Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Polo R WRC: Rallye speciál pro rok 2013

Citroën DS3 WRC, Ford Fiesta RS WRC a Mini Countryman WRC budou mít nového soupeře: Volkswagen Polo R WRC.
Zpět na článek
8. 5. 2011 11:01
8. 5. 2011 11:53
8. 5. 2011 19:41
8. 5. 2011 22:09
8. 5. 2011 16:10
9. 5. 2011 09:01
8. 5. 2011 11:25
Avatar - kosmonaut
8. 5. 2011 11:01
škoda
Tohle mne vůči Škodě hodně mrzí, VW v rally neznamená nic. Ačkoliv je to hloupé, konkrétně v rally budu Volkswagenu přát neúspěch :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - white label
8. 5. 2011 11:24
Re: škoda
Hlavně, že víš, že je to hloupé...
V diskusi na DW jsem narazil na docela zajímavý názor:

"škoda ve specifikaci WRC skončila dávno. Pravdou je, že jí zařízli němci, konkrétně trio Mittrich-Mühlmeier-Schwarz. Tato hovada v sezoně 2005 zazvonila škodovce umíraček.
Ale jinak co? Škoda je v šampionátu IRC, šampionátu, kam se automobilky a jezdci hrnou a bojuje se tam o desetiny. jezdí tam spousta nových talentů (popravdě, kdo ste před rokem 2009 slyšel o Hänninenovi?) A na který je radost se koukat. VW naopak stupuje do one-man-showpionátu. Loeb je prostě ufon, který umí. Jezdí čestě a spolehlivě a málokdy chybuje. V kombinaci s vysoce spolehlivým Citroënem je WRC nuda k uzívání. Citroen, Ford a BMW lejou do šampionátu podobné prachy, jaké v Dakaru roztáčely VW a Kamaz. Ano, VW bude tyto prachy točit i ve WRC. Ale tady je zásadní problém. Škoda by tyto prachy nikdy nedostala. Takže jak by to dopadlo? stejně jako posledně, akorát místo Schwarze by týmu nejspíš dosluhoval Mattias Kahle. Nic proti němu, ale VW by si to tak přálo. A kvůli trystnímu rozpočtu by zase zametala startovní pole. Tohle nechtějme. Vrcholové disciplíny škodě nejdou a nikdy jí nešly. Ano, Octavia Super, 130 RS a Favorit F2 dokázaly řadit ve svých kategoriích a vybojovat řadu dílčích úspěchů. Favorit coby dvoukolka s třináctistovkou opanovala celou sezonu dvoulitrů, což je hodně velký úspěch. Ale vrcholná kategorie jakoby pro škodovku nebyla. 130 LR v kategorii B je vedle Quattra a Delty spíš výsměch. Nic proti 130 LR, ale konkurenci měla u VAZ VFTS (Jen to San Remo 86, kde se dostala do TOP 10 byla fantazie)
Takže moc prosím, nedělejme tu ty ublížené čechy kteří fnukají, že ve WRC neni škoda. Ano, VW je trochu macecha, ale má na to nárok. ŠKodovka funguje jako značka i automobilka dobře. Kdyby jí neopanoval VW, tak u nás Renault montoval Dachčije, což bychom přece nikdo nechtěli. Takže společně VW přejme jejich vstup WRC. Doufejmě, že čtvrtá automobilka pozvedne uroven královské kategorie a přitáhne další značky do WRC (Toyota, Mazda, Kia-Hyundai, snad i Saab). A přitom se potutelně smějme pod vousy, že ten skutečně rallyiovej šampionát, ten kde ještě de hlavně o rally, ten, na kterej je radost koukat coby divák, že tohle krásné zbude škodovce a ten komerční kýčovitej paskvil si vyžere VW
A místo fňukání bychom radši mohli prosazovat vstup Škodovky na Dakar s vozem ŠKoda Race Yeti (samozřejmě se střevy VW Race Touareg) je to asi utopie, ale nezapomeňme, že i pokrok, je jen realizace utopií"
Avatar - kosmonaut
8. 5. 2011 11:53
Re: škoda
Ano, vím že je to hloupé někomu přát neúspěch. Co je na tom hlavního?
Jinak k tomu trendu vynášet IRC do nebes:
"v šampionátu IRC, šampionátu, kam se automobilky a jezdci hrnou" - nevím, ale továrna jedna, Peugeot a Fiat bez továrny a vývoje.
"a bojuje se tam o desetiny" - rozestupy jsou obdobné jako ve WRC, poslední WRC soutěž například skončila 0,2s rozdílem mezi prvním a druhým.
Co se týče faktu, že Škoda nemá na vrcholovou kategorii, no Škoda má fantastický vůz S2000, v rally jsou od letoška nová pravidla, která vozy S2000 a WRC hodně sblížila a auta jsou na určitých RZ i srovnatelně rychlá.
Vůbec pak nechápu prosazování Škody na Dakar. Je to VW, kdo má s Dakarem zkušenosti, a to nejen s Touaregy (byť vítěznými až po odchodu továrního Mitsubishi), tak i s Iltisem, vítězným v roce 1980. Je to Škoda, která se coby značka vždy profilovala především soutěžích. Proč to proboha měnit?
8. 5. 2011 19:41
Re: škoda
U Škody je problém v tom, že motorsport nemá žádnou návaznost na sériovou produkci. Heslo velké auto za málo peněz se v motorsportu nenosí.
Avatar - kosmonaut
8. 5. 2011 22:09
Re: škoda
Objektivně, Octavia RS je lepším autem, než C4 by Loeb. A nevidím rozdíl mezi Fabií RS a Polem GTI.
8. 5. 2011 11:56
Re: škoda
Ten názor je min. z loňského roku? Pokud ne, tak autor zaspal dobu.

