3.6 V6 203 kW 4x4 s automatem je presne to naco cekam :-) idealni auto s idealnim motorem a idealne pripravene na LPG :-) ted jen doufat ze tam je porad misto pro rezervu kam pujde dat toroid alespon na 60-70 "litru"
Ježiš marjá....
Přečti si o tom něco nejdřív, pak pyš moudra.
[odkaz]
Nebo použij zahraniční fora.
Ten motor spaluje E85 již od prvního vyrobeného motoru!!!
Pokud nevěříš, poskytnu adresu na Auburn Hills, napiš si tam a zeptej se.
Poklade klid... Americká verze už může teoreticky spalovat ethanol - evropská to bude umět až od modelového roku 2012. Američani mají při spalování ethanolu výjimky, ale vyladění motoru tak, aby spaloval ethanol a zároveň splňoval Euro 5 v Evropě je na běh na delší trať, proto to zpoždění v Evropě ;-). Bavíme se zde o motoru pro Freemont - evropské auto, proto ti říkám, že to bude možné až od podzimu ;-)
Malej problém je, že americká verze to Euro 5 plní.
Nebo si jako myslíš že to plní Euro 4???
To plní i moje HEMI !!!
A chryslerovic V6ky tak někdy z roku 2003-04....
Jak by asi šedej dovoz přihlašoval auta, co plní euro 4? >:D
A americká verze to teroticky nespaluje, ona ho spaluje i v reálu, stejně jako už to uměly motory 3,3 V6 a 4,7 V8 dávno před Pentastarem.
Důkaz?
[odkaz]
Starší motor 3,3 V6 Viz
[odkaz]
Amerika jezdí na E85 už leta a Chrysler má motory co umějí spalovat E85 už taky řadu let. Evropa je v tomhle 100 let za opicema.
Bavíme se o motoru pro Freemont, což je z 99% Dodge Journey a motor ja americký od chrysleru a naco čekat rok na něco co už bylo vyrobeno a prodává se- když si to můžu koupit dneska....
[odkaz]
Baryku uklidni se prosím... V současnosti pro evropské modely (dnes se to defacto týká jenom Jeepu Grand Cherokee) motor 3,6 V6 Pentastar není homologován pro spalování ethanolu - bude to umět až od podzimu. U Freemontu to bude již od začátku dodávek, ale jenom proto, že se nevyplatilo měnit dodávky, tak se prostě počká až na tuto verzi...
Na homologaci ti se** pes, důležitý je co umí motor kontrukčně.
E85 není LPG, to nemusí být zapsaný v TP resp. to tam nikdo nemá.
A že na to jezdí lidí, jak ty co jezdí bez úprav, tak ti, co používaj něco takovýhleho:
[odkaz]
Až pojedeš na emise, natakuješ si tam N95 a pokud je budeš chtít vylepšit, přišplouchneš do nádrže 15 litrů E85 a vyjdou ti emise jak víno.
Koupit si motor který umí z fabirky spalovat E85 ale v evropským provedení neumí, no tak to by si ho určitě koupil v Jeepu.
To se ten rozdíl 215 000 Kč (1 297 000,- ofiko prodej) vs [odkaz] vyplatí tuplem.
To si může koupit akorát šílenec.
Další bod pro šedý dovoz, tentokráte přímo MEGABOD.
To se tedy ofiko zastoupení poměrně krutě nepovedlo :-)
Jezdit za 24,90 nebo 33,50 (a to je nejlevněší čena N95 v čr, takže spíš za 35) je poměrně brutální rozdíl.
Asi proto taky ofiko zastoupení prodalo od Ledna 4 ks benzínových GCH (nevím kolik z nich je 3,6 V6), soudě podle údajů z šedého dovozu je chlapci možná předčili :-)
Jen Denker už tu prodal jedno durango 3,6 a má v dovozu jedno grandčíro 3,6 a to je Denker je jedním z mnoha dovozců, Auto Outlet tu má další Durango V6 a nevím kdo ještě další.
