Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v březnu 2011: Touareg v čele žebříčku velkých SUV

Kategorie terénních vozů opanovaly produkty koncernu VW. Duster sice Yetimu zdatně sekunduje, ale zatím jej nepřekonal.
Zpět na článek
2. 5. 2011 07:59
2. 5. 2011 08:48
2. 5. 2011 09:23
2. 5. 2011 13:05
2. 5. 2011 18:16
2. 5. 2011 18:32
2. 5. 2011 19:26
2. 5. 2011 19:52
2. 5. 2011 21:06
2. 5. 2011 21:51
2. 5. 2011 22:52
2. 5. 2011 21:30
2. 5. 2011 21:52
2. 5. 2011 22:41
Avatar - white label
2. 5. 2011 01:22
Nový Touareg
Nový Touareg se povedl "jaksviňa" a zvlášť s V8 TDI hledá dieselovou SUV konkurenci velmi nesnadno... :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - positivemind
2. 5. 2011 20:53
Re: Nový Touareg
Největší potíž tohohle auta je, že prostě vypadá líp než Cayenne (až na nějaký neduhy v interiéru).

PS: Konkurence (opravdová, ne imaginární) - RR/RRS, GL, ML. Na mojeauto je pěkná recenze, kde majitel popisuje zbytečnost offroad paketu :yes:
2. 5. 2011 07:59
Nový Amarok
Nový Amarok je taky hodně povedený... hlavně pro VW typická možnost konfigurace auta na míru, což bohužel Japonci stále neumí, jasná letošní prodejní jednička ve třídě pick-up!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - dicky
2. 5. 2011 08:35
Re: Nový Amarok
Sice neumi konfiguraci aut na miru ale rozhodne nejsou na hlavu padli aby do pick upu davali 2.0 biturbo..
Ja jsem se v tom novem predvadecim amaroku projel u kamarada v nemecku a kdyz jsme to porovnavali s hiluxem ktereho tez vlastni tak toto auto v tezsim terenu nema vubec silu na volnobeh a motor nestiha a to nemluvim kdyz bude nalozene nebo s privesem..
Hilux naopak se svym 3.0 jde krasne od volnobehu a pekne zatahuje coz v bahne a jinem marasmu je sakra znat.
O dodani do motoru 2 turb VW by se take dalo polemizovat..
Nevim je to velmi pro lidi jezdici s temito auty dost nepochopitelne proc tam do toho nedali svuj pry vychvalovany VW 3.0 tdi...
Jako neni to spatny vuz ale amarok ma spatne motorove srdce v sobe
A co si budem povidat hilux je legenda odolnosti a kdybych uz mel jit do nafty pick up tak pujdu k toyote hilux..
Amarok je hezky ale v spis potrebujes odolnost a spolehlivost hlavne v motoru
2. 5. 2011 10:23
Re: Nový Amarok
Chtělo by to trochu objektivity. Amarok s nákladem jedné tuny na korbě vyjede stoupání 45 stupňů... co k tomu víc dodat, snad jen to, že motor 2.0 TDI má krouťák 400 Nm, zatímco maximum v případě Hiluxu je 360 Nm. A to VW připravuje BiTDI s cca 500 Nm v kombinaci s 8-mi stupňovým automatem - stále slabé... já vím, je to VW, takže špatné, i když je to výkonnější a méně to žere. Jen pro připomenutí, stávající generace Hiluxu začínala s motorem 2.4D o výkonu 75 kW s 260 Nm.
Samostatná kapitola je pak ergonomie, kdo seděl v Hiluxu a měl už možnost sednout si do Amaroku ví o čem píšu, interiér není rozdíl jedné, ale dvou generací.
Další věc hodná srovnání je zavěšení předních kol, Hilux byl král terénu dokud používal přední tuhou nápravu s pancéřovými klouby, tou si zajistil pověst nezničitelného vozu. Stávající nezávislé zavěšení nezajišťuje vozu dostatečnou světlost, je hlavně uprostřed vozu příliš nízko. Amarok je v tomhle směru lepší, stačí vzít cihlu a zkusit jí podstrčit vepředu uprostřed vozu, hned je vidět, kteří konstruktéři odvedli lepší práci.
Aby bylo jasno, Toyota je pro terén moje oblíbená značka, ale Amarok se zatím ukázal jako velmi zdatný soupeř, proč ho kritizovat jen kvůli znáčku na kapotě?
Avatar - Vrrrr
2. 5. 2011 09:33
Re: Nový Amarok
Povozil som sa samozrejme aj ja na novom Amaroku a pokial si to auto vybera niekto koli jeho rozmerom a frajerinke v meste (pneu so vzorom MT, milion chromovych plastikov ale kryt motora este nevie ako "chuti" hlina....) nikdy, nikdy, nikdy ho nemieni trapit, tak je to mozna volba. V meste sa mi nejak zda "pohodlnejsi". Ale tie divne tvary... no co ja viem,... . Ak vsak cakate od tohto auta tvrdu drinu, stale volim Hilux. Nie pretoze ho mam, ale pretoze sa snazim zvazovat pre a proti. A budem sa opakovat ako v recenzii 3l su 3l. To sa oklamat neda. Ak do toho daju lepsie srdce, Hilux bude mat konkurenciu. Ale dovtedy zasa Hilux spravi nieco nove a potom to Amarok skopiruje a vylepsi a tak to pojde stale dokola a my (zakaznici) si mozeme aspon vyverat. Myslim, ze ak by VW nenastupil minuly rok s tymto modelom aj moj Hilux by bol skromnejsie vybaveny ako je teraz, ked boli japonci nuteny trocha revidovat a doplnit vybavu, podla mna hlavne koli tomuto nevemu "hracovi".
Avatar - ZoomZoom
2. 5. 2011 14:46
Re: Nový Amarok
ad letošní jednička... zatim amarok dostává na zádel od Hiluxu.