One man show Loeba se letos rozhodně nekoná (ikdyž zatím vede a dnes asi zase zvítězí).
Automobilky se do IRC rozhodně nehrnou. Prakticky tam jezdí jen 2 (Škoda a Peugeot), Proton a Punto tam přežívají a Ford se soustředí především na svěťák. Do IRC se hrnou jen jezdci, kteří neseženou místo ve WRC, což sice nesnižuje jejich kvalitu (všichni nemůžou jezdit ve WRC vzhledem k nízkému poču automobilek), ale TOP jezdci jezdí WRC. Když to přivnám k hokeji, tak je to jako Olympiáda (WRC) a MS (IRC).
8. 5. 2011 16:10
Re: škoda
Je smiešne porovnávať súťaže ralley na základe rozostupov medzi pilotmi z pohľadu diváka. Nejde o okruh, žiaden súboj koleso na koleso, či je rozdiel medzi prvým a druhým 0,5 sekundy alebo 2 minúty v danej zákrute nepostrehnem. Postrehnem kvalitu pilota, auta... O dopade vyrovnanosti konkurentov má zmysel hovoriť, ak táto priamo ovplyvňuje "podívanou", ale u systému meraných úsekov?
Avatar - igor77
9. 5. 2011 09:01
Re: škoda
fakt zajímavě napsáno
8. 5. 2011 11:25
Polo vs Fabia
Je škoda, že Volkswagen nepustí do MS projekt Fabia S2000, který by upgradoval na Fabii WRC. Na druhou stranu je pochopitelné, že matka nenechá dceru závodit ve velkém mistráku WRC, když tam naleje spoustu peněz. Fabia bude pokračovat v IRC a budeme rádi pokud to VW nezatrhne. Jenomže IRC není mistrovství světa, to je pouze jedno.

Ovšem :yes: za každou novou značku ve WRC, některé ostatní automobilky by se ještě mohli přidat...
Rozbalit vlákno
17
8. 5. 2011 12:04
Re: Polo vs Fabia
Bysme se mohli vsadit, jestli Polo porazí Fiestu aspoň na trati, když už se jí to nepodaří v prodejích >:D Rok 2013 dáme Polu ještě hájení a v roce 2014 můžem jít do sázky :-)
Avatar - white label
8. 5. 2011 19:48
Re: Polo vs Fabia
Raději nejdřív počkejme jak dopadne ta první sázka, respektivě její plnění, protože jak dopadne pochopitelně vím... >:-[]
8. 5. 2011 23:55
Re: Polo vs Fabia
OK, ale myslím, že jsi soutěživej typ a s jednou prohrou se nespokojíš >:D
Avatar - white label
9. 5. 2011 01:49
Re: Polo vs Fabia
To máš pravdu, ale zase jsem docela empatický, takže mi tě možná, už po té tvé první prohře, přijde docela líto... :-O :*) >:D
8. 5. 2011 12:02
Re: Polo vs Fabia
Přesně tak, tohle jsem tu už psal, když se spekulovalo o návratu Škody. Navíc pro VW je to obrovská reklama, vždyť v Německu je rally nejnavštěvovanější motorsport akce.