A k tomu několik HEMI co tu je nebo už se prodaly.
Mě se to líbí. Je to to, co čekám od Fiatu, praktické auto za rozumnou cenu (doufejme že bude rozumná) s designem, který není nijak převratný ani krásný, ale zase není ani nijak škaredý. Prostě, kdyby Panda vyrostla musela by vypadat asi nějak takhle. A jestli to nahradí nemastný - neslaný Ulysse a podivnou Cromu, jen dobře. A přiznám se že se nejvíc těším taky na benzín 4x4, automat.
v Itálii měli zaváděcí cenu na 2.0 JTD 140k kolem 600 tyček a už to mělo interiér v kůži a slušnou výbavu.... ;-)
Tak uvidíme, jak to bude u nás.... Jinak jsem opravdu zvědavý na první jízdní dojmy :yes:
pro Murphyho: dobrá zpráva pro vás, v dubnu se prodalo 882 fiatků 500 v USA.
Takže nárůst o 382 kousků oproti úvodní zaváděcí sérii.
Chtěl sem to porovnat s doprodejovým PT jenže zákazníci mi překazilii plány a PT se už doprodal. Sebring se taky doprodal, takže jediný co už se ještě doprodává je Viper :-)
A letos má nějak končit výroba Dakoty, jen nevím kdy přesně.
No naopak, si myslím, že na rozjezd dobrý... Jistě ještě nestíhají pokrývat dodávku... je to ještě krátká doba. Spíše bude zajímavé sledovat ten trend... Mimoto je to číslo jen pro USA, ne pro Kanadu. Takže se ještě uvidí... Nicméně... prodává se. Né že ne.
tak někdo si to evidentně koupí.... nicméně když v Evropě se prodá řekněmě 150-200 tis. kusů ročně, tak v USA by to mělo být aspoň třeba 20 tis. ročně, ne? Nevím, nemám představu, co od toho Fiat čeká a jaké má ambice.... Ono jde asi hlavně o to, že se to prodává jen na pár místech....
Tak jen se rozpovídej...
Zatím by stačilo, kdyby si napsal, že tady před námi stojí auto sice s americkým původem, nicméně kvalitnější, vybavenější a na min. stejné technické výši jako například konkurenční Sharan. A to vše za lepší cenu (výrazně) a k tomu se špičkovou motorizací a s pohonem 4x4 ke kterému nemá Sharan fakticky co postavit... Mimoto i naftové motory jsou parametry mírně lepší. Takže evropský zákazník má o čem přemýšlet a z čeho vybírat...
Dobře.. už nic nepiš.. vlastně vím.. napsal sem to za tebe. :yes:
Za mě ještě dodám.. že to auto na mě nepůsobí tak dodávkovitě jako třeba Sharan... a nebo Galaxy a jako konkurenta vnímám spíše jen ten Smax...
Se Sintrou bych to skutečně nesrovnával a s BLS to bylo opačně ne? :-)
Cadillac nalepil logo na Saab, tady lepí Fiat logo na Dodge, což je trošku rozdíl, protože pokud někdo umí MPV a crossovery, je to Chrysler, zakladatel segementu >:D
VW v tý době mělo tak akorát Transporter s motorem kadla kadla škyt z brouka vzadu, takže přístup nakulový, výkon mizernej, nakládní ještě horší a navíc to byla dodávka a ne MPV:
Navíc VW si nechává u chryslera dělat Routan pro severoamerický trh.
To o něčem svědčí, takže byl byl zticha s těmi útoky....
Zjistěte si kdy měl posvný dveře Sharan a kdy Voyager >:D
AWD) — IF EQUIPPED
This feature provides on-demand All-Wheel Drive
(AWD). The system is automatic with no driver inputs or
additional driving skills required. Under normal driving
conditions, the front wheels provide most of the traction.
If the front wheels begin to lose traction, power is shifted
automatically to the rear wheels. The greater the front
wheel traction loss, the greater the power transfer to the
rear wheels.