Jinak moc hezký papírový údaje ve srovnání Hilux x Amarok. Určitě si v něm jel ve 100 procentim stoupání s tunou na korbě a bezpochyby v něm máš najeto několik set tisíc km abys mohl hodnotit kvalitu auta.
A co se týče připravovaného biturba a honěním se za výkonem a toč. momentem...
Hezký, fakt hezký bohužel použitelný jen do města a blízkého okolí.
Avatar - Krispos
3. 5. 2011 20:45
Re: Nový Amarok
Počujte, Kefalín, čo je to také 100% stoupání?
2. 5. 2011 09:23
TŘI KRÁLOVÉ
Květen, čas velké lásky, čas velkých aut. Tohle tu někteří přežijí jen pomocí umělého spánku.

Malá SUV - YETI. Dokonalý, doslova dokonalý produkt pro Česko, překrásná stylová karoserie, pohon 4x4, světová technika a velmi přijatelná cena, absolutní vítěz.

Velká SUV - TOUAREG. Dokonale potvrdil, že Volkswagen umí nejen (super)mainstrem, nýbrž že je schopen tvořit doslovnou elitu třídy, zejména druhá generace, to je doslovné třídní dělo.

No a pak událost sezóny, nájezd nového produktu - AMAROK. Přiznám se, že jsem byl ve velkém očekávání jak se k tomuhle vozu postaví ti, co tento segment kupují. Zde se jde samozřejmě na dřeň, profesionálové si nemohou dovolit jakékoli úkroky, vozy této třídy, to jsou neustáli dříči, rváči. A podívejme, první, druhý měsíc v akci, a ten Volkswagen smetl doslova všechno v okruhu tříset kilometrů od Řípu.

No, potvrzuje se, že ti co umí, opravdu umí. Jiným holt nezbývá, než na to jít přes cenu.

P.S. Slogan - Volkswagen, auta pro třídní elity.

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
9
2. 5. 2011 13:49
Re: TŘI KRÁLOVÉ
Byl pozdní večer první máj, večerní máj byl Hiluxu čas... :-)

Dyť to nejsou zákazníci(těch 34ks),ale demo auta k prodejcům s podmínkou registrace vozu..jaká pak událost sezóny... Hilux má skoro roční prodeje a VW zdatně sekunduje a snaží se to dohnat demo auty pro prodejce.. fakt ne sorry.. leader je jenom jeden a to Hilux
2. 5. 2011 15:23
Re: TŘI KRÁLOVÉ
Já si neuvědomil, že Volkswagen dělá už asi třicet let výhradně na sklad... >:D
P.S. Nezapomeň na závěr roku, napíšeme si to zde...
2. 5. 2011 16:02
Re: TŘI KRÁLOVÉ
Já myslím, že v případě souboje Amarok versus Hilux to dopadne podobně jako v případě Tiguanu versus RAVu. Obdobná diskuse jako teď se vedla i při nástupu Tiguanu a kde jsou teď prodeje...
2. 5. 2011 16:34
Re: TŘI KRÁLOVÉ
Tiguan má v Praze prodat 100ks tento rok,což je docela obdivuhodné číslo a kvalita aut Rav4 a Tiguan je víceméně srovnatelná a dalo se to čekat. Nedá se však opomenout,že Rav4 je zakladatelem SUV a jako takové si svoje zákazníky vždycky najde.

