Vždyt má, neumíš číst?
Chrysler Group LLC navyšuje prodeje a to zejména díky značkám Dodge, Jeep a RAM.
Což tabulka potvrzuje. Neumíš číst?
Samotná zančka Chrysler toho silou tří modelů, neb doprodej modelů Sebring a PTCruiser již defintivně skončil moc nedokáže, ale i tak prodeje modelu 200 jdou každý měsíc nahoru.
Ted se nedaří Town and Country, což je dáno předešvším výpadky ve výrobě způsobené endostatkem mtorů V6, díky výpadku dodavatele dílů v Mexiku, ale už je to vše OK a výroba zas jede.
léta tady čtu, jak japonská premie drtí v USA evropskou, ale v tabulce vidím, že Lexus klopýtá až za MB a BMW, a ztrácí, zatímco vysmívané Audi roste i Infiniti je už za ním. Jsou to čísla za jeden měsíc, těžko z nich dělat závěry, ale minimálně z nich plyne, že účinkování evropské premie na u.s. trhu není ve srovnání s Japonci žádná tragedie, spíše naopak. :yes:
No akorát to vysmívané Audi drtí právě jak MB, BMW tak i Cadillac a zatím i ten Lexus a to mají japonci narozdíl od němců poněkud větší problémy s vypadky dodávek dílů a součástek :-)
Audi tam furt hraje třetí housle a ještě hodnou chvíli hrát bude.
O těch třetích houslích Audi není pochyb, jen že tu roky čtu o tom, že je v USA pro smích, to mi z těch čísel nijak nevyplývá, viz. i čísla Infiniti, a hlavně trend, roste. Meziroční ztráta lexe může být způsobená akt. situací v Japonsku, u.s. trh nesleduju, neznám čísla jiných měsíců, jde o to, že Japonci neprodávají v USA řádově více než evropská premie, což bývá častý protiargument v diskusích, ve kterých se zmíní fakt, že v Evropě Lex nebo Infi paběrkují. ;-)
Tak MB a BMW tam mají silnou pozici mezi luxusními vozy už léta, MB pak o ní jednu chvíli docela vážně přišel, díky známým (zde samozřejmě tiše ignorovaným) problémům s kvalitou, které byly přímo děsivého rázu a rozsahu, ale to už bylo zas napraveno a nové MB už mají zas spokojené zákazníky.
Takže kdo chce v USA luxusní auto, kupuje bud Lexus, nebo BMW a MB.
Za nimi svádí boj Infinitti, Cadillac a Audi, zatím Audi pořád tahá za kratší konec.
Porazit Lincoln a Infiniti zas není takový důvod bít se v prsa.
A to je tak vše, pak už je svět neprémiový, mohli bychom použít zde opěvovaný výraz mainstream , v usa spíš lepší střed a tam bojeje zas volvo, buick, acura, ted už i Hyundai některý modely atd.
No ale ve světě průmeru a tedy masových aut nemá německo šanci, VW proti zančkám Ford, Chevrolet, Toyota, Nissan, Honda, Dodge, Hyundai či Kia ale nemá nejmenší šanci.....
kdo chce v USA luxusní auto, kupuje MB, BMW nebo Lexus,
Audi tahá za kratší konec, ale na Infiniti už to stačí.
Co se vw týká, párkrát se to tu už řešilo, mainstream, jenže z hlediska cen je zatím na u.s. trhu nad hyundaiem nebo hondou, patří více k tomu volvu nebo acuře. Z tohoto pohledu jsou ty jeho prodeje spíše úspěch. Jiná věc je, co udělají s cenovou úrovní nové ryze am. modely ve stylu odrbaného u.s. passatu nebo současné generace jetty, tam je už posun k čisté masovce jasný, pak by tomu měly odpovídat i prodeje.
Problém je, že američtí zákazníci ale vůbec nevnímají VW jako konkurenci Volva, Buicku či Acury, ale jako konkurenci Hyundai, Toyotě, Hondě, Fordu a Chevy.
Tudíž jaksi nechtějí platit ani víc, proč by měli když konkuence nabízí to samé.
