Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Honda CR-Z - CeRtovsky-Zábavná

29 komentářů

Avatar - theolli
theolli
Hondy miluji,sice je pravda že poněkud zezelenala ale ruku na srdce k čemu, v dnešní době kdy za každou zatáčkou čeká nějakej "měšták" či radar a co si budeme povídat nemusí to být o mnoho a jsou papíry v "čistírně".
Jenže to není trend jen CZ,to je trend celé Evropy a málo kdo si troufne letět třeba ve Švýcarsku 200,mimochodem Švýcarsko je extremně prošpikovaný radary ale i v jiných zemích a dokonce i když jedete po "zaostalý" Ukraině je tam hlavně západ země taky samý policajt s "puškou".
Sice Německo je ještě docela benevolentní ale to asi též dlouho trvat nebude,Bavorsko zvažuje zavedení limitů všude,a jinak se v německu už moc letět taky nedá protože to nedovolí provoz,tak se ptám k čemu dneska užraný V6,Turba?? Je to o pocitu ale když kouknete na totem cen u čerpacích stanic je mi na zvracení a bude hůř,doba kdy jsem jezdil se Suprou v průměru za 20l a netrhalo mi to žíly je dávno pryč,bohužel.
Myslím že právě auta typu CRZ budou získávat na oblibě.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
S tím mohu jen souhlasit. Mě závodění v autě přešlo už před nějakými šesti, sedmi roky a teď koukám hlavně na to, abych v pohodě dojel tam, kam chci. Tohle by mohla být blízká budoucnost, o vzdálené si v téhle chvíli netroufám přemýšlet, neboť po Fukušimě zase ekoteror získává na obrátkách...
Avatar - theolli
theolli
Já to vidím,dřív jsem na trase Regensbug-Mitterteich nemusel sundat nohu z plynu,tam jsi jel skoro pořád 240-260 a dneska? Dneska se tam skoro nerozjedeš ani v noci a to není jenom tam,podívej Holandsko to je pernamentně jedna kolona,je moc aut.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Aut je moc, všichni neustále někam jezdí, přitom spousta věcí jde vyřešit i bez cestování. Jen to chce, aby lidé dokázali myslet trošku pokrokově a využívali moderní technologie komunikace. A když už cestovat, tak je smutné, že 80% aut je obsazených jen jedním člověkem. Ráno na D1 mívám pocit, že spíš dokonce 99%. Bohužel, hromadná doprava není dostatečně módní, aby se do ní vyplatilo investovat.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Theolli70, blue.sun: Zajímavé, k podobnému závěru jsem tak nějak před časem dospěl i já. Už jsem nějak vyrostl ze štvaní auta na každé okreskové rovince ke dvěma stovkám, navíc ceny benzinu jsou teď neskutečné. Proto mě teď zajímají auta, v nichž se člověk pobaví i v ještě celkem rozumných rychlostech.