Hilux a Amarok je však úplně něco jiného. Stačí se podívat co píší ostatní lidé v reakcích.. nechci nějak vrtat ve VW(mám rád dvojkového Golfa),ale Amarok je hezké auto do města a kdybych se měl rozhodovat jestli si koupím Hiluxe nebo Amaroka na práci,tak volím jasně Hiluxe...

Mimo jiné se mi libí,že Hilux dojel na severní pól a silně pochybuju o tom ,že by se Amarok jenom přiblížil.. >:D
Avatar - dicky
2. 5. 2011 14:49
Re: TŘI KRÁLOVÉ
hochu hochu GTI v suv se s tebou da polemizovat ale v pick up segmentu bohuzel tvi oblibenci z VW slaply vedle..
V evrope se jich proda par ale asie jizni amerika tam jsou trhy kde je pick up nejoblibenejsi vuz..
A tam vase dvojturbo rychle prokouknou..
Muzi rict ze z vlastni zkusenosti:
PRI PRIPOJENI VLEKU 1.5 TUNY HILUX SEL KRASNE V TERENU NIZKE OTACKY SILA PROSTE JE.
AMAROK SILA DOLE ZADNA MOTOR TOCIS MUSIS PRES SPOJKU A STALE HO UDRZOVAT KOLEM 2000 TISIC JAK TO KLESNE JE TO BIDA S NOUZI.
MANIPULACE COUVANI S VLEKEM:HILUX VOLNOBEH
AMAROK CHCIPNUL..OPET HODNE
PRIDAT A PRES SPOJKU HO TRAPIT.
proste a jednoduse motor 2.0 je prilis slaby do pick up vozu jeste osobni auto to ano ale ne na pracovni stroj.
Ten 3.0 tdi proste tam mel byt a pak by to bylo konkurence schopne auto a zrejme velmi..
A tonemluvim o vstrikach pri jihoamericke kvalite nafty a o odolnosti a zivotnosti soustroji s dvema turby..
2.0 je na silnici a snad na projizdeni po bulvaru ale ne do pro skutecny pick up stroj..
2. 5. 2011 15:24
Re: TŘI KRÁLOVÉ
Máš recht, zde jsou nejdůležitější čísla z amazonského pralesa, kolik se jich prodá v Česku nikoho zajímat nemůže...
Avatar - Dan0044
2. 5. 2011 18:20
Re: TŘI KRÁLOVÉ
Vzhedem k tomu, že jihoamerický trh je jeden z největších pro pick-upy, tak ano - prodeje v čr nikoho nezajímají... (ed. globálně)
Avatar - positivemind
2. 5. 2011 20:58
Re: TŘI KRÁLOVÉ
Máš někde čísla prodejů na klíčových trzích Amaroku v porovnání s Hiluxem?
2. 5. 2011 21:59
Re: TŘI KRÁLOVÉ
[odkaz]

2011: Toyota Hilux 9433 vs VW Amarok 1354

CR trh je nic

Francie Hilux 6x vetsi prodej
[odkaz]