Otázkou je jaké automobilky by se mohly přidat? Spekulovalo se o Saabu, ale vzhledem je finanční situaci, by to byl od Saabu velkej úlet. Subaru a Mitsubishi nemají vhodné auta (Lancer a Impreza jsou už moc velké) a ani motory. Pro úplné nováčky (např. Kia) by to byl velkej risk a běh na hodně dlouhou trať.

P.S. A co se týče Pola...aspoň Mini nebude uzavírat výsledkovou listinu >:-[]
8. 5. 2011 12:32
Re: Polo vs Fabia
Ani ja nemyslim, ze by mal niekto velku tuzbu sa este pridat (teda Saab mozno ano, ...ale ten bude ma zjavne ine starosti). S mnozstvom znaciek jednak klesa pravdepodobnost na vitazstva, jednak sa kvoli konkurencii enorme akceleruje vyvoj a naklady a potom zacnu niektori nutne rozmyslat nad odchodom. Radsej mat styroch stabilnych ucastnikov ako teraz 6 a za par rokov zas len dvoch.

A ani Toyota tam nepojde. Sice nad tym uvazovali, ale pokial viem tak sa nakoniec rozhodli ze nie. Mali nejaky problem s tym motorom 1.6T, ktory im nevyhovuje.
8. 5. 2011 14:06
Re: Polo vs Fabia
Taky myslím, že 4-5 značek je ideální. Toyota mě potom napadla jako jediný adept, takže ji můžem taky odškrtnout. Jedna japonská značka do počtu by se hodila, ale problém bude mimojiné i v motoru. Ani nevím jestli nějaká vyvíjí 1,6T. Četl jsem, že Subaru plánuje 1,5T, ale zda je tomu tak nevím?
8. 5. 2011 20:15
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
je to dílo firmy PRODRIVE, která se specializuje na engineering pro automobilky a soutěžní týmy.. (zhruba něco jako býval COSWORTH v F1).
Avatar - kosmonaut
8. 5. 2011 22:20
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
Nedělá Prodrive aktuální Countryman WRC?
8. 5. 2011 22:41
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
jj, dela
8. 5. 2011 19:38
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
V pohodě se může k VW můžou přidat i Škodovka, Seat a Audi. Udělají jedno auto pro všechny značky a vítězství bude doma. U VW osvědčený postup hodný následování. :-!
Avatar - kosmonaut
8. 5. 2011 22:19
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
Upřednostnění Audi (třeba A1) před VW i Škodou bych chápal, to je absolutní rally ikona. Mi jen vadí to cpaní značky VW všude kde nemá co dělat, ve chvíli, kdy vlastní pojmy svých sportovních cílů. Koncern dělá skvělé věci, dokázali udělat nejlepší auto na světě, tak dobré, že ještě desetiletí nebude překonáno. A vypustili jej pod správnou značkou. Lamborghini kvete, věřím, že i Alfa by se pod koncernem měla mnohem lépe než pod Fiatem. Jsem asi stará škola, ale proč to nejde zde?
8. 5. 2011 22:28
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
Tak nejnavstevovanejsi mozna je, ale z velke casti je to dane fanousky ze zahranici. Rally obecne neni v nemecku moc sledovana, treba ve srovnani s DTM nebo F1. Problem Rally je prave v tom, ze silna zakladna fanousku je pouze v nekolika zemich: CZ,PL, FIN, ITA, castecne pak nemecko a francie. Jinak rally neni nikde zrovna navrcholu popularity.
Problem je i s TV prenosy, ktere se z rally delaji obtizne a vlastne temer nejsou. A to co prodava je prave televize. Proto se rally take meni smerem k rally sprintum. A jednou to treba skonci az u autokrosu :-).
V tom si myslim je ten dakar daleko medialne provarenejsi a tudiz efektivnejsi investice. Jen je jednou do roka a zbyle vytrvalostni souteze nejsou nijak popularni.