Proto mě CR-Z zajímá, svezl jsem se a byl jsem nadšený. Uvidím, jak se povede příští Swift Sport a jakmile začne můj CTR jevit známky opotřebení začnu se poohlížet přibližně tímto směrem.
figurka
Neboj, silnice, kde se dá bez problémů svézt je nespočet. V podstatě jakákoliv silnice 3. třídy. Tedy ve vztahu k tebou zmiňované obavě z přítomnosti radarů.
Problém u CR-Z (ne CR-Z jako auta) vidím v tom, že by to v současnosti měl být nejsportovnější model značky. To je trochu smutné. Doufám v příchod výkonější verze.
Avatar - theolli
theolli
u nás 3tř je tak na Imprezu a ne tam honit Audi s hliníkovými závěsy! No,chtěl bych vidět až by jsi někde na trojce zabil někomu školáka,ženu atp jak by ti poděkovali,tam toho nebezpečí číhá hodně včetně zvěře.
Možná bude Turbo verze,něco se šušká ale považuji za zbytečné a myslím si že Honda to má velice dobře spočítané a moc dobře ví co dělá a ti,co se dneska posmívají aby za deset let od Hondy nekopírovali. Uvidíme co bude ale moc růžově to nevidím a mám dojem že dobře,už bylo
figurka
Příliš nerozumím tomu, proč sem taháš Audi, když se bavíme o CR-Z. Pokud paušalizuješ a nerozlišuješ úseky, kde se jet dá a kde se jet nedá, tak ano, nesvezeš se nikde. V ten moment ale ztrácí smysl i to CR-Z a v podstatě jakékoliv ježdění/řízení. Jsou ale úseky na různých silnicích (třeba 1 zatáčka z 10ti), kde si lze řízení bez extra nebezpečí užít.
Avatar - theolli
theolli
To nebylo ani tak o značce ale náchylnosti podvozku k poškození na tom našem tankodromu,že jsi se nezeptal proč tam tahám Subaru,proč jsi se chytl hned Audi,vy jste tady na ten VW group extremně chytlavý!! A bylo to myšleno a schválně jsem dal značku s citlivým podvozkem,což Audi bohatě je a značku s extremně odolným podvozkem což je v tomhle případě Subaru,nevím co se ti na tom nelíbí.
figurka
Opět paušalizuješ, že jakákoliv "trojka" musí být rozbitá.
Chytlavý na VW group >😁 To ani ne, spš chytlavý na nesmysly. To jako, že s Audi se u nás jezdit "nedá" a s čímkoliv jiným ano ? Můžu tě ujisti, že při okreskovém víkendovém zábavném ježdění ani to Subaru není bezporuchové.
Avatar - theolli
theolli
co vím,čtu tak zrovna to hliníkové zavěšení kol u Audi není nejštastnější a sSubaru,to by mohlo co se týká podvozku a jízdních vlastností školit i jiná zvučná jména. Nikde jsem troubo nenapsal že se s Audi u nás jezdit nedá,tak nepiš ty nesmysly a čti co je napsáno!
figurka
Klid theolli, praskne ti žilka a budeš tahat nohu.... Pokud chápeš psaný text, tak by jsi si všiml, že jsem nikde netvrdil, že ty jsi tvrdil, že se s Audi u nás nedá jezdit, pouze jsem se ptal, jestli to tak myslíš.
O tom, že Subaru (v top verzi) může v oblasti podvozku a jízdních vlastností školit jiná zvučná jména vůbec nepolemizuji. Jen bych k tomu dodal, že za určitých podmínek a nejvíce právě na rozbité české trojce, ale musíš mít to srdce tam to auto vzít pod krkem a "potrápit". V momentě, kdy se silnice vyhladí a otevře do přehledných rychlých úseků nadřazenost Subaru padá.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Ano, naprosto souhlasím. Jako nejsportovnější model značky Honda je CR-Z naprostý výsměch. Jistě, stále tu ještě jsou poslední zbytky Civiců Type R, ale pokud bychom to brali skutečně "oficiálně", je to tak. 8-s A nejhorší je, že se to hned tak nezmění, pochybuji, že se objeví nějaký sportovní model v Evropě dříve, než za dva roky. Tedy když nepočítám avizované výkonnější CR-Z, to by mohlo být se štěstím za rok...
Avatar - positivemind
positivemind
Promiň, ale tohle jsou hrozné bludy
Avatar - Dinar
Dinar
Moc veselý testík. >😁 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tohle auto mě převelice zajímá, takže celkem intenzivně sbírám dostupné informace a na Autofun, kde jsem pravidelně, se objevily velmi zajímavé informace. V Sosnové zajel šéfredaktor vloni s CR-Z ostré kolo a letos to zopakoval s Cliem RS. Dovolím si citovat😒br />
"jak už zde bylo řečeno, výsledky jsou, co se trati týče, srovnatelné. Co se týče porovnání CR-Z a Clio, ještě si dovolím přilít trošku oleje do ohně porovnáním kol.