Staci ??? ;-)
Avatar - kari.laz
2. 5. 2011 10:15
Touareq + Amarok
Tenhle měsíc se u nás VW cítí jak doma. Nástup Amaroka jsem čekal. Prodává se u nás vlastně druhým měsícem. Otázka je jestli mu to vydrží i nadále. Bude záležet, jak se ukáže jako pracant, protože přecijenom tuhle kategorii kupují lidé hlavně kvůli pracovním účelům.
Touareg za to vzal hodně. Celkově sice není vítěz, ale v tomto měsíci všem uskočil o mílový krok.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
2. 5. 2011 13:05
VW
Touareg, ten se fakt povedl. Takovou facku ostatním stále dává ix 55, takové vysvětlení ostatním jaký motor patří do velkého GAZíka.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dan0044
2. 5. 2011 18:16
Amarok?
Áno, áno, a už je to tady.... VW v tomto segmentu "drtivě" zvítězilo a prodalo zde nejvíce aut. Nic zajímavého.... Snad až na ten Amarok. Jakpak se stalo, že Amarok zvítězil i přesto, že je absolutní nováček a jdou proti němu i jiná fakta?
Je tu více prvků, které toto zapříčinili. Určitá část vozů šla na předváděčky a do autosalonů. No a ten zbytek? I v článku napsali, že se do kategorie pick-upů podařilo nalákat nové zákazníky. Zkuste hádat, co to bylo za zákazníky. Firmy potřebující užitné vozidlo? Ne. Lidé pracující v lese a mající Amaroka na práci? Ne. To jsou lidé, co dříve kupovali vyšperkovaná vychromovaná SUV a nyní se snaží hledat něco, s čím budou ještě větší "frajeři". To jsou měšťáci, co se snaží za každou cenu udělat dojem. Tyto auto se v životě terénu netknou. A to je kolorit, který VW a podobné firmy zavedli do více podobných segmentů - SUV, offroad, atd. Amarok je osobní vozidlo, ne vozidlo na práci.
Takže těšme se na příští roky, kdy se japonské a ostatní firmy pod nátlakem neprodejů přizpůsobí a tyto pick-upy "poměští", takže terénu se prakticky tknout nebudou moct. SKVĚLÉŽTO VYHLÍDKY DO BUDOUCNOSTI!!! :yes:
(segment Pick-upů až dosud byl posledním segmentem, kde stále šlo především o práci... RIP)
Rozbalit vlákno
10
2. 5. 2011 18:32
Re: Amarok?
no tak zčásti se dá souhlasit, ale nač ta zášť vůči případným majitelům Amaroka?
Máš jistě pravdu, že si ho nebudou pořizovat hlavně na práci - ale jako tzv. "lifestyle". Možná se netknou terénu, ale možná také ano. Nástup Amaroka mne ješitně těší - proč ješitně - protože jsem o tom psal dříve a přál mu úspěch. Byť první vlaštovka jako nedělá - tak uvidíme, jak v dalších měsících odprodeje odhalí podstatu zákaznických preferencí.
Nejsem měšťák - tedy byl jsem - ale teď žiju na vesnici - a na pickupy mám úchylku - chtěl bych - strašně bych chtěl - ale zatím to jistí Subaru Otík H6 - tedy ta předchozí generace s pádly - a ne a ne ženu přesvědčit, že pick up je to pravé. Jasně - je v tom trošku touha splnit si dávný klukovský sen po "americe" - pick upu - ale veden tím, že Ram by mi fakt do města neprošel - neřku-li Tundra či F150, kterou by žena fakt neřídila - leda bych jí pořídil politicky nekorektně černocha na řízení - tak musím vycházet z toho, co je "poevropštěno" - a teď sleduj - chci pick up pro rodinu - chci čtyřkolku - nemusí být stálá, ale s ESP - páč driftující ženuška(fakt nemám na to, abych živil dvě auta"na doma" - tzn. musí být jedno - chci prostor vzadu na sedačkách, aby mně kidoši nekopali do zad a chci ložnou plochu, abych mohl občas zajet pro písek, pro dřevo do kamen a vůbec - ložná plocha se vždycky hodí, když máš barák.....
No a teď se rozhlédni - trh nabízí L200, Hilux, Navaru, Isuzu a nově Amaroka...