Ohledne dalsich automobilek v MS moc optimisticky nejsem. S2000 se zavedly kvuli snizeni nakladu, ovsem dnes uz nijak levne nejsou. Rozdil ceny mezi starymi WRC a novymi je takrka nijaky.
Navic to ze FIA chybi jakakoli smysluplna koncepce vse srazi na naproste dno. Je proste postavene na hlavu aby byla skupina WRC, S2000 1,6t a dozivajici S2000 2,0, pricemz podstatny rozdil by byl jen v zadnim pritlacnem kridlu a prumeru restriktoru. sice je pravda, ze technicky reditel Fordu Christian Loriaux rekl ze WRC ma s S2000 spolecny akorat ochranny ram a cast podvozku. Ale to je predevsim o tom ze se vse prepracovalo pro vyssi zivotnost.

Jedine co by mohlo nalakat pripadne ucastniky, je zrusit exkluzivitu WRC pro MS. Nejvetsi prijem pro znacky v MS je prave prodej klientskych aut (nepocitam sponzoring). Takhle si kazda automobilka rozmysli jestli do toho jit. Pritom atraktivite sampionatu by to jedine pomohlo, bo by jezdci z narodnich soutezi v klidu mohli zkusit jednu dve souteze MS za rok s konkurenceschopnymi auty. Tim by byli hned plnejsi startovni listiny.
Proste nechat dozit stara s2000, WRC a s2000 1,6t sjednotit a zrusit tu pitomou exkluzivitu a hned by se zajem automobilek vyrazne zvedl.
8. 5. 2011 23:50
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
Myslím, že pořadatelům je úplně jedno,že většina fanoušku je ze zahraničí, ale milion diváků je obrovskej potenciál ( a kdyby jezdil rally alespoň slušně nějakej Němec, tak by byly možná miliony dva >:D ). Přímé přenosy v TV jsou každou rally vždy z poslední (power) stage.

Co se týče dalších účastníků, podle mě by např. 8 týmů bylo moc. Není ani tolik špičkových jezdců, kteří by dokázali bojovat o bednu a v rally je sitauce jiná než třeba ve F1, kde je kdejaký tým rád za 10. místo. Žádná automobilka reklamu neudělá 10. místem a jak píše Marko, řada týmů by to potom vzdala.
9. 5. 2011 08:35
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
u nas je tradicne nejvetsi sportovni akci barumka, kam prijde cca 250k divaku. ale ve vecernich sportovnich zpravach se obvykle neobjevi ani stek. A prave medialni podpora je daleko dulezitejsi nez pocet divaku na RZ.
Verim, ze s ucasti VW se i v nemecku zvedne medialni zajem a pocet divaku primo na soutezi vzroste. bohuzel jedna RZ v primem prenosu jaro nedela, zvlast ve srovnani treba s pokrytim monte carlo eurosportem. Ale to je prave ten problem, rally neni svou delkou atraktivni pro TV a absenci primych souboju zase pro vetsinoveho divaka.
S vetsim poctem tymu lze predpokladat rust nakladu, ale nelze ocekavat, ze by se nekdy v rally objevilo vic jak 6 tymu. To uz by se dalo rict ze vetsimu zajmu ze strany automobilek brani "fenomen Loeb". Coz je jiste pravda, bo kdo by se chtel ucastnit bez vidiny na vitezstvi. Jsem zvedavy jestli se muze stat ze by presel Loeb k VW, ale ze strany VW by to byl logicky krok.
Dalsi vec na kterou jsem zvedavy je co pouzije VW za motor, nejlogictejsi se jevi ze vezmou skodovacky motor od orecy a jen vymeni restriktor.
Kazdopadne zruseni te exkluzivity WRC pro MS ma jen sama pozitiva. Vitezstvi v narodnich sampionatech ma take svou vahu, financni prinos z prodeje klientskych aut je take nemaly. a zucastnene automobilce muze byt jedno, jestli soutez MS vyhraje jejich tovarni jezdec nebo pepa z horni dolni s jejich klientskym autem.
9. 5. 2011 03:02
Re: vw ani škoda nic nevyvíjí...
Saab potřebuje propagaci jako sůl, tak že úlet to není. ;-) Mluví se i o Mazdě nebo Suzuki.