Zatímco s Cliem jsem zajel nejlépe 0:51,73, s CR-Z to bylo 0:52,87, což je opravdu těch 1,1 s, jak píšete, zajímavé je ale měření prvního kola, kdy mělo CR-Z k dispozici šťávu z akumulátoru, tam to vychází 0:53.79 vs 0:54.66, tedy rozdíl necelých 0,9 s. Nemám pochopitelně konzistentost ani schopnosti závodníka, ale na okruhu formátu Sosnové, kde vše stojí na schopnostech podvozku a jeho ovladatelnosti, si vedlo CR-Z znamenitě, zvláště když uvážíme, jak píšete, že je Clio RS asi nejlepší hot-hatch, navíc v případě Gordini dokonce s podvozkem Cup. "

Je jasné, že Sosnová je extrémně technická trať, ale cca se***vý rozdíl mezi 124koňovým hybridem a špičkovým 200koňovým hot-hatchem se sportovním podvozkem, to je hodně slušná vizitka, řekl bych. 😄 :yes😒br />
Už aby tomu přidali nějaké koně...
Lio
to ze tento vtip da taky isty cas ako Clio RS to by si mali nechat k vecernicku pre deti. Na rozpravky od cca 8. roku zivota neverim... :no:
Avatar - TeeJay
TeeJay
To ale zřejmě bude jen a pouze tvůj osobní problém, nemyslíš? To je totiž konspirační teorie jako barák.

Takže před půl rokem byl zajetý nějaký čas s CR-Z a k němu schválně jel jiný řidič pomaleji s CR-X Targa, aby bylo CR-Z rychlejší. A o půl roku později se jelo v Sosnové Clio tak, aby bylo jen o sekundu na kolo rychlejší než CR-Z? >😁 To vidím na tým profi závodníků, mimosmyslové vnímání, kruhy v obilí a pro jistotu i uplacenou časomíru.

Asi raději začni věřit na pohádky, protože tohle by nedal dohormady ani Tolkien. :-! :no:
King of rain
No nevím no, ale jakmile to vjede do našich terenních okrsek, tak ta torzka vzadu musí jizdní vlastnosti eliminovat a nikdo mě to nevymluví.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
To je zajímavé.. Ona to ta torzka kupodivu neeliminuje. Vše je jen o nastavení. Nejzářnějším příkladem budiž zmiňované Clio RS, které s tou hloupou torzkou i v přitvrzené verzi CUP je snad nejlepším nářadím, které se dá na okresky vytáhnout!
figurka
Vše je o naladění i dalších komponent (tlumiče, pružiny, odklony, sbíhavost atd...). I modla v podobě nezávislého zavěšení může být totálně zabita špatným nastavením.
Avatar - Katikakus
Katikakus
On ti to vymlouvat nikdo ani nebude. V tvem pripade by to byla ztrata casu. Tve dojmy vsak nemaji s realitou mnoho spolecneho.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Přiznám se - nad CR-Z jsem už dopředu lámal hůl, 120k na 1200kg mi přišlo pro "sportovní" auto úsměvné.

Pak jsem se projel. Skvělý nízký posaz, vlastně interiér mi jako celek docela sedl. A podvozek výborný, stáčivý, poddajný, radostný, ňam. Klasicky skvělé hondí řazení a tvar a rozmístění pedálů mi vyloženě padnul na nohu, taže meziplyny se dávaly jedna radost.

Jenže, za sporťák se auto označit nedá!
1. výkon. Ach jak je ho málo. Nedejbože když dojdou baterky.
2. řízení, nepřišlo mi sice tak hrozné, jak se o něm v některých testech píše, ale je někde na úrovni CTR 7G, tedy rozhodně jaksi necitlivé
3. Jakkoli je v zatáčkách hbitá a rychlá, nějak to k výslednému dojmu nestačí. Chybí rychlost, chybí drama, chybí chuť nechat se drtit..

200k verze má přijít na podzim, s tou by to mohzlo vypadat úpně jinak 😄
Avatar - TeeJay
TeeJay
Už jsme to myslím spolu v diskuzi řešili. Jasně, CR-Z tě celou cestu nedrží za koule, ale ze steného důvodu bys nemohl považovat za sportovní auto ani Swift Sport, Yaris TS nebo třeba Twingo RS a Pandu 100HP. A to by byla škoda, nemyslíš? Japonci prostě nedávají malým autům velké výkony, vždyť i Colt CZT má tuším jen 150 k, i když pochopitelně turbokoní. Větší výkony a otáčky si bohužel nechávají pro domácí trh. 😒