Jezdil jsem na předváděčce všechny - Hilux by vyhrál na plné čáře chtít pracujícího dříče. L200 v případě pohonu 4x4 - ale Amarok je nejzdařilejším mixem všeho. Sice nevíme, jak se zachová, co se výdrže týče(zde opět body pro toyotu a propadák Navary, o jejíchž motorech 2,5dCi by se daly skládat ódy, leč ne na radost), ale seděl si v Amaroku - má to chování osobáku - jasně většího, a na zadek by se dva pytle cementu hodily, ale je hodně civilní a rychle se s ním sžiješ. Taky u vyšší verze má stálou čtyřku plus asistenty, které využiješ. Jediné minus je -dle mého názoru - dvoulitr - který ustoupil ekoteroristům. Ale pro "takové normální domácí ježdění" to bude v pohodě - tedy pokud nebudeš chtít honit na dálnici bavoráky..............
Takže skutečně má Amarok pro aktivně žijící rodiny, či "kutily" určité kouzlo - stejně jako pro "mastňáky", které to ale brzo přejde a půjdou po Touaregu, či nenasytných amerikách, aby dokázali, že "na to mají"........
Avatar - Dan0044
2. 5. 2011 19:26
Re: Amarok?
Zášt??? Možná trochu >:-[] ale ne... abyste neřekli, našel sem si pár faktů, i když mě to pár minut zabralo, vw se s nimi moc nechlubí.
Z pracovního hlediska: amarok má silné nedostatky - pouze doublecab, opravdu vysoký poloměr otáčení, malé přejezdové a nájezdové úhly, malá ložná plocha (oproti konkurenci), pro některé kvality paliva rizikový motor bi-turbo, popřípadě příliš slabý 2.0 tdi. Pro firmy nevyhovující, pro lesníky taktéž. A myslím, že bych mohl pokračovat, kdybych našel ještě něco dalšího v tom příšerném 50-ti stránkovém prospektu plném chromu, několika rádií a všech možných "technických" dovedností, které ti do terénu a práce budou....
To jsou možná důvody, které také přispěli k mému názoru... Ano, městské auto. Zaměřené především na pohodlí, kvalitní naftu a okázalost ve stylu "já na to mám" a přitom aby to nestálo tolik jako ameriky. Terén? Už skončí jako SUV - pouze lehký. Práce? Zašpinil bych si chrom. Pohodlí? Na rozdávání, prosím jako v osobáku.
A to je právě to - to je osobák a taky tak ho lidi budou používat. Jenže k čemu? K čemu ložnou plochu, kterou.... horko těžko využiješ? Věř mi, bydlíme v domě na vesnici (a nejsme pražáci - ani nikdy dříve) a pick-up bychom nevyužili. Když už jsme něco chtěli přivést na stavbu, tak je lepší si objednat náklaďák, než 30-krát jezdit tam a zpět s pick-upem. A vyjde to nakonec i levněji. Taky sem měl klukovský sen, L200, ale přešel mě... Teď máme čtyřkolku, kterou spíš využijeme. Protože nebydlíme uprostřed lesa... Tak malé sportovní SUV je ideální volba - projede po té naší bahnité cestě, narozdíl od sousedů (Fabie, Laguna, atd.) a zároveň v městě není problém a na okreskách "nehnojíme" provoz.
Takže jsme zase u toho: klukovský sen, pro normálního člověka žijícího mimo les nepoužitelný, pouze pro dokázání si, že na to mám. Nehledě na to, že bych si v kufru nemohl nic nechat při povaze čechů. Promiň, ale z toho vyplývá to, co je v mém prvním článku... Anebo (bez urážky) blbost kupujícího, že si nedokáže najít to nejlepší pro toto zaměření. Amaroka nemám rád. Je to další z řady VW, co přišel do nějaké kategorie pozdě a přinesl něco nového, co ale do budoucna úplně změní význam a smysl této skupiny a donutí i ostatní, aby tak udělali.
PS.: já vždycky řikal, že Nissan po spojení s Reanultem šel prudce s kvalitou dolu
Avatar - dicky
2. 5. 2011 19:52
Re: Amarok?
Tak on by to nebyl tak spatny vuz kdyby tam dali motor 3.0 tdi pak by byl na spicci sve tridy.
Single cab pry bude a jestli neco jako extra cab to nevim.
Jinak urcite mas pravdu ze zde je to auto pro malo lidi.Tady nejsou spatne silnice,velka zver skakajici kazdy vecer do cesty a rozmerove automobil pres 6 metru kde se vejde pohodlne rodinna a i nakladu fura je bezny tahoun dalnic a uzitecny a hlavne bezpecny pomocnik.