Hm, loni jsem srovnával cenu passatu V6 s konkurencí, a nejblíže cenově byl lexus IS V6, nějaké Hyundaie nebyly cenou ani na dostřel. Byl dokonce dražší než S60. Podobně touareg, cenově s XC90 stejná liga. Ty máš jistě přehled, tak sem nějakou cenu např. touarega vs. SUV od hyundaie nebo Mazdy šoupni. Docela by mě to zajímalo, v EU touareg mezigeneračně docela výrazně slevnil.
Pasat už v USA není v nabídce, pouze typ CC, což je stylovka a dokonce jediný model VW, který se mi designově líbí. Nemam vůbec problém to přiznat.
Můžeme srovnat, ale ne s něčím amsovým typu Impala. To jaksi fakt nejde.
Pokud chceš srovnat masovky, tak nová Jetta je to pravé.
Podíváme se jí na zoubek:
Jetta SE 2,5 R5 170 HP, 6st. automat
Cena: 20 065 USD - jenže má jen 16ky kola a horší výbavu, když dáme lepší jako má konkurence, naskočí to o 1300 USD, takže pak 21 400 USD
Takže VW je úplně nejlevněší, ale ve většině případů s horší výbavou, pokud se přidá package, stojí zhruba stejně jako americké a korejské zančky.
Takže VW se docela podbízí cenou, rozhodně není výrazně drazžší jako ty masovky.
Přesto v prodejích v usa Jettu poráží s přehledem jak Sonata, tak Malibu i Fusion...
Můžeme srovnat ten Touareg
Touareg VR6 3,6 280 HP
Cena: 45 270 USD - zvolil sem základ - jen 18" alu a kůži
ameriky
Jeep GCH 3,6 V6 Overland AWD
Cena: 43 155 USD (dal si si schválně nejvyšší Overland výbavu + navigaci a stejně sem levnější) a v ceně mam 20" kola
Ještě bych se vešel do ceny i s V8 HEMI
Ford Explorer 3,5 V6 AWD Limited
Cena: 44 475 - mam nejvyšší výbavu, 20" kola, BLS detekci mrtvého úhlu atd.
Chevrolet Equinox v maximální výbabě LTZ, 3,0 V6 se všemi příplatky
38 100 USD
Je to teda menší no, ale chevy nic moc nemá -
pravda do ceny se vejdu i s Tahoe V8 ale to bych zas nebral za konkurenci
korejci
Hyundai Veracruz 3,8 V6
Cena: 35 890 USD
A už se mi to nechce hledat dál.
Už víc proč touareg neboduje a bodují jiní?
Protože za V6 Touargeg v základu mohu mít jiné modely v plné palbě popřípadě s V8kou....
Takže VW si musí vybrat, bud jít s většinou modelů na ceny jako u Jetty a doufat že si ho zákazníci vyberou anebo to dělat jako s Touaregem a být výrazně dražší než všichni ostatní.
Myslím že víc bude fungovat ta první varianta, přeci jen ta Jetta se začla prodávat lépe jak dřív.
pred nedavnom som bol v USA. Tesil som sa na americke masiny a bol som sklamany. Cesty tam vyzerali, ako autosalon toyoty. Nastastie pri hoteli sme mali predajnu aston martin, lambo, ferrari, mercedes a jaguar, takze nejaka naplast bola.
Asi dost zalezi v ktorej casti sa clovek nachadza.
Tak osobáků se tam prodá daleko víc evropských a japonksých než amerických, opačně je to u pickupů a suv.
Jenže to bys musel jet na jih a navštvíti země jako Texas, Alabama, Lousiana atd. nebo naopak vyrazit někam k Detroitu.
O zvrat mezi osobáky se ted velmi výrazně snaží Cruze, který už pronikl mezi elitu sedanů a spolu s Mlaibu a Impalou trvoří silnou trojku GM, pravdielně se umístující v TOP 20 modelů bez rozdílu značky.
Ostatním sedanům už se tak nedaří no, snad krom velkého Chargeru a relativně ještě Tauruse.
Vidět by měly být i minivany typu Dodge GrandCarvan a Chrysler Town and Country (někde ty auta musí jezdit, loni se jich prodalo nejvíc) a pak už jen ty malé suv typu Acadia, SRX atd. a crossovery typu Edge a Journey a střední suv typu Exlorer, GrandCherokee, durango - ty se taky prodávjaí slušně.
Ale nové modely zlepšující podíly amerických značek na trhu.
O co hrozně opadl zájem sou velké suv typu Escalade, Yukon, Expedition, Navigator - to se skoro neprodává už.