No a pomalé - jak kde. Dostat sekundu v Sosnové od Clia RS Cup, co by za to kdejaký hot-hatch dal. >😁
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Já už se s terbou odmítám dohadovat, oba na to máme jiný názor a stejně druhého nepřesvědčíme o opaku >😁

Jen dodám, že Svišť Sport teda oproti CR-Z působí mnohem ostřeji, CR-Z je taková uvolněná a nenucená, Swift je šídlo a u něj bych se označení sporťák vůbec nebránil 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tak jsi to byl ty. >😁 No jistě, názor je jedna věc, ale ty odmítáš vzít v úvahu fakta. 😉

Jistě, Swift určitě působí ostřeji, o tom není sporu, také ho mám rád. Jenže jenom působí, on ve skutečnosti nijak extra nefunguje. Takže nevím, s tím ozačením, co je a co není sporťák. 😄
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Tady fakta hovoří jasně - motor je chabý i s baterkama natož bez nich a řízení jest mrtvé jako nevěsta Tima Burtona 😄 1s na Sosnové je navíc velmi zrádná - za prvé to nebylo žádné oficiální měření, za druhé to je tak technický okruh, že se výkon motoru prakticky neprojeví (taže teoreticky to znamená, že CR-Z má zkrátka jen horší podvozek, než Clio >😁 >😁 Tímhle rčením jsem si to u tebe definitivně zkonil, co? 😄 ) a za třetí to je krátká trať, takže sekunda znamená vlastně docela dost.

Co si vzpomínám, tak na jednom z ACD jezdilo dobře řízené GT-R taky jen o sekundu a půl rychleji, než dobře řízený Cat Roadsport a jistě uznáš, že mezi těmito auty je sakra rozdíl!

PS: Nakolik Swift funguje či nefunguje si netroufám odhadovat, má zkušenost je velmi krátká. Avšak, posuzovat sportovnost primárně dle "efektivity" se mi nezdá dobré, neb to by pak byl třeba Cayenne mnohem větší sporťák než Lotus Elise 😜
Avatar - TeeJay
TeeJay
Mně s CTR EP3 říkej něco o mrtvém řízení, proti Civicu je to v CR-Z jako žiletka. >😁

Nevím, jak si představuješ oficiální měření, nicméně ti mazďáci mají časomíru, nemačká se to na stopkách. >😒] Ten zbytek beru jako bonmot, zvláště když vezmu v úvahu výcuc z tvé první věty "motor je chabý i s baterkama natož bez nich". 😉

Sosnová je opravdu technická trať, proč si myslíš, že se jezdí s MX-5 právě Sosnová a Vysoké Mýto? Nikde jinde by se nechytily, tady mohou závodit s Cliem RS, BMW Z4 3.0 a podobnými - a porážet je. Mám pocit, že CR-Z je o tom samém, což je něco, co mi prostě není cizí. A překvapuje mně, že zrovna tobě ano. 😉

Myslím, že sportovní efektivita má jisté mantinely zábavnosti, ovladatelnosti a jízdních vlastností, pokud by je neměla, nejlepší sporťák na trhu by byla Dacia Logan, při jejím řízení z tebe bude adrenalin přímo stříkat. >😒] Já mám naopak Swifta najetého velmi dobře. Neříkám, že je to Logan, ale podvozek má jisté rezervy, i když na efekt umí auto zahrát pěkně a chraplák CR-Z proti němu může působit trošku dietně.

Já myslím, že v zásadě se názorově nijak radikálně nelišíme, jen prostě nedokážu pochopit, že pro tebe absence nějakého "dramatu" může oddělit sportovní auto od označení sportovní auto. Sportovní kupé prostě dle mého názoru nemusí pouštět hrůzu jako hot-hatch, kupé by mělo mít i určitou noblesu a nenucenost, jaks sám napsal. Tím spíše v základní verzi. 😉
Lio
ta Sosnova mi pride skor ako propagacny odrb. Podobne ako tento cely clanok... Co narobia ked uz to Honda posrrala a dala na trh taketo nic... tak to musia aspon v recenziach potlacit....