU
Nechtěl jsem se do nikoho trefovat. Znám třeba případ uklízečky, která má v garáži ML. Podle někoho je to ten prémiový člověk. No já soudím lidi podle jiných věcí, ale někdo musí být povrchní ;-)
29. 4. 2011 18:32