Additionally, on dry pavement under heavy throttle
input (where one may have no wheel spin), torque will be
sent to the rear in a pre-emptive effort to improve vehicle
launch and performance characteristics.
takže do češtiny - viskospojka ;-) no jo a teď ten neumělý překlad:
pohon všech kol - je-li jím vozidlo vybaveno. Tato výbava funguje jako pohon všech kol dle jízdních podmínek - dle potřeby. Systém je plně automatický a nepotřebuje žádný zásah řidiče či další řidičské dovednosti(sakra to jsou ti amíci tak tupí?). Za normálních jízdních podmínek přenáší většínu trakce přední kola, pokud tato začnou ztrácet trakci(prokluzovat), je hnací síla přenášena automaticky i na zadní kola. Čím je větší ztráta trakce na předních kolech, tím větší část hnací síly je přenášena na zadek(wow - kdoby to byl řekl, že?). Jako další výhoda tohoto systému, na suché cestě pod plným plynem(kdy se začně jedno z kol protáčet), trakce(otáčky) jsou přeneseny na zadní nápravu pro zlepšení jízdních vlastností vozidla a jeho lepší jízdní charakteristiku..........
takže znovu - viskóza v akci............nejspíš.......
Předpokládám (jako jeden z nejlepších tipařů na tomto fóru >:-[] ), že to bude propadák. Přirovnal bych to k americký pizze s 3 cm těstem, pro Američany dobrý, ale Evropan to do huby nedá... :-)
Otipovat Dustera nebylo vůbec těžký, už jen kvůli tomu, že nemá díky svoji ceně konkurenci. A když k tomu připočteš, že vypadá líp než třeba korejská SUV, která se cenou Dacii blíží nejvíc, tak o úspěchu Dustera nebyl pochyb ;-)
zkalibrováno - :yes: . Jen u Volněsmontujte(Freemont) bude zpočátku asi prodej poměrně dobrý - a teď otázka - Vydrží přední brzdy víc jak 30000km? Nebudou se uvolňovat segmenty automobilu? Atp. atp.... No nechme se překvapit.......
Jen ten překlad hovoří za vše. Kromě Itálie neočekávám dobré prodeje ani zpočátku. Americká auta jsou v Evropě na pokraji zájmu a značka FIAT tomu taky moc nepřidá.
Počkéééj - to nebyla sranda - možná se budeš smát, ale když jsem pouštěl Forestera a měl vyhlídlého Otíka, tak se mi připletl do cesty Journey hnaný na čtyři - Protože nejsem zrovna vyznavačem olizování plastů a posledních výstřelků v interiéru - tak jsem začal vážně uvažovat - a teď poslouchej - vnitřek - na můj vkus i potřeby dobrý - velmi prostorný a řekl bych i příjemný - proto se docela těším až se mrknu na Volněsmontuj........ No ale - když jsem se začal pídit - nejen po internetových forech, ale i u někoho, kdo má praktické zkušenosti se servisem - myslím skutečného mechanika, ne měniče dílů.... tak jsem začal narážet - brzdy u tohohle auta - nevím čím to je - jdou do kytek velmi brzy - zbytek skupin, tak nějak v průměru amerik, ale občas se stává, že blbne TPM - a moc lidí na to mašinku tady nemá - tedy krom ofika servisy..... Takže nakonec je doma Otík....... asi tak........
no upgrade jde vždycky - jen mi jde proti logice - což snad bude mít automobile torino vychytanější - upgradovat sérii, kvůli tomu, aby to chvilku vydrželo..... a zase uznej, že třeba pro drahuši tam dát něco "kousavýho", aby pokaždý při zabrždění mázla makeupem čelní sklo.... kdo by to pak furt myl........ ;-)
k těm TPM - mám to od kluka, který občas čuchne k amerikám, ale jako hlavní náplň dělá evropu a japonce - prý je to citlivé na změnu rozměru gum jiného než určeného - Dodge a Jeep - a potom prý občas odejdou ty senzory....... Ber to tak, že já jsem jenom "user" ne mekánik a věřím, tomu, co lidi řeknou...........