V jinych zemich kde panuji tito podminky je to jedinna spravna volba.
Zde v evrope je to pro par farmaru,udrzbarskych spolecnosti snad lesniku a pak neco tez pro image lidi.
Ale tich je malo.Pick up vozum evropa nepreje at cenou paliva nabidkou a hlavne cenou.
Za ty ceny napr co prodava amarok zaklad mas jinde full size truck v plne vybave..
ON kd by stal zaklad okolo 400 tisic taky by to bylo jine
A jeste ty parkovaci mista tez nejsou nejvetsi ja bezne koukam skoro 2 metry.....
Avatar - Dan0044
2. 5. 2011 21:06
Re: Amarok?
kdyby tam dali třílitr, tak by zlepšili motor, ale ostatní nedostatky, co sem psal, by neodstranili, ba naopak. Díky menšímu motoru průchodnost terénem není až tak špatná - s větším třílitrem by to bylo ještě horší.
A jinak naopak - toto je auto dělané masově - pro hodně lidí - nicméně už ne pro svoje zaměření a já věřím, že Amaroka si koupí hodně lidí... Přestože ho nevyužije.
2. 5. 2011 21:51
Re: Amarok?
no já se držím snu zuby nehty ;-) Snad jednou nějaká kačka zbyde..... Pokud bys chtěl pracovního amaroka - tak uvažuj - já vím - ty ne - ale jako kupec - pouze o základní motorizaci a připojitelném 4x4 - ne stálém.... Toť vše k pracovní verzi - na práci v lese fakt nejlepší Hilux....nebo Ranger - i když, co jsem viděl, tak předek je subtilní - myslím - plasty a spodek na chladič - takže, kdo se nebojí občasného orvání o hlubokou brázku po harvesterech - tak v klidu....
Nissan to podělal - tím motorem......zbytek jsou takové občas dětské nemoci - ale náchylnost motoru na kleknutí a hodně drahou opravu - to je nemoc, ze které se "pacient" jen těžko dostane.....
Co se mi líbilo v Amaroku - že je to po usednutí - osobní auto - se všemi klady i zápory toho pojmu pro "teréňák". Jo a co mne dostalo - 80 000,- za hardtop - teda v metle no >:D
Avatar - Dan0044
2. 5. 2011 22:52
Re: Amarok?
já ne - protože po prozkoumání použití sem zjistil, že bych ho využil opravdu minimálně... Kufr je potřeba minimální - i do tak malýho kufru, jako má Outlander, tak se vejdou zavazadla pro 4 lidi na dovču a to pod plachtu. Pohon 4x4 - nutnost u nás, nicméně uzávěrku apod. taky nepotřebujeme. Parkování - lepší s kratšim vozem. Pro dovolenou - lepší pohodlnější vůz. A když už je potřeba něco (větve na čarodky apod.) převést, tak je tu stále přívěs. SUV/kombi/crossover Outlander I. nám ve výsledku vyšel mnohonásobně lépe, než L200, ale to nejenom kvůli pohodlí. I kdyby místo L200 byl Amarok, dopadlo by to stejně. Tohle není kategorie využitelná pro osobní potřeby. Ledaže bys byl opravdu lesník. Fakt mě zbyla L200 jen pro zábavu, že si vyjedu někam do lesa, anebo pro splnění dětského snu... a to je trochu málo. Nakonec je dětskej sen stejně splněnej, vlk se nažral a koza zůstala celá.
A jinak Amarok je opravdu "teréňák" v uvozovkách. A ten hardtop není zas tak překvapující, tyhlety věci jsou obecně drahý.
Avatar - pelikoš
2. 5. 2011 21:30
Re: Amarok?
však nissan navara neřekla poslední slovo notabene přijde nová generace...
2. 5. 2011 21:52
Re: Amarok?
to by tam ale nesměli cpát motory od renaultu....jinak na pohled velmi zdařilý vůz....
Avatar - Dan0044
2. 5. 2011 22:41
Re: Amarok?
souhlas! Renault motory už kazí Nissany dost dlouho, pryč jsou doby, kdy jsme měli krásnýho superspolehlivýho Nissana... No jo no, co se dá dělat.
2. 5. 2011 22:21
asi jsem si prohlížel jiné auto
V některých příspěvcích výše jsem si přečetl, věci téměř neuvěřitelné - třeba, že Amarok je osobák. No nevím, nazvat na motoristickém fóru auto s žebřinovým rámem, zadní tuhou nápravou a redukční převodovkou osobákem... omluvou snad může být, že byl autor toho výroku tak okouzlen skvělými schopnostmi toho auta na silnici >:-[] Dále, že má slabý a nespolehlivý motor - no 400Nm a 120kW není pro začátek vůbec málo (Hilux a spol. těch 400 Nm nemají doteď) a o 8-mi stupňové automatické převodovce se zatím nezdá ani Land Cruiseru. Pokud jde o spolehlivost, což je dlouhodobý a hlavní trumf Toyoty (nikoli výkon jak se tady někteří snaží přesvědčit, Hilux nikdy nebyl o max. výkonu) tak tu bych viděl jako nejtěžší úkol pro VW, vyrovnat se spolehlivostí v náročných provozních podmínkách nebude snadné, ale určitě ne nemožné - to že se to nedaří nissanu, neznamená, že to nedokáže někdo jiný. Pro zákazníky to bude jen dobře. Navíc nucené používání DPF, Ad Blue apod. je věc pro všechny nová a potenciálně nejvíce problémová.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - white label
2. 5. 2011 22:44
Re: asi jsem si prohlížel jiné auto
Jj, taky bych rád slyšel, jestli je víc 343Nm (resp. 360Nm u automatu), nebo 400Nm (verze s automatem bude mít minimálně 450Nm), navíc max. krouťák přichází u VW pouze o 100 otáček výš, než u třílitrového Hiluxu. Zajímavé, že krouťák u Amaroku vrcholí už od 1500 otáček (max Nm 1500-2000ot), ale zde se v diskusi dočítám, že je motor pod 2000 otáček skoro mrtvý? Asi jsem zkoušel jiné auto... ;-)
VW mohl dát do Amaroku i V6 TDI, ale ten by (mimo jiné) zabil především jeho cenu...
2. 5. 2011 22:50
Re: asi jsem si prohlížel jiné auto
no a to je taková ta klasická otázka - čím se dosahuje tak vysokého kroutícího momentu u "malého" motoru. Neber to jako hanu motorů VW, ale třílitrová Toyota má mnohem větší šanci "přežít" dlouhodobé namáhání v horním pásmu krouťáku, než "nahoněný" motor u VW - motor toyoty je více "***nfest". Spousta lidí podlehne "kouzlu" biturba - a že je to fakt fajn pocit pod pravou nohou u takového auta - a dá tomu za ouška - no a pak je otázka - jak dlouho to vydrží....Přál bych VW, aby to vydrželo hoodně dlouho - snad čas ukáže....
3. 5. 2011 08:25
Re: asi jsem si prohlížel jiné auto
Je to přesně jak píšeš, třílitr s nižším výkonem má mnohem větší šanci vydržet dlouhodobé namáhání než dvoulitr stejného výkonu. S tím naprosto souhlasím, ale nemůžu souhlasit s tvrzením, že Amarok má slabý motor, když už teď má jeden z nejsilnějších. Spolehlivost se teprve ukáže. Když si přečteš příspěvky výše tak to skoro vypadá, že 340 Nm je více než 400 Nm.
3. 5. 2011 20:37
Re: asi jsem si prohlížel jiné auto
pozor - já netvrdím, že má slabý motor - to ne - čísla hovoří jasně - jen píši - pokud s ním nebudeš chtít honit bavoráky - tím vyjadřuji obavu o výdrž motoru - to souvisí s tím objemem. Dovolím si tvrdit, že drtivá většina lidí dnes neví, jak se chovat k turbům - zkrátka otočí klíčkem, naloží tomu, dojedou, nedochladí, vypnou...... A turbo je na tohle mrcha - a biturbo dvojitá ;-) ..... Peklo Navar je třeba v tom, že mají výborný zátah a táhnou jako draci...... jak to pak ale dopadá - o tom ví poměrně dost majitelů........
Avatar - white label
3. 5. 2011 22:37
Re: asi jsem si prohlížel jiné auto
To ano, ale životnost je trochu jiná věc. Já reagoval hlavně na tvrzení, že ten motor je od 2000 ot. dolů "mrtvý"...
Avatar - Dan0044
2. 5. 2011 22:59
Re: asi jsem si prohlížel jiné auto
simsone - ne, není to osobák, je to pick-up s prvky osobního vozu na úkor pracovních užitkových vlastností. Motor je možná spolehlivý, ale náročný na kvalitu nafty - přesněji řečeno bude častější investice do turb v případě biturba. To Amaroka trochu diskvalifikuje pro budoucí boj mezi užitkovými pick-upy.
3. 5. 2011 08:21
Re: asi jsem si prohlížel jiné auto